LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL UŽIMTUMO RĖMIMO PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO SĄLYGŲ IR TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2017 m. birželio 30 d. Nr. A1-348

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 12 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 15 straipsnio 1 dalies 4 punktu, 35 straipsnio 2 ir 3 dalimis, 37 straipsnio 6 dalimi, Lietuvos Respublikos pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo 152 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. spalio 5 d. nutarimo Nr. 979 „Dėl įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymą“ 1.2.3, 1.2.4 ir 1.2.5 papunkčiais ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. liepos 11 d. nutarimo Nr. 730 „Dėl Pareigūnų ir karių, išleidžiamų į pensiją, integracijos į darbo rinką ir medicininės reabilitacijos priemonių sistemos įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo 152 straipsnio 2 dalį“ 2 punktu:

1. T v i r t i n u Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašą (pridedama).

2. P a v e d u Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriui kasmet iki spalio 15 d. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai pateikti savivaldybių ar seniūnijų teritorijų, kuriose siūloma įgyvendinti vietinių užimtumo iniciatyvų projektus, sąrašą.

3. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2009 m. rugpjūčio 13 d. įsakymą Nr. A1-499 „Dėl Aktyvios darbo rinkos politikos priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

4. P a v e d u įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                                        Linas Kukuraitis

 

 

 

 

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos

finansų ministerijos

2016-12-11 raštu Nr. 6K-10608528

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos

krašto apsaugos ministerijos

2016-12-19 raštu Nr. 12-01-2183

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos

teisingumo ministerijos

2016-12-16 raštu Nr. (1.6.)2T-1401

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos

vidaus reikalų ministerijos

2016-12-21 raštu Nr. 1D-7411(3)

 

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos

valstybės saugumo departamento

2016-12-15 raštu Nr. 18-9252

SUDERINTA

Lietuvos Respublikos

specialiųjų tyrimų tarnybos

2016-12-19 raštu Nr. 4-01-9388

 

 

 

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo

ministro 2017 m. birželio 30 d. įsakymu

Nr. A1-348

 

Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Užimtumo rėmimo priemonių įgyvendinimo sąlygų ir tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato aktyvios darbo rinkos politikos priemonių (toliau – Priemonės) atitinkamai darbo ieškančių asmenų (toliau – asmenų) grupei skyrimo prioritetus, kompleksiško Priemonių taikymo, atskirų Priemonių įgyvendinimo sąlygas ir tvarką, profesinio mokymo lėšų nustatymo, skyrimo ir panaudojimo kontrolės tvarką. Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarka nustatyta Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos užimtumo įstatyme (toliau – Užimtumo įstatymas), Lietuvos Respublikos nedarbo socialinio draudimo įstatyme, Lietuvos Respublikos darbo kodekse (toliau – Darbo kodeksas), Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatyme, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme, Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme, Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatyme vartojamas sąvokas.

3. Asmenys dalyvauti Priemonėse siunčiami, jei dalyvavimas numatytas jų individualiuose užimtumo veiklos planuose. Teritorinė darbo birža (toliau – darbo birža), parinkdama Priemones, į kurias gali būti siunčiami asmenys, vadovaujasi Užimtumo įstatymo 29 straipsnio, 35 straipsnio 2 ir 3 dalių nuostatomis, Aprašo 5 punkte nustatytais Priemonių atitinkamai asmenų grupei skyrimo prioritetais, Aprašo 6 punkte numatyta kompleksiškai taikomų Priemonių tvarka bei Lietuvos darbo biržos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Lietuvos darbo birža) nustatytais dalyvavimo Priemonėse atrankos kriterijais ir tvarka.

4. Darbo birža, parinkdama darbdavius Priemonėms įgyvendinti, vadovaujasi Užimtumo įstatymo 35 straipsnio 4 dalyje ir 41 straipsnio 4 dalyje nustatytomis sąlygomis bei Lietuvos darbo biržos nustatytais darbdavių, pageidaujančių įgyvendinti Priemones, atrankos kriterijais ir tvarka.

5. Priemonės atitinkamai asmenų grupėms, nurodytoms Užimtumo įstatymo 25 straipsnio 1–6 ir 8 punktuose, taikomos pagal šiuos prioritetus:

5.1. nekvalifikuotiems bedarbiams – profesinis mokymas, įdarbinimas pagal pameistrystės darbo sutartį, įdarbinimas subsidijuojant;

5.2. turintiems darbo rinkos poreikius atitinkančią kvalifikaciją ir (ar) kompetencijas:

5.2.1. vyresniems kaip 50 metų bedarbiams – įdarbinimas subsidijuojant, stažuotė;

5.2.2. bedarbiams iki 29 metų – stažuotė, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, savarankiško užimtumo rėmimas, įdarbinimas subsidijuojant;

5.2.3. asmenims, kuriems suteiktas pabėgėlio statusas, arba asmenims, kuriems suteikta papildoma ar laikinoji apsauga, – darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, įdarbinimas subsidijuojant;

5.3. neturintiems darbo rinkos poreikius atitinkančios kvalifikacijos ir (ar) kompetencijų:

5.3.1. vyresniems kaip 50 metų bedarbiams – paramos mokymuisi priemonės, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, įdarbinimas subsidijuojant;

5.3.2. bedarbiams iki 29 metų – paramos mokymuisi priemonės, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, savarankiško užimtumo rėmimas;

5.3.3. asmenys, kuriems suteiktas pabėgėlio statusas, arba asmenys, kuriems suteikta papildoma ar laikinoji apsauga, – profesinis mokymas, įdarbinimas pagal pameistrystės darbo sutartį, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, įdarbinimas subsidijuojant;

5.4. ilgalaikiams bedarbiams – profesinis mokymas, įdarbinimas pagal pameistrystės darbo sutartį, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, įdarbinimas subsidijuojant;

5.5. neįgaliesiems – paramos mokymuisi priemonės, įdarbinimas subsidijuojant, darbo vietų steigimo subsidijavimas, savarankiško užimtumo rėmimas.

6. Priemonės kompleksiškai taikomos Užimtumo įstatymo 25 straipsnio 1–6 ir 8 punktuose nurodytiems asmenims šia tvarka:

6.1. nekvalifikuotiems bedarbiams – profesinis mokymas, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas ir parama judumui, profesinis mokymas, įdarbinimas subsidijuojant ir parama judumui, įdarbinimas pagal pameistrystės darbo sutartį, įdarbinimas subsidijuojant ir parama judumui;

6.2. darbingo amžiaus neįgaliesiems, bedarbiams iki 29 metų ir ilgalaikiams bedarbiams – profesinis mokymas, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas ir parama judumui, profesinis mokymas, įdarbinimas subsidijuojant ir parama judumui, stažuotė, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas ir parama judumui, stažuotė, įdarbinimas subsidijuojant ir parama judumui, įdarbinimas pagal pameistrystės darbo sutartį, įdarbinimas subsidijuojant ir parama judumui, įdarbinimas pagal pameistrystės darbo sutartį, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas ir parama judumui, paramos mokymuisi priemonės ir savarankiško užimtumo rėmimas;

6.3. vyresniems nei 50 metų bedarbiams – profesinis mokymas, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas ir parama judumui, paramos mokymuisi priemonės, įdarbinimas subsidijuojant ir parama judumui;

6.4. asmenims, kuriems suteiktas pabėgėlio statusas, arba asmenims, kuriems suteikta papildoma ar laikinoji apsauga, – profesinis mokymas, darbo įgūdžių įgijimo rėmimas ir parama judumui, įdarbinimas pagal pameistrystės darbo sutartį, įdarbinimas subsidijuojant ir parama judumui.

