LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO MINISTRAS

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO IR APLINKOS MINISTRO 2004 M. RUGPJŪČIO 11 D. ĮSAKYMO NR. 3D-476/D1-429 „DĖL KAIMO PLĖTROS ŽEMĖTVARKOS PROJEKTŲ RENGIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO PAKEITIMO

 

2022 m. birželio 2 d. Nr. 3D-379 /D1-162

Vilnius

 

 

1. P a k e i č i a m e Kaimo plėtros žemėtvarkos projektų rengimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. rugpjūčio 11 d. įsakymu Nr. 3D-476/D1-429 „Dėl Kaimo plėtros žemėtvarkos projektų rengimo taisyklių patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiame 4 punktą ir jį išdėstome taip:

4. Taisyklės privalomos teritorijų planavimo organizatoriams, teritorijos planavimo sąlygas išduodančioms institucijoms, kaimo plėtros žemėtvarkos projektų rengėjams, šiuos projektus derinančioms, valstybinę teritorijų planavimo priežiūrą vykdančioms, planavimo dokumentus tvirtinančioms institucijoms bei fiziniams ir juridiniams asmenims, dalyvaujantiems specialiojo teritorijų planavimo procese ir procedūrose.“

1.2. Papildome 41 punktu:

41. Asmens duomenys naudojami ir tvarkomi taikant tinkamas asmens duomenų apsaugos technines ir organizacines priemones ir griežtai laikantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo, kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitų Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą, nuostatų.“

1.3. Pakeičiame 5 punktą ir jį išdėstome taip:

5. Kaimo plėtros žemėtvarkos projektai rengiami vadovaujantis Lietuvos Respublikos žemės įstatymo, Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo, Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo, Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų įstatymo, Lietuvos Respublikos miškų įstatymo, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo, Lietuvos Respublikos ūkininko ūkio įstatymo, Lietuvos Respublikos statybos įstatymo, Lietuvos Respublikos specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo, Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos poveikio vertinimo įstatymo, Pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir būdo nustatymo ir keitimo tvarkos bei sąlygų aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1073 „Dėl Pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir būdo nustatymo ir keitimo tvarkos bei sąlygų aprašo patvirtinimo“, Žemės fondo apskaitos taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2002 m. rugpjūčio 7 d. įsakymu Nr. 302 „Dėl Žemės fondo apskaitos taisyklių patvirtinimo“, Paviršinių vandens telkinių apsaugos zonų ir pakrančių apsaugos juostų nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2001 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. 540 „Dėl Paviršinių vandens telkinių apsaugos zonų ir pakrančių apsaugos juostų nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių žemės naudojimą, statybą, aplinkos apsaugą, žemės naudmenų išdėstymo pakeitimo sąlygas, nuostatomis.“

1.4. Pakeičiame 12 punktą ir jį išdėstome taip:

12. Kaimo plėtros žemėtvarkos projektų viešinimo procedūra vykdoma vadovaujantis Teritorijų planavimo įstatymu, Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. rugsėjo 18 d. nutarimu Nr. 1079 „Dėl Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatai), ir Taisyklėmis.“

1.5. Pakeičiame 18.2 papunktį ir jį išdėstome taip:

18.2. sprendimo dėl kaimo plėtros žemėtvarkos projekto rengimo pradžios ir planavimo tikslų projektą likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki jo priėmimo dienos paskelbia savivaldybės (kai planavimo organizatorius yra savivaldybės administracijos direktorius) ar Nacionalinės žemės tarnybos interneto svetainėse (paskelbiant jose visą šį sprendimo projektą) bei seniūnijos, kurioje yra planuojama teritorija, skelbimų lentoje, informuojant, iki kada ir kokiu adresu galima susipažinti su sprendimo ir planavimo tikslų dokumentais, teikti pasiūlymus dėl planavimo tikslų. Sprendimo dėl kaimo plėtros žemėtvarkos projekto rengimo pradžios ir planavimo tikslų projektas viešinamas iki sprendimo dėl kaimo plėtros žemėtvarkos projekto rengimo pradžios ir planavimo tikslų priėmimo.“

1.6. Pakeičiame 19 punktą ir jį išdėstome taip:

19. Sprendimą dėl kaimo plėtros žemėtvarkos projekto rengimo pradžios ir planavimo tikslų arba motyvuotą atsisakymą jį priimti Nacionalinės žemės tarnybos vadovas ar jo įgaliotas teritorinio padalinio vadovas priima ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo planavimo organizatoriaus prašymo gavimo dienos. Sprendimas dėl kaimo plėtros žemėtvarkos projekto rengimo pradžios ir planavimo tikslų arba motyvuotas atsisakymas jį priimti nuo šio dokumento paskelbimo ŽPDRIS dienos gali būti skundžiamas administracinių ginčų komisijai arba administraciniam teismui Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

