KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TRADICINIŲ RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ IR BENDRIJŲ VEIKLOS RĖMIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO 

 

2015 m. gruodžio 22 d. Nr. T-322(E)

Kelmė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 17 punktu ir Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2013 m. lapkričio 26 d. sprendimu Nr. T-340 „Dėl Kelmės rajono savivaldybės 2013–2020 metų ilgalaikio strateginio plėtros plano patvirtinimo“ patvirtinta 1 programos „Ekonominės aplinkos ir investicijų programa“ 1.1.2.1 priemone „Sakralinių objektų renovavimas“, Kelmės rajono savivaldybės taryba  nusprendžia:

1.  Patvirtinti Kelmės rajono savivaldybės tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų rėmimo tvarkos aprašą (pridedama).

2.  Sudaryti Kelmės rajono tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų paraiškų vertinimo komisiją iš 3 Tarybos narių ir 2 Savivaldybės administracijos darbuotojų.

Nariai: Vaclovas Andrulis, Kelmės rajono savivaldybės meras;

Rimantas Motuzas, Kelmės rajono savivaldybės tarybos narys, Biudžeto ir investicijų komiteto pirmininkas;

Saulius Mockus, Kelmės rajono savivaldybės tarybos narys, Savivaldybės turto valdymo ir komunalinio ūkio komiteto narys;

Irena Sirusienė, Kelmės rajono savivaldybės administracijos direktorė;

Vidmantas Kizis, Kelmės rajono savivaldybės administracijos Kraštotvarkos, paveldosaugos ir statybos skyriaus vyriausiasis specialistas.

3.   Komisijos pirmininku paskirti rajono savivaldybės merą Vaclovą Andrulį.

4.  Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja nuo 2016 m. sausio 1 d.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Vaclovas Andrulis


 

PATVIRTINTA

Kelmės rajono savivaldybės tarybos

2015 m. gruodžio 22 d. sprendimu Nr. T-322(E)

 

 

KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS TRADICINIŲ RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ IR BENDRIJŲ VEIKLOS RĖMIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I sKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1. Šis tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Kelmės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje veikiančių tradicinių religinių bendruomenių veiklos rėmimo iš Kelmės rajono savivaldybės biudžeto lėšų ir atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarką.

2. Aprašas tvirtinamas ir keičiamas Savivaldybės tarybos sprendimu.

3. Savivaldybės tradicinės religinės bendruomenės pagal Ekonominės aplinkos ir investicijų programos priemonę „Sakralinių objektų renovavimas“, kurios uždavinys – išsaugoti kultūros paveldo objektus, pritaikant juos viešosioms reikmėms, finansuojamos remiantis Savivaldybės tarybos patvirtintu einamųjų metų biudžetu.

 

II sKYRIUS

TIKSLAI, UŽDAVINIAI IR PRIORITETAI

 

4. Savivaldybės tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklos rėmimo tikslas – prisidėti prie rajono kultūros paveldo, priklausančio religinėms bendruomenėms, išsaugojimo suteikiant tradicinėms religinėms bendruomenėms ir bendrijoms paramą pastatų ar kitų krašto kultūros paveldo vertybių remonto, rekonstravimo ir inventorizavimo, aplinkos, kraštovaizdžio tvarkymo darbams atlikti, organizuojamiems renginiams ir religinių bendruomenių veiklai vietos bendruomenėje remti, kultūriniam turizmui puoselėti.

5. Tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų veiklos rėmimo uždaviniai yra šie:

5.1. ugdyti visuomenės bendrąją kultūrą, puoselėti etnokultūrą ir kraštovaizdį, saugoti nekilnojamąsias kultūros vertybes;

5.2. skatinti religines bendruomenes spręsti bendruomenės socialines, kultūrines, dorovines problemas;

5.3. pagal finansines galimybes iš dalies finansuoti Savivaldybės teritorijoje esančių religinėms bendruomenėms priklausančių pastatų remonto darbus ir šių pastatų pritaikymą bendruomenės poreikiams;

5.4. bendradarbiauti su religinėmis bendruomenėmis saugant bažnytinį meną, didinti bendruomenės socialines, ekonomines, kultūrines galimybes;

5.5. remti moralines vertybes puoselėjančią, šviečiamąją religinių bendruomenių veiklą.

6. Prioritetai teikiami:

6.1. pareiškėjų projektams, kurie papildomai pritraukia lėšas iš įvairių fondų bei kitų finansavimo šaltinių (prie papildomų finansavimo šaltinių priskiriamos ir nuosavos pareiškėjo lėšos);

6.2. objektams, turintiems išliekamąją istorinę, architektūrinę, meninę vertę;

6.3. objektams, kurių būklė blogiausia, t. y. pastatui, kitam objektui, kuriam skubiai reikalingi avarijos grėsmės pašalinimo ar apsaugos priemonių įrengimo darbai.

