JAUNIMO REIKALŲ DEPARTAMENTO 

PRIE SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTERIJOS 

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL UŽSIENIO LIETUVIŲ JAUNIMO ORGANIZACIJŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2021METAIS KONKURSO NUOSTATŲ IR ŠIO KONKURSO KOMISIJOS SUDĖTIES PATVIRTINIMO

 

2020 m. lapkričio 24 d. Nr. 2V-226 (1.4)  

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gegužės 12 d. įsakymu Nr. A1-399 „Dėl pavedimo Jaunimo reikalų departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos“, pagal kurį Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įgyvendina 1.1.6. priemonę „įgyvendinti Strateginio veiklos plano priemonės „Remti užsienio lietuvių, tarp jų ir jaunimo organizacijų veiklą, skirtą lietuvybei, bendruomeniškumui, Lietuvoje ir užsienyje gyvenančių lietuvių bendradarbiavimui puoselėti, „Globalios Lietuvos“ sampratai įtvirtinti socialinės apsaugos ir darbo srityje“ veiklas: <...> 1.1.6.2. „Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektams konkurso būdu finansuoti“, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. spalio 19 d. nutarimu Nr. 1219 „Dėl „Globalios Lietuvos“ – užsienio lietuvių įsitraukimo į valstybės gyvenimą – kūrimo 2012–2020 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“ priedo 1.1.1 papunkčio priemonę „remti užsienio lietuvių, tarp jų ir jaunimo organizacijų, veiklą, skirtą lietuvybei, bendruomeniškumui, Lietuvoje ir užsienyje gyvenančių lietuvių bendradarbiavimui puoselėti, „Globalios Lietuvos“ sampratai įtvirtinti“ socialinės apsaugos ir darbo srityje, bei atsižvelgdamas į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1.         Tvirtinu:

1.1.      Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2021 metais konkurso nuostatus (pridedama).

1.2.      Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2021 metais konkurso komisijos (toliau – komisija) sudėtį:

Laura Dilytė – Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos Užsienio lietuvių departamento Ryšių su bendruomenėmis ir informavimo skyriaus vedėja (jos nesant, Lina Žukauskaitė – Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos Užsienio lietuvių departamento direktoriaus pavaduotoja);

Justinas Danaitis – Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūros projektų koordinatorius (jo nesant, Eglė Poteliūnė – Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūros projektų koordinatorė);

Rita Andrejeva  – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus vyriausioji specialistė (komisijos pirmininkės pavaduotoja) (jos nesant, Eitvydas Zurba – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus vyriausiasis specialistas);

Urtė Petrulytė – Lietuvos jaunimo organizacijų tarybos valdybos narė (komisijos pirmininkė) (jos nesant, Vilija Milčiūtė – Lietuvos jaunimo organizacijų tarptautinių programų koordinatorė);

Eglė Došienė – Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyriausioji patarėja (jos nesant, Darius GrigliūlnasJaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyresnysis patarėjas).

2. Skiriu Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos programų vadovę Niką Norvilą (jos nesant, Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyriausiąją specialistę Gintarę Stankevičienę) vykdyti komisijos sekretoriaus funkcijas.

3. Pavedu Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos programų vadovei Nikai Norvilai skelbti ir organizuoti Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2021 metais konkursą.

 

 

 

Direktorius                                                                                                         Jonas Laniauskas

 

 

PATVIRTINTA

Jaunimo reikalų departamento prie

Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 

2020 m. lapkričio 24 d. įsakymu Nr. 2V- 226 (1.4)

 

UŽSIENIO LIETUVIŲ JAUNIMO ORGANIZACIJŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2021 METAIS KONKURSO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.        Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2021 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato reikalavimus projektų turiniui, pareiškėjams, vykdytojams ir dalyviams, projektų teikimo Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2021 metais konkursui (toliau – Konkursas), paraiškų vertinimo, finansavimo, vykdymo tvarką ir kontrolę.

2.     Konkursą organizuoja Jaunimo reikalų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas). Informacija apie Konkursą viešai skelbiama Departamento interneto puslapyje www.jrd.lt.

3.     Konkurso tikslas – užtikrinti atstovavimą užsienio lietuvių jaunimo interesams bei stiprinti užsienio lietuvių jaunimo organizacijas, kad būtų skatinama jų veiklos kokybė, plėtra ir sudarytos sąlygos ugdyti užsienio lietuvių jaunimo bei užsienio lietuvių jaunimo organizacijų kompetencijas.

 

II SKYRIUS

NUOSTATUOSE VARTOJAMOS SĄVOKOS

 

4. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

4.1. dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas ir kuris dalyvauja projekte numatytose veiklose (pvz., projekte numatytų renginių dalyvis, paslaugų gavėjas);

4.2. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099;

4.3.      jaunas žmogus – asmuo nuo 14 iki 29 metų (įskaitytinai);

4.4.      jaunimas du ir (ar) daugiau jaunų žmonių;

4.5.      jaunimo organizacijaLietuvos Respublikos asociacijų įstatymo nustatyta tvarka jaunimui ir (ar) jaunimo interesams atstovauti įsteigta asociacija, kurios ne mažiau kaip 2/3 narių yra jauni žmonės ir (ar) jaunų žmonių interesams atstovaujančios asociacijos, kurių kiekvienos ne mažiau kaip 2/3 narių yra jauni žmonės;

4.6.      narys – fizinis asmuo, priklausantis jaunimo organizacijai ir vykdantis veiklą tam tikroje teritorijoje;

4.7.      padalinys – jaunimo organizacijos struktūrinis vienetas, nebūtinai turintis juridinio asmens statusą, vykdantis veiklą tam tikroje teritorijoje už Lietuvos Respublikos ribų, arba ne mažiau negu trijų fizinių asmenų grupė, nepriklausanti jokiai jaunimo organizacijai, bet gyvenanti ir užsienio lietuvių jaunimo vienijimo funkciją atliekanti grupė;

4.8.      paraiška pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, per informacinę sistemą užpildyta ir pateikta paraiškos „Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektams“ forma;

4.9.      pareiškėjas pagal užsienio šalies teisės aktus įsteigta ir įregistruota bei užsienio šalyje veiklą vykdanti užsienio lietuvių jaunimo organizacija;

4.10.    partneris – juridinis asmuo, su kuriuo pareiškėjas kartu vykdo projektą, tačiau nėra pareiškėjo narys arba padalinys, arba filialas (turi būti pasirašęs bendradarbiavimo arba partnerystės sutartį). Projekto partneriai nėra asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų, prekių, daiktų tiekėjai (pvz., rėmėjai);

4.11.    projektas – pareiškėjo veiklų visuma, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;