1.7. Pakeičiame 20.3 papunktį ir jį išdėstome taip:

20.3. nurodo, ar bus atliekama atrankos procedūra, per kurią nusprendžiama, ar privaloma atlikti strateginį pasekmių aplinkai vertinimą (toliau – SPAV), ar bus atliekamas SPAV, tai nustatęs vadovaudamasis Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. rugpjūčio 18 d. nutarimu Nr. 967 „Dėl Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Planų ir programų strateginio pasekmių aplinkai vertinimo tvarkos aprašas), ir Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2006 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. D1-255 „Dėl Planų ar programų ir planuojamos ūkinės veiklos įgyvendinimo poveikio įsteigtoms ar potencialioms „Natura 2000“ teritorijoms reikšmingumo nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (kai jis taikomas);“.

1.8. Pakeičiame 21 punktą ir jį išdėstome taip:

21. Planavimo organizatorius apie priimtą sprendimą dėl kaimo plėtros žemėtvarkos projekto rengimo pradžios ir planavimo tikslų, patvirtintą planavimo darbų programą paskelbia ŽPDRIS, seniūnijos, kurioje yra planuojama teritorija, skelbimų lentoje, Nacionalinės žemės tarnybos ir savivaldybės (kai planavimo organizatorius yra savivaldybės administracijos direktorius) interneto svetainėse (paskelbiant joje visą sprendimą, planavimo darbų programą arba pateikiant nuorodą į šiuos dokumentus ŽPDRIS). Ši informacija viešinama iki sprendimo patvirtinti kaimo plėtros žemėtvarkos projektą ar atsisakymo jį tvirtinti priėmimo.“

1.9. Pakeičiame 22 punktą ir jį išdėstome taip:

22. Prieš pradėdamas rengti kaimo plėtros žemėtvarkos projektą, planavimo organizatorius ar jo įgaliotas asmuo:

22.1. kai planavimo organizatorius – savivaldybės administracijos direktorius ar Nacionalinė žemės tarnyba, pagal kompetenciją išduoda teritorijos planavimo sąlygas kaimo plėtros žemėtvarkos projektui rengti (Taisyklių 3 priedas) (toliau – planavimo sąlygos) ir dėl planavimo sąlygų išdavimo kreipiasi su prašymu (Taisyklių 2 priedas) į institucijas, nurodytas Taisyklių 23 punkte;

22.2. kai planavimo organizatorius – privačios žemės valdos savininkas, dėl planavimo sąlygų išdavimo kreipiasi su prašymu (Taisyklių 2 priedas) į institucijas, nurodytas Taisyklių 23 punkte.“

1.10. Pakeičiame 23 punktą ir jį išdėstome taip:

23. Pagal planavimo organizatoriaus ar jo įgalioto asmens prašymą planavimo sąlygas išduoda:

23.1. savivaldybės administracijos direktorius (išskyrus, kai planavimo organizatorius yra savivaldybės administracijos direktorius);

23.2. Nacionalinė žemės tarnyba (išskyrus, kai planavimo organizatorius yra Nacionalinė žemės tarnyba), kai:

23.2.1. planuojamoje teritorijoje yra Nacionalinės žemės tarnybos patikėjimo teise valdoma valstybinė žemė;

23.2.2. Nacionalinės žemės tarnybos patikėjimo teise valdomoje valstybinėje žemėje numatoma tiesti inžinerinius tinklus ir (ar) susisiekimo komunikacijas;

23.3. saugomos teritorijos direkcija pagal Teritorijos planavimo sąlygų išdavimo ir šių dokumentų derinimo Aplinkos ministerijoje bei jai pavaldžiose ir reguliavimo sričiai priskirtose įstaigose tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2008 m. gegužės 30 d. įsakymu Nr. D1-294 „Dėl Teritorijos planavimo sąlygų išdavimo ir šių dokumentų derinimo Aplinkos ministerijoje bei jai pavaldžiose ir reguliavimo sričiai priskirtose įstaigose tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Teritorijos planavimo sąlygų išdavimo ir šių dokumentų derinimo Aplinkos ministerijoje bei jai pavaldžiose ir reguliavimo sričiai priskirtose įstaigose tvarkos aprašas);

23.4. Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos teritorinis padalinys, kai į planuojamą teritoriją patenka kultūros paveldo objektai ir vietovės, jų teritorijos ir (ar) apsaugos zonos, išskyrus savivaldybės saugomais paskelbtus kultūros paveldo objektus ir vietoves, jų teritorijas ir (ar) apsaugos zonas;