7. Priemonės kompleksiškai gali būti taikomos derinant jas kita, nei Aprašo 6 punkte nurodyta, tvarka, jeigu darbo birža, atsižvelgdama į asmens įsidarbinimo galimybių vertinimo rezultatus, nustato kitokį Priemonių derinimo poreikį.

8. Priemonės taikomos prioriteto tvarka pareigūnams ir kariams, nurodytiems Pareigūnų ir karių, išleidžiamų į pensiją, integracijos į darbo rinką ir medicininės reabilitacijos priemonių sistemos įgyvendinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 730 „Dėl Pareigūnų ir karių, išleidžiamų į pensiją, integracijos į darbo rinką ir medicininės reabilitacijos priemonių sistemos įgyvendinimo tvarkos aprašo patvirtinimo ir įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos pareigūnų ir karių valstybinių pensijų įstatymo 152 straipsnio 2 dalį“, 2 punkte, atsižvelgiant į jų poreikius.

9. Siunčiant dalyvauti Priemonėse asmenis iki 18 metų, turi būti atsižvelgiama į Darbo kodekso bei Lietuvos Respublikos darbuotojų saugos ir sveikatos įstatymo ir jų įgyvendinamųjų teisės aktų nustatytas šių asmenų darbo sąlygas ir jų įdarbinimo tvarką.

 

II SKYRIUS

PARAMA MOKYMUISI

 

10. Paramą mokymuisi sudaro šios priemonės:

10.1. profesinis mokymas skirtas padėti bedarbiams įgyti ar tobulinti turimą kvalifikaciją, įgyti kompetencijų pagal formaliojo ar neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas ar jas tobulinti;

10.2. įdarbinimas pagal pameistrystės darbo sutartį yra profesinio mokymo organizavimo forma – profesinis mokymas vykdomas pas darbdavį, kuris su bedarbiu sudaro pameistrystės darbo sutartį, o teorinis profesinis mokymas gali būti vykdomas pas darbdavį arba profesinio mokymo teikėją;

10.3. stažuotė, kaip neatlygintinas darbo praktikos laikotarpis, skirta bedarbių darbo įgūdžiams ar profesinei kvalifikacijai kelti, atkurti ar tobulinti;

10.4. neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimas skirtas bedarbių turimoms žinioms, įgūdžiams ir gebėjimams patikrinti, siekiant kompetencijų pripažinimo.

11. Profesinį mokymą pagal formaliojo profesinio mokymo programas gali vykdyti profesinio mokymo teikėjas, gavęs Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministerijos išduotą licenciją, pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas – profesinio mokymo teikėjas, atitinkantis Lietuvos Respublikos neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi įstatymo 2 straipsnio 4 dalyje apibrėžtą neformaliojo suaugusiųjų švietimo ir tęstinio mokymosi teikėjo sąvoką ir įregistruotas Švietimo ir mokslo institucijų registre.

12. Profesinio mokymo teikėjų sąrašas sudaromas pagal profesinio mokymo teikėjų pateiktas Lietuvos darbo biržos direktoriaus nustatytos formos pažymas apie asmenims siūlomas profesinio mokymo paslaugas, išskiriant profesinio mokymo paslaugas, kurios gali būti organizuojamos pameistrystės forma, ir profesinio mokymo paslaugas pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas, vadovaujantis Lietuvos darbo biržos direktoriaus nustatytais reikalavimais neformaliojo suaugusiųjų švietimo programoms ir šiuose reikalavimuose nurodytais neformaliojo suaugusiųjų švietimo programų vertinimo kriterijais. Lietuvos darbo birža profesinio mokymo teikėjų sąrašą skelbia Lietuvos darbo biržos interneto svetainėje.

13. Bedarbio, baigusio formaliojo profesinio mokymo ar neformaliojo suaugusiųjų švietimo programą, įgytų kompetencijų vertinimą organizuoja profesinio mokymo teikėjas Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka. Bedarbiui, baigusiam formaliojo profesinio mokymo programą ir (arba) gavusiam jo įgytų kompetencijų įvertinimą, suteikiama atitinkamo lygio kvalifikacija. Bedarbiui, baigusiam neformaliojo suaugusiųjų švietimo programą, įgytos kompetencijos švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka gali būti pripažįstamos kaip kompetencijos, reikalingos įstatymų reglamentuojamam darbui ar funkcijai atlikti, arba kaip atitinkamo lygio kvalifikacija arba jos dalis.

14. Darbo birža bedarbiams profesinio mokymo ar įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemones organizuoja sudarydama Užimtumo įstatymo 37 straipsnio 1 dalyje nurodytas trišalę arba dvišalę sutartį dėl formaliojo profesinio mokymo, Užimtumo įstatymo 37 straipsnio 2 dalyje nurodytas trišalę arba dvišalę sutartis dėl profesinio mokymo pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas, kurių standartines sąlygas nustato Lietuvos darbo biržos direktorius.

15. Remdamasi trišale ar dvišale sutartimi dėl formaliojo profesinio mokymo arba dėl profesinio mokymo pagal neformaliojo suaugusiųjų švietimo programas, darbo birža įsipareigoja bedarbio pasirinktam profesinio mokymo teikėjui sumokėti už bedarbiui suteiktas profesinio mokymo paslaugas pagal nurodytą formaliojo profesinio mokymo arba neformaliojo suaugusiųjų švietimo programą (toliau – profesinio mokymo paslaugos) ir Užimtumo įstatymo 37 straipsnyje nustatytomis sąlygomis išduoda bedarbiui dokumentą (toliau – profesinio mokymo kuponas) (Aprašo 1 priedas). Darbo biržos skiriama profesinio mokymo paslaugoms finansuoti lėšų suma negali viršyti Užimtumo įstatymo 37 straipsnio 6 dalyje nustatytų dydžių kvalifikacijai įgyti ir Aprašo 17 punkte nustatytų dydžių, kai atsiskaitoma už profesinio mokymo paslaugas kvalifikacijai tobulinti ar kompetencijai įgyti.

16. Profesinio mokymo lėšas vienam bedarbiui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą, profesinio mokymo teikėjas skaičiuoja vadovaudamasis Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą, metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. gruodžio 8 d. nutarimu Nr. 1320 „Dėl Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą, metodikos patvirtinimo“.

