herbas-L_spalvotas

 

LIETUVOS BANKO VALDYBA

 

 

NUTARIMAS

DĖL Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Lietuvos banke tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2018 m. gegužės 24 d. Nr. 03-86

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymo 11 straipsnio 1 dalies 7 punktu, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:

1Patvirtinti Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Lietuvos banke tvarkos aprašą (toliau – Aprašas) (pridedama).

2Nustatyti, kad Aprašo nuostatos galioja ir tais atvejais, kai Lietuvos bankas duomenų subjektų duomenis surinko prieš įsigaliojant Aprašui.

 

 

 

Valdybos pirmininko pavaduotojas,

pavaduojantis Valdybos pirmininką                                                                  Raimondas Kuodis

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos banko valdybos

2018 m. gegužės 24 d.

nutarimu Nr. 03-86

 

 

DUOMENŲ SUBJEKTŲ teisių įgyvendinimo LIETUVOS BANKE TVARKOS aprašas

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Lietuvos banke tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja duomenų subjektų teisių, įtvirtintų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – Reglamentas), įgyvendinimo tvarką Lietuvos banke.

2.  Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Reglamente ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

3.  Aprašas parengtas vadovaujantis Reglamentu.

4.  Šiame apraše nustatytas duomenų subjektų teisių realizavimas, kai Lietuvos bankas veikia kaip duomenų valdytojas arba jei Lietuvos bankas veikia kaip duomenų tvarkytojas vykdydamas Lietuvos banko ir duomenų valdytojo sutartyje nustatytas prievoles.

5.  Duomenų subjektų prašymai pateikti Paskolų rizikos duomenų bazėje tvarkomus duomenis apie save nagrinėjami remiantis Paskolų rizikos duomenų bazės tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos banko valdybos 1995 m. gruodžio 21 d. nutarimu Nr. 125 „Dėl Paskolų rizikos duomenų bazės tvarkymo taisyklių patvirtinimo“ (nuo 2018 m. spalio 1 d. – Paskolų rizikos duomenų bazės tvarkymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos banko valdybos 2018 m. balandžio 18 d. nutarimu Nr. 03-65 „Dėl Paskolų rizikos duomenų bazės tvarkymo taisyklių patvirtinimo“).

6.  Prašymų pateikimo, nagrinėjimo, atsakymų rengimo tvarką reglamentuojančios nuostatos, nurodytos Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos banke taisyklėse, patvirtintose Lietuvos banko valdybos 2014 m. gegužės 8 d. nutarimu Nr. 03-76 „Dėl Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos banke taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos banke taisyklės), nagrinėjant duomenų subjektų prašymus dėl jų teisių įgyvendinimo, taikomos tiek, kiek to nereglamentuoja šis Aprašas.

 

II SKYRIUS

DUOMENŲ SUBJEKTŲ TEISĖS IR PRAŠYMŲ DĖL ŠIŲ TEISIŲ ĮGYVENDINIMO PATEIKIMO TVARKA

 

7.       Duomenų subjektai turi šias teises, įtvirtintas Reglamente:

7.1.    teisę žinoti (būti informuotam) apie savo asmens duomenų tvarkymą Lietuvos banke;

7.2.    teisę susipažinti su Lietuvos banke tvarkomais savo asmens duomenimis;

7.3.    teisę reikalauti ištaisyti duomenis;

7.4.    teisę reikalauti ištrinti duomenis („teisė būti pamirštam“);

7.5.    teisę apriboti asmens duomenų tvarkymą;

7.6.    teisę nesutikti su asmens duomenų tvarkymu;

7.7.    teisę į asmens duomenų perkeliamumą.

8.       Duomenų subjektas, siekdamas įgyvendinti Aprašo 7 punkte nurodytas teises (išskyrus Aprašo 7.1 papunktyje nurodytą teisę), privalo asmeniškai, paštu, per pasiuntinį ar elektroniniu būdu Apraše nustatyta tvarka pateikti rašytinį prašymą (toliau - Prašymas).

