LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2020 M. BALANDŽIO 30 D. ĮSAKYMO NR. V-1057 „DĖL ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ IŠLAIDŲ DARBO UŽMOKESČIO PADIDINIMUI DĖL COVID-19 LIGOS (KORONAVIRUSO INFEKCIJOS) KOMPENSAVIMO PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO LĖŠOMIS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022  m. kovo 10 d. Nr. V-501

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. balandžio 30 d. įsakymą Nr. V-1057 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros įstaigų išlaidų darbo užmokesčio padidinimui dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) kompensavimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšomis tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ DARBO UŽMOKESČIO DIDINIMO DĖL COVID-19 LIGOS (KORONAVIRUSO INFEKCIJOS) IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS KARANTINO METU IR LIETUVOS NACIONALINEI SVEIKATOS SISTEMAI PRISKIRIAMŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ, ĮSKAITANT GYDYTOJUS REZIDENTUS, KARANTINO METU ORGANIZUOJANČIŲ IR (AR) TEIKIANČIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGAS YPAČ PAVOJINGOMIS UŽKREČIAMOSIOMIS LIGOMIS SERGANTIEMS PACIENTAMS AR VYKDANČIŲ EPIDEMIJŲ PROFILAKTIKOS PRIEMONES YPAČ PAVOJINGŲ UŽKREČIAMŲJŲ LIGŲ ŽIDINIUOSE, PAREIGINĖS ALGOS (DARBO UŽMOKESČIO) PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTO ARBA MĖNESINĖS ALGOS (PRIKLAUSOMAI NUO ĮSTAIGOJE TAIKOMOS DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO SISTEMOS) DIDINIMO KONKREČIU PROCENTINIU DYDŽIU NUO 60 IKI 100 PROCENTŲ TVARKOS APRAŠŲ PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 321 straipsniu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002 m. balandžio 5 d. nutarimo Nr.  473 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymą“ 4 punktu:

1. T v i r t i n u pridedamus:

1.1. Sveikatos priežiūros įstaigų darbo užmokesčio didinimo dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) išlaidų kompensavimo valstybės biudžeto lėšomis karantino metu tvarkos aprašą.

1.2. Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai priskiriamų sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų, įskaitant gydytojus rezidentus, karantino metu organizuojančių ir (ar) teikiančių sveikatos priežiūros paslaugas ypač pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis sergantiems pacientams ar vykdančių epidemijų profilaktikos priemones ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų židiniuose, pareiginės algos (darbo užmokesčio) pastoviosios dalies koeficiento arba mėnesinės algos (priklausomai nuo įstaigoje taikomos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemos) didinimo konkrečiu procentiniu dydžiu nuo 60 iki 100 procentų tvarkos aprašą.

1.3.    Sveikatos priežiūros įstaigos paraiškos kompensuoti valstybės biudžeto lėšomis darbo užmokesčio padidinimo išlaidas formą.

1.4.    Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos / teritorinės ligonių kasos suvestinės ataskaitos formą.

2Nustatau, kad:

2.1. sveikatos priežiūros įstaigai, kuriai pagal šio įsakymo 1.1 papunkčiu patvirtinto aprašo nuostatas išlaidos darbo užmokesčiui padidinti dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) gali būti kompensuojamos ir kaip  sutartį su teritorine  ligonių kasa turinčiai asmens sveikatos priežiūros įstaigai, ir kaip sutarties su teritorine ligonių kasa neturinčiai sveikatos priežiūros įstaigai (toliau – TLK sutarties neturinti SPĮ), visos išlaidos darbo užmokesčiui padidinti dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) pagal šio įsakymo 1.1 papunkčiu patvirtinto aprašo nuostatas kompensuojamos kaip TLK sutarties neturinčiai sveikatos priežiūros įstaigai;  

2.2. Žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 321 straipsnio 1 dalyje  nurodyto dydžio darbo užmokesčio išlaidos asmens sveikatos priežiūros įstaigoms, teikiančioms ėminių COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijai) tyrimui ar greitajam testui paėmimo, COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) greitojo testo ar tyrimo atlikimo paslaugas pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. gegužės 29 d. sprendimą Nr. V-1336 „Dėl tyrimų dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) organizavimo“ ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro,  valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo 2020 m. kovo 18 d. sprendimą Nr. V-440 „Dėl asmens sveikatos priežiūros įstaigų, karščiavimo klinikų ir savivaldybėse įsteigtų mobiliųjų punktų ir jiems priskirtų laboratorijų bendradarbiavimo tvarkos“, dengiamos iš Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2020 m. gruodžio 4 d. įsakyme Nr. V-2797 „Dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) tyrimų atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ nustatytų ėminių COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijai) tyrimui ar greitajam testui paėmimo, COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) greitojo testo ar tyrimo atlikimo paslaugai skiriamų kompensuojamųjų sumų ir atskirai pagal šio įsakymo 1.1 papunkčiu patvirtinto aprašo nuostatas nekompensuojamos;

2.3. šio įsakymo nuostatos taikomos Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai nepriklausančių sveikatos priežiūros įstaigų išlaidų, susijusių su sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų, organizuojančių ir (ar) teikiančių sveikatos priežiūros paslaugas ypač pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis sergantiems pacientams ar vykdančių epidemijų profilaktikos priemones ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų židiniuose, darbo užmokesčiui padidinti kompensavimui laikantis Žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 321 straipsnio 3 dalyje nustatytų sąlygų.