4.12.    projekto vadovas – asmuo, atsakingas už projekto administravimą;

4.13.    projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Departamento direktoriaus sprendimu skirtos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti ir kuris yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis);

4.14.    strateginis veiklos planas – veiklos planavimo dokumentas, kuriame, atsižvelgiant į ilgos ir (ar) vidutinės trukmės planavimo dokumentų tikslus ir aplinkos analizės išvadas, pavyzdžiui, suformuluota misija, nustatyti strateginiai pokyčiai, strateginiai tikslai, siekiami rezultatai ir kt.;

4.15.    užsienio lietuvių jaunimas – užsienio valstybėse gyvenantis lietuvių kilmės jaunimas;

 

4.16.    užsienio lietuvių jaunimo organizacija buveinės vietos valstybės teisės aktų nustatyta tvarka jaunimui ir (ar) jaunimo interesams atstovauti įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių ne mažiau kaip 2/3 narių sudaro užsienio lietuvių jaunimas;

4.17.    vykdytojas – fizinis asmuo, tiesiogiai visą projekto įgyvendinimo laikotarpį prisidedantis prie projekto įgyvendinimo, tiesiogiai atsakingas už projekto ir (ar) tam tikrų jo dalių įgyvendinimą. Vykdytojas nėra asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir veikla (pvz., lektorius, meno kolektyvas, jo nariai, renginio vedėjas);

5. kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme ir Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme.

6. Nuostatai parengti vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės), todėl, jei Nuostatuose nėra aptartos tam tikros procedūros, jos atliekamos vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis.

 

III SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO DYDIS IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS

 

7. Projektams skiriamos valstybės biudžeto lėšos: 

7.1. teikiant paraišką veikloms, nurodytoms Nuostatų 9.1 papunktyje, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 27 000 (dvidešimt septyni tūkstančiai) Eur. Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 7 000 (septyni tūkstančiai) Eur.

7.2. teikiant paraišką veikloms, nurodytoms Nuostatų 9.2 papunktyje, didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 7 000 (septyni tūkstančiai) Eur. Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 3 000 (trys tūkstančiai) Eur.

7.3 Visa Konkursui preliminariai numatyta valstybės biudžeto lėšų suma – 46 000 (keturiasdešimt šeši tūkstančiai) Eur.

8. Projekto vykdymo laikotarpis ir tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo 2021 m. sausio 1 d. iki 2021 m. gruodžio 31 d.

 

IV SKYRIUS

FINANSUOTINOS VEIKLOS, REIKALAVIMAI PROJEKTŲ TURINIUI IR FINANSAVIMO PRIORITETAI

 

9.  Konkurso būdu finansuotina viena iš žemiau išvardintų veiklos formų:

9.1. užsienio lietuvių jaunimo organizacijų vienijimas, užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklų koordinavimas (teikiant pildoma informacinėje sistemoje nustatytos formos paraiška ir nustatytos formos sąmata);

9.2. kitų projektų, įgyvendinamų užsienio lietuvių jaunimo organizacijų, arba įgyvendinamų kartu su partneriu (-iais) vykdymas (teikiant pildoma informacinėje sistemoje nustatytos formos paraiška ir nustatytos formos sąmata).

10. Teikiant paraišką Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti, gali būti finansuotinos šios veiklos:

10.1. atstovavimas užsienio lietuvių jaunimo organizacijų interesams valstybinėse institucijose ir įstaigose, bendraujant su organizacijomis Lietuvos ir tarptautiniu lygmeniu;

10.2. dalyvavimas užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veikloje bei tarptautinių renginių organizavimas gyvai ir (ar) nuotoloniu būdu, įtraukiant užsienio lietuvių jaunimą;

10.3. užsienio lietuvių jaunimo organizacijų kūrimosi ir plėtros skatinimas;

10.4. užsienio lietuvių jaunimo organizacijų konsultavimas, institucinių gebėjimų stiprinimas, veiklos planavimas, veiklos kokybės gerinimas;

10.5.    užsienio lietuvių jaunimo organizacijų koordinavimas.

11. Teikiant paraišką Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti, gali būti finansuotinos šios veiklos:

11.1     užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos, skatinančios užsienyje gyvenančio lietuvių jaunimo tarpusavio bendradarbiavimą, tautinio tapatumo išsaugojimą, bendradarbiavimas su Lietuvos jaunimo ir (ar) su jaunimu dirbančiomis organizacijomis;

11.2     užsienio lietuvių jaunimo poreikių analizavimas ir pasiūlymų sprendimų priėmėjams teikimas (pavyzdžiui, motyvacijos grįžti gyventi, mokytis ir dirbti į Lietuvą analizė ir pan.);

11.3 užsienio lietuvių jaunimo organizacijų narių pritraukimas, veiklos planavimas, organizavimas, koordinavimas, veiklos kokybės užtikrinimas.

12. Finansavimo prioritetai, už kuriuos, vertinant projektus, skiriami papildomi balai:

12.1. teikiant paraišką užsienio lietuvių jaunimo organizacijų vienijimosi, užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklų koordinavimo veikloms vykdyti:

12.1.1. pareiškėjas įtrauks ne mažiau kaip 3 (tris) partnerius ir (ar) veikiančias užsienio lietuvių jaunimo organizacijas, su kuriais pareiškėjas turi pasirašęs bendradarbiavimo sutartį arba partnerystės deklaraciją, projekto veikloms vykdyti;

12.1.2. pareiškėjas planuoja organizuoti (arba prisidėti prie organizavimo) ne mažiau kaip tris veiklas, prisidedančias prie pasaulio lietuvių jaunimo organizacijų atstovų suvažiavimo (gyvai ir (ar) nuotoliniu būdu).

12.2.   teikiant paraišką kitų projektų, įgyvendinamų užsienio lietuvių jaunimo organizacijų, arba įgyvendinamų kartu su partneriu (-iais) vykdymui:

12.2.1. pareiškėjas vykdys ne mažiau kaip 1 (vieną) veiklą kartu su kitoje šalyje veikiančia užsienio lietuvių jaunimo organizacija ir su ja turi bendradarbiavimo sutartį arba partnerystės deklaraciją;

12.2.2. pareiškėjas planuoja organizuoti (arba prisidėti prie organizavimo) ne mažiau kaip vieną veiklą, prisidedančią prie pasaulio lietuvių jaunimo organizacijų atstovų suvažiavimo.   

