LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2019 M. SPALIO 14 D. ĮSAKYMO NR. A1-611 „DĖL SPECIALIZUOTOS PAGALBOS CENTRŲ PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2020–2021 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2020 m. spalio 13 d. Nr. A1-966

Vilnius

 

 

P a k e i č i u  Specializuotos pagalbos centrų projektų atrankos konkurso organizavimo 2020–2021 metais nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2019 m. spalio 14 d. įsakymu Nr. A1-611 „Dėl Specializuotos pagalbos centrų projektų atrankos konkurso organizavimo 2020–2021 metais nuostatų patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Projektų įgyvendinimo trukmė – nuo 2020 m. sausio 1 d. iki 2020 m. gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą 2021 metams – nuo 2021 m. sausio 1 d. iki 2021 m. gruodžio 31 d.“

2. Pakeičiu 58 punktą ir jį išdėstau taip:

58. Lėšos projektams skiriamos iš valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų programoms. Projektams vykdyti skirtos lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2020 m. sausio 1 d. iki sutartyje numatytos dienos, tačiau ne vėliau kaip iki 2020 m. gruodžio 31 d. Jei projekto finansavimas Nuostatų VIII skyriuje nustatyta tvarka pratęsiamas 2021 metams, tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo 2021 m. sausio 1 d. iki 2021 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba oficialiai patvirtintomis jų kopijomis. Pareiškėjas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis, nei įprasta, rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus lėšų naudojimo principo. Įsigyjant su projekto veiklomis susijusias paslaugas ir prekes, privaloma vadovautis Europos socialinio fondo agentūros atlikta prekių ir paslaugų kainų rinkos analize.“

3. Pakeičiu 60 punktą ir jį išdėstau taip:

60. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1‑330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

Išlaidos darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas (Nuostatų 61.1.1, 61.1.2, 61.1.3 ir 61.2.1 papunkčiuose išvardytos išlaidos), turi sudaryti iki 90 procentų projektui skirtų valstybės biudžeto lėšų.“

4. Papildau 61.2.4 papunkčiu:

61.2.4. išlaidos, susijusios su smurtą patyrusio asmens apgyvendinimu.“

5. Pakeičiu 67.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

67.2. specializuotą kompleksinę pagalbą gavusių asmenų skaičius, kiek iš jų neįgaliųjų (skirtingose savivaldybėse pagal lytį);“.

6. Papildau 751 punktu:

751. Ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsiradus nenumatytų, Nuostatuose nenustatytų aplinkybių, dėl kurių projekto vykdytojui nepakanka skirtų valstybės biudžeto lėšų numatytoms projekto veikloms įvykdyti, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, ar dėl kurių projekto vykdytojas turi vykdyti papildomas, projekte nenumatytas, veiklas, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, projekto vykdytojui gali būti skiriama papildomų valstybės biudžeto lėšų.

Šios valstybės biudžeto lėšos skiriamos esant motyvuotam projekto vykdytojo prašymui, kuriame turi būti nurodytos šiame punkte numatytos aplinkybės, rodikliai, kuriuos projekto vykdytojas įsipareigoja pasiekti, veiklos, kurias projekto vykdytojas įsipareigoja įvykdyti, ir prašomų valstybės biudžeto lėšų pagrindimas.

Šiame punkte nurodytą projekto vykdytojo prašymą komisija išnagrinėja per 3 darbo dienas nuo jo gavimo dienos ir pateikia pasiūlymą Ministerijos kancleriui dėl papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo.

Sprendimą dėl papildomų valstybės biudžeto lėšų projekto vykdytojui skyrimo priima Ministerijos kancleris per 3 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymo gavimo dienos.“

7. Pakeičiu 76 punktą ir jį išdėstau taip:

76. Projektų finansavimas gali būti pratęstas kitiems kalendoriniams metams, bet ne ilgiau kaip iki kitų metų gruodžio 31 d. tomis pačiomis Nuostatuose ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Pratęsus projektų finansavimą, išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2021 m. sausio 1 d. iki pratęsus projekto finansavimą sudarytoje sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d. Ministerija ne vėliau kaip iki spalio 15 d. elektroniniu paštu projektų vykdytojus informuoja apie teisę iki einamųjų metų lapkričio 15 d. pateikti šiame Nuostatų punkte nurodytus dokumentus, nurodydama, kokios pasekmės bus nurodytų dokumentų nepateikus. Prašydamas pratęsti finansavimą, pareiškėjas iki einamųjų metų lapkričio 15 d. Ministerijai pateikia:

76.1. pareiškėjo vadovo pasirašytą prašymą pratęsti projekto finansavimą (laisva forma);

76.2. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą deklaraciją (Nuostatų 4 priedas);

76.3. patikslintą veiklos planą ir sąmatą, nurodydamas lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų asignavimų, reikalingų projektui įgyvendinti kitais metais;

76.4. pasikeitusių (jeigu keitėsi) projekto vadovo ir (ar) vykdytojų gyvenimo aprašymus, patvirtintus jų parašais;

76.5 kitus dokumentus ar duomenis, kurie keitėsi po projekto, kuriam skirtas finansavimas, pateikimo dienos.“

8. Pakeičiu 77 punktą ir jį išdėstau taip:

77. Jei pareiškėjas Nuostatų 76 punkte nurodytus dokumentus pateikia suėjus šiame punkte nustatytam terminui, kartu su nurodytais dokumentais turi būti pateikti Nuostatų 76 punkte nustatyto termino praleidimo motyvai ir jų pagrindimas. Šiame punkte nurodytu atveju finansavimas gali būti pratęstas kitiems kalendoriniams metams, jei Nuostatų 76 punkte nurodyti dokumentai Ministerijai pateikti iki einamųjų metų lapkričio 15 d. ir jei, įvertinus pareiškėjo pateiktus Nuostatų 76 punkte nustatyto termino praleidimo motyvus ir jų pagrindimą, nustatyta, kad terminas pateikti dokumentus Ministerijai praleistas dėl objektyvių aplinkybių ar priežasčių. Prašymas pratęsti projekto finansavimą, pateiktas po komisijos sprendimo skirti projektams finansavimą priėmimo dienos, nesvarstomas.

9. Pakeičiu 79 punktą ir jį išdėstau taip:

79. Prašymą pratęsti finansavimą svarsto Departamentas. Departamentas, gavęs visus 76 punkte nurodytus dokumentus, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo informacijos, nurodytos Nuostatų 78 punkte, gavimo iš Ministerijos dienos įvertina ataskaitinio laikotarpio veiklos ir finansinės ataskaitų duomenis, projekto vykdytojo pateiktą ir kitą turimą su projekto vykdymu susijusią informaciją bei informaciją apie įsipareigojimų pagal sutartį su Departamentu vykdymą ataskaitiniu laikotarpiu. Remdamasis šiais dokumentais, Departamentas sprendžia, ar projektas įgyvendinamas ir valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, ir raštu komisijai pateikia motyvuotą pasiūlymą pratęsti projekto finansavimą 2021 metams arba jo nepratęsti. Kartu su motyvuotu pasiūlymu dėl projekto finansavimo pratęsimo Departamentas komisijai pateikia projekto vykdytojo pateiktų ataskaitinio laikotarpio veiklos ir finansinės ataskaitų įvertinimą, kuriame turi būti nurodyta, ar projektas atitinkamais kalendoriniais metais buvo vykdomas nepažeidžiant Nuostatų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimų, taip pat turi būti nurodyta, ar projekto vykdytojas įgyvendino ne mažiau kaip 80 procentų 2020 metams suplanuotų rodiklių.

Jei Departamentui vertinant projekto vykdytojo prašymą pratęsti projekto finansavimą 2021 metams kyla neaiškumų, jis privalo paprašyti projekto vykdytoją patikslinti (pateikti) atitinkamą informaciją, prašyme nurodydamas protingą terminą, kuris turi būti ne trumpesnis kaip 3 darbo dienos, šiai informacijai pateikti. Gavęs prašomą informaciją, Departamentas ją įvertina ir pateikia komisijai pasiūlymą dėl projekto finansavimo pratęsimo. Jei projekto vykdytojas per Departamento nustatytą terminą ar jo nustatyta forma nepateikia prašomos informacijos, projekto vykdytojo prašymas toliau nesvarstomas.

Projekto finansavimas gali būti pratęsiamas tik nustačius, kad 2020 metais projektas buvo vykdomas nepažeidžiant Nuostatų bei valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimų ir kad pareiškėjas įgyvendino tiems kalendoriniams metams suplanuotas projekto veiklas ir pasiekė Nuostatų 66.7 papunktyje nustatytas vertinimo kriterijų reikšmes.

