LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL AZARTINIŲ LOŠIMŲ IR DIDŽIŲJŲ LOTERIJŲ ORGANIZATORIŲ PATIKRINIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
2016 m. gruodžio 30 d. Nr. DI-771
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktais:
1. T v i r t i n u Azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų organizatorių patikrinimo taisykles (pridedama).
PATVIRTINTA
Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos
finansų ministerijos direktoriaus
2016 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. DI-771
AZARTINIŲ LOŠIMŲ IR DIDŽIŲJŲ LOTERIJŲ ORGANIZATORIŲ
PATIKRINIMO TAISYKLĖS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų organizatorių patikrinimo taisyklės (toliau – taisyklės) nustato Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros tarnyba) atliekamų azartinių lošimų organizatorių ir didžiųjų loterijų organizatorių (toliau – organizatorius) veiklos patikrinimų organizavimo, patikrinimo metu surinktos informacijos, nustatytų faktų įforminimo ir vertinimo procedūras.
2. Organizatorių patikrinimai atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymu (toliau – ALĮ), Lietuvos Respublikos loterijų įstatymu (toliau – LĮ), kitais norminiais teisės aktais, reglamentuojančiais azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų priežiūrą ir šiomis taisyklėmis.
II SKYRIUS
PATIKRINIMO PRADŽIA IR JO VYKDYMAS
4. Organizatoriaus veiklos patikrinimas (toliau – patikrinimas) pradedamas pavedimo patikrinti (1 priedas) surašymu.
5. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu patikrinimą atlieka įgalioti Priežiūros tarnybos valstybės tarnautojai. Pavedimą patikrinti pasirašo Priežiūros tarnybos direktorius.
6. Pagal šias taisykles patikrinimus gali atlikti ne mažiau nei du Priežiūros tarnybos valstybės tarnautojai (toliau – tikrintojai). Pirmasis pavedime patikrinti nurodytas tikrintojas yra atsakingas, kad patikrinimas būtų atliktas laiku ir kokybiškai.
7. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu, patikrinimui atlikti gali būti sudaroma patikrinimo grupė, kurią sudaro ne mažiau nei trys tikrintojai.
8. Pavedus patikrinimą atlikti patikrinimo grupei, šiai grupei vadovauti paskiriamas patikrinimo grupės vadovas. Patikrinimo grupės vadovas organizuoja patikrinimo grupės darbą ir yra atsakingas, kad patikrinimas būtų atliktas laiku ir atitiktų šių taisyklių ir kitų teisės aktų nustatytus reikalavimus.
9. Prireikus, Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu, patikrinimui atlikti gali būti paskirtas papildomas tikrintojas (-ai), taip pat vienas tikrintojas gali būti pakeičiamas kitu. Papildomas tikrintojas (-ai) paskiriamas (-i) arba vienas tikrintojas keičiamas kitu, papildant pavedimą patikrinti. Pakeitimai įrašomi pavedime patikrinti.
10. Patikrinimo veiksmus organizatoriaus lošimų organizavimo vietoje gali atlikti ne mažiau nei du tikrintojai.
11. Tikrintoju negali būti skiriamas asmuo, turintis asmeninį suinteresuotumą, t. y.:
11.1. susijęs artimos giminystės arba svainystės ryšiais su tikrinamo organizatoriaus vadovu, vyriausiuoju buhalteriu, valdybos ar stebėtojų tarybos nariais;
11.2. buvęs tikrinamo organizatoriaus darbuotojas, kai nuo darbo santykių pasibaigimo yra praėję mažiau kaip 1 metai;
12. Patikrinimo metu tikrintojai įrodymus renka bei juos fiksuoja ANK nustatyta tvarka, siekiant nustatyti patikrinimui svarbias aplinkybes.
13. Patikrinimo metu tikrinant organizatoriaus finansinę veiklą, vadovaujamasi Lošimus organizuojančių bendrovių finansinių ataskaitų sudėties ir jų pateikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Priežiūros tarnybos direktoriaus 2012 m. kovo 12 d. įsakymu Nr. DI-4 „Dėl Lošimus organizuojančių bendrovių finansinių ataskaitų sudėties ir jų pateikimo Lošimų priežiūros tarnybai prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos tvarkos aprašo patvirtinimo“, Didžiųjų loterijų ataskaitų sudėtimi ir jų teikimo tvarka, patvirtinta Priežiūros tarnybos direktoriaus 2012 m. kovo 12 d. įsakymu Nr. DI-8 „Dėl Didžiųjų loterijų ataskaitų pildymo taisyklių patvirtinimo“, pateiktomis finansinėmis ataskaitomis, atestuoto auditoriaus išvada, metinės finansinės atskaitomybės ataskaita, arba prašoma pateikti kitus dokumentus ar informaciją, susijusią su pateiktomis ataskaitomis.
