NACIONALINIO VISUOMENĖS SVEIKATOS CENTRO

PRIE SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS TRIUKŠMO KONTROLĖS VYKDYMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2018 m. rugpjūčio 30 d. VKE-396

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Valstybinės triukšmo kontrolės tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. balandžio 4 d. nutarimu Nr. 321 „Dėl Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo įgyvendinimo“, 4 punktu:

1. T v i r t i n u Valstybinės triukšmo kontrolės vykdymo taisykles (pridedama).

2. P a v e d u įsakymo vykdymą kontroliuoti direktoriaus pavaduotojui pagal administravimo sritį.

 

 

 

Direktoriaus pavaduotojas,

laikinai vykdantis direktoriaus funkcijas                                                                  Giedrius Nariūnas


 

PATVIRTINTA

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro

prie Sveikatos apsaugos ministerijos direktoriaus

2018 m. rugpjūčio 30 d. įsakymu Nr. VKE-396

 

 

VALSTYBINĖS TRIUKŠMO KONTROLĖS VYKDYMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Valstybinės triukšmo kontrolės vykdymo taisyklės (toliau – Taisyklės) nustato valstybinės triukšmo kontrolės tikslą, rūšis, pavedimų skyrimo, kontrolės vykdymo, patikrinimo dokumentų įforminimo, triukšmo matavimų atlikimo bei veiksmų, nustačius teisės aktų pažeidimus, tvarką.

2. Nacionalinis visuomenės sveikatos centras prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Centras) vykdo valstybinę triukšmo kontrolę Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 14 straipsnio 3 dalyje nurodytų triukšmo šaltinių, išskyrus triukšmo šaltinius, kurių triukšmo kontrolė pagal šį įstatymą yra pavesta kitoms valstybės ir savivaldybių institucijoms.

3. Valstybinės triukšmo kontrolės tikslas – nustatyti, ar triukšmo šaltinių valdytojai, privalantys laikytis nustatytų triukšmo ribinių dydžių ir užtikrinti, kad naudojamų įrenginių, inžinerinių statinių ir sistemų, vykdomos ūkinės veiklos (toliau – triukšmo šaltinis) ir jos lemiamo triukšmo lygis neviršytų vietovei, kurioje naudojami triukšmo šaltiniai, nustatytų triukšmo ribinių dydžių, laikosi teisės aktų reikalavimų, ar tinkamai tuos reikalavimus vykdo, ir įgyvendinti priemones, mažinančias galimų pažeidimų skaičių, teikti metodinę pagalbą triukšmo šaltinių valdytojams, juos konsultuoti Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių triukšmo valdymą klausimais.

4. Valstybinė triukšmo kontrolė dėl triukšmo šaltinio, kurio valdytoju yra ūkio subjektas (toliau – objektas), skleidžiamo triukšmo atliekama vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo 364 straipsniu, Valstybinės triukšmo kontrolės tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. balandžio 4 d. nutarimu Nr. 321 „Dėl Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo įgyvendinimo“ (toliau – Valstybinės triukšmo kontrolės tvarkos aprašas), Tiesioginės valstybinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės reglamentu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. spalio 28 d. įsakymu Nr. V-946 „Dėl Tiesioginės valstybinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės reglamento patvirtinimo“ bei šių Taisyklių nuostatomis (išskyrus Taisyklių VI skyriaus nuostatas dėl neplaninės valstybinės triukšmo kontrolės).

5. Valstybinė triukšmo kontrolė dėl triukšmo šaltinio, kurio valdytoju yra ne ūkio subjektas, skleidžiamo triukšmo atliekama vadovaujantis Valstybinės triukšmo kontrolės tvarkos aprašu bei šių Taisyklių nuostatomis (išskyrus Taisyklių nuostatas dėl planinės valstybinės triukšmo kontrolės).

