PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2023 m. kovo 30 d. Nr. T-65

Panevėžys

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, 2022 m. birželio 30 d. Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 pakeitimo įstatymo Nr. XIV-1268 2 straipsniu, Savivaldybės taryba
n u s p r e n d ž i a:

1.   Patvirtinti Panevėžio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą (pridedama).

2.       Pripažinti netekusiu galios Panevėžio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Panevėžio rajono savivaldybės tarybos 2011 m. rugpjūčio 25 d. sprendimu Nr. T-163 „Dėl Panevėžio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais nuo 2023–2027 metų kadencijos Panevėžio rajono savivaldybės tarybos susirinkimo į pirmąjį posėdį dienos.

3.       Nustatyti, kad šis sprendimas, išskyrus 4 punktą, įsigalioja nuo 2023 m. balandžio 1 d., o jo nuostatos pradedamos taikyti, kai naujai išrinkta 2023–2027 metų kadencijos Panevėžio rajono savivaldybės taryba susirenka į pirmąjį posėdį.

4.       Įpareigoti Panevėžio rajono savivaldybės administracijos Kanceliarijos skyrių, paskelbus 2023–2027 metų kadencijos Panevėžio rajono savivaldybės tarybos pirmojo posėdžio datą, pranešti apie tai Teisės aktų registrui.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                  Povilas Žagunis


 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

2023 m. kovo 30 d. sprendimu Nr. T-65

 

PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Panevėžio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Panevėžio rajono savivaldybės tarybos (toliau – Taryba) veiklos formas ir tvarką, Tarybos kolegijos (toliau – kolegija), Tarybos komitetų (toliau – komitetas) darbo tvarką, Tarybos laikinųjų ir nuolatinių komisijų sudarymo tvarką, reglamentuoja Panevėžio rajono savivaldybės mero (toliau – Meras) veiklą ir jo pavadavimo procedūrą, pagrindines bendravimo su gyventojais formas ir būdus, taip pat kitus klausimus, įstatymų priskiriamus Reglamento reguliavimo sričiai.

2. Panevėžio rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė) yra Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymo nustatytas valstybės teritorijos administracinis vienetas, kurio bendruomenė turi Lietuvos Respublikos Konstitucijos laiduotą savivaldos teisę, įgyvendinamą per to valstybės teritorijos administracinio vieneto nuolatinių gyventojų Lietuvos Respublikos rinkimų kodekso nustatyta tvarka išrinktus Tarybą ir Merą. Savivaldybė yra viešasis juridinis asmuo.

3. Taryba, Meras, kolegija, komitetai ir komisijos, kiti Tarybos sudaryti dariniai savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu (toliau – Vietos savivaldos įstatymas), kitais įstatymais ir įstatymų įgyvendinamaisiais teisės aktais, Reglamentu.

4. Reglamento sąvokos atitinka Vietos savivaldos įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

TARYBOS VEIKLOS FORMOS IR TVARKA

 

5. Taryba savo įgaliojimus įgyvendina kolegialiai Tarybos posėdžiuose. Taryba svarstomais klausimais priima sprendimus ir kontroliuoja jų įgyvendinimą.

6. Tarybos veikla tarp Tarybos posėdžių tęsiama Tarybos komitetuose, komisijose, Tarybos narių frakcijose, grupėse ir mišrioje grupėje, taip pat Tarybos nariams priimant Savivaldybės nuolatinius gyventojus Reglamento nustatyta tvarka.

 

Komitetai

 

7. Tarybos komitetai sprendimų projektus, kuriems pagal Vietos savivaldos įstatymą būtina pateikti Savivaldybės administracijos išvadas, svarsto tik gavę šias išvadas.

8. Komitetai sudaromi ne mažiau kaip iš 3 Tarybos narių Tarybos sprendimu, laikantis proporcinio daugumos ir mažumos atstovavimo principo, išskyrus sudarant Kontrolės komitetą. Komitetų ir jų narių skaičių, komitetų įgaliojimus, išskyrus Kontrolės komiteto, nustato Taryba. Tarybos narys gali būti tik vieno komiteto narys (išskyrus Kontrolės komitetą).

9. Sudaromi šie Tarybos komitetai:

9.1. Biudžeto, ekonomikos ir investicijų;

9.2. Kaimo, sveikatos ir socialinių reikalų;

9.3. Švietimo, kultūros, jaunimo ir savivaldos reikalų;

9.4. Kontrolės.

10. Komitetai (išskyrus kontrolės komitetą) svarsto, rengia ir teikia išvadas, siūlymus Tarybai dėl pateiktų sprendimų projektų.

11. Kontrolės komiteto įgaliojimai yra nustatyti Vietos savivaldos įstatymo 20 straipsnio 4 dalyje.

12. Kontrolės komitetas be kitų Vietos savivaldos įstatyme nustatytų veiklos sričių svarsto Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą, kurį Savivaldybės kontrolierius iki einamųjų metų spalio 1 d. pateikia Kontrolės komitetui. Kontrolės komitetas iki einamųjų metų spalio 20 d. apsvarsto Savivaldybės kontrolieriaus pateiktą Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą ir teikia pasiūlymus dėl šio plano projekto papildymo ar pakeitimo, grąžina šį plano projektą su komiteto sprendimu (išrašu iš komiteto posėdžio protokolo). Savivaldybės kontrolierius turi pateikti patikslintą Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą, atsižvelgdamas į pateiktus pasiūlymus, per 7 (septynias) kalendorines dienas nuo šių pasiūlymų gavimo. Gavęs patikslintą Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projektą, Kontrolės komitetas, atsižvelgdamas į posėdyje dalyvaujančių Kontrolės komiteto narių daugumos nuomonę, priima sprendimą dėl Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos kitų metų veiklos plano projekto ir iki einamųjų metų lapkričio 5 d. grąžina Savivaldybės kontrolieriui tvirtinti.

13. Kontrolės komiteto pirmininkas pateikia Tarybai ataskaitą apie Kontrolės komiteto veiklą ne vėliau kaip iki kiekvienų metų kovo 1 d.

14. Komitetų pirmininkai:

14.1. šaukia komiteto posėdžius, sudaro jų darbotvarkę, organizuoja jiems reikalingų dokumentų ir kitos medžiagos parengimą;

14.2. duoda komiteto nariams pavedimus, pateikia jiems medžiagą ir dokumentus, susijusius su komiteto veikla;

14.3. kviečia dalyvauti komiteto posėdžiuose reikalingus asmenis;

14.4. pirmininkauja komiteto posėdžiams;

14.5. organizuoja komiteto sprendimų vykdymą;

14.6. informuoja komiteto narius apie Tarybos sprendimų, Mero potvarkių vykdymą;

14.7. turi teisę gauti komiteto įgaliojimams vykdyti reikalingą informaciją iš Savivaldybės institucijų, įstaigų ir Savivaldybės valdomų įmonių. 

15. Komiteto pirmininkui negalint eiti pareigų, jas atlieka komiteto pirmininko pavaduotojas. Nesant pirmininko ir pavaduotojo tam posėdžiui pirmininkauja iš dalyvaujančiųjų posėdyje išrinktas narys.

16. Komiteto posėdį taip pat gali sušaukti ne mažiau 3 komiteto nariai, apie tai raštu, kuriame išdėstomi posėdžio sušaukimo motyvai ir posėdžio darbotvarkės klausimai, informavę komiteto pirmininką ir komiteto narius.

17. Tarybos komitetų posėdžių data, laikas, vieta ir posėdžių darbotvarkės su sprendimų projektais ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki komitetų posėdžių pradžios paskelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.panrs.lt ir tai laikoma pranešimu visiems komitetų nariams ir suinteresuotiems asmenims. Nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino metu, kai būtina neatidėliotinai spręsti Savivaldybės funkcijoms užtikrinti būtinus klausimus ir sprendimo nepriėmimas ar delsimas jį priimti nedelsiant lemtų neigiamus padarinius Savivaldybės bendruomenei ar atskiriems jos nariams, Mero sprendimu komitetų posėdžių darbotvarkės gali būti skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje ir apie  komitetų posėdžių datą, laiką, vietą ir svarstyti parengtus šio reglamento nustatyta tvarka įregistruotus klausimus kartu su sprendimų projektais visais šiais atvejais gali būti pranešama per trumpesnį negu šiame punkte nustatyta terminą, bet ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki komitetų posėdžių pradžios.

18. Komiteto posėdžiai privalo būti sušaukti prieš kiekvieną Tarybos posėdį, kuriuose svarstomi Tarybos posėdžio darbotvarkės klausimai. Kiti komiteto posėdžiai paprastai šaukiami prireikus. Į Tarybos posėdžiui teikiamų sprendimų projektų svarstymą pateikti paaiškinimus svarstomais klausimais kviečiami sprendimų projektų rengėjai ar pranešėjai.

19. Tarybos komitetų darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti jiems nepriklausantys Tarybos nariai, suinteresuoti asmenys. Apie savo pageidavimą dalyvauti asmuo turi pranešti komiteto pirmininkui. Taip pat komiteto pirmininkas savo iniciatyva ir savo pasirinktu būdu gali kviesti minėtus asmenis.

20. Komitetas turi teisę pakviesti į posėdžius Merą, Savivaldybė administracijos direktorių arba jo įgaliotą atstovą, Savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų bei Savivaldybės valdomų įmonių vadovus ir pareikalauti iš jų pateikti paaiškinimus svarstomais klausimais. Komitetas apie klausimų svarstymą ir kvietimą į posėdį kviečiamiems asmenims privalo pranešti ne vėliau kaip prieš 2 (dvi) darbo dienas.