13. Projekto turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

13.1 Teikiant paraišką Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti, projekto turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

13.1.1. suplanuotos veiklos skirtos pareiškėjo strateginiame veiklos plane suformuotai misijai ir (ar) strateginiams tikslams įgyvendinti;

13.1.2. numatoma vykdyti ne mažiau kaip 2 (dvi) Nuostatų 10 punkte nurodytas veiklas;

13.1.3. veiklos turi būti pagrįstos užsienio lietuvių jaunimo organizacijų poreikiais ir turi būti orientuotos į jų interesus.

13.2.    Teikiant paraišką Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti, projekto turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:

13.2.1. numatoma vykdyti ne mažiau kaip 1 (vieną) Nuostatų 11 punkte nurodytą veiklą;

13.2.2. veiklos turi būti pagrįstos užsienio lietuvių jaunimo organizacijų narių (arba užsienio lietuvių jaunimo) poreikiais ir turi būti orientuotos į jų interesus.

14. Teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių ir religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas gali būti tik priemonė projekto tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis projekto tikslas, uždavinys ir rezultatas.

15. Įgyvendinant projektą, veiklos (gyvai ir (ar) nuotoliniu būdu) gali būti vykdomos Lietuvos Respublikoje, pareiškėjo steigimo, registracijos bei vykdomos veiklos šalyje, bei tose šalyse, kurių užsienio lietuvių jaunimo organizacijos yra pareiškėjo partneriai.

16. Finansavimas projektams neskiriamas, jeigu projektas atitinka bent vieną iš šių punktų:

16.1. tikslingai skirtas atostogoms ir (ar) turizmui;

16.2. skirtas siekti pelno;

16.3. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, moralei, nepagrįstai varžo kitų žmonių teises ir laisves;

16.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tautinę, rasinę, religinę ar socialinę neapykantą, prievartą ir diskriminaciją, išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės simboliams;

16.5. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais išreiškia smurto, prievartos, neapykantos, alkoholio, tabako ir psichotropinių medžiagų populiarinimą;

16.6. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;

16.7. skiriamas politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti, bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus.

 

 

V SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR VYDKYTOJAMS

 

17. Pareiškėjai, teikiantys paraišką Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti, privalo atitikti visas šias sąlygas:

17.1.    pareiškėjas yra pagal užsienio šalies teisės aktus įsteigtas ir įregistruotas bei užsienio šalyje veiklą vykdantis jaunimui ir (ar) jaunimo interesams atstovauti įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių ne mažiau kaip 2/3 narių sudaro užsienio lietuvių jaunimas;

17.2.    pareiškėjas nėra likviduojamas (-a), sudaręs (-iusi) taikos sutarties su kreditoriais, sustabdęs (-džiusi) ar apribojęs (-usi) veiklos;

17.3.    pareiškėjas vykdo veiklą pagal patvirtintą ne trumpesnės kaip 3 (trejų) metų trukmės galiojantį strateginį veiklos planą;

17.4.    paraiškos teikimo dieną pareiškėjas veiklą vykdo ilgiau nei 1 (vienerius) metus arba yra organizavęs savo atstovų susitikimą arba savo atstovams (ar) bendruomenei skirtą veiklą arba teikęs bent 1 (vieną) paraišką dalyvauti finansavimo konkursuose arba pareiškėjo atstovai buvo dalyvavę Departamento ar kitų įstaigų organizuotame (-uose) seminare (-uose), mokyme (-uose) (ar) diskusijoje (-ose);

17.5.    pareiškėjas yra užsienio lietuvių jaunimo organizacijas vienijanti jaunimo organizacija, kuri turi ne mažiau kaip 5 (penkis) padalinius 5 (penkiose) skirtingose užsienio valstybėse;

17.6.    pareiškėjas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešus duomenis) daugiau nei 150 (vieną šimtą penkiasdešimt) Eur.

17.7.    pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 7.1 papunktyje nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtame papunktyje numatytą didžiausią projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

18. Pareiškėjai, teikiantys paraišką Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti, privalo atitikti visas šias sąlygas:

18.1.    pareiškėjas yra pagal užsienio šalies teisės aktus įsteigtas ir įregistruotas bei užsienio šalyje veiklą vykdantis jaunimui ir (ar) jaunimo interesams atstovauti įsteigtas juridinis asmuo, kita organizacija ar jų filialas, atstovybė, kurių ne mažiau kaip 2/3 narių sudaro užsienio lietuvių jaunimas;

18.2.    pareiškėjas nėra likviduojamas (-a), sudaręs (-iusi) taikos sutarties su kreditoriais, sustabdęs (-džiusi) ar apribojęs (-usi) veiklos;

18.3.    paraiškos teikimo dieną pareiškėjas veiklą vykdo ilgiau nei 1 (vienerius) metus arba yra organizavęs savo atstovų susitikimą arba savo atstovams / bendruomenei skirtą veiklą arba teikęs bent 1 (vieną) paraišką dalyvauti finansavimo konkursuose arba pareiškėjo atstovai buvo dalyvavę Departamento ar kitų įstaigų organizuotame (-uose) seminare (-uose), mokyme (-uose) / diskusijoje (-ose);

18.4.    pareiškėjas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos viešus duomenis) daugiau nei 150 (vieną šimtą penkiasdešimt) Eur.

18.5.    pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 7.2 papunktyje nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir nėra didesnė už minėtame papunktyje numatytą didžiausią projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

 

VI SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI

 

19. Finansavimą gavę pareiškėjai, teikiantys paraišką Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti, iki 2021 m. gruodžio 31 d.  turi pasiekti:

19.1. šiuos esminius kiekybinius rodiklius:

19.1.1. užtikrinti, kad į projekto veiklų įgyvendinimą būtų įtraukti ne mažiau kaip 4 (keturių) skirtingų pareiškėjo padalinių, nariai;

19.1.2. įtraukti ne mažiau kaip 3 (tris) partnerius ir (ar) veikiančias užsienio lietuvių jaunimo organizacijas, su kuriais pareiškėjas turi pasirašęs bendradarbiavimo sutartį arba partnerystės deklaraciją (Nuostatų 2 priede esančią formą) projekto veikloms vykdyti, jeigu pareiškėjas pasirinko įgyvendinti Nuostatų 12.1.1 papunktyje nurodytą prioritetą;

19.1.3. vykdyti ne mažiau kaip 3 (tris) veiklas, prisidedančias prie pasaulio lietuvių jaunimo organizacijų atstovų suvažiavimo (gyvai ir (ar) nuotoliniu būdu), jeigu pareiškėjas pasirinko įgyvendinti Nuostatų 12.1.2 papunktyje nurodytą prioritetą;

19.2. šiuos kiekybinius rodiklius:

19.2.1. į projekto įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 250 (du šimtus penkiasdešimt) unikalių (veiklose nesikartojančių) projekto dalyvių;

19.2.2. padidinti pareiškėjo padalinių skaičių bent 1 (vienu) vienetu, lyginant su paraiškoje deklaruotu padalinių skaičiumi paraiškos teikimo dienai;

19.3. šį kokybinį rodiklį:

19.3.1. atsižvelgiant į pareiškėjo esančių narių poreikius, organizuoti veiklas, stiprinančias organizacijos veiklos kokybę.

