LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2012 M. VASARIO 13 D. ĮSAKYMO NR. V-258 „DĖL PAGRINDINIO UGDYMO PASIEKIMŲ PATIKRINIMO, LIETUVIŲ KALBOS IR LITERATŪROS ĮSKAITOS, BRANDOS EGZAMINŲ UŽDUOTIES FORMOS, VYKDYMO IR VERTINIMO INSTRUKCIJŲ PRITAIKYMO MOKINIAMS, BUVUSIEMS MOKINIAMS IR EKSTERNAMS, TURINTIEMS SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMOPAKEITIMO

 

 

2022 m. lapkričio 28 d. Nr. V-1880

Vilnius

 

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2012 m. vasario 13 d. įsakymą Nr. V-258 „Dėl Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo, lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos, brandos egzaminų užduoties formos, vykdymo ir vertinimo instrukcijų pritaikymo mokiniams, buvusiems mokiniams ir eksternams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, tvarkos aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu nurodytą įsakymą ir jį išdėstau nauja redakcija (Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo, lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos, brandos egzaminų užduoties formos, vykdymo ir vertinimo instrukcijų pritaikymo mokiniams, buvusiems mokiniams ir eksternams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, tvarkos aprašas nauja redakcija nedėstomas):

„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PAGRINDINIO UGDYMO PASIEKIMŲ PATIKRINIMO, LIETUVIŲ KALBOS IR LITERATŪROS ĮSKAITOS, LENKŲ TAUTINĖS MAŽUMOS GIMTOSIOS KALBOS IR LITERATŪROS TARPINIO PATIKRINIMO, BRANDOS EGZAMINŲ UŽDUOTIES FORMOS, VYKDYMO IR VERTINIMO INSTRUKCIJŲ PRITAIKYMO MOKINIAMS, BUVUSIEMS MOKINIAMS IR EKSTERNAMS, TURINTIEMS SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 38 straipsnio 3 dalimi, Brandos egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2006 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-2391 „Dėl Brandos egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo ir Lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 47 punktu, Lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2006 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-2391 „Dėl Brandos egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo ir Lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 3 punktu, Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. V-2558 „Dėl Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 19 punktu,

t v i r t i n u Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo, lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos, lenkų tautinės mažumos gimtosios kalbos ir literatūros tarpinio patikrinimo, brandos egzaminų užduoties formos, vykdymo ir vertinimo instrukcijų pritaikymo mokiniams, buvusiems mokiniams ir eksternams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, tvarkos aprašą (pridedama).“

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo, lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos, brandos egzaminų užduoties formos, vykdymo ir vertinimo instrukcijų pritaikymo mokiniams, buvusiems mokiniams ir eksternams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, tvarkos aprašą:

2.1. Pakeičiu pavadinimą ir jį išdėstau taip:

DĖL PAGRINDINIO UGDYMO PASIEKIMŲ PATIKRINIMO, LIETUVIŲ KALBOS IR LITERATŪROS ĮSKAITOS, LENKŲ TAUTINĖS MAŽUMOS GIMTOSIOS KALBOS IR LITERATŪROS TARPINIO PATIKRINIMO, BRANDOS EGZAMINŲ UŽDUOTIES FORMOS, VYKDYMO IR VERTINIMO INSTRUKCIJŲ PRITAIKYMO MOKINIAMS, BUVUSIEMS MOKINIAMS IR EKSTERNAMS, TURINTIEMS SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ, TVARKOS APRAŠAS“.

2.2. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo, lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos, lenkų tautinės mažumos gimtosios kalbos ir literatūros tarpinio patikrinimo, brandos egzaminų užduoties formos, vykdymo ir vertinimo instrukcijų pritaikymo mokiniams, buvusiems mokiniams ir eksternams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo, lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos, lenkų tautinės mažumos gimtosios kalbos ir literatūros tarpinio patikrinimo, brandos egzaminų užduoties formos, vykdymo ir vertinimo instrukcijų pritaikymą mokiniams, buvusiems mokiniams ir eksternams, atsižvelgus į jų specialiuosius ugdymosi poreikius, kylančius dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų.“

2.3. Papildau I skyrių 21 punktu:

21. Mokinio, buvusio mokinio ir eksterno, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo, lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos, lenkų tautinės mažumos gimtosios kalbos ir literatūros tarpinio patikrinimo, mokyklinių brandos egzaminų vertinimo instrukcijas pritaiko mokyklos vadovas, brandos egzaminų – Nacionalinės švietimo agentūros direktorius, pagal pateiktą pedagoginės psichologinės tarnybos pažymą (priedas).“

2.4. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Prašymai dėl lenkų tautinės mažumos gimtosios kalbos ir literatūros tarpinio patikrinimo, lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos užduoties formos, vykdymo ir vertinimo instrukcijų pritaikymo teikiami mokyklos vadovui, vadovaujantis Lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2006 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. ISAK-2391 „Dėl Brandos egzaminų organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo ir Lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos organizavimo ir vykdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

2.5. Pakeičiu 6 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

6. Kartu su prašymu mokinys, buvęs mokinys ir eksternas, turintis specialiųjų ugdymosi poreikių, pateikia pedagoginės psichologinės tarnybos pažymą (priedas), nustatančią pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo, lenkų tautinės mažumos gimtosios kalbos ir literatūros tarpinio patikrinimo, lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos, brandos egzaminų užduoties formos, vykdymo ir vertinimo instrukcijų pritaikymo pobūdį dėl:“.