9.       Prašymas turi būti pateikiamas:

9.1.    raštu:

9.1.1. tiesiogiai atvykus į Lietuvos banką – Prašymai priimami Lietuvos banko vidaus telefonais: 029, 030, arba pakvietus Lietuvos banko Organizacijos tarnybos Paslaugų administravimo departamento Bendrųjų paslaugų skyriaus atsakingą tarnautoją, pirmadieniais–penktadieniais Lietuvos banko darbo valandomis, taip pat ir pietų pertraukos metu, o antradieniais ir nuo 17.00 iki 19.00 val.;

9.1.2. dedant į Lietuvos banko korespondencijai skirtas dėžes adresu: Totorių g. 4 arba Žirmūnų g. 151, Vilnius, darbo dienomis nuo 7.00 iki 18.00 val;

9.1.3. siunčiant paštu adresu: Totorių g. 4, LT-01121 Vilnius;

9.2.    elektroniniu būdu siunčiant elektroninio pašto adresu info@lb.lt.

10.     Elektroninis Prašymas pateikiamas taip, kad būtų galima:

10.1atpažinti elektroninio dokumento formatą ir turinį;

10.2atverti ir apdoroti jį elektroninių dokumentų valdymo sistemos arba kitomis Lietuvos banko naudojamomis informacinių technologijų priemonėmis.

11.     Prašymas turi būti pateiktas valstybine kalba, įskaitomas, duomenų subjekto pasirašytas, jame turi būti nurodytas duomenų subjekto vardas ir pavardė, asmens kodas, kontaktinė informacija, informacija apie tai, kokią Aprašo 7 punkte nurodytą teisę ir kokia apimtimi pageidauja įgyvendinti, bei informacija, kokiu būdu duomenų subjektas pageidauja gauti atsakymą. Prašymas, pateiktas užsienio kalba, nagrinėjamas vadovaujantis Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos banke taisyklėmis. Pavyzdinė Prašymo forma nurodyta Aprašo 1 priede.

12.     Pateikdamas Prašymą, duomenų subjektas privalo patvirtinti savo tapatybę:

12.1.    jeigu Prašymas pateikiamas tiesiogiai tarnautojui, duomenų subjektas tarnautojui privalo pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Lietuvos bankas pasilieka tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją;

12.2.    jeigu Prašymas pateikiamas paštu ar per pasiuntinį, kartu su Prašymu turi būti pateikiama notaro patvirtinta ar notariniam patvirtinimui prilyginama asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija;

12.3.    jeigu Prašymas pateikiamas elektroniniu būdu, toks Prašymas turi būti pateikiamas taip, kad būtų galima identifikuoti elektroninį parašą ir Prašymą pateikusį asmenį.

13.     Duomenų subjektas Aprašo 7 punkte nurodytas teises turi teisę įgyvendinti pats arba per įstatymų nustatyta tvarka įgaliotą atstovą. Prašymą Lietuvos bankui paduodantis asmens atstovas arba atstovas, kuris kreipiasi į Lietuvos banką atstovaujamo asmens vardu, pateikdamas Lietuvos bankui Apraše nustatytus reikalavimus atitinkantį Prašymą, turi pateikti ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka įformintą atstovavimą patvirtinantį dokumentą (Lietuvos bankas pasilieka atstovavimą patvirtinančio dokumento kopiją).

14.     Lietuvos bankas duomenų subjekto Prašymą privalo išnagrinėti ir atsakymą duomenų subjektui Prašyme nurodytu būdu pateikti ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo Prašymo gavimo dienos. Jeigu Prašymo nagrinėjimo metu pareiškėjas jį patikslina (papildo) arba suformuluoja iš esmės naują Prašymą, nagrinėjimo terminas skaičiuojamas nuo patikslinto (papildyto) prašymo gavimo dienos.

15.     Aprašo 14 punkte nurodytas laikotarpis gali būti pratęstas dar dviem mėnesiams, atsižvelgiant į Prašymo sudėtingumą ir nagrinėjamų Prašymų skaičių. Lietuvos bankas prieš pratęsdamas Prašymo nagrinėjimo terminą informuoja duomenų subjektą apie Prašymo nagrinėjimo termino pratęsimą ir pateikia termino pratęsimo priežastis.