14. Jei patikrinimo metu nustatomas teisės akto pažeidimas, tačiau visas organizatoriaus patikrinimas dar nėra baigtas, dėl nustatyto teisės akto pažeidimo gali būti surašomas patikrinimo aktas (2 priedas), o dėl likusių aplinkybių patikrinimas tęsiamas.
15. Jei patikrinimas atliekamas organizatoriaus lošimų organizavimo vietoje, patikrinimo metu užpildomi klausimynai pagal lošimų rūšis ir patikrinimo objektą (3 ir 4 priedai). Patikrinimo metu, esant būtinybei, pildomi eksploatuojamų lošimo automatų elektroninių skaitiklių rodmenų fiksavimo aktas ir lošimo įrenginių patikrinimo aktas (5 ir 6 priedai).
16. Tikrinant nuotolinio lošimo įrenginį ir įrangą, naudojamą nuotoliniams lošimams organizuoti, ir juose saugomą informaciją, vadovaujamasi ALĮ antrojo1 skirsnio nuostatomis ir Prieigos prie nuotolinio lošimo įrenginio ir įrangos bei juose saugomos informacijos suteikimo tvarkos aprašu, patvirtintu Priežiūros tarnybos direktoriaus 2015 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. DI-606 „Dėl Prieigos prie nuotolinio lošimo įrenginio ir įrangos bei juose saugomos informacijos suteikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
17. Jei patikrinimo eigoje dėl to paties organizatoriaus atžvilgiu atliekamo patikrinimo objekto ar susijusių aplinkybių gaunama naujos informacijos, surašomas tarnybinis pranešimas su siūlymu papildyti pavedimą patikrinti ir pateikiamas Priežiūros tarnybos direktoriui priimti sprendimą. Papildymai įrašomi pavedime patikrinti. Apie šį sprendimą organizatorius informuojamas teisės aktų nustatyta tvarka.
III SKYRIUS
KONTROLINIAI LOŠIMAI
19. Organizatorių patikrinimo metu, siekiant įvertinti faktines aplinkybes, susijusias su atliekamu patikrinimu, Priežiūros tarnybos direktoriaus pavedimu, gali būti atliekami kontroliniai lošimai.
20. Tikrintojo ar patikrinimo grupės vadovo motyvuotu prašymu Priežiūros tarnybos direktorius kiekvienu konkrečiu atveju nustato kontrolinio lošimo sumą. Ši suma tikrintojui grąžinama pabaigus patikrinimą ir pateikus išlaidas patvirtinančius dokumentus Priežiūros tarnybos darbuotojui, atsakingam už buhalterinės apskaitos tvarkymą. Kontrolinio lošimo suma, viršijanti
10 Eur sumą, gali būti išmokama tikrintojui ir patikrinimo metu.
21. Kontrolinio nuotolinio lošimo pradžioje tikrintojas perveda pinigines lėšas į tikrintojo lošėjo lošimų sąskaitą arba naudodamas lošimui grynuosius pinigus lošimų organizavimo vietoje įsigyja žetonus, lažybų korteles ar pan., ir, laikydamasis lošimo reglamento nuostatų, atlieka kontrolinį lošimą. Tikrintojas dalyvaudamas loterijoje, loterijos taisyklėse nustatyta tvarka, bilietų platinimo vietoje grynaisiais pinigais arba interneto svetainėje negrynaisiais pinigais, įsigyja loterijų bilietus.
22. Atlikus kontrolinius nuotolinius lošimus arba įsigijus loterijos bilietus interneto svetainėje, esant galimybei, piniginės lėšos yra pervedamos į tikrintojo mokėjimo sąskaitą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikrinimo pabaigos nuotolinio lošimo reglamente arba loterijos taisyklėse nustatyta tvarka. Atlikus kontrolinius lošimus lošimų organizavimo vietoje, nepanaudoti (laimėti) žetonai iškeičiami lošimų organizavimo vietos kasoje į grynuosius pinigus (išduoti pinigų gavimą įrodantys dokumentai pagrindžia kontrolinio lošimo pajamas), laimėjimai pagal loterijų bilietus atsiimami loterijų taisyklėse nustatyta tvarka.
