LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIDAUS REIKALŲ MINISTRO 2015 M. gruodžio 11 D. ĮSAKYMO NR. 1V-991 „dėl 2014–2020 METŲ EUROPOS SĄJUNGOS FONDŲ INVESTICIJŲ VEIKSMŲ PROGRAMOS 7 PRIORITETO „KOKYBIŠKO UŽIMTUMO IR DALYVAVIMO DARBO RINKOJE SKATINIMAS“ NR. 07.1.1-CPVA-V-906 PRIEMONĖS „KOMPLEKSINĖ PASLAUGŲ PLĖTRA INTEGRUOTŲ TERITORIJŲ VYSTYMO PROGRAMŲ TIKSLINĖSE TERITORIJOSE“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. sausio 16 d. Nr. 1V-37

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. gruodžio 11 d. įsakymą Nr. 1V-991 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ Nr. 07.1.1-CPVA-V-906 priemonės „Kompleksinė paslaugų plėtra integruotų teritorijų vystymo programų tikslinėse teritorijose“ projektų finansavimo sąlygų aprašo patvirtinimo:

1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

„Vadovaudamasis Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, 6.2.7 papunkčiu:“.

2. Nurodytu įsakymu patvirtintame 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ Nr.07.1.1-CPVA-V-906 priemonės „Kompleksinė paslaugų plėtra integruotų teritorijų vystymo programų tikslinėse teritorijose“ projektų finansavimo sąlygų apraše:

2.1. Pakeičiu 2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.2. 2013 m. gruodžio 17 d. Europos Tarybos ir Parlamento reglamentą (ES) Nr. 1301/2013 dėl Europos regioninės plėtros fondo ir dėl konkrečių su investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslu susijusių nuostatų, kuriuo panaikinamas Reglamentas (EB) Nr. 1080/2006 (OL 2013 L 347, p. 289) (toliau – Reglamentas Nr. 1301/2013);“.

2.2. Pakeičiu 3.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

3.3. kitos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Aprašo 2 punkte nurodytuose teisės aktuose, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme, Lietuvos Respublikos elektros energetikos įstatyme, Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“, ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo (toliau – Veiksmų programos administravimo taisyklės).“

2.3. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

„7. Pagal Aprašą projektams įgyvendinti numatoma skirti iki 71 378 818 eurų (septyniasdešimt vieno milijono trijų šimtų septyniasdešimt aštuonių trūkstančių aštuonių šimtų aštuoniolikos eurų), iš kurių iki 46 655 918 eurų (keturiasdešimt šešių milijonų šešių šimtų penkiasdešimt penkių tūkstančių devynių šimtų aštuoniolikos eurų) – ES struktūrinių fondų (Europos regioninės plėtros fondo) lėšos, iki 18 935 429 eurų (aštuoniolikos milijonų devynių šimtų trisdešimt penkių tūkstančių keturių šimtų dvidešimt devynių eurų) – ES struktūrinių fondų veiklos lėšų rezervo lėšos, iki 4 116 698 eurų (keturių milijonų vieno šimto šešiolikos tūkstančių šešių šimtų devyniasdešimt aštuonių eurų) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos ir iki 1 670 773 eurų (vieno milijono šešių šimtų septyniasdešimties tūkstančių septynių šimtų septyniasdešimt trijų eurų) – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto veiklos lėšų rezervo lėšos. Projektų sutartys veiklos lėšų rezervo sumai gali būti pasirašomos Veiksmų programos administravimo taisyklių XII skyriaus IV skirsnyje nustatyta tvarka.“

2.4. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Priemonės tikslas – padidinti neformalaus švietimo, sveikos gyvensenos, kultūros ir (ar) laisvalaikio paslaugų prieinamumą tikslinės teritorijos gyventojams ir sudaryti sąlygas gyventojų užimtumui didėti tikslinėje teritorijoje, skatinant vidinę miestų plėtrą, efektyvų išteklių panaudojimą.“