23.5. Valstybės saugumo departamentas ar Vadovybės apsaugos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos, kai planuojama teritorija ar jos dalis yra atitinkamai Valstybės saugumo departamento ar Vadovybės apsaugos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos saugomų objektų apsaugos zonoje;

23.6. Valstybės sienos apsaugos tarnyba prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, kai planuojama teritorija ar jos dalis yra:

23.6.1. pasienio ruože prie Lietuvos Respublikos ir Baltarusijos Respublikos, Lietuvos Respublikos ir Rusijos Federacijos valstybių sienos – 500 m pločio žemės juostoje į Lietuvos Respublikos teritorijos gilumą nuo valstybės sienos, kai valstybės siena eina sausuma, arba nuo vandens telkinio kranto, kai valstybės siena eina pasienio vandenimis;

23.6.2. pasienio ruože prie Lietuvos Respublikos ir Latvijos Respublikos, Lietuvos Respublikos ir Lenkijos Respublikos valstybių sienos – 300 m pločio žemės juostoje į Lietuvos Respublikos teritorijos gilumą nuo valstybės sienos, kai valstybės siena eina sausuma, arba nuo vandens telkinio kranto, kai valstybės siena eina pasienio vandenimis;

23.6.3. miestelių teritorijose 100 m pločio juostoje, kitose teritorijose – 300 m pločio žemės juostoje nuo valstybės sienos apsaugos objektų ir įrenginių;

23.7. Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos, kai planuojamai veiklai vykdyti pagal teisės aktus reikia nustatyti sanitarinės apsaugos zoną;

23.8. valstybės įmonė Lietuvos automobilių kelių direkcija, kai planuojama teritorija ribojasi su valstybinės reikšmės keliu ar kai valstybinės reikšmės kelias yra (eina, kerta) planuojamoje teritorijoje;

23.9. Valstybinė miškų tarnyba pagal Teritorijos planavimo sąlygų išdavimo ir šių dokumentų derinimo Aplinkos ministerijoje bei jai pavaldžiose ir reguliavimo sričiai priskirtose įstaigose tvarkos aprašą;

23.10. Lietuvos geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos pagal Teritorijos planavimo sąlygų išdavimo ir šių dokumentų derinimo Aplinkos ministerijoje bei jai pavaldžiose ir reguliavimo sričiai priskirtose įstaigose tvarkos aprašą;

23.11. šiame punkte nenurodytos institucijos, kai planuojama teritorija (jos dalis) patenka į Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme nurodytas teritorijas, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos planuojamai veiklai, nurodo gauti reikiamų institucijų pritarimą.“

1.11. Pakeičiame 24 punktą ir jį išdėstome taip:

24. Institucijos, į kurias buvo kreiptasi dėl planavimo sąlygų išdavimo, per 10 darbo dienų nuo prašymo išduoti planavimo sąlygas gavimo dienos turi išduoti planavimo sąlygas arba pateikti motyvuotą atsisakymą jas išduoti. Jei per šį terminą neišduodamos planavimo sąlygos arba nepateikiamas motyvuotas atsisakymas jas išduoti, planavimo organizatorius turi teisę pradėti rengti kaimo plėtros žemėtvarkos projektą.“

1.12. Pakeičiame 25 punktą ir jį išdėstome taip:

25. Planavimo sąlygos rengiamos, išduodamos, keičiamos ir pratęsiamas jų galiojimo terminas, taip pat ginčai, kilę tarp planavimo sąlygas nustačiusių institucijų ir (ar) planavimo organizatoriaus, sprendžiami vadovaujantis Teritorijų planavimo įstatymu, Teritorijos planavimo sąlygų išdavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. D1-262 „Dėl Teritorijos planavimo sąlygų išdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Taisyklėmis.“

1.13. Pakeičiame 27.3 papunktį ir jį išdėstome taip:

27.3. Taisyklėse nurodytų institucijų išduotas planavimo sąlygas;“.

1.14. Pakeičiame 28 punktą ir jį išdėstome taip:

28. Kiekvienu konkrečiu atveju teikiamų dokumentų ir duomenų sąrašas priklauso nuo planavimo tikslų, planavimo darbų programoje numatytų kaimo plėtros žemėtvarkos projekto uždavinių ir planuojamos teritorijos ypatumų. Papildomai gali būti pateikiami (arba jų gavimas numatomas kaimo plėtros žemėtvarkos projekto rengimo sutartyje ar viešųjų pirkimų konkurso sąlygose) šie duomenys:

28.1. Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro duomenys;

28.2. Lietuvos Respublikos miškų valstybės kadastro duomenys;

28.3. Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:10 000 dirvožemio erdvinių duomenų rinkinio Dirv_DR10LT duomenys;

28.4. Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:10 000 žemių melioracinės būklės ir užmirkimo erdvinių duomenų rinkinio Mel_DR10LT duomenys;

28.5. Lietuvos Respublikos saugomų teritorijų valstybės kadastro duomenys;

28.6. Saugomų rūšių informacinės sistemos duomenys apie saugomų rūšių augavietes ir radavietes;

28.7. Kultūros vertybių registro duomenys;

28.8. Žemės ūkio naudmenų ir pasėlių plotų, auginamų kultūrų duomenys;

28.9. Dirvožemio agrocheminių savybių duomenų rinkinio Dirv_AgrochDR10LT duomenys;

28.10. Teritorijų, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, erdvinių duomenų rinkinio duomenys;

28.11. žemės valdos projektų duomenys apie planuojamoje teritorijoje esamus ir suplanuotus vietinės reikšmės kelius bei nustatytus kelio servitutus;

28.12. Nekilnojamojo turto kadastro duomenys apie žemės sklypų ribas;

28.13. Valstybinės geologijos informacinės sistemos duomenys apie Šiaurės Lietuvos karstinio rajono ribas;

28.14. kitų informacinių sistemų, kadastrų, registrų ar erdvinių duomenų rinkinių duomenys.“

1.15. Pakeičiame 35 punktą ir jį išdėstome taip:

35. Sprendinių brėžiniui rengti naudojama naujausia kartografinė medžiaga, pasirenkama atsižvelgiant į sprendinių brėžinio mastelį, t. y. Lietuvos Respublikos teritorijos M 1:5000 arba M 1:10000 skaitmeninis rastrinis ortofotografinis žemėlapis su Georeferencinio pagrindo kadastro duomenimis, arba Lietuvos Respublikos teritorijos georeferencinio pagrindo žemėlapis, arba topografinis planas su inžinerinių tinklų planu (-ais). Sprendinių brėžinio mastelis (M 1:500, M 1:1000, M 1:2000, M 1:5000, M 1:10000) pasirenkamas atsižvelgiant į planuojamos teritorijos dydį, planavimo tikslus ir uždavinius bei galimybę sprendinių brėžinyje aiškiai pažymėti visus konkretizuotus kaimo plėtros žemėtvarkos projekto sprendinius.“

1.16. Pakeičiame 40 punktą ir jį išdėstome taip:

40. Kaimo plėtros žemėtvarkos projektas miškui įveisti privačioje ne miško žemėje rengiamas Miško įveisimo privačioje ne miško žemėje tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro ir Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2004 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. 3D-130/D1-144 „Dėl Miško įveisimo privačioje ne miško žemėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Miško įveisimo ne miško žemėje aprašas), ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais.“

1.17. Pakeičiame 41.10 papunktį ir jį išdėstome taip:

41.10. konkrečios nustatytos ir (ar) nustatomos Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme nurodytos teritorijos, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos;“.

1.18. Pakeičiame 42 punktą ir jį išdėstome taip:

42. Žemės plotai miškui įveisti ne miško žemėje parenkami vadovaujantis Miško įveisimo ne miško žemėje aprašu.“

1.19. Pakeičiame 43 punktą ir jį išdėstome taip:

43. Žemės plotuose, įtrauktuose į melioruotos žemės apskaitą ir (ar) patenkančiuose į melioracijos statinių apsaugos zonas ar juostas, miškas planuojamas įveisti ne miško žemėje tik tuose žemės plotuose, dėl kurių savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo pateikia planavimo sąlygas ir pažymi šiuos plotus drenažu arba grioviais nusausinto ploto plano M 1:2000 ištraukoje, kuri pateikiama kartu su planavimo sąlygomis.“

1.20. Pripažįstame netekusiu galios 44 punktą.

1.21. Pakeičiame 45 punktą ir jį išdėstome taip:

45. Aiškinamajame rašte aprašomi kaimo plėtros žemėtvarkos projekto miškui įveisti ne miško žemėje planavimo tikslai, konkretūs šio projekto uždaviniai, planuojama teritorija (nurodant jos bendrą plotą, žemės ūkio naudmenų plotą, melioruotos žemės plotą ir kitus planuojamą teritoriją apibūdinančius duomenis), privažiavimo prie planuojamos teritorijos galimybės, paaiškinami, pagrindžiami ir aprašomi suplanuoti sprendiniai, nurodomi šiam projektui rengti panaudoti teritorijų planavimo dokumentai, kartografinė ir tyrimų medžiaga.“

1.22. Pakeičiame 47.6 papunktį ir jį išdėstome taip:

47.6. esami ir pertvarkomi nusausintos ir drėkinamos žemės plotai, melioracijos statiniai;“.