21. Tarybos komitetų posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Komitetų posėdžiai, siekiant veiklos viešumo ir skaidrumo, išskyrus uždarus posėdžius, transliuojami tiesiogiai. Komitetų posėdžių garso ir vaizdo įrašai Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po komiteto posėdžio paskelbiami viešai Savivaldybės interneto svetainėje www.panrs.lt ir ten skelbiami, kol pasibaigia sudaryto komiteto įgaliojimai.

22. Komiteto posėdis gali vykti nuotoliniu būdu arba daliai Tarybos narių fiziškai susirinkus į komiteto posėdį, o kitai daliai Tarybos narių dalyvaujant nuotoliniu būdu (toliau – mišrus būdas). Nuotoliniu ar mišriu būdu vyksiančio Tarybos komiteto posėdžio klausimai rengiami ir posėdis vyksta laikantis visų šiame reglamente nustatytų reikalavimų ir užtikrinant Vietos savivaldos įstatyme nustatytas Tarybos nario teises.  Nuotoliniu ar mišriu būdu priimant komiteto sprendimus, turi būti užtikrintas komiteto nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas. Tokiomis sąlygomis posėdis vyksta naudojant vaizdo konferenciją. Tarybos narys, dalyvaujantis nuotoliniu būdu, save identifikuoja parodydamas Savivaldybės tarybos nario pažymėjimą, kuris patvirtina Tarybos nario tapatybę, o balsuoja rankos pakėlimu. Komiteto posėdžiai nuotoliniu ar mišriu būdu vykti negali, jeigu tam raštu prieštarauja daugiau kaip pusė visų komiteto narių, išskyrus:

22.1 kai dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino komiteto   posėdžiai negali vykti Tarybos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai;

22.2 artimiausią numatytą nuotoliniu ar mišriu būdu vyksiantį komiteto posėdį.

23. Nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino metu, kai būtina neatidėliotinai spręsti Savivaldybės funkcijoms užtikrinti būtinus klausimus ir sprendimo nepriėmimas ar delsimas nedelsiant jį priimti lemtų neigiamus padarinius Savivaldybės bendruomenei ar atskiriems jos nariams, Mero sprendimu komitetų posėdžių darbotvarkės gali būti skelbiamos Savivaldybės interneto svetainėje ir apie komiteto posėdžio laiką bei jame svarstytinus klausimus visais šiais atvejais pranešama per trumpesnį negu nustatyta Vietos savivaldos įstatymo 21 straipsnio 3 dalyje terminą, bet ne vėliau kaip likus 24 valandoms iki komiteto posėdžio pradžios.

 

Komisijos

 

24. Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro Antikorupcijos ir Etikos komisijas, kurios vykdo Vietos savivaldos įstatyme nustatytas funkcijas. Šios komisijos sudaromos laikantis proporcinio Tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principo. Komisijų sudėtis, išlaikant proporcinio Tarybos daugumos ir mažumos atstovavimo principą, turi būti pakeista ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo Tarybos daugumos ir mažumos pasikeitimo. Šių komisijų pirmininkus iš šių komisijų narių – Tarybos narių – deleguoja Tarybos opozicija raštu, pasirašytu daugiau kaip pusės visų Tarybos opozicijos narių ir viešai įteiktu Tarybos posėdžio pirmininkui. Šių komisijų pirmininkų pavaduotojus komisijų narių siūlymu iš šių komisijų narių – Tarybos narių daugumos – skiria Taryba. Jeigu Tarybos opozicija per 2 mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos Tarybos posėdžio sušaukimo dienos nedeleguoja šių komisijų pirmininkų arba deleguoja Tarybos narį, neatitinkantį Vietos savivaldos įstatymo 11 straipsnyje nustatytų reikalavimų, arba jeigu nėra paskelbta Tarybos opozicija, šių komisijų pirmininkus Taryba komisijų narių siūlymu skiria iš šios komisijų narių – Tarybos narių mažumos. Jeigu visi Tarybos nariai sudaro Tarybos daugumą, komisijos, sudarytos iš Tarybos daugumos atstovų, veikia tol, kol Taryboje susidaro Tarybos mažuma ar Tarybos opozicija.

25. Antikorupcijos ir Etikos komisijų atsakingųjų sekretorių pareigas atlieka Mero paskirti valstybės tarnautojai, ši funkcija įrašoma į jų pareigybės aprašymą.

26. Taryba savo sprendimu gali sudaryti ir kitas komisijas, kurių nariais gali būti Tarybos nariai, valstybės tarnautojai, darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar Savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti Savivaldybės gyventojai. Šių Komisijų pirmininkai paskiriami Tarybos sprendimu.

27. Tarybos komisijų darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti joms nepriklausantys Tarybos nariai, suinteresuoti asmenys. Apie savo pageidavimą dalyvauti norintis asmuo turi pranešti komisijos pirmininkui. Komisijos pirmininkas savo iniciatyva ir savo pasirinktu būdu taip pat gali kviesti minėtus asmenis.

28. Tarybos komisijų, išskyrus Etikos komisijos, posėdžių metu daromas garso ir vaizdo įrašas. Komisijų posėdžiai, išskyrus Etikos komisijos ir komisijų uždarus posėdžius, transliuojami tiesiogiai. Komisijų posėdžių garso ir vaizdo įrašai Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugomi informacinėse laikmenose ir ne vėliau kaip per penkias darbo dienas paskelbiami viešai Savivaldybės interneto svetainėje www.panrs.lt ir ten skelbiami, kol pasibaigia sudarytos komisijos įgaliojimai.

29. Antikorupcijos komisija Tarybos ar Mero iniciatyva dalyvauja atliekant Savivaldybės institucijų teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą. Mero iniciatyva įtraukti Antikorupcijos komisiją į teisės aktų projektų antikorupcinį vertinimą įgyvendinama Mero potvarkiu, o Tarybos iniciatyva – protokoliniu Tarybos sprendimu Tarybos posėdžio metu.

30. Siekiant užtikrinti viešumą ir skaidrumą ir kad Tarybos komitetų ir komisijų pirmininkais būtų skiriami tik nepriekaištingos reputacijos, kaip ji apibrėžiama Vietos savivaldos įstatyme, Tarybos nariai, Tarybos narys, pretenduojantis tapti Tarybos sudaromo komiteto ar komisijos pirmininku, privalo užpildyti vidaus reikalų ministro patvirtintos formos deklaraciją, joje pateikdamas duomenis dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos reikalavimams. Ši deklaracija pateikiama Merui ir ne vėliau kaip kitą darbo dieną paskelbiama viešai Savivaldybės interneto svetainėje www.panrs.lt ir ten skelbiama, kol Tarybos narys eina pareigas, kurioms keliami nepriekaištingos reputacijos reikalavimai.

 

Tarybos narių frakcijos ir grupės

 

31. Tarybos narių frakcija – ne mažiau kaip trys Tarybos nariai, pirmame ar kitame Tarybos posėdyje viešu pareiškimu, įteiktu posėdžio pirmininkui, deklaravę, kad veiklą Taryboje tęsia susivieniję į frakciją. Pareiškime turi būti nurodytas frakcijos pavadinimas, jos sudėtis, seniūno ir pavaduotojo vardas ir pavardė. Frakciją gali sudaryti pagal vieną rinkimų sąrašą išrinkti Tarybos nariai, pagal kelis rinkimų sąrašus išrinkti Tarybos nariai ir dalis vieno rinkimų sąrašo Tarybos narių. Frakcijos gali jungtis į koalicijas. Rinkimų sąrašų skaičius sudarant koaliciją neribojamas. Kiekvienas Tarybos narys gali priklausyti tik vienai frakcijai. Tarybos nariai turi teisę nesijungti į frakcijas bei koalicijas. Frakcijos pačios nustato savo darbo tvarką, neprieštaraujančią Reglamentui, išsirenka vadovą – frakcijos seniūną ir jo pavaduotoją.

32. Tarybos narys, nusprendęs pasitraukti iš frakcijos sudėties, apie tai viename iš Tarybos posėdžių informuoja viešu pareiškimu, įteiktu posėdžio pirmininkui. Frakcijų ir koalicijų įregistravimo, sudėties pasikeitimo faktas užfiksuojamas Tarybos posėdžio protokole.

33. Pasikeitus frakcijos pavadinimui, sudėčiai, seniūnui ar jo pavaduotojui, frakcijai iširus ar nutraukus veiklą, taip pat susidarius ar iširus koalicijai, turi būti raštu pranešta Merui, kuris apie tai paskelbia artimiausiame Tarybos posėdyje.

34. Frakcijų posėdžiams techninę pagalbą ir priemones suteikia Savivaldybės administracija.

35. Frakcijos ir koalicijos turi teisę siūlyti savo atstovus į komitetus bei komisijas.

36. Ne mažiau kaip 2 susivieniję Tarybos nariai, nepriklausantys Tarybos narių frakcijai, Tarybos posėdyje viešu pareiškimu, įteiktu posėdžio pirmininkui, deklaravę, kad veiklą Taryboje tęsia grupėje, Tarybos nariai, nesusivieniję į Tarybos narių frakciją ar Tarybos narių grupę, laikomi mišria Tarybos narių grupe.