16.     Jeigu duomenų subjekto Prašymas yra akivaizdžiai nepagrįstas arba neproporcingas, visų pirma dėl jo pasikartojančio turinio, Lietuvos bankas turi teisę atsisakyti imtis veiksmų pagal tokį Prašymą. Lietuvos bankas pateikdamas atsisakymą imtis veiksmų pagal Prašymą privalo raštu nurodyti atsisakymo motyvus bei informuoti duomenų subjektą apie duomenų subjekto turimą teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai.

17.     Jeigu Lietuvos bankas turi pagrįstų abejonių dėl Prašymą padavusio fizinio asmens tapatybės, Lietuvos bankas nagrinėdamas Prašymą turi teisę paprašyti pateikti papildomos informacijos ar pateikti papildomus dokumentus, reikalingus norint patvirtinti duomenų subjekto tapatybę. Tokiu atveju Prašymo nagrinėjimo terminas pratęsiamas tokiam laikotarpiui, per kurį duomenų subjektas pateikia papildomą informaciją ar dokumentus.

18.     Lietuvos bankas turi teisę atsisakyti nagrinėti Prašymą, jeigu Prašymas pateiktas nesilaikant Aprašo 9–12 punkto nuostatų. Lietuvos bankas pateikdamas atsisakymą imtis veiksmų pagal Prašymą privalo raštu nurodyti atsisakymo motyvus bei informuoti duomenų subjektą apie duomenų subjekto turimą teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai.

 

PIRMASIS SKIRSNIS

Teisės žinoti (būti informuotam) apie savo asmens duomenų tvarkymą įgyvendinimas Lietuvos banke

 

19.     Aprašo 7.1 papunktyje numatyta duomenų subjekto teisė įgyvendinama, informaciją duomenų subjektui apie jo asmens duomenų tvarkymą pateikiant:

19.1.    Lietuvos banko interneto svetainėje http://www.lb.lt/;

19.2.    įrengiant informacinio pobūdžio lenteles apie vaizdo stebėjimą Lietuvos banko teritorijose / patalpose;

19.3.    bendravimo su duomenų subjektu metu tokiu būdu, kokiu duomenų subjektas kreipiasi į Lietuvos banką ar Lietuvos bankas kreipiasi į duomenų subjektą:

19.3.1. jeigu duomenų subjektas į Lietuvos banką kreipiasi žodžiu – Lietuvos bankas informuoja apie duomenų tvarkymą bei pateikia informaciją duomenų subjektui apie jo asmens duomenų tvarkymą, kiek tai įmanoma, žodžiu arba, esant poreikiui, nurodo duomenų subjektui teisės aktus, kurių pagrindu asmens duomenys Lietuvos banke yra tvarkomi, nukreipia duomenų subjektą į Aprašo 19.1 punkte nurodytą Lietuvos banko interneto svetainę bei perduoda Lietuvos banko duomenų apsaugos pareigūno kontaktus;

19.3.2.   jeigu duomenų subjektas, teikdamas savo asmens duomenis, į Lietuvos banką kreipiasi raštu, Lietuvos bankas pateikia informaciją apie duomenų tvarkymą raštu, nurodydamas teisės aktus, kurių pagrindu asmens duomenys Lietuvos banke yra tvarkomi, nukreipia duomenų subjektą į Aprašo 19.1 punkte nurodytą Lietuvos banko interneto svetainę bei perduoda Lietuvos banko duomenų apsaugos pareigūno kontaktus.

20.     Tuo atveju, jeigu duomenys renkami iš duomenų subjekto, Lietuvos bankas turi teisę atsisakyti įgyvendinti Aprašo 7.1 papunktyje numatytą duomenų subjekto teisę arba pateikti ne visą duomenų subjekto prašomą informaciją, jeigu duomenų subjektas jau turi šią informaciją.

21.     Tuo atveju, jeigu Lietuvos bankas ketina toliau tvarkyti asmens duomenis kitu tikslu, nei tas, kuriuo asmens duomenys buvo gauti, prieš toliau tvarkydamas tuos duomenis Lietuvos bankas pateikia duomenų subjektui informaciją apie tą kitą tikslą ir visą papildomą atitinkamą informaciją, nurodytą Reglamento 14 str. 2 d.