1.23. Pakeičiame 47.9 papunktį ir jį išdėstome taip:

47.9. konkrečios nustatytos ir (ar) nustatomos Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme nurodytos teritorijos, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos;“.

1.24. Pakeičiame 48.2 papunktį ir jį išdėstome taip:

48.2. atskiri žemės ūkio naudmenų sklypai gali būti planuojami dalijant ariamosios žemės kontūrą, jeigu žemės sklypo dalys aiškiai skiriasi savo dirvožemio savybėmis (granuliometrine sudėtimi, dirvožemio rūgštumu, turtingumu judriuoju fosforu ir kaliu, įmirkimu), reljefu (šlaitų polinkiu) ar melioracine būkle ir dėl šių priežasčių visame ariamosios žemės kontūre vienu metu neįmanoma auginti agrotechniškai vienarūšių pasėlių. Nustatant žemės ūkio naudmenų sklypo ribas, naudojamasi deklaruotų pasėlių bei dirvožemio tyrimo planais ir topografiniais planais.“

1.25. Pakeičiame 54.5 papunktį ir jį išdėstome taip:

54.5. Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme nurodytų teritorijų, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, nustatymas;“.

1.26. Pakeičiame 55 punktą ir jį išdėstome taip:

55. Kaimo plėtros žemėtvarkos projektas žemės ūkio veiklai reikalingų statinių statybos vietai parinkti rengiamas, kai nustatoma žemės ūkio veiklai vykdyti reikalingų kitos paskirties statinių statybos zona ir numatomos (viena ar kelios) Taisyklių 54.1–54.6 papunkčiuose nurodytos žemės tvarkymo priemonės, reikalingos planuojamiems kitos paskirties statiniams statyti ir eksploatuoti bei žemės ūkio veiklai vykdyti.“

1.27. Pakeičiame 56.8 papunktį ir jį išdėstome taip:

56.8. konkrečios nustatytos ir (ar) nustatomos Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme nurodytos teritorijos, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos;“.

1.28. Pakeičiame 58 punktą ir jį išdėstome taip:

58. Viename žemės ūkio paskirties žemės sklype gali būti planuojama viena ūkininko sodyba, kuri turi būti planuojama vientisa. Kai ūkininko sodyba planuojama 0,50 ha žemės sklype, šio žemės sklypo ribos laikomos ūkininko sodybos ribomis.“

1.29. Pakeičiame 59 punktą ir jį išdėstome taip:

59. Aiškinamajame rašte aprašomi kaimo plėtros žemėtvarkos projekto ūkininko sodybos vietai ir (ar) žemės ūkio veiklai reikalingų statinių statybos vietai parinkti planavimo tikslai, konkretūs šio projekto uždaviniai, planuojama teritorija (nurodant jos bendrą plotą, žemės ūkio naudmenų plotą, melioruotos žemės plotą ir kitus planuojamą teritoriją apibūdinančius duomenis), privažiavimo prie žemės sklypo galimybės, paaiškinami, pagrindžiami ir aprašomi suplanuoti sprendiniai, pateikiami šiems sprendiniams nustatyti reikalingi duomenys, nurodomi šiam projektui rengti panaudoti teritorijų planavimo dokumentai, kita kartografinė ir tyrimų medžiaga. Kai ūkininko sodybos statinių statybos zona nustatoma mažesnė nei 4 arai, projekto aiškinamajame rašte turi būti pagrįsta galimybė šiame plote pastatyti namą su pagalbinio ūkio pastatais.“

1.30. Pakeičiame 62.11 papunktį ir jį išdėstome taip:

62.11. konkrečios nustatytos ir (ar) nustatomos Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme nurodytos teritorijos, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos;“.

