KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS DIENOS SOCIALINĖS GLOBOS ASMENS NAMUOSE PASLAUGOS ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. gruodžio 14 d. Nr. ĮS-2781

Kaunas

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos 29 straipsnio  8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 1 dalimi, Kauno rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo, patvirtinto Kauno rajono savivaldybės tarybos 2020-01-23 sprendimu Nr. TS-26 „Dėl Kauno rajono savivaldybės gyventojų mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašo patvirtinimo“, 45 punktu,

t v i r t i n u Kauno rajono savivaldybės dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos organizavimo ir teikimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                            Šarūnas Šukevičius

 

PATVIRTINTA

Kauno rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2020 m. gruodžio 14 d.

įsakymu Nr. ĮS-2781

 

 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS DIENOS SOCIALINĖS

GLOBOS ASMENS NAMUOSE PASLAUGOS ORGANIZAVIMO IR TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.            Kauno rajono savivaldybės dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos organizavimo ir teikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos teikėjus ir gavėjus, šios paslaugos poreikio nustatymą, skyrimą, sustabdymą ir nutraukimą, nustato mokėjimo už paslaugas tvarką ir kitus dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos teikimo aspektus Kauno rajono savivaldybėje.

2.    Dienos socialinė globa asmens namuose – visuma paslaugų, kuriomis asmeniui jo namuose teikiama kompleksinė, nuolatinės specialistų priežiūros reikalaujanti pagalba dienos metu.

3.    Dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos (toliau – Paslauga) teikimo tikslas – sudaryti palankias sąlygas asmeniui su sunkia negalia kuo ilgiau savarankiškai ir visavertiškai gyventi savo namuose, padėti jam integruotis į visuomenę, stiprinti asmens gebėjimus ir savarankiškumą gyvenamojoje aplinkoje bei sudaryti galimybes šeimos nariams derinti profesinį ir asmeninį gyvenimą.

4.    Paslauga organizuojama ir teikiama vadovaujantis šiais principais:

4.1. asmens teisių užtikrinimo – organizuojant ir teikiant Paslaugą, draudžiama nepagrįstai ir neteisėtai riboti asmens teises. Visos asmens problemos sprendžiamos su asmeniui rodoma pagarba, supratimu, jautrumu, užtikrinant ir pripažįstant asmens teisę į privatumą. Įgyvendindamas savo teises, asmuo neturi varžyti kito asmens teisių;

4.2. dalyvavimo ir bendradarbiavimo – siekiant užtikrinti geriausią asmens interesą ir šeimos gerovę, visi Paslaugos organizavimo ir teikimo klausimai sprendžiami dalyvaujant ir bendradarbiaujant pačiam asmeniui, jo globėjui (rūpintojui) ar nepilnamečio vaiko tėvams, prireikus – kitiems šeimos nariams ar artimiesiems giminaičiams bei kompetentingų institucijų atstovams. Vaiko socialinė globa derinama su pagalba jo šeimai;

4.3. pasirinkimo ir Paslaugos tikslingumo – Paslauga organizuojama ir teikiama, remiantis išsamiu ir visapusišku asmens Paslaugos poreikio vertinimu ir įstaigos galimybių suteikti šią Paslaugą vertinimu, pripažįstant asmens teisę rinktis jo pagrįstus lūkesčius ir teisėtus interesus atitinkančią pagalbą. Į asmens nuomonę, jeigu ji neprieštarauja asmens teisėtiems interesams, yra atsižvelgiama užtikrinant, kad nebus pažeistos ir kitų asmenų pasirinkimo galimybės;

4.4.   asmens savarankiškumo ugdymo ir socialinės integracijos – teikiant Paslaugą, asmeniui sudaroma saviraiškos ir įgūdžių ugdymosi galimybė, skatinama pagal galimybes savarankiškai tvarkyti savo buitį, suteikiant žmogaus orumo nežeidžiančią pagalbą, skatinančią palaikyti ar kompensuoti prarastą savarankiškumą ir ugdytis gebėjimus gyventi visuomenėje, įgyvendinant savo teises ir vykdant pareigas, palaikyti socialinius ryšius su visuomene, šeima ir artimaisiais giminaičiais;

4.5.   nediskriminavimo – Paslauga organizuojama ir teikiama pagal įvertintus asmens poreikius, ir tai nepriklauso nuo asmens lyties, negalios, rasės, tautybės, pilietybės, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, amžiaus, įsitikinimų ar pažiūrų, seksualinės orientacijos ir kitų aplinkybių, nesusijusių su Paslauga.

5.      Paslaugos kainą ir mokėjimo už Paslaugą tvarką tvirtina Kauno rajono savivaldybės taryba.

6.    Paslaugos kaina – tai socialinių paslaugų teikimo vienam paslaugos gavėjui per atitinkamą laikotarpį išlaidų pinigine išraiška suma.

7.    Paslaugos teikėjas – socialinių paslaugų įstaiga, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo nustatyta tvarka turinti teisę teikti dienos socialinę globą.

8.    Kitos Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose socialines paslaugas, apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PASLAUGOS GAVĖJAI, JŲ TEISĖS IR PAREIGOS

 

9.    Paslauga organizuojama ir teikiama asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą ir faktiškai gyvenantiems Kauno rajone ar įtrauktiems į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą ir faktiškai gyvenantiems Kauno rajone (toliau – Paslaugos gavėjas (-ai)):

9.1. vaikams su sunkia negalia, kuriems pagal Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymą (toliau – Socialinių paslaugų įstatymas) nustatytas visiško nesavarankiškumo lygis ir pagal Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymą (toliau – Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymas) pripažintas sunkus neįgalumo lygis;

9.2.      suaugusiems asmenims su sunkia negalia, kuriems pagal Socialinių paslaugų įstatymą nustatytas visiško nesavarankiškumo lygis ir kurie pagal Neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymą yra pripažinti nedarbingais;

9.3.      senyvo amžiaus asmenims su sunkia negalia, kurie yra sukakę senatvės pensijos amžių ir kuriems nustatytas visiško nesavarankiškumo lygis.

10.       Paslaugos gavėjo šeimos nariai ir/ ar kiti asmenys, gyvenantys kartu su Paslaugų gavėju ir kuriems nenustatytas Paslaugos poreikis, neturi teisės gauti Paslaugą saviems poreikiams tenkinti. Jiems gali būti teikiamos tik  informavimo, konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo paslaugos.

11.       Paslauga neskiriama ir neteikiama:

11.1.    asmenims, sergantiems psichikos liga ir agresyviems asmenims, kai asmuo savo veiksmais kelia grėsmę ir gali būti pavojingas savo ar aplinkinių sveikatai ar gyvybei;

11.2.    asmenims, sergantiems užkrečiama liga ar įtarus ja sergant, iki kol nebus gauta gydytojų pažyma, kad asmuo yra sveikas;

11.3.    asmenims, piktnaudžiaujantiems ir / ar apsvaigusiems nuo alkoholio, narkotinių ir psichotropinių ar kitų psichiką veikiančių medžiagų;

11.4.    kai nesudaromos sąlygos Paslaugai teikti (Paslaugos teikėjas neįsileidžiamas į namus; Paslaugos gavėjas ar jo šeimos nariai nepriima pagalbos; Paslaugos gavėjo namuose lankosi pašaliniai asmenys, yra girtaujama, smurtaujama ir kyla grėsmė darbuotojų saugumui; namuose antisanitarinės ir nesaugios fizinės sąlygos ir pan.) ar Paslaugos teikėjui daromas psichologinis spaudimas (jis yra žeminamas, vadinamas necenzūriniais žodžiais ir pan.).