6. Valstybinė triukšmo kontrolė apima triukšmo šaltinių valdytojų konsultavimą teisės aktų reikalavimų įgyvendinimo klausimais ir kitų prevencinių veiksmų, skirtų užkirsti kelią galimiems Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių triukšmo valdymą pažeidimams, atlikimą, triukšmo šaltinių valdytojų patikrinimus, teisės aktų nustatyta tvarka gautos informacijos apie triukšmo šaltinių ir jų valdytojų veiklą vertinimą, poveikio priemonių taikymą įstatymų ir jų priimtų kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

7. Taisyklėse vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatyme, Lietuvos Respublikos konkurencijos įstatyme, Lietuvos Respublikos statybos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme bei Lietuvos higienos normoje HN 33:2011 „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“, patvirtintoje Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2011 m. birželio 13 d. įsakymu Nr. V-604 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 33:2011 „Triukšmo ribiniai dydžiai gyvenamuosiuose ir visuomeninės paskirties pastatuose bei jų aplinkoje“ patvirtinimo“, vartojamas sąvokas.

8. Vykdant valstybinę triukšmo kontrolę vadovaujamasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymais, kitais visuomenės sveikatos saugą reglamentuojančiais teisės aktais, Tiesioginės valstybinės visuomenės sveikatos saugos kontrolės reglamentu bei Taisyklėmis.

9. Valstybinę triukšmo kontrolę vykdančių pareigūnų funkcijas, teises, pareigas ir atsakomybę nustato Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymas, Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymas, kiti įstatymai ir teisės aktai bei pareigybių aprašymai.

 

II SKYRIUS

Valstybinės triukšmo KONTROLĖS RŪŠYS

 

10. Valstybinė triukšmo kontrolė vykdoma atliekant patikrinimus. Esant pakankamai žmogiškųjų išteklių, patikrinimą atlieka ne mažiau kaip du pareigūnai.

11. Valstybinės triukšmo kontrolės rūšys:

11.1. Planinė valstybinė triukšmo kontrolė (planinis patikrinimas), kuri atliekama:

11.1.1. pagal metinius planinės valstybinės triukšmo kontrolės planus, parengtus pagal Planinės valstybinės triukšmo kontrolės metu tikrintinų objektų atrankos taisykles (Taisyklių 1 priedas);

11.1.2. pagal aglomeracijų pramoninės veiklos zonų, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, kuriose nustatyti sveikatos apsaugos ministro patvirtintų triukšmo ribinių dydžių reikalavimų pažeidimai, planinės kontrolės planus.

Planinės valstybinės triukšmo kontrolės planų projektai, kuriuose nurodomas planuojamo patikrinti objekto / planuojamos patikrinti aglomeracijų pramoninės veiklos zonos, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, pavadinimas, adresas ir numatoma patikrinimo data mėnesio tikslumu, derinami su Nacionaline visuomenės sveikatos priežiūros laboratorija (toliau – Laboratorija), tvirtinami Centro vadovo ir ne vėliau nei iki ateinančių metų sausio 15 d. skelbiami Centro interneto svetainėje.

11.2. Neplaninė valstybinė triukšmo kontrolė (neplaninis patikrinimas), kuri atliekama:

11.2.1. gavus asmenų motyvuotų prašymų ir skundų dėl Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių triukšmo valdymą, nevykdymo ar pažeidimo, susijusio su triukšmo šaltinio skleidžiamu triukšmu;

11.2.2. gavus kito kompetentingo viešojo administravimo subjekto rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti patikrinimą ar kitos valstybės kompetentingos institucijos prašymą;

11.2.3. kai kontroliuojamas ankstesnio patikrinimo metu nustatytų triukšmo ribinių dydžių reikalavimų pažeidimų pašalinimas ir kontrolę vykdančių pareigūnų nurodymų vykdymas (triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių įgyvendinimo reikalavimų vykdymo kontrolė (grįžtamoji kontrolė)).

 

III SKYRIUS

PAVEDIMAS ATLIKTI PATIKRINIMĄ

 

12. Valstybinę triukšmo kontrolę vykdantis pareigūnas privalo turėti Centro teritorinio padalinio, t. y. Centro departamento arba Centro departamento skyriaus rajone, vadovo pasirašytą Taisyklių 2 priede nustatytos formos pavedimą atlikti patikrinimą.

13. Kiekvienam objektui ar triukšmo šaltinio valdytojui (ne ūkio subjektui), patikrinti išrašomas atskiras pavedimas. Vykdant neplaninius patikrinimus, triukšmo šaltinio valdytojo (ne ūkio subjekto) asmens duomenys (vardas, pavardė) pavedime gali būti nenurodomi.