1.31. Pakeičiame 63 punktą ir jį išdėstome taip:

63. Tinkamumo žemės ūkio veiklai zonos ir šiose zonose rekomenduojamos žemės ūkio veiklos nustatomos vadovaujantis bendrųjų planų ir žemėtvarkos schemų sprendiniais, atsižvelgiant į taikomas specialiąsias žemės naudojimo sąlygas, taip pat kitas vietovės gamtines ir ūkines sąlygas.“

1.32. Pakeičiame 69 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstome taip:

69. Kaimo plėtros žemėtvarkos projekto baigiamąjį etapą sudaro šios stadijos:“.

1.33. Pakeičiame 69.1 papunktį ir jį išdėstome taip:

69.1. kaimo plėtros žemėtvarkos projekto sprendinių viešinimas. Rengiant naują arba keičiant kaimo plėtros žemėtvarkos projektą, viešinimo procedūros atliekamos ŽPDRIS Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatuose nustatyta bendrąja teritorijų planavimo dokumentų viešinimo procedūrų tvarka. Koreguojant kaimo plėtros žemėtvarkos projektą, viešinimo procedūros atliekamos pagal Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatuose nustatytą supaprastintą teritorijų planavimo dokumentų viešinimo procedūrų tvarką (išskyrus kaimo plėtros žemėtvarkos projekto techninių klaidų taisymą);“.

1.34. Pakeičiame 70 punktą ir jį išdėstome taip:

70. Planavimo organizatorius ar jo įgaliotas asmuo parengto kaimo plėtros žemėtvarkos projekto sprendinius, susipažinimo su juo, viešo svarstymo tvarką, vietą ir laiką paskelbia ŽPDRIS, Nacionalinės žemės tarnybos ir savivaldybės (kai planavimo organizatorius yra savivaldybės administracijos direktorius) interneto svetainėje ir seniūnijų, kuriose yra planuojama teritorija, skelbimų lentoje. Ši informacija viešinama iki sprendimo patvirtinti kaimo plėtros žemėtvarkos projektą ar atsisakymo jį tvirtinti priėmimo.“

1.35. Pakeičiame 72 punktą ir jį išdėstome taip:

72. Visuomenė su kaimo plėtros žemėtvarkos projektu supažindinama ŽPDRIS Teritorijų planavimo įstatymo 35 straipsnyje ir Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatuose nustatyta tvarka.

Praėjus susipažinimo su parengtu kaimo plėtros žemėtvarkos projektu terminui, planavimo organizatorius ar jo įgaliotas asmuo Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatuose nustatyta tvarka organizuoja viešą svarstymą.“

1.36. Pakeičiame 73 punktą ir jį išdėstome taip:

73. Pasiūlymai dėl kaimo plėtros žemėtvarkos projekto planavimo organizatoriui teikiami ir juos planavimo organizatorius nagrinėja Teritorijų planavimo įstatymo 37 straipsnyje ir Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatuose nustatyta tvarka.“

1.37. Pakeičiame 74 punktą ir jį išdėstome taip:

74. Planavimo organizatorius privalo registruoti visus gautus pasiūlymus dėl kaimo plėtros žemėtvarkos projekto sprendinių, juos išnagrinėti ir raštu arba elektronine forma per ŽPDRIS, jeigu pasiūlymai buvo pateikti šioje sistemoje, atsakyti šiuos pasiūlymus teikusiems asmenims per Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatuose nustatytus terminus, nurodydamas, ar atsižvelgta į pasiūlymus, ar neatsižvelgta, taip pat kodėl neatsižvelgta.“

1.38. Pakeičiame 79 punktą ir jį išdėstome taip:

79. Kaimo plėtros žemėtvarkos projektai Teritorijų planavimo komisijoje derinami per ŽPDRIS su planavimo sąlygas išdavusiomis (turėjusiomis išduoti) institucijomis Teritorijų planavimo įstatymo 26 straipsnyje nustatyta vietovės lygmens kompleksinio teritorijų planavimo dokumentų derinimo tvarka.“

1.39. Pakeičiame 84 punktą ir jį išdėstome taip:

84. Planavimo organizatorius, gavęs Priežiūros institucijos patikrinimo aktą, kuriame įrašyta išvada – pritarti kaimo plėtros žemėtvarkos projekto teikimui tvirtinti, teikia kaimo plėtros žemėtvarkos projektą tvirtinti Nacionalinės žemės tarnybos vadovui arba jo įgaliotam teritorinio padalinio vadovui, kuris ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo planavimo organizatoriaus prašymo tvirtinti kaimo plėtros žemėtvarkos projektą pateikimo dienos priima sprendimą patvirtinti kaimo plėtros žemėtvarkos projektą ir apie priimtą sprendimą paskelbia Nacionalinės žemės tarnybos interneto svetainėje ir ŽPDRIS, arba planavimo organizatoriui pateikia motyvuotą atsakymą dėl kaimo plėtros žemėtvarkos projekto netvirtinimo. Ši informacija viešinama ne ilgiau kaip iki kaimo plėtros žemėtvarkos projekto įsigaliojimo dienos.“

