ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASMENŲ IR ŠEIMŲ, TURINČIŲ TEISĘ Į SOCIALINIO BŪSTO NUOMĄ, SĄRAŠO TVARKYMO IR TIKSLINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2019 m. lapkričio 25 d. Nr. A-1765

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu bei Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymo 16 straipsnio 1 dalimi:

1. T v i r t i n u Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašo tvarkymo ir tikslinimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Šiaulių rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2015 m. gegužės 14 d. įsakymą Nr. A-498 „Dėl Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į paramą socialiniam būstui išsinuomoti ar jo sąlygoms pagerinti, prašymų pateikimo, registravimo ir nagrinėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

Šis įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                   Gipoldas Karklelis

 

 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės administracijos

direktoriaus 2019 m. lapkričio 25 d.

įsakymu Nr. A-1765

 

ASMENŲIR ŠEIMŲ, TURINČIŲ TEISĘ Į SOCIALINIO BŪSTO NUOMĄ, SĄRAŠO TVARKYMO IR TIKSLINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašo tvarkymo ir tikslinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašo (toliau – Sąrašas) tvarkymą ir tikslinimą Šiaulių rajono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos paramos būstui įsigyti ar išsinuomoti įstatymu (toliau – Įstatymas).

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme.

4. Sąrašą tvarko ir tikslina Šiaulių rajono savivaldybės administracijos Turto valdymo skyriaus atsakingas darbuotojas (toliau – Darbuotojas), kuriam pagal pareigybės aprašymą pavestos vykdyti funkcijos, susijusios su teikiama parama būstui išsinuomoti.

 

II SKYRIUS

ASMENŲ IR ŠEIMŲ, TURINČIŲ TEISĘ Į SOCIALINIO BŪSTO NUOMĄ, SĄRAŠO TVARKYMAS IR TIKSLINIMAS

 

5. Asmenys ir šeimos, kurie pageidauja būti įrašytais į Sąrašą, atitinkantys Įstatyme nustatytus reikalavimus, Savivaldybės administracijai turi pateikti Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. A1-195 „Dėl Prašymų suteikti paramą būstui įsigyti ar išsinuomoti nagrinėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtintos formos prašymą ir dokumentus, įrodančius teisę į socialinio būsto nuomą.

6. Asmenų ir šeimų prašymai įrašyti į Sąrašą priimami ir nagrinėjami vadovaujantis Prašymų suteikti paramą būstui įsigyti ar išsinuomoti nagrinėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. A1-195.

7. Šiaulių rajono savivaldybės Turto valdymo skyrius tvarko asmenų ir šeimų, pageidaujančių būti įrašytais į Sąrašą, apskaitą ir duomenis apie šiuos asmenis ir šeimas įtraukia į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS).

8. Sąrašas sudaromas pagal prašymų užregistravimo Savivaldybės administracijoje datą ir laiką. Sąrašas tvarkomas ir tikslinamas Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS). Asmenys ir šeimos, įrašyti į Sąrašą, skirstomi į grupes. Grupė, kuriai priskiriamas asmuo ar šeima, pažymima Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS).

9. Jei šeimos prašymą įrašyti į Sąrašą pateikęs asmuo miršta, pareiškėju Sąraše įrašomas jo sutuoktinis ar kitas šeimos prašyme nurodytas pilnametis šeimos narys pagal Įstatyme nustatytą šeimos apibrėžimą, jei jis turi teisę į socialinio būsto nuomą ir pageidauja toliau laukti socialinio būsto nuomos.

10. Asmuo ir šeima iš Sąrašo išbraukiami Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu Įstatymo 16 straipsnio 4 dalyje nustatytais atvejais. Apie priimtą sprendimą asmuo ir šeima informuojamas Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytais terminais ir sąlygomis.

11. Asmenys ir šeimos, kurie turi teisę į socialinio būsto nuomą ir yra išbraukti iš kitų savivaldybių sudaromo asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąrašo vadovaujantis Įstatymo 16 straipsnio 4 dalies 4 punktu, atvykę gyventi į Savivaldybės teritoriją ir joje deklaravę gyvenamąją vietą kaip tai apibrėžia Lietuvos Respublikos gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymas, įrašomi į Sąrašą, įskaitant jų buvimo ankstesnės savivaldybės asmenų ir šeimų, turinčių teisę į socialinio būsto nuomą, sąraše laikotarpį, jei pateikia prašymą ir dokumentus teisei į socialinio būsto nuomą nustatyti ne vėliau kaip per vienus metus nuo išbraukimo iš sąrašo dienos. Jų vieta Sąraše patvirtinama Aprašo 18 punkte nustatytu artimiausiu terminu.