 

III SKYRIUS

TARYBOS POSĖDŽIŲ ORGANIZAVIMO KLAUSIMAI

 

Sprendimų projektų rengimas

 

37. Tarybos posėdyje svarstytinus klausimus kartu su sprendimų projektais Tarybos posėdžių sekretoriui (toliau – Tarybos sekretorius) Reglamento nustatyta tvarka pateikia Meras, komitetai, komisijos, Tarybos nariai, frakcijos, grupės, į jokią frakciją ar grupę nesusivieniję Tarybos nariai, kolegija, opozicijos lyderis, Savivaldybės kontrolierius, Savivaldybės administracijos direktorius.

38. Sprendimų projektų rengimo medžiaga turi neprieštarauti galiojantiems įstatymams ir kitiems norminiams teisės aktams, būti parengti pagal dokumentų rengimo taisykles ir pagal teisės aktų rengimo rekomendacijas.

39. Sprendimo projektas turi būti pasirašomas rengėjo (-ų) ir suderintas su Savivaldybės administracijos direktoriumi, Tarybos sekretoriumi, Juridinio skyriaus vedėju, Kanceliarijos skyriaus kalbos tvarkytoju, atitinkamų administracijos padalinių vadovais. Komiteto, komisijos, frakcijos, Tarybos narių grupės teikiamas Tarybos sprendimo projektas turi būti atitinkamai suderintas ir su komiteto pirmininku, komisijos pirmininku, frakcijos ar Tarybos narių grupės vadovu. Derinimo vizos dedamos ant popierinio sprendimo projekto. Sprendimo projektai taip pat gali būti derinami Dokumentų valdymo sistemos (DVS) priemonėmis (DVS pasirenkant dokumento derinimo procesą). Tokiu atveju kartu su sprendimo projektu pateikiama dokumento suderinimo ataskaita. Atsisakius derinti sprendimo projektą, nurodomas nederinimo pagrindas, kuris nurodomas prie vizos, atskirame lape arba pažymima DVS derinimo procese.

40. Prie Tarybos sekretoriui registruoti teikiamos medžiagos turi būti pridėta:

40.1. aiškinamasis raštas, kuriame nurodomi sprendimo projekto tikslai, uždaviniai, siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos, laukiami rezultatai, lėšų poreikis ir šaltiniai, kiti sprendimui priimti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ar paaiškinimai;

40.2. sprendimo projekto lyginamasis variantas (jeigu teikiamas sprendimo pakeitimo projektas).

41. Mero teikiamų registruoti sprendimų projektų rengimo medžiaga iki jų registravimo turi būti suderinta reglamento nustatyta tvarka.

42. Kitų rengėjų sprendimų projektų rengimo medžiagos derinimo procedūrą organizuoja Tarybos sekretorius pasitelkdamas administraciją. Sprendimo projekto rengimo medžiaga derinama ir teikiama registruoti naudojantis automatizuota Savivaldybės dokumentų valdymo sistema (toliau – DVS).

43. Jei šio reglamento 42 punkte numatyto derinimo metu nustatoma, kad:

43.1. sprendimų projektų rengimo medžiaga atitinka šio reglamento 38–40 punktų ir Vietos savivaldos įstatyme nurodytus reikalavimus, Tarybos sekretorius juos registruoja Tarybos sprendimų projektų registre;

43.2. sprendimų projektų rengimo medžiaga neatitinka šio reglamento 38–40 punktų ar Vietos savivaldos įstatyme nurodytų reikalavimų, Tarybos sekretorius projektą, nurodydamas jo trūkumus, grąžina projekto rengėjui patikslinti.

44. Visi rengiami sprendimų projektai, neįregistruoti Tarybos sprendimų projektų registre kaip Tarybos sprendimų projektai, yra laikomi sprendimų projektų rengimo medžiaga ir viešai neskelbiami.

45. Galutinė suderinta sprendimų projektų rengimo medžiaga kartu su lydimais dokumentais per DVS Tarybos sekretoriui, registravimui Tarybos sprendimų projektų registre, turi būti pateikta ne vėliau kaip prieš 9 (devynias) darbo dienas iki Tarybos posėdžio.

46. Tarybos sprendimų projektų registre užregistruoti sprendimų projektai įgyja Tarybos sprendimo projekto statusą.

47. Ne vėliau kaip artimiausią dieną po registracijos sprendimų projektus Tarybos sekretorius paskelbia Savivaldybės interneto svetainėje www.panrs.lt.

48. Galutinį Tarybos posėdžių darbotvarkės projektą Tarybos sekretorius perduoda Merui.

49. Tarybos posėdžio darbotvarkės projekto rengimo tvarka:

49.1. Tarybai teikiamos informacijos ar kiti klausimai, kurie nėra Tarybos sprendimų projektai, Tarybos darbotvarkės projekte įrašomi jos pabaigoje;

49.2. į Tarybos posėdžio darbotvarkę Tarybos sekretorius įtraukia tik tuos sprendimo projektus, kurie užregistruoti ne vėliau kaip likus 4 darbo dienoms iki Tarybos posėdžio, išskyrus išimtis kai:

49.2.1. Tarybos posėdžio metu tvirtinant posėdžio darbotvarkę parengtas Tarybos posėdžio darbotvarkės projektas gali būti papildytas ar pakeistas Tarybos sprendimu (balsuojant) komiteto, komisijos, frakcijos, grupės, mišrios grupės, Savivaldybės kolegijos, opozicijos lyderio ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje Tarybos narių siūlymu, jeigu dėl siūlomų papildomai įtraukti klausimų sprendimų projektai yra įregistruoti ne vėliau kaip likus 24 valandoms iki posėdžio pradžios. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu, siūlymams, susijusiems su vicemero (-ų), Kontrolės komiteto ar Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų kandidatūrų pateikimu, taip pat siūlymams, susijusiems su nepasitikėjimo vicemeru, Savivaldybės administracijos direktoriumi, Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytos komisijos pirmininku pareiškimu. Ekstremaliųjų įvykių, atitinkančių Vyriausybės patvirtintus kriterijus, atvejais Meras teikia Tarybai svarstyti klausimą ir siūlo priimti sprendimą skubos tvarka.

49.2.2. Nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino metu, kai būtina neatidėliotinai spręsti Savivaldybės funkcijoms užtikrinti būtinus klausimus, o sprendimo nepriėmimas ar delsimas nedelsiant jį priimti lemtų neigiamus padarinius Savivaldybės bendruomenei ar atskiriems jos nariams, Mero sprendimu Tarybos posėdžio darbotvarkės projektas gali būti sudaromas ir paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje trumpesniais negu nustatyta Reglamente terminais, o apie Tarybos posėdžio laiką ir svarstyti parengtus bei Reglamento nustatyta tvarka įregistruotus klausimus kartu su sprendimų projektais visais šiais atvejais gali būti pranešama per trumpesnį negu Reglamente nustatytą terminą, bet ne vėliau kaip likus 24 valandoms iki Tarybos posėdžio pradžios.

50. Likus mažiau nei 24 valandoms iki Tarybos posėdžio pradžios, nauji sprendimų projektai, sprendimų projektų pakeitimai, papildymai ar alternatyvūs sprendimų projektai šiam Tarybos posėdžiui neregistruojami.

51. Siūlymai pakeisti, papildyti ar panaikinti svarstomų Tarybos sprendimų projektų nuostatas, neatitinkančias teisės aktų reikalavimų, kurie buvo fiksuoti rengiant, registruojant, svarstant (iki komitetų svarstymo, komitetų svarstymo metu bei po komitetų svarstymo) Tarybai paruoštus sprendimų projektus, taip pat Tarybai posėdžio metu svarstant Tarybos sprendimų projektus gali būti priimami Tarybos posėdžio metu bendru sutarimu arba atskirai dėl to balsuojant.

 

Savivaldybės biudžeto rengimas, tvirtinimas ir pateikimas visuomenei

 

52. Savivaldybės gyventojai turi teisę Reglamento nustatyta tvarka svarstyti Savivaldybės biudžeto projektą. Parengtas projektas pateikiamas svarstyti Tarybos komitetams bei paviešinamas Savivaldybės interneto svetainėje gyventojų pastaboms ir pasiūlymams gauti.

53. Savivaldybės biudžeto projektas ne vėliau kaip likus 14 kalendorinių dienų iki Tarybos posėdžio, kurio metu bus svarstomas sprendimo projektas dėl Savivaldybės biudžeto tvirtinimo, yra paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje.

54. Per vieną savaitę nuo projekto paskelbimo Savivaldybės interneto svetainėje dienos gyventojai, juridiniai asmenys ir išplėstinės seniūnaičių sueigos pateikia siūlymus ir pastabas dėl biudžeto projekto Savivaldybės administracijos Finansų skyriui arba elektroniniu paštu savivaldybe@panrs.lt. Komitetai savo pasiūlymus ir pastabas dėl biudžeto projekto taip pat pateikia ne vėliau kaip per 7 dienas nuo biudžeto projekto svarstymo komitete Finansų skyriui.

55. Savivaldybės administracijos Finansų skyrius, pristatydamas komitetams Mero sudarytus Tarybos sprendimų projektus dėl Savivaldybės biudžeto tvirtinimo, papildomų ir planą viršijančių Savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų piniginių lėšų paskirstymo, tikslinės paskirties ir specializuotų fondų sudarymo ir naudojimo, pateikia išvadas dėl gautų išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų ir kitų gyventojų siūlymų.