17. Bedarbiams už profesinio mokymo paslaugas kvalifikacijai tobulinti ar kompetencijai įgyti skiriama lėšų suma negali viršyti 1,5 Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos (toliau – MMA) dydžio, kai neformaliojo suaugusiųjų švietimo programos trukmė neviršija 50 valandų, 3 MMA dydžio, kai trukmė – 51 ir daugiau valandų.

18. Darbo birža, bedarbis ir profesinio mokymo teikėjas pasirašo profesinio mokymo kuponą (pagal Aprašo 1 priede nustatytą formą), kuriame nurodoma profesinio mokymo arba neformaliojo suaugusiųjų švietimo programa ir jos trukmė, profesinio mokymo organizavimo forma, profesinio mokymo kupono naudojimo sąlygos, profesinio mokymo paslaugų kaina ir atsiskaitymas už jas, nustatoma atsiskaitymo už suteiktas profesinio mokymo paslaugas ir profesinio mokymo lėšų panaudojimo kontrolės tvarka.

19. Atlygiui už profesinio mokymo paslaugas gauti profesinio mokymo teikėjas darbo biržai pateikia informaciją apie bedarbio lankytas valandas, pridėtinės vertės mokesčio sąskaitą faktūrą už suteiktas profesinio mokymo ir apgyvendinimo paslaugas, profesinio mokymo lėšų panaudojimo kontrolei atlikti – profesinio mokymo paslaugų suteikimo aktą (toliau – Paslaugų suteikimo aktas) (Aprašo 2 priedas).

20. Remdamasis profesinio mokymo kuponu, profesinio mokymo teikėjas sudaro Mokymo sutartį su bedarbiu ir darbdaviu pagal Lietuvos darbo biržos direktoriaus nustatytas standartines sąlygas, jeigu jis profesinio mokymo programos reikalavimus atitinkančioje darbo vietoje vykdys praktinį mokymą arba dalyvaus įgyvendinant įdarbinimą pagal pameistrystės darbo sutartį.

21. Organizuodamas įdarbinimą pagal pameistrystės darbo sutartį, darbdavys su bedarbiu sudaro Pameistrystės darbo sutartį, kurios neatsiejama dalis yra Mokymo sutartis.

22. Darbo birža, gavusi iš profesinio mokymo teikėjo informaciją apie bedarbio profesinio mokymo ar neformaliojo suaugusiųjų švietimo programos lankomumą, per visą profesinio mokymosi laikotarpį kiekvieną mėnesį jam moka mokymo stipendiją, kurios dydis ir mokėjimo sąlygos nustatytos Užimtumo įstatymo 37 straipsnio 7 dalyje.

23. Darbo birža, gavusi iš profesinio mokymo teikėjo informaciją apie bedarbio, dalyvaujančio įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemonėje, mokymosi ir dirbtas valandas, moka jam mokymo stipendiją, kurios dydis ir mokėjimo sąlygos nustatytos Užimtumo įstatymo 37 straipsnio 7 dalyje, už tas valandas, kai nebuvo mokamas Pameistrystės darbo sutartyje numatytas darbo užmokestis.

24. Kelionės, apgyvendinimo, privalomojo sveikatos tikrinimo ir skiepijimo nuo užkrečiamųjų ligų apmokėjimo bedarbiams, kurie dalyvauja profesinio mokymo ar įdarbinimo pagal pameistrystės darbo sutartį priemonėse, sąlygas ir tvarką nustato Lietuvos darbo biržos direktorius.

25. Darbo birža darbdaviui, įdarbinančiam bedarbį pagal Pameistrystės darbo sutartį, darbdavio rašytiniu prašymu kompensuoja dalį darbo užmokesčio, kurio dydis ir mokėjimo sąlygos nustatytos Užimtumo įstatymo 38 straipsnio 2 dalyje.

26. Darbo birža į stažuotę bedarbius siunčia Užimtumo įstatymo 39 straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatytomis sąlygomis, sudarydama trišalę stažuotės sutartį su bedarbiu ir stažuotę organizuojančia įmone, įstaiga, organizacija ar kita organizacine struktūra (toliau – stažuotę organizuojanti įmonė). Stažuotės sutartyje, kurios standartines sąlygas nustato Lietuvos darbo biržos direktorius, nurodoma stažuotės trukmė, tikslas ir kitos stažuotės sąlygos.

27. Darbo birža, gavusi iš stažuotę organizuojančios įmonės informaciją apie stažavimosi valandas, bedarbiams per visą stažavimosi laikotarpį kiekvieną mėnesį moka stipendiją, kurios dydis ir mokėjimo sąlygos nustatytos Užimtumo įstatymo 39 straipsnio 3 dalyje.

28. Darbo birža bedarbiams neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimą organizuoja, jeigu to reikia bedarbiui įsidarbinti į laisvą darbo vietą ar pradėti dirbti savarankiškai, sudarydama Užimtumo įstatymo 391 straipsnio 1 dalyje nurodytą dvišalę sutartį dėl neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimo, kurios standartines sąlygas nustato Lietuvos darbo biržos direktorius.

29. Remdamasi dvišale sutartimi dėl neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytų kompetencijų pripažinimo, darbo birža įsipareigoja bedarbio pasirinktam juridiniam asmeniui, turinčiam teisę pripažinti neformaliojo švietimo ir savišvietos būdu įgytas kompetencijas (toliau – kompetencijų pripažinimo vykdytojas), sumokėti už bedarbiui suteiktas kompetencijų pripažinimo paslaugas ir Užimtumo įstatymo 391 straipsnyje nustatytomis sąlygomis išduoda bedarbiui dokumentą (toliau – kompetencijų pripažinimo kuponas) (Aprašo 3 priedas). Darbo biržos skiriama kompetencijų pripažinimo paslaugoms finansuoti lėšų suma negali viršyti Užimtumo įstatymo 391 straipsnio 4 dalyje nustatyto dydžio.

30. Darbo birža, bedarbis ir kompetencijų pripažinimo vykdytojas pasirašo kompetencijų pripažinimo kuponą (pagal Aprašo 3 priede nustatytą formą), kuriame nurodoma, kokias kompetencijas bus siekiama pripažinti, pripažinimo trukmė, kompetencijų pripažinimo kupono naudojimo sąlygos, kompetencijų pripažinimo paslaugų kaina ir atsiskaitymas už jas.

 

III SKYRIUS

PARAMA JUDUMUI

 

31. Asmuo, siekiantis pasinaudoti parama judumui, kreipiasi į darbo biržą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo:

31.1. darbo sutartyje nurodytos darbo pradžios datos, bedarbiui įsidarbinus pagal darbo sutartį ar darbo santykiams prilygintų teisinių santykių pagrindu;

31.2. Aprašo 43 punkte nurodytose sutartyse numatytos remiamojo įdarbinimo priemonės pradžios datos, bedarbiui dalyvaujant remiamojo įdarbinimo priemonėje;

31.3. Aprašo 26 punkte nurodytoje sutartyje numatytos stažuotės pradžios datos, bedarbiui dalyvaujant stažuotėje;

31.4. dalyvavimo konsultavimo grupėms užsiėmimų pabaigos datos.