2.6. Papildau 6.6.3 papunkčiu:

6.6.3. nuotaikos spektro;“.

2.7. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Mokinys, buvęs mokinys ir eksternas, turintis klausos sutrikimų (vidutinį, žymų, labai žymų ar gilų klausos sutrikimą (kurtumą) ar kochlearinius implantus, nuo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo lietuvių kalbos ir literatūros, gimtosios kalbos (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių) dalies žodžiu, gimtosios kalbos (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių) mokyklinio brandos egzamino I dalies, užsienio kalbos (anglų, prancūzų, rusų, vokiečių) valstybinio brandos egzamino kalbėjimo ir klausymo dalių atleidžiamas, lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos nelaiko. Mokinys, buvęs mokinys ir eksternas, turintis sklandaus kalbėjimo (ritmo) ar nerimo spektro (selektyviojo mutizmo) sutrikimą, atleidžiamas nuo pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo lietuvių kalbos ir literatūros, gimtosios kalbos (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių) dalies žodžiu, gimtosios kalbos (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių) mokyklinio brandos egzamino I dalies, užsienio kalbos (anglų, prancūzų, rusų, vokiečių) valstybinio brandos egzamino kalbėjimo dalies. Lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos nelaiko. Bendras įvertinimas, išskyrus lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos, skaičiuojamas taikant Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus įsakymu nustatytą indeksavimo koeficientą. Mokiniui, buvusiam mokiniui ir eksternui, turinčiam sklandaus kalbėjimo (ritmo) sutrikimą ir nusprendusiam anksčiau išvardintas dalis laikyti (nebūti atleistam), taikomi toliau apraše numatyti pritaikymai.“

2.8. Pakeičiu 8.1.2.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.1.2.1. užduotys pateikiamos Brailio raštu, kompaktiniame diske ar kitoje laikmenoje WORD formatu;“.

2.9. Pakeičiu 8.1.2.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.1.2.2. vietoj užduotyse pateikiamų piešinių ar brėžinių, kuriais būtina naudotis atliekant užduotį ir kurių dėl galimų esančių smulkių detalių negalima pateikti iškiliuoju būdu, pateikiami maketai arba piešinių, brėžinių žodiniai apibūdinimai;“.

2.10. Pakeičiu 8.2 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

8.2. klausos sutrikimų ar turinčiajam kochlearinius implantus, įvairiapusių raidos, bendrųjų mokymosi sutrikimų pritaikoma einamųjų metų lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo užduoties forma:“.

2.11. Pripažįstu netekusiu galios 9 punktą.

2.12. Papildau 10.7 papunkčiu:

10.7. elgesio ar (ir) emocijų sutrikimo (nuotaikos spektro).“

2.13. Pakeičiu 13.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.1. judesio ir padėties bei neurologinių, aktyvumo ir (ar) dėmesio, specifinių mokymosi (rašymo), įvairiapusių raidos sutrikimų, kai neįskaitomas ar sunkiai įskaitomas raštas yra nulemtas sutrikimo, leidžiama organizuoti atskiroje patalpoje ir naudotis kompiuteriu, kuriame neįdiegta teksto rašybos ir gramatikos tikrinimo programa“.

2.14. Pakeičiu 13.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.3. įvairiapusių raidos sutrikimų, leidžiama turėti sensorines pertraukas, kurių trukmė ir dažnumas nurodytas pedagoginės psichologinės tarnybos pažymoje (priede), atsižvelgiant į mokinio Individualaus ugdymo plane nurodytas ir ugdymo procese taikytas sensorines pertraukas;“.

2.15. Pakeičiu 13.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

13.6. regos, įvairiapusių raidos, elgesio ar (ir) emocijų sutrikimų (aktyvumo ir (ar) dėmesio, nerimo spektro), brandos egzaminų metu neperkėlus atsakymų į atsakymų lapą, vertinami užduočių sąsiuviniuose pateikti atsakymai.“

2.16. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. Mokiniui, buvusiam mokiniui ir eksternui, turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių dėl įvairiapusių raidos sutrikimų ar nerimo spektro sutrikimo, brandos egzaminus, lenkų tautinės mažumos gimtosios kalbos ir literatūros tarpinį patikrinimą leidžiama vykdyti savo mokykloje jiems įprastoje ir jų poreikiams pritaikytoje patalpoje, kurioje buvo teikiamas ugdymas ir pagalba, numatyta mokinio Individualaus ugdymo plane (pvz., sumažinti vaizdiniai ir garsiniai dirgikliai, leidžiama naudoti garsą slopinančias ausines arba ausų kištukus ir kt.) pagal pateiktą pedagoginės psichologinės tarnybos pažymą (priedas). Vykdytoju skiriamas švietimo pagalbą teikiantis specialistas. Mokiniui, pasirinkus laikyti brandos egzaminus ne atskiroje patalpoje, leidžiama turėti ir naudoti garsą slopinančias ausines ar ausų kištukus.“