22.     Tuo atveju, jeigu duomenys renkami ne iš duomenų subjekto, informacija apie tokių duomenų tvarkymą ir nuorodos į teisės aktus, reglamentuojančius tokių duomenų tvarkymą, pateikiamos Aprašo 19.1 punkte nurodytoje interneto svetainėje. Lietuvos bankas turi teisę atsisakyti įgyvendinti 7.1 papunktyje numatytą duomenų subjekto teisę arba pateikti ne visą duomenų subjekto prašomą informaciją, kai duomenys renkami ne iš duomenų subjekto, jeigu:

22.1.    duomenų subjektas jau turi šią informaciją;

22.2.    duomenų subjekto prašomos informacijos pateikimas neįmanomas, tam reikėtų neproporcingų pastangų arba kai ji gali labai sukliudyti pasiekti to tvarkymo tikslus;

22.3.    asmens duomenų gavimas ar atskleidimas aiškiai nustatytas Europos Sąjungos teisės aktuose arba Lietuvos Respublikos teisės aktuose, kuriuose nustatytos tinkamos teisėtų duomenų subjektų interesų apsaugos priemonės;

22.4.    asmens duomenys privalo išlikti konfidencialūs laikantis Europos Sąjungos teisės aktuose arba Lietuvos Respublikos teisės aktuose reglamentuojamos profesinės paslapties prievolės, įskaitant Lietuvos banko įstatyme nurodytą valstybės, tarnybos ir banko paslaptį sudarančią informaciją.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

Teisės susipažinti su savo asmens duomenimis įgyvendinimas Lietuvos banke

 

23.     Duomenų subjektas, įgyvendindamas teisę susipažinti su Lietuvos banke tvarkomais savo asmens duomenimis, turi teisę gauti informaciją apie:

23.1.    asmens duomenų tvarkymo tikslus;

23.2.    atitinkamas asmens duomenų kategorijas;

23.3.    duomenų gavėjus arba jų kategorijas;

23.4.    kai įmanoma, numatomą asmens duomenų saugojimo laikotarpį arba kriterijus, pagal kuriuos nustatomas asmens duomenų saugojimo laikotarpis;

23.5.    asmens duomenų šaltinius.

24.     Lietuvos bankas pateikia atsakymą duomenų subjektui per vieną mėnesį nuo Prašymo gavimo dienos. Atsakyme duomenų subjektui, be Aprašo 23 punkte nurodytos informacijos, privaloma pateikti informaciją apie duomenų subjekto teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, taip pat duomenų subjekto teisę prašyti ištaisyti arba ištrinti asmens duomenis, apriboti savo asmens duomenų tvarkymą arba nesutikti su asmens duomenų tvarkymu (kai šios teisės yra taikomos).

25.     Duomenų subjektui paprašius, Lietuvos bankas pateikia tvarkomų duomenų kopijas. Kai duomenų subjektas Prašymą pateikia elektroninėmis priemonėmis ir išskyrus atvejus, kai duomenų subjektas paprašo ją pateikti kitaip, informacija pateikiama įprastai naudojama elektronine forma. Teisė gauti tvarkomų asmens duomenų kopiją neįgyvendinama, jeigu tai gali daryti neigiamą įtaką kitų asmenų teisėms.

26.     Jeigu renkant informaciją, reikalingą atsakymui parengti, nustatoma, kad:

26.1.    Lietuvos bankas tvarko didelį informacijos, susijusios su duomenų subjektu, kiekį ir nėra galimybės visos informacijos duomenų subjektui pateikti, Lietuvos bankas turi teisę paprašyti duomenų subjekto sukonkretinti pateiktą Prašymą;

26.2.    tam tikra informacija apie duomenų subjektą yra susijusi ir su kitais asmenimis, duomenų subjektui informacija turi būti pateikiama tokia apimtimi, kad nebūtų pažeistos kitų asmenų teisės.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

Teisės reikalauti ištaisyti asmens duomenis įgyvendinimas Lietuvos banke

 

27.     Jeigu duomenų subjektas nustato, kad Lietuvos banke yra tvarkomi netikslūs ar neišsamūs jo asmens duomenys, duomenų subjektas turi teisę kreiptis su Prašymu, kad Lietuvos bankas ištaisytų tvarkomus netikslius asmens duomenis arba papildytų neišsamius asmens duomenis.