14. Dėl objektyvių priežasčių negalint atlikti patikrinimo Centro departamento arba Centro departamento skyriaus rajone vadovui rašomas tarnybinis pranešimas dėl neįvykdyto pavedimo.

 

IV SKYRIUS

PLANINĖS valstybinĖs triukšmo KONTROLĖS VYKDYMO TVARKA

 

15. Centro departamento Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vedėjas arba Centro departamento skyriaus rajone vedėjas, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki planinės kontrolės pradžios, privalo raštu informuoti objekto vadovą apie priimtą sprendimą atlikti patikrinimą, nurodyti patikrinimo pagrindą, datą, dalyką ir pateikti preliminarų dokumentų, kuriuos objektas turi pateikti kontrolę vykdančiam pareigūnui, sąrašą. Draudžiama reikalauti pateikti konkrečios prašomos formos duomenis ar dokumentus, jeigu jų rengimas nenumatytas teisės aktuose, jeigu tam reikėtų sukurti dokumentus ar informacijos rinkmenas ir tai būtų susiję su neproporcingai didelėmis darbo ir laiko sąnaudomis.

16. Rašte, kuriuo objekto vadovas informuojamas apie priimtą sprendimą atlikti patikrinimą, taip pat nurodoma, kad objekto vadovas turi teisę pateikti klausimus dėl Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių triukšmo valdymą taikymo ir prašyti suteikti metodinę pagalbą. Jeigu objektas pateikia klausimus, prašymą suteikti metodinę pagalbą raštu iki planinės kontrolės pradžios, į šį prašymą turi būti atsakyta raštu ne vėliau kaip iki patikrinimo akto surašymo dienos. Apie šią raštu suteiktą konsultaciją pažymima patikrinimo akte.

17. Objekto vadovui raštu informavus Centrą apie objektyvias aplinkybes, dėl kurių nurodytą dieną negali būti atliekamas patikrinimas, bendru sutarimu gali būti numatyta kita patikrinimo data. Centrui gavus informacijos arba objekto vadovui raštu informavus Centrą apie tai, kad nurodytą dieną jau yra numatyti du kitų viešojo administravimo subjektų planiniai objekto patikrinimai, suderinus su objekto vadovu numatoma kita patikrinimo data arba atliekamas bendras dviejų ar daugiau viešojo administravimo subjektų patikrinimas, jeigu kontrolės dalykas ir forma yra tarpusavyje susiję ir dėl to objektui sumažėja administracinė našta.

18. Planinės kontrolės metu prieš atliekant patikrinimą vietoje visų pirma įvertinama su triukšmo šaltiniais susijusi informacija (pavyzdžiui, Taršos integruotos prevencijos kontrolės (toliau – TIPK) leidime pateikta informacija)) bei kita viešai prieinama informacija.

19. Planinės kontrolės metu atliekami dienos triukšmo matavimai triukšmo šaltinių artimiausių gyvenamųjų pastatų ar visuomeninės paskirties pastatų, išskyrus maitinimo ir kultūros paskirties pastatus, aplinkoje apimančioje žemės sklypų, kuriuose pastatyti nurodytieji pastatai, ribas ne didesniu nei 40 m atstumu nuo pastatų sienų. Triukšmo matavimai atliekami veikiant visiems triukšmo šaltiniams įprastomis eksploatacijos sąlygomis, nurodytiems TIPK leidime.

20. Pareigūnas, atvykęs į tikrinamą objektą, prisistato objekto vadovui, jo įgaliotam ar atsakingam asmeniui, pateikia valstybės tarnautojo pažymėjimą ir pavedimą.

21. Pareigūnas pasiūlo objekto vadovui, jo įgaliotam ar atsakingam asmeniui pateikti klausimus dėl Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių triukšmo valdymą taikymo, jeigu jie nebuvo pateikti Taisyklių 16 punkto nustatyta tvarka. Patikrinimo metu pateikti klausimai ir atsakymai į juos fiksuojami patikrinimo akte.

22. Į visas objekto patalpas pareigūnas gali eiti tik lydimas objekto vadovo, jo įgalioto ar atsakingo asmens.