Jei Departamentui neaiškios priežastys, dėl kurių pareiškėjas nepasiekė Nuostatuose nustatytų rodiklių, jis gali kreiptis į pareiškėją, prašydamas per 3 darbo dienas nuo kreipimosi gavimo dienos nurodyti objektyvias priežastis, dėl kurių jis nepasiekė Nuostatuose nustatytų tiems metams suplanuotų rodiklių, ir pateikti tai pagrindžiančius duomenis ir (ar) dokumentus. Departamentas, įvertinęs priežastis, dėl kurių pareiškėjas nepasiekė Nuostatuose nustatytų rodiklių, jas patvirtinančius duomenis ir (ar) dokumentus ir nustatęs, kad pareiškėjas suplanuotų rodiklių nepasiekė dėl objektyvių priežasčių, nusprendžia atidėti sprendimo siūlyti komisijai pratęsti projekto finansavimą priėmimą, iki bus gautos ir įvertintos metinė veiklos ir finansinė ataskaitos. Gavęs metinę veiklos ir finansinę ataskaitas, Departamentas nusprendžia, ar siūlyti komisijai priimti sprendimą dėl lėšų skyrimo projektui, t. y. ar pratęsti finansavimą 2021 metams. Pareiškėjui per šiame punkte nustatytą terminą nenurodžius priežasčių, dėl kurių jis nepasiekė Nuostatuose suplanuotų rodiklių, ir (ar) nepateikus jas pagrindžiančių duomenų ir (ar) dokumentų, ir (ar) Departamentui nustačius, kad pareiškėjo nurodytos priežastys, dėl kurių jis nepasiekė suplanuotų rodiklių, nelaikytinos objektyviomis, nusprendžiama nesiūlyti pratęsti to pareiškėjo projekto finansavimą.

Jei Departamentas nusprendžia atidėti sprendimo pasiūlyti pratęsti projekto finansavimą priėmimą, iki bus gautos metinė veiklos ir finansinė ataskaitos, sprendimas dėl projekto finansavimo pratęsimo 2021 metams priimamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo metinės veiklos ir finansinės ataskaitų gavimo dienos.

Jei komisijos sprendimas dėl projekto finansavimo pratęsimo 2021 metams, vadovaujantis Nuostatų 76 punkte ir šio Nuostatų punkto 1 dalyje pateikta informacija, jau buvo priimtas, tačiau Departamentas, gavęs metinę projekto veiklos ir finansinę ataskaitas, nustato, kad pareiškėjas neįgyvendino tiems kalendoriniams metams suplanuotų projekto veiklų ir (ar) nepasiekė Nuostatų 66.7 papunktyje nustatytų vertinimo kriterijų reikšmių, numatytų pasiekti iki 2020 m. gruodžio 31 d., jis komisijai pateikia motyvuotą pasiūlymą nutraukti sutartį, sudarytą 2021 metų laikotarpiui (jei sutartis dėl projekto finansavimo 2021 metais jau sudaryta), arba stabdo sutarties 2021 metams sudarymo procesą ir teikia komisijai pasiūlymą nepratęsti projekto finansavimo 2021 metams (jei sutartis dėl projekto finansavimo 2021 metais dar nesudaryta). Komisija sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties nutraukimo turi priimti per 5 darbo dienas nuo Departamento motyvuoto pasiūlymo nutraukti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį gavimo dienos.

Departamentas, per Nuostatų 79 punkte nustatytą terminą įvertinęs projekto vykdytojo prašymą pratęsti projekto finansavimą 2021 metams ir Nuostatuose nustatyto ataskaitinio laikotarpio ataskaitas, raštu pateikia motyvuotą pasiūlymą komisijai dėl lėšų skyrimo projektui 2021 metais. Kartu su motyvuotu pasiūlymu dėl projekto finansavimo pratęsimo Departamentas pateikia komisijai projekto vykdytojo pateiktų Nuostatuose nustatyto ataskaitinio laikotarpio veiklos ir finansinės ataskaitų įvertinimą, kuriame turi būti nurodyta, ar projektas 2020 metais buvo vykdomas nepažeidžiant Nuostatų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimų, taip pat turi būti nurodyta, ar projekto vykdytojas įgyvendino ne mažiau kaip 80 procentų 2020 metams suplanuotų rodiklių.

Komisija, įvertinusi Departamento pateiktą pasiūlymą, per 10 darbo dienų nuo jo pateikimo dienos priima protokolinį sprendimą pratęsti projekto finansavimą 2021 metams arba jo nepratęsti ir pateikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą dėl projekto finansavimo pratęsimo.“

10. Pakeičiu 80 punktą ir jį išdėstau taip:

80. Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymo gavimo dienos priima sprendimą dėl projektų finansavimo pratęsimo ir lėšų skyrimo, taip pat sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių nutraukimo ar sprendimo dėl finansavimo skyrimo projektams įgyvendinti 2021 metais panaikinimo, kuris įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.