 

III sKYRIUS

PARAIŠKŲ PATEIKIMAS IR VERTINIMAS

 

7. Patvirtinus rajono biudžetą, informacija apie paramos tradicinėms religinėms bendruomenėms ir bendrijoms teikimą ir kvietimas teikti paraiškas skelbiami Kelmės rajono savivaldybės interneto puslapyje www.kelme.lt. Konkretus paraiškų pateikimo terminas nurodomas kvietime, jį nustato administracijos direktorius.

8. Paraiškos teikėjas, atitinkantis reikalavimus ir pageidaujantis gauti Savivaldybės biudžeto finansinę paramą, Savivaldybės administracijos Bendrojo priėmimo skyriui pateikia nustatytos formos paraišką (1 priedas) ir šiuos dokumentus:

8.1. patvirtintą jungtinės veiklos (partnerystės) sutarties kopiją, jei paraiška teikiama kartu su partneriu (partneriais). Jungtinės veiklos (partnerystės) sutartis privalo atitikti Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse nustatytus jungtinės veiklos sutarčiai keliamus reikalavimus;

8.2. pareiškėjo vadovo pasirašytą pažymą arba finansinio rėmėjo garantinį raštą, kurie patvirtintų projekto papildomų finansavimo šaltinių buvimą ir lėšų dydį;

8.3. pareiškėjui rekomenduojama pridėti papildomus paraiškos teikimo poreikį pagrindžiančius dokumentus (dekanato parapijų administratorių, susirinkimo protokolų ar kitų dokumentų kopijas, ekspertų rekomendacijas) bei kitą, su paraiška susijusią, informaciją.

9. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba ir patvirtinta pareiškėjo atstovo parašu ir antspaudu. Pareiškėjas paraišką privalo pateikti iki kvietime nurodytos datos įskaitytinai. Paraiška gali būti pateikiama asmeniškai, per įgaliotą asmenį arba atsiunčiama paštu.

10. Savivaldybės tarybos sprendimu paraiškoms vertinti sudaroma Kelmės rajono tradicinių religinių bendruomenių ir bendrijų paraiškų vertinimo komisija (toliau – Komisija) iš 5 narių: 3 Savivaldybės tarybos narių ir 2 Savivaldybės administracijos darbuotojų. Paramos vertinimo komisijos pirmininką skiria Savivaldybės taryba. Pavaduotoją išrenka Komisija pirmame posėdyje.

11. Komisija yra kolegialus organas, priimantis teikimą dėl dalinės finansinės paramos skyrimo, jos dydžio nustatymo bei kitais klausimais.

12. Komisijos pagrindinė veiklos forma – posėdžiai. Posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių. Sprendimai priimami dalyvaujančių Komisijos narių dauguma, o balsams pasiskirsčius po lygiai sprendimą lemia pirmininko balsas.

13. Komisijos pirmininkas:

13.1. sušaukia posėdžius, jiems pirmininkauja bei pasirašo protokolus, referuoja apie komisijos priimtą teikimą dėl paramos, atstovauja Komisijai susitikimuose su pareiškėjų atstovais;

13.2. nesant pirmininko, Komisijos darbui vadovauja Komisijos pirmininko pavaduotojas.

14. Paraiškų (projektų) vertinimo kriterijai yra šie:

14.1. paraiškos užpildymo kokybė (paraiška parengta tvarkingai, pagal patvirtintą paraiškos formą, aiškiai atsakyta į visus paraiškos formos punktus, yra visi reikalingi parašai, antspaudai);

14.2. projekto atitikimas prioritetams (remiamoms veikloms);

14.3. paraiškos biudžetas (išlaidos yra aiškios, tinkamos finansuoti, detaliai pagrįstos);

14.4. pareiškėjo turimi ištekliai projektui įgyvendinti (turimos lėšos, resursai, projektų vykdymo patirtis).

15. Pareiškėjų projektams finansavimas neskiriamas, jeigu:

15.1. pareiškėjas paraiškoje arba papildomuose dokumentuose pateikė klaidinančią arba melagingą informaciją;

15.2 Savivaldybės administracija yra nustačiusi praėjusiais metais Savivaldybės biudžeto finansuotų pareiškėjo projektų tikslinio lėšų panaudojimo ar buhalterinės apskaitos pažeidimus arba pareiškėjas nėra pateikęs projektų buhalterinės ataskaitos už praėjusiais metais panaudotas Savivaldybės biudžeto lėšas;

15.3 pareiškėjas projekte numato vykdyti priemonės „Sakralinių objektų renovavimas“ lėšomis neremiamą veiklą.