23. Jeigu pareigūnas neįleidžiamas į tikrinamo objekto patalpas, jam nepateikiami ar nuo jo nuslepiami patikrinimui atlikti būtini dokumentai, suteikiamos klaidingos žinios arba nevykdomi kiti teisėti pareigūno reikalavimai, vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 505 straipsnio 1 dalimi surašomas administracinio nusižengimo protokolas ir ne vėliau kaip per tris dienas nuo jo surašymo išsiunčiamas atitinkamo miesto (rajono) apylinkės teismui.

24. Valstybinės triukšmo kontrolės rezultatai įforminami Taisyklių 3 priede nustatytos formos patikrinimo aktu dviem egzemplioriais, turinčiais vienodą juridinę galią.

25. Patikrinimo akte nurodomi triukšmo matavimų rezultatai. Triukšmo matavimų protokolai yra pridedami prie patikrinimo akto.

26. Patikrinimo aktas turi būti surašytas kaip galima greičiau po patikrinimo atlikimo, bet ne vėliau kaip per mėnesį nuo patikrinimo atlikimo dienos.

27. Patikrinimo akte nurodoma, kad pasibaigus pažeidimo pašalinimo (triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių įgyvendinimo) terminui asmuo, kuriam buvo nurodyta pašalinti pažeidimus, per 3 darbo dienas privalo raštu pranešti Centrui, kokios priemonės įgyvendintos patikrinimo metu nustatytiems teisės aktų pažeidimams pašalinti, ir pateikti tai įrodančius dokumentus.

28. Patikrinimo akto surašymo data nurodoma ir patikrinimo akto numeris suteikiamas tada, kai yra apibendrinta, įvertinta ir aprašyta visa patikrinimo medžiaga (kontrolės rezultatai, kontrolės metu pateikti dokumentai, atliktų triukšmo matavimų rezultatai) ir kontrolę vykdantis pareigūnas yra pasirašęs patikrinimo aktą.

29. Su patikrinimo dokumentais pasirašytinai supažindinamas objekto vadovas, jo įgaliotas ar atsakingas asmuo. Objekto vadovui, jo įgaliotam ar atsakingam asmeniui atsisakius pasirašyti minėtus dokumentus, apie tai pažymima patikrinimo dokumente. Šiam faktui patvirtinti pakviečiami pasirašyti du pilnamečiai asmenys.

30. Su patikrinimo dokumentais objekto vadovas, jo įgaliotas ar atsakingas asmuo gali būti supažindinamas ne pasirašytinai, bet registruotu laišku. Jeigu įteikimo apie registruotą laišką pranešime yra nurodyta, kad adresatas atsisakė priimti registruotą laišką arba atsisakė pasirašyti dėl jo gavimo laikoma, kad su patikrinimo dokumentais, siųstais šiuo registruotu laišku, jis yra supažindintas.

31. Nustačius triukšmo ribinių dydžių reikalavimų pažeidimus, patikrinimo akte nurodomas (-i) terminas (-ai), per kurį jie turi būti pašalinti (įgyvendintos triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonės). Reikalavimus Triukšmo šaltinių valdytojai turi įvykdyti per Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 22 straipsnio 4 dalies 1, 2 ir 4 punktuose nustatytus terminus, kurie pradedami skaičiuoti nuo reikalavimų pateikimo dienos.

Centras Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 22 straipsnio 4 dalies 1 ir 2 punktuose nurodytus terminus motyvuotu triukšmo šaltinių valdytojų prašymu gali pratęsti, bet ne ilgiau kaip pusę atitinkamo termino laiko.

32. Jei triukšmo prevencijos priemonėms įgyvendinti reikia didelių kapitalinių sąnaudų ir ilgesnio laiko, palyginti su Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 22 straipsnio 4 dalies 1, 2 ir 4 punktuose nurodytais terminais (pavyzdžiui, triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonėms įgyvendinti Teritorijų planavimo įstatymo ir Statybos įstatymo nustatyta tvarka reikia rengti teritorijų planavimo dokumentus ir (arba) statinių projektus), triukšmo šaltinių valdytojai privalo suderinti su Centru triukšmo mažinimo planą.