32. Darbo birža bedarbiui kompensuoja kelionės išlaidas Aprašo 31 punkte nurodytomis sąlygomis, nustačiusi, kad jo registracijos darbo biržoje metu nurodyta gyvenamoji vieta yra ne toje pačioje gyvenamojoje vietovėje, kurioje yra darbo ar stažuotės vieta arba konsultavimo grupėms vykdymo vieta.

33. Darbo birža ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo asmens kreipimosi dėl paramos judumui dienos nustato, ar asmens gyvenamoji vieta yra ne toje pačioje gyvenamojoje vietovėje, kurioje yra darbo ar stažuotės vieta arba konsultavimo grupėms užsiėmimų vieta, ir priima sprendimą skirti arba neskirti paramą judumui. Darbo birža apie priimtą sprendimą raštu (paštu ar elektroniniu paštu) informuoja asmenį, kuris kreipėsi dėl paramos judumui.

34. Darbo birža kiekvieną mėnesį, vadovaudamasi Užimtumo įstatymo 40 straipsnio 3 dalimi, nustačiusi, ar asmens gyvenamoji vieta yra ne toje pačioje gyvenamojoje vietovėje, kurioje yra darbo vieta, pagal pateiktą pažymą iš darbovietės apie apskaičiuotą darbo užmokestį ir dirbtą valandų skaičių, kurios pavyzdinę formą nustato Lietuvos darbo biržos direktorius, įvertinusi asmens gautą darbo užmokestį, priima sprendimą apmokėti ar neapmokėti kelionės išlaidų kompensaciją, kurios dydis apskaičiuojamas proporcingai asmens dirbtų dienų skaičiui.

35. Kelionės išlaidų kompensacija pervedama asmeniui į jo nurodytą asmeninę sąskaitą per Lietuvos Respublikoje, kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje ar Europos ekonominės erdvės valstybėje įregistruotas kredito įstaigas ar kitus mokėjimo paslaugų teikėjus ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo apmokėti kelionės išlaidų kompensaciją priėmimo dienos.

36. Kelionės išlaidų kompensacijos dydis bedarbiui, dalyvaujančiam jo individualiame užimtumo veiklos plane numatytuose konsultavimo grupėms užsiėmimuose ir stažuotėje, nustatomas Lietuvos darbo biržos direktoriaus nustatyta tvarka.

37. Darbo birža ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo darbdavio kreipimosi dėl patirtų bedarbio vežimo į darbo vietą ir atgal išlaidų (toliau – darbdavio patirtos išlaidos) kompensavimo nustato, ar darbdavio vežamo asmens gyvenamoji vieta yra ne toje pačioje gyvenamojoje vietovėje, kurioje yra darbo vieta, ir priima sprendimą kompensuoti arba nekompensuoti darbdavio patirtas išlaidas. Darbo birža apie priimtą sprendimą raštu (paštu ar elektroniniu paštu) informuoja darbdavį, kuris kreipėsi dėl darbdavio patirtų išlaidų kompensavimo.

38. Darbo birža kiekvieną mėnesį, atsižvelgdama į darbdavio pateiktoje pažymoje apie darbuotojo, vežamo į darbo vietą ir atgal, dirbtą dienų skaičių, kurios pavyzdinę formą nustato Lietuvos darbo biržos direktorius, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šios pažymos pateikimo dienos kompensuoja kelionės išlaidas, kurių dydis apskaičiuojamas proporcingai darbuotojo dirbtų dienų skaičiui.

39. Darbdavio patirtų išlaidų dydis nustatomas Lietuvos darbo biržos direktoriaus nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

REMIAMASIS ĮDARBINIMAS

 

40. Remiamąjį įdarbinimą sudaro šios priemonės:

40.1. įdarbinimas subsidijuojant, skirtas darbo biržos siųstiems Užimtumo įstatymo 42 straipsnio 1 dalyje nurodytiems asmenims įdarbinti, kompensuojant darbdaviui dalį šių asmenų darbo užmokesčio išlaidų;

40.2. darbo įgūdžių įgijimo rėmimas, skirtas padėti Užimtumo įstatymo 43 straipsnio 1 dalyje nurodytiems asmenims įgyti trūkstamų darbo įgūdžių tiesiogiai darbo vietoje.

41. Darbo birža bedarbių poreikį dalyvauti darbo įgūdžių įgijimo rėmimo priemonėje nustato, vadovaudamasi Lietuvos darbo biržos direktoriaus patvirtinta bedarbių poreikio įgyti darbo įgūdžių pagal turimas kvalifikacijas ir (ar) kompetencijas nustatymo tvarka.

42. Darbo birža, vykdydama asmenų, kuriems dalyvavimas remiamojo įdarbinimo priemonėje suplanuotas individualiuose užimtumo veiklos planuose, atranką, įvertina jų atitiktį darbdavių nurodytiems, laisvoms darbo vietoms keliamiems reikalavimams.

43. Darbo birža remiamojo įdarbinimo priemones įgyvendina su Aprašo 4 punkte nustatyta tvarka parinktais darbdaviais, sudarydama sutartis pagal Lietuvos darbo biržos direktoriaus nustatytas standartines sąlygas, Įdarbinimo subsidijuojant įgyvendinimo ir finansavimo sutartį (-is) ar (ir) Darbo įgūdžių įgijimo rėmimo ir finansavimo sutartį (-is).

44. Įgyvendinant remiamojo įdarbinimo priemones, darbdaviams, įdarbinusiems darbo biržos siųstus asmenis, mokama Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 2 dalyje nurodyta subsidija darbo užmokesčiui (toliau – subsidija darbo užmokesčiui).

45. Darbdavys, kuris darbo įgūdžių įgijimui organizuoti tiesiogiai darbo vietoje numato paskirti atsakingą asmenį, turintį ne mažesnę kaip vienerių metų darbo patirtį pagal atitinkamą kvalifikaciją ir (ar) kompetencijas, gebantį konsultuoti, padėti ir prižiūrėti, kad paskirtos užduotys būtų atliekamos kokybiškai, Darbo įgūdžių įgijimo rėmimo ir finansavimo sutartyje nurodo, kiek darbo laiko atsakingas asmuo skirs darbo įgūdžių įgijimui organizuoti.

46. Darbo birža subsidiją darbo užmokesčiui darbdaviui moka ir nutraukia Užimtumo įstatymo 41 straipsnio 2–5 dalyse, 42 straipsnio 2 ir 3 dalyse, 43 straipsnio 2 ir 3 dalyse bei Aprašo 43 punkte nurodytose sutartyse nustatytomis sąlygomis ir tvarka.

47. Subsidijai darbo užmokesčiui gauti, mėnesiui pasibaigus, iki kito mėnesio 15 dienos, darbdavys darbo biržai pateikia su darbo biržos siųstų įdarbintų asmenų darbo laiko apskaita ir apmokėjimu susijusius dokumentus, kurių sąrašą nustato Lietuvos darbo biržos direktorius. Subsidija darbo užmokesčiui išmokama ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo visų šiame punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos.

