VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VAIKŲ VASAROS POILSIO PROGRAMŲ KONKURSO NUOSTATŲ IR VAIKŲ VASAROS POILSIO PROGRAMŲ PARAIŠKŲ VERTINIMO NUOSTATŲ TVIRTINIMO

 

2021 m. kovo 29 d. Nr. 30-834/21

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 ir 29 punktais, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2020 m. kovo 4 d. sprendimu Nr. 1-450 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės 2020–2022 metų strateginio veiklos tvirtinimo“ ir Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2021 m. sausio 27 d. sprendimu Nr. 1-848 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės 2021 metų biudžeto tvirtinimo“:

1. Tvirtinu pridedamus:

1.1. Vaikų vasaros poilsio programų konkurso nuostatus;

1.2. Vaikų vasaros poilsio programų paraiškų vertinimo nuostatus.

2. Įgalioju Vilniaus miesto savivaldybės administracijos vyriausiąją patarėją švietimo klausimais Aliną Kovalevskają (jos nesant – ją pavaduojantį asmenį) pasirašyti vaikų vasaros poilsio programų finansavimo sutartis.

3. P a v e d u Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojai Marijai Vyšniauskaitei kontroliuoti, kaip vykdomas šis įsakymas.

4. Pripažįstu netekusiu galios Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. balandžio 2 d. įsakymą Nr. 30-742/20 „Dėl Vaikų vasaros poilsio programų konkurso nuostatų ir Vaikų vasaros poilsio programų paraiškų vertinimo nuostatų tvirtinimo“.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                   Lina Koriznienė

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2021 m. kovo 29 d.

įsakymu Nr. 30-834/21

 

 

VAIKŲ VASAROS POILSIO PROGRAMŲ KONKURSO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Vaikų vasaros poilsio programų konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato vaikų vasaros poilsio programų konkurso (toliau – konkursas) organizavimo tvarką, prioritetus, dokumentų pateikimo konkursui tvarką, reikalavimus projektų vykdytojams, projektų svarstymą ir finansavimą, finansavimą gavusių įstaigų įsipareigojimus ir jų vykdymo tikrinimo tvarką.

2.    Konkurso organizatorė yra Vilniaus miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracija.

3.    Konkursas organizuojamas vadovaujantis Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2020 m. kovo 4 d. sprendimu Nr. 1-450 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės 2020–2022 metų strateginio veiklos tvirtinimo“ ir Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2021 m. sausio 27 d. sprendimu Nr. 1-848 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės 2021 metų biudžeto tvirtinimo“.

4.    Konkurso tikslai:

4.1. skatinti turiningą vaikų vasaros poilsį, sudarant sąlygas vaikų saviraiškai, fiziniam aktyvumui, sveikai gyvensenai, įvairiapusiam ugdymui;

4.2. užimti kuo daugiau Savivaldybės mokyklose besimokančių vaikų vasaros poilsio stovyklose;

4.3. stovyklų metu sudaryti sąlygas vaikų mokymosi praradimų kompensavimo organizavimui;

4.4. sudaryti kuo palankesnes sąlygas vaikams, dėl įgimtų ir įgytų sutrikimų turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių;

4.5. sudaryti kuo palankesnes sąlygas vaikams, esantiems jautresnėje socialinėje situacijoje. Vaikai, esantys jautresnėje socialinėje situacijoje, šiuose nuostatuose apibrėžiami taip:

4.5.1.   vaikai (7–18 metų amžiaus) iš socialinės rizikos šeimų, vaikai, kuriems nustatyta minimali priežiūra, vaikai, kuriems nustatyta laikinoji ir (ar) nuolatinė globa;

4.5.2.   vaikai iš šeimų, kurios gauna socialinę paramą pagal Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymą, daugiavaikių šeimų ir (arba) minimalias pajamas gaunančių šeimų vaikai (pagal Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymą);

4.5.3.   vaikai iš šeimų, gaunančių socialinę pašalpą pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą;

4.5.4.   vaikai, esantys sunkioje situacijoje, – pagal ugdymo įstaigos vaiko gerovės komisijos rekomendaciją;

4.6.      skatinti švietimo, kultūros, sporto ir kitas įstaigas bei organizacijas, laisvuosius mokytojus (toliau – Pareiškėjas) aktyviai dalyvauti užimant vaikus vasaros atostogų metu.

5.  Konkursui teikiamos programos, kuriomis numatoma užimti tik Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos mokyklose besimokančius vaikus.

6.  Savivaldybės biudžeto lėšos skiriamos dienos, stacionarioms stovykloms (su laikinu apgyvendinimu) ir mobilioms stovykloms (stovyklaujama keliaujant).

7.  Vaikų ir jų tėvų (atstovų pagal įstatymą) asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą.

 

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI STOVYKLOS ĮGYVENDINIMUI

 

8.    Programos gali būti vykdomos specialiai vaikų vasaros poilsiui pritaikytose stovyklose, bendrojo ugdymo mokyklose, neformaliojo vaikų švietimo, kitose įstaigose, kurių patalpos ir aplinka pritaikyta tokiai veiklai; stovyklavietėse, kurios yra įrengtos poilsiui su nakvyne skirtoje teritorijoje (sudarytos sąlygos palapinėms, laikiniems ar mobiliems nameliams statyti, higienos poreikiams tenkinti, laužui kurti, atliekoms sudėti), ir panašiai.