33. Taisyklių 32 punkte nurodytą triukšmo mažinimo planą triukšmo šaltinių valdytojai turi pateikti Centrui derinti ne vėliau kaip per 10 darbo dienų, skaičiuojant nuo triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių įgyvendinimo reikalavimų pateikimo triukšmo šaltinių valdytojams dienos. Triukšmo mažinimo planas turi būti suderintas ne vėliau kaip iki atitinkamų Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo 22 straipsnio 4 dalies 1, 2 ir 4 punktuose nurodytų triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių įgyvendinimo terminų pabaigos. Centras sprendimą dėl triukšmo mažinimo plano derinimo/nederinimo triukšmo šaltinio valdytojui pateikia raštu.

34. Triukšmo mažinimo planuose siūlomų nustatyti triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių efektyvumą triukšmo šaltinių valdytojai pagrindžia triukšmo skaičiavimais ir (arba) matavimais ir triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonės turi būti įgyvendintos per vienus metus, skaičiuojant nuo triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių įgyvendinimo reikalavimų pateikimo triukšmo šaltinių valdytojams dienos.

35. Triukšmo šaltinio valdytojui per Taisyklių 31 arba 32 punktuose nurodytus terminus neįvykdžius jam pateiktų reikalavimų neviršyti triukšmo ribinių dydžių, priimamas sprendimas pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą pradėti administracinio nusižengimo teiseną dėl Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių triukšmo valdymą, nevykdymo ar pažeidimo ir kreipiamasi į savivaldybės administraciją (-as), kurioje (-se) yra Triukšmo šaltinis, dėl kurio nustatytas triukšmo ribinių dydžių viršijimas, su prašymu taikyti Triukšmo valdymo įstatymo 27 straipsnio 2 dalyje nurodytus veiksmus.

 

V SKYRIUS

AGLOMERACIJŲ PRAMONINĖS VEIKLOS ZONŲ, ĮSKAITANT JŪRŲ IR VIDAUS VANDENŲ UOSTUS, VALSTYBINĖS TRIUKŠMO KONTROLĖS VYKDYMO TVARKA

 

36. Išnagrinėjus aglomeracijų pramoninės veiklos zonų, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, strateginius triukšmo žemėlapius (ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo jų patvirtinimo) ir, pagal šių žemėlapių dienos triukšmo rodiklio rezultatus gyvenamųjų pastatų ar visuomeninės paskirties pastatų, išskyrus maitinimo ir kultūros paskirties pastatus, aplinkoje nustačius sveikatos apsaugos ministro patvirtintų triukšmo ribinių dydžių reikalavimų pažeidimus sudaromi aglomeracijų pramoninės veiklos zonų, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, kuriose nustatyti sveikatos apsaugos ministro patvirtintų triukšmo ribinių dydžių reikalavimų pažeidimai, planinės kontrolės planų projektai.

37. Aglomeracijų pramoninės veiklos zonų, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, planinės kontrolės metu prieš atliekant patikrinimą vietoje visų pirma įvertinama su triukšmo šaltiniais susijusi informacija (pavyzdžiui, TIPK leidime pateikta informacija), triukšmo matavimai atliekami triukšmo šaltinių artimiausių gyvenamųjų pastatų ar visuomeninės paskirties pastatų, išskyrus maitinimo ir kultūros paskirties pastatus, aplinkoje apimančioje žemės sklypų, kuriuose pastatyti nurodytieji pastatai, ribas ne didesniu nei 40 m atstumu nuo pastatų sienų. Triukšmo matavimai organizuojami ne mažiau kaip 4 vietose, kurios strateginiuose triukšmo žemėlapiuose nurodytos kaip galimai labiausiai viršijančios dienos triukšmo rodiklius.

38. Aglomeracijų pramoninės veiklos zonų, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, planinės kontrolės metu gali būti panaudojami planinės valstybinės triukšmo kontrolės metu atliktų triukšmo matavimų rezultatai, nurodyti patikrinimo aktuose, registruotuose ne anksčiau nei prieš vienerius kalendorinius metus.

39. Apie aglomeracijų pramoninės veiklos zonų, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, valstybinės triukšmo kontrolės rezultatus raštu informuojamos aglomeracijų pramoninės veiklos zonų, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, strateginius triukšmo žemėlapius sudariusios savivaldybių administracijos.