28.     Tuo atveju, jeigu duomenų subjektas kreipiasi į Lietuvos banką siekdamas ištaisyti ar papildyti jo Lietuvos banke tvarkomus duomenis, kurie buvo gauti ne tiesiogiai iš duomenų subjekto, Lietuvos bankas nedelsdamas perduoda informaciją apie galimai netikslius ar neišsamius duomenis duomenis tvarkančiam duomenų valdytojui.

29.     Lietuvos bankas, gavęs Aprašo 27 punkte nurodytą duomenų subjekto Prašymą, privalo nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo Prašymo gavimo dienos, atlikti duomenų subjekto tvarkomų asmens duomenų analizę, siekdamas nustatyti, ar duomenų subjekto pateiktas Prašymas yra pagrįstas, ir apie tai informuoti duomenų subjektą.

30.     Jeigu yra nustatoma, kad duomenų subjekto pateiktas Prašymas yra pagrįstas, Lietuvos bankas privalo:

30.1.    nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Prašymo pagrįstumo nustatymo, ištaisyti neišsamius ar netikslius asmens duomenis;

30.2.    jeigu nėra galimybių nedelsiant ištaisyti neišsamius ar netikslius asmens duomenis, sustabdyti duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymo veiksmus, ir šiuos asmens duomenis saugoti tol, kol jie bus ištaisyti;

30.3.    ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo neišsamių ar netikslių asmens duomenų ištaisymo informuoti:

30.3.1. duomenų subjektą apie ištaisytus neišsamius ar netikslius asmens duomenis;

30.3.2duomenų gavėjus apie duomenų subjekto prašymu ištaisytus neišsamius ar netikslius asmens duomenis, jeigu duomenų subjekto duomenys buvo teikiami duomenų gavėjams.

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

Teisės reikalauti ištrinti asmens duomenis (teisės būti pamirštam) įgyvendinimas Lietuvos banke

 

31.     Duomenų subjektas turi teisę kreiptis su Prašymu ištrinti su juo susijusius asmens duomenis, jeigu yra vienas iš šių pagrindų:

31.1.    asmens duomenys nebėra reikalingi tikslams, kurie buvo nustatyti prieš renkant asmens duomenis;

31.2.    atšauktas duomenų subjekto sutikimas, kuriuo vadovaujantis buvo grindžiamas duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymas, ir nėra jokio kito teisinio pagrindo tvarkyti duomenų subjekto asmens duomenis;

31.3.    asmens duomenų subjektas nesutinka su savo asmens duomenų tvarkymu pagal Reglamento 21 straipsnio 1 dalį (Aprašo šeštasis skirsnis) ir nėra viršesnių teisėtų priežasčių tvarkyti asmens duomenis;

31.4.    asmens duomenys buvo tvarkomi neteisėtai;

31.5.    asmens duomenys turi būti ištrinti, laikantis Europos Sąjungos teisės aktuose arba Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytos teisinės prievolės.

32.     Duomenų subjekto Prašyme turi būti išsamiai argumentuota, dėl kokių priežasčių yra prašoma ištrinti jo asmens duomenis, ir Prašyme turi būti nurodyta, kokiu Aprašo 31 punkte nurodytu pagrindu yra prašoma ištrinti asmens duomenis.

33Teisė reikalauti ištrinti asmens duomenis (teisė būti pamirštam) Lietuvos banke neįgyvendinama, kai asmens duomenų tvarkymas yra grindžiamas:

33.1.    Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytų reikalavimų vykdymu;

33.2.    archyvavimo tikslais, mokslinių tyrimų tikslais arba statistiniais tikslais laikantis Reglamento 89 straipsnio 1 dalyje nustatytų duomenų tvarkymo apsaugos priemonių, jeigu dėl Aprašo 31 punkte nurodytos teisės gali tapti neįmanoma arba ji gali labai sukliudyti pasiekti to tvarkymo tikslus;

33.3.    siekiant pareikšti, vykdyti arba apginti teisinius reikalavimus.

34.     Lietuvos bankas, gavęs Aprašo 31 punkte nurodytą duomenų subjekto Prašymą, privalo nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo Prašymo gavimo dienos, atlikti duomenų subjekto tvarkomų asmens duomenų analizę, siekdamas nustatyti, ar duomenų subjekto pateiktas Prašymas yra pagrįstas, ir apie tai informuoti duomenų subjektą.