12.       Paslaugos gavėjas turi teisę:

12.1.    į Paslaugos teikimą, atsižvelgiant į Paslaugos gavėjo individualius / šeimos poreikius;

12.2.    gauti informaciją, konsultavimo, atstovavimo ir tarpininkavimo paslaugas sprendžiant iškilusias problemas;

12.3.    išsakyti savo nuomonę ir dalyvauti priimant sprendimus planuojant, teikiant ir nutraukiant Paslaugą;

12.4.    į asmens duomenų apsaugą ir konfidencialumą;

12.5.    priimtina forma susipažinti apie jį surinkta informacija ir Paslaugos gavėjo bylos dokumentais;

12.6.    į asmens saugumą, nediskriminavimą ir pagarbą, nešališką, mandagų ir pagarbų darbuotojų, teikiančių Paslaugą, elgesį;

12.7.    teikti prašymus, pasiūlymus ar skundus, kai yra pažeistos jo, kaip Paslaugos gavėjo, teisės ar Paslauga buvo suteikta nekokybiškai.

13.       Paslaugos gavėjo pareigos:

13.1.    teikti Paslaugų gavėjo gyvenamosios vietos seniūnijos (toliau – Seniūnija) ir Paslaugos teikėjo atsakingiems darbuotojams teisingą ir išsamią informaciją, reikalingą Paslaugos poreikiui nustatyti ir finansinėms galimybėms mokėti už Paslaugą įvertinti;

13.2.    geranoriškai, pagarbiai ir mandagiai bendradarbiauti ir bendrauti su darbuotojais, organizuojančiais ir teikiančiais socialines paslaugas, užtikrinti saugią ir sveiką aplinką darbuotojui Paslaugos gavėjo namuose, kad darbuotojai iš Paslaugos gavėjo ir jo artimos aplinkos nepatirtų žeminančio, agresyvaus, užgaulaus elgesio ir veiksmų, kuriais būtų pažeidžiamas darbuotojo orumas, fizinis ar psichologinis saugumas;

13.3.    išklausyti ir išgirsti Seniūnijos ir / ar Paslaugos teikėjo atsakingo darbuotojo vertinimus, rekomendacijas, pasiūlymus ir galimus sprendimo būdus;

13.4.    kuo aktyviau įsitraukti į Paslaugos planavimo ir teikimo procesą;

13.5.    prisiimti individualią atsakomybę už pagalbos plane numatytų veiksmų vykdymą, už pasirinktus sprendimus bei šių sprendimų pasekmes;

13.6.    laiku informuoti Seniūnijos ir / ar Paslaugos teikėjo atsakingą darbuotoją apie pokyčius, susijusius su Paslaugos poreikio nustatymu, finansinių galimybių mokėti už Paslaugą vertinimu, sveikatos būkle ar kitus pokyčius, turinčius (galinčius turėti) įtakos teikiant Paslaugą;

13.7.    laikytis Dienos socialinės globos asmens namuose paslaugos teikimo ir mokėjimo už ją sutarties (toliau – Sutartis) sąlygų.

 

III SKYRIUS

PASLAUGOS SUDĖTIS IR TEIKIMO TRUKMĖ

 

14.       Paslauga susideda iš:

14.1.    socialinės globos paslaugų, kuriomis tenkinami Paslaugos gavėjo globos poreikiai dienos metu namų sąlygomis (1 priedas);

14.2.    asmens sveikatos priežiūros paslaugų (toliau – Slaugos paslaugų), kuriomis tenkinami Paslaugos gavėjo slaugos ir kineziterapijos poreikiai dienos metu namų sąlygomis  (2 priedas);

14.3.    psichologinės pagalbos – individualios, grupinės, šeimos psichologinės konsultacijos.

15.       Asmens sveikatos priežiūros paslaugų asmens namuose teikimas yra derinamas su socialinės globos asmens namuose paslaugų ir psichologinės pagalbos teikimu.

16.       Laikino atokvėpio paslaugą, teikiant dienos socialinę globą, sudaro socialinės globos paslaugos asmens namuose, kuriomis tenkinami Paslaugos gavėjo globos poreikiai dienos metu namų sąlygomis (1 priedas).

17.       Bendra Paslaugos trukmė Paslaugos gavėjui negali viršyti 8 valandų per dieną, 5 dienų per savaitę. Bendra Paslaugos trukmė Paslaugos gavėjui, kai teikiama laikino atokvėpio paslauga, negali viršyti 10 valandų per dieną, 2 dienų per savaitę.

18.       Socialinės globos asmens namuose teikimo trukmę ir sudėtį Paslaugos gavėjui nustato Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas pirmo apsilankymo metu, atsižvelgiant į Seniūnijos socialinio darbuotojo įvertintą Paslaugos poreikį, Paslaugos gavėjo sveikatos būklę, šeimos narių galimybes slaugyti asmenį. Nustatytą Paslaugos teikimo trukmę ir sudėtį socialinis darbuotojas suderina su Paslaugos gavėju ir / ar rūpintoju, globėju ar kitu teisėtu Paslaugos gavėjo atstovu (toliau – atstovas). Socialinės globos asmens namuose teikimo trukmė asmeniui gali būti nuo 2 val. iki 5 val. per dieną iki 5 kartų per savaitę darbo dienomis. Laikino atokvėpio paslaugos, teikiant dienos socialinę globą, bendra trukmė gali būti nuo 2 val. iki 10 val. ir iki 2 kartų per savaitę.

19.    Slaugos paslaugų namuose teikimo trukmę ir sudėtį asmeniui nustato Paslaugos teikėjo slaugytojas pirmo apsilankymo pas asmenį namuose metu, atsižvelgdamas į asmens sveikatos būklę, šeimos gydytojo (gydančio gydytojo) rekomendacijas, paskyrimus, asmens savarankiškumo lygį, šeimos narių galimybes slaugyti asmenį ir suderinęs su Paslaugos gavėju ir / ar jo atstovu. Slaugos namuose teikimo trukmė asmeniui gali būti nuo 1 val. iki 4 val. per dieną iki 5 kartų per savaitę darbo dienomis (teikiant laikino atokvėpio paslaugą, slaugos paslaugos namuose neteikiamos).

20.    Kineziterapijos paslaugos teikimo trukmę ir sudėtį asmeniui nustato kineziterapeutas pirmo apsilankymo pas asmenį namuose metu, vadovaudamasis šeimos gydytojo (gydančio gydytojo) rekomendacijomis, atsižvelgdamas į asmens sveikatos būklę, savarankiškumo lygį, šeimos narių galimybes slaugyti asmenį ir suderinęs Paslaugos gavėju ir / ar jo atstovu. Kineziterapijos teikimo trukmė asmeniui gali būti iki 5 kartų per savaitę darbo dienomis (teikiant laikino atokvėpio paslaugą, kineziterapijos paslaugos namuose neteikiamos).

21.       Psichologinė pagalba teikiama pagal poreikį, suderinus su asmeniu ar jo šeimos nariais datą ir laiką. Psichologinės pagalbos poreikį nustato psichologas kartu su poreikį psichologinei konsultacijai išreiškusiu Paslaugos gavėju ir / ar jo atstovu.