3. P a v e d u įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

4. R e k o m e n d u o j u asmens sveikatos priežiūros įstaigų vadovams dar nepriimtus sprendimus dėl darbuotojų darbo užmokesčio didinimo pagal šio įsakymo 1.1 papunkčiu patvirtinto aprašo nuostatas suderinti su asmens sveikatos priežiūros įstaigoje pagal Lietuvos Respublikos darbo kodeksą veikiančiais  darbuotojų atstovais.“

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                            Arūnas Dulkys

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro 2020 m. balandžio 30 d. įsakymu

Nr. V-1057

(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro 2022  m. kovo 10 d.  įsakymo

Nr. V-501 redakcija)

 

 

SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ DARBO UŽMOKESČIO DIDINIMO DĖL COVID-19 LIGOS (KORONAVIRUSO INFEKCIJOS) IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS KARANTINO METU TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Sveikatos priežiūros įstaigų darbo užmokesčio didinimo dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) išlaidų kompensavimo valstybės biudžeto lėšomis karantino metu tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato sveikatos priežiūros įstaigų patirtų išlaidų šių įstaigų darbuotojų, teikiančių sveikatos priežiūros paslaugas COVID-19 liga (koronaviruso infekcija) (toliau – COVID-19) sergantiems pacientams, esant šalyje paskelbtam karantinui,  pareiginės algos (darbo užmokesčio) pastoviosios dalies koeficientui arba mėnesinei algai (priklausomai nuo įstaigoje taikomos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemos) padidinti nuo 60 iki 100 procentų (įskaitant darbdavio socialinio draudimo įmokas ir su darbo užmokesčio padidinimu susijusias ASPĮ išlaidas padidėjusiems darbuotojų atostoginiams, kai atostoginiai buvo išmokėti už kasmetines atostogas karantino metu arba tris iš eilės einančius mėnesius po mėnesio, kurį pasibaigė karantinas (toliau – darbo užmokesčio išlaidos), kompensavimo valstybės biudžeto lėšomis tvarką. 

2. Aprašas atskirų teisinių formų juridinių asmenų darbuotojų darbo apmokėjimui taikomas tiek, kiek neprieštarauja atskirų teisinių formų juridinių asmenų darbuotojų darbo apmokėjimą reglamentuojančioms įstatymų ir jų pagrindu priimtų teisės aktų nuostatoms.

3. Laikoma, kad asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ) darbuotojas karantino metu (nuo karantino visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje, kelių savivaldybių ar vienos savivaldybės teritorijoje paskelbimo mėnesio pradžios iki karantino galiojimo mėnesio pabaigos) organizuoja ir (ar) teikia sveikatos priežiūros paslaugas COVID-19 sergantiems pacientams ar vykdo epidemijų profilaktikos priemones COVID-19 židiniuose, jei jis dirba ASPĮ ir atitinka bent vieną iš toliau išvardytų sąlygų:

3.1. dirba ASPĮ infekcinių ligų ar kitame padalinyje, kuriame gydomi pacientai, kuriems patvirtintas COVID-19, ir šiuose padaliniuose sveikatos priežiūros paslaugas pacientams teikia tiesioginio kontakto su pacientu sąlygomis ir ne nuotoliniu būdu (toliau – tiesiogiai (ne nuotoliniu būdu));

3.2. dirba ASPĮ padalinyje, teikiančiame greitosios medicinos pagalbos paslaugas, stacionarines paslaugas teikiančių ASPĮ skubiosios pagalbos padalinyje, pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančių ASPĮ atskirame padalinyje, organizuotame teikti paslaugas karščiuojantiems pacientams, ASPĮ karščiavimo klinikoje, mobiliojoje komandoje ir šiuose padaliniuose sveikatos priežiūros paslaugas pacientams teikia tiesiogiai (ne nuotoliniu būdu);

3.3. dirba bet kuriame ASPĮ padalinyje, kuriame per ataskaitinį kalendorinį mėnesį (toliau  – ataskaitinis laikotarpis) turėjo tiesioginį (ne nuotoliniu būdu) kontaktą su pacientu, kuriam patvirtintas COVID-19;

3.4. yra pasitelktas teikti ambulatorines sveikatos priežiūros paslaugas socialinę globą teikiančioje įstaigoje (toliau – globos įstaiga) joje esantiems paslaugų gavėjams ir ataskaitiniu laikotarpiu turėjo tiesioginį (ne nuotoliniu būdu) kontaktą su globos įstaigos paslaugų gavėju, kuriam patvirtintas COVID-19;