20. Finansavimą gavę pareiškėjai, teikiantys paraišką Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytai veiklai

vykdyti, iki 2020 m. gruodžio 31 d. turi pasiekti:

20.1.   šiuos esminius kiekybinius rodiklius:

20.1.1. į projekto įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 20 (dvidešimt) unikalių (veiklose nesikartojančių) projekto dalyvių;

20.1.2. vykdyti bent 1 (vieną) veiklą kartu su kitoje šalyje veikiančia užsienio lietuvių jaunimo organizacija ir su ja turėti bendradarbiavimo sutartį arba partnerystės deklaraciją (užpildytą pagal Nuostatų 2 priede esančią formą), jeigu pareiškėjas pasirinko įgyvendinti Nuostatų 12.2.2 papunktyje nurodytą prioritetą;

20.1.3. pareiškėjas planuoja organizuoti (arba prisidėti prie organizavimo) ne mažiau kaip vieną veiklą, prisidedančią prie pasaulio lietuvių jaunimo organizacijų atstovų suvažiavimo, jeigu pareiškėjas pasirinko įgyvendinti Nuostatų 12.2.2 papunktyje nurodytą prioritetą;

20.2.   šiuos kiekybinius rodiklius:

20.2.1. užtikrinti, kad ne mažiau kaip 2/3 projekto dalyvių yra jauni žmonės (teikiant dalyvių sąrašus kartu su ataskaitomis projekto vykdymo metu), kopijas SPPD);

20.3.   šį kokybinį rodiklį:

20.3.1. atsižvelgiant į pareiškėjo esančių narių poreikius, organizuoti veiklas, stiprinančias organizacijos veiklos kokybę.

21. Pareiškėjas, projekto vykdytojas privalo laikytis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą, reikalavimų renkant aktualią informaciją apie projekto dalyvius ir gavus Departamento ir (ar) SPPD prašymą raštu, pateikti šią informaciją Departamentui ir (ar) SPPD, jeigu tai neprieštarauja teisės aktams. 

22. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, įgyvendindamas projektą, privalo bendradarbiauti su Departamentu, dalyvauti visuose Departamento organizuojamuose su Konkursu susijusiuose renginiuose. 

23. Pareiškėjas, projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, eigą ir rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui valstybės biudžeto lėšų skyrė Departamentas bei kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo panaudota vykdant projektą.

24. Pareiškėjas, projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, įgydamas prekes ir paslaugas, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu. 

 

 

VII SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

25. Projektams vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projekto vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2021 m. sausio 1 d. iki 2021 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo.

26. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

26.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 90 (devyniasdešimt) nuo visos iš Departamento prašomos ir skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos):

26.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas;

26.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens).

26.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 3 punkte nurodyto Konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 10 arba 11 punkte nurodytų veiklų vykdymu):

26.2.1. pareiškėjo partnerio (-ių), jeigu partneris registruotas Lietuvos Respublikoje, darbuotojo (-ų), darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

26.2.2. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:

26.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio (neviršijant 15 Eur 1 projekto vykdytojui per mėnesį), pašto);

26.2.2.2. lektorių, ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal autorines, paslaugų sutartis su lektoriais, mokymų vadovais, skiriant ne daugiau kaip 40 Eur už 1 val.);

26.2.2.3. komandiruočių išlaidos (transporto, apgyvendinimo, ryšio, maitinimo išlaidos);

26.2.2.4. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:

26.2.2.4.1. kitos Nuostatų 26.2.2.1–26.2.2.5 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (kanceliarinės, ūkio prekės, maisto produktai);

26.2.2.5. kitos Nuostatų 26.2.2.1–26.2.2.5 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos:

26.2.2.5.1.  maitinimo paslaugos (ne daugiau kaip 8 (aštuoni) Eur 1 (vienam) asmeniui per

parą Lietuvoje; ne daugiau kaip 29 (dvidešimt devyni) Eur 1 (vienam) asmeniui per parą užsienyje);

26.2.2.5.2. apgyvendinimo paslaugos (ne daugiau kaip 20 (dvidešimt) Eur 1 (vienam) asmeniui per parą Lietuvoje; ne daugiau kaip 44 (keturiasdešimt keturi) Eur 1 (vienam) asmeniui per parą užsienyje);

26.2.2.5.3 viešinimo paslaugos (išlaidos lankstinukams gaminti, straipsniams spaudoje, televizijos reportažams pirkti);

26.2.2.5.4. kitos Nuostatų 26.2.2.1–26.2.2.5 ir 26.2.2.7.1–26.2.2.7.3 papunkčiuose neišvardytos paslaugos (kitų tiesiogiai su projektu susijusių, pagrįstų ir būtinų projektui įgyvendinti paslaugų išlaidos (pvz., mokesčiai už banko paslaugas).

27. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

27.1. ilgalaikio materialiojo turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 (penki šimtai) Eur ir didesnė, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams patvirtinimo“, įsigijimo išlaidos;

27.2. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir einamojo remonto, aplinkos tvarkymo išlaidos;

27.3. išlaidos, susijusios su projekto parengiamuoju etapu, t. y. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką, taip pat išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2020 m. gruodžio 31 d. imtinai (pvz., paraiškos rengimo išlaidos); 

27.4. išlaidos pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) partnerio skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti;

27.5. išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

27.6. kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS KONKURSUI

 

28. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Pateikus daugiau nei vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėliausia, tačiau ne vėlesnė, nei nurodyta Nuostatų 34 punkte. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką, paraiškų taisymas, tikslinimas, pildymas ar papildomų dokumentų teikimas pareiškėjo iniciatyva negalimas.

29. Pareiškėjas paraišką pildo per informacinę sistemą https://sopas.sppd.lt:8099. Pareiškėjo paraiška užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.