 

V SKYRIUS

PARAMA DARBO VIETOMS STEIGTI

 

48. Paramą darbo vietoms steigti sudaro šios priemonės:

48.1. darbo vietų steigimo (pritaikymo) (toliau – steigimo) subsidijavimas, skirtas Užimtumo įstatymo 25 straipsnio 1–3 punktuose nurodytų darbo biržoje registruotų nedarbingų asmenų ir bedarbių neterminuotam įdarbinimui remti, steigiant naujas ar pritaikant esamas darbo vietas, arba Užimtumo įstatymo 45 straipsnio 2 punkte nurodytiems buvusiems bedarbiams, kurie pirmą kartą darbo vietą steigia darbo biržos siųstam bedarbiui įdarbinti;

48.2. vietinių užimtumo iniciatyvų projektų (toliau – VUI projektai) įgyvendinimas, skirtas steigti naujoms darbo vietoms bedarbiams neterminuotai įdarbinti savivaldybių ar seniūnijų teritorijose, kurias kasmet iki gruodžio 1 d. nustato socialinės apsaugos ir darbo ministras (toliau –tikslinės teritorijos). VUI projektų atranka skelbiama Lietuvos darbo biržos ir darbo biržų interneto svetainėse bei darbo biržų viešo informavimo vietose;

48.3. savarankiško užimtumo rėmimas, skirtas paremti Užimtumo įstatymo 47 straipsnio 3 dalyje nurodytiems asmenims ar bedarbiams, siekiantiems darbo vietą steigti sau. Subsidija darbo vietoms steigti jiems gali būti skiriama, jei jie atitinka Užimtumo įstatymo 47 straipsnio 2 dalyje nurodytą sąlygą.

49. Įgyvendinant Aprašo 48.1, 48.2 ir 48.3 papunkčiuose nurodytas priemones, darbo biržos atrinktiems darbdaviams Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 3 dalyje nurodyto dydžio subsidija (toliau – subsidija darbo vietoms steigti) mokama Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 2 dalyje nurodytomis sąlygomis. Subsidija darbo vietoms steigti neskiriama darbo vietoms, kurios yra skirtos laikiniems ir sezoniniams darbams atlikti. Viena darbo vieta negali būti steigiama sugretintoms profesijoms.

50. Subsidija darbo vietoms steigti, įgyvendinant Aprašo 48.1, 48.2 ir 48.3 papunkčiuose nurodytas priemones, yra de minimis pagalba, kurios teikimo sąlygos nustatytos 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (OL 2013 L 352, p. 1 (toliau – Komisijos reglamentas).

51. Darbdaviai, siekiantys gauti subsidiją darbo vietoms steigti, privalo užtikrinti, kad:

51.1. prašoma subsidija neviršys de minimis pagalbos suteikimo ribos: bendra de minimis pagalbos suma, suteikta tam pačiam paraiškos teikėjui pagal Komisijos reglamentą, negali viršyti 200 000 eurų ribos per trejų finansinių metų laikotarpį, vienam kelių transporto sektoriuje veikiančiam pareiškėjui – 100 000 eurų;

51.2. sąsajai pagal Komisijos reglamento „vienos įmonės“ sąvoką, kaip apibrėžta Komisijos reglamento 20 straipsnio 2 dalyje, patikrinti užpildys Vienos įmonės deklaraciją, paskelbtą Europos Sąjungos struktūrinių fondų interneto svetainės www.esinvesticijos.lt skiltyje „Dokumentai“, ieškant „Finansavimo skyrimas“ ir „Paraiškų formos“.

52. Darbdavys, siekiantis gauti subsidiją darbo vietoms steigti, darbo biržai pateikia Lietuvos darbo biržos direktoriaus nustatytos formos paraišką dėl darbo vietų steigimo subsidijavimo ir prideda šių dokumentų kopijas, patvirtintas juridinio asmens antspaudu, jei privalo antspaudą turėti, ir vadovo parašu:

52.1. leidimų, licencijų, higienos pasų numatomai vykdyti / vykdomai veiklai, kuriuos galima gauti prieš atliekant paraiškoje numatytus darbus;

52.2. dokumentų, patvirtinančių nuosavybės teise ar kitais pagrindais valdomą nekilnojamąjį turtą, jeigu toks būtinas darbo vietoms įsteigti (pritaikyti);

52.3. dokumentų, pagrindžiančių lėšų darbo vietoms steigti poreikį (patalpų remonto darbų, darbo vietos įrengimo projektai ir jų sąmatos, steigiamai darbo vietai reikalingų darbo priemonių ar techninės pagalbos priemonių neįgaliesiems pagrindimas pagal darbo pobūdį (technologinis darbo proceso aprašymas, kt.), steigiamoje darbo vietoje numatytų vykdyti pareigų aprašymas);

52.4. dokumentų, patvirtinančių paraiškos teikėjo turto priskyrimą ilgalaikiam materialiajam turtui;

52.5. ne mažiau kaip 3 tiekėjų pasiūlymų dėl planuojamų įsigyti, montuoti ir pritaikyti darbo priemonių ir (ar) techninės pagalbos priemonių neįgaliesiems;

52.6. Aprašo 51.2 papunktyje nurodytą Vienos įmonės deklaraciją.

53. Darbdavys, siekiantis VUI projektą įgyvendinti atitinkamoje tikslinėje teritorijoje, vietinių užimtumo iniciatyvų projektų paraišką (toliau – VUI paraiška), kurios formą nustato Lietuvos darbo biržos direktorius, pateikia (toliau – VUI paraiškos) kartu su Aprašo 52 punkte nurodytais dokumentais tos teritorijos darbo biržai ne vėliau kaip per 30 dienų nuo VUI paraiškų atrankos paskelbimo Lietuvos darbo biržos interneto svetainėje dienos.

54. VUI paraiška turi būti pateikiama užklijuotame voke, adresuotame konkrečiai darbo biržai, VUI paraiškų atrankai. Ant voko turi būti užrašyta „Neatplėšti iki oficialios vokų atplėšimo procedūros“. VUI paraiška neatitinkanti šiame punkte nustatytų reikalavimų, nenagrinėjama.

55. VUI paraiškos su priedais lapai turi būti sunumeruoti, susiūti ir paskutinio lapo antrojoje pusėje patvirtinti VUI projekto teikėjo ar jo įgalioto asmens parašu, nurodytas VUI paraiškos teikėjo ar jo įgalioto asmens vardas, pavardė, pareigos ir VUI paraiškos su priedais lapų skaičius. VUI paraiška ir jos priedai pateikiami dviem egzemplioriais, nurodant „Originalas“ ir „Kopija“.

56. Darbo birža privalo kiekvienai gautai VUI paraiškai suteikti registracijos numerį, fiksuoti gavimo datą bei laiką ir išsiųsti paštu ar įteikti VUI paraiškos teikėjui patvirtinimą apie gautą VUI paraišką, nurodydama gavimo datą ir laiką.