2.5. Pakeičiu 9 punktą ir jį išdėstau taip:

9. Pagal Aprašą remiamos šios veiklos:

9.1. daugiafunkcės socialinės infrastruktūros, skirtos neformaliam švietimui, sveikai gyvensenai ir laisvalaikiui, sukūrimas formuojant naujus miestų traukos centrus ar stiprinant esamus, įskaitant apleistos infrastruktūros konversiją;

9.2. apleistos viešosios infrastruktūros ir teritorijos konversija sukuriant naują infrastruktūrą, skatinančią užimtumą, sveiką gyvenseną ir (ar) vietos gyventojų bendruomeniškumą ir didinančią neformalaus švietimo, kultūros ir (ar) laisvalaikio paslaugų prieinamumą.“

2.6. Papildau 91 punktu:

91. Aprašo 9 punkte nurodytų veiklų tikslai: užtikrinti tikslinės teritorijos gyventojų poreikius atitinkančių viešųjų paslaugų pasiūlą, skatinti gyventojų socializaciją, stiprinti tikslinės teritorijos gyvenamosios vietovės bendruomenę ir (ar) prisidėti prie palankių sąlygų sudarymo verslo plėtrai ir kūrimui ir (arba) paslaugų sektoriaus vystymuisi.“

2.7. Pakeičiu 10 punktą ir jį išdėstau taip:

10. Pagal Apraše nurodytas remiamas veiklas valstybės projektų sąrašą ir rezervinį valstybės projektų sąrašą (jei rezervinis valstybės projektų sąrašas sudaromas atsižvelgiant į 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 5 prioriteto „Aplinkosauga, gamtos išteklių darnus naudojimas ir prisitaikymas prie klimato kaitos“ ir 7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“ priemonių valstybės projektų atrankos tvarkos aprašo 18 punkto nuostatas) numatoma sudaryti 2017 m. IV ketvirtį.“

2.8. Pakeičiu 18.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

18.3.projektas turi būti Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu pripažintas valstybei svarbiu ekonominiu projektu (taikoma, jei numatoma vykdyti Aprašo 9.1 papunktyje numatytas veiklas).“

2.9. Pakeičiu 19 punktą ir jį išdėstau taip:

19. Pagal Aprašą nefinansuojami didelės apimties projektai. Vadovaujantis Reglamento Nr. 1301/2013 3 straipsnio 1 dalies (e) punktu, pagal Aprašą finansuojamo kultūros infrastruktūros projekto vertė neturi viršyti 5 000 000 eurų (penkių milijonų eurų). Projektu sukuriami infrastruktūros vienetai turi būti funkciškai nepriklausomi.“

2.10. Pakeičiu 23 punktą ir jį išdėstau taip:

23. Projektu turi būti siekiama prisidėti prie šių stebėsenos rodiklių, kurie skaičiuojami 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 1K-499 „Dėl 2014–2020 m. Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos stebėsenos rodiklių skaičiavimo aprašo patvirtinimo“ ir paskelbtame ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, nustatyta tvarka, bei siekiama toliau nurodytos minimalios rodiklio pasiekimo reikšmės:

23.1. produkto stebėsenos rodiklio „Sukurtos arba atnaujintos atviros erdvės miestų vietovėse“ (rodiklio kodas P.B. 238) – 100 000 kv. m. ir (arba);

23.2. produkto stebėsenos rodiklio „Pastatyti arba atnaujinti viešieji arba komerciniai pastatai miestų vietovėse“ (rodiklio kodas P.B. 239) – 35 930 kv. m.“

2.11. Pakeičiu 24.2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

24.2.1. pareiškėjas (partneris) žemės sklypą, kuriame statomas statinys, turi valdyti nuosavybės teise arba valdyti ir naudoti kitais Lietuvos Respublikos įstatymų nustatytais pagrindais (valdymo ir naudojimo sutartis turi būti įregistruota įstatymų nustatyta tvarka); kai žemės sklypas nesuformuotas, turi būti gautas Nacionalines žemės tarnybos prie Žemės ūkio ministerijos sutikimas planuojamai vykdyti veiklai; teisė valdyti ir naudoti žemės sklypą / sutikimas turi galioti ne trumpiau nei penkerius metus nuo projekto finansavimo pabaigos;“.