30. Paraiška turi būti surašyta lietuvių kalba.

31. Paraiškoje nurodoma:

31.1. pareiškėjo duomenys;

31.2. informacija apie pareiškėją ir projekto vadovą, finansininką;

31.3. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

31.4. informacija apie 2020 m. vykdytas veiklas ir pasiekti rezultatai dirbant su užsienio lietuvių jaunimu;

31.5. informacija apie pareiškėjo narius, projekto vadovą ir vykdytojus; 

31.6. informacija apie projekto partnerius;

31.7. informacija  apie projekto dalyvius;

31.8. projekto pavadinimas;

31.9. projekto tikslas;

31.10. projekto uždaviniai;

31.11. planuojamos veiklos;

31.12. projekto tikslinė (-ės) dalyvių grupė (-ės);

31.13. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

31.14. projekto aprašymas, pagrindžiant poreikį projektui įgyvendinti;

31.15. projekto atitiktis privalomosioms sąlygoms, dėl Nuostatų 10 ir 11 punkte nurodytų reikalavimų įgyvendinimo;

31.16. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 12 punkte nustatytam (-iems) finansavimo prioritetui (-ams) (jeigu pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 12 punkte nurodytą (-us) finansavimo prioritetą (-us);

31.17. prašoma suma;

31.18. projekto viešinimas;

31.19.  įvertinimas, projekto poreikis užsienio lietuvių jaunimo organizacijų nariams arba užsienio lietuviams;

31.20. įvertinimas, projekto poveikį tikslinei (-ėms) grupei (-ėms) ir savo organizacijai.

32. Konkursui negali būti teikiama paraiška finansuoti projektą, kuri jau yra arba buvo finansuota dalyvaujant kituose Departamento, Ministerijos, Ministerijai pavaldžių įstaigų ar viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ projektų finansavimo konkursuose.

33. Kartu su paraiška privaloma pateikti elektronines šių dokumentų kopijas:

33.1.    teikiant paraišką Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti, pareiškėjo galiojančio ne trumpesnio negu 3 (trejų) metų trukmės strateginio veiklos plano;

33.2.    teikiant paraišką Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti, dokumentų (pvz., veiklos ataskaitų, protokolų), įrodančių, kad pareiškėjas vykdė veiklą ilgiau negu 1 (vienerius) metus arba organizavo savo atstovų susitikimą arba savo atstovams / bendruomenei skirtą veiklą arba yra teikęs bent 1 (vieną) paraišką dalyvauti finansavimo konkursuose arba pareiškėjo atstovai yra dalyvavę Departamento ar kitų įstaigų organizuotame (-uose) seminare (-uose), mokyme (-uose) / diskusijoje (-ose);

33.3. dokumento, patvirtinančio, kad pareiškėjo vadovas yra organizacijos vadovas (pvz.,rinkiminio protokolo, kuriuo pareiškėjo vadovas išrinktas vadovu, išrašas);

33.4.    pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) gyvenimo aprašymų, kuriuose turi būtinurodyti: kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai, reikalingi planuojamam projektui įgyvendinti,pagrindžiantys duomenys (informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį);

33.5.    jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumento (ų), patvirtinančio (-ių) asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

33.6.    bendradarbiavimo sutarties (-čių) arba partnerystės deklaracijos (-ų) (užpildytos (-ų)

pagal Nuostatų 2 priede esančią formą;

33.7.    teikiamo (-ų) dokumento (-ų) užsienio kalba, jeigu toks (-ie) yra, vertimo (-ų), kuris

(-ie) turi būti patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;

33.8.    teikiant paraišką Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytai veiklai vykdyti, dokumentus, įrodančius pareiškėjo kolegialaus valdymo organo išrinkimo faktą (pvz., protokolo, kuriuo išrinktas pareiškėjo kolegialaus valdymo organas) išrašo, nurodant jį sudarančių asmenų vardą, pavardę, gimimo datą;

33.9.    asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos deklaracijos užpildytos pagal Nuostatų 1 priedą.

34. Nuostatai skelbiami Departamento interneto svetainėje ir Teisės aktų registre (www. e-tar.lt). Konkursui paraiška kartu su Nuostatų 33 punkte nurodytais privalomais pateikti dokumentais informacinėje sistemoje turi būti pateikta per 30 kalendorinių dienų nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos. Paraiška Konkursui gali būti teikiama iki paskutinės šiame punkte nurodyto termino dienos 23 val. 59 min. (įskaitytinai) Lietuvos Respublikos laiku.

35. Paraiškų teikimo klausimais darbo dienomis elektroniniu paštu ir telefonu teikia informaciją ir konsultuoja Departamento programų vadovė, Nika Norvila, elektroninis paštas nika.norvila@jrd.lt, tel. 8 683 63071, arba kitas Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės projektų pateikimo darbo dienos pabaigos.

36. Teikdamas paraišką Konkursui, pareiškėjas sutinka, kad informacija, pateikta paraiškoje (išskyrus informaciją, kuri negali būti viešinama teisės aktų nustatyta tvarka), gali būti viešinama su konkursu susijusioje informacinėje medžiagoje, renginiuose. 

 

IX SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PARAIŠKŲ IR PROJEKTŲ VERTINIMAS

 

37. Paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams vertina SPPD specialistas vadovaudamasis Projektų administravimo taisyklių IV skyriuje nustatyta tvarka.

38. Jei pateikta paraiška neatitinka bent vieno iš Nuostatų 17.1-17.7, 18.1-18.5, 28-31, 33-34 punktuose keliamų reikalavimų, ji toliau nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas (išskyrus netikslumus, kurie nesudaro esminių kliūčių formaliųjų kriterijų atitikties tinkamumo vertinimui, pavyzdžiui, atsiskaitomosios sąskaitos numerio ar kredito įstaigos rekvizitų, paraiškos surašymo datos, rašybos klaidų ir (ar) dokumentų užsienio kalba vertimo, paraiškos priedų pateikimo kita nei nuostatuose nustatyta forma ir kt.).

Projektų atitiktis nustatytiems formaliesiems kriterijams vertinama ir projektai, neatitinkantys formaliųjų kriterijų, atmetamos Projektų administravimo taisyklių 17 punkte nustatyta tvarka.

39. Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD ir kurie vadovaujasi SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. Konkursą administruojanti įstaiga (SPPD) Projektų administravimo taisyklėse nustatytais atvejais gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui. Vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 28 punktu, pareiškėjo projekto turinį ir lėšų planavimą gali vertinti Departamento direktoriaus įsakymu vieniems metams sudaryta komisija, kurią sudaro ne mažiau kaip 5 nariai, kuri vadovaujasi Departamento direktoriaus įsakymu patvirtintu Projektų vertinimo komisijų darbo reglamentu. 

Ekspertai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD užpildydami Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2021 metais konkursui pateikto projekto turinio ir lėšų planavimo įvertinimo anketą informacinėje sistemoje. Jeigu vertinimus, vadovaujantis Projektų administravimo taisyklių 28 punktu, atlieka komisija, komisijos nariai projekto turinio ir lėšų planavimo vertinimus Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2021 metais konkursui pateikto projekto turinio ir lėšų planavimo įvertinimo anketą informacinėje sistemoje.