3.5. valo ir dezinfekuoja ASPĮ patalpas, aplinkos daiktus bei paviršius (turėdamas sąlytį su žmogaus kūno skysčiais ar tokio kontakto pavojaus sąlygomis) ASPĮ padaliniuose, kuriuose atliekami laboratoriniai COVID-19 nustatymo tyrimai arba ASPĮ padaliniuose, kuriuose ataskaitiniu laikotarpiu buvo gydytas bent vienas pacientas, kuriam patvirtintas COVID-19;

3.6. yra pasitelktas sveikatos priežiūros paslaugas teikti Aprašo 3.1–3.4 papunkčiuose nurodytuose tos pačios ar kitų ASPĮ padaliniuose ir šiuose padaliniuose sveikatos priežiūros paslaugas ataskaitiniu laikotarpiu pacientams, kuriems patvirtintas COVID-19, teikia tiesiogiai (ne nuotoliniu būdu);

3.7. organizuoja Aprašo 3.1–3.5 papunkčiuose nurodytų paslaugų teikimą ASPĮ ir (ar) atitinkamo regiono ASPĮ ir organizuodamas nurodytas paslaugas šiose ASPĮ per ataskaitinį laikotarpį turėjo tiesioginį (ne nuotoliniu būdu) kontaktą su pacientu, kuriam patvirtintas COVID-19, ar jo kūno skysčiais.

4. Laikoma, kad visuomenės sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – VSPĮ) darbuotojas karantino metu (nuo karantino visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje, kelių savivaldybių ar vienos savivaldybės teritorijoje paskelbimo mėnesio pradžios iki karantino galiojimo mėnesio pabaigos) organizuoja ir (ar) teikia sveikatos priežiūros paslaugas COVID-19 sergantiems pacientams ar vykdo epidemijų profilaktikos priemones COVID-19 židiniuose, jei jis dirba VSPĮ ir atitinka bent vieną iš toliau nurodytų išvardytų sąlygų:

4.1. dirba bet kuriame VSPĮ padalinyje, kuriame per ataskaitinį laikotarpį turėjo tiesioginį (ne nuotoliniu būdu) kontaktą su pacientu, kuriam patvirtintas COVID-19, ir tai buvo tiesioginė darbuotojo funkcija, susijusi su epidemijų profilaktikos priemonių ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų židiniuose vykdymu;

4.2. dirba VSPĮ padalinyje, kuriame ypač pavojingos užkrečiamosios ligos atvejų ir protrūkių epidemiologinė diagnostika vykdoma vykstant į ypač pavojingos užkrečiamosios ligos židinius (paslaugos teikiamos tiesiogiai (ne nuotoliniu būdu)); 

4.3. VSPĮ darbuotojas tiesiogiai (ne nuotoliniu būdu) vykdo epidemijų profilaktikos priemones ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų židiniuose;

4.4. VSPĮ darbuotojas yra pasitelktas ypač pavojingos užkrečiamosios ligos padariniams (protrūkiams) šalinti į bet kurią kitą sveikatos priežiūros įstaigą (kitą tos pačios sveikatos priežiūros įstaigos padalinį);

4.5. organizuoja Aprašo 4.1–4.4 papunkčiuose nurodytų paslaugų teikimą ir organizuodamas nurodytas paslaugas per ataskaitinį laikotarpį turėjo tiesioginį (ne nuotoliniu būdu) kontaktą su pacientu, kuriam patvirtintas COVID-19, ar jo kūno skysčiais.

5. Sveikatos priežiūros įstaigos išlaidos darbuotojo darbo užmokesčiui padidinti dėl COVID-19 kompensuojamos Aprašo nustatyta tvarka, jei darbuotojo darbo užmokestis buvo didinamas proporcingai darbo laikui valandomis arba dienomis (priklausomai nuo sveikatos priežiūros įstaigos taikomos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemos), kai darbuotojas atitiko bent vieną Aprašo 3 ar 4 punktų papunkčiuose nustatytų sąlygų.

 

II SKYRIUS

TLK SUTARTIS TURINČIŲ ASPĮ DARBO UŽMOKESČIO IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO TVARKA

 

6. TLK sutartį turinti ASPĮ, kurioje dirbo Aprašo 3 punkte numatytas sąlygas atitinkantys darbuotojai, iki einamojo mėnesio 15 dienos (imtinai) pateikia TLK, kurios veiklos zonoje yra TLK sutartį turinčios ASPĮ buveinė, prašymą kompensuoti praėjusio kalendorinio mėnesio išlaidas darbo užmokesčiui padidinti valstybės biudžeto lėšomis (toliau – prašymas), laisvos formos rašytinį įstaigos vadovo pagrindimą, nurodantį, kurias Aprašo 3.1–3.7 papunkčiuose nustatytas sąlygas ir kaip atitinka į prašymą įtrauktų darbuotojų (darbuotojų grupių, jei priežastys identiškos) veikla bei kaip išlaidos jų darbo užmokesčiui atitinka Aprašo 5 punktą, o jei kreipiamasi dėl išlaidų atostoginiams – kaip šios išlaidos atitinka Aprašo 1 punktą ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu nustatytos formos lėšų paraišką.

