Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2003 M. VASARIO 12 D. NUTARIMO NR. 212 „DĖL RYŠIO LINIJOS, IŠ KURIOS SKAMBINAMA, NUSTATYMO DRAUDIMO NETAIKYMO TVARKOS PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2016 m. balandžio 6 d. Nr. 350
Vilnius
Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 12 d. nutarimą Nr. 212 „Dėl Ryšio linijos, iš kurios skambinama, nustatymo draudimo netaikymo tvarkos patvirtinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ
NUTARIMAS
DĖL RYŠIO LINIJOS, IŠ KURIOS SKAMBINAMA, NUSTATYMO DRAUDIMO NETAIKYMO, KAI SIEKIAMA NUSTATYTI PIKTYBIŠKUS AR ERZINANČIUS SKAMBUČIUS, TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos elektroninių ryšių įstatymo 64 straipsnio 6 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2003 m. vasario 12 d. nutarimu Nr. 212
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2016 m. balandžio 6 d. nutarimo Nr. 350
redakcija)
ryšio linijos, iš kurios skambinama, nustatymo draudimo netaikymo, kai siekiama nustatyti piktybiškus ar erzinančius skambučius, taisyklės
1. Ryšio linijos, iš kurios skambinama, nustatymo draudimo netaikymo, kai siekiama nustatyti piktybiškus ar erzinančius skambučius, taisyklės (toliau – taisyklės) nustato ryšio linijos, iš kurios skambinama, nustatymo draudimo netaikymo įgyvendinimo tvarką, kai abonento prašymu siekiama nustatyti piktybiškus ar erzinančius skambučius.
2. Taisyklėse vartojamos sąvokos:
2.1. erzinantys skambučiai – pasikartojantys skambučiai, kurie abonentui ar faktiniam elektroninių ryšių paslaugų naudotojui kelia susierzinimą ar nerimą, tačiau nėra nepadoraus, grasinamo ar įžeidžiamo pobūdžio (pavyzdžiui, kai paskambinus tylima, skambinama nuo 22 val. iki 6 val. ir panašiai);
2.2. piktybiški skambučiai – grasinamo ar įžeidžiamo pobūdžio skambučiai, kuriais siekiama sukelti baimę ar kitas neigiamas emocijas abonentui ar faktiniam elektroninių ryšių paslaugų naudotojui ir kurie yra nusikalstamo pobūdžio (pavyzdžiui, kai paskambinus asmuo šantažuojamas, grasinama pakenkti jo turtui, sveikatai, reputacijai, kitoms turtinėms ir neturtinėms vertybėms);
3. Viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai ir (ar) viešųjų ryšių tinklų teikėjai nedraudžia nustatyti ryšio linijos, iš kurios skambinama, jeigu abonento prašymu siekiama nustatyti piktybiškus ar erzinančius skambučius. Laikotarpis, kurį būtų netaikomas ryšio linijos nustatymo draudimas, negali būti ilgesnis kaip 30 kalendorinių dienų nuo sprendimo netaikyti ryšio linijos nustatymo draudimo priėmimo.
4. Abonentas, siekiantis nustatyti piktybiškus ar erzinančius skambučius, viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjams ir (ar) viešųjų ryšių tinklų teikėjams pateikia rašytinį prašymą netaikyti ryšio linijos, iš kurios skambinama, nustatymo draudimo (toliau – prašymas). Prašymą abonentas gali pateikti viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjui ir (ar) viešųjų ryšių tinklų teikėjui tiesiogiai, paštu ar elektroninių ryšių priemonėmis. Elektroninių ryšių priemonėmis teikiamas prašymas turi būti patvirtintas taip, kad būtų galima tinkamai nustatyti asmens tapatybę, o pateikiant prašymą tiesiogiai, raštu arba paštu reikia pateikti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Abonento prašyme nurodoma:
4.4. faktinės aplinkybės, pagal kurias viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjas ir (ar) viešųjų ryšių tinklų teikėjas galėtų nustatyti erzinančius ar piktybiškus skambučius (kuriuo paros metu dažniausiai skambinama, kiek kartų per parą skambinama, skambučio trukmė, laiko tarpai tarp skambučių ir kitos aplinkybės, kuriomis grindžiama, kad gaunami skambučiai yra erzinantys ir (ar) piktybiški);
5. Prašymą pateikti gali tik abonentas. Jeigu erzinančiais ar piktybiškais skambučiais siekiama padaryti neigiamą poveikį faktiniam elektroninių ryšių paslaugų naudotojui, o ne abonentui, taisyklių 4.4 papunktyje nurodytos faktinės aplinkybės, susijusios su erzinančiais ar piktybiškais skambučiais, nurodomos ne abonento prašyme, o faktinio elektroninių ryšių paslaugų naudotojo paaiškinime.
6. Viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai ir (ar) viešųjų ryšių tinklų teikėjai, įvertinę visas abonento prašyme ir (ar