57. VUI paraiškos teikėjas turi teisę pakeisti VUI paraišką per Aprašo 53 punkte nustatytą terminą. Pakeitimas turi būti pateiktas voke su užrašu „Paraiškos pakeitimas“ ir pasirašytas VUI paraiškos teikėjo vadovo arba jo įgalioto asmens.

58. VUI paraiškos teikėjas turi teisę atšaukti pateiktą VUI paraišką iki Aprašo 53 punkte nurodyto termino, raštu pranešdamas darbo biržai. Darbo birža VUI paraiškos atšaukimą įregistruoja ir VUI paraiškos teikėjui grąžina neatplėštą VUI paraiškos voką.

59. Darbo birža grąžina VUI paraiškos teikėjui VUI paraiškos voką, jeigu jis pateikiamas pasibaigus Aprašo 53 punkte nustatytam terminui.

60. Darbo biržoje VUI paraiškų atrankai ir įgyvendinamų VUI projektų priežiūrai vykdyti sudaroma VUI projektų atrankos ir priežiūros komisija (toliau – komisija) iš vienodo skaičiaus lygiateisių narių: darbuotojų, darbdavių, savivaldybių ir darbo biržų atstovų. Komisijos darbo reglamentą tvirtina Lietuvos darbo biržos direktorius.

61. Komisija, atrinkdama subsidijai gauti tinkamas VUI paraiškas, įvertina:

61.1. VUI paraiškos teikėją, vadovaudamasi Užimtumo įstatymo 35 straipsnio 4 dalyje, 44 straipsnio 2 dalyje nustatytomis sąlygomis ir Aprašo 67 punkte nurodyta tvarka;

61.2. VUI paraiškos ir jos priedų atitiktį Aprašo reikalavimams pagal Lietuvos darbo biržos direktoriaus nustatytą VUI paraiškų atitikties Apraše numatytiems reikalavimams formą. Komisijai nustačius VUI paraiškos ar jos priedų neatitiktį, darbo birža kreipiasi į VUI paraiškos teikėją, nurodydama trūkumus ir terminą jiems pašalinti. VUI paraiškos teikėjui per darbo biržos nustatytą terminą neištaisius numatytų trūkumų VUI paraiška atmetama ir toliau nenagrinėjama;

61.3. VUI paraiškos kokybę pagal Lietuvos darbo biržos direktoriaus patvirtintą VUI paraiškų kokybės vertinimo formą, prioritetą teikdama darbo vietoms, steigiamoms tautinių mažumų gausiai gyvenamuose regionuose (Vilniaus, Šalčininkų, Švenčionių arba Trakų rajono savivaldybė, Visaginas ar Ignalina), savivaldybėje ar seniūnijoje, kurioje bedarbių dalis, skaičiuojant nuo darbingo amžiaus gyventojų, yra 1,3 karto ir daugiau didesnė negu vidutiniškai šalyje, jeigu numatoma įdarbinti asmenis, nurodytus Užimtumo įstatymo 25 straipsnio 1–8 ir 10 punktuose, įvertinant VUI paraiškos teikėjo nuosavų lėšų dalį, savivaldybės ir (ar) bendruomenės indėlį.

62. Komisija darbo biržai teikia atrinktų VUI paraiškų sąrašą. Darbo birža per 3 darbo dienas raštu informuoja VUI paraiškos teikėjus apie atmestas VUI paraiškas.

63. Darbo biržai išnagrinėjus ir darbo biržos direktoriui patvirtinus VUI paraiškų, atrinktų subsidijai darbo vietoms steigti skirti, sąrašą, VUI paraiškos teikėjai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sąrašo patvirtinimo dienos apie tai informuojami raštu.

64. Lietuvos darbo biržos direktorius ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paskutinės VUI paraiškų, atrinktų subsidijai darbo vietoms steigti skirti, sąrašo pateikimo Lietuvos darbo biržai dienos, įvertinus numatomus asignavimus ir apsvarsčius VUI paraiškų, atrinktų subsidijai darbo vietoms steigti skirti, sąrašą Trišalėje taryboje (komitete, komisijoje) prie Lietuvos darbo biržos, tvirtina finansuojamų VUI projektų sąrašą. Į finansuojamų VUI projektų sąrašą neįtraukiamos VUI paraiškos, kurios nesurenka Trišalės tarybos (komiteto, komisijos) prie Lietuvos darbo biržos protokole nustatyto pereinamojo balo. Darbo birža (paštu ar elektroniniu paštu) ne vėliau kaip per 3 darbo dienas informuoja į šį sąrašą patekusius ir nepatekusius VUI paraiškų teikėjus.

65. Bedarbis ar asmuo, registruotas darbo biržoje, siekiantis gauti subsidiją darbo vietoms steigti, darbo biržai pateikia Lietuvos darbo biržos direktoriaus nustatytos formos paraišką dėl savarankiško užimtumo rėmimo ir prideda šių dokumentų kopijas:

65.1. dokumentų, pagrindžiančių lėšų darbo vietoms steigti poreikį (patalpų, valdomų nuosavybės teise, remonto darbų, darbo vietos įrengimo ar pritaikymo projektai ir jų sąmatos, steigiamai darbo vietai reikalingų darbo priemonių ar techninės pagalbos priemonių neįgaliesiems pagrindimas pagal darbo pobūdį (technologinis darbo proceso aprašymas, kt.), steigiamoje darbo vietoje numatytų vykdyti pareigų aprašymas), kopijas;

65.2. ne mažiau kaip 3 tiekėjų pasiūlymų dėl planuojamų įsigyti, montuoti ir pritaikyti darbo priemonių ir (ar) techninės pagalbos priemonių neįgaliesiems.

66. Bedarbis ar asmuo, registruotas darbo biržoje, kurio paraišką dėl savarankiško užimtumo rėmimo darbo birža nusprendė patenkinti, ne vėliau kaip per 3 mėnesius įsteigęs labai mažą įmonę, atitinkančią Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsnyje nustatytas labai mažos įmonės sąlygas, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo šiame punkte nurodytos įmonės įsteigimo darbo biržai pateikia:

66.1. dokumentų, patvirtinančių nuosavybės teise ar kitais pagrindais valdomą nekilnojamąjį turtą, jeigu toks būtinas darbo vietoms įsteigti, kopijas;

66.2. užpildytą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formos patvirtinimo“ patvirtintą nustatytos formos Smulkiojo ir vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, kurioje remiantis Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatymo 3 straipsniu nurodomas labai mažos įmonės statusas;

66.3. leidimų, licencijų, higienos pasų numatomai vykdyti / vykdomai veiklai, kuriuos galima gauti prieš atliekant paraiškoje numatytus darbus, kopijas;

66.4. dokumentų, patvirtinančių paraiškos teikėjo turto priskyrimą ilgalaikiam materialiajam turtui, kopijas;

66.5. Aprašo 51.2 papunktyje nurodytą Vienos įmonės deklaraciją.

67. Darbdavio, registruoto darbo biržoje asmens arba bedarbio, pateikusių darbo biržai Aprašo 52, 53 ir 65 punktuose nustatytos formos užpildytą paraišką (toliau – paraiškos teikėjas) ir pageidaujančių įgyvendinti paramos darbo vietoms steigti priemones, atranka vykdoma vadovaujantis Užimtumo įstatymo 35 straipsnio 4 dalies nuostatomis ir Lietuvos darbo biržos direktoriaus nustatyta paramos darbo vietoms steigti teikimo darbdavių atrankos tvarka.