2.12. Pakeičiu 24.2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

24.2.2. nekilnojamojo turto, kuris bus naudojamas įgyvendinant projektą, naudojimo paskirtis turi atitikti pagal projektą įgyvendinamą veiklą arba turi būti pakeista iki projekto veiklų įgyvendinimo pabaigos;“.

2.13. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Projektu turi būti prisidedama prie darnaus vystymosi principo įgyvendinimo, t. y. projekto paraiškoje pagrindžiama, kad projektas tenkina bent vieną iš kriterijų:

26.1. vykdomas apleistų teritorijų ir (arba) pastatų regeneravimas; arba

26.2. vykdomas infrastruktūros (pastatų, patalpų) sukūrimas ir pritaikymas bendruomenės poreikiams, užimtumo galimybių didinimui ypač socialiai pažeidžiamiems asmenims, t. y. asmenims, kurie yra jautresni socialiniams ir ekonominiams iššūkiams ir rizikoms bei turi mažiau resursų su jais sėkmingai susidoroti – neįgaliesiems, vienišoms mamoms, priešpensinio ir pensinio amžiaus žmonėms, kvalifikacijos neturintiems jaunuoliams, tautinių mažumų atstovams, prievartą patyrusiems asmenims ir pan.; arba

26.3. vykdomas viešosios infrastruktūros sukūrimas ir pritaikymas veikloms, susijusioms su visuomenės švietimu ir gebėjimų ugdymu.“

2.14. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Pagal Aprašą gali būti teikiama valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo (OL 2010 C 83, p. 47) 107 straipsnyje. Pagal Aprašo 9.1, 9.2 papunkčius įgyvendinamų projekto veiklų finansavimas gali būti valstybės investicinė pagalba ir teikiama pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 48 straipsnį, jei pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies (x) punktą projektui teikiamos valstybės pagalbos dydis neviršija 50 000 000 eurų (penkiasdešimties milijonų eurų) sumos (energetikos infrastruktūros atveju), Bendrojo bendrosios išimties reglamento 53 straipsnį, jei pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies (z) punktą projektui teikiamos valstybės pagalbos dydis neviršija 100 000 000 eurų (vieno šimto milijonų eurų) sumos (kultūros infrastruktūros atveju), 55 straipsnį, jeigu pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies (bb) punktą projektui teikiamos valstybės pagalbos dydis neviršija 15 000 000 eurų (penkiolikos milijonų eurų) sumos, o visa projekto vertė neviršija 50 000 000 eurų (penkiasdešimties milijonų eurų) sumos (sporto ir daugiafunkcės laisvalaikio infrastruktūros atveju) arba 56 straipsnį, jeigu pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies (cc) punktą projektui teikiamos valstybės pagalbos dydis neviršija 10 000 000 eurų (dešimties milijonų eurų) sumos, o visa projekto vertė neviršija 20 000 000 eurų (dvidešimties milijonų eurų) sumos (vietos infrastruktūros (vandentiekio, nuotekų šalinimo, šilumos, dujų technologiniai vamzdynai) atveju). Aprašas nustato investicinės valstybės pagalbos energetikos, vietos, kultūros bei sporto ir daugiafunkcei laisvalaikio infrastruktūrai teikimo sąlygas, kurios atitinka Bendrojo bendrosios išimties reglamento I skyriuje nustatytas sąlygas ir specialias šio reglamento 48, 53, 55 arba 56 straipsnyje nustatytas sąlygas ir yra suderinamos su vidaus rinka.“

2.15. Papildau 271 punktu:

271. Valstybės pagalbos reikalavimai, nustatyti šiame Apraše, nėra taikomi projektams, jeigu jiems skiriamas finansavimas neatitinka bent vieno Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje nustatyto valstybės pagalbos kriterijaus, t. y.:

271.1. finansavimą tiesiogiai ar netiesiogiai numatoma teikti ūkio subjektams (-ui) ūkinei veiklai vykdyti;

271.2. finansavimas iš valstybės išteklių ūkio subjektams (-ui) suteiktų / suteikia išskirtinę ekonominę naudą, kurios jie / jis negautų rinkos sąlygomis;

271.3. finansavimą numatoma teikti / finansavimas teikiamas tam tikroms pasirinktoms prekėms gaminti ar paslaugoms teikti arba tam tikriems pasirinktiems ūkio subjektams (-ui), t. y. ar finansavimo priemonė yra selektyvaus pobūdžio;

271.4. finansavimas gali iškraipyti konkurenciją ir veikti prekybą tarp ES šalių.“

2.16. Pakeičiu 28 punktą ir jį išdėstau taip:

28. Jei projektui teikiamos valstybės pagalbos dydis ar projekto vertė viršija Bendrojo bendrosios išimties reglamento 4 straipsnio 1 dalies (x), (z), (bb) arba (cc) punkte nustatytą sumą, apie tokį projektą, vadovaujantis Bendrojo bendrosios išimties reglamento 3 straipsniu ir Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio 3 dalimi, Ministerija praneša Europos Komisijai ir laukiama jos teigiamo ar neigiamo sprendimo dėl galimybės įgyvendinti projektą.“

2.17. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Vadovaujantis Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 23 dalimi ir 6 straipsnio 2 dalimi, pareiškėjas iki paraiškos pateikimo įgyvendinančiai institucijai neturi būti prisiėmęs įsipareigojimų, dėl kurių investicija tampa neatšaukiama, t. y. neturi būti pasirašytos prekių tiekimo ar rangos darbų (taip pat ir rangos darbų su projektavimu) sutartys (išskyrus kultūros infrastruktūros atveju).“

2.18. Pakeičiu 30 punktą ir jį išdėstau taip:

30. Priemonės lėšomis negali būti finansuojamos projektų išlaidos, kurios yra, buvo arba bus finansuotos ES struktūrinių fondų, kitų ES finansinės paramos priemonių ar kitos tarptautinės paramos lėšomis.“

2.19. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:

31. Siekiant užtikrinti Bendrojo bendrosios išimties reglamento 48 straipsnio 5 dalyje, 53 straipsnio 6 dalyje, 55 straipsnio 10 dalyje arba 56 straipsnio 6 dalyje nustatyto reikalavimo dėl valstybės pagalbos dydžio laikymąsi, diskontuotas investicijos veiklos pelnas iš tinkamų finansuoti išlaidų bus atskaitomas ex ante remiantis pagrįstomis prognozėmis. Palūkanų normą, naudojamą diskontuojant, sudaro Europos Komisijos patvirtinta bazinė palūkanų norma, skelbiama adresu http://ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/reference_rates.html, plius 100 (vienas šimtas) bazinių punktų. Vadovaudamasis Bendrojo bendrosios išimties reglamento 2 straipsnio 142 dalimi ir 53 straipsnio 6 dalimi, kultūros infrastruktūros valdytojas gali atitinkamu laikotarpiu pasilikti pagrįstą pelną.“

2.20. Pakeičiu 32 punktą ir jį išdėstau taip:

32. Projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir 2014–2020 m. rekomendacijose dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams, kurios paskelbtos ES struktūrinių fondų interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (toliau – Rekomendacijos dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos struktūrinių fondų reikalavimams), ir, kai teikiama valstybės pagalba, Bendrojo bendrosios išimties reglamento 7 ir 48, 53, 55 ar 56 straipsniuose išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus. Pagal Aprašą Projektų taisyklių 405.2 papunktyje nustatytas reikalavimas išankstinėms sąskaitoms pateikti rangovo, prekių tiekėjo ar paslaugų teikėjo gautą kredito įstaigos išankstinio mokėjimo grąžinimo garantiją, laidavimo ar laidavimo draudimo dokumentą netaikomas.“