Komisijos sekretorius pareiškėjus raštu informuoja apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Pareiškėjai, kurių projektai buvo atmesti ar jiems neskirta lėšų, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant prašymų netenkinimo ar atmetimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą.

Pareiškėjas, dėl kurio projekto finansavimo pratęsimo atidėtas sprendimo priėmimas, iki bus gauta metinė veiklos ir finansinė ataskaitos, informuojamas raštu per 3 darbo dienas nuo konkursą administruojančios įstaigos sprendimo atidėti finansavimo skyrimo šio pareiškėjo projektui klausimą, iki bus gautos metinė veiklos ir finansinė ataskaitos, priėmimo dienos.“

11. Pakeičiu 81 punktą ir jį išdėstau taip:

81. Pratęsus projekto finansavimą, nauja sutartis arba papildomas susitarimas dėl jau sudarytos sutarties pakeitimo tarp pareiškėjo ir Departamento pasirašoma per 10 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos.

Šiame punkte nurodytoje sutartyje arba papildomame susitarime dėl jau sudarytos sutarties pakeitimo turi būti numatyta, kad nauja sutartis arba papildomas susitarimas dėl jau sudarytos sutarties pakeitimo įsigalioja nuo 2021 m. sausio 20 d., jei projekto vykdytojas įgyvendino 2020 metams suplanuotas projekto veiklas ir pasiekė Nuostatų 66.7 papunktyje nustatytas vertinimo kriterijų reikšmes, numatytas pasiekti iki 2020 m. gruodžio 31 d.

Nesudarius naujos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties (papildomo susitarimo dėl jau sudarytos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pakeitimo) per šiame punkte nurodytą terminą ar nutraukus sudarytą sutartį, komisija teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą projektui skirti valstybės biudžeto lėšų.“

12. Pakeičiu 8 priedo 3 lentelę ir ją išdėstau taip:

3. Specializuotą kompleksinę pagalbą gavusių asmenų (tarp jų ir neįgaliųjų) skaičius Lietuvos savivaldybėse

Savivaldybė

Pagalbą gavusių asmenų skaičius

Pagalbą gavusių neįgaliųjų skaičius

Apskritys

iki 20...m.

20...m.

iki 20...m.

20...m.

moterų

vyrų

moterų

vyrų

Alytaus m. sav.

Alytaus

Alytaus r. sav.

Druskininkų sav.

Lazdijų r. sav.

Varėnos r. sav.

Anykščių r. sav.

Utenos

Molėtų r. sav.

Utenos r. sav.

Ignalinos r. sav.

Zarasų r. sav.

Visagino r. sav.

Marijampolės sav.

Marijampolės

Kalvarijos sav.

Kazlų Rūdos sav.

Šakių r. sav.

Vilkaviškio r. sav.

Klaipėdos m. sav.

Klaipėdos

Palangos m. sav.

Neringos m. sav.

Kretingos r. sav.

Klaipėdos r. sav.

Skuodo r. sav.

Šilutės r. sav.

Šilalės r. sav.

Tauragės

Pagėgių sav.

Jurbarko r. sav.

Tauragės r. sav.

Kelmės r. sav.

Šiaulių

Šiaulių m. sav.

Šiaulių r. sav.

Pakruojo r. sav.

Radviliškio r. sav.

Akmenės r. sav.

Joniškio r. sav.

Raseinių r. sav.

Kauno

Kauno r. sav.

Kaišiadorių sav.

Prienų r. sav.

Birštono sav.

Kauno m. sav.

Kėdainių r. sav.

Jonavos r. sav.

Ukmergės r. sav.

Vilniaus

Elektrėnų sav.

Šalčininkų r. sav.

Širvintų r. sav.

Švenčionių r. sav.

Trakų sav.

Vilniaus r. sav.

Vilniaus m. sav.

Panevėžio m. sav.

Panevėžio

Panevėžio r. sav.

Biržų r. sav.

Kupiškio r. sav.

Rokiškio r. sav.

Pasvalio r. sav.

Telšių r. sav.

Telšių“.

Mažeikių r. sav.

Plungės r. sav.

Rietavo r. sav.

Kitas rajonas

Nenurodė

Iš viso pagalbą gavusių asmenų:

0

0

0

0

0

0

0

0

IŠ VISO:

0

0

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                                                   Linas Kukuraitis