23. Atsiskaitant už kontrolinio lošimo metu laimėtas ir pralaimėtas sumas, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikrinimo pabaigos Priežiūros tarnybos darbuotojui, atsakingam už buhalterinės apskaitos tvarkymą, pateikiami kontrolinio lošimo metu patirtas išlaidas ir gautas pajamas pagrindžiantys dokumentai. Laimėjus piniginį prizą, piniginės lėšos, atskaičius išlaidas, susijusias su loterijos bilieto įsigijimu bei mokesčius, susijusius su prizo laimėjimu, grąžinamos į Valstybės biudžetą Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo nustatyta tvarka.
IV SKYRIUS
PLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO PAGRINDAI IR TVARKA
24. Informacija apie planinius patikrinimus nurodoma Priežiūros tarnybos struktūrinių padalinių pusmečių veiklos planuose, kurie viešai skelbiami Priežiūros tarnybos interneto svetainėje www.lpt.lt. Pusmečio veiklos plane nurodomas konkretus organizatorius, kurio veiklą planuojama patikrinti, ir planuojamo atlikti patikrinimo laikotarpis.
25. Planiniai organizatorių patikrinimai planuojami pagal Priežiūros tarnybos direktoriaus patvirtintą prižiūrimų ūkio subjektų rizikos įvertinimo ir valdymo metodiką (toliau – rizikos įvertinimo ir valdymo metodika). Pagal rizikos įvertinimo ir valdymo metodiką yra nustatomi rizikingumo kriterijai, kuriais vadovaujantis yra atrenkami organizatoriai, kurie bus tikrinami.
26. Prieš pradedant planinį patikrinimą yra parengiamas patikrinimo planas, kurį tvirtina Priežiūros tarnybos direktorius. Patikrinimo plane nustatoma patikrinimo apimtis, apibrėžiamas patikrinimo tikslas, dalykas, numatomi atlikti veiksmai, laikotarpis ir pobūdis. Patikrinimo planas yra sudaromas atsižvelgiant į organizatoriaus rizikos vertinimo rezultatus.
27. Priežiūros tarnybos direktoriui patvirtinus patikrinimo planą, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas parengiamas pavedimas patikrinti.
29. Planinis patikrinimas atliekamas vadovaujantis Priežiūros tarnybos direktoriaus patvirtintu patikrinimo planu.
30. Patikrinimo grupės vadovas arba tikrintojai, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki planinio patikrinimo pradžios, paštu arba elektroniniu būdu informuoja organizatorių apie priimtą sprendimą atlikti planinį patikrinimą, nurodo atliekamo patikrinimo pagrindą, terminą, dalyką ir pateikia pavedimo patikrinti kopiją bei preliminarų dokumentų, kuriuos organizatorius turi pateikti Priežiūros tarnybai, sąrašą.
32. Planinio patikrinimo metu patikrinama ne mažiau kaip 70% organizatoriaus lošimų organizavimo vietų arba ne mažiau kaip 70% organizuojamų loterijų.
33. Organizatoriaus lošimų organizavimo vietos patikrinimui atrenkamos atsižvelgiant į jų rizikingumą, kuris vertinamas pagal šiuos kriterijus:
33.1. lošimų organizavo vieta tiesiogiai ar netiesiogiai susijusi su neplaninių patikrinimų metu nustatytais pažeidimais ar kitomis aplinkybėmis, dėl kurių organizatorius, vadovaujantis rizikos įvertinimo ir valdymo metodika, buvo atrinktas planinio patikrinimo atlikimui;
33.2. dėl lošimų organizavimo vietos gauta pranešimų, nurodytų šių taisyklių 36.1 papunktyje ar kitų įspėjimų iš asmenų ar kitų valstybės kompetentingų institucijų;
33.3. lošimų organizavimo vieta įsikūrusi šalia ikimokyklinio ugdymo įstaigos, bendrojo lavinimo mokyklos, profesinio mokymo įstaigos, aukštesniosios mokyklos, aukštosios mokyklos, papildomo ugdymo ar neformaliojo švietimo įstaigos arba joje vykdoma restoranų, barų arba koncertinė veikla;
33.4. lošimų organizavimo vieta įsikūrusi vietoje, kurioje policija registruoja daugiau įvykių nei kitose vietose (pagal tinklalapyje www.epolicija.lt skelbiamus duomenis).
V SKYRIUS
NEPLANINIŲ PATIKRINIMŲ ATLIKIMO PAGRINDAI IR TVARKA
35. Neplaninis patikrinimas atliekamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 364 straipsnio 12 dalyje nurodytu pagrindu.