56. Biudžeto ir ekonomikos komitetas kartu su Meru ir Savivaldybės administracija,  apsvarstę gyventojų, juridinių asmenų, išplėstinės seniūnaičių sueigos ir komitetų pasiūlymus, Savivaldybės biudžeto projektą (jei reikia patikslintą) pateikia tvirtinti Tarybai.

57. Jeigu Tarybos posėdyje biudžeto projektas nepatvirtinamas Tarybos sprendimu, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo pirmo svarstymo šaukiamas antras Tarybos posėdis.

58. Jeigu Savivaldybės biudžetas nustatytu laiku nepatvirtinamas, asignavimų valdytojo išlaidos kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų biudžeto šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų tęstinei veiklai.

 

Posėdžiai

 

59. Tarybos posėdžiams pirmininkauja Meras, o kai jis negali eiti pareigų arba jo nėra, – laikinai Tarybos paskirtas Tarybos narys.

60. Tarybos posėdyje svarstomi tik tie klausimai, dėl kurių Reglamento nustatyta tvarka yra pateikti pagal suteiktus įgaliojimus komitete apsvarstyti sprendimų projektai. Sprendimų projektų svarstymas komitete nėra privalomas Reglamento 49.2.1, 49.2.2 papunkčiuose numatytais atvejais.

61. Dėl šaukiamo Tarybos posėdžio, jo laiko, vietos ir Tarybai svarstyti teikiamų klausimų darbotvarkės projekto Meras priima potvarkį likus ne mažiau kaip 4 darbo dienoms iki Tarybos posėdžio. Tarybos posėdžio darbotvarkės projektas ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki Tarybos posėdžio paskelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje. Tarybos nariams informacija gali būti papildomai teikiama elektroniniu paštu. Prireikus informacija apie Tarybos posėdį, jo laiką, vietą ir Tarybai svarstyti teikiamus klausimus gali būti skelbiama ir vietinėje spaudoje.

62. Tarybos posėdžio laiko ir Tarybos posėdžio darbotvarkės projekto kartu su parengtais sprendimų projektais paskelbimas Savivaldybės interneto svetainėje yra laikomas pranešimu visiems Tarybos nariams, gyventojams, seniūnui ir seniūnaičiui, kai svarstomi klausimai yra susiję su jų atstovaujama gyvenamosios vietovės bendruomene, taip pat seniūnui ir vietos gyventojų apklausos iniciatyvinės grupės atstovui (-ams), kai svarstomi vietos gyventojų apklausos rezultatai ar klausimai dėl vietos gyventojų apklausai pateikto (-ų) klausimo (-ų) apie būsimą Tarybos posėdį.

63. Tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai (laikoma, kad balsai pasiskirstė po lygiai tada, kai balsų už gauta tiek pat, kiek prieš ir susilaikiusių kartu sudėjus), balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus dar kartą balsai pasiskirsto po lygiai, daroma 15 minučių posėdžio pertrauka, po kurios balsuojama dar kartą. Jeigu balsavus trečią kartą balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.

64. Dėl Tarybos posėdžiuose svarstomų klausimų balsuojama atvirai, išskyrus atvejus, kai sprendžiamas Tarybos nario, Mero įgaliojimų netekimo nesuėjus terminui ar nepasitikėjimo vicemeru, Savivaldybės administracijos direktoriumi klausimas, taip pat, kai sprendžiamas nepasitikėjimo Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Etikos komisijos pirmininku, Antikorupcijos komisijos pirmininku klausimas.

65. Slaptai balsuojama pertraukos metu naudojant specialios formos balsavimo biuletenius. Balsų skaičiavimo komisija parengia  balsavimo biuletenio pavyzdį ir susitaria, kokio pavyzdžio biuleteniai bus negaliojantys. Biuletenio pavyzdyje turi būti antraštė ir žymėjimo pavyzdys. Balsų skaičiavimo komisija Kanceliarijos antspaudu antspauduoja biuletenius ir juos išduoda Tarybos nariams pasirašytinai, antspauduoja balsadėžę ir stebi balsavimo procesą, pasibaigus balsavimo laikui atidaro balsadėžę ir suskaičiuoja biuletenius, užpildo protokolą.

66. Slapto balsavimo rezultatus skelbia Balsų skaičiavimo komisijos pirmininkas.

67. Duomenys apie kiekvieno Tarybos nario balsavimą, išskyrus atvejus, kai balsuojama slaptai, yra vieši. Kiekvieno Tarybos nario balsavimo rezultatai turi būti saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.

68. Tarybos posėdžio metu Tarybos nario pareikšti prašymai iš Mero, vicemero, Savivaldybės administracijos, kitų Savivaldybės įstaigų, Savivaldybės valdomų įmonių gauti visą Tarybos nario veiklai reikalingą su Tarybos nagrinėjamais ar rengiamais nagrinėti klausimais susijusią informaciją, taip pat kreipimaisi su paklausimais į Savivaldybės institucijų, Savivaldybės administracijos, kitų Savivaldybės įstaigų, įmonių ir organizacijų, taip pat valstybės institucijų, kurios veikia Savivaldybės teritorijoje, vadovus ir valstybės tarnautojus yra fiksuojami Tarybos posėdžio protokole ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po Tarybos posėdžio protokolo pasirašymo perduodami atsakingiems asmenims įvykdyti ir (ar) atsakymams parengti.

69. Tarybos narys, kai jo dalyvavimas prieštarauja Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymui, privalo nusišalinti ir jokia forma nedalyvauti Tarybos, jos komitetų, komisijų posėdžiuose, darbo grupėse ar kitoje Tarybos nario veikloje rengiant, svarstant ar priimant sprendimus, kai jie susiję su jo ar jam artimų asmenų privačiais interesais. Prieš pradedant sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrą arba pačios procedūros metu Tarybos narys raštu arba žodžiu (viešu pareiškimu) privalo informuoti Merą ir (ar) Tarybos narius arba kitus asmenis, kurie kartu dalyvauja rengiant, svarstant ar priimant sprendimą, apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą, įvardyti nusišalinimo kilimo priežastį. Tarybos nariui posėdžio metu pareiškus apie nusišalinimą, dėl kiekvieno nusišalinimo priėmimo (nepriėmimo) balsuojama atskirai, rezultatai pažymimi posėdžio protokole. Balsavimas dėl Tarybos nario nusišalinimo nepriėmimo vyksta prieš pradedant svarstyti klausimą, kuris Tarybos nariui sukelia interesų konfliktą. Jeigu pareikštas nusišalinimas buvo priimtas, Tarybos narys, kol rengiamas, svarstomas ar priimamas sprendimas, sukeliantis jam interesų konfliktą, privalo išeiti iš posėdžio vietos ir sugrįžti į posėdį baigus tokio sprendimo rengimą, svarstymą ar priėmimą, pakvietus jį sugrįžti į posėdį.

70. Pareiškus apie nusišalinimą, nedelsiant, bet ne vėliau kaip per 7 kalendorines dienas papildyti privačių interesų deklaraciją aplinkybėmis, dėl kurių kilo interesų konfliktas, jei tos aplinkybės deklaracijoje nebuvo nurodytos.

71. Kai sprendimo neįmanoma išskaidyti į dalis, o sprendimas yra susijęs su daugumos Tarybos narių privačiais interesais ir jiems nusišalinus sprendimo priimti būtų neįmanoma, Tarybos nariai balsų dauguma gali nuspręsti dalyvauti tolesnėje procedūroje ir klausimą spręsti iš esmės,

72. Taryba gali motyvuotu sprendimu pareikšto nusišalinimo nepriimti ir įpareigoti Tarybos narį dalyvauti toliau svarstant šį klausimą.

73. Tarybos posėdžiai tiesiogiai transliuojami Savivaldybės interneto svetainėje www.panrs.lt realiu laiku vykstant Tarybos posėdžiui.

74. Per posėdį kalbėti galima tik posėdžio pirmininkui leidus. Opozicijos lyderis turi pirmumo teisę pasisakyti Tarybos posėdyje svarstomais klausimais. Po opozicijos lyderio pirmiausia kalba komitetų pirmininkai, frakcijų ir Tarybos narių grupės vadovai, Tarybos nariai, pateikę pastabas dėl sprendimo projekto. Tarybos narys taip pat gali pasisakyti ir dėl posėdžio vedimo tvarkos.

75. Po klausimo pristatymo pranešėjas atsako į Tarybos narių klausimus. Tarybos narys gali pateikti pranešėjui klausimus. Klausimui pateikti skiriamos ne daugiau kaip 2 minutės, atsakymui – taip pat ne daugiau kaip 2 minutės.

76. Pranešėjui atsakius į klausimus, Tarybos nariams suteikiama teisė pasisakyti dėl projekto: komitetų, frakcijų ir Tarybos narių grupės vardu bei pateikusiems raštiškus pasiūlymus –  ne daugiau kaip 3 minutės, kitiems –  taip pat ne daugiau kaip 3 minutės. Posėdžio pirmininkui leidus, kalbėtojams gali būti suteiktos papildomai 5 minutės. Tik pirmininkas gali nutraukti pasisakymą.

77. Svarstomu klausimu Tarybos narys turi teisę paklausti, vieną kartą kalbėti ir vieną kartą pareikšti repliką. Tarybos narys dar kartą gali paklausti po to, kai paklausia visi kiti pageidaujantys Tarybos nariai.

