VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS

DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAS

 

POTVARKIS

DĖL 2014–2021 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ PROGRAMŲ PROJEKTŲ NUOSAVO ĮNAŠO PADENGIMO ĮNAŠU NATŪRA APSKAIČIAVIMO IR TAIKYMO METODIKOS PATVIRTINIMO

 

2019 m. rugsėjo 19 d. Nr. DR-20-2019-11

Vilnius

 

Vadovaudamasi Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos 2016 m. rugsėjo 23 d patvirtintu 2014–2021 m. Norvegijos finansinio mechanizmo įgyvendinimo reglamentu ir Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo komiteto 2016 m. rugsėjo 8 d. patvirtintu 2014-2021 Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo įgyvendinimo reglamentu,

tvirtinu pridedamą 2014–2021 m. Europos Ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų projektų nuosavo įnašo padengimo įnašu natūra apskaičiavimo ir taikymo metodiką.

 

 

Direktoriaus pavaduotoja                                                                                          Rasa Suraučienė

 

PATVIRTINTA

Viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros

direktoriaus pavaduotojo

2019 m. rugsėjo 19 d. potvarkiu Nr. DR-20-2-2019-11

 

 

2014-2021 M. EUROPOS EKONOMINĖS ERDVĖS IR NORVEGIJOS FINANSINIŲ MECHANIZMŲ PROGRAMŲ PROJEKTŲ NUOSAVO ĮNAŠO PADENGIMO ĮNAŠU NATŪRA APSKAIČIAVIMO IR TAIKYMO METODIKA

 

1.     2014–2021 m. Europos Ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų projektų nuosavo įnašo padengimo įnašu natūra apskaičiavimo ir taikymo metodika (toliau – Metodika) skirta įnašui natūra įvertinti, kai įnašu natūra (ne piniginiu įnašu) norima padengti dalį projekto nuosavo įnašo projekto biudžete. Metodika taikoma 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų programų, kurių programos operatorius yra VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA), projektų paraiškoms ir projektams.

 

2.     Metodika parengta vadovaujantis 2014–2021 m. Norvegijos finansinio mechanizmo įgyvendinimo reglamento, patvirtinto 2016 m. rugsėjo 23 d. Norvegijos Karalystės užsienio reikalų ministerijos, ir 2014-2021 Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo įgyvendinimo reglamento, patvirtinto 2016 m. rugsėjo 8 d. Europos ekonominės erdvės finansinio mechanizmo komiteto 6.4 straipsnio 5 dalimi, kurioje nustatyta, kad tuo atveju, kai projekto vykdytojas atitinka Nevyriausybinės organizacijos (toliau – NVO) ar socialinio partnerio apibrėžimą, iki 50 procentų nuosavo įnašo, numatyto projekto biudžete, galima padengti įnašu natūra savanoriško darbo forma.

 

3.     Metodikoje vartojamos sąvokos:

 

3.1. NVO - nuo valstybės ar savivaldybių institucijų ir įstaigų nepriklausomas savanoriškumo pagrindais visuomenės ar jos grupės naudai veikiantis viešasis juridinis asmuo, kurio tikslas nėra politinės valdžios siekimas arba vien tik religijos tikslų įgyvendinimas. Valstybė ar savivaldybė, juridinis asmuo, kurio visuotiniame dalyvių susirinkime valstybė ar savivaldybė turi daugiau kaip 1/3 balsų, negali turėti daugiau kaip 1/3 balsų NVO visuotiniame dalyvių susirinkime. Prie NVO nepriskiriamos: 1) politinės partijos; 2) profesinės sąjungos bei darbdavių organizacijos ir jų susivienijimai; 3) įstatymų nustatyta tvarka steigiamos organizacijos, kuriose narystė yra privaloma tam tikros profesijos atstovams; 4) susivienijimai, kurių daugiau kaip 1/3 dalyvių yra privatūs juridiniai asmenys; 5) sodininkų bendrijos, daugiabučių gyvenamųjų namų ir kitos paskirties pastatų savininkų bendrijos ir kitokios bendro nekilnojamojo turto valdymo tikslu įsteigtos bendrijos; 6) šeimynos.