1.40. Papildome 841 punktu:

841. Nacionalinės žemės tarnybos vadovas arba jo įgaliotas teritorinio padalinio vadovas gali atsisakyti tvirtinti kaimo plėtros žemėtvarkos projektą Teritorijų planavimo įstatymo 27 straipsnio 5 dalies 2 punkte nustatytu atveju.“

1.41. Pakeičiame 86 punktą ir jį išdėstome taip:

86. Kaimo plėtros žemėtvarkos projektas ir sprendimas, kuriuo patvirtintas šis projektas, automatiškai nukreipiami registruoti Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1996 m. birželio 19 d. nutarimu Nr. 721 „Dėl Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registro nuostatų ir Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo duomenų banko nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Registro nuostatai), nustatyta tvarka.“

1.42. Pakeičiame 87 punktą ir jį išdėstome taip:

87. Nacionalinės žemės tarnybos vadovo arba jo įgalioto teritorinio padalinio vadovo sprendimas patvirtinti kaimo plėtros žemėtvarkos projektą ir šiuo sprendimu patvirtintas kaimo plėtros žemėtvarkos projektas įsigalioja kitą dieną po šių dokumentų įregistravimo ir paskelbimo Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre, jeigu sprendime patvirtinti kaimo plėtros žemėtvarkos projektą nenustatyta vėlesnė šių dokumentų įsigaliojimo data.

Sprendimai, kuriais patvirtinti kaimo plėtros žemėtvarkos projektai, su nuoroda į šiuos dokumentus skelbiami Teisės aktų registre. Oficialus informacinis pranešimas apie kaimo plėtros žemėtvarkos projekto patvirtinimą skelbiamas Nacionalinės žemės tarnybos interneto svetainėje ir ŽPDRIS. Ši informacija viešinama ne ilgiau kaip iki kaimo plėtros žemėtvarkos projekto įsigaliojimo dienos.“

1.43. Pakeičiame 873.2.2 papunktį ir jį išdėstome taip:

873.2.2. kaimo plėtros žemėtvarkos projekte panaikinami galiojančių sprendinių prieštaravimai;“.

1.44. Pakeičiame 876 punktą ir jį išdėstome taip:

876. Planavimo organizatorius, atsižvelgdamas į kaimo plėtros žemėtvarkos projekto koregavimo pobūdį, teritoriją ir numatomus sprendinių pakeitimus, nusprendžia, ar bus atliekama atranka SPAV atlikti, ar reikia planavimo sąlygų. Jeigu atrankoje SPAV atlikti nusprendžiama, kad reikia atlikti numatomų sprendinių vertinimą, koregavimo procedūra nutraukiama, kaimo plėtros žemėtvarkos projektas turi būti keičiamas. Koreguojant kaimo plėtros žemėtvarkos projektą, numatomi sprendiniai turi atitikti patvirtintą galiojančio kaimo plėtros žemėtvarkos projekto koncepciją (jeigu ji yra). Koreguoto kaimo plėtros žemėtvarkos projekto viešinimo procedūros atliekamos supaprastinta tvarka, vadovaujantis Teritorijų planavimo įstatymu ir Visuomenės informavimo, konsultavimo ir dalyvavimo priimant sprendimus dėl teritorijų planavimo nuostatais, išskyrus Taisyklių 873.2.1 papunktyje nurodytą atvejį, kai kaimo plėtros žemėtvarkos projekte taisomos techninės klaidos tik planavimo organizatoriaus sprendimu, o informacija apie priimtą sprendimą skelbiama Nacionalinės žemės tarnybos ar savivaldybės (kai planavimo organizatorius yra savivaldybės administracijos direktorius) interneto svetainėje ir ŽPDRIS. Koreguotas kaimo plėtros žemėtvarkos projektas derinamas, tikrinamas ir tvirtinamas taikant Teritorijų planavimo įstatyme ir Taisyklėse nustatytą šių procedūrų tvarką, išskyrus Taisyklių 873.2.1 papunktyje nurodytą atvejį, kai koreguotas kaimo plėtros žemėtvarkos projektas neteikiamas derinti ir tikrinti.“

1.45. Pakeičiame 88 punktą ir jį išdėstome taip:

88. Patvirtinti kaimo plėtros žemėtvarkos projekto sprendiniai galioja neterminuotai, išskyrus Teritorijų planavimo įstatymo 4 straipsnio 4 dalyje numatytus atvejus, arba tol, kol suplanuotai arba didesnei teritorijai, į kurią patenka anksčiau suplanuota teritorija, parengiami ir patvirtinami nauji (juos keičiantys) kaimo plėtros žemėtvarkos projektai ar Taisyklių 881 punkte nurodytais atvejais – vietovės lygmens kompleksinio teritorijų planavimo dokumentai (Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo dokumentų registre pateikiant nuorodą į šį patvirtintą kompleksinio teritorijų planavimo dokumentą Registro nuostatuose nustatyta tvarka).“