16. Komisija, nustačiusi, kad kai kurios paraiškos biudžete numatytos išlaidos nėra būtinos planuojamiems projekto rezultatams pasiekti, taip pat jei paraiškos sąmatoje nurodytos išlaidos nėra realios, akivaizdžiai neatitinka rinkos kainos arba yra nepakankamai pagrįstos, gali siūlyti skirti pareiškėjui mažesnę, nei paraiškoje prašoma, paramos sumą.

17. Komisija, atlikusi vertinimą, savo išvadas, rekomendacijas bei pasiūlymus dėl projektų finansavimo pateikia administracijos direktoriui.

 

IV sKYRIUS

FINANSAVIMO SKYRIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

18. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos pateiktą teigiamą išvadą, priima sprendimą skirti lėšų projektui įgyvendinti. Savivaldybės administracija apie priimtą sprendimą pareiškėją informuoja raštu.

19. Pareiškėjas per informaciniame pranešime nurodytą terminą privalo atvykti sudaryti projekto finansavimo sutartį. Projekto finansavimo sutartis sudaroma 2 egzemplioriais, turinčiais vienodą juridinę galią. Sutartį pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius arba jo įgaliotas atstovas ir pareiškėjas arba jo įgaliotas atstovas.

20. Jei pareiškėjas per informaciniame pranešime nustatytą terminą pasirašyti projekto finansavimo sutartį nepasirašo sutarties, pasiūlymas pasirašyti projekto finansavimo sutartį netenka galios ir finansavimas projektui nesuteikiamas.

21. Sudarius projekto finansavimo sutartį, pareiškėjas tampa projekto vykdytoju ir atsako už paramos lėšų tikslingą panaudojimą.

22. Projekto vykdytojas sudaro sąmatą, kuri yra neatskiriama projekto finansavimo sutarties dalis ir kurią projekto vykdytojas patvirtina savo parašu bei antspaudais, ir pateikia Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui.

23. Projektui įgyvendinti skirtos lėšos į projekto vykdytojo nurodytą sąskaitą pervedamos, vadovaujantis sutartyje apibrėžtais terminais ir pateikus paraišką lėšoms gauti Savivaldybės administracijos Apskaitos skyriui.

24. Paaiškėjus, kad skirta finansinė parama buvo panaudota ne pagal paskirtį arba ji nebuvo panaudota, projekto vykdytojas privalo lėšas grąžinti į sutartyje nurodytą sąskaitą iki einamųjų metų gruodžio 20 d.; to nepadarius, lėšos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka.

25. Projekto vykdytojas projekto finansavimo sutartyse nustatytais terminais pateikia Apskaitos skyriui Lietuvos Respublikos finansų ministro nustatytos formos biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą, buhalterinės apskaitos dokumentų, kuriais pagrindžiamas lėšų panaudojimas, kopijas.

 

V sKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Šis Aprašas keičiamas, naikinamas ar stabdomas jo galiojimas Savivaldybės tarybos sprendimu.

27. Tai, kas nereglamentuota šiame Apraše, sprendžiama taip, kaip nustatyta Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

 

____________


 

Kelmės rajono savivaldybės tradicinių

religinių bendruomenių ir bendrijų

veiklos rėmimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

PARAIŠKA SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO LĖŠOMS IŠ KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS RELIGINIŲ BENDRUOMENIŲ IR BENDRIJŲ VEIKLOS RĖMIMO PROGRAMOS GAUTI

 

Kelmės rajono savivaldybės administracijai

I. BENDROJO POBŪDŽIO INFORMACIJA

l. Projekto pavadinimas:

 

 

 

2. Informacija apie projektą teikiančią ir vykdančią religinę bendruomenę:

 

Įstaigos pavadinimas:

Įstaigos kodas, įregistravimo data ir numeris:

Adresas ir pašto indeksas:

Telefonas, faksas, elektroninis paštas :

Organizacijos banko rekvizitai (banko pavadinimas, kodas, sąskaitos numeris):

 

II. PROJEKTO PASKIRTIS

3. Problemos pristatymas (glaustai aprašykite problemos, kurią sieks spręsti projektas, aktualumą (kokia tai problema, kiek ir kaip ji aktuali ir kt., jūsų organizacijos vaidmuo ir pan.))

 

 

 

4. Projekto partneriai (aprašykite kiekvieną numatomą projekto partnerį):

 

 

 

 

 

 

5. Laukiami rezultatai:

 

 

 

III. NUMATOMOS IŠLAIDOS

6. Projekto išlaidos

Eil.

Nr.

Išlaidų pavadinimas

(detalizuokite)

20 m. (Eur)

lėšos, prašomos iš Kelmės rajono savivaldybės

kiti finansavimo šaltiniai

iš viso

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

IV. Papildoma informacija

 

7. Prie paraiškos pridedama (dokumentų sąrašas):

 

 

 

20...m. ...........................      d.

Paraišką teikiančios organizacijos vadovas _______________________________________

(Parašas)                                 Vardas ir pavardė

A.V.