 

3.2. Socialinis partneris - darbdavių organizacijų atstovas ir profesinė sąjunga. Darbdavių organizacija suprantama kaip pavadinimą turintis ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo – asociacija, įsteigta pagal Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymą. Asociacijos, įsteigtos ir veikiančios pagal Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymą, pripažįstamos ir darbdavių organizacijomis, jeigu pagal savo įstatus (statutus) jos atstovauja savo narių – darbdavių teisėms ir interesams socialinėje partnerystėje. Profesinė sąjunga – Lietuvos Respublikos profesinių sąjungų įstatymo nustatyta tvarka įsteigta savanoriška, savarankiška, savaveiksmė organizacija, atstovaujanti darbuotojų profesinėms darbo, ekonominėms, socialinėms teisėms ir interesams ir juos ginanti.

 

3. Kitos Metodikoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Institucijų, atsakingų už 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų valdymą ir kontrolę Lietuvoje, funkcijų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. lapkričio 12 d. įsakymu Nr. 1K-389 „Dėl 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje“, 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų administravimo ir finansavimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos finansų ministro 2018 m. lapkričio 12 d. įsakymu Nr. 1K-389 „Dėl 2014–2021 m. Europos ekonominės erdvės ir Norvegijos finansinių mechanizmų įgyvendinimo Lietuvoje.  

 

4.     Įnašo natūra sąlygos:

 

4.1.  įnašas natūra projekte galimas tik tuo atveju, kai projekto vykdytojas atitinka NVO ar socialinio partnerio apibrėžimą;

 

4.2.  įnašu natūra gali prisidėti tik projekto vykdytojas ir (arba) partneris, atitinkantis NVO arba socialinio partnerio apibrėžimą;

 

4.3.  įnašas natūra, išreikštas pinigine verte, negali viršyti 50 procentų projekto vykdytojo ir (ar) partnerio, kuris nuosavą įnašą gali ir planuoja dengti įnašu natūra, planuojamos nuosavo įnašo sumos;

 

4.4.  įnašu natūra gali būti laikomas tik savanoriškas darbas (savanoriško darbo laikas, išreikštas pinigine verte); jokios kitos įnašo natūra formos nėra galimos;

 

4.5.  savanoriški darbai turi būti pamatuojami ir (arba) jų atlikimo metu turi būti sukurtas konkretus rezultatas, produktas;

 

4.6.  savanoriškas darbas privalo būti organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo nuostatomis.

 

5.    Įnašo natūra išreiškimo pinigine išraiška tvarka:

 

5.1.  Valandinį savanoriško darbo įkainį sudaro Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintas minimalus valandinis atlygis bei visi su darbo užmokesčiu susiję mokesčiai. Nuo 2020 m. sausio 1 d. Lietuvos Respublikoje yra taikomas minimalus valandinis darbo įkainis 3,72 Eur; šios metodikos apimtyje papildomai įskaičiuojami darbdavio mokesčiai – 1,77 % (iš jų, įmokos garantiniam fondui – 0,16%, įmokos ilgalaikio darbo išmokų fondui – 0,16%, įmokos nedarbo socialiniam draudimui – 1,31%, įmokos nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialiniam draudimui – 0,14%);

 