9.    Stovyklų ir renginių vadovai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka atsako už poilsiaujančių vaikų saugumą, sveikatos priežiūrą, higienos sąlygas ir poilsio organizavimo kokybę bei skirtų lėšų tinkamą naudojimą.

10.  Vasaros poilsio stovykloje ne daugiau kaip 15 vaikų grupei skiriamas vienas vadovas, 15 neįgalių vaikų – ne mažiau kaip 2 vadovai. Konkretų vadovų skaičių, atsižvelgdamas į vasaros poilsio stovyklos specifiką, mokinių amžių ir jų specialiuosius poreikius, nustato stovyklos organizatorius.

11.  Pareiškėjo organizuojamos vasaros poilsio stovyklos vienoje pamainoje turi būti užimta ne mažiau kaip 15 vaikų. Vaikai turi būti užimti ne mažiau kaip 4 valandas per dieną be pertraukų.

12.  Rekomenduojama vasaros poilsio stovyklas organizuoti atskirai 3 amžiaus grupių vaikams: 7–10 metų vaikams, 11–14 metų vaikams ir 15–18 metų.

13.  Rekomenduojama organizuojant stovyklą mokykloje 7–10 metų amžiaus vaikų grupei pasitelkti vyresnių klasių mokinius įskaitant jiems socialinės veiklos valandas.

14.  Programa turi būti organizuojama vasaros laikotarpiu, stovyklos gali būti organizuojamos ir už Lietuvos Respublikos ribų.

15.  Vienos stovyklos pamainos trukmė turi būti 5–18 kalendorinių dienų.

16.  Pareiškėjas konkursui gali teikti tik vieną paraišką.

17Viena organizacija gali organizuoti neribotą skaičių stovyklos pamainų, vienas vaikas už Savivaldybės biudžeto lėšas gali ilsėtis ne ilgiau kaip 18 kalendorinių dienų.

18Vaikams iš šeimų, kurios gauna socialinę paramą pagal Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymą, poilsiaujantiems mokyklos organizuojamoje vasaros poilsio stovykloje, lėšos maitinimui skiriamos vadovaujantis Mokinių nemokamo maitinimo Savivaldybės ir nevalstybinėse mokyklose tvarkos aprašu, patvirtintu Vilniaus miesto savivaldybės tarybos 2019 m. birželio 19 d. sprendimu Nr. 1-94 „Dėl Socialinės paramos mokiniams teikimo Vilniaus miesto savivaldybėje“ (tokiems vaikams lėšų maitinimui programoje numatyti nereikia).

19Siekdami užtikrinti viešąjį interesą, stovyklos organizatoriai įsipareigoja pasirašyti sutartį raštu su stovykloje dalyvaujančio vaiko atstovais pagal įstatymą ir šioje sutartyje nustatyti vaiko asmens duomenų tvarkymo, saugojimo ir viešinimo sąlygas. Sąlygos turi būti nustatomos vadovaujantis Reglamentu bei Lietuvos Respublikos teisės aktais. Sutartyje turi būti tėvų sutikimas / nesutikimas perduoti vaikų, dalyvaujančių programoje, asmens duomenis (vaiko vardas, pavardė, lankoma mokykla, gimimo data) Savivaldybės administracijai vadovaujantis Reglamento 6 straipsnio 1 dalies e punktu skirtų lėšų panaudojimo kontrolės tikslais. Sutartyje taip pat turi būti nurodyta paslaugos kaina.

20Informaciją apie konkursą teikia Savivaldybės administracijos Bendrojo ugdymo skyriaus (toliau – Bendrojo ugdymo skyrius) specialistai.

21Pareiškėjas, rengdamas ir teikdamas stovyklų programas konkursui, privalo vadovautis šiais Nuostatais.

22.  Reikalavimai Bendrojo ugdymo skyriui pavaldžioms švietimo įstaigoms (toliau – mokykla):

22.1atsižvelgiant į mokykloje besimokančių vaikų poreikius, rekomenduojama visoms Savivaldybės mokykloms organizuoti vaikų vasaros poilsio programas;

22.2programai įgyvendinti iš Savivaldybės biudžeto lėšų gali būti skiriama iki 10 (dešimt) Eur dienai vienam mokyklos organizuojamoje dieninėje stovykloje užimtam vaikui ir iki (20 dvidešimt) Eur dienai vienam mokyklos organizuojamoje dieninėje stovykloje užimtam vaikui, dėl įgimtų ir įgytų sutrikimų turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių;

22.3stovyklos vienos dienos kaina tėvams negali viršyti 10 (dešimt) Eur;

22.4.    stovyklos vienos dienos kaina vaikų, esančių jautresnėje socialinėje situacijoje, tėvams negali viršyti 3 (trijų) Eur.