35.     Jeigu yra nustatoma, kad duomenų subjekto pateiktas Prašymas yra pagrįstas, Lietuvos bankas:

35.1.    nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Prašymo pagrįstumo nustatymo, ištrina su duomenų subjektu susijusius duomenis;

35.2.    jeigu nėra galimybių nedelsiant ištrinti duomenų subjekto asmens duomenų, sustabdo duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymo veiksmus;

35.3.    ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo asmens duomenų ištrynimo informuoja:

35.3.1. duomenų subjektą apie ištrintus asmens duomenis;

35.3.2duomenų gavėjus apie duomenų subjekto prašymu ištrintus asmens duomenis, jeigu duomenų subjekto duomenys buvo teikiami duomenų gavėjams, ir, atsižvelgdamas į turimas technologijas ir įgyvendinimo sąnaudas, imasi pagrįstų veiksmų, įskaitant technines priemones, kad informuotų duomenis tvarkančius duomenų valdytojus, jog duomenų subjektas paprašė, kad tokie duomenų valdytojai ištrintų visas nuorodas į tuos asmens duomenis arba jų kopijas ar dublikatus.

 

PENKTASIS SKIRSNIS

Teisės apriboti savo asmens duomenų tvarkymą įgyvendinimas Lietuvos banke

 

36.     Duomenų subjektas turi teisę kreiptis į Lietuvos banką su Prašymu apriboti savo asmens duomenų tvarkymą, jeigu yra vienas iš šių pagrindų:

36.1.    duomenų subjektas užginčija Lietuvos banko tvarkomų jo asmens duomenų tikslumą. Tokiu atveju duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymas gali būti apribotas tokiam laikotarpiui, per kurį Lietuvos bankas patikrina asmens duomenų tikslumą;

36.2.    yra nustatyta, kad duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymas buvo neteisėtas, ir duomenų subjektas nesutinka, kad asmens duomenys būtų ištrinti, ir vietoje to prašo apriboti jų tvarkymą;

36.3.    jeigu yra pasiektas asmens duomenų tvarkymo tikslas ir Lietuvos bankui, kaip duomenų valdytojui, nebereikia šiam tikslui pasiekti surinktų duomenų subjekto asmens duomenų, tačiau jų reikia duomenų subjektui siekiant pareikšti, vykdyti ar apginti teisinius reikalavimus;

36.4.    duomenų subjektas pateikė Prašymą Lietuvos bankui, kuriame išreiškė nesutikimą, kad Lietuvos bankas tvarkytų jo duomenis. Tokiu atveju duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymas gali būti apribotas tokiam laikotarpiui, per kurį Lietuvos bankas patikrina, ar šis duomenų subjekto Prašymas pagrįstas;

36.5.    duomenų subjektas pateikia Prašymą ištrinti jo Lietuvos banke tvarkomus asmens duomenis, nustatoma, kad Prašymas yra pagrįstas, tačiau nėra techninių galimybių duomenų subjekto duomenis ištrinti nedelsiant. Tokiu atveju duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymas gali būti apribotas iki tol, kol duomenų subjekto asmens duomenys bus ištrinti.

37.     Lietuvos bankas, gavęs Aprašo 36 punkte nurodytą duomenų subjekto Prašymą, privalo nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo Prašymo gavimo dienos, atlikti vertinimą, siekdamas nustatyti, ar duomenų subjekto pateiktas Prašymas yra pagrįstas, ir apie tai informuoti duomenų subjektą.

38.     Jeigu nustatoma, kad duomenų subjekto pateiktas Prašymas yra pagrįstas, Lietuvos bankas privalo:

38.1.    apriboti duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymą;

38.2.    nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl asmens duomenų tvarkymo apribojimo priėmimo, informuoti duomenų subjektą apie jo asmens duomenų tvarkymo apribojimą. Jeigu yra galimybė, nurodyti preliminarų laikotarpį, kurio metu bus apribotas duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymas;

38.3.    ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo sprendimo dėl asmens duomenų tvarkymo apribojimo priėmimo informuoti duomenų gavėjus apie priimtą sprendimą, jeigu duomenų subjekto duomenys buvo teikiami duomenų gavėjams.