22.       Nustačius, kad Paslauga asmeniui reikalinga daugiau nei 8 val. per dieną arba reikalinga suteikti nedarbo dienomis ir / ar nakties metu, rekomenduojama vertinti trumpalaikės (ilgalaikės) socialinės globos poreikį (išskyrus, kai teikiama laikino atokvėpio paslauga).

 

IV SKYRIUS

PASLAUGOS POREIKIO NUSTATYMAS

 

23.       Paslaugos poreikį įvertina ir nustato Seniūnijos socialinis darbuotojas.

24.       Asmuo (šeima), pageidaujantis gauti Paslaugą arba jo rūpintojas, globėjas, įgaliotas asmuo kreipiasi į asmens (šeimos) gyvenamosios vietos Seniūniją ir užpildo Prašymą – paraišką socialinėms paslaugoms gauti, kurio forma tvirtinama Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu (toliau – Prašymas).

25.       Veikdami asmens (šeimos) ar visuomenės socialinio saugumo interesais, prašymą dėl Paslaugos skyrimo gali pateikti Seniūnija, bendruomenės nariai ar kiti suinteresuoti asmenys, nurodę priežastį, dėl kurios asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo atstovas negali to padaryti pats.

26.       Kartu su prašymu pateikiami šie dokumentai:

26.1.    asmens tapatybę patvirtinantys dokumentai (Lietuvos Respublikos pasas, asmens tapatybės kortelė, vaiko gimimo liudijimas arba leidimas laikinai gyventi Lietuvoje (ne Europos Sąjungos valstybių narių piliečiams);

26.2.    teismo nutartis dėl globos, rūpybos nustatymo (jei asmeniui nustatyta globa, rūpyba) arba teisės aktų nustatyta tvarka išduotas įgaliojimas;

26.3.    asmens socialinį statusą patvirtinantis dokumentas: pensijos gavėjo, neįgaliojo pažymėjimas, darbingumo lygio pažyma;

26.4.    pažyma apie nustatytą specialųjį nuolatinės slaugos poreikį ar specialųjį nuolatinės priežiūros (pagalbos) poreikį;

26.5.    asmens sveikatos priežiūros įstaigos gydytojo (esant poreikiui, psichiatro) medicinos dokumentų išrašas / siuntimas (forma F 027/a), kuriame turi būti nurodytos ligų diagnozės, informacija apie asmens sveikatos būklę, medikamentų vartojimą, kineziterapijos ir slaugos paslaugų namuose poreikį ir patvirtinimas, kad asmuo neserga ūmiomis infekcinėmis ar kitomis pavojingomis užkrečiamosiomis ligomis;

26.6.    pažyma apie asmens (šeimos) 3 paskutinių mėnesių iki kreipimosi dėl Paslaugos teikimo gautas pajamas (išskyrus duomenis, kurie yra gaunami iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų);

26.7.    jeigu dokumentai ir (ar) duomenys, kurių reikia nustatant teisę gauti Paslaugą yra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose ar juos savivaldybė pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, asmuo ar jo atstovas šių dokumentų ir (ar) duomenų pateikti neprivalo. Valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų tvarkytojai, valstybės ir (ar) savivaldybių institucijos, įstaigos, įmonės ir organizacijos savivaldybės administracijos prašymu privalo nemokamai teikti savivaldybės administracijai dokumentus ir (ar) duomenis, kurių reikia nustatant teisę gauti Paslaugą.

27.       Kai asmuo ar jo atstovas negali pateikti reikiamų dokumentų ar nėra kitų asmenų, galinčių tai padaryti, dokumentus surenka Seniūnijos socialinis darbuotojas.

28.       Seniūnijos socialinis darbuotojas, gavęs Prašymą:

28.1.    registruoja Prašymą;

28.2.    supažindina asmenį, kuriam reikalinga Paslauga ir / ar jo atstovą, su Paslaugos organizavimo, teikimo ir mokėjimo už socialines paslaugas tvarkomis;

28.3.    surenka duomenis apie asmens (kai asmuo gyvena šeimoje, jo šeimos), kuriam prašoma Paslauga, gaunamas išmokas, neįgalumo, darbingumo, specialiųjų poreikių lygio nustatymą, šeimos sudėtį, deklaruotą gyvenamąją vietą iš valstybės ir žinybų registrų bei valstybės informacinių sistemų;

28.4.    per 14 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos apsilanko asmens namuose ir nustato asmens socialinių paslaugų poreikį, užpildydamas Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro;

28.5.    nustačius asmens socialinių paslaugų poreikį ir padarius išvadą, kad bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros asmeniui nepakanka, per 30 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos atlieka asmens socialinės globos poreikio vertinimą, užpildydamas asmens socialinės globos poreikio vertinimo formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro;

28.6.    vertina Paslaugos teikimo trukmės ir dažnumo poreikį;

28.7.    įvertina asmens (kai asmuo gyvena šeimoje, šeimos) finansines galimybes mokėti už Paslaugą, užpildydamas Pažymą apie asmens finansines galimybes mokėti už dienos socialinės globos asmens namuose paslaugą (Aprašo priedas Nr. 3), pasirašytinai supažindindamas asmenį ar jo atstovą;

28.8.    jei, atliekant vertinimą, reikalinga papildoma informacija, susijusi su Paslaugos poreikio nustatymu, prašo asmens, jo atstovo ar kitų institucijų pateikti papildomus dokumentus, reikalingus Paslaugos poreikiui nustatyti;

28.9.    registruoja socialinių paslaugų ir socialinės globos poreikio vertinimo formas;

28.10.  sudaro Paslaugos dokumentų bylą ir pateikia Kauno rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui.

29.       Paslaugos poreikis nustatomas individualiai pagal asmens savarankiškumą ir galimybes ugdyti ar kompensuoti asmens interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis, taip pat kompleksiškai vertinant šeimos narių, suaugusių vaikų gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis.

30.       Paslaugos poreikį Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas pervertina, atsiradus naujoms aplinkybėms, susijusioms su asmens sveikatos būkle ar teikiamų paslaugų pasikeitimais.

 

V SKYRIUS

PASLAUGOS SKYRIMAS

 

31.       Kauno rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus (toliau – Socialinės paramos skyrius) atsakingas specialistas, gavęs Paslaugos dokumentų bylą:

31.1.    patikrina ar yra surinkti visi Paslaugai skirti reikalingi dokumentai. Jei dokumentų nepakanka, per 3 darbo dienas informuoja Seniūnijos socialinį darbuotoją;

31.2.    gavus visus reikiamus dokumentus, organizuoja sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo (toliau – Sprendimas) priėmimą, Kauno rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka;

31.3.    Pasirašytą Sprendimo kopiją per 5 darbo dienas išsiunčia Paslaugų gavėjui. Sprendimą įsega į Paslaugos dokumentų bylą ir kartu su lydraščiu perduoda Paslaugos teikėjui.