7. TLK, gavusi Aprašo 6 punkte nurodytus dokumentus, patikrina, ar:

7.1. TLK sutartį turinčios ASPĮ pateikti dokumentai atitinka Aprašo 6 punkte nurodytus reikalavimus;

7.2. TLK sutartį turinčioje ASPĮ (ar atitinkamame TLK sutartį turinčios ASPĮ padalinyje) ataskaitiniu laikotarpiu buvo gydytas bent vienas pacientas, kuriam patvirtintas COVID-19 liga (išskyrus Aprašo 3.2 papunkčio atvejį);

7.3. TLK sutartį turinčios ASPĮ pateiktų dokumentų duomenimis, TLK sutartį turinčios ASPĮ darbuotojai atitinka bent vieną iš Aprašo 3 punkte numatytų sąlygų, o išlaidos jų darbo užmokesčiui – Aprašo 5 punktą.

8. TLK, vadovaudamasi Aprašo 7 punktu patikrinusi pateiktus dokumentus ir nustačiusi, kad pateiktos kompensuoti išlaidos darbo užmokesčiui didinti neatitinka Aprašo nuostatų, Aprašo 6 punkte nurodytus dokumentus nedelsdama (ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Aprašo 6 punkte nurodyto termino pabaigos) grąžina TLK sutartį turinčiai ASPĮ. TLK sutartį turinti ASPĮ patikslintus Aprašo 6 punkte nurodytus dokumentus pateikia TLK ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų grąžinimo TLK sutartį turinčiai ASPĮ dienos. TLK turi teisę TLK sutartį turinčios ASPĮ prašyti per 1 darbo dieną pateikti papildomus teisę į darbo užmokesčio išlaidų kompensavimą valstybės biudžeto lėšomis pagrindžiančius dokumentus. TLK, nustačiusi, kad TLK sutartį turinti ASPĮ nepateikė prašomų dokumentų arba pateikti dokumentai nepatvirtina teisės į darbo užmokesčio išlaidų kompensavimą valstybės biudžeto lėšomis, TLK sutartį turinčios ASPĮ dokumentų, nurodytų Aprašo 6 punkte, nepriima. Jei TLK sutartį turinčios ASPĮ dokumentai nepagrindžia teisės į dalies paraiškoje nurodytų darbo užmokesčio išlaidų kompensavimą valstybės biudžeto lėšomis, TLK netenkina TLK sutartį turinčios ASPĮ prašymo dėl šios darbo užmokesčio išlaidų dalies kompensavimo valstybės biudžeto lėšomis. 

9. TLK per 2 darbo dienas nuo visų sutartis su TLK sudariusių ASPĮ prašymų ir lėšų paraiškų patikrinimo dienos pateikia Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos suvestinę ataskaitą, parengtą pagal ASPĮ, sudariusių sutartis su TLK, pateiktas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu nustatytos formos ataskaitas.  Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos per 2 darbo dienas nuo visų TLK suvestinių ataskaitų gavimo dienos apibendrintą suvestinę ataskaitą, kurioje atskirai nurodoma kiekvienos sutartį su TLK sudariusios ASPĮ valstybės biudžeto lėšų išlaidoms darbo užmokesčiui kompensuoti poreikis, pateikia Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai.

10. Lėšos sveikatos priežiūros įstaigų padidintam darbo užmokesčiui dėl COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) kompensuoti yra suplanuotos Finansų ministerijos asignavimuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės (toliau – Vyriausybės) rezerve COVID-19 pandemijos padariniams šalinti, kurių skyrimo, išdavimo ir atsiskaitymo už šių lėšų naudojimo tvarką reglamentuoja Vyriausybės rezervo lėšų skyrimo ir naudojimo taisyklės (toliau – Taisyklės), patvirtintos Vyriausybės 2011 m. kovo 2 d. nutarimu Nr. 277 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervo lėšų skyrimo ir naudojimo taisyklių patvirtinimo“. Vadovaujantis Taisyklių 2 skyriaus nuostatomis, Finansų ministerija, gavusi raštą iš Sveikatos apsaugos ministerijos dėl Aprašo 9 punkte nurodytų išlaidų darbo užmokesčiui didinti kompensavimo iš Vyriausybės rezervo (esant poreikiui iš kitų valstybės biudžeto lėšų), rengia ir teisės aktų nustatyta tvarka Vyriausybei teikia Vyriausybės nutarimo dėl lėšų skyrimo projektą. Valstybės biudžeto lėšos TLK sutartį turinčiai ASPĮ pervedamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarime, kuriuo skiriamos lėšos, nurodyta tvarka.