40. Ekspertai vertindami projekto turinio ir lėšų planavimą vertina ir (ar) skiria balus už:

40.1. projekto atitiktį Nuostatų 13 punkte nurodytoms privalomoms sąlygoms. Vertinimo metu nurodant vertinimą „Taip arba Ne“;

40.2. projekto atitiktį Nuostatų 12 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams, kiekvieną prioritetą įvertinant 0 (nulis) arba 5 (penki) balais;

40.3. projekto aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – neatitinka, 1–6 – iš dalies atitinka, 7 – atitinka;

40.4. projekto vadovo ir vykdytojų patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

40.5. pareiškėjo sukuriamą pridėtinę vertę, tikslinei grupei ir savo organizacijai, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

40.6. projekto dalyvių pritraukimo būdų įvairovę, veiksmingumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

40.7. projekto veiklų įvairovę, taikomų metodų efektyvumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

40.8. projekto tikslo ir uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

40.9. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

40.10. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

40.11. projekto partnerių prisidėjimas prie rodiklių pasiekimo, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

40.12. projekto sąmatos pagrįstumą ir atitiktį numatomoms veikloms, vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – neatitinka, 1–6 – iš dalies atitinka, 7 – atitinka; 

40.13. projekto sąmatos aiškumą, detalumą ir racionalumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 7 (septynių) balų: 0 – neatitinka, 1–6 – iš dalies atitinka, 7 – atitinka;

40.14. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka;

40.15. projekto viešinimui numatytų veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neatitinka, 1–4 – iš dalies atitinka, 5 – atitinka.

41. Už vertinimo dalį, kurioje vertinamas projekto turinys ir lėšų planavimas, daugiausia gali būti skiriama 81 balai vienam projektui. Privaloma surinkti minimali balų suma už projekto turinį ir lėšų planavimą – 35 balų. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojami.

42. Pareiškėjai reitinguojami pagal dviejų ekspertų balų vidurkį, skirtą už projekto turinį ir lėšų planavimą. SPPD, gavęs ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, apibendrina ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengdamas pareiškėjų ir projektų vertinimo suvestinę, kurioje nurodoma dviejų projektus vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai. 

43. Komisijos posėdžio metu komisija, atsižvelgdama į ekspertų vertinimus, išvadas bei siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi Departamento pareiškėjų pateiktus duomenis bei SPPD projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis ir kitą su projektu, jos vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti sumų projektams įgyvendinti vidurkiui. Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui dėl projekto turinio ir (ar) siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiui, komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, kuris projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, komisija pritaria arba nepritaria jo vertinimui ir (ar) siūlomai skirti sumai. Jeigu komisija priima sprendimą nepritarti trečiojo eksperto vertinimui, ji sprendžia klausimą dėl pakartotinio projekto vertinimo, kurį atlieka komisijos nariai. Kiek komisijos narių vertins vieną projektą, projektų paskirstymo komisijos nariams bei komisijos narių atliekamo pakartotinio projektų vertinimo tvarka aprašyta komisijos darbo reglamente. 

Komisija priima protokolinį sprendimą ir pateikia Departamento direktoriui siūlymus dėl lėšų skyrimo ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo komisijos sprendimo priėmimo.

44. Jei projektui įgyvendinti komisija siūlo skirti dalį lėšų, komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo komisijos priimto sprendimo informacinėje sistemoje  informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti, taip pat nurodo, kad pareiškėjas turi patvirtinti, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir pagal komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.

Kai pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo informacinėje sistemoje gavimo dienos komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą (-as) ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą (-us).

Komisijai iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams Nuostatuose, komisijos darbo reglamente ir administruojančios įstaigos patvirtinto ekspertų darbo reglamente nustatyta tvarka. Ekspertai patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus įvertina ir SPPD ekspertų vertinimo suvestinę parengia bei kartu su ekspertų vertinimo anketomis ją perduoda komisijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas bei vadovaudamasi Nuostatuose nustatytais kriterijais, komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir priima sprendimą jiems pritarti arba nepritarti.

Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir ji įtraukiama į nefinansuotinų projektų sąrašą.

45. Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir veiklų planų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris yra rekomendacinio pobūdžio, ir ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo pasiūlymų, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos pateikia Departamento direktoriui pasiūlymą dėl finansavimo skyrimo.

46. Sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) ekspertų išvadas, priima Departamento direktorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos. Departamento direktoriaus įsakymas dėl Konkurso rezultatų ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jo pasirašymo dienos yra paskelbiamas Departamento interneto svetainėje www.jrd.lt.

Komisijos sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus įsakymo dėl Konkurso rezultatų priėmimo dienos raštu informuoja pareiškėjus apie priimtą sprendimą pateikdamas sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašytos į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.

47. Departamentas, skelbdamas Konkurso laimėtojus, paskelbia ir laukiančiųjų sąrašą (rezervinių projektų sąrašą). Laukiančiųjų sąraše esantiems pareiškėjams finansavimas skiriamas, jeigu pareiškėjas, gavęs finansavimą, atsisako skirto finansavimo, nepasirašo Sutarties per Nuostatų 50 punkte nurodytą terminą, pasirašyta Sutartis nutraukiama arba lėšos grąžinamos, arba esant papildomam finansavimui.

 

 

X SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

48. Pareiškėjas, kuriam yra skirtas finansavimas, Sutartį, kurioje aprašomi pareiškėjo įsipareigojimai, nustatomas finansavimo dydis, finansavimo teikimo terminai, valstybės biudžeto lėšų naudojimo, atskaitomybės ir atsakomybės sąlygos, pasirašo su SPPD. Sutartis pasirašoma informacinės sistemos priemonėmis.

49. Departamentas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Departamento direktoriaus įsakymo „Dėl Užsienio lietuvių jaunimo organizacijų veiklos projektų finansavimo 2021 metais atrankos konkurso rezultatų patvirtinimo“ dienos, perduoda SPPD finansuojamų pareiškėjų sąrašą, kuriame nurodomas konkrečiam pareiškėjo projektui skirto finansavimo dydis.

50. Pareiškėjui, kuriam yra skirtas finansavimas, nesudarius Sutarties per 20 darbo dienų nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos, SPPD siūlymu Departamento direktoriaus įsakymo dalis dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo šiam pareiškėjui Departamento direktoriaus įsakymu pripažįstama netekusia galios.

51. Sutartis su finansavimą gavusiu pareiškėju sudaroma 2021 metams. Projektams įgyvendinti 2021 metams skirtos valstybės biudžeto lėšos turi būti naudojamos tik Nuostatų 8 punkte nurodytu laikotarpiu. 