68. Darbo birža, gavusi paraišką dėl darbo vietų steigimo subsidijavimo arba paraišką dėl savarankiško užimtumo rėmimo, ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo jos gavimo dienos patikrina, ar paraiškos teikėjas atitinka Užimtumo įstatymo nuostatas, išnagrinėja pateiktus dokumentus, įvertina, ar steigiamai darbo vietai planuojamos įsigyti darbo priemonės ar techninės pagalbos priemonės neįgaliesiems yra pagrįstos ir susietos su darbo pobūdžiu bei steigiamoje darbo vietoje numatytų vykdyti pareigų aprašymu, ar paraiškos teikėjo nurodomas lėšų planuojamoms įsigyti darbo priemonėms ir (ar) techninės pagalbos priemonėms neįgaliesiems dydis neviršija paraiškos teikėjo pateiktuose 3 tiekėjų pasiūlymuose nurodytų kainų vidurkio, taip pat paraiškos teikėjo atitiktį Aprašo 51 punkte nustatytiems reikalavimams ir priima sprendimą patenkinti ar atmesti paraišką arba siūlo paraiškos teikėjui patikslinti paraišką ne vėliau kaip per 20 darbo dienų. Darbo birža ne vėliau kaip per 3 darbo dienas apie priimtą sprendimą (paštu ar elektroniniu paštu) informuoja paraiškos teikėją.

69. Darbo birža, priėmusi sprendimą patenkinti paraišką dėl darbo vietų steigimo subsidijavimo, paraišką dėl savarankiško užimtumo rėmimo, arba Lietuvos darbo biržai patvirtinus finansuojamų VUI projektų sąrašą, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, registruoja duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą.

70. Darbo birža, gavusi Aprašo 66 punkte nurodytus dokumentus, per 10 darbo dienų nuo dokumentų gavimo dienos priima sprendimą skirti ar neskirti subsidiją arba siūlo bedarbiui ar asmeniui, registruotam darbo biržoje, patikslinti Aprašo 66 punkte nurodytus dokumentus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų. Darbo birža ne vėliau kaip per 3 darbo dienas apie priimtą sprendimą (paštu ar elektroniniu paštu) informuoja bedarbį ar asmenį, registruotą darbo biržoje.

71. Darbo birža, priėmusi sprendimą patenkinti paraišką dėl darbo vietų steigimo subsidijavimo arba skirti subsidiją įgyvendinant savarankiško užimtumo rėmimo priemonę, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo priėmimo dienos su paraiškos teikėju, kuriam skiriama subsidija darbo vietai steigti (toliau – subsidijos gavėjas), atitinkamai sudaro pagal Lietuvos darbo biržos direktoriaus nustatytas standartines sąlygas Darbo vietų steigimo sutartį arba Savarankiško užimtumo rėmimo sutartį.

72. Subsidijos gavėjas, prieš pasirašydamas sutartį, vadovaudamasis Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 7 dalies 2 punktu, pateikia jos galiojimo užtikrinimą – banko garantiją arba draudimo bendrovės laidavimo raštą (kartu su laidavimo draudimo polisu), išskyrus Užimtumo įstatymo 47 straipsnio 4 dalyje nurodytą išimtį.

73. Subsidija darbo vietoms steigti subsidijos gavėjui pervedama į Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 7 dalies 3 punkte nurodytą specialiąją sąskaitą ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo prašymo mokėti avansu gavimo darbo biržoje dienos. Avansu išmokama 50 procentų subsidijos darbo vietoms steigti, savarankiško užimtumo rėmimo priemonės atveju – 85 procentai subsidijos darbo vietoms steigti. Įsteigus darbo vietą (materialinių ir teisinių sąlygų naujai darbo vietai sukurti sudarymas ir darbo biržoje įregistruoto asmens įdarbinimas įsteigtoje darbo vietoje) ir pateikus mokėjimo prašymą su išlaidas pagrindžiančių dokumentų kopijomis, subsidijos gavėjui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas išmokama likusi subsidijos darbo vietoms steigti dalis. Jei toje pačioje darbo vietoje dirba keli darbuotojai skirtingu darbo laiku, laikoma, kad tai yra viena darbo vieta. Darbo vieta laikoma įsteigta nuo darbo vietos steigimo (pritaikymo) akto pasirašymo dienos.

74. Darbo birža, gavusi subsidijos gavėjo raštišką pranešimą apie sudarytas materialines ir teisines sąlygas naujoms darbo vietoms sukurti, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, dalyvaujant subsidijos gavėjui darbo vietos steigimo vietoje, patikrina darbo vietas ir už subsidiją darbo vietoms steigti subsidijos gavėjo įsigytų darbo priemonių panaudojimą šiose darbo vietose bei jų atitiktį nurodytoms paraiškoje dėl darbo vietų steigimo subsidijavimo arba paraiškoje dėl savarankiško užimtumo rėmimo.

75. Darbo birža ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo finansuojamų VUI projektų sąrašo patvirtinimo dienos su VUI paraiškų teikėjais, kuriems nuspręsta skirti subsidiją darbo vietoms steigti (toliau – VUI subsidijos gavėjas), sudaro pagal Lietuvos darbo biržos direktoriaus nustatytas standartines sąlygas Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto įgyvendinimo sutartis.

76. Subsidija darbo vietoms steigti, numatyta VUI paraiškoje, VUI subsidijos gavėjui pervedama į Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 7 dalies 3 punkte nurodytą specialiąją sąskaitą ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo prašymo mokėti avansu gavimo dienos. Avansu išmokama iki 30 procentų subsidijos darbo vietoms steigti.

77. VUI subsidijos gavėjas, panaudojęs ne mažiau kaip 50 procentų VUI projektui įgyvendinti numatytų lėšų (įskaitant visą gautą avansą), gali pateikti darbo biržai prašymą pervesti jam iki 50 procentų pagal tarpinio mokėjimo prašymą visos pagal sutartį skiriamos subsidijos darbo vietoms steigti sumos. Kartu su prašymu jis pateikia finansinę tarpinę veiklos ataskaitą, kurios formą nustato Lietuvos darbo biržos direktorius, ir išlaidas pagrindžiančių dokumentų kopijas.

78. Darbo birža, gavusi VUI subsidijos gavėjo raštišką prašymą pervesti lėšas pagal tarpinio mokėjimo prašymą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos išnagrinėja jį kartu su prašymu pateiktas tarpines ataskaitas ir, jas patvirtinusi, perveda lėšas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo ataskaitų patvirtinimo dienos.