40. Aglomeracijų pramoninės veiklos zonų, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, valstybinės triukšmo kontrolės metu nepasitvirtinus triukšmo ribinių dydžių reikalavimų pažeidimams, Centro departamento vadovas pateikia savivaldybės administracijai motyvuotus siūlymus tikslinti jos sudarytus pramoninės veiklos zonų, įskaitant jūrų ir vidaus vandenų uostus, strateginius triukšmo žemėlapius ir prašo informuoti apie atliktus strateginius triukšmo žemėlapių pakeitimus.

 

VI SKYRIUS

TRIUKŠMO ŠALTINIO VALDYTOJO (NE ŪKIO SUBJEKTO) Neplaninės KONTROLĖS VYKDYMO TVARKA

 

41. Neplaninės kontrolės metu tiriami tik prašyme ar skunde nurodyti Lietuvos Respublikos triukšmo valdymo įstatymo ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių triukšmo valdymą pažeidimai.

42. Prašyme ar skunde asmuo turi nurodyti konkretų triukšmo šaltinį, dėl kurio skleidžiamo triukšmo skundžiamasi ar apie kurį pranešama, įvardinti jo valdytoją (vardą, pavardę (įrašoma jei šie duomenys žinomi)), triukšmo šaltinio vietą bei laiką, kada asmuo siūlo atlikti triukšmo matavimus.

43. Centras, gavęs asmens prašymą ar skundą, neatitinkantį Taisyklių 42 punkte nurodytų reikalavimų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas kreipiasi į asmenį raštu, prašydamas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų pateikti trūkstamą informaciją ir praneša, kad prašymo ar skundo nagrinėjimas stabdomas, iki bus pateikta būtina informacija. Šiame rašte asmeniui taip pat pateikiama Taisyklių 44 punkte nurodyta informacija.

Jei per nustatytą terminą prašymui ar skundui išnagrinėti būtina informacija Centre negaunama, prašymas nenagrinėjamas, per 3 darbo dienas nuo nustatyto termino suėjimo dienos dokumentų originalai grąžinami asmeniui ir nurodoma grąžinimo priežastis. Centras pasilieka prašymo ar skundo ir gautų dokumentų kopijas.

44. Centras, gavęs asmens prašymą ar skundą, atitinkantį Taisyklių 42 punkte nurodytus reikalavimus, privalo ne vėliau kaip per 5 darbo dienas raštu informuoti (išskyrus atvejus, kuomet asmeniui atitinkama informacija jau buvo pateikta Taisyklių 43 punkte nurodytu atveju) asmenį, kad šis turės sudaryti galimybę nurodytu laiku atlikti triukšmo matavimus teritorijoje (pastatų aplinkoje) ir (arba) pastatuose (patalpose), į kurias negalima laisvai patekti, kad prašymo ar skundo nagrinėjimo eiga priklausys nuo triukšmo šaltinio veikimo sąlygų, meteorologinių sąlygų (asmeniui paaiškinama kokioms meteorologinės sąlygoms esant triukšmo matavimai nebus atliekami). Jeigu nurodytu laiku asmuo nesudarys galimybės atlikti triukšmo matavimų jo gyvenamojoje aplinkoje, prašymas ar skundas bus nenagrinėjamas.

45. Neplaninė kontrolė vykdoma iš anksto neįspėjus triukšmo šaltinio valdytojo ir užtikrinami asmenų, pranešusių apie galimus teisės aktų pažeidimus, teisės ir teisėti interesai. Jei nėra galimybės išjungti triukšmo šaltinio, neplaninė kontrolė atliekama vadovaujantis Valstybinės triukšmo kontrolės tvarkos aprašo 7 punkto nuostatomis.

46. Neplaninė kontrolė vykdoma Taisyklių 20, 24-28 punktuose nustatyta tvarka, išskyrus šiame skyriuje nurodytus ypatumus.

47. Nustačius triukšmo ribinių dydžių viršijimą, patikrinimo akte, kuris surašomas ne vėliau kaip per 10 darbo dienų po triukšmo matavimo protokolo gavimo, nurodomas 3 kalendorinių dienų terminas nuo patikrinimo akto gavimo dienos, per kurį turi būti įgyvendinti triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių įgyvendinimo reikalavimai.