36. Neplaniniai patikrinimai skirstomi pagal rūšis:
36.1. neplaninis specialusis – patikrinimas, kurio metu Priežiūros tarnybos iniciatyva arba pagal gautus lošėjų, žaidėjų, institucijų, piliečių ir kt. pranešimus tiriami faktai ir aplinkybės dėl organizatorių galimai padarytų ar daromų jų veiklą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimų;
36.2. neplaninis kontrolinis – patikrinimas, kuris atliekamas siekiant įvertinti, ar organizatorius pašalino anksčiau atlikto patikrinimo metu nustatytus pažeidimus;
37. Prieš pradedant neplaninį patikrinimą (išskyrus neplaninį kontrolinį patikrinimą) yra vertinama informacija dėl galimai daromų ar padarytų pažeidimų. Papildomai patikrinus turimą informaciją, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas surašomas tarnybinis pranešimas su siūlymu pradėti neplaninį patikrinimą arba atsisakyti jį pradėti ir pateikiamas Priežiūros tarnybos direktoriui priimti sprendimą. Tarnybiniame pranešime turi būti nurodytos visos žinomos aplinkybės, kurios pagrįstų sprendimą pradėti arba atsisakyti pradėti neplaninį patikrinimą.
38. Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimas atlikti neplaninį patikrinimą arba jo neatlikti įforminamas surašant rezoliuciją valstybės tarnautojo tarnybiniame pranešime.
39. Priežiūros tarnybos direktoriui priėmus sprendimą pradėti neplaninį patikrinimą, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas parengiamas pavedimas patikrinti.
41. Patikrinimo grupės vadovas arba tikrintojas iki neplaninio patikrinimo pradžios paštu, elektroniniu būdu arba patikrinimo vietoje informuoja organizatorių apie sprendimą atlikti neplaninį patikrinimą, pateikdami jam pavedimo patikrinti kopiją.
43. Neplaninio patikrinimo atlikimo terminas – 2 mėnesiai, šis terminas gali būti pratęstas tik motyvuotu Priežiūros tarnybos direktoriaus sprendimu apie tai pažymint pavedime patikrinti. Apie šį sprendimą organizatorius informuojamas teisės aktų nustatyta tvarka.
44. Įvertinus informacijos apie pažeidimą pagrįstumą ir nustačius pakankamą pagrindą įtarti, kad buvo pažeisti teisės aktų reikalavimai, gali būti nuspręsta patikrinimą nutraukti, jeigu:
VI SKYRIUS
PATIKRINIMO REZULTATŲ ĮFORMINIMAS
45. Patikrinimas laikomas baigtu:
46. Patikrinę organizatoriaus veiklos atitikimą nustatytiems licencijuojamos veiklos sąlygų reikalavimams, tikrintojai surašo patikrinimo aktą.
47. Patikrinimo akto dėstomojoje dalyje turi būti aprašytas organizatoriaus veiklos patikrinimo objektas, aiškiai, nedviprasmiškai suformuluota galimo pažeidimo esmė (licencijuojamos veiklos pažeidimo vieta, laikas, būdas, padariniai, kitos svarbios aplinkybės), įvardytas galimai pažeisto įstatymo ar kito teisės akto straipsnis, dalis, punktas ir nurodyta, kokiais įrodymais tai grindžiama.
48. Patikrinimo aktą rengia pirmasis pavedime patikrinti nurodytas tikrintojas arba patikrinimo grupės vadovas. Patikrinimo aktą pasirašo visi tikrintojai.
49. Patikrinimo aktas surašomas ir pateikiamas registruoti:
50. Pasirašyto patikrinimo akto nuorašas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas išsiunčiamas paštu arba elektroniniu būdu tikrintam organizatoriui. Siunčiamame rašte organizatoriui nurodomas terminas (ne ilgesnis nei 10 darbo dienų), per kurį jis gali pateikti atsiliepimą į patikrinimo aktą. Šis terminas Priežiūros tarnybos direktoriaus motyvuotu sprendimu gali būti pratęstas vieną kartą (ne ilgiau kaip 5 darbo dienoms).
51. Šių taisyklių 47 ir 48 punktuose nustatyta tvarka surašytas patikrinimo aktas ir atsiliepimas (jei jis pateikiamas) taip pat kita patikrinimo metu surinkta medžiaga, kartu su parengtu direktoriaus įsakymo projektu dėl atlikto patikrinimo, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo atsiliepimo gavimo arba suėjus terminui atsiliepimui pateikti, pateikiami Priežiūros tarnybos direktoriui sprendimui priimti. Jei dėl to paties patikrinimo objekto ar susijusių aplinkybių yra atliekami keli patikrinimai, dėl šių patikrinimų Priežiūros tarnybos direktorius gali priimti vieną įsakymą.