52. Laikotarpiu nuo Departamento direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos iki Sutarties pasirašymo, paaiškėjus, kad pareiškėjas nėra atsiskaitęs už 2020 metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija gautų lėšų panaudojimą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka, SPPD raštu apie tai informuoja Departamentą. Departamento komisijos sekretorius nedelsiant informuoja komisiją apie susidariusią situaciją ir organizuoja komisijos posėdį klausimui aptarti arba Departamento direktorius, vadovaudamasis SPPD pateikta informacija, gali pakeisti savo sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo pareiškėjui. Tokiu atveju, pareiškėjo patirtos išlaidos iki Sutarties pasirašymo nėra kompensuojamos ar finansuojamos.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

53. Projektui įgyvendinti skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas projekto vykdytojas privalo grąžinti į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD nustačius, kad skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas panaudojo ne pagal paskirtį, projekto vykdytojas privalo nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD per SPPD nustatytą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti projektus ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

54. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d., ir kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas bei, pirmajam ataskaitinių metų pusmečiui pasibaigus, iki einamųjų metų liepos 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d., pusmečio ir metų projekto veiklos ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

54.1. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį); 

54.2. išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį); 

54.3. buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

54.4. veiklų įvykdymo ataskaita (už pirmąjį einamųjų metų pusmetį teikiama iki einamųjų metų liepos 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį teikiama iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:

54.4.1. informacija apie projekto metu įgyvendintas veiklas (pildoma vadovaujantis su paraiška pateiktu projekto veiklų planu, jame pateiktomis formuluotėmis) pagal projekto tikslus;

54.4.2. informacija apie Nuostatų 18 ir 19 punktuose išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą.

55. Departamentas ir SPPD tikrina finansuojamų projektų įgyvendinimą, ar laikomasi ir kaip laikomasi Nuostatuose ir Sutartyje projekto vykdytojui numatytų reikalavimų, ir atlieka skirtų valstybės biudžeto lėšų panaudojimo ir veiklos vykdymo kontrolę.

56. Departamentui ar SPPD nustačius ar turint pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimus, Departamentas arba SPPD apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir SPPD sustabdo Sutarties vykdymą. Šiuo atveju SPPD nustato projekto vykdytojui protingą terminą nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Projektų administravimo taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus ir kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. SPPD, įvertinęs iš projekto vykdytojo gautą informaciją, gali atnaujinti Sutarties vykdymą. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti Projektų administravimo taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

57. SPPD nutraukia Sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, kai:

57.1. SPPD nustato, kad nesilaikoma esminių Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų reikalavimų ir (ar) Sutarties su SPPD įsipareigojimų, ir (ar) galiojančių teisės aktų, turinčių esminės reikšmės Sutarčiai vykdyti, reikalavimų;

57.2. paaiškėja, kad asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, pasirašytoje deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, projekto vykdytojas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą po Sutarties sudarymo arba, sudarius Sutartį, įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Departamentui, Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos;

57.3. vadovaujantis Nuostatų 56 punktu sustabdomas Sutarties vykdymas;

57.4. nustatoma, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

57.5. nustatoma, kad projekto vykdytojas pateikė klaidinančią ar melagingą informaciją dėl projekto vykdymo, ar paaiškėja, kad per 2021 metus projekto vykdytojas neįvykdė Nuostatų 18.1 ir 19.1 papunktuose nurodytų esminių kiekybinių įsipareigojimų:

57.5.1. nustatoma, kad per 2021 metus pareiškėjas, teikęs paraišką Nuostatų 9.1 papunktyje nurodytai veiklos formai, neįvykdė Nuostatų 18.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių įsipareigojimų:

57.5.1.1. jeigu pareiškėjas nepasirinko įgyvendinti Nuostatų 12.1 papunktyje nurodytų prioritetų ir nepasiekė Nuostatų 18.1 papunktyje nurodyto esminio kiekybinio rodiklių, pareiškėjas turi grąžinti 100 procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

57.5.1.2.   jeigu pareiškėjas pasirinko įgyvendinti 1 (vieną) Nuostatų 12.1 papunktyje nurodytą prioritetą ir:

57.5.1.2.1. nepasiekė 1 (vieno) Nuostatų 18.1 papunktyje nurodyto esminio kiekybinio rodiklio, pareiškėjas turi grąžinti 50 procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

57.5.1.2.2. nepasiekė 2 (dviejų) Nuostatų 18.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, pareiškėjas turi grąžinti 100 procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

57.5.1.3.   jeigu pareiškėjas pasirinko įgyvendinti 2 (du) Nuostatų 12.1 papunktyje nurodytų prioritetų ir:

57.5.1.3.1. nepasiekė 1 (vieno) Nuostatų 18.1 papunktyje nurodyto esminio kiekybinio rodiklio, pareiškėjas turi grąžinti 33,33 procentus skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

57.5.1.3.2. nepasiekė 2 (dviejų) Nuostatų 18.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, pareiškėjas turi grąžinti 66,66 procentus procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

57.5.1.3.3. nepasiekė 3 (trijų) Nuostatų 18.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, pareiškėjas turi grąžinti 100 procentų) procentus skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

57.5.2.    nustatoma, kad per 2021 metus pareiškėjas, teikęs paraišką Nuostatų 9.2 papunktyje nurodytai veiklos formai, neįvykdė Nuostatų 19.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių įsipareigojimų:

57.5.2.1. jeigu pareiškėjas nepasirinko įgyvendinti Nuostatų 12.2. papunktyje nurodytų prioritetų ir: nepasiekė Nuostatų 19.1 papunktyje nurodyto esminio kiekybinio rodiklio, pareiškėjas turi grąžinti 100 procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

57.5.2.2.    jeigu pareiškėjas pasirinko įgyvendinti 1 (vieną) Nuostatų 12.2 papunktyje nurodytą prioritetą ir:

57.5.2.2.1. nepasiekė 1 (vieno) Nuostatų 19.1 papunktyje nurodyto esminio kiekybinio rodiklio, pareiškėjas turi grąžinti 50 procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

57.5.2.2.2. nepasiekė 2 (dviejų) Nuostatų 19.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, pareiškėjas turi grąžinti 100 procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

57.5.2.3.   jeigu pareiškėjas pasirinko įgyvendinti 2 (du) Nuostatų 12.2 papunktyje nurodytų prioritetų ir:

57.5.2.3.1. nepasiekė 1 (vieno) Nuostatų 19.1 papunktyje nurodyto esminio kiekybinio rodiklio, pareiškėjas turi grąžinti 33,33 procentus skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

57.5.2.3.2. nepasiekė 2 (dviejų) Nuostatų 19.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, pareiškėjas turi grąžinti 66,66 procentus procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

57.5.2.3.3. nepasiekė 3 (trijų) Nuostatų 19.1 papunktyje nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, pareiškėjas turi grąžinti 100 procentų) procentus skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

58. nustatoma, kad pareiškėjas, projekto vykdytojas nėra atsiskaitęs už 2020 metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir taisyklėse nustatyta tvarka.

