LIETUVOS RESPUBLIKOS KULTŪROS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL pelno mokesčio lengvatos filmų gamybai valstybės pagalbos teikimo schemos patvirtinimo
2019 m. vasario 20 d. Nr. ĮV-94
Vilnius
Siekdamas užtikrinti 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1), nuostatų įgyvendinimą:
1. T v i r t i n u Pelno mokesčio lengvatos filmų gamybai valstybės pagalbos teikimo schemą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos kultūros ministro
2019 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. ĮV-94
pelno mokesčio lengvatos filmų gamybai
valstybės pagalbos teikimo schema
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pelno mokesčio lengvatos filmų gamybai valstybės pagalbos teikimo schema (toliau - schema) skirta valstybės pagalbos teikimui Lietuvos filmų gamintojams, besinaudojantiems pelno mokesčio lengvata filmų gamybai, reguliuoti.
2. Pelno mokesčio lengvata filmų gamybai (toliau – pagalba) teikiama vadovaujantis 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (OL 2014 L 187, p. 1) (toliau – Reglamentas Nr. 651/2014), nuostatomis.
II SKYRIUS
PAGALBOS TIKSLAS
III SKYRIUS
SCHEMOS TAIKYMO SRITIS
6. Schema netaikoma Lietuvos filmo gamintojams, kurie yra sunkumus patiriančios įmonės, kaip tai apibrėžta Reglamento Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte.
iv SKYRIUS
PAGALBOS TEIKIMO SĄLYGOS
9. Pagal schemą teikiamai pagalbai taikomi Reglamento Nr. 651/2014 5 straipsnyje numatytas skaidrumo reikalavimas, 6 straipsnyje numatytas skatinamojo poveikio reikalavimas, 7 straipsnio 1-4 dalyse numatyti reikalavimai dėl pagalbos intensyvumo ir tinkamų finansuoti išlaidų skaičiavimo, 8 straipsnyje numatyti pagalbos sumavimo reikalavimai, 9 straipsnyje numatyti pagalbos skelbimo ir informavimo reikalavimai, 12 straipsnyje numatytas kontrolės reikalavimas bei 54 straipsnio nuostatos.
10. Didžiausias pagalbos Lietuvos filmo gamintojui intensyvumas - 30 procentų visų filmo ar jo dalies gamybos išlaidų. Jeigu pagalba Lietuvos filmo gamintojui teikiama kartu su kita valstybės pagalba (kino valstybiniu finansavimu), bendra Lietuvos filmo gamintojui suteiktos valstybės pagalbos suma negali viršyti 50 procentų visų filmo ar jo dalies gamybos išlaidų, išskyrus schemos 11-13 punktuose nurodytas išimtis.
11. Bendros filmų gamybos atveju bendra Lietuvos filmo gamintojui suteiktos valstybės pagalbos suma negali viršyti 60 procentų visų filmo ar jo dalies gamybos išlaidų.
12. Bendros gamybos filmų, kuriuose dalyvauja bent vienas filmų gamintojas iš Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos Paramos vystymuisi komiteto sąraše nurodytų besivystančių šalių, atveju bendra Lietuvos filmo gamintojui suteiktos valstybės pagalbos suma negali viršyti 75 procentų visų filmo ar jo dalies gamybos išlaidų.
13. Nacionalinių filmų, kurie laikomi sudėtingais filmais Reglamento Nr. 651/2014 54 straipsnio 7 dalies b punkto prasme, atveju bendra tiesioginės ir netiesioginės valstybės pagalbos Lietuvos filmo gamintojui suma negali viršyti 90 procentų visų filmo ar jo dalies gamybos išlaidų. Sudėtingais filmais laikomi filmai lietuvių kalba arba meniškai vertingi, bet komerciniu požiūriu sudėtingi filmai.
V SKYRIUS
PAGALBOS TEIKIMO KONTROLĖ
14. Lietuvos kino centras prie Kultūros ministerijos per 5 darbo dienas nuo pagalbos suteikimo (investicijos pažymos išdavimo) įregistruoja duomenis apie suteiktą pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau - Registras).
15. Tais atvejais, kai vienam pagalbos gavėjui teikiama pagalbos suma viršija Reglamento Nr. 651/2014 9 straipsnio 1 dalies c punkte nustatytas ribas, informacija apie skirtą pagalbą per 6 (šešis) mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos turi būti pateikta į Europos Komisijos Valstybės pagalbos skaidrumo interneto svetainę.