23.  Reikalavimai kitiems paraiškų teikėjams:

23.1Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamos stovyklos su nakvyne :

23.1.1.   galima maksimali vienos dienos vieno vaiko, dėl įgimtų ir įgytų sutrikimų turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, kaina 50 (penkiasdešimt) Eur, iš kurių 95 proc. finansuojama Savivaldybės biudžeto lėšomis, o likusi dalis finansuojama tėvų, vaiko atstovų ar iš kitų šaltinių;

23.1.2.   galima maksimali vienos dienos vieno vaiko kaina 36 (trisdešimt šeši) Eur, iš kurių 40 proc. (90 proc. vaikams, esantiems jautresnėje socialinėje situacijoje) finansuojama Savivaldybės biudžeto lėšomis, o likusi dalis – tėvų, vaiko atstovų ar iš kitų šaltinių;

23.2Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamos dienos stovyklos (ne trumpesnės nei 8 valandų trukmės):

23.2.1.   galima maksimali vienos dienos vieno vaiko, dėl įgimtų ir įgytų sutrikimų turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, kaina 40 (keturiasdešimt) Eur, iš kurių 95 proc. finansuojama Savivaldybės biudžeto lėšomis, o likusi dalis – tėvų, vaiko atstovų ar iš kitų šaltinių;

23.2.2.   galima maksimali vienos dienos vieno vaiko kaina 30 (trisdešimt) Eur, iš kurių 40 proc. (90 proc. vaikams, esantiems jautresnėje socialinėje situacijoje) finansuojama Savivaldybės biudžeto lėšomis, o likusi dalis – tėvų, vaiko atstovų ar iš kitų šaltinių;

23.3jei organizuojama 4 valandų per dieną dienos stovykla, Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamos tokios stovyklos galima maksimali vienos dienos kaina:

23.3.1.   20 (dvidešimt) Eur vaikui, dėl įgimtų ir įgytų sutrikimų turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių, iš kurių 95 proc. finansuojama Savivaldybės biudžeto lėšomis, o likusi dalis – tėvų, vaiko atstovų ar iš kitų šaltinių;

23.3.2.   15 (penkiolika) Eur, iš kurių 40 proc. (90 proc. vaikams, esantiems jautresnėje socialinėje situacijoje) finansuojama Savivaldybės biudžeto lėšomis, o likusi dalis – tėvų, vaiko atstovų ar iš kitų šaltinių.

24Maksimali vienos dienos stovykloje kaina apima visas būtinas stovyklos organizavimo išlaidas (programą, nakvynę, maitinimą, darbo užmokestį ir pan.) ir turi būti skelbiama viešame stovyklos kvietime.

25.     Programos įgyvendinimui gali būti skiriama iki 7 000 (septynių tūkstančių) Eur. Prioritetas teikiamas pareiškėjui, kuris planuoja užimti didesnį vaikų, esančių jautresnėje socialinėje situacijoje, skaičių, kurio parengta kokybiška, įdomi su įvairiomis veiklomis programa ir pateikta detali, pagrįsta išlaidų sąmata.

26.     Savivaldybės administracija, atsižvelgdama į Pareiškėjo paraiškos turinį ir įvertinimo balo vidurkį, programos organizavimui gali skirti ne visą prašomą Pareiškėjo sumą.

27.     Pareiškėjas, gavęs ne visą prašomą sumą programos organizavimui, atsižvelgdamas į savo galimybes, gali mažinti vieno vaiko vienos dienos stovyklos įkainį, programos pamainų skaičių, programoje užimtų vaikų skaičių, trumpinti programos dienų skaičių, keisti veiklas, programos vietą ir pan.

28.     Pareiškėjas įsipareigoja už gautas Savivaldybės biudžeto lėšas užimti pagal Nuostatų 22 ir 23 punktų sąlygas ne mažiau kaip 15 vaikų 5 dienas.

29.     Jei Pareiškėjo stovykloje už Savivaldybės biudžeto finansuojamas lėšas nori dalyvauti didesnis vaikų skaičius, nei yra Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamų vietų, Pareiškėjas privalo nusistatyti aiškius kriterijus, kaip bus atrenkami vaikai į Savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamas vietas.

30.     Rekomenduojami tokie vaikų pirmumo kriterijai ir jų vertė taškais:

30.1vaikams iš šeimų, gaunančių socialinę pašalpą pagal Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymą, skiriami 2 taškai;

30.2vaikams iš šeimų, kurios gauna socialinę paramą pagal Lietuvos Respublikos socialinės paramos mokiniams įstatymą, išskyrus šio įstatymo 5 straipsnio 3 dalį, skiriamas 1 taškas;

30.3.    vaikams, kuriuos augina vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų) (jeigu kitas yra miręs, teismo pripažintas dingusiu be žinios ar nežinia, kur esančiu, teismo pripažintas neveiksniu arba teismo sprendimu apribotos tėvystės teisės), neįgalių tėvų vaikams skiriami 2 taškai;

30.4.    vaikams, turintiems teisę į socialinę pedagoginę, specialiąją pedagoginę ir specialiąją pagalbą mokykloje (pateikiama atitinkamos sveikatos priežiūros įstaigos medicinos pažyma, psichologinės pedagoginės tarnybos išvada ar kitos įstaigos išduotas dokumentas), skiriami 2 taškai;

30.5 dviem ir daugiau vaikų iš tos pačios šeimos, kurie priimami kartu,  skiriami 2 taškai;

30.6 daugiavaikių šeimų vaikams skiriami 2 taškai.