32.       Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas, atsakingas už Paslaugos teikimą, gavęs Paslaugos dokumentų bylą:

32.1.    susipažįsta su dokumentais;

32.2.    jeigu laikinai nėra galimybės teikti Paslaugos, Paslaugos gavėją įrašo į laukiančiųjų eilę šiai Paslaugai gauti (pagal sprendimo datą ir numerį);

32.3.    per 3 darbo dienas susisiekia su Paslaugos gavėju ir / ar jo atstovu Pašyme nurodytais kontaktais, informuoja apie Paslaugos teikimo galimybes, susitaria dėl datos ir laiko susitikimui. Jei Paslaugos gavėjas yra įrašytas į laukiančiųjų Paslaugos eilę, nurodo eilės numerį ir galimybes bei būdus, kaip sekti laukimo eilėje pokyčius;

32.4.    susitikimo metu Paslaugos gavėją ir / ar jo atstovą supažindina su Paslaugos teikimo tvarka, Paslaugos gavėjo ir Paslaugos teikėjo teisėmis ir pareigomis, asmens duomenų tvarkymu, prašymų ir skundų pateikimo ir kitomis tvarkomis, aptaria ir suderina Paslaugos teikimo pradžią, trukmę, sudėtį, paskiria Paslaugą teiksiančius darbuotojus;

32.5.    apskaičiuoja mokėjimo už Paslaugą dydį;

32.6.    parengia Sutartį, kurioje nustatomos Paslaugos gavėjo ir Paslaugos teikėjo tarpusavio teisės ir pareigos, Paslaugos laikino sustabdymo ir nutraukimo pagrindai (sutarties formą tvirtina Paslaugos teikėjas);

32.7.    informaciją apie Paslaugos skyrimą suveda į Socialinės paramos informacinę sistemą (toliau – SPIS).

33.  Paslauga Paslaugos gavėjui turi būti pradėta teikti per 30 kalendorinių dienų nuo dienos, kai Paslaugos gavėjui atėjo eilė pradėti teikti Paslaugą, Paslaugos teikėjo direktoriui su asmeniu ar jo atstovu pasirašius Sutartį.

34.  Kai Paslaugos gavėjas dėl objektyvių priežasčių (ligos, negalios) negali pats pasirašyti Sutarties, neturi teisėto atstovo, ir / ar už Paslaugą moka jo suaugę vaikai ar kiti suinteresuoti asmenys,  jie savo parašais patvirtina, kad Paslaugos gavėjui yra išaiškintas Sutarties turinys. Kai nėra Paslaugos gavėjo atstovo ar už paslaugas mokėti sutinkančio asmens, Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas ir Seniūnijos atsakingas darbuotojas savo parašais patvirtina, kad Paslaugos gavėjui yra išaiškintas Sutarties turinys.

35.  Sutartis gali būti keičiama arba papildoma Sutarties šalių susitarimu. Visi Sutarties pakeitimai yra įforminami raštu ir laikomi neatsiejama Sutarties dalimi.

36.  Jei Paslaugos gavėjas, kuriam pagal eilės sąrašą gali būti pradėta teikti Paslauga ir / ar jo atstovas atsisako ją gauti, jis per 30 kalendorinių dienų turi pateikti atsisakymą raštu, kuriame nurodoma Paslaugos atsisakymo priežastis. Nesulaukus Paslaugos gavėjo ir / ar jo atstovo atsisakymo raštu per 30 kalendorinių dienų, Paslaugos gavėjas yra vienašališkai išbraukiamas iš laukiančiųjų Paslaugos eilės sąrašo.

37.  Jei Paslaugos gavėjas, kuriam pagal eilės sąrašą turi būti pradėta teikti Paslauga, prašo Paslaugos teikimą laikinai atidėti, Paslaugos gavėjas netenka pirmumo teisės gauti Paslaugą ir yra keliamas į laukiančių Paslaugos eilės sąrašo pabaigą. Antrą kartą nesudarius sąlygų pradėti teikti Paslaugą, Paslaugos gavėjas yra išbraukiamas iš laukiančių Paslaugos eilės sąrašo.

38.    Paslaugos teikimą galima atidėti Paslaugos gavėjo gydymosi sveikatos priežiūros įstaigoje metu ar dėl kitų objektyvių priežasčių:

38.1. Paslaugos gavėjui ir / ar jo atstovui pateikus raštišką motyvuotą prašymą;

38.2. Seniūnijai pateikus raštišką pranešimą apie Paslaugos gavėjo gydymąsi ar kitas objektyvias priežastis;

38.3. Paslaugos teikėjo socialiniam darbuotojui surašius tarnybinį pranešimą pagal gautą iš Paslaugos gavėjo ir / ar jo atstovo informaciją apie Paslaugos teikimo atidėjimo priežastis.

 

VI SKYRIUS

PASLAUGOS TEIKIMAS

 

39.  Paslauga teikiama Paslaugos teikėjo darbo dienomis.

40.  Paslaugą teikia Paslaugos teikėjo darbuotojų komanda, kurią sudaro socialinio darbo organizatorius, socialinis darbuotojas, socialinio darbuotojo padėjėjas, slaugytojas, slaugytojo padėjėjas, kineziterapeutas, psichologas.

41.  Paslaugai teikti Paslaugos teikėjo direktoriaus įsakymu tvirtinamas Paslaugos teikimo grafikas.

42.  Paslaugos teikimo grafikas gali būti keičiamas dėl darbuotojų ligos, atostogų, kvalifikacijos kėlimo, mokymų, susirinkimų, sveikatos patikrinimo ar kitų objektyvių priežasčių apie tai informavus Paslaugos gavėją ar jo atstovą.

43.  Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas per 30 kalendorinių dienų nuo Paslaugos teikimo pradžios kartu su Paslaugos gavėju ir (ar) jo šeimos nariais bei Paslaugą teikiančiais Paslaugos teikėjo darbuotojais sudaro individualų socialinės globos planą (plano forma tvirtinama Paslaugos teikėjo direktoriaus įsakymu). Teikiant Paslaugą vykdoma nuolatinė stebėsena ir, esant poreikiui, tikslinamas individualus socialinės globos planas. Planas peržiūrimas ne rečiau kaip 1 kartą per metus.

44.  Paslaugos sudėtis gali būti keičiama Paslaugos gavėjo ir / ar jo atstovo prašymu, pakitus asmens sveikatos būklei ar dėl kitų svarbių priežasčių.

45.  Jei Paslaugos gavėjui nebeužtenka Paslaugos ar ši Paslauga tampa neefektyvi, Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas apie tai informuoja Seniūnijos socialinį darbuotoją. Seniūnijos socialinis darbuotojas iš naujo vertina asmens socialinių paslaugų poreikį ir sprendžia kitų socialinių paslaugų skyrimo klausimą.

46.  Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas kiekvienam Paslaugos gavėjui sudaro ir veda Paslaugos dokumentų bylą, kurioje kaupia, tikrina ir saugo visus su Paslaugos skyrimu, teikimu, sustabdymu, nutraukimu susijusius dokumentus bei kitą informaciją.

47.  Darbuotojai, teikiantys Paslaugą, pildo Paslaugos suteikimo dokumentus, rengia Paslaugai teikti reikalingą informaciją.

48.  Dokumentuose už suteiktas paslaugas pasirašo Paslaugos gavėjas ar jo atstovas, darbuotojai, teikiantys Paslaugą, už Paslaugos koordinavimą atsakingas Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas.

49.  Paslaugos suteikimo dokumentų formas ir pristatymo terminus tvirtina Paslaugos teikėjo direktorius.

50.  Duomenis apie asmeniui (šeimai) dienos socialinės globos asmens namuose skyrimą, teikimą ir nutraukimą Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas suveda į Socialinės paramos informacinę sistemą.

51.  Paslauga gali būti teikiama, pasitelkiant savanorius ir praktiką atliekančius studentus. Darbas su savanoriais organizuojamas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymu.