78. Kai dėl Tarybos posėdyje svarstomo klausimo yra norinčių pasisakyti asmenų, jiems leidžiama pasisakyti svarstomu klausimu, jeigu jie ne vėliau kaip 1 val. iki posėdžio pradžios informavo Tarybos sekretorių. Tokiu atveju vienu svarstomu klausimu kalbėti leidžiama ne daugiau kaip keturiems asmenims, o kiekvieno iš jų kalbėjimo trukmė negali viršyti 5 minučių. Šie asmenys pasisakyti ir užduoti klausimus pranešėjams gali tokia pat tvarka, kaip ir Tarybos nariai.

79. Jeigu dėl nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino Tarybos posėdžiai negali vykti Tarybos nariams posėdyje dalyvaujant fiziškai, Tarybos posėdžiai gali vykti nuotoliniu būdu realiuoju laiku elektroninių ryšių priemonėmis. Nuotoliniu būdu vyksiančiame Tarybos posėdyje svarstytini sprendimų projektai rengiami ir posėdis vyksta laikantis visų šiame reglamente nustatytų reikalavimų ir užtikrinant Vietos savivaldos įstatyme nustatytas Tarybos nario teises. Nuotoliniu būdu priimant Tarybos sprendimus, turi būti užtikrinamas Tarybos nario tapatybės ir jo balsavimo rezultatų nustatymas. Nuotoliniu būdu vykstančiame Tarybos posėdyje svarstant klausimą, dėl kurio Vietos savivaldos įstatymas nustato slaptą balsavimą, klausimo svarstymas vyksta nuotoliniu būdu, o sprendimo priėmimui klausimo svarstyme daroma pertrauka, kurios metu fiziškai vykdomas slaptas balsavimas. Įvykus slaptam balsavimui, klausimo svarstymas tęsiamas nuotoliniu būdu priimant sprendimą pagal slapto balsavimo rezultatus.

80. Tarybos posėdžiai protokoluojami. Posėdžių protokolus privalo pasirašyti tam posėdžiui pirmininkavęs Meras, jeigu nepasinaudoja Vietos savivaldos įstatymo 28 straipsnyje nustatyta teise, arba Tarybos paskirtas Tarybos narys, ir Tarybos sekretorius (o jeigu jo nėra, – Mero paskirtas valstybės tarnautojas arba Savivaldybės administracijos darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį). Posėdžio protokolas Savivaldybės interneto svetainėje paskelbiamas ne vėliau kaip per 7 darbo dienas po Tarybos posėdžio.

 

 

 

 

 

IV SKYRIUS

TARYBOS KOLEGIJOS KOMPETENCIJA IR VEIKLOS TVARKA

 

 

 

81. Tarybos įgaliojimų laikui iš Mero, vicemerų, Savivaldybės administracijos direktoriaus, Tarybos komitetų pirmininkų, Etikos komisijos pirmininko, Antikorupcijos komisijos pirmininko ir opozicijos lyderio Tarybos sprendimu sudaroma kolegija. Kolegijos posėdžiams pirmininkauja Meras (posėdžio pirmininkas).

82. Kolegija yra Tarybos patariamasis organas.

83. Kolegija svarsto Vietos savivaldos įstatyme jos kompetencijai nustatytus klausimus ir teikia sprendimų projektus.

84. Kolegijos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja kolegijos narių dauguma.

85. Kolegijos posėdžius prireikus šaukia Meras. Apie kolegijos posėdžio laiką ir svarstyti parengtus klausimus praneša Meras ne vėliau kaip likus 1 darbo dienai iki posėdžio pradžios. Kolegijos posėdžiams pirmininkauja Meras. Vietos savivaldos įstatymo 30 str. 1 d. nustatytais atvejais, kai Meras bus pavaduojamas, Savivaldybės kolegijos posėdžių pirmininko funkcijas vykdo vicemeras, o Vietos savivaldos įstatymo 30 str. 3 d. nustatytais atvejais, nesant Mero – Mero pareigas laikinai einantis Tarybos paskirtas Tarybos narys.

86. Kolegijos posėdžiai protokoluojami. Posėdžio protokolus pasirašo posėdžio pirmininkas ir Tarybos sekretorius ar kitas Mero paskirtas Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas (darbuotojas).

87. Kolegijos posėdžio darbotvarkę sudaro Meras.

88. Kolegijos posėdžiai yra atviri, jų metu daromas garso įrašas. Posėdžio pirmininkas turi teisę leisti posėdyje kalbėti Savivaldybės kontrolieriui, Savivaldybės administracijos direktoriui ir kviestiesiems asmenims. Kolegijai nutarus, kai reikia apsaugoti asmens, jo privataus gyvenimo ar nuosavybės slaptumą, taip pat jei viešai nagrinėjant galima atskleisti valstybės ar komercinę paslaptį, vyksta uždaras posėdis. Tokiame posėdyje dalyvauja tik kolegijos nariai ir posėdį aptarnaujantis bei Mero kviesti asmenys.

89. Per posėdį galima kalbėti tik posėdžio pirmininkui leidus.

90. Jeigu nagrinėtu klausimu sprendimas nebuvo priimtas, pakartotinai šis klausimas gali būti teikiamas kitame kolegijos posėdyje.

91. Kolegijos sprendimai priimami dalyvaujančių kolegijos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas.

92. Kolegijos sprendimai įsigalioja nuo priėmimo, jeigu juose nenustatyta vėlesnė įsigaliojimo data.

93. Kolegiją aptarnauja Savivaldybės administracija.

 

 

V SKYRIUS

MERO IR VICEMERO VEIKLOS TVARKA

 

 

 

94. Meras teikdamas Tarybos sprendimo projektą gali siūlyti Tarybai pavesti Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai atlikti veiklos plane nenumatytą Savivaldybės administravimo subjektų ar Savivaldybės valdomų įmonių atitikties, finansinį ir veiklos auditą, priima Savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos pateiktas audito ataskaitas ir išvadas dėl atlikto atitikties, finansinio ir veiklos audito rezultatų, prireikus organizuoja šių ataskaitų ir išvadų svarstymą Tarybos komitetų ir Tarybos posėdžiuose.

95. Meras turi teisę ne vėliau kaip per 5 darbo dienas savo potvarkiu motyvuotai grąžinti Tarybai priimtus teisės aktus Tarybai pakartotinai svarstyti. Grąžinęs Tarybai jos priimtą teisės aktą svarstyti pakartotinai, Meras šaukia Tarybos posėdį pagal šio Reglamento nuostatas.

96. Mero motyvuotai grąžintą teisės aktą Taryba pakartotinai svarsto iš naujo arba priima sprendimą laikyti jį nepriimtą. Grąžinto teisės akto priėmimo metu balsuojama, ar priimti teisės aktą su Mero teikiamomis pastabomis, ar be pakeitimų. Pakartotinai Tarybos apsvarstytas teisės aktas laikomas priimtu su Mero teikiamomis pataisomis, jeigu už jį balsavo daugiau kaip pusė Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių. Pakartotinai Tarybos apsvarstytas teisės aktas laikomas priimtu be Mero teikiamų pataisų, jeigu už jį balsavo daugiau kaipo ½ visų Tarybos narių.

97. Meras ne rečiau kaip vieną kartą per metus atsiskaito už savo veiklą Tarybai ir bendruomenei. Ši informacija apie Mero veiklos rezultatus įtraukiama į Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinį. Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio rengimo, pasirašymo, teikimo, skelbimo ir audito reikalavimus nustato Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymas.

98. Meras atstovauja pats arba raštu įgalioja atstovauti kitus asmenis Savivaldybei teisme, taip pat bendradarbiaujant su kitomis savivaldybėmis, valstybės ir užsienio šalių institucijomis, juridiniais ir fiziniais asmenimis. Mero pavedimas atstovauti Savivaldybei įforminamas Mero potvarkiu.

99. Atostogų suteikimo ir darbo užmokesčio skyrimo Merui tvarka:

99.1. atostogų suteikimą ir darbo užmokesčio skyrimą Merui sprendžia pats Meras;

99.2. atostogos Merui suteikiamos Mero potvarkiu;

99.3. Mero ir vicemero (-ų) atostogų laikotarpiai negali sutapti.

100. Meras į komandiruotes siunčiamas Mero potvarkiais. Komandiruotės pradžia, pabaiga ir komandiruotės vieta skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje, Mero darbotvarkėje.

101. Merą pavaduoja Mero paskirtas vicemeras, kai:

101.1. Meras dėl atostogų, laikinojo nedarbingumo ar kitų pateisinamų priežasčių laikinai neina savo pareigų;

101.2. Mero įgaliojimai sustabdyti teismo nutartimi.

102. Merą pavaduojantis vicemeras vykdo visus Mero įgaliojimus, išskyrus:

102.1. Tarybos posėdžių darbotvarkių projektus rengia ir Tarybos sprendimų projektus teikia, Tarybos posėdžius šaukia ir jiems pirmininkauja laikinai Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma paskirtas Tarybos narys, kurio kandidatūrą Tarybai raštu Tarybos kadencijos laikotarpiui teikia Meras.