31Esant vienodai pirmumo kriterijų sumai pirmenybė suteikiama vaikams, pirmiems užsiregistravusiems į stovyklą.

 

 

III SKYRIUS

PROGRAMŲ PRIORITETAI

 

32.     Programos atrenkamos vadovaujantis šiais prioritetais:

32.1 užimti vaikai, dėl įgimtų ir įgytų sutrikimų turintys specialiųjų ugdymosi poreikių;

32.2.  užimti vaikai, esantys jautresnėje socialinėje situacijoje, kurie sudarys ne mažiau kaip 15 proc. visų programoje dalyvaujančių vaikų;

32.3.    numatyta veiklų įvairovė, metodai ir priemonės, skatinančios vaikų gamtos pažinimą, fizinį aktyvumą, sveiką gyvenseną, kultūrinę edukaciją, kūrybą bei saviraišką, ugdančios socialines ir emocines kompetencijas, sudarančios galimybes atskleisti vaiko gabumus, gebėjimus;

32.4.    numatytos veiklos vaikų mokymosi praradimų kompensavimo organizavimui;

32.5.  programos vykdytojas turi papildomų finansavimo šaltinių, partnerių, kurių indėlis į įgyvendinamą programą nurodomas paraiškoje;

32.6.  programai įgyvendinti numatomas kuo mažesnis tėvų (globėjų) indėlis;

32.7.  užimta kuo daugiau vaikų mažesnėmis sąnaudomis;

32.8.  numatyta ilgesnės trukmės veikla;

32.9.  programa skirta konkrečios amžiaus grupės vaikams;

32.10.  įgyvendinant programą dalyvauja savanoriai, vyresnių klasių mokiniai;

32.11.  didžioji dalis programos veiklų organizuojama gamtoje, gryname ore.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMŲ VYKDYTOJAI

 

33.  Programų vykdytojai gali būti Savivaldybės teritorijoje registruotos švietimo, kultūros, sporto įstaigos, nevyriausybinės, visuomeninės organizacijos, viešosios įstaigos, asociacijos, laisvieji mokytojai, kurių nuostatuose (įstatuose, individualios veiklos pažymoje, verslo liudijime) įteisinta vaikų ir jaunimo švietimo, ugdymo, pramogų, poilsio arba vaikų poilsio stovyklų organizavimo veikla.

34.     Programų vykdytojai privalo užtikrinti dalyvių sveikatą ir saugumą, taip pat valstybės lygio ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo nustatytas asmenų srautų valdymo, saugaus atstumo laikymosi ir kitas būtinas visuomenės sveikatos saugos, higienos, asmenų aprūpinimo būtinosiomis asmeninėmis apsaugos priemonėmis sąlygas.

35.  Programos organizuojamos vadovaujantis:

35.1 Vaikų turizmo renginių organizavimo aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. kovo 1 d. įsakymu Nr. ISAK-330 „Dėl Vaikų turizmo renginių organizavimo aprašo“;

35.2 Vaikų vasaros poilsio stovyklų bendraisiais nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2006 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. ISAK-612 „Dėl Vaikų vasaros poilsio stovyklų bendrųjų nuostatų patvirtinimo“.

36Programai vadovauja programos vadovas, kurį stovyklos organizavimo laikotarpiui skiria švietimo teikėjas.

37Programos vadovas:

37.1organizuoja programos veiklą, atsako už jos rezultatus ir stovyklos programos įgyvendinimą;

37.2užtikrina vaikų priežiūrą, saugą, sveikatą ir žalingų įpročių prevenciją;

37.3skiria programą vykdančius asmenis, atitinkančius Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 48 straipsnyje nustatytus reikalavimus (iki 15 vaikų grupei skiriamas vienas vadovas, 15 neįgalių vaikų – ne mažiau kaip 2 vadovus), atsižvelgdamas į stovyklos specifiką, mokinių amžių ir jų specialiuosius poreikius, kviečia savanorius, organizuoja jų instruktavimą vaikų sveikatos ir saugos klausimais;

37.4sudaro su vaiko tėvais (įtėviais, globėjais, rūpintojais) sutartis, kuriose nurodomos šalių pareigos, teisės ir atsakomybė;

37.5 užtikrina, kad stovykloje būtų laikomasi higienos taisyklių;

37.6užtikrina, kad stovykloje būtų laikomasi Pedagogų etikos kodekso;

37.7užtikrina, kad būtų tinkamai organizuotas vaikų maitinimas;

37.8atsako už programos sąmatos sudarymą, teisėtą ir tinkamą lėšų naudojimą;

37.9 sudaro darbo laiko grafikus ir pildo darbo laiko apskaitos žiniaraščius;

37.10pasibaigus programai iki 2021 m. gruodžio 5 d. pateikia Savivaldybės administracijai stovyklos veiklos ataskaitą (-as).