5.2.  tais atvejais, kai savanoriško darbo atlikimui turi būti pasitekti kvalifikuoti savanoriai, turintys teisę ir (ar) leidimus numatomai savanoriškai veiklai vykdyti, kai tokiems darbams atlikti reikalinga kvalifikacija, valandinis savanoriško darbo įkainis nustatomas pagal šalies ūkio vidutinį valandinį darbo įkainį, pridedant  visus su darbo užmokesčiu susijusius mokesčius. Tokiais atvejais paraiškos teikimo metu turi būti pagrįsta, kad atitinkamą darbą gali atlikti tik atitinkamos kvalifikacijos ir (ar) turintys atitinkamus leidimus savanoriai. Valandinis savanoriško darbo įkainis nustatomas paraiškos teikimo metu Lietuvos statistikos departamento paskutinio skelbiamo ketvirčio šalies ūkio vidutinio mėnesinio bruto darbo užmokesčio dydį padauginus iš 3 mėnesių ir padalinus iš darbo valandų tame ketvirtyje skaičiaus (pvz., 2019 m. II ketvirčio šalies ūkio vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis 1.289,00 Eur, 2019 m. II ketvirčio darbo valandų skaičius (5 dienų darbo savaitė) - 495, nustatomas valandinis įkainis – 7,81 Eur (t. y.  1.289,00 Eur * 3 mėn. / 495 val.); šios metodikos apimtyje papildomai įskaičiuojami darbdavio mokesčiai  – 1,77 % (iš jų, įmokos garantiniam fondui – 0,16%, įmokos ilgalaikio darbo išmokų fondui – 0,16%, įmokos nedarbo socialiniam draudimui – 1,31%, įmokos nelaimingų atsitikimų darbe ir profesinių ligų socialiniam draudimui – 0,14%);

 

6.     Savanoriško darbo, tinkamo pagrįsti dalį nuosavo įnašo įnašu natūra, tinkamumo ir apskaitos sąlygos:

 

6.1.  savanoriško darbo pobūdis, poreikis ir kiekis turi būti racionalus, išmatuojamas, būtinas projektui įgyvendinti ir pagrįstas paraiškos rengimo metu, užpildant ir pateikiant  CPVA nustatytos formos savanoriško darbo, kuriuo planuojama dengti dalį nuosavo įnašo, pagrindimo pažymą (Metodikos 1 priedas);

 

6.2.  savanoriškas darbas turi būti įformintas savanorio ir darbdavio rašytine sutartimi; su tuo pačiu asmeniu tų pačių funkcijų / darbo atlikimui (pareigybei) negali būti sudaroma ir darbo sutartis arba perkamos paslaugos, ir savanoriško darbo sutartis;

 

6.3.  faktinis savanorio (-ių) darbo laikas projekte turi būti pagrindžiamas tai įrodančiais (apskaitos) dokumentais (pavyzdžiui, savanorio darbo laiko projekte ataskaita, darbo laiko apskaitos žiniaraščiu ar pan.). Faktinis savanorio (-ių) darbo laikas projekte jį pagrindžiančiame dokumente turi būti patvirtintas savanorio (-ių) parašu (-ais);

 

6.4.  jei darbus atlieka kvalifikuoti savanoriai, kaip tai numatyta Metodikos 5.2. punkte, turi būti pateikti jų kvalifikaciją įrodantys dokumentai ir (ar) atitinkami leidimai;

 

6.5.  savanoriškas darbas, išreikštas pinigine verte, deklaruojamas mokėjimo prašyme kaip projekto vykdytojo ir (ar) projekto partnerio išlaidos, išlaidas į mokėjimo prašymą įtraukiant užpildytos CPVA nustatytos formos faktinio savanoriško darbo projekte deklaravimo pažymos (Metodikos 2 priedas) pagrindu, ir šią pažymą bei savanorių darbo laiką pagrindžiančius dokumentus, numatytus Metodikos 6.2., 6.3. ir 6.4. punktuose, pateikiant su mokėjimo prašymu.

 

7.     Jei paraiškos teikimo metu arba projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas ir (ar) projekto partneris pageidauja keisti įnašo natūra kiekį ar įkainį, tokie pakeitimai turi būti pagrįsti ir raštu suderinti su CPVA. Jei projekto įgyvendinimo metu dėl objektyvių ir pagrįstų aplinkybių, CPVA raštu pritarus,  atliekamas įnašo natūra perskaičiavimas, turi būti užtikrinta, kad bus laikomasi Metodikos 3 punkte nustatytų apribojimų.

 

8.     Projekto vykdytojas ir (ar) projekto partneris, projekto įgyvendinimo metu sumažinę įnašo natūra piniginę vertę (jeigu viso projekto biudžetas nesikeičia), privalo atitinkamai padidinti nuosavo piniginio įnašo dalį.

 

 

_______________________