52. Priežiūros tarnybos direktoriaus motyvuotu sprendimu, pasibaigus patikrinimo terminui, bet ne vėliau kaip iki taisyklių 49.2 papunktyje nustatyto termino pabaigos ir paaiškėjus naujoms aplinkybėms, kurios nebuvo žinomos patikrinimo metu, pagal tikrintojo ar patikrinimo grupės vadovo tarnybinį pranešimą, gali būti nuspręsta patikrinimą atnaujinti ir nustatyti ne ilgesnį kaip 1 mėnesio terminą patikrinimui atlikti. Apie patikrinimo atnaujinimą pažymima pavedime patikrinti.
VII SKYRIUS
ASMENŲ PRANEŠIMŲ PATEIKIMO TVARKA
54. Pranešimai, nurodyti šių taisyklių 36.1 papunktyje, Priežiūros tarnybai pateikiami raštu (tiesiogiai asmeniui atvykus į Priežiūros tarnybą, atsiuntus paštu ar per pasiuntinį) ar elektroniniu būdu Priežiūros tarnybos elektroninio pašto adresu info@lpt.lt.
55. Pranešimas privalo būti:
55.1. pasirašytas, nurodytas asmens vardas, pavardė, adresas, (jeigu kreipiasi fizinis asmuo) arba pavadinimas, kodas, buveinės adresas (jeigu kreipiasi juridinis asmuo). Pranešimai, siunčiami elektroniniu paštu, turi būti pasirašyti elektroniniu parašu;
56. Elektroniniu būdu pateiktas pranešimas sudaromas taip, kad jį gavusi Priežiūros tarnyba galėtų:
56.2. atidaryti ir apdoroti jį elektroninių dokumentų valdymo sistemos ar kitomis institucijos naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis;
57. Kai asmens pranešimą Priežiūros tarnybai paduoda asmens atstovas, jis privalo pateikti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens pranešimą, kurio turinys atitinka šių taisyklių 55 punkte nustatytus reikalavimus. Kai atstovaujamo asmens vardu į Priežiūros tarnybą kreipiasi asmens atstovas, jis savo pranešime turi nurodyti savo vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, taip pat atstovaujamo asmens vardą, pavardę, gyvenamąją vietą, jeigu kreipiamasi fizinio asmens vardu) arba pavadinimą, kodą, buveinės adresą (jeigu kreipiamasi juridinio asmens vardu) ir pridėti atstovavimą patvirtinantį dokumentą.
59. Pranešimas, neatitinkantis šių taisyklių 55.1 papunktyje ar 56 ir 57 punktuose numatytų reikalavimų, laikomas anoniminiu. Ši nuostata netaikoma, kai gautų duomenų pakanka asmens tapatybei nustatyti.
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
Azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų
organizatorių patikrinimo taisyklių
1 priedas
(Pavedimo patikrinti formos pavyzdys)
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
PAVEDIMAS PATIKRINTI
201__ m. d.
Vilnius
Vadovaujantis_______________________________________________________________
(teisės akto pavadinimas)
Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos valstybės tarnautojai:
1. _________________________________________________(grupės vadovas),
(pareigos, vardas, pavardė, valstybės tarnautojo pažymėjimo numeris)
2. _________________________________________________,
(pareigos, vardas, pavardė, valstybės tarnautojo pažymėjimo numeris)
3. _________________________________________________
(pareigos, vardas, pavardė, valstybės tarnautojo pažymėjimo numeris)
Skiriami atlikti _____________________________________________patikrinimą, kurio
(organizatoriaus pavadinimas, adresas, įmonės kodas)
rūšis – ___________;
vieta – ______________________________;
objektas – __________________________________;
laikotarpis – ____________________________________.
Patikrinimą pradėti: ____________, baigti ______________.
Direktorius
PAKEITIMAI, PAPILDYMAI: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų
organizatorių patikrinimo taisyklių
2 priedas
(Patikrinimo akto formos pavyzdys)
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
PATIKRINIMO AKTAS
20___ m. ___________ ____ d. Nr. _____
Vilnius
Vykdydami 20___ m. ___________ ____ d. pavedimą patikrinti Nr. __________ , Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
________________________________________________________________________________
(tikrintojų pareigos, vardai, pavardės)
patikrino organizatorių _____________________________________________________________
( organizatoriaus pavadinimas, adresas, kodas)
patikrinimo vietoje_________________________________________________________________
(adresas)
Kiti duomenys (informacija): ________________________________________________________
(licencijos organizuoti lošimą/ loteriją numeris, išdavimo (perregistravimo) data, išduotos licencijos rūšis, patikrintų lošimų organizavimo vietų, galiojančių leidimų numeriai, jų išdavimo datos, patikrinime dalyvavusio organizatoriaus atstovo pareigos, vardas, pavardė ir kt.)