38.     Programą vykdantys asmenys privalo:

38.1 atitikti Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 48 straipsnyje nustatytus reikalavimus;

38.2 būti pasitikrinę sveikatą, įgiję žinių higienos ir pirmosios pagalbos teikimo klausimais bei turėti sveikatos žinių atestavimo pažymėjimus;

38.3turėti turizmo renginių vadovo pažymėjimą, jeigu programoje numatyta vykdyti turistines išvykas.

39.     Programą vykdantis asmuo:

39.1rengia stovyklos programą ir atsako už jos vykdymą;

39.2organizuoja vaikų grupėms edukacinius renginius, treniruotes, išvykas, ekskursijas, žygius, aktyvų ir turiningą laisvalaikį;

39.3supažindina vaikus su saugos taisyklėmis;

39.4atsako už vaikų priežiūrą, saugą ir sveikatą;

39.5užtikrina žalingų įpročių prevenciją;

39.6 užtikrina higienos taisyklių laikymąsi.

 

V SKYRIUS

DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

 

40.     Pranešimas apie paraiškų priėmimo sąlygas ir terminus skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.vilnius.lt. Paraiškos teikiamos 30 kalendorinių dienų nuo pranešimo paskelbimo dienos.

41.     Paraiškos pateikiamos tik elektroniniu būdu per Savivaldybės elektroninių paslaugų valdymo sistemą www.vilnius.lt.

42.     Konkursui privaloma pateikti šiuos dokumentus:

42.1.  elektroninių paslaugų sistemoje užpildytą vaikų vasaros poilsio programų konkurso elektroninę paraišką (1 priedas) (pildoma tiesiogiai prisijungus elektroninių paslaugų sistemoje);

42.2.  užpildytą ir įstaigos vadovo (laisvojo mokytojo, jei paraišką teikia laisvasis mokytojas) pasirašytą vaikų vasaros poilsio programų konkurso detalią paraišką (2 priedas)

42.3įstaigos ar organizacijos įstatų ar nuostatų išrašą (šis punktas netaikomas Savivaldybei pavaldžioms įstaigoms), pasirašytą vadovo arba individualios veiklos pažymos ar verslo liudijimo kopiją, jei paraišką teikia laisvasis mokytojas (atitinkantį Nuostatų 33 punktą);

42.4dokumentus, įrodančius papildomą programos finansavimą (jei toks finansavimas numatytas) iš savo ar partnerių, rėmėjų finansavimo šaltinių (pavyzdžiui: sprendimas, protokolas, garantinis raštas ar panašaus pobūdžio dokumentas).

43.     Reikalavimai teikiant paraišką elektroniniu būdu:

43.1elektroninė paraiška ir nuskaityti paraiškos priedai pdf formatu turi būti pateikti vienoje rinkmenoje (faile) elektroniniu būdu per Savivaldybės elektroninių paslaugų valdymo sistemą www.vilnius.lt;

43.2.  elektroninės paraiškos rinkmenos (failo) pavadinimas turi būti susietas su organizacijos, teikiančios paraišką, pavadinimu, t. y. turi būti organizacijos visas pavadinimas arba jo trumpinys;

43.3.  paraišką per Savivaldybės elektroninių paslaugų valdymo sistemą turi teisę pateikti organizacijos vadovas arba jo įgaliotas asmuo. Jeigu paraišką teikia organizacijos vadovo įgaliotas asmuo, prie paraiškos turi būti pridėtas įgaliojimas.

44.     Pasibaigus paraiškų teikimo terminui, organizuojamas pirminis paraiškų vertinimas. Atlikdami pirminį paraiškų vertinimą, Bendrojo ugdymo skyriaus darbuotojai tikrina paraiškų atitiktį šiems formaliems konkurso reikalavimams:

44.1.  ar paraiška pateikta iki paraiškų teikimo termino pabaigos;

44.2.  ar paraiškos teikėjas turi teisę vykdyti vaikų ir jaunimo švietimo, ugdymo, užimtumo, poilsio organizavimo veiklą (ar atitinka Nuostatų 33 punktą);

44.3.  ar paraiška pateikta pagal reikiamą formą;

44.4.  ar pateiktos visos reikalingos vaikų vasaros poilsio programų (stovyklų), įgyvendintų Savivaldybės biudžeto lėšomis, praėjusių konkursų ataskaitos.

45.     Per 3 darbo dienas nuo paraiškų pateikimo termino pabaigos Bendrojo ugdymo skyriaus darbuotojai išsiunčia įstaigoms (organizacijoms), kurių paraiškos neatitinka Nuostatų 44.3 papunkčio reikalavimo, pranešimus, kuriuose nurodo esamus paraiškų trūkumus. Pranešimai siunčiami elektroniniu paštu. Įstaigos ir organizacijos per 3 darbo dienas nuo elektroninio laiško išsiuntimo gali pateikti trūkstamus dokumentus elektroniniu paštu.

46.     Paraiškos, neatitikusios Nuostatų 44 punkte nurodytų reikalavimų, toliau nevertinamos.

 

VI SKYRIUS

PROGRAMŲ VERTINIMAS

 

47Paraiškos, atrinktos per pirminį paraiškų vertinimą, per 5 darbo dienas perduodamos nagrinėti ir vertinti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytai Vaikų vasaros poilsio programų koordinavimo darbo grupei (toliau – Darbo grupė).