Patikrinimo aktas išsiunčiamas triukšmo šaltinio valdytojui (ne ūkio subjektui) registruotu laišku arba, esant galimybei, su juo triukšmo šaltinio valdytojas supažindinamas pasirašytinai. Jeigu įteikimo apie registruotą laišką pranešime yra nurodyta, kad adresatas atsisakė priimti registruotą laišką arba atsisakė pasirašyti dėl jo gavimo, laikoma, kad su patikrinimo dokumentais, siųstais šiuo registruotu laišku, jis yra supažindintas.

48. Asmuo raštu informuojamas apie atliktą valstybinę triukšmo kontrolę, jos rezultatus ir priimtus sprendimus. Rašte nurodoma Centro atsakymo apskundimo tvarka bei informacija apie asmens duomenų tvarkymą Visuomenės sveikatos saugos informacinėje sistemoje.

 

VII SKYRIUS

TRIUKŠMO PREVENCIJOS IR MAŽINIMO PRIEMONIŲ ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMŲ VYKDYMO KONTROLĖS (GRĮŽTAMOSIOS KONTROLĖS) TVARKA

 

49. Pasibaigus Taisyklių 31, 32 ar 33, arba Taisyklių 47 punktuose nurodytiems terminams, vykdoma triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių įgyvendinimo reikalavimų vykdymo kontrolė (grįžtamoji kontrolė) vadovaujantis Triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių įgyvendinimo reikalavimų vykdymo kontrolės tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2006 m. liepos 18 d. įsakymu Nr. V-641 „Dėl Triukšmo prevencijos ir mažinimo priemonių įgyvendinimo reikalavimų vykdymo kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“.

50. Grįžtamoji kontrolė vykdoma iš anksto neįspėjus triukšmo šaltinio valdytojo, išskyrus atvejus, kuomet be išankstinio objekto informavimo neįmanoma įvertinti, ar pažeidimai pašalinti.

51. Grįžtamoji kontrolė vykdoma atliekant patikrinimus, išskyrus atvejus, kai iš Centrui raštu pateiktos ar turimos informacijos yra aišku, kad patikrinimo akte nurodyti pažeidimai yra pašalinti.

52. Grįžtamoji kontrolė vykdoma Taisyklių 20, 22-30 punktuose nustatyta tvarka, išskyrus šiame skyriuje nurodytus ypatumus.

53. Vykdant grįžtamąją kontrolę, patikrinimo akte nurodoma, ar ankstesnio patikrinimo metu nustatyti triukšmo ribinių dydžių reikalavimų pažeidimai yra pašalinti.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

54. Patikrinimo data ir laikas su Laboratorija, teritorijos ir (arba) patalpų, kuriose atliekami triukšmo matavimai ir į kurias negalima laisvai patekti, valdytojais bei policijos pareigūnais derinami Valstybinės triukšmo kontrolės tvarkos aprašo 6 punkto bei Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2017 m. lapkričio 27 d. įsakymu Nr. V-958/1V-408 „Dėl tarpžinybinio bendradarbiavimo vykdant valstybinę triukšmo kontrolę“, nustatyta tvarka.

55. Triukšmo matavimų užsakyme Laboratorijai (Taisyklių 4 priedas) pateikiama informacija apie triukšmo šaltinį, matavimo taškus, konkretų laiką, matavimo atlikimo sąlygas.

56. Laboratorijai atliekant triukšmo matavimus dalyvauja Centro pareigūnas.

57. Valstybinės triukšmo kontrolės metu įtarus teisės aktų, kurių kontrolė pavesta kitoms kontroliuojančioms institucijoms, pažeidimus apie tai šios institucijos informuojamos raštu.

58. Informacija apie atliekamą patikrinimą visuomenės informavimo priemonėms, kitiems su patikrinimu nesusijusiems asmenims neteikiama tol, kol patikrinimas nėra baigtas (patikrinimo aktas nėra pasirašytas patikrinimą atlikusio pareigūno ir užregistruotas), išskyrus atvejus, kai Centras gali teikti informaciją apie patikrinimo faktą, kai tai daroma ne Centro iniciatyva.

59. Centras savo interneto svetainėje skelbia planinės kontrolės metu tikrintinų objektų atrankos taisykles.

60. Valstybinės triukšmo kontrolės dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo, Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės, patvirtintos Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių dokumentų saugojimą, nustatyta tvarka.

___________________

 

part_ba423ba86c1f4b7bbd8a966cb3b1052a_end