79. Darbo biržai motyvuotai atsisakius patvirtinti Aprašo 77 punkte nurodytą prašymą, VUI subsidijos gavėjas gali per darbo biržos raštu nustatytą terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 10 darbo dienų, ištaisyti nurodytus ataskaitų trūkumus ir pateikti jas kartu su nauju prašymu pervesti lėšas pagal tarpinio mokėjimo prašymą.

Likusi subsidijos darbo vietoms steigti dalis VUI subsidijos gavėjams išmokama ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, pateikus mokėjimo prašymą su išlaidas pagrindžiančių dokumentų kopijomis (arba iki 70 procentų nuo visos sutartyje numatytos projektui skiriamos subsidijos darbo vietoms steigti sumos, jei tarpinio mokėjimo prašymas nebuvo teiktas).

80. Darbo birža, gavusi VUI subsidijos gavėjo raštišką pranešimą apie sudarytas materialines ir teisines sąlygas naujoms darbo vietoms sukurti, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, dalyvaujant VUI subsidijos gavėjui darbo vietos steigimo vietoje, patikrina darbo vietas ir už subsidiją darbo vietoms steigti VUI subsidijos gavėjo įsigytų darbo priemonių panaudojimą šiose darbo vietose bei jų atitiktį nurodytoms VUI paraiškoje.

81. Įsteigtose (pritaikytose) darbo vietose subsidijos gavėjas ar VUI subsidijos gavėjas privalo įdarbinti darbo biržose registruotus nurodytus asmenis, atitinkančius paraiškoje dėl darbo vietų steigimo subsidijavimo ir VUI paraiškoje nurodytus kvalifikacinius reikalavimus, pasirašydamas su jais darbo sutartis ir nustatydamas darbo laiką, nurodytą minėtose paraiškose. Pasikeitę kvalifikaciniai reikalavimai darbuotojui, dirbančiam įsteigtoje darbo vietoje, gali būti tikslinami subsidijos gavėjo ar VUI subsidijos gavėjo ir darbo biržos raštišku susitarimu ir įforminami Darbo vietų steigimo sutarties arba Vietinių užimtumo iniciatyvų projekto įgyvendinimo sutarties pakeitimu.

Subsidijos gavėjui ar VUI subsidijos gavėjui sudarius su darbo biržos siųstais asmenimis darbo sutartis dėl darbo įsteigtose (pritaikytose) darbo vietose, darbo birža su subsidijos gavėju ar VUI subsidijos gavėju pasirašo darbo vietų steigimo (pritaikymo) aktą, prie kurio pridedamos sudarytų darbo sutarčių ir prireikus kitų darbo vietų steigimą patvirtinančių dokumentų kopijos, patvirtintos antspaudu, jei privaloma turėti antspaudą, ir vadovo parašu.

82. Subsidijos gavėjas ar VUI subsidijos gavėjas darbo vietai (-oms) įsteigti (pritaikyti) skirtas lėšas (valstybės paramos ir subsidijos gavėjo) privalo panaudoti pagal paraiškoje nurodytas veiklas ir sąmatą.

83. Paraiškos dėl darbo vietų steigimo subsidijavimo, paraiškos dėl savarankiško užimtumo rėmimo ir VUI paraiškos vykdymo veiklos ir (ar) sąmata gali būti tikslinamos subsidijos gavėjui ar VUI subsidijos gavėjui pateikus darbo biržai motyvuotą prašymą dėl paraiškos veiklų patikslinimo ir (ar) išlaidų perskirstymo (toliau – prašymas dėl paraiškos pakeitimo). Darbo birža per 10 darbo dienų nuo prašymo dėl paraiškos pakeitimo gavimo dienos, įvertinusi jo pagrįstumą, priima sprendimą patvirtinti / nepatvirtinti paraiškos pakeitimus.

84. Prekių, paslaugų arba darbų pirkimai už paraiškos sąmatoje nurodytas lėšas turi būti atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu, kai subsidijos gavėjas ar VUI subsidijos gavėjas pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą yra perkančioji organizacija. Jeigu subsidijos gavėjas ar VUI subsidijos gavėjas nėra perkančioji organizacija, visi pirkimai vykdomi vadovaujantis Lietuvos darbo biržos direktoriaus patvirtintomis subsidijos gavėjų ar VUI subsidijos gavėjų, nesančių perkančiosiomis organizacijomis, pirkimų taisyklėmis.

85. Darbo birža Lietuvos darbo biržos direktoriaus nustatyta tvarka atlieka subsidijų darbo vietoms steigti apskaitą, tikrina, ar gauta subsidija darbo vietoms steigti naudojama pagal paskirtį, vykdo įsteigtų darbo vietų išlaikymo kontrolę ne mažiau kaip 36 mėnesius nuo darbo vietos įsteigimo (pritaikymo) dienos.

86. Darbo vieta laikoma panaikinta Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 5 dalyje nurodytais atvejais. Panaikinę įsteigtą (pritaikytą) darbo vietą, subsidijos gavėjas ar VUI subsidijos gavėjas, išskyrus sau darbo vietas įsteigusių subsidijų gavėjų mirties atvejus, turi darbo biržai grąžinti subsidiją arba jos dalį Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 4 dalyje nustatytomis sąlygomis.

87. Subsidijos gavėjas ar VUI subsidijos gavėjas, esant Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 6 dalyje nurodytoms aplinkybėms, Užimtumo įstatymo 44 straipsnio 4 dalyje nurodytomis sąlygomis privalo ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo darbo biržos pretenzijos pateikimo dienos grąžinti darbo biržai jam pervestą subsidiją ar jos dalį darbo vietoms steigti.

88. Subsidijos gavėjas ar VUI subsidijos gavėjas apie atsilaisvinusią įsteigtą (pritaikytą) subsidijuojant darbo vietą darbo biržą privalo informuoti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šių aplinkybių atsiradimo dienos ir ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo darbo sutarties nutraukimo dienos į šią darbo vietą priimti kitą darbo biržos siunčiamą asmenį, atitinkantį nustatytus ar patikslintus kvalifikacinius reikalavimus. Kvalifikaciniai reikalavimai tikslinami subsidijos gavėjo ir darbo biržos raštišku susitarimu.

Tais atvejais, kai įdarbintas įsteigtoje (pritaikytoje) subsidijuojant darbo vietoje asmuo serga daugiau kaip 120 dienų iš eilės ar daugiau kaip 140 dienų per paskutinius dvylika mėnesių arba išeina nėštumo ir gimdymo atostogų ar atostogų vaikui prižiūrėti, arba yra pašaukiamas į nuolatinę privalomąją pradinę karo tarnybą, darbdavys privalo darbo biržą informuoti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šių aplinkybių atsiradimo dienos ir ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo šių aplinkybių atsiradimo dienos pagal terminuotą darbo sutartį įdarbinti kitą darbo biržos siunčiamą asmenį, atitinkantį kvalifikacinius reikalavimus.

 

___________________________