2.21. Pakeičiu 35 punktą ir jį išdėstau taip:

35. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo (partnerio) lėšų.“

2.22. Pakeičiu 36 punktą ir jį išdėstau taip:

36. Pagal Aprašą ir Bendrojo bendrosios išimties reglamento 7 ir 48, 53, 55 ar 56 straipsnius tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra šios:

36.1. 3 išlaidų kategorija „Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai“;

36.2. 4 išlaidų kategorija „Įranga, įrenginiai ir kitas turtas“;

36.3. 6 išlaidų kategorija „Informavimas apie projektą“ (netaikoma valstybės pagalbos atveju);

36.4. 7 išlaidų kategorija „Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą“ (fiksuotąją projekto išlaidų normą nustato įgyvendinančioji institucija projekto tinkamumo finansuoti vertinimo metu, remdamasi projekto biudžetu ir neviršydama Fiksuotosios normos taikymo netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti tvarkos aprašo 4 punkte (Projektų taisyklių 10 priedas) nustatytų didžiausių ribų) (netaikoma valstybės pagalbos atveju).“

2.23. Papildau 361 punktu:

361. Aprašo 36.1–36.3 papunkčiuose nurodytų išlaidų kategorijose projektą vykdančio personalo darbo užmokesčio išlaidoms taikoma kasmetinių atostogų išmokų fiksuotoji norma, kuri nustatoma vadovaujantis Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimo ataskaita, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministerijos 2016 m. sausio 19 d. ir skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt (http://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai/supaprastinto-islaidu-apmokejimo-tyrimai).“

2.24. Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:

37. Pagal Aprašą netinkamomis finansuoti išlaidomis laikomos:

37.1. 1 išlaidų kategorija „Žemė“;

37.2. 2 išlaidų kategorija „Nekilnojamasis turtas“;

37.3. 5 išlaidų kategorija „Projekto vykdymas“;

37.4. magistralinių inžinerinių tinklų ir kitų inžinerinių tinklų, išskyrus statiniui funkcionuoti reikalingus inžinerinius tinklus, taip pat inžinerinius tinklus, kuriuos privaloma perkelti pagal išduotas prisijungimo ar kitas sąlygas, projektavimo, įrengimo ir (ar) atnaujinimo išlaidos (reikalavimas taikomas tik Aprašo 9.1 papunktyje numatytoms veikloms);

37.5. požeminių ir pusiau požeminių buitinių atliekų konteinerinių aikštelių įrengimo išlaidos;

37.6. buitinių atliekų konteinerių įsigijimo išlaidos;

37.7. projektinio pasiūlymo ir paraiškos rengimo išlaidos;

37.8. įrangos ir (ar) inventoriaus, nesusijusio su statinio esminių reikalavimų, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, užtikrinimu (išskyrus kompiuterinę techniką, programinę įrangą ir (arba) kitą įrangą, reikalingą įrengtose patalpose numatytai veiklai vykdyti, taip pat ir sumontavimą, vietos paruošimą, instaliavimą, paruošimą naudoti, išbandymą, apmokymą naudotis, kai vykdomos Aprašo 9.1 papunktyje numatytos veiklos; išskyrus baldus, stebėjimo ir apsaugos sistemas bei joms funkcionuoti reikalingą įrangą, stacionarius sporto įrenginius, vaikų žaidimų aikštelių įrangą), įsigijimo išlaidos;

37.9. įrangos ir (ar) inventoriaus, eksploatacinių priemonių, medžiagų, skirtų sukurtos infrastruktūros priežiūrai ir eksploatavimui, įsigijimo išlaidos.“

2.25. Pakeičiu 43 punktą ir jį išdėstau taip:

43. Valstybės pagalba, kuriai taikomos Bendrojo bendrosios išimties reglamento nuostatos, nesumuojama su jokia de minimis pagalba, susijusia su tomis pačiomis tinkamomis finansuoti išlaidomis, jeigu susumavus būtų viršytas didžiausias pagalbos intensyvumas ar pagalbos suma, leistina pagal Bendrojo bendrosios išimties reglamento 48, 53, 55 ar 56 straipsnį.“