48.  Darbo grupė vadovaujasi Vaikų vasaros poilsio programų paraiškų vertinimo nuostatais, patvirtintais Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

49.  Darbo grupė vertina, atrenka ir siūlo Savivaldybės administracijos direktoriui finansuoti programas, atlieka programų įgyvendinimo priežiūrą, programai skirtų lėšų panaudojimo kontrolę, pateiktos informacijos atitiktį faktinėms aplinkybėms, kilus abejonių gali pareikalauti papildomų dokumentų, įrodančių pateiktos informacijos tikrumą.

50.  Savivaldybės administracijos direktoriui pasirašius įsakymą dėl lėšų paskirstymo, konkurso rezultatai, informacija apie programas ir jų vykdytojus, kuriems skirtas finansavimas, su kontaktais skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.vilnius.lt.

51.  Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymą dėl lėšų vaikų vasaros poilsio programoms vykdyti paskirstymo galima apskųsti Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

52.  Programos vykdytojai, kuriems skirtas finansavimas, socialiniuose tinkluose, interneto svetainėse ar kitoje elektroninėje erdvėje privalo viešinti informaciją, susijusią su programos vykdymu, t. y. skelbti informacija apie skirtą finansavimą, programos aprašymą, nuotraukas ar vaizdo medžiagą iš organizuojamų renginių, programos ataskaitas ir kitą aktualią informaciją.

 

VII SKYRIUS

PROGRAMŲ FINANSAVIMAS

 

53Savivaldybės administracija sudaro vaikų vasaros poilsio programų finansavimo sutartis (3 priedas) su konkursą laimėjusiomis įstaigomis ir organizacijomis. Sutartis pasirašomos tik kvalifikuotu elektroniniu parašu. Prie sutarties būtina elektroniniu būdu pateikti vaikų vasaros poilsio programų patikslintą paraišką (4 priedas) ir vaikų vasaros poilsio programų patikslintą veiklos planą (5 priedas).

54.  Sutartys su įstaigomis, pavaldžiomis Bendrojo ugdymo skyriui, nesudaromos, tačiau minėtos įstaigos privalo elektroniniu būdu pateikti vaikų rudens vasaros poilsio programų patikslintą paraišką (4 priedas) ir vaikų vasaros poilsio programų patikslintą veiklos planą (5 priedas).

55.  Finansavimą gavusiai organizacijai ar įstaigai nepasirašius sutarties per 15 kalendorinių dienų nuo oficialios konkurso rezultatų paskelbimų dienos, sprendimas dėl lėšų skyrimo jai yra atšaukiamas Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

56.  Lėšos skiriamos pagal užpildytą sąmatą (sąmatos forma BPF-1, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2009 m. sausio 14 d. įsakymu Nr. 1K-006 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto programų sąmatų ir pažymų apie valstybės biudžeto asignavimų pakeitimus formų patvirtinimo“).

57.     Programoms organizuoti skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos toliau išvardytoms išlaidoms, susijusioms su mokinių dalyvavimu programose, finansuoti ir kompensuoti:

57.1fizinių asmenų, dalyvaujančių įgyvendinant programos veiklas, darbo užmokesčiui ir su juo susijusiems privalomiems mokėti mokesčiams, programos sąmatoje iš Savivaldybės prašomos numatomos darbo užmokesčio išlaidos negali viršyti 20 proc. nuo visos programai įgyvendinti reikalingos sumos;

57.2mokinių dalyvavimo programose išlaidoms finansuoti;

57.3maitinimo, nakvynės išlaidoms;

57.4 transporto išlaidoms, degalams;

57.5 patalpų, tiesiogiai naudojamų programos veiklos, nuomos ir komunalinėms, aplinkos ir kitoms išlaidoms veiklų įgyvendinimo laikotarpiu;

57.6išlaidoms, kurios reikalingos programos veikloms, prekėms ir paslaugoms įsigyti ar nuomoti. 

58.     Programoms organizuoti skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

58.1 programos rengimo išlaidos;

58.2rekonstrukcijos, remonto, statybos išlaidoms padengti ir ilgalaikiam turtui įsigyti;

58.3baudos, delspinigiai, išlaidos finansinėms nuobaudoms;

58.4bylinėjimosi išlaidos;

58.5paramos skyrimui;

58.6išlaidoms, susijusioms su lizingo, išperkamosios nuomos sutartimis;

58.7išlaidoms, skirtoms Savivaldybės ir (arba) valstybės finansuojamų neformaliojo vaikų švietimo programoms, įskaitant ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo programas, įgyvendinti;

58.8 išlaidoms, kurios finansuotos iš kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ar savivaldybių biudžetų lėšų, įskaitant Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos finansinės paramos bei bendrojo finansavimo lėšas;

58.9stovyklų organizavimo paslaugos pirkimo ir (arba) kelialapių pirkimo išlaidos;

58.10išlaidos, skirtos veikloms, kurios bet kokiomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;

 

VIII SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ GAUTŲ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ IR PROGRAMŲ PRIEŽIŪRA