 

VII SKYRIUS

PASLAUGOS SUSTABDYMAS IR ATNAUJINIMAS

 

52.    Paslauga gali būti laikinai sustabdoma gavus iš Paslaugos gavėjo ar jo atstovo, Seniūnijos informaciją ir / ar Paslaugos teikėjo socialiniam darbuotojui surašius tarnybinį pranešimą, nurodant objektyvias Paslaugos sustabdymo priežastis ir aplinkybes:

52.1. Paslaugos gavėjui gydantis stacionarinėje asmens sveikatos priežiūros įstaigoje ar slaugos ligoninėje – ne ilgiau kaip 4 mėnesiams;

52.2. Paslaugos gavėjui laikino atokvėpio trumpalaikės socialinės globos paslaugos laikotarpiu;

52.3. Paslaugą gavėjui laikinai išvykus iš savo gyvenamosios vietos – ne ilgiau kaip 30 kalendorinių dienų;

52.4. pas Paslaugos gavėją laikinai svečiuojantis, apsigyvenus kitiems asmenims – ne ilgiau kaip 60 kalendorinių dienų;

52.5. dėl Paslaugą teikiančio darbuotojo ligos, kasmetinių atostogų, ar kitų nebuvimo darbe atvejų (jei nėra galimybės skirti pavadavimo) – ne ilgiau kaip 60 kalendorinių dienų;

52.6. siekiant apsaugoti Paslaugos gavėją ir / ar darbuotojus nuo užkrečiamųjų ligų, infekcijų išplitimo ir išvengti naujo sergamumo užkrečiamosiomis ligomis, infekcijomis protrūkio;

52.7.    įtarus, kad Paslaugos gavėjas ir / ar su juo kartu gyvenantys asmenys gali sirgti užkrečiama liga, iki tol, kol bus gauta sveikatos priežiūros įstaigos pažyma raštu, kad nėra pavojaus užkrėsti kitus;

52.8.    paaiškėjus, kad Paslaugos gavėjas ar jo atstovas pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikio vertinimui arba pablogino sąlygas, norėdamas gauti Paslaugą;

52.9.    Paslaugos gavėjui nesumokėjus už suteiktą Paslaugą ilgiau nei 2 mėnesius;

52.10.  Paslaugos gavėjui ar jo atstovui nesilaikant sutarties sąlygų, kol bus išsiaiškinta sutarties sąlygų pažeidimo priežastis ir nuspręsta dėl tolimesnio paslaugų teikimo.

53.    Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas rengia raštus dėl Paslaugos sustabdymo ir siunčia Kauno rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriui.

54.    Paslaugos teikimas Paslaugos gavėjui sustabdomas Kauno rajono savivaldybės Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymu.

55.    Paslaugos teikimas atnaujinamas, išnykus aplinkybėms, dėl kurių buvo priimtas sprendimas sustabdyti Paslaugos teikimą.

56.    Iškilus grėsmei Paslaugą teikiančio darbuotojo sveikatai ir saugumui, darbuotojas pateikia raštišką pranešimą Paslaugos teikėjo direktoriui.

57.    Gavus tris pranešimus, kad Paslaugų gavėjas ir / ar jo atstovas nesilaiko Sutarties sąlygų, ir/ ar Aprašo nuostatų, Paslaugos gavėjas ir / ar jo atstovas yra iš naujo supažindinamas su Sutarties sąlygomis, Paslaugų gavėjo teisėmis ir pareigomis.

 

VIII SKYRIUS

PASLAUGOS NUTRAUKIMAS

 

58.    Paslaugos teikimas nutraukiamas šiais atvejais:

58.1. gavus Paslaugos gavėjo ar jo atstovo raštišką prašymą;

58.2. Paslaugos gavėjui išvykus gyventi į kitą savivaldybę, valstybę ir / ar deklaravus savo gyvenamąją vietą ne Kauno rajono savivaldybėje;

58.3. Paslaugos gavėjui pradėjus teikti dienos, trumpalaikę ar ilgalaikę socialinę globą institucijoje;

58.4. Paslaugos gavėjui, piktnaudžiaujančiam alkoholiu ar kitomis psichiką veikiančiomis medžiagomis;

58.5. nustačius, kad Paslaugos gavėjo gyvenimo sąlygos ir / ar jo namuose besilankančių asmenų elgesys kelia arba gali sukelti pavojų Paslaugą teikiančių darbuotojų sveikatai ir saugumui;

58.6. Paslaugą teikiančiam darbuotojui patyrus smurtą iš Paslaugos gavėjo ar jo aplinkos;

58.7. pasibaigus Paslaugos sustabdymo terminui ir neišnykus stabdymo priežastims;

58.8. Paslaugos gavėjui nevykdant Sutartyje apibrėžtų sąlygų;

58.9.  Paslaugos gavėjui mirus.

59.  Aprašo 58.1–58.3 ir 58.9 papunkčiuose apibrėžtais atvejais Paslauga nutraukiama Paslaugos teikėjo direktoriaus įsakymu.

60. Aprašo 58.4–58.8 papunkčiuose apibrėžtais atvejais ir Apraše nenumatytais atvejais Paslauga nutraukiama Kauno rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus vedėjo įsakymu, Kauno rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

61. Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas per 5 darbo dienas nuo įsakymo nutraukti Paslaugą priėmimo dienos informuoja Paslaugos gavėją ir / ar jo atstovas ir jam išsiunčia įsakymo kopiją, kuriame nurodytos Paslaugos nutraukimo priežastys.

62. Nutraukus Paslaugą, Paslaugos gavėjas ar jo atstovas ar kiti suinteresuoti asmenys už gautą Paslaugą privalo visiškai atsiskaityti per 5 darbo dienas.

 

IX SKYRIUS

MOKĖJIMAS UŽ PASLAUGĄ

 

63.    Paslaugos finansavimo šaltiniai:

63.1. valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos savivaldybių biudžetams socialinei globai asmenims su sunkia negalia organizuoti;

63.2. Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos;

63.3. Savivaldybės biudžeto lėšos;

63.4. lėšos, gautos už suteiktas dienos socialinės globos paslaugas;

63.5. kitos teisėtai gautos lėšos.

64.    Asmens sveikatos priežiūros paslaugos asmens namuose Integralios pagalbos plėtros veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-435 „Dėl Integralios pagalbos plėtros veiksmų plano patvirtinimo“ įgyvendinimo laikotarpiu, kai jos finansuojamos Europos socialinio fondo lėšomis, teikiamos nemokamai.

65.    Mokėjimo už Paslaugą dydis gali būti nustatytas tik pinigine išraiška.

66.    Mokėjimo už Paslaugą dydį apskaičiuoja ir finansines galimybes mokėti už Paslaugą pervertina Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas.

67.    Asmens pajamos ir mokesčio už Paslaugą dydis apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Vyriausybės ir Kauno rajono savivaldybės tarybos patvirtintais mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos aprašais.

68.  Mokėjimo už Paslaugą dydis nustatomas individualiai, atsižvelgiant į asmens (šeimos narių) finansines galimybes mokėti už Paslaugą.

69.  Tais atvejais, kai šeima (jos nariai) negyvena kartu ir neveda bendro namų ūkio, Seniūnijai pateikus buities tyrimo aktą, mokėjimo už Paslaugą dydis apskaičiuojamas vertinant asmens, kuriam teikiama Paslauga, faktiškai gaunamas pajamas.