2.26. Papildau 432 punktu:

432. Ne valstybės pagalbos atvejais pajamoms iš projekto veiklų, gautoms projekto įgyvendinimo metu ir projekto tęstinumo laikotarpiu, taikomi reikalavimai nustatyti Projektų taisyklių 36 skirsnyje.“

2.27. Pakeičiu 70 punktą ir jį išdėstau taip:

70. 5 metus po projekto finansavimo pabaigos arba, jei projektams teikiama valstybės pagalba, per valstybės pagalbos taisyklėse nustatytą laikotarpį turi būti užtikrintas investicijų tęstinumas Projektų taisyklių 27 skirsnyje nustatyta tvarka.“

2.28. Pakeičiu 2 priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2.29. Pakeičiu 3 priedo 2.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.5.

Didžiausia galima valstybės pagalbos suma pagal Reglamento 48, 53, 55 arba 56 straipsnį iš viso, Eur

Šiame laukelyje įrašomas 2.1.1 papunkčio ir 2.4 papunkčio skirtumas.

Šiame laukelyje įrašomas 2.1.1 papunkčio ir 2.4 papunkčio skirtumas.

 

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                                                  Eimutis Misiūnas

 

 

2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos

7 prioriteto „Kokybiško užimtumo ir dalyvavimo darbo rinkoje skatinimas“

Nr. 07.1.1-CPVA-V-906 priemonės „Kompleksinė paslaugų plėtra integruotų teritorijų vystymo programų tikslinėse teritorijose“ projektų finansavimo sąlygų aprašo

2 priedas

 

 

PROJEKTŲ ATITIKTIES valstybės PAGALBOS TAISYKLĖMS Patikros lapas

 

 

 

1. Teisinis pagrindas

2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka

taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, (OL 2014 L 187, p. 1) (toliau – Reglamentas) 48, 53, 55 ar 56 straipsnis.

 

 

2. Duomenys apie paraišką / projektą

Paraiškos / projekto numeris

 

Pareiškėjo / projekto vykdytojo pavadinimas

 

Projekto pavadinimas

 

Projekto partnerio (-ių) pavadinimas (i)

 

 

 

3. Paraiškos / projekto patikra dėl atitikties Reglamentui

 

 

Bendrieji reikalavimai

Nr.

Klausimai

Rezultatas

Pastabos

Taip

Ne

Netaikoma

3.1.

Bendrieji reikalavimai

 

 

3.1.1.

Kokiai kategorijai priskiriamas pareiškėjas (įmonės rūšis apibrėžta Reglamento 2 straipsnio 2 ir 24 punktuose)?

 

 

 

 

3.1.1.1.

Maža įmonė

 

 

 

 

3.1.1.2.

Vidutinė įmonė

 

 

 

 

3.1.1.3.

Didelė įmonė

 

 

 

 

3.1.2.

Kokiai kategorijai priskiriamas partneris?

 

 

 

 

 

3.1.2.1.

Maža įmonė

 

 

 

 

3.1.2.2.

Vidutinė įmonė

 

 

 

 

3.1.2.3.

Didelė įmonė

 

 

 

 

3.1.3.

Ar teikiama pagalba atitinka Reglamento 1 straipsnio 1 dalį?

 

 

 

 

3.1.4.

Ar pagalba nėra teikiama pagal Reglamento 1 straipsnio 2 dalį?

 

 

 

 

3.1.5.

Ar pagalba nėra teikiama pagal Reglamento 1 straipsnio 3 dalį?

 

 

 

 

3.1.6.

Ar pagalba nėra teikiama įmonei, kuriai išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka?

 

 

 

 

3.1.7.

Ar pagalba nėra teikiama sunkumų patiriančiai įmonei (sunkumus patirianti įmonė apibrėžta Reglamento 2 straipsnio 18 punkte)?

 

 

 

 

3.1.8.