 

 

 

III SKYRIUS

TLK SUTARČIŲ NETURINČIŲ SVEKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ DARBO UŽMOKESČIO IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO TVARKA

 

11. TLK sutarties neturinti sveikatos priežiūros įstaiga, kurioje dirbo Aprašo 3 ar 4 punktų papunkčiuose numatytas sąlygas atitinkantys darbuotojai, iki einamojo mėnesio 15 dienos (imtinai) pateikia Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai (toliau – Ministerija) prašymą kompensuoti praėjusio kalendorinio mėnesio išlaidas darbo užmokesčiui padidinti valstybės biudžeto lėšomis (toliau – prašymas), laisvos formos rašytinį įstaigos vadovo pagrindimą, nurodantį, kurias Aprašo 2–3 punktų papunkčiuose nustatytas sąlygas ir kaip atitinka į prašymą įtrauktų darbuotojų (darbuotojų grupių, jei priežastys identiškos) veikla bei kaip išlaidos jų darbo užmokesčiui atitinka Aprašo 5 punktą, ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu nustatytos formos lėšų paraišką.

12. Ministerija, gavusi Aprašo 11 punkte nurodytus dokumentus, patikrina, ar:

12.1. TLK sutarties neturinčios sveikatos priežiūros įstaigos pateikti dokumentai atitinka Aprašo 11 punkte nurodytus reikalavimus;

12.2. TLK sutarties neturinčioje sveikatos priežiūros įstaigoje (ar atitinkamame TLK sutarties neturinčios sveikatos priežiūros įstaigos  padalinyje) ataskaitiniu laikotarpiu buvo gydytas bent vienas pacientas, kuriam patvirtinta COVID-19 liga (išskyrus Aprašo 3.2 papunkčio atvejį) (taikoma tik ASPĮ); 

12.3. TLK sutarties neturinčios sveikatos priežiūros įstaigos pateiktų dokumentų duomenimis, TLK sutarties neturinčios sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojai atitinka bent vieną Aprašo 3 ar 4 punktų papunkčiuose numatytų sąlygų, o išlaidos jų darbo užmokesčiui – Aprašo 5 punktą.

13. Ministerija, patikrinusi pateiktus dokumentus, vadovaudamasi Aprašo 12 punktu ir nustačiusi, kad pateiktos kompensuoti išlaidos darbo užmokesčiui neatitinka Aprašo nuostatų, Aprašo 11 punkte nurodytus dokumentus nedelsdama (ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Aprašo 11 punkte nurodyto termino pabaigos) grąžina TLK sutarties neturinčiai sveikatos priežiūros įstaigai. TLK sutarties neturinti sveikatos priežiūros įstaiga patikslintus Aprašo 11 punkte nurodytus dokumentus pateikia Ministerijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų grąžinimo TLK sutarties neturinčiai sveikatos priežiūros įstaigai dienos. Ministerija turi teisę TLK sutarties neturinčios sveikatos priežiūros įstaigos prašyti per 1 darbo dieną pateikti papildomus teisę į darbo užmokesčio išlaidų kompensavimą valstybės biudžeto lėšomis pagrindžiančius dokumentus. Ministerija, nustačiusi, kad TLK sutarties neturinti sveikatos priežiūros įstaiga nepateikė prašomų dokumentų arba pateikti dokumentai nepatvirtina teisės į darbo užmokesčio išlaidų kompensavimą valstybės biudžeto lėšomis, TLK nepriima sutarties neturinčios sveikatos priežiūros įstaigos dokumentų,  nurodytų Aprašo 11 punkte. Jei TLK sutarties neturinčios sveikatos priežiūros įstaigos dokumentai nepagrindžia teisės į dalies paraiškoje nurodytų darbo užmokesčio išlaidų kompensavimą valstybės biudžeto lėšomis, Ministerija netenkina TLK sutarties neturinčios sveikatos priežiūros įstaigos  prašymo kompensuoti šią darbo užmokesčio išlaidų dalį valstybės biudžeto lėšomis. 

14. Ministerija per 4 darbo dienas nuo visų TLK sutarčių neturinčių sveikatos priežiūros įstaigų prašymų ir lėšų paraiškų patikrinimo dienos parengia suvestinę ataskaitą, kurioje atskirai nurodoma kiekvienos TLK sutarties neturinčios sveikatos priežiūros įstaigos valstybės biudžeto lėšų išlaidoms darbo užmokesčiui kompensuoti poreikis.

15. Aprašo 14 punkte nurodytų išlaidų darbo užmokesčiui didinti kompensavimas valstybės biudžeto lėšomis ir lėšų pervedimas vykdomi Aprašo nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

LĖŠŲ NAUDOJIMAS IR ATSAKOMYBĖ

 

16. Sveikatos priežiūros įstaigai  pagal šį Aprašą lėšos gali būti skirtos tik Aprašo 3 ir 4 punktų nurodytais tikslais ir vadovaujantis Aprašo 5 punkto nustatyta tvarka patirtoms išlaidoms kompensuoti. SPĮ nepanaudotas lėšas ir nepagrįstai gautas lėšas privalo grąžinti į Ministerijos sąskaitą ir apie tai raštu pranešti Ministerijai.

17. Sveikatos priežiūros įstaigų vadovai Aprašo 1 punkte nurodytą konkretų darbo užmokesčio didinimo procentinį dydį nustato vadovaudamiesi sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintu Sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų, įskaitant gydytojus rezidentus, karantino metu organizuojančių ir (ar) teikiančių sveikatos priežiūros paslaugas ypač pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis sergantiems pacientams ar vykdančių epidemijų profilaktikos priemones ypač pavojingų ligų židiniuose, pareiginės algos (darbo užmokesčio) pastoviosios dalies koeficiento arba mėnesinės algos (priklausomai nuo įstaigoje taikomos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemos) didinimo konkrečiu procentiniu dydžiu nuo 60 iki 100 procentų tvarkos aprašu.