102.2. Tarybos sprendimų ir posėdžių, kuriems pirmininkavo, protokolų pasirašymą, kuriuos pasirašo laikinai Tarybos paskirtas Tarybos narys;

102.3. Savivaldybės biudžetinių įstaigų ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė) vadovų priėmimą į pareigas ir atleidimą iš jų, kitų funkcijų, susijusių su Savivaldybės biudžetinių įstaigų ir viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra Savivaldybė) vadovų darbo santykiais įgyvendinimą Lietuvos Respublikos darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka, kuriuos vykdo laikinai Tarybos paskirtas Tarybos narys;

102.4. detaliųjų planų ir vietovės lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumentų tvirtinimą, kuriuos tvirtina Taryba;

102.5. žemėtvarkos planavimo dokumentų tvirtinimą įstatymų nustatytais atvejais, kuriuos tvirtina Taryba;

102.6. Savivaldybės valdomo išlikusio nekilnojamojo turto nuosavybės teisių religinėms bendruomenėms ir bendrijoms atkūrimą, kuriuos atkuria Taryba;

102.7. Mero fondo lėšų naudojimą ir atsiskaitymą už jų naudojimą pagal Tarybos nustatytą tvarką atstovavimo Lietuvoje ir užsienyje išlaidoms apmokėti;

102.8. vicemero (-ų) kandidatūros (-ų) teikimą Tarybai šio Reglamento nustatyta tvarka;

102.9. siūlymų Tarybai teikimą dėl Mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių skaičiaus nustatymo.

103. Laikinai Tarybos paskirtam Tarybos nariui pavaduojant Merą šio Reglamento 102.1–102.3 papunkčiuose numatytais atvejais jo kaip Tarybos nario teisės ir pareigos nėra sustabdomos (Tarybos nario mandatas išlieka) ir jam nėra taikomas reikalavimas nedirbti kitose institucijose, įstaigose, įmonėse ir organizacijose ir negauti kito atlyginimo, išskyrus atlyginimą už mokslinę, pedagoginę ar kūrybinę veiklą.

104. Mero pareigas laikinai eina Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių balsų dauguma paskirtas Tarybos narys, kurio kandidatūrą Tarybai raštu Tarybos kadencijos laikotarpiui teikia Meras, kai:

104.1. Mero įgaliojimai nutrūksta nesuėjus terminui;

104.2. išrinktas neprisiekęs Meras netenka mandato ar Mero rinkimų rezultatai pripažįstami negaliojančiais.

105. Mero pareigas laikinai einantis Tarybos paskirtas Tarybos narys vykdo visus Mero įgaliojimus, išskyrus:

105.1. Detaliųjų planų ir vietovės lygmens specialiojo teritorijų planavimo dokumentų tvirtinimą, kuriuos tvirtina Taryba;

105.2. žemėtvarkos planavimo dokumentų tvirtinimą įstatymų nustatytais atvejais, kuriuos tvirtina Taryba;

105.3. Savivaldybės valdomo išlikusio nekilnojamojo turto nuosavybės teisių religinėms bendruomenėms ir bendrijoms atkūrimą, kuriuos atkuria Taryba;

105.4. vicemero (-ų) kandidatūros (-ų) teikimą Tarybai šio Reglamento nustatyta tvarka;

105.5. siūlymų Tarybai teikimą dėl Mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų pareigybių skaičiaus nustatymo.

106. Tarybos nariui laikinai einant Mero pareigas jo kaip Tarybos nario teisės ir pareigos laikinai sustabdomos.

107. Mero pareigas laikinai einančio Tarybos nario darbo užmokestį pagal įstatymų nustatytus koeficientus tvirtina Taryba.

108. Mero įgaliojimai gali būti sustabdomi teismo nutartimi. Mero įgaliojimus sustabdžius teismo nutartimi, įgaliojimų sustabdymo laikotarpiu Merui mokamas 0,5 VMDU dydžio atlyginimas.

109. Mero įgaliojimai taip pat gali būti sustabdomi Tiesioginio valdymo savivaldybės teritorijoje įstatyme nustatytu pagrindu.

110. Vicemeras yra politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojas.

111. Vicemeras atlieka Mero nustatytas funkcijas ir pavedimus.

112. Vicemero skyrimo tvarka:

112.1. Meras Tarybai teikia kandidatūrą į vicemero pareigas.

112.2. Teikimas įforminamas Mero raštu.

112.3. Tarybos posėdžio metu, svarstant kandidatą (-us) į vicemero (-ų) poziciją, jį (juos) pradžioje pristato Meras, vėliau atsako į Tarybos narių klausimus.

112.4. Vėliau Tarybos nariams prisistato kandidatas (-ai) į vicemero (-ų) poziciją, atsako į Tarybos narių klausimus.

112.5. Jeigu Taryba du kartus iš eilės nepritaria į vicemero pareigas teikiamai kandidatūrai, Meras turi teisę savo sprendimu Tarybai teiktą kandidatą paskirti vicemeru.

112.6. Jeigu Meras, Tarybai pirmą kartą nepritarus jo teiktai kandidatūrai, teikė kito asmens kandidatūrą į vicemero pareigas, Meras turi teisę savo sprendimu vicemeru paskirti pasirinktinai vieną iš Tarybai teiktų kandidatų į vicemero pareigas.

 

 

 

 

 

 

VI SKYRIUS

OPOZICIJOS LYDERIO FUNKCIJOS IR TEISĖS

 

113. Opozicijos lyderis atlieka jam Vietos savivaldos įstatymu ir šiuo Reglamentu numatytas funkcijas, įgyvendina Vietos savivaldos įstatymu ir šiuo Reglamentu nustatytas teises.

114. Opozicijos lyderio funkcijos:

114.1. atstovauti Tarybos opozicijai Tarybos posėdžių, komitetų ir komisijų posėdžių metu;

114.2. atstovauti Tarybos opozicijai susitikimuose su nuolatiniais rajono gyventojais;

114.3. atstovauti Tarybos opozicijai ir kitais atvejais ir tokia apimtimi, kai opozicijos lyderis yra Tarybos opozicijos įgaliotas tą daryti.

115. Opozicijos lyderio teisės:

115.1. Pateikti Tarybos posėdyje svarstytinus klausimus kartu su sprendimų projektais Tarybos sekretoriui šio Reglamento nustatyta tvarka.

115.2. Siūlyti Tarybos posėdžio metu tvirtinant posėdžio darbotvarkę Tarybos sprendimu papildyti ar pakeisti parengtą Tarybos posėdžio darbotvarkės projektą, jeigu dėl siūlomų papildomai įtraukti klausimų sprendimų projektai yra įregistruoti ne vėliau kaip likus 24 valandoms iki posėdžio pradžios, išskyrus Vietos savivaldos įstatyme numatytas išimtis.

115.3. Tarybos posėdžio metu pirmam užduoti klausimus pranešėjams ir pirmam pasisakyti kiekvienu svarstomu darbotvarkės klausimu.

115.4. Tarybos mažumos valandos metu pirmam užduoti iki 2 klausimų.

115.5. Siūlyti kolegijai svarstyti Tarybos mažumos valandos ir Tarybos mažumos darbotvarkės svarstymo datas.

115.6. Teikti siūlymus Tarybai ir Merui įtraukti Tarybos narius, valstybės tarnautojus, ekspertus, gyvenamųjų vietovių bendruomenių ir bendruomeninių organizacijų atstovus, kitus Savivaldybės bendruomenės narius į komisijų ir darbo grupių sudėtį.

115.7. Teikti siūlymus Tarybai išklausyti Savivaldybės teritorijoje esančių valstybės institucijų atstovus.

115.8. Teikti Merui pastabas ir pasiūlymus dėl Savivaldybės biudžeto projekto.

 

VII SKYRIUS

PAGRINDINĖS BENDRAVIMO SU GYVENTOJAIS FORMOS IR BŪDAI, GYVENTOJŲ APKLAUSA

 

116. Tarybos narių bendravimas su gyventojais yra viena iš Tarybos veiklos formų.

117. Bendravimas su gyventojais vyksta tarp Tarybos, komitetų ir komisijų posėdžių, Tarybos nariams priimant nuolatinius Savivaldybės gyventojus.

118. Bendravimas su gyventojais gali vykti gyventojams raštu kreipiantis į Tarybos narius arba asmeniškai susitinkant Tarybos nariui ir gyventojams priimtinoje vietoje ir priimtinu laiku.

119. Savivaldybės nuolatinių gyventojų priėmimą kiekvienas Tarybos narys vykdo ir už jį atsiskaito šio Reglamento nustatyta tvarka savarankiškai.

120. Tarybos nariai patys organizuoja  susitikimus su gyventojais.

121. Kiekvienas tarybos narys, priimdamas nuolatinius Savivaldybės gyventojus, pats rūpinasi priėmimo techniniu-materialiniu aprūpinimu.

122. Tarybos narys, pageidaujantis gyventojų priėmimą organizuoti Savivaldybės administracijos patalpose, jo laiką ir konkrečią vietą derina su Savivaldybės administracijos direktoriumi, o jeigu jis nepaskirtas ar negali vykdyti savo pareigų – su jį pavaduojančiu asmeniu ar Mero pareigas laikinai einančio Tarybos nario paskirtu Savivaldybės administracijos valstybės tarnautoju.

123. Tarybos narys, pageidaujantis gyventojų priėmimą organizuoti Savivaldybės biudžetinėje ar viešojoje įstaigoje, Savivaldybės valdomoje įmonėje, jo laiką ir konkrečią vietą derina su atitinkamu įstaigos ar įmonės vadovu ar jį pavaduojančiu asmeniu. Organizuojant šiame Reglamento punkte numatytus priėmimus privaloma atsižvelgti į įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus, kuriais tokie priėmimai yra draudžiami ar ribojami.