39.     Kai priimamas sprendimas panaikinti apribojimą tvarkyti duomenų subjekto duomenis, Lietuvos bankas, prieš panaikindamas apribojimą, privalo raštu informuoti duomenų subjektą.

 

ŠEŠTASIS SKIRSNIS

Teisės nesutikti su savo asmens duomenų tvarkymu įgyvendinimas Lietuvos banke

 

40.     Duomenų subjektas turi teisę dėl su jo konkrečiu atveju susijusių priežasčių bet kuriuo metu kreiptis į Lietuvos banką dėl nesutikimo, kad su juo susiję asmens duomenys būtų tvarkomi, jeigu Lietuvos bankas duomenų subjekto asmens duomenis tvarko, siekdamas įgyvendinti jam pavestas viešosios valdžios funkcijas, teisėtus Lietuvos banko ar trečiosios šalies interesus, mokslinių ar statistinių tyrimų tikslais.

41.     Lietuvos bankas, gavęs Aprašo 40 punkte nurodytą duomenų subjekto Prašymą, privalo nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo Prašymo gavimo dienos, atlikti vertinimą, siekdamas nustatyti, ar duomenų subjekto pateiktas Prašymas yra pagrįstas, ir apie tai informuoti duomenų subjektą.

42.     Jeigu nustatoma, kad duomenų subjekto pateiktas Prašymas yra pagrįstas, Lietuvos bankas Aprašo 14 punkte nurodytais terminais informuoja duomenų subjektą, kad jo Prašymas bus įvykdytas.

43.     Jeigu nustatoma, kad duomenų subjekto Prašymas yra nepagrįstas, duomenys yra tvarkomi dėl teisėtų priežasčių, kurios yra viršesnės už duomenų subjekto interesus arba siekiant pareikšti, vykdyti ar apginti teisinius reikalavimus, Lietuvos bankas privalo atsakyme argumentuotai įrodyti, kad duomenų subjekto duomenys yra tvarkomi dėl pagrįstų ir teisėtų priežasčių, kurios yra viršesnės už duomenų subjekto interesus.

 

SEPTINTASIS SKIRSNIS

Teisės į asmens duomenų perkeliamumą įgyvendinimas Lietuvos banke

 

44.     Duomenų subjektas turi teisę kreiptis į Lietuvos banką su Prašymu persiųsti Lietuvos banko tvarkomus duomenų subjekto asmens duomenis kitam duomenų valdytojui ar pateikti pačiam duomenų subjektui, jeigu yra šios sąlygos:

44.1.    duomenų subjekto asmens duomenų tvarkymas yra grindžiamas:

44.1.1.   duomenų subjekto sutikimu;

44.1.2.   vykdoma sutartimi tarp Lietuvos banko ir duomenų subjekto;

44.2.    duomenys yra tvarkomi automatizuotomis priemonėmis;

44.3.    duomenų subjektas asmens duomenis, kuriuos ketina persiųsti kitam duomenų valdytojui, pateikė Lietuvos bankui pats arba per atstovą;

44.4teisė į duomenų perkeliamumą nedaro neigiamo poveikio kitų asmenų teisėms ir laisvėms;

44.5.    duomenų subjektas duomenis pateikė susistemintu ir įprastai naudojamu ir kompiuteriu skaitomu formatu.

45.     Tam, kad būtų įgyvendintas duomenų subjekto Prašymas, turi būti visos Aprašo 44.1–44.5 papunkčiuose nurodytos sąlygos ir nustatyta prašančiojo perkelti duomenis tapatybė, o jei reikia, Lietuvos bankas turi teisę paprašyti duomenų subjekto papildomos informacijos.

46.     Lietuvos bankas, gavęs Aprašo 44 punkte nurodytą duomenų subjekto Prašymą, privalo nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo Prašymo gavimo dienos, atlikti vertinimą, siekdamas nustatyti, ar duomenų subjekto pateiktas Prašymas yra pagrįstas, ir apie tai informuoti duomenų subjektą.