18. Sveikatos priežiūros įstaigos  vadovas atsako už TLK ir Ministerijai teikiamų duomenų teisingumą.

__________________

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro 2020 m. balandžio 30 d. įsakymu

Nr. V-1057

(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro 2022  m. kovo 10 d.  įsakymo

Nr. V-501 redakcija)

 

 

LIETUVOS NACIONALINEI SVEIKATOS SISTEMAI PRISKIRIAMŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ, ĮSKAITANT GYDYTOJUS REZIDENTUS, KARANTINO METU ORGANIZUOJANČIŲ IR (AR) TEIKIANČIŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGAS YPAČ PAVOJINGOMIS UŽKREČIAMOSIOMIS LIGOMIS SERGANTIEMS PACIENTAMS AR VYKDANČIŲ EPIDEMIJŲ PROFILAKTIKOS PRIEMONES YPAČ PAVOJINGŲ UŽKREČIAMŲJŲ LIGŲ ŽIDINIUOSE, PAREIGINĖS ALGOS (DARBO UŽMOKESČIO) PASTOVIOSIOS DALIES KOEFICIENTO ARBA MĖNESINĖS ALGOS (PRIKLAUSOMAI NUO ĮSTAIGOJE TAIKOMOS DARBUOTOJŲ DARBO APMOKĖJIMO SISTEMOS) DIDINIMO KONKREČIU PROCENTINIU DYDŽIU NUO 60 IKI 100 PROCENTŲ TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai priskiriamų sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų, įskaitant gydytojus rezidentus, karantino metu organizuojančių ir (ar) teikiančių sveikatos priežiūros paslaugas ypač pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis sergantiems pacientams ar vykdančių epidemijų profilaktikos priemones ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų židiniuose, pareiginės algos (darbo užmokesčio) pastoviosios dalies koeficiento arba mėnesinės algos (priklausomai nuo įstaigoje taikomos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemos) didinimo konkrečiu procentiniu dydžiu nuo 60 iki 100 procentų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos nacionalinei sveikatos sistemai priskiriamų sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų, įskaitant gydytojus rezidentus, karantino metu organizuojančius ir (ar) teikiančius sveikatos priežiūros paslaugas ypač pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis sergantiems pacientams ar vykdančius epidemijų profilaktikos priemones ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų židiniuose (toliau  – sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojai), pareiginės algos (darbo užmokesčio) pastoviosios dalies koeficiento arba mėnesinės algos (priklausomai nuo įstaigoje taikomos darbuotojų darbo apmokėjimo sistemos) didinimo konkrečiu procentiniu dydžiu nuo 60 iki 100 procentų (toliau – darbo užmokesčio didinimas) tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme.

 

II SKYRIUS

SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ DARBUOTOJŲ DARBO UŽMOKESČIO DIDINIMAS

 

3. Sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojų darbo užmokesčio didinimo konkretus procentinis dydis nuo 60 iki 100 procentų nustatomas sveikatos priežiūros įstaigų vadovų sprendimu (sveikatos priežiūros įstaigų vadovų – jiems darbo užmokestį nustatančio subjekto sprendimu), atsižvelgiant į konkretaus darbuotojo, karantino metu organizuojančio ir (ar) teikiančio sveikatos priežiūros paslaugas ypač pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis sergantiems pacientams ar vykdančio epidemijų profilaktikos priemones ypač pavojingų ligų židiniuose (toliau – paslaugos teikimas), atliekamų funkcijų pobūdį, sudėtingumą ir atsakomybės lygį, darbo krūvį ir veiklos mastą.  

4. Vertinant paslaugos teikimo metu atliekamų funkcijų pobūdį atsižvelgiama į tai:

4.1. ar  paslaugos teikimo metu darbuotojo patiriamas tiesioginis kontaktas su pacientu,  kuriam įtariama ir (ar) patvirtinta ypač pavojinga užkrečiamoji liga, yra nuolatinio ir ilgalaikio pobūdžio;  

4.2. ar darbuotojas paslaugos teikimo metu pacientui, kuriam įtariama ir (ar) patvirtinta ypač pavojinga užkrečiamoji liga, atlieka invazinę ir (ar) intervencinę procedūrą;

4.3. kokio saugumo lygio asmeninės apsaugos priemones pagal teikiamų paslaugų pobūdį darbuotojas privalo naudoti teikdamas paslaugas (kuo aukštesnio saugumo lygio asmeninės apsaugos priemonės teikiant paslaugas privalo būti naudojamos, tuo pavojingesniu ir sudėtingesniu laikomas atliekamų funkcijų pobūdis);

4.4. ar paslaugos teikimo metu generuojami aerozoliai, ar darbuotojas patiria ilgalaikę ekspoziciją su aerozoliais, ar yra sąlyčio su kitais biologiniais paciento skysčiais rizika.