Ar pagalbos suteikimas (kaip apibrėžta Reglamento 2 straipsnio 28 punkte) nėra susietas su įpareigojimu pagalbos gavėjui turėti būstinę atitinkamoje valstybėje narėje arba būti iš esmės įsisteigusiu toje valstybėje narėje (t. y. įpareigojimu turėti būstinę atitinkamoje valstybėje narėje arba būti iš esmės įsisteigusiu toje valstybėje narėje nelaikomas reikalavimas turėti įsisteigimo ar įregistravimo vietą pagalbą teikiančioje valstybėje narėje mokėjimo metu)?

 

 

 

 

3.1.9.

Ar pagalbos suteikimas nėra susietas su įpareigojimu pagalbos gavėjui naudoti šalyje pagamintas prekes arba teikiamas paslaugas?

 

 

 

 

3.1.10.

Ar nėra viršijama investicijų suma sporto ir daugiafunkcėms laisvalaikio infrastruktūroms: 50 mln. eurų vienam projektui (kaip apibrėžta Reglamento 4 straipsnio 1 dalies bb punkte)?

 

 

 

 

3.1.11.

Ar nėra viršijama 50 mln. eurų investicinė pagalba vienos įmonės vienam energetikos infrastruktūros projektui (kaip apibrėžta Reglamento 4 straipsnio 1 dalies x punkte)?

 

 

 

 

3.1.12.

Ar nėra viršijama 100 mln. eurų investicinė pagalba vienam kultūros infrastruktūros projektui (kaip apibrėžta Reglamento 4 straipsnio 1 dalies z punkte)?

 

 

 

 

3.1.13.

Ar nėra viršijama 10 mln. eurų investicinė pagalba ir 20 mln. eurų investicijų suma vienam vietos infrastruktūros projektui (kaip apibrėžta Reglamento 4 straipsnio 1 dalies cc punkte)?

 

 

 

 

3.1.14.

Ar projektas nėra dirbtinai suskaidyto didelio investicinio projekto dalis pagal Reglamento 4 straipsnio 2 dalį?

 

 

 

 

3.1.15.

Ar teikiama pagalba yra skaidri pagal Reglamento 5 straipsnio nuostatas?

 

 

 

 

3.1.16.

Ar teikiama pagalba turi skatinamąjį poveikį pagal Reglamento 6 straipsnio 2 dalį?

 

 

 

 

3.1.17.

Ar pagalbos intensyvumas ir tinkamos finansuoti išlaidos atitinka Reglamento 7 straipsnio 1 dalį?

 

 

 

 

3.1.18.

Ar yra laikomasi sumavimo reikalavimų pagal Reglamento 8 straipsnio 1, 3 ir 5 dalis?

 

 

 

 

3.2.

Reikalavimai pagalbai sporto ir daugiafunkcėms laisvalaikio infrastruktūroms

 

 

 

 

3.2.1.

Ar sporto infrastruktūros panaudojimas atitinka Reglamento 55 straipsnio 2 dalį?

 

 

 

 

3.2.2.

Ar laisvalaikio infrastruktūra atitinka Reglamento 55 straipsnio 3 dalį?

 

 

 

 

3.2.3.

Ar sporto ir daugiafunkcės laisvalaikio infrastruktūros panaudojimas atitinka Reglamento 55 straipsnio 4 dalį?

 

 

 

 

3.2.4.

Ar sporto infrastruktūros naudojimo kainų nustatymo sąlygos skelbiamos visuomenei pagal Reglamento 55 straipsnio 5 dalį?

 

 

 

 

3.2.5.

Ar koncesija ar kitas patikėjimas trečiajai šaliai statyti, atnaujinti ir (arba) eksploatuoti sporto arba daugiafunkcinę laisvalaikio infrastruktūrą suteikiamas pagal Reglamento 55 straipsnio 6 dalį?

 

 

 

 

3.2.6.

Ar pagalbos yra prašoma tinkamoms finansuoti išlaidoms, kurios pagal Reglamento 55 straipsnio 8 dalį yra investicinės išlaidos į materialųjį ir nematerialųjį turtą (kaip apibrėžta Reglamento 2 straipsnio 29 ir 30 punktuose)?