Patikrinimas pradėtas 20___ m. ___________ ____ d., baigtas 20___ m. ___________ ____ d.
Tikrinta:_________________________________________________________________________
(patikrinimo objektas)
NUSTATYTA: ________________________________________________________________________________
PRIDEDAMA:
1. _________________________________________________________, ____ lapai.
(priedo pavadinimas)
_________________ _______________________ ___________________________
(tikrintojo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
_________________ _______________________ ___________________________
(tikrintojo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
_________________ _______________________ ___________________________
(tikrintojo pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų
organizatorių patikrinimo taisyklių
3 priedas
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
KONTROLINIS KLAUSIMYNAS
________________
(data, numeris)
________________
(vieta)
1. Bendrieji duomenys:
1.7. Patikrinimo metu lošimų organizavimo vietoje dirbantys asmenys (vardas, pavardė, asmens kodas):
1.8. Patalpose veikia (pažymimas vienas iš variantų):
Lošimo namai (kazino) □
B kategorijos automatų salonas □
Bingo salonas □
Totalizatoriaus punktas □
Lažybų punktas □
1.9. Eksploatuojamų lošimo įrenginių ir lošimo stalų kiekis:
2. Kontroliniai klausimai:
2.1. Ar yra saugomas lošimų organizatoriaus reglamentas? ____________________________ _______________________________________
|
TAIP NE NETIKRINTA □ □ □
|
2.2. Ar automatų, bingo salonas, lošimo namai (kazino) ar lažybų punktas (toliau – lošimų organizavimo vieta ar patalpos) yra įrengti izoliuotose patalpose, turinčiose atskirą įėjimą? (Nėra papildomų įėjimų, patalpos atskirtos nuo kitų patalpų ir pan.).
|
TAIP NE NETIKRINTA □ □ □
|
2.3. Ar yra registracijos žurnalas, kuriame registruojami asmenys, kurie arba keičia grynuosius pinigus į žetonus, arba įmoka, arba laimi sumą, viršijančią 1000 eurų? ___________ _______________________________________
|
TAIP NE NETIKRINTA □ □ □
|
2.4. Ar yra registracijos žurnalas, kuriame registruojamos piniginės operacijos, jei jos laikytinos įtartinomis ar neįprastomis? ________ _______________________________________
|
TAIP NE NETIKRINTA □ □ □
|
2.5. Ar lošimų organizavimo vietoje be restoranų, barų, koncertinės veiklos ir valiutos keitimo yra vykdoma kita ūkinė komercinė veikla?
|
TAIP NE NETIKRINTA □ □ □
|
2.6. Ar automatų, bingo salone ar lošimo namuose (kazino) įrengta atskira kasa, kurioje pinigai keičiami į žetonus, o žetonai – į pinigus?
|
TAIP NE NETIKRINTA □ □ □
|
2.7. Ar patalpose yra galimybė atsiskaityti banko (debeto, kredito) kortelėmis?
|
TAIP NE NETIKRINTA □ □ □
|
2.8. Ar patalpose yra bankomatas?
|
TAIP NE NETIKRINTA □ □ □
|
2.9. Ar lošimų organizavimo vietoje yra iškabinti (nurodyti) įspėjamieji užrašai? |
TAIP NE NETIKRINTA □ □ □
|
2.10. Ar lošimų organizavimo vietoje yra nurodyta informacija apie asmens galimybę gauti pažymą apie lošimo laimėjimo išmokėjimą?
|
TAIP NE NETIKRINTA □ □ □
|
2.11. Ar lošimo namuose (kazino) visi asmenys yra užregistruoti įeinančių asmenų registre? |
TAIP NE NETIKRINTA □ □ □
|
2.12. Ar lošimų organizavimo vietoje užfiksuoti nepilnamečiai, asmenys su svetimais dokumentais ar be dokumentų?
|
TAIP NE NETIKRINTA □ □ □
|
2.13. Ar lošimų organizavimo vietos išorėje yra skelbiama tik ALĮ 10 straipsnio 9 dalyje nustatyta informacija? |
TAIP NE NETIKRINTA □ □ □
|
2.14. Ar lošimų organizavimo vietoje yra įrenginys, garantuojantis nuolatinį apšvietimą ir vientisą be sutrikimų lošimo procesą?