5. Vertinant darbuotojo veiksmų, atliekamų teikiant paslaugas, sudėtingumą, atsakomybę ir veiklos mastą, atsižvelgiama į tai:

5.1. ar darbuotojas ypač pavojingos užkrečiamosios ligos padarinių šalinimą organizuoja nacionaliniu ar regioniniu, ar lokaliu mastu;

5.2. ar darbuotojas:

5.2.1. paslaugas teikia dirbdamas sveikatos apaugos ministro paskirtose pagrindinėse ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų  gydymo paslaugas teikiančiose ir (ar) ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų gydymo paslaugų teikimą organizuojančiose asmens sveikatos priežiūros įstaigose;

5.2.2. paslaugas teikia dirbdamas visuomenės sveikatos priežiūros įstaigose, kurių pagrindinė funkcija – ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės vykdymas;

5.3. ar darbuotojas:

5.3.1. paslaugas teikia dirbdamas specialiai paslaugas teikti pacientams, kuriems įtariama ir (ar) patvirtinta ypač pavojinga užkrečiamoji liga (įskaitant greitosios medicinos pagalbos paslaugas  ir autopsijos mirusiesiems atlikimą), organizuotame ir (ar) pritaikytame sveikatos priežiūros įstaigos padalinyje, kuriame paslaugos teikiamos tiesioginio (ne nuotolinio) kontakto būdu;

5.3.2. paslaugas teikia dirbdamas sveikatos priežiūros įstaigos padalinyje, kuriame ypač pavojingos užkrečiamosios ligos atvejų ir protrūkių epidemiologinė diagnostika vykdoma vykstant į ypač pavojingos užkrečiamosios ligos židinius;  

5.4. ar darbuotojas ypač pavojingos užkrečiamosios ligos padariniams (protrūkiams) šalinti yra pasitelktas į kitą sveikatos priežiūros įstaigą (kitą tos pačios sveikatos priežiūros įstaigos padalinį).

6. Vertinant darbuotojo darbo krūvį atsižvelgiama į tai:

6.1. ar yra padidėjęs darbuotojo darbų mastas, atliekant darbuotojo pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas neviršijant nustatytos darbo laiko trukmės;

6.2. ar darbuotojas pavaduoja kitus darbuotojus, kai raštu pavedama laikinai atlikti kitų darbuotojų funkcijas jų laikinojo nedarbingumo ar tikslinių atostogų metu, taip pat esant laisvai darbuotojo pareigybei, kol bus paskirtas darbuotojas;

6.3. ar darbuotojas vykdo jo pareigybės aprašyme ar veiklos vertinimo išvadoje nenustatytas ir vadovybės raštu suformuluotas su paslaugų teikimu susijusias papildomas pareigas ar užduotis.

7. Darbuotojui atitinkant Žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo 321 straipsnio 1 dalies sąlygas, darbuotojo darbo užmokesčio didinimo konkretus procentinis dydis nuo 60 iki 100 procentų nustatomas:

7.1. vertinant darbuotojo veiklą pagal kiekvieną Aprašo 4.1–4.4, 5.1–5.3 ir 6.1–6.3 papunktį (už kiekvieną papunktyje (Aprašo 5.2 ir 5.3 papunkčių atvejais vertinimui pasirenkamas vienas iš atitinkamai 5.2.1 arba 5.2.2 papunktyje ir atitinkamai 5.3.1 arba 5.3.2 papunktyje nurodytų kriterijų) nurodytą kriterijų skiriant nuo 60 iki 100 procentų ir už kiekvieną papunkčio kriterijų skirtus procentus sumuojant (toliau – bendra suma)). Jeigu Aprašo 4.2, 5.2, 5.3, 5.4 ir 6.2 papunkčiuose nustatytais atvejais vertinant atitiktį kriterijui atsakoma „NE“, už kriterijų skiriama 60 procentų, jeigu „TAIP“ – 100 procentų. Aprašo 4.1, 4.3, 4.4, 5.1, 6.1 ir 6.3 papunkčiuose nurodytais atvejais skiriant konkretų procentinį dydį nuo 60 iki 100 procentų, vertinamas konkretaus darbuotojo veiklos pobūdis pagal kriterijuje nurodytas aplinkybes;

7.2. bendrą sumą dalijant iš papunkčių (kriterijų), pagal kuriuos buvo vertinta, skaičiaus (Aprašo 5.2.1 papunktis ir 5.2.2 papunktis (tik vienas iš jų pasirinktinai) yra laikomi vienu vertintinu kriterijumi, Aprašo 5.3.1 papunktis ir 5.3.2 papunktis (tik vienas iš jų  pasirinktinai) taip pat yra laikomi vienu vertintinu kriterijumi);

7.3. nustatant darbuotojo darbo užmokesčio didinimo konkretų procentinį dydį, darbuotojo veikla turi būti vertinama pagal visus Aprašo 4.1–4.4, 5.1–5.3 ir 6.1–6.3 papunkčiuose nurodytus  kriterijus;

7.4. jeigu sveikatos priežiūros įstaigos darbuotojo veiklos pobūdis atitinka Aprašo 5.4 papunkčio kriterijų, nustatant darbuotojo darbo užmokesčio didinimo mastą Aprašo 5.4 papunktis vertinamas vadovaujantis Aprašo 7.1–7.3 papunkčiuose nustatyta tvarka.