2.17. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Mokiniui, buvusiam mokiniui ir eksternui, turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių dėl judesio ir padėties bei neurologinių sutrikimų, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo, brandos egzaminų ir lenkų tautinės mažumos gimtosios kalbos ir literatūros tarpinio patikrinimo metu vykdytoju skiriamas švietimo pagalbą teikiantis specialistas.“

2.18. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Mokiniui, buvusiam mokiniui ir eksternui, turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių dėl specifinių mokymosi (skaitymo), bendrųjų mokymosi, įvairiapusių raidos sutrikimų, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, brandos egzaminą ir (ar) lenkų tautinės mažumos gimtosios kalbos ir literatūros tarpinį patikrinimą leidžiama organizuoti atskiroje patalpoje, o užduotys, pateiktos raštu, vykdytojo perskaitomos ar įgarsinamos, naudojant informacines technologijas.“

2.19. Papildau 221 punktu:

221. Vertinant mokinio, buvusio mokinio ir eksterno, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių dėl sklandaus kalbėjimo (ritmo), nerimo spektro (selektyviojo mutizmo) sutrikimų, atleisto nuo lietuvių kalbos ir literatūros, gimtosios kalbos (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių) pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo dalies žodžiu, gimtosios kalbos (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių) mokyklinio brandos egzamino I dalies, užsienio kalbos (anglų, prancūzų, rusų, vokiečių) valstybinio brandos egzamino kalbėjimo dalies, šioms dalims skirti taškai dauginami iš Nacionalinės švietimo agentūros direktoriaus patvirtinto koeficiento.“

2.20. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip: 

27. Vertinant mokinio, buvusio mokinio ir eksterno, turinčio specialiųjų ugdymosi poreikių dėl klausos sutrikimų ar turinčiajam kochlearinius implantus, įvairiapusių raidos, bendrųjų mokymosi sutrikimų, lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo užduotį, vertinamo teksto apimtis – 150 žodžių; lietuvių kalbos ir literatūros (mokyklinio) brandos egzamino darbą, vertinamo teksto apimtis – 250 žodžių.“

2.21. Pakeičiu priedą ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                                     Jurgita Šiugždinienė


 

 „Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo,

lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos, lenkų

tautinės mažumos gimtosios kalbos ir

literatūros tarpinio patikrinimo, brandos

egzaminų užduoties formos, vykdymo ir

vertinimo instrukcijų pritaikymo mokiniams,

buvusiems mokiniams ir eksternams,

turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių,

tvarkos aprašo

Priedas

 

 

(Pažymos dėl pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo, lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos, lenkų tautinės mažumos gimtosios kalbos ir literatūros tarpinio patikrinimo, brandos egzaminų užduoties formos, vykdymo ir vertinimo instrukcijų pritaikymo forma)

 

 

 

______________________________________________________________________

 

(pedagoginės psichologinės tarnybos pavadinimas)

 

 

 

PAŽYMA DĖL PAGRINDINIO UGDYMO PASIEKIMŲ PATIKRINIMO, LIETUVIŲ KALBOS IR LITERATŪROS ĮSKAITOS, LENKŲ TAUTINĖS MAŽUMOS GIMTOSIOS KALBOS IR LITERATŪROS TARPINIO PATIKRINIMO, BRANDOS EGZAMINŲ UŽDUOTIES FORMOS, VYKDYMO IR VERTINIMO INSTRUKCIJŲ PRITAIKYMO MOKINIAMS, BUVUSIEMS MOKINIAMS IR EKSTERNAMS, TURINTIEMS SPECIALIŲJŲ UGDYMOSI POREIKIŲ

 

 

________________ Nr.___________________

(data) (registracijos numeris)

 

_______________________

(sudarymo vieta)

 

 

 

Vardas ir pavardė ____________________________________

 

Gimimo data ______________________________________

 

Mokykla ___________________________________________

 

 

Išvada apie specialiųjų ugdymosi poreikių (išskyrus atsirandančius dėl išskirtinių gabumų) grupę (negalią, sutrikimą, mokymosi sunkumus):

 

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

Išvada dėl pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo, lietuvių kalbos ir literatūros įskaitos, lenkų tautinės mažumos gimtosios kalbos ir literatūros tarpinio patikrinimo, brandos egzaminų užduoties formos, vykdymo ir vertinimo instrukcijų pritaikymo:

 

 

 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

(Pareigų pavadinimas)                                                (Parašas)                     (Vardas ir pavardė)“.

__________________________________

part_ca9d660b6d6b47758b54f55175dc460f_end