70.  Konkretus mokėjimo už Paslaugą dydis Paslaugos gavėjui nustatomas asmens galimybės mokėti procentinę išraišką Eurais (Priedo Nr. 5punktas) padalinus iš metinių vidutinio mėnesio darbo valandų skaičiaus (esant 5 darbo dienų savaitei) ir gautą sumą padauginus iš Paslaugos gavėjui per mėnesį suteiktos Paslaugos trukmės valandomis. Paslaugą teikiančių darbuotojų laikas, sugaištas kelyje pas asmenį, į Paslaugos teikimo trukmę neįskaičiuojamas.

71.  Paslaugos gavėjas ar jo atstovas, ar kiti suinteresuoti asmenys, mokantys už suteiktą Paslaugą, pagal pateiktus buhalterinės apskaitos dokumentus iki kito mėnesio 5 d. gali sumokėti šiais būdais: banko pavedimu, grynais pinigais pašte, UAB „Perlas finance“ (perlasfinance.lt) ar į Paslaugų teikėjo kasą.

72.  Paslaugos gavėjas ar jo atstovas ar kiti suinteresuoti asmenys, mokestį už suteiktą Paslaugą pagal pateiktus buhalterinės apskaitos dokumentus iki paskutinio mėnesio dienos gali perduoti Paslaugos teikėjo socialinio darbuotojo padėjėjui. Paslaugos teikėjo socialinio darbuotojo padėjėjas iki kito mėnesio 5 dienos gautus pinigus įneša į Paslaugos teikėjo kasą.

73.  Jeigu Paslaugos gavėjas ar jo atstovas ar kiti suinteresuoti asmenys atsisako mokėti ir/ar nemoka 2 mėnesius iš eilės už suteiktą Paslaugą, Paslaugos teikimas stabdomas iki kol bus padengta skola ir išsiunčiamas pranešimas dėl skolos padengimo. Ilgiau nei 6 mėnesius nesumokėjus už suteiktą Paslaugą, mokestis išieškomas teisės aktų nustatyta tvarka.

74.  Paslaugos gavėjas ar jo atstovas ar kiti suinteresuoti asmenys privalo pranešti Paslaugos teikėjo socialiniam darbuotojui apie asmens ir jo šeimos (jei asmuo gyvena šeimoje) pajamų pokyčius per 1 mėnesį nuo pajamų pasikeitimo datos. Jei asmens ar jo šeimos (kai asmuo gyvena šeimoje) pajamų dydis keičiasi kiekvieną mėnesį, kartą per 3 mėnesius turi būti pateikta pažyma apie 3 praėjusių mėnesių asmens (šeimos) pajamas, jeigu jų Paslaugos teikėjas pajamų dydžio negali matyti valstybiniuose registruose.

75.  Pasikeitus Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatytam valstybės remiamų pajamų dydžiui, mokėjimą už socialines paslaugas reglamentuojantiems norminiams aktams ar asmens (šeimos) pajamoms, Paslaugos teikėjo socialinis darbuotojas ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo šių pasikeitimų datos iš naujo vertina asmens (jo šeimos narių) finansines galimybes ir parengia pažymą apie mokėjimo už Paslaugą dydį, kuri laikoma sutarties neatskiriama dalimi.

76.       Paslaugos gavėjas, jo atstovas ar kiti suinteresuoti asmenys gali kreiptis į Socialinės paramos skyrių dėl atleidimo nuo mokesčio (ar jo dalies) už Paslaugą, pateikdamas motyvuotą prašymą ir jį pagrindžiančius dokumentus. Kauno rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka Paslaugos gavėjas gali būti atleistas nuo mokesčio (ar jo dalies) už Paslaugą.

77.       Tais atvejais, kai Paslaugos gavėjas miršta ir lieka skola už Paslaugą, ir nėra asmenų, kurie turi prievolę sumokėti už suteiktą Paslaugą, Paslaugos teikimo išlaidos dengiamos iš Savivaldybės biudžeto. Į teismą kreipiamasi dėl skolos priteisimo tik tuo atveju, jei ji didesnė nei 50 Eur.

 

X SKYRIUS

DUOMENŲ APSAUGA

 

78.  Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos 2016 m. balandžio 27 d reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) (toliau – BDAR), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu (toliau – ADTAĮ) ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą.

79.  Visi Kauno rajono savivaldybės, Seniūnijos ir Paslaugos teikėjo darbuotojai, turintys prieigą prie Paslaugos dokumentų bylų ir (ar) kitų asmens duomenų, privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus, tinkamai ir atsakingai tvarkyti asmens duomenis.

80.  Kauno rajono savivaldybė, Seniūnija ir Paslaugos teikėjas užtikrina, kad asmens (šeimos) asmens duomenys yra renkami ir tvarkomi tik Paslaugos teikimo tikslais, remiantis BDAR, ADTAĮ, Paslaugos teikėjo asmens duomenų tvarkymo politika, kitais asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais, bei toliau nėra tvarkomi su tais tikslais nesuderinamu būdu.

81.  Kauno rajono savivaldybė, Seniūnija ir Paslaugos teikėjas užtikrina BDAR ir ADTAĮ numatytas Paslaugos gavėjų teises: 1) žinoti (būti informuoti) apie savo asmens duomenų tvarkymą; 2) susipažinti su savo asmens duomenimis ir kaip jie yra tvarkomi; 3) reikalauti sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant ADTAĮ, BDAR ir kitų asmens duomenų tvarkymą reglamentuojančių teisės aktų nuostatų; 4) nesutikti, kad būtų tvarkomi jų asmens duomenys.

 

XI SKYRIUS

INFORMACIJOS APIE PASLAUGOS GAVĖJĄ SAUGOJIMAS

 

82.  Informacija apie Paslaugos skyrimą ir teikimą kaupiama Socialinės paramos informacinėje sistemoje (SPIS).

83.  Informacija apie Paslaugos gavėją, kaupiama ir saugoma Paslaugos dokumentų byloje Paslaugos teikėjo buveinėje.

84.  Asmeniui, jo atstovui ar suinteresuotiems asmenims pakartotinai kreipiantis dėl Paslaugos skyrimo, Paslaugos dokumentų byla papildoma, duomenys atnaujinami.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

85.  Lėšos, gautos už Paslaugą, apskaitomos ir naudojamos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

86.  Seniūnijos ir Paslaugos teikėjas atsako už Paslaugos organizavimą ir teikimą.

87.  Paslaugos gavėjas ir / ar jo atstovas ar kiti suinteresuoti asmenys išvadas dėl asmens socialinių paslaugų poreikio nustatymo, sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo gali apskųsti Kauno rajono savivaldybės administracijai.

88.  Seniūnijų ir Paslaugos teikėjo atsakingi darbuotojai dėl netinkamo asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir Paslaugos teikimo gali būti traukiami drausminėn atsakomybėn teisės aktų nustatyta tvarka.

89.  Ginčai dėl asmens socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir teikimo sprendžiami teisės aktų nustatyta tvarka.

90.  Šio Aprašo įgyvendinimą kontroliuoja Kauno rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius.

 

____________________________________

 

Kauno rajono savivaldybės

dienos socialinės globos asmens

namuose teikimo ir organizavimo

tvarkos aprašo

1 priedas

 

SOCIALINĖS GLOBOS PASLAUGŲ ASMENS NAMUOSE SĄRAŠAS

Nr.

Paslaugos pavadinimas

Specialistas

1.

Informavimas

Socialinis darbuotojas, socialinio darbuotojo padėjėjas

2.

Konsultavimas

Socialinis darbuotojas

3.