47.     Jeigu nustatoma, kad duomenų subjekto Prašymas pagrįstas ir duomenų gavėjas gali priimti duomenis Lietuvos banko pasiūlytu formatu, raštu suderinus su duomenų subjektu duomenų perdavimo saugumą užtikrinančias priemones, prašomi perkleti duomenys pateikiami Aprašo 14 punkte nurodytais terminais.

48.     Informacija gali būti pateikiama:

48.1.    duomenų subjektui;

48.2.    kitam duomenų valdytojui, jeigu:

48.2.1duomenų subjektas Prašyme nurodo, kad Lietuvos bankas duomenis turėtų persiųsti kitam duomenų valdytojui;

48.2.2yra techninės galimybės pateikti duomenis tiesiogiai kitam duomenų valdytojui.

49.     Jeigu duomenų subjekto Prašymas dėl asmens duomenų perkeliamumo įgyvendinamas duomenų subjekto asmens duomenis perkeliant kitam duomenų valdytojui, Lietuvos bankas nevertina, ar duomenų valdytojas, kuriam bus perkelti duomenų subjekto asmens duomenys, turi teisinį pagrindą gauti duomenų subjekto asmens duomenis ir ar šis duomenų valdytojas užtikrins tinkamas asmens duomenų saugumo priemones. Lietuvos bankas neprisiima atsakomybės už perkeltų asmens duomenų tolimesnį tvarkymą, kurį atliks kitas duomenų valdytojas.

 

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

50.     Duomenų subjektas, nesutinkantis su Lietuvos banko atsakymu į jo Prašymą arba tuo atveju, jeigu per nustatytą Prašymo nagrinėjimo terminą atsakymas duomenų subjektui neišsiųstas, turi teisę paduoti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai. Duomenų subjektas taip pat turi teisę paduoti skundą vadovaudamasis Prašymų ir skundų nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo Lietuvos banke taisyklių nustatyta tvarka.

51.     Sprendimus dėl duomenų subjektų teisių įgyvendinimo arba atsisakymo įgyvendinti Lietuvos banke priima Lietuvos banko struktūrinio padalinio, administruojančio teikiančio Prašymą duomenų subjekto asmens duomenis, vadovas, jeigu struktūrinio padalinio vadovas nemano, kad pagal atsakymo svarbą jį turėtų pasirašyti Lietuvos banko valdybos pirmininkas arba įgaliotas valdybos narys.

52.     Duomenų subjektų teisės Lietuvos banke įgyvendinamos neatlygintinai.

 

_________________________________

 

 

Duomenų subjektų teisių

įgyvendinimo Lietuvos banke aprašo

1 priedas

 

 

PRAŠYMO DĖL DUOMENŲ SUBJEKTO TEISIŲ ĮGYVENDINIMO LIETUVOS BANKE

PAVYZDINĖ FORMA

 

 

 

 

 

     

 

 

(vardas ir pavardė)

 

 

     

 

 

(asmens kodas)

 

 

     

 

 

(adresas ryšiams)

 

 

     

     

 

 

(telefonas)

(el. paštas)

 

 

Lietuvos bankui

Totorių g. 4

LT-01121 Vilnius

 

PRAŠYMAS

DĖL DUOMENŲ SUBJEKTO TEISIŲ ĮGYVENDINIMO

 

 

     

 

 

(data)

 

 

Vadovaudamasis Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo Lietuvos banke apraše nustatyta tvarka, prašau įgyvendinti mano teisę:

– susipažinti su Lietuvos banke tvarkomais mano asmens duomenimis;

– ištaisyti mano asmens duomenis;

– ištrinti mano asmens duomenis;

– apriboti mano asmens duomenų tvarkymą;

– nesutikti su mano asmens duomenų tvarkymu;

– perkelti mano asmens duomenis.

 

Prašymo turinys (nurodykite Jūsų prašomos duomenų subjekto teisės įgyvendinimo aplinkybes, kokia apimtimi pageidaujate įgyvendinti savo teises bei kitą su Jūsų prašymu susijusią informaciją):

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Atsakymą noriu gauti (pažymėti vieną):

registruotu paštu;

atvykęs į Lietuvos banką (Totorių g. 4, Vilnius);

elektroniniu paštu (tik pasirašius prašymą sertifikuotu elektroniniu parašu).

 

 

 

 

(parašas)