 

59Už visos programos įgyvendinimą atsiskaitoma iki 2021 m. gruodžio 5 dienos pateikiant:

59.1.  biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą (forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybės biudžetinių  įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“);

59.2pirminius finansinius dokumentus;

59.3.  pirminių finansinių dokumentų kopijas;

59.4.  programos išlaidas patvirtinančių dokumentų sąrašą (6 priedas);

59.5.  programos veiklos ataskaitą (7 priedas, pildoma tiesiogiai prisijungus elektroninių paslaugų sistemoje);

59.6 programoje dalyvavusių vaikų sąrašą (8 priedas);

59.7dokumentus, įrodančius papildomą programos finansavimą (jei toks finansavimas buvo numatytas) iš savo ar partnerių, rėmėjų finansavimo šaltinių.

60.  Biudžetinės įstaigos, pavaldžios Bendrojo ugdymo skyriui, Nuostatų 59.5, 59.6 ir 59.7, papunkčiuose išvardytus dokumentus pateikia Nuostatų 61 punkte nurodyta tvarka, Nuostatų 59.2 papunktyje nurodytus dokumentus pateikia biudžetinei įstaigai „Biudžetinių įstaigų buhalterinė apskaita“, o Nuostatų 59.1 papunktyje nurodytų dokumentų pateikti nereikia. Įstaigos, pavaldžios Bendrojo ugdymo skyriui ir atliekančios savarankišką buhalterinę apskaitą, dokumentus teikia tiesiogiai Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriaus Administracijos apskaitos poskyriui.

61.  Finansinės ir veiklos ataskaitos pateikiamos pdf formatu per Savivaldybės elektroninių paslaugų valdymo sistemą www.vilnius.lt.

62.  Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka įstaiga ar organizacija privalo saugoti pirminius finansinius dokumentus.

63.  Nepanaudotos lėšos iki 2021 m. gruodžio 5 dienos turi būti grąžinamos į Savivaldybės administracijos sąskaitą.

64.  Lėšos turi būti naudojamos pagal sutartyje nurodytą sąmatą sutartyje nurodytai veiklai. Lėšos, panaudotos ne pagal sutartyje nurodytą sąmatą ne sutartyje nurodytai veiklai, Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka išieškomos Savivaldybės administracijai.

65.  Jei finansavimą gavusi įstaiga ar organizacija piktybiškai ir sistemingai nepateikia finansinių ataskaitų apie lėšų panaudojimą ir nevykdo kitų reikalavimų, nustatytų finansavimo sutartyje, finansavimas gali būti sustabdytas, o lėšos teisės aktų nustatyta tvarka išieškomos Savivaldybės administracijai.

66.  Už šių Nuostatų nevykdymą ar netinkamą vykdymą jį įgyvendinantiems asmenims gali būti taikoma tarnybinė (drausminė) atsakomybė.

 

_______________________________________________

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2021 m. kovo 29 d.

įsakymu Nr. 30-834/21

 

VAIKŲ VASAROS POILSIO PROGRAMŲ PARAIŠKŲ VERTINIMO NUOSTATAI

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Vaikų vasaros poilsio programų paraiškų vertinimo nuostatai reglamentuoja Vaikų vasaros poilsio programų koordinavimo darbo grupės veiklos organizavimą, programų vertinimą, darbo grupės narių teises ir pareigas.

2. Vaikų vasaros poilsio programų konkursui pateiktas paraiškas vertina ir siūlo finansuoti Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu iš ne mažiau kaip 9 narių sudaryta Vaikų vasaros poilsio programų koordinavimo darbo grupė (toliau – Darbo grupė).

3. Darbo grupė vertina vaikų vasaros poilsio programų konkursui pateiktas programas, atrenka siūlomas finansuoti programas, atlieka vaikų vasaros poilsio programų veiklos priežiūrą ir tikrina, kaip naudojamos programoms skirtos lėšos.

 

II. DARBO GRUPĖS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

4. Darbo grupei vadovauja ir jos veiklą organizuoja Darbo grupės vadovas.

5. Darbo grupės nariai prieš pradėdami pirmąjį posėdį pasirašo pasižadėjimą, kad Darbo grupės narys nėra asmeniškai suinteresuotas dėl kurios nors iš pateiktų programų. Priešingu atveju nusišalina nuo programos, dėl kurios yra asmeniškai suinteresuotas, jos nevertina ir vertinimo metu nedalyvauja posėdyje.

6.  Darbo grupės vadovas, gavęs paraiškas, šaukia Darbo grupės posėdžius, organizuoja programų vertinimo aptarimus ir apibendrinimus.

7.  Darbo grupės posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 Darbo grupės narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, sprendimą lemia Darbo grupės vadovo balsas.

8.  Paraiškas Darbo grupės nariams paskirsto Darbo grupės vadovas.

9.  Darbo grupė, vadovaudamasi Vaikų vasaros poilsio programų konkurso nuostatais, siūlomas finansuoti programas nustato atsižvelgdama į:

9.1.    programos vertės vidurkį;.

9.2.    vaikų vasaros poilsiui Vilniaus miesto savivaldybės biudžete numatytas lėšas.