124. Savivaldybės nuolatinių gyventojų priėmimą vienu metu gali vykdyti ir keli Tarybos nariai.

125. Tarybos nariui už Savivaldybės nuolatinių gyventojų priėmimą apmokama pagal faktinę kiekvieno Tarybos nario darbo laiko Tarybos nariui priimant Savivaldybės nuolatinius gyventojus trukmę.

126. Tarybos nariai ne rečiau kaip vieną kartą per metus atsiskaito Savivaldybės nuolatiniams gyventojams pateikdami bendrą visos Tarybos veiklos ataskaitą, kurioje atsispindi kiekvieno Tarybos nario veiklos duomenys. Tarybos nario veiklos ataskaita yra sudėtinė Tarybos veiklos ataskaitos dalis.

 

Gyventojų apklausa

 

127. Apklausos paskelbimo iniciatyvos teisė priklauso Savivaldybės gyventojams, Tarybai, Merui ir seniūnui.

128. Meras apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina pasirašydamas potvarkį dėl apklausos paskelbimo. 

129. Gyventojai apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina Vietos savivaldos įstatyme nustatyta tvarka. Meras ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo parašų rinkimo baigiamojo akto ir gyventojų reikalavimo pateikimo Merui dienos privalo paskelbti apklausą. Taryba apklausos paskelbimo iniciatyvos teisę įgyvendina ne mažiau kaip ¼ Tarybos narių grupės reikalavimu. Tarybos narių grupė apklausos iniciatyvos teisę įgyvendina pateikdama Merui prašymą teikti svarstyti Tarybai klausimą dėl vietos gyventojų apklausos organizavimo, kuris turi būti pasirašytas visų iniciatyvinės grupės narių. Kai apklausos paskelbimo iniciatyvos teisė įgyvendinama ne mažesnės kaip ¼ Tarybos narių grupės reikalavimu, Meras privalo paskelbti apklausą ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo šios grupės reikalavimo gavimo. Seniūnas seniūnaičių sueigos pritarimu seniūnijos aptarnaujamoje teritorijoje gali inicijuoti apklausą dėl jo kompetencijai priskirtų klausimų. Seniūnas apklausos iniciatyvos teisę įgyvendina pateikdamas Merui prašymą raštu. Prašyme turi būti nurodomas (nurodomi) galutinis apklausai teikiamo (teikiamų) klausimo (klausimų) tekstas, apklausos teritorija, apklausos būdas, apklausos data ir vieta, prie prašymo pateikiamas seniūnaičių sueigos protokolas ar kiti  dokumentai, įrodantys, kad seniūnaičių sueiga pritarė apklausos iniciatyvai, o kai prašymą teikia Tarybos iniciatyvinė grupė, jame be to dar turi būti nurodomas ir Tarybos iniciatyvinės grupės narys, atsakingas už Tarybos sprendimo projekto pristatymą Tarybai. Meras, gavęs pateiktą seniūno iniciatyvą paskelbti apklausą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų privalo apklausą paskelbti.

130. Mero potvarkyje paskelbti apklausą turi būti nustatyta: apklausai teikiamo (teikiamų) klausimo (klausimų) tekstas, apklausos teritorija, apklausos būdas, apklausos data ir vieta, trukmė, taip pat apklausos komisijos sudėtis. Iniciatyvinė grupė turi teisę į apklausos komisiją deleguoti savo atstovą.

131. Mero potvarkis paskelbti apklausą ir informacija gyventojams apie numatomą konsultavimąsi turi būti paskelbti laikantis Vietos savivaldos įstatymo 44 straipsnyje nustatytų reikalavimų. 

132. Apklausos rezultatus ne vėliau kaip  per 5 (penkias) darbo dienas po apklausos pabaigos apklausos komisija pateikia Merui. Meras paskelbia apklausos rezultatus laikydamasis Vietos savivaldos įstatymo 43 straipsnyje nustatytų reikalavimų. 

133. Taryba  privalo artimiausiame Tarybos posėdyje svarstyti apklausai pateiktą (-us) klausimą (-us), jeigu savo nuomonę pateiktu (-ais) klausimu (-ais) pareiškė ne mažiau kaip 10 procentų apklausos teritorijos gyventojų, turinčių teisę dalyvauti apklausoje. Apsvarsčiusi apklausai pateiktą (-us) klausimą (-us), ne vėliau kaip per 2 (du) mėnesius nuo apklausos turi priimti atitinkamus sprendimus dėl gyventojų apklausai teikto (-ų) klausimo (-ų). Tarybos sprendime dėl apklausai pateikto (-ų) klausimo (-ų) turi būti nurodyti apklausos rezultatai ir Tarybos sprendimo priėmimo motyvai. Tarybos sprendimas dėl apklausai pateikto (-ų) klausimo (-ų) turi būti paskelbtas laikantis Vietos savivaldos įstatymo 43 straipsnyje nustatytų reikalavimų. 

134. Apklausą organizuoja Savivaldybės administracijos direktorius Tarybos nustatyta tvarka. Apklausos organizavimo išlaidos apmokamos iš Savivaldybės biudžeto.

 

VIII SKYRIUS

TARYBOS NARIŲ VEIKLOS APMOKĖJIMAS IR KITOS GARANTIJOS

 

135. Tarybos nariams už darbo laiką atliekant Tarybos nario pareigas yra atlyginama (apmokama). Šis atlyginimas (toliau – užmokestis) apskaičiuojamas pagal Lietuvos statistikos departamento paskutinio skelbiamą Lietuvos ūkio vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio (toliau – VMDU) dydį atsižvelgiant į faktiškai dirbtą laiką.

136. Tarybos narys turi teisę atsisakyti užmokesčio, pateikdamas Savivaldybės administracijos Personalo administravimo skyriui prašymą dėl Tarybos nario pareigų atlikimo neatlygintinai (tai yra visuomeniniais pagrindais). Tokį prašymą pateikusiam Tarybos nariui užmokestis neskaičiuojamas ir nemokamas, taip pat neskaičiuojami ir nemokami teisės aktų nustatyti privalomi mokesčiai, valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokos.

137. Faktiškai dirbtas laikas:

137.1. laikas, praleistas Tarybos, jos komitetų, komisijų, kolegijų, frakcijų, grupių ir mišrios grupės, Tarybos nariams priimant Savivaldybės nuolatinius gyventojus Reglamento nustatyta tvarka;

137.1.1. Tarybos nario darbo laikas kiekviename Tarybos posėdyje, kolegijos, komitetų, komisijų, frakcijų, grupių ir mišrios grupės posėdžiuose skaičiuojamas nuo posėdžio pradžios arba nuo Tarybos nario atvykimo momento, jei jis vėluoja į posėdį, iki posėdžio pabaigos arba iki jo išvykimo momento, kai Tarybos narys išvyksta nesibaigus posėdžiui. Tarybos nariui pavėlavus į posėdį, posėdžio sekretorius pažymi jo atvykimo laiką, taip pat išvykimo laiką, kai Tarybos narys išvyksta posėdžiui nepasibaigus.

137.1.2. laikas, praleistas Tarybos nariui ar nariams priimant Savivaldybės nuolatinius gyventojus Reglamento nustatyta tvarka, Tarybos narys Personalo administravimo sk. pateikia užpildytą laisvo formos prašymą ne vėliau kaip paskutinę einamojo mėnesio dieną.

138. Tarybos nariams mokamas 1 VMDU dydžio atlyginimas už faktiškai dirbtą laiką. Tarybos opozicijos lyderio ir nuolatinių Tarybos komitetų ir komisijų pirmininkų – 0,2 VMDU didesnio dydžio, nuolatinių Tarybos komitetų ir komisijų pirmininkų pavaduotojų – 0,1 VMDU didesnio dydžio. Kai Tarybos narys išrenkamas į kelias apmokamas pareigas, jam atlyginimas apskaičiuojamas šiame punkte nurodytu didesniu dydžiu.

139. Kiekvieno Tarybos nario per mėnesį posėdžiuose praleisto laiko ir gyventojų priėmimo trukmė (valandomis ir minutėmis) apskaitoma darbo laiko, praleisto posėdžiuose, apskaitos žiniaraštyje. Žiniaraštį pildo Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtas Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį, ir teikia Merui pasirašyti.

140. Tarybos nariui su jo, kaip Tarybos nario, veikla susijusioms kanceliarinėms, pašto, telefono, interneto ryšio, transporto, biuro patalpų nuomos, viešosios informacijos rengėjų teikiamų paslaugų, Tarybos nario ataskaitų gamybos ir platinimo bei kitoms Reglamente numatytoms išlaidoms apmokėti, kiek jų nesuteikia ar tiesiogiai neapmoka Savivaldybės administracija, kas mėnesį gali būti skiriama iki 0.5 MMA išmoka (toliau – išmoka).

141. Tarybos nariai paskutinę einamojo mėnesio dieną pateikia Apskaitos skyriui praėjusio mėnesio išlaidų ataskaitą su apmokėjimą įrodančiais dokumentais (ataskaitinio mėnesio laikotarpio PVM sąskaitomis faktūromis, sąskaitomis faktūromis, kasos aparato kvitais, čekiais ir kt.). Išlaidas pateisinantys dokumentai turi būti išrašyti Tarybos nario vardu.