 

_____________

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro 2020 m. balandžio 30 d. įsakymu

Nr. V-1057

(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro 2022  m. kovo 10 d.  įsakymo

Nr. V-501 redakcija)

 

(Sveikatos priežiūros įstaigos paraiškos kompensuoti valstybės biudžeto lėšomis

darbo užmokesčio padidinimo išlaidas forma)

 

 

......................................................................................

(Sveikatos priežiūros įstaigos pavadinimas, juridinio asmens kodas, banko sąskaitos Nr., banko kodas)

 

Sveikatos priežiūros įstaiga ......................... sudariusi sutartį su teritorinėmis ligonių kasomis dėl paslaugų apmokėjimo Privalomojo sveikatos

(yra / nėra)

draudimo fondo biudžeto lėšomis

 

SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGOS PARAIŠKA KOMPENSUOTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMIS DARBO UŽMOKESČIO PADIDINIMO IŠLAIDAS

 

........................... teritorinei ligonių kasai1 / Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai

(pavadinimas)                                                                                     

 

.................................

(Sudarymo data)

 

 

 

Informacija apie darbuotojų darbo užmokesčio padidinimo išlaidas  202  m. ………….. mėn.

(nurodomas mėnuo, kurio faktines išlaidas sveikatos priežiūros įstaiga (SPĮ) prašo kompensuoti)

Eil.
Nr.

 

Darbuotojo

Padalinys, kuriame darbuotojas dirba, arba pavaldumas, jeigu dirba ne atskirame padalinyje

Įsakymo, kuriuo darbuotojui padidintas pareiginės algos (darbo užmokesčio) pastoviosios dalies koeficientas arba padidinta mėnesinė alga, registracijos

Darbuotojo pareiginės algos (darbo užmokesčio) pastoviosios dalies koeficiento arba mėnesinės algos padidinimo išlaidos

(Eur, ct)

Dėl padidinto pareiginės algos (darbo užmokesčio) pastoviosios dalies koeficiento arba padidintos mėnesinės algos priskaičiuotos darbdavio mokamų mokesčių išlaidos

(Eur, ct)

Prašoma kompensuoti lėšų suma iš viso
(8 ir 9 skilčių duomenų suma)
(Eur, ct)

identifikaci-nis kodas (numeris) tabelyje

pareigybė

Aprašo 3 ar 4 punktų papunktis, kurį darbuotojas atitinka

data 

numeris

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

 

I. Iš viso

 

1 Teritorinė ligonių kasa – teritorinė ligonių kasa, kurios veiklos zonoje yra asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ) buveinė ir su kuria ASPĮ yra sudariusi sutartį dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis.

 

 

Direktorius (arba jo įgaliotas asmuo)

 

(Parašas)

(Vardas, pavardė)

 

 

Vyr. finansininkas (buhalteris)

 

(Parašas)

(Vardas, pavardė)

 

 

Rengėjo vardas, pavardė, telefono numeris, el. pašto adresas

 

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro

2020 m. balandžio 30 d. įsakymu Nr. V-1057

(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos

ministro 2022  m. kovo 10 d.  įsakymo

Nr. V-501 redakcija)

 

 

 

 

(Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos / teritorinės ligonių kasos suvestinės ataskaitos forma)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

..........................................

(pavadinimas)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SUVESTINĖ ATASKAITA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

......................................................

 

 

 

 

 

 

(Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos / Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijai)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

..............................................

(Data ir Nr.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Eil. Nr.

202  m.......................... mėn.

(nurodomas mėnuo, kurio faktines išlaidas asmens sveikatos priežiūros įstaiga (ASPĮ) prašo kompensuoti)

ASPĮ

Darbuotojų skaičius

Darbuotojo pareiginės algos (darbo užmokesčio) pastoviosios dalies koeficiento arba mėnesinės algos padidinimo išlaidos

(Eur, ct)

Dėl padidinto pareiginės algos (darbo užmokesčio) pastoviosios dalies koeficiento arba padidintos mėnesinės algos priskaičiuotos darbdavio mokamų mokesčių išlaidos (Eur, ct)

Lėšų suma iš viso

(6 ir 7 skilčių duomenų suma)

(Eur, ct)

pavadinimas

juridinio asmens kodas

banko sąskaitos Nr., banko kodas

1

2

3

4

5

6

7

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I. Iš viso

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Direktorius

 

__________________

 

______________________

 

 

 

 

(Parašas)

 

 

(Vardas, pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Finansų ir apskaitos skyriaus vedėjas

__________________

 

______________________

 

 

 

 

(Parašas)

 

 

(Vardas, pavardė)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Rengėjo vardas pavardė, telefono numeris, el. pašto adresas