|
TAIP NE NETIKRINTA □ □ □
|
2.15. Ar lošimų organizavimo vietoje yra įrengta priešgaisrinė sistema (ar yra gaisro gesinimo priemonė, evakuacijos krypties (gelbėjimosi) ir informacijos ženklai, žmonių evakuacijos planas)?
|
TAIP NE NETIKRINTA □ □ □
|
2.16. Ar bingo salone ar lošimo namuose (kazino) įrengta skaitmeninio vaizdo įrašymo sistema, nepertraukiamai veikianti vykstant lošimui. Jeigu organizuojami lošimai lošimo namuose (kazino) – ar skaitmeninio vaizdo įrašymo sistema įrengta virš kiekvieno stalo?
|
TAIP NE NETIKRINTA □ □ □
|
2.17. Ar lošimo namuose (kazino) yra „kaupiamojo fondo“ sistema?
|
TAIP NE NETIKRINTA □ □ □
|
2.18. Ar bingo salone ar lošimo namuose (kazino) įrengtos atskiros patalpos, skirtos valstybės pareigūnams ir tarnautojams, atliekantiems lošimų organizavimo priežiūrą ir kontrolę?
|
TAIP NE NETIKRINTA □ □ □
|
Žodinė pastaba pateikta____________________________________________________________
(subjektas)
nustačius mažareikšmį teisės aktų reikalavimų pažeidimą dėl_______________________________
(pažeidimo esmė)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Mažareikšmis teisės aktų reikalavimų pažeidimas pašalintas Priežiūros tarnybos darbuotojų akivaizdoje_______________________________________________________________________
(nurodyti, kokiu būdu pašalintas pažeidimas)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Pastabos (pildo patikrinimą atliekantys asmenys): ________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Pastabos (pildo lošimų organizatorių atstovaujantis asmuo):_________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Patikrino:
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Su klausimynu susipažinau:
(pareigos) (parašas) (vardas, pavardė)
Azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų
organizatorių patikrinimo taisyklių
4 priedas
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
LOŠIMO ĮRENGINIŲ KONTROLINIS KLAUSIMYNAS
________________
(data, numeris)
________________
(miestas)
1. Bendrieji duomenys (pildo patikrinimą atliekantys asmenys):
1.7. Patalpose veikia (pažymimas vienas iš variantų):_____________________________
Automatų salonas |
|
Lošimo namai (kazino) |
|
Bingo salonas |
|
Lažybų punktas |
|
Totalizatoriaus punktas |
|
1.8. Lietuvos lošimo įrenginių registro duomenimis patikrinimo vietoje įregistruotų lošimo įrenginių ir lošimo stalų kiekiai (Nurodomas įregistruotų lošimo įrenginių ir lošimo stalų kiekis. Jei lošimo įrenginiai ar lošimo stalai neįregistruoti, tai žymima „Neregistruota“):
1.9. Lošimų organizavimo vietoje eksploatuojamų lošimo įrenginių ir lošimo stalų kiekiai (Jei lošimų organizavimo vietoje neeksploatuojami lošimo įrenginiai ar lošimo stalai, tai žymima „Neeksploatuojama“):
2. Kontroliniai klausimai:
2.1. Ar kiekvieno eksploatuojamo lošimo įrenginio tipas yra Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliotos priežiūrą atliekančios institucijos patvirtintas? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.2. Ar kiekvienas eksploatuojamas lošimo įrenginys turi akredituotos įstaigos (laboratorijos) išduotą sertifikatą, patvirtinantį, kad lošimo įrenginys atitinka šio įstatymo ir Priežiūros tarnybos nustatytus reikalavimus? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.3. Ar kiekvienas lošimo įrenginys ar lošimo stalas paženklintas specialiu tapatumo ženklu? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.4. Ar kiekvienas nepaženklintas specialiu tapatumo ženklu lošimo įrenginys ar lošimo įrenginys, kurio specialus tapatumo ženklas yra pažeistas, yra neeksploatuojamas? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.5. Ar kiekvienam lošimo įrenginiui yra pildomas apskaitos žurnalas? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.6. Ar kiekvienas lošimų įrenginių apskaitos žurnalo pildymas atitinka Lošimo įrenginio apskaitos žurnalo pildymo taisyklių reikalavimus? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.7. Ar kartu su lošimo įrenginio apskaitos žurnalu saugomas aktualus akredituotos įstaigos (laboratorijos) išduotas lošimo įrenginio sertifikatas arba bendrovės antspaudu patvirtinta jo kopija? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.8. Ar apskaitos žurnalas saugomas jame apskaityto lošimo įrenginio viduje arba prie jo pritvirtintame specialiame dėkle? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.9. Ar lošimo įrenginių ir lošimo stalų, esančių lošimų organizavimo vietoje, skaičius sutampa su Lietuvos lošimo įrenginių registre įregistruotų lošimo įrenginių skaičiumi? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.10. Ar visi lošimų organizavimo vietoje esantys lošimo įrenginiai yra registruoti Lietuvos lošimo įrenginių registre? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