10.     Darbo grupė nustato paraiškų įvertinimo terminus, atsižvelgdama į gautų paraiškų kiekį, tačiau paraiškų įvertinimo terminas negali būti ilgesnis kaip 15 darbo dienų.

11.     Darbo grupės posėdžius protokoluoja sekretorius. Protokolai saugomi Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

III. PROGRAMŲ VERTINIMAS

 

12.  Ne mažiau kaip trys Darbo grupės nariai turi įvertinti kiekvieną paraišką raštu užpildydami paraiškos vertinimo lentelę (priedas).

13.  Darbo grupės nariai, atsakydami ir raštu pagrįsdami atsakymus į programos vertinimo lentelės klausimus, programas vertina balais:

13.1.  programos įvertinimo didžiausias balas – 25;

13.2.  už programos kūrybiškumą, originalumą bei produktyvią socialinę partnerystę vertintojai pasilieka teisę skirti 1 papildomą balą.

14.     Jei paraiškoje nurodoma, kad programos vykdytojas (įstaiga, organizacija, laisvasis mokytojas) yra ne Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje registruotas juridinis ar fizinis asmuo, dalyviai yra ne Vilniaus miesto savivaldybės teritorijos mokyklose besimokantys vaikai, planuojama užimti mažiau nei 15 vaikų, jeigu paraiškoje aprašoma programa nėra dienos, mobili (stovyklaujama keliaujant), stacionari stovykla (su laikinu apgyvendinimu), programai finansavimas negali būti skiriamas.

15.       Darbo grupės nariai taip pat turi nustatyti:

15.1.    ar programos prioritetai atitinka Vaikų vasaros poilsio programų konkurso nuostatuose nurodytus prioritetus;

15.2.    ar tinkamas programos turinys:

15.2.1. ar aiškiai suformuluoti programos tikslai;

15.2.2. ar programoje nurodytomis įgyvendinimo priemonėmis galima pasiekti paraiškoje nurodytus tikslus;

15.2.3. ar programoje nurodytos veiklos susijusios su tikslais;

15.2.4. ar tinkami programos metodai.

16.       Programą vertinantys Darbo grupės nariai taip pat turi nustatyti:

16.1.    ar programos sąmatoje nurodytos lėšos atitinka programos veiklas;

16.2.    ar prašomos lėšos bus naudojamos taupiai ir efektyviai;

16.3.    kiek lėšų gali būti skirta programai įgyvendinti;

16.4.    ar programa atitinka vertės vidurkį (finansavimas gali būti skiriamas tik programoms, surinkusioms ne mažiau nei 13 balų).

17.     Jei Darbo grupės narys nusprendžia siūlyti nefinansuoti vertinamo programos, jis turi argumentuotai pagrįsti savo sprendimą.

18.     Darbo grupės paraiškų vertinimo darbo rezultatas yra:

18.1.  kiekvieno Darbo grupės nario užpildyta ir pasirašyta programos paraiškos vertinimo forma;

18.2.  užpildyta ir Darbo grupės vadovo pasirašyta lėšų programoms paskirstymo lentelė, atsižvelgiant į Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto lėšas, skirtas vaikų vasaros poilsio programoms finansuoti.

 

IV. DARBO GRUPĖS NARIŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

19.     Darbo grupės nariai įsipareigoja:

19.1.  užtikrinti informacijos, susijusios su jų veikla Darbo grupėje, konfidencialumą;

19.2.  laiku pateikti užpildytas programos paraiškos vertinimo formas.

20.     Darbo grupės nariai turi teisę:

20.1.  susipažinti su visais vertinamos programos paraiškos dokumentais;

20.2.  kreiptis į Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Bendrojo ugdymo skyriaus darbuotoją dėl papildomos informacijos, reikalingos jiems pavestoms užduotims atlikti.

21.     Darbo grupės narys negali dalyvauti svarstant ir vertinant paraiškas, pateiktas organizacijų, su kuriomis Darbo grupės narį sieja ryšiai, neleidžiantys priimti objektyvių sprendimų: Darbo grupės narys yra organizacijos narys, dalyvauja jos valdymo struktūrų veikloje, yra įtrauktas į programos įgyvendinimo procesą arba pats pareiškia norą atsiriboti nuo viešųjų ir privačių interesų konflikto.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22.     Darbo grupės teikimu siūlomas finansuoti programas tvirtina Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius.

23.     Kol nepriimtas galutinis Darbo grupės nutarimas dėl lėšų paskirstymo programoms ir nepasirašytas Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas, Darbo grupės nariai ir Bendrojo ugdymo skyriaus darbuotojai negali platinti informacijos apie nutarimus.

24.     Už šių nuostatų nevykdymą ar netinkamą vykdymą jį įgyvendinantiems asmenims gali būti taikoma tarnybinė (drausminė) atsakomybė.

25.     Informaciją apie konkurso vykdymą teikia atsakingas Bendrojo ugdymo skyriaus darbuotojas, kurio kontaktiniai duomenys kartu su konkurso informacija ir terminais yra skelbiami Vilniaus miesto savivaldybės interneto svetainėje www.vilnius.lt.

 

______________________________________________