Bendravimas

Socialinis darbuotojas, socialinio darbuotojo padėjėjas

4.

Tarpininkavimas ir atstovavimas

Socialinis darbuotojas, socialinio darbuotojo padėjėjas

5.

Kasdienio gyvenimo įgūdžių ugdymas ir palaikymas

 

5.1.

Dokumentų ar pažymų tvarkymas

Socialinis darbuotojas, Socialinio darbuotojo padėjėjas

5.2.

Mokesčių apskaičiavimas, sumokėjimas, planavimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

5.3.

Transporto organizavimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

5.4.

Laisvalaikio ir užimtumo organizavimas (laikraščių, knygų skaitymas ir pan.)

Socialinio darbuotojo padėjėjas

5.5.

Namų ruošos darbų planavimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

6.

Maitinimo organizavimas

 

6.1.

Maisto produktų pirkimas ir pristatymas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

6.2.

Maisto ruošimas ir maitinimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

6.2.1.

Maisto ruošimas (sutvarkant darbo vietą)

Socialinio darbuotojo padėjėjas

6.2.3.

Pagaminto maisto pašildymas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

6.2.4.

Maitinimas per burną (maisto paruošimas, maitinimas ar pagalba maitinantis, skysčių sugirdymas).

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.

Pagalba buityje ir namų ruošoje

 

7.1.

Indų plovimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.2.

Lovos klojimas ir patalynės keitimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.3.

Buities patalpų ir inventoriaus tvarkymas (paslaugų gavėjo buvimo erdvėje), užtikrinant estetinį vaizdą

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.3.1.

Virtuvės patalpos kasdienis* valymas ir priežiūra, jei paslaugų gavėjas naudojosi ja arba po maisto ruošimo.

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.3.2.

Tualeto patalpos kasdienis* valymas ir priežiūra, jei paslaugų gavėjas naudojosi juo

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.3.3.

Vonios patalpos kasdienis* valymas ir priežiūra, jei paslaugų gavėjas naudojosi ja

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.3.4.

Šiukšlių rūšiavimas ir išnešimas iki 5 kg vienu metu

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.3.5.

Miegamosios erdvės kasdienis* valymas ir priežiūra

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.4.

Asmens naudojimo ir pramoninių prekių pirkimas ir pristatymas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

7.5.

Patalpų vėdinimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.

Asmens higienos paslaugų organizavimas ir teikimas

 

8.1.

Skalbimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.1.1.

Skalbimas automatine skalbimo mašina

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.1.2.

Skalbimo organizavimas skalbykloje

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.1.3.

Skalbinių džiovinimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.1.4.

Skalbinių lyginimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.

Pagalba rengiantis, prausiantis/maudantis

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.1.

Asmens higienos priemonių ir vandens paruošimas asmeniui apsiprausti, maudytis

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.2.

Pagalba prausiantis/maudantis

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.3.

Burnos ertmės priežiūra (dantų valymas, burnos gleivinės priežiūra, išimamų dantų protezų priežiūra)

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.4.

Akių priežiūra (plovimas, akinių, lęšių, dirbtinės akies higiena)

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.5.

Plaukų priežiūra (šukavimas, galvos plovimas, džiovinimas, vyrams – barzdos skutimas)

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.6.

Vienkartinių asmens higienos priemonių keitimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.7.

Pagalba naudojantis tualetu

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.8.

Pakišamųjų indų naudojimas (antelės, basonai)

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.9.

Šlapimo surinkimo maišo ištuštinimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

8.2.10.

Pagalba rengiantis/rengimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

9.

Sveikatos priežiūros organizavimas

 

9.1.

Medikamentų pirkimas artimiausioje vaistinėje ir pristatymas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

9.2.

Gydytojo kvietimo organizavimas

Socialinio darbuotojo padėjėjas

9.2.1.

Gydytojo kvietimo organizavimas ar užrašymas pas gydytoją telefonu

Socialinio darbuotojo padėjėjas

9.2.2.

Paslaugų gavėjo lydėjimas į gydymo įstaigą (darbuotojo darbo laiku)

Socialinio darbuotojo padėjėjas

10.

Kitos paslaugos, reikalingos asmeniui pagal jo savarankiškumo lygį

 

10.1.

Pagalba asmeniui judant ar keičiant kūno padėtį

Socialinio darbuotojo padėjėjas

10.2.

Pagalba naudojantis specialiaisiais įtvarais, ramentais, lazdomis, kitomis techninėmis pagalbos neįgaliesiems priemonėmis, išskyrus protezus.

Socialinio darbuotojo padėjėjas

10.3.

Pagalba sveikatos priežiūros specialistui teikiant slaugos paslaugą asmeniui: klojant lovą, keičiant patalynę, vienkartines asmens higienos priemones, prausiant, maudant, rengiant ir pan.

Socialinio darbuotojo padėjėjas

10.4.

Pagalba vartojant paskirtus medikamentus (slaugytojui prižiūrint)

Socialinio darbuotojo padėjėjas

10.5.

Pagalba matuojant organizmo sistemų veiklą (slaugytojui prižiūrint)

Socialinio darbuotojo padėjėjas

11.

Psichologinė pagalba

Psichologas

Paslaugos teikiamos pagal poreikį.

* - atliekami tik būtini valymo veiksmai, siekiant palaikyti švarą ir estetinį vaizdą.

_______________________________

 

Kauno rajono savivaldybės

dienos socialinės globos asmens namuose teikimo ir organizavimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

ASMENS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ ASMENS NAMUOSE SĄRAŠAS

 

Nr.

Paslaugos pavadinimas

Specialistas

1.

Konsultavimas sveikatos priežiūros paslaugų teikimo klausimais

 

1.1.

Konsultavimas slaugos klausimais

Slaugytojas, kineziterapeutas

1.2.

Asmens gyvybinių veiklų stebėjimas, vertinimas, dokumentavimas

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas, kineziterapeutas

2.

Maitinimas

2.1.

Maitinimas per burną (maisto paruošimas, maitinimas ar pagalba maitinantis, skysčių sugirdymas)

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas

2.2.

Maitinimas per gastrostomą, gydytojui paskyrus (zondo keitimo paslauga neteikiama)

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas, prižiūrint slaugytojui

3.

Medikamentų vartojimas (asmens aprūpinimas medikamentais ir kitomis priemonėmis)

 

3.1.

Medikamentų vartojimo kontrolė (gydytojų rekomendacijų vykdymas, asmens ir jo artimųjų mokymas vartoti paskirtus medikamentus)

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas

3.2.

Rektalinių žvakučių įdėjimas (gydytojui paskyrus

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas

3.3.

Gydomoji vonelė (gydytojui paskyrus

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas

3.4.

Pavilgų dėjimas (gydytojui paskyrus

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas

3.5.

Kompresų dėjimas (gydytojui paskyrus ar farmacininkui rekomendavus)

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas

3.6.

Tepalų naudojimas (gydytojui paskyrus ar farmacininkui rekomendavus)

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas

3.7.

Lašų į akis, nosį ar ausis lašinimas (gydytojui paskyrus).

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas

3.8.

Injekcijų, kurias paskiria paslaugų gavėjo gydytojas, vykdymas, paslaugų gavėjui pateikus paskyrimą medicinine forma (F027/a)

Slaugytojas

4.

Organizmo sistemų veiklos matavimas

 

4.1.

Arterinio kraujo spaudimo matavimas

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas

4.2.