2.11. Ar visų lošimų organizavimo vietoje esančių lošimo įrenginių faktiniai duomenys sutampa su duomenimis, saugomais Lietuvos lošimo įrenginių registre? |
TAIP □ |
NE □ |
NEAKTUALU □ |
|
|
|
|
|
|
Žodinė pastaba pateikta_____________________________________________________________
(subjektas)
nustačius mažareikšmį teisės aktų reikalavimų pažeidimą dėl_______________________________
(pažeidimo esmė)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Mažareikšmis teisės aktų reikalavimų pažeidimas pašalintas Priežiūros tarnybos darbuotojų akivaizdoje
(nurodyti, kokiu būdu pašalintas pažeidimas)
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Pastabos (pildo patikrinimą atliekantys asmenys): ________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Pastabos (pildo lošimų organizatorių atstovaujantis asmuo):_________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Patikrino:
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Su klausimynu susipažinau:
|
|
|
|
|
(pareigos) |
|
(parašas) |
|
(vardas ir pavardė) |
Azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų
organizatorių patikrinimo taisyklių
5 priedas
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
EKSPLOATUOJAMŲ LOŠIMO AUTOMATŲ ELEKTRONINIŲ SKAITIKLIŲ RODMENŲ FIKSAVIMO AKTAS
____________________________
(data, numeris)
____________________________
(vieta)
Lošimų organizatoriaus pavadinimas: __________________________________________________
Lošimų organizavimo vietos (patalpų) adresas: __________________________________________
Patikrinimo pagrindas: _____________________________________________________________
Eil. Nr. |
Lošimo įrenginio spec. tapatumo ženklo serija ir Nr. |
Gaminio serija ir numeris |
Už dalyvavimą lošime įmokėti kredito vienetai |
Laimėti kredito vienetai |
Kasoje apmokėti kredito vienetai |
Loštų lošimų skaičius |
Pastabos |
1. |
|
|
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
|
|
Patikrino:
|
|
|
|
|
(Pareigos) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas, pavardė) |
|
|
|
|
|
(Pareigos) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas, pavardė) |
Lošimo organizatoriaus atstovas:
|
|
|
|
|
(Pareigos) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas, pavardė) |
Azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų
organizatorių patikrinimo taisyklių
6 priedas
(Lošimo įrenginių patikrinimo akto formos pavyzdys)
LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBA
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
LOŠIMO ĮRENGINIŲ PATIKRINIMO AKTAS
201__ m. _________ ____d. Nr. IVL-_____
Vilnius
Bendrovės pavadinimas |
Lošimų organizavimo vietos adresas |
Lošimo įrenginių rūšys |
Patikrinimo metu fiksuotas lošimo įrenginių skaičius |
Lošimo įrenginių skaičius, pagal Lietuvos lošimo įrenginių registrą |
|
|
|
|
|
Eil. Nr. |
Įrenginio serijos Nr. |
Spec. tapatumo ženklas |
Sertifikato Nr. |
Sertifikavimo data |
Registro duomenų atitikimas |
Pastabos |
|
Atitinka |
Neatitinka |
||||||
1. |
|
|
|
|
|
|
|
Patikrino:
|
|
|
|
|
(Pareigos) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas, pavardė) |
|
|
|
|
|
(Pareigos) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas, pavardė) |
Lošimo organizatoriaus atstovas:
|
|
|
|
|
(Pareigos) |
|
(Parašas) |
|
(Vardas, pavardė) |
Azartinių lošimų ir didžiųjų loterijų
organizatorių patikrinimo taisyklių
7 priedas
(Pranešimo formos pavyzdys)
Lošimų priežiūros tarnybai prie
Lietuvos Respublikos finansų ministerijos
PRANEŠIMAS
____________________________
(data)
____________________________
(vieta)
________________________________________________________________________________ (fizinio asmens vardas, pavardė, adresas (juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinės adresas, tel. nr., el. pašto
_________________________________________________________________________________________________
adresas) pranešu__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Prašau___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________
Parašas