1.46. Papildome 881 punktu:

881. Teritorijoms, kurioms parengti ir patvirtinti kaimo plėtros žemėtvarkos projektai ir kurios patenka į urbanizuojamas ir urbanizuotas teritorijas, gali būti rengiami vietovės lygmens kompleksinio teritorijų planavimo dokumentai.“

1.47. Papildome 882 punktu:

882. Žemės sklypai, patenkantys į neurbanizuotą ir neurbanizuojamą teritoriją, kuriems buvo parengti kaimo plėtros žemėtvarkos projektai (numatytas ūkininko ūkio sodybos vietos ir (ar) žemės ūkio veiklai reikalingų statinių statybos vietos parinkimas), gali būti dalijami rengiant žemės sklypų formavimo ir pertvarkymo projektą nekeičiant pagrindinės žemės naudojimo paskirties ir naudojimo būdo taip, kad viename iš padalytų žemės sklypų būtų galima įgyvendinti kaimo plėtros žemėtvarkos projekto sprendinius (arba vienas iš padalytų žemės sklypų atitiktų įgyvendinto kaimo plėtros žemėtvarkos projekto sprendinius).“

1.48. Pakeičiame 90 punktą ir jį išdėstome taip:

90. Kai pagal kaimo plėtros žemėtvarkos projektus pakeičiama žemės naudmenų sudėtis, pagrindinė žemės naudojimo paskirtis ir (ar) būdas, taip pat žemės sklypams tikslinamos, panaikinamos ir (ar) nustatomos papildomos Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatyme nurodytos teritorijos, kuriose taikomos specialiosios žemės naudojimo sąlygos, žemės savininkas ar valstybinės žemės patikėtinis arba planavimo organizatorius teisės aktų nustatyta tvarka teikia duomenis Nekilnojamojo turto kadastro ir registro tvarkytojui patikslinti Nekilnojamojo turto kadastro ir registro duomenis.“

1.49. Pakeičiame 93 punktą ir jį išdėstome taip:

93. Nesutarimus tarp kaimo plėtros žemėtvarkos projektų rengėjų, planavimo sąlygas išduodančių institucijų, planavimo organizatorių ir projektą derinančios Teritorijų planavimo komisijos nagrinėja Priežiūros institucija.“

1.50. Pakeičiame 2 priedo pavadinimą ir jį išdėstome taip:

„PRAŠYMAS IŠDUOTI PLANAVIMO SĄLYGAS

KAIMO PLĖTROS ŽEMĖTVARKOS PROJEKTUI RENGTI“.

1.51. Pakeičiame 2 priedo 1 punktą ir jį išdėstome taip:

1. Planavimo sąlygas išduodanti institucija:“.

1.52. Pakeičiame 2 priedo 2 punktą ir jį išdėstome taip:

2. Planavimo organizatorius: _________________________________________________

(planavimo organizatoriaus fizinio asmens vardas ir pavardė, gyvenamosios vietos adresas, ________________________________________________________________________________el. pašto adresas, telefono numeris arba juridinio asmens nesutrumpintas pavadinimas, įmonės kodas, buveinės adresas, el. pašto adresas, telefono

________________________________________________________________________________numeris, juridinio asmens atstovo pareigos, vardas ir pavardė)“.

1.53. Pakeičiame 3 priedo 1 punktą ir jį išdėstome taip:

1. Planavimo sąlygas išduodanti institucija:“.

1.54. Pakeičiame 3 priedo 3 punktą ir jį išdėstome taip:

3. Planuojama teritorija:“.

2. N u s t a t o m e, kad iki 2021 m. liepos 1 d. pradėti rengti kaimo plėtros žemėtvarkos projektai, dėl kurių rengimo kreiptasi teritorijos planavimo sąlygų, planavimo organizatoriaus sprendimu gali būti baigiami rengti, derinami, tikrinami ir tvirtinami pagal Lietuvos Respublikos teritorijų planavimo įstatymo Nr. I-1120 2, 3, 6, 7, 11, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 20, 23, 25, 26, 27, 28, 30, 31, 33, 35, 37, 39, 47 ir 49 straipsnių pakeitimo įstatymo 26 straipsnio 4 dalies nuostatas.

 

 

Žemės ūkio ministras                                                                                                Kęstutis Navickas

 

 

Aplinkos ministras                                                                                                    Simonas Gentvilas