59. Projektų vykdytojai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir patvirtintoje sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti. 

60. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti SPPD apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavęs tokį pranešimą, SPPD sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą projekto vykdytojui. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus projekte numatytų veiklų vykdymą ir apie tai raštu pranešus SPPD, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas.

61. Projekto vykdytojas privalo informuoti raštu Departamentą ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas. 

62. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą, nepažeisdamas Nuostatų 21 punkte nustatyto reikalavimo, atsako pareiškėjas, projekto vykdytojas. Dokumentus, susijusius su projektu ir jo įgyvendinimu (paraišką, deklaraciją (-as), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat SPPD ir (ar) Departamento reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų ir su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų bei, jei projekto vykdytojas atitiko Nuostatų 12 punkte nurodytą (-us) prioritetą (-us), su prioriteto (-ų) įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas, viešinimo veiklų rezultatus (publikacijas, vaizdo medžiagos nuorodas) tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 (dvidešimt keturis) mėnesius po Sutarties galiojimo pabaigos (po 2021 m. gruodžio 31 d.).

 

XII SKYRIUS

PROJEKTŲ IŠLAIDŲ SĄMATŲ IR VEIKLŲ PLANŲ TIKSLINIMAS

 

63. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis, taip pat raštu turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas išlaidų sąmatos lyginamąjį variantą. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis. 

64. Prašymai tikslinti projekto sąmatą SPPD teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar nepatirtų išlaidų tikslinimo, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus.

65. Jeigu tikslinama projektų išlaidų sąmata keičia projekto vykdytojo projekto veiklų planą (pvz., nesuorganizuotų mokymų, renginio lėšų perskirstymas kitoms veikloms), projekto vykdytojas privalo suderinti veiklos plano keitimą su Departamentu Nuostatų 66–67 punktuose nustatyta tvarka. SPPD gavęs prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą ir nustatęs, kad projekto išlaidų sąmatos pakeitimas pakeis projekto vykdytojo projekto veiklų planą, turi apie tai informuoti Departamentą, o projekto vykdytoją – apie Nuostatų 66–67 punktuose nustatytą projekto veiklų plano keitimo tvarką.

66. Projekto veiklų planas tikslinamas pateikiant prašymą elektroniniu paštu Departamentui. Norėdamas patikslinti projekto veiklų planą, projekto vykdytojas turi pateikti Departamentui pagrįstą prašymą tikslinti projekto veiklų planą, kartu pateikdamas projekto veiklų plano lyginamąjį variantą. Departamento direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas priima sprendimą dėl veiklų plano tikslinimo ir elektroniniu paštu apie sprendimą informuoja projekto vykdytoją. Departamentui pritarus projekto vykdytojo pasiūlytiems veiklų plano tikslinimams, Departamento ir projekto vykdytojo suderinto ir patikslinto veiklų plano kopiją Departamentas elektroniniu paštu išsiunčia SPPD.

67. Prašymai tikslinti projektų veiklų planą Departamentui gali būti teikiami iki 2021 m. gruodžio 1 d. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų tikslinimo.

 

XIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

68. Departamentas tvarko fizinių ir juridinių asmenų duomenis Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

69. Departamentas ir SPPD neatsako, jei dėl pareiškėjo, projekto vykdytojo projekte (paraiškoje ir (arba) Sutartyje) nurodytų klaidingų duomenų ryšiams palaikyti (adreso korespondencijai, telefono numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu. 

70. Departamento direktoriaus sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) tinkamą valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, taip pat Departamentui arba teismui patenkinus pareiškėjo, projekto vykdytojo skundą ir pakartotinai Projektų administravimo taisyklėse ir (ar) Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo, projekto vykdytojo paraišką.

71. Jei ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsirado nenumatytų, Nuostatuose nenustatytų aplinkybių, dėl kurių projekto vykdytojui nepakanka skirtų valstybės biudžeto lėšų numatytoms projekto veikloms įvykdyti, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, ar projekto vykdytojas turi vykdyti papildomas, projekte nenumatytas veiklas, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai ar papildomi rezultatai, projekto vykdytojui gali būti skiriamos papildomos valstybės biudžeto lėšos (neviršijant 7.1 ar 7.2 papunktuose vienam projektui galimos skirti nustatytos sumos).

Šios valstybės biudžeto lėšos skiriamos esant motyvuotam projekto vykdytojo prašymui. 

Šiame Nuostatų punkte nurodytą projekto vykdytojo prašymą Komisija išnagrinėja ne vėliau kaip per 3 darbo dienas ir pateikia pasiūlymą Departamento direktoriui dėl papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo.

Sprendimą dėl papildomų valstybės biudžeto lėšų projektų vykdytojams skyrimo Departamento direktorius priima per 3 darbo dienas nuo Komisijos pasiūlymo gavimo dienos.

72. Jei ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsirado nenumatytų, Nuostatuose nenustatytų aplinkybių, dėl kurių projekto vykdytojas negali vykdyti projekte numatytų veiklų, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, ar projekto vykdytojas turi vykdyti papildomas, projekte nenumatytas veiklas, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai ar papildomi rezultatai, projekto vykdytojas gali keisti veiklas, jų įgyvendinimo terminus ar jų įgyvendinimo būdus (veiklas vykdyti pasitelkiant nuotolines ar bekontaktes priemones).

Veiklos ir (ar) jų įgyvendinimo priemonės gali būti keičiamos esant motyvuotam projekto vykdytojo prašymui. 

Šiame punkte nurodytą projekto vykdytojo prašymą Komisija išnagrinėja ne vėliau kaip per 3 darbo dienas ir pateikia pasiūlymą Departamento direktoriui.

Sprendimą dėl veiklos ir (ar) jų įgyvendinimo priemonių keitimo Departamento direktorius priima per 3 darbo dienos nuo Komisijos pasiūlymo gavimo dienos.

73. Pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, bendra Konkursui skirta valstybės biudžeto lėšų suma ir didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma gali būti pakeista atskiru Departamento direktoriaus įsakymu.

74. Sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

_________________________