Pulso skaičiavimas

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas

4.3.

Kūno temperatūros matavimas

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas

4.4.

Gliukozės kiekio periferiniame kraujyje nustatymas (asmuo turi turėti aparatą, piršto pradūrėją bei diagnostinę juostelę gliukozei nustatyti)

Slaugytojas

4.5.

Kvėpavimo dažnio skaičiavimas

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas

4.6.

Kraujo prisotinimo deguonimi matavimas (SPO2)

Slaugytojas

5.

Asmens higienos paslaugų organizavimas ir teikimas

 

5.1.

Tarpvietės ir genitalijų priežiūra

Slaugytojo padėjėjas

5.2.

Kirkšnių priežiūra

Slaugytojo padėjėjas

5.3.

Krūtų priežiūra

Slaugytojo padėjėjas

5.4.

Burnos ertmės priežiūra (dantų valymas, burnos gleivinės priežiūra, išimamų dantų protezų priežiūra)

Slaugytojo padėjėjas

5.5.

Nagų priežiūra (asmuo turi turėti specialias asmenines žirkles ar žnyples, dildę nagams)

Slaugytojo padėjėjas

5.6.

Akių priežiūra (plovimas, akinių, lęšių, dirbtinės akies higiena)

Slaugytojo padėjėjas

5.7.

Ausų priežiūra (išorinių klausomųjų landų, klausos aparato valymas)

Slaugytojo padėjėjas

5.8.

Nosies landų valymas

Slaugytojo padėjėjas

5.9.

Plaukų priežiūra (šukavimas, galvos plovimas, džiovinimas, vyrams – barzdos skutimas)

Slaugytojo padėjėjas

5.10.

Odos priežiūra (apžiūrėjimas, valymas ir tepimas apsauginiais kremais

Slaugytojo padėjėjas

5.11.

Asmens lovos tvarkymas

Slaugytojo padėjėjas

5.12.

Asmens marškinių ir kitų drabužių keitimas

Slaugytojo padėjėjas

5.13.

Asmens maudymas vonioje ar po dušu

Slaugytojo padėjėjas

5.14.

Asmens prausimas lovoje

Slaugytojo padėjėjas

5.15.

Vienkartinių asmens higienos priemonių keitimas 

Slaugytojo padėjėjas

5.16.

Pagalba naudojantis tualetu

Slaugytojo padėjėjas

5.17.

Pakišamųjų indų naudojimas (antelės, basonai)

Slaugytojo padėjėjas

5.18.

Šlapimo surinkimo maišo ištuštinimas

Slaugytojo padėjėjas

6.

Pragulų priežiūra ir profilaktika

 

6.1.

Kūno padėties keitimas

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas

6.2.

Perkėlimas iš lovos į neįgaliojo vežimėlį, tualetinę kėdę ar iš jų

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas

6.3.

Pagalba atsistojant ar atsisėdant

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas

6.4.

Pagalbinių priemonių (antipragulinių pagalvėlių, ratų ir kt.) parinkimas ir naudojimas

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas

6.5.

Pragulos priežiūra

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas, prižiūrint slaugytojui

7.

Kitos slaugos procedūros

 

7.1.

Šildyklės uždėjimas

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas

7.2.

Ledo pūslės uždėjimas

 

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas

7.3.

Žarnyno valymas valomosiomis klizmomis

 

Slaugytojas, slaugytojo padėjėjas

7.4.

Dirbtinių kūno angų (stomų) priežiūra

Slaugytojas

7.5.

Drenų, kateterio priežiūra

Slaugytojas

8.

Kineziterapijos paslaugos

Kineziterapeutas

Paslaugos teikiamos pagal poreikį.

 

_____________________________

 

Kauno rajono savivaldybės

dienos socialinės globos asmens

namuose teikimo ir organizavimo

tvarkos aprašo

3 priedas

 

PAŽYMA

APIE ASMENS (ŠEIMOS) FINANSINES GALIMYBES MOKĖTI UŽ DIENOS SOCIALINĖS GLOBOS ASMENS NAMUOSE PASLAUGĄ

 

_______________

(Data)

 

Vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Kauno rajono savivaldybės tarybos _______________________________________________________________

(Galiojančio sprendimo dėl mokėjimo už socialines paslaugas tvarkos patvirtinimo data,

numeris, pavadinimas)

 

________________________________________________________________________________

 

nustatomos asmens (šeimos) finansinės galimybės mokėti už dienos socialinės globos asmens namuose paslaugą nuo ________________iki asmens (šeimos) gaunamų pajamų pasikeitimo:

(Data)

 

2.

2.

2.

Vardas Pavardė

 

 

Gimimo data

 

 

Gyvenamosios vietos adresas

 

 

1.  Bendras šeimos narių skaičius*

 

2. Asmens pajamos 

 

 

Suma Eur

2.1.                Pensijos ar pensijų išmokos

 

 

2.2.                Valstybinės pensijos

 

2.3.                Slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinė kompensacija

 

2.4.                Kitos išmokos (išvardyti)

 

 

2.5.                Asmens pajamos iš viso (2.1.+2.2.+2.3.+2.4.)

 

3.                   Šeimos pajamos

3.1.                Pensijos ar pensijų išmokos

 

 

3.2.                Valstybinės pensijos

 

 

3.3.                Slaugos ar priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinė kompensacija

 

3.4.                Kitos išmokos (išvardinti)

 

 

3.5.                Šeimos pajamos iš viso(3.1.+3.2.+3.3.+3.4.)

 

 

3.6.                Asmens ir jo šeimos pajamos iš viso (2.5.+3.5.)

 

4. Vienam asmeniui tenkančios pajamos (3.6. dalijamas iš 1.)

 

5. Asmens galimybės mokėti proc. nuo vienam asmeniui tenkančių pajamų (pažymėti nustatytą procentą)

 

 

 

Suma Eur

(4. dauginamas iš nustatyto procento

 

10 proc., kai 4. < 2 VRP**

 

 

15 proc., kai 2 VRP**< 4. < 3 VRP

 

 

20 proc., kai 3 VRP** < 4. (taikoma vienam gyvenančiam asmeniui)

 

 

30 proc., kai 3 VRP** < 4.<4 VRP**

 

 

40 proc., kai 4 VRP** < 4. < 5 VRP**

 

 

50 proc., kai 5 VRP** < 4.

 

 

*Šeimos nariais laikomi sutuoktiniai arba bendrai gyvenantys asmenys arba vienas iš tėvų ir jų (jo) vaikai (įvaikiai) iki 18 metų. Į šeimos sudėtį taip pat įskaitomi nedirbantys, nesusituokę ir su kitu asmeniu bendrai negyvenantys asmenys nuo 18 iki 24 metų, besimokantys dieninėse bendrojo lavinimo mokyklose ir kitų formaliojo švietimo įstaigų dieniniuose skyriuose, taip pat asmenys nuo dieninių bendrojo lavinimo mokyklų baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos. Vaikai, kuriems įstatymo nustatyta tvarka nustatyta globa ar rūpyba, šeimos nariams nepriskiriami.

 

**VRP – valstybės remiamos pajamų dydis.

 

 

 

Pažymą parengė:

 

_______________________ _____________________________________________

(Pareigos)                                      (Parašas)                                       (Vardas pavardė)

 

 

Su pažyma susipažino:

 

______________ _______________________________

(Parašas)                                   (Vardas pavardė, Data)

 

–––––––––––––––––––––––––––––––––––