142. Ataskaitos gali būti pateiktos tiesiogiai atvykus į Savivaldybę, atsiųstos paštu ar elektroniniu paštu. Teikiant ataskaitą elektroniniu būdu, ji turi būti pasirašyta kvalifikuotu elektroniniu parašu.

143. Apmokamų ataskaitoje pateiktų išlaidų suma negali būti didesnė už skiriamos išmokos dydį. Tarybos nariams, pateikusiems ataskaitą su išlaidas pateisinančiais dokumentais, ataskaitoje nurodyta suma išmokama iki kito mėnesio 10 dienos pervedant nurodytą sumą į Tarybos nario nurodytą atsiskaitomąją sąskaitą.

144. Išmoka gali būti panaudota:

144.1. kanceliarinėms prekėms įsigyti;

144.2. pašto prekėms ir paslaugoms įsigyti;

144.3. telefono ryšio įrangos, pokalbių ir kitoms paslaugoms apmokėti;

144.4. interneto ryšio paslaugoms ir įrangai įsigyti ar nuomai apmokėti;

144.5. Tarybos nario veiklai naudojamos transporto priemonės nuomai, degalams, taksi paslaugoms apmokėti, viešojo transporto bilietams įsigyti (transporto paslaugų apmokėjimui, vykdant Tarybos nario veiklą (kelionės į Tarybos, komitetų, komisijų, darbo grupių posėdžius bei renginius, susitikimus su gyventojais), apmokant už vieną kilometrą vietinio transporto susisiekimo tarifu, nustatytu Tarybos sprendimu);

144.6. biuro patalpų nuomai;

144.7. viešosios informacijos rengėjų teikiamoms paslaugoms, viešinant Tarybos nario veiklą, apmokėti;

144.8. Tarybos nario ataskaitų rengimui ir platinimui apmokėti.

145. Išlaidų, susijusių su Tarybos nario veikla, ataskaitos formą tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

146. Tarybos nario Apskaitos skyriui pateiktoje ataskaitoje nurodytos ne pagal reglamento      144 punktą patirtos išlaidos nekompensuojamos.

147. Tarybos, komitetų, komisijų, regiono plėtros kolegijos, kitų įstatymo nustatytų komisijų posėdžių laiku, taip pat dalyvaujant Mero kviečiamuose pasitarimuose, gyventojų priėmimo metu, atstovavimo Mero pavedimu metu Tarybos narys atleidžiamas nuo tiesioginio darbo ar pareigų bet kurioje institucijoje, įstaigoje, įmonėje ar organizacijoje, išsaugant jam darbo vietą.

148. Jeigu pagal Tarybos sprendimą Tarybos narys atstovauja Savivaldybei už jos ribų, Savivaldybės administracija Vyriausybės nustatyta tvarka apmoka jam komandiruotės išlaidas. Grįžęs iš komandiruotės, Tarybos narys arba Tarybos narių delegacijos vadovas per 3 darbo dienas pateikia ataskaitą.

 

IX SKYRIUS

KITI REGLAMENTUOJAMI KLAUSIMAI

 

 

149. Kiekvienais metais įstatymų nustatytais terminais Kontrolės ir audito tarnyba parengia ir Reglamento nustatyta tvarka pateikia Tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio, Savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo. Išvada pateikiama kartu su Tarybos sprendimo projekto dėl Savivaldybės metinių ataskaitų rinkinio tvirtinimo, rengimo medžiaga projekto rengėjui ir įtraukiama į sprendimo projekto lydimąją medžiagą.

150. Kontrolės ir audito tarnyba iki kiekvienų metų balandžio 30 dienos pateikia Tarybai Kontrolės ir audito tarnybos metinių ataskaitų rinkinį. Kontrolės ir audito tarnybos metinių ataskaitų rinkinys perduodamas Tarybos sekretoriui, kuris supažindina Tarybos narius išsiųsdamas ataskaitą Tarybos narių nurodytais elektroninio pašto adresais. Kontrolės ir audito tarnyba, perdavusi Tarybos sekretoriui metinių ataskaitų rinkinį, paskelbia jį Savivaldybės interneto svetainėje.

151. Seniūnaičiai inicijuoja privalomą seniūnaičių sueigos ir išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų vertinimą:

151.1. jeigu seniūnaičių sueigos sprendimų vertinimas yra Tarybos kompetencija, seniūnaičių sueigos pirmininkas pateikia Savivaldybės administracijos direktoriui sueigos sprendimą ir kitą su inicijuojamu klausimu susijusią medžiagą. Savivaldybės administracijos direktorius paveda atitinkamam Savivaldybės administracijos skyriui rengti Tarybos sprendimo projektą bei teikti jį svarstyti Tarybai šio Reglamento nustatyta tvarka. Sprendimas priimamas artimiausiame Tarybos posėdyje;

151.2. jeigu seniūnaičių sueigos sprendimų vertinimas yra Mero kompetencija, Savivaldybės administracijos direktorius paveda atitinkamam administracijos skyriui rengti Mero potvarkio projektą. Meras sprendimą dėl jų priima ne vėliau kaip per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo;

151.3. Savivaldybės institucijos privalo nurodyti savo sprendimų priėmimo motyvus. Atitinkamų Savivaldybės institucijų sprendimai dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų turi būti paskelbti laikantis Vietos savivaldos įstatymo 43 straipsnyje nustatytų reikalavimų. Vertinimai dėl išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimų turi būti skelbiami nurodant vertinimo motyvus ir numatomus veiksmus, jeigu tokių veiksmų bus imtasi.

152. Meras, Tarybos komitetai, komisijos, frakcijos, grupės gali siūlyti Tarybos posėdyje išklausyti valstybės institucijų padalinių, esančių Savivaldybės teritorijoje, vadovų informaciją dėl jų veiklos ir teikti pasiūlymus dėl šių institucijų padalinių veiklos gerinimo. Toks siūlymas registruojamas Tarybos sekretoriaus ne vėliau kaip prieš 17 darbo dienų iki Tarybos posėdžio. Merui sutikus siūlymas gali būti pateikiamas Tarybos sekretoriui ir registruojamas vėliau, nei šiame punkte nustatytu terminu. Institucijų vadovų pasisakymai ir Tarybos narių pasiūlymai yra fiksuojami Tarybos posėdžio protokole ir ne vėliau kaip per 3 darbo dienas po Tarybos posėdžio protokolo pasirašymo perduodami institucijų vadovams.

153. Taryba prižiūri Merą ir kitus subjektus, tiesiogiai įgyvendinančius valstybines (perduotas savivaldybėms) funkcijas. Meras ir kiti subjektai, tiesiogiai įgyvendinantys valstybines (perduotas savivaldybėms) funkcijas, Tarybos daugumai pareikalavus teikia jai informaciją apie jų kompetencijai priskirtų funkcijų vykdymą.

154. Taryba konkrečius paprastajai Tarybos kompetencijai priskirtus įgaliojimus, numatytus Vietos savivaldos įstatymo 15 str. 3 d., sprendimu gali pavesti vykdyti Merui. Sprendime nurodomi, kokie konkretūs įgaliojimai pavedami vykdyti Merui. Jeigu Meras negali vykdyti pavestų įgaliojimų dėl viešųjų ir privačiųjų interesų konflikto, šiuos įgaliojimus vykdo Taryba. 

155. Taryba daugumos sprendimu gali deleguoti Tarybos narius į regiono plėtros tarybos kolegiją, įstatymų nustatytas komisijas. Priimant sprendimą dėl deleguojamų Tarybos narių, Taryba balsuoja dėl kiekvieno kandidato atskirai, o deleguojami daugiausia balsų surinkę Tarybos nariai.

156. Delegatams konkretūs įgaliojimai nustatomi Tarybos sprendime apie jų paskyrimą į atitinkamas tarybas ar komisijas. Konkrečiais klausimais, kuriais turi būti pateikta Tarybos pozicija (nuomonė), Prireikus priimami atskiri sprendimai balsuojant. 

 

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

157. Reglamentas tvirtinamas ir keičiamas Tarybos sprendimu.

158. Visus Tarybos veiklos procedūrinius klausimus, kurie nenumatyti šiame Reglamente, įstatymuose, Vyriausybės nutarimuose, siūlo spręsti Tarybos posėdžio pirmininkas. Toks sprendimas po trumpo posėdžio pirmininko paaiškinimo priimamas posėdyje dalyvavusiųjų Tarybos narių balsų dauguma ir įrašomas į posėdžio protokolą.

159. Reglamentas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje (www.panrs.lt).

_____________________

part_61df7f36fb954299b990137906e83559_end

 


 

Panevėžio rajono savivaldybės tarybos

veiklos reglamento

priedas

 

 

(Savivaldybės tarybos sprendimo projekto aiškinamojo rašto forma)

 

 

 

SAVIVALDYBĖS TARYBOS SPRENDIMO ________________________PROJEKTO

 

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

 

1Sprendimo projekto tikslai ir uždaviniai

 

2Siūlomos teisinio reguliavimo nuostatos ir laukiami rezultatai

 

3. Lėšų poreikis ir šaltiniai

 

4. Kiti reikalingi pagrindimai, skaičiavimai ir paaiškinimai

 

5. Lyginamasis variantas (jeigu teikiamas sprendimo pakeitimo projektas)

part_9996547f2daa4605833b27324d0e642e_end