12. Asmenų ir šeimų, išbrauktų iš Sąrašo jų deklaruoto turto vertei ar pajamoms, kurios, vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 17 straipsniu, įskaitomos į asmens ar šeimos gaunamas pajamas, daugiau kaip 25 proc. viršijus Įstatymo 11 straipsnio 3 dalyje nustatytus metinius pajamų ir turto dydžius, buvimo Sąraše laikotarpis 3 metus nuo jų išbraukimo dienos nurodomas Sąrašo priede.

13. Asmenys ir šeimos, kurių buvimo Sąraše laikotarpis nurodomas Sąrašo priede, Savivaldybės administracijai pateikę prašymą, iš naujo įrašomi į Sąrašą, įskaitant jų ankstesnio buvimo šiame Sąraše laikotarpį, jeigu kreipimosi įrašyti juos į Sąrašą metu jie turi teisę į paramą būstui išsinuomoti ir jeigu nuo šių asmenų ir šeimų išbraukimo iš Sąrašo dienos yra praėję ne daugiau kaip 3 metai.

14. Asmenys ir šeimos, kurie yra įrašyti į Sąrašą, privalo per mėnesį raštu informuoti Savivaldybės administracijos Turto valdymo skyrių apie įsigytą būstą, taip pat pasikeitus jų gyvenamajai vietai, šeimos sudėčiai, kontaktinei informacijai (adresui, telefono numeriui, elektroniniam paštui), materialinei padėčiai, lemiančiai Įstatyme nustatytų turto ir pajamų dydžių, pagal kuriuos nustatoma teisė į paramą būstui išsinuomoti, viršijimą.

15. Darbuotojas, atsakingas už sąrašų tvarkymą ir tikslinimą, turi teisę Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka tikrinti asmenų ir šeimų pateiktus duomenis teisei į paramą būstui išsinuomoti nustatyti, gauti informaciją apie šiuos duomenis iš valstybės registrų, žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų bei raštišku pranešimu kviesti asmenis ir šeimas dėl duomenų patikslinimo. Asmenys ir šeimos privalo duomenis patikslinti iki raštiškame pranešime nurodyto termino.

16. Pranešimai, kvietimai atvykti ir kita informacija asmenims ir šeimoms siunčiama raštu jų prašyme nurodytu gyvenamosios vietos adresu arba kitu nurodytu adresu.

17. Kiekvieno įrašyto į Sąrašą asmens ir šeimos dokumentai segami į atskiras bylas, kurios grupuojamos pagal seniūnijas, ir saugomi Savivaldybės administracijos Turto valdymo skyriuje kol išnuomojamas socialinis būstas arba asmuo ar šeima išbraukiami iš Sąrašo.

18. Sąrašą ir Sąrašo priedą įsakymu tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius du kartus per kalendorinius metus: iki sausio 15 d. ir iki rugsėjo 15 d.

19. Savivaldybės administracijos Turto valdymo skyrius, siekdamas Sąrašo sudarymo skaidrumo ir aiškumo, duomenis apie patvirtintą Sąrašą skelbia Savivaldybės interneto svetainėje www.siauliųraj.lt. Skelbiamame Sąraše nurodomas asmens (šeimos atveju – asmens, kuris pateikia prašymą suteikti paramą būstui išsinuomoti) vardas, pavardė, eilės numeris Sąraše. Šie duomenys savivaldybės interneto svetainėje skelbiami tol, kol asmuo ar šeima išbraukiami iš Sąrašo.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Ginčai dėl asmenų ar šeimų, turinčių teisę į paramą būstui išsinuomoti, įrašymo į Sąrašą ar išbraukimo iš jo sprendžiami Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

21. Aprašas keičiamas, stabdomas jo galiojimas ar jis naikinamas administracijos direktoriaus įsakymu.

________________________