 

 

 

 

3.2.7.

Ar pagalbos suma neviršija tinkamų finansuoti išlaidų ir investicijos veiklos pelno skirtumo, kaip nurodyta Reglamento 55 straipsnio10 dalyje?

 

 

 

 

3.3.

Reikalavimai pagalbai energetikos infrastruktūrai

 

 

 

 

3.3.1.

Ar pagalba teikiama Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiai energetikos infrastruktūrai?

 

 

 

 

3.3.2.

Ar pagalbos yra prašoma tinkamoms finansuoti išlaidoms, kurios pagal Reglamento 48 straipsnio 4 dalį yra investicinės išlaidos į materialųjį ir nematerialųjį turtą (kaip apibrėžta Reglamento 2 straipsnio 29 ir 30 punktuose)?

 

 

 

 

3.3.3.

Ar pagalbos suma neviršija tinkamų finansuoti išlaidų ir investicijos veiklos pelno skirtumo, kaip nurodyta Reglamento 48 straipsnio 5 dalyje?

 

 

 

 

3.4.

Reikalavimai pagalbai kultūros infrastruktūrai

 

 

 

 

3.4.1.

Ar pagalba teikiama Reglamento 53 straipsnio 2 dalies (a) punkte nurodytam tikslui?

 

 

 

 

3.4.2.

Ar kultūros infrastruktūros panaudojimas atitinka Reglamento 53 straipsnio 4 dalies (a) punktą?

 

 

 

 

3.4.3.

Ar pagalbos yra prašoma tinkamoms finansuoti išlaidoms, kurios pagal Reglamento 53 straipsnio 4 dalį yra investicinės išlaidos į materialųjį ir nematerialųjį turtą (kaip apibrėžta Reglamento 2 straipsnio 29 ir 30 punktuose)?

 

 

 

 

3.4.4.

Ar pagalbos suma neviršija tinkamų finansuoti išlaidų ir investicijos veiklos pelno skirtumo, kaip nurodyta Reglamento 53 straipsnio 6 dalyje?

 

 

 

 

3.5.

Reikalavimai pagalbai vietos infrastruktūroms

 

 

 

 

3.5.1.

Ar teikiama pagalba atitinka Reglamento 56 straipsnio 1 dalį?

 

 

 

 

3.5.2.

Ar infrastruktūros panaudojimas atitinka Reglamento 56 straipsnio 3 dalį?

 

 

 

 

3.5.3.

Ar koncesija ar kitas patikėjimas trečiajai šaliai eksploatuoti infrastruktūrą suteikiamas pagal Reglamento 56 straipsnio 4 dalį?

 

 

 

 

3.5.4.

Ar pagalbos yra prašoma tinkamoms finansuoti išlaidoms, kurios pagal Reglamento 56 straipsnio 5 dalį yra investicinės išlaidos į materialųjį ir nematerialųjį turtą (kaip apibrėžta Reglamento 2 straipsnio 29 ir 30 punktuose)?

 

 

 

 

3.5.5.

Ar pagalbos suma neviršija tinkamų finansuoti išlaidų ir investicijos veiklos pelno skirtumo, kaip nurodyta Reglamento 56 straipsnio 6 dalyje?

 

 

 

 

3.5.6.

Ar infrastruktūra nepriskiriama specialiai infrastruktūrai (kaip apibrėžta Reglamento 2 straipsnio 33 punkte)?

 

 

 

 

 

 

4. Valstybės pagalbos atitikties Reglamentui vertinimas

 

 

Ar teikiama / suteikta valstybės pagalba atitinka Reglamento nuostatas?

Taip

Ne

Pastabos:

 

 

_____________________________________

 

(patikrą atlikusios institucijos atsakingo asmens pareigų pavadinimas)

 

 

 

* Jei pildoma popierinė versija

 

 

____________

 

(data)

 

 

 

 

_________________________

 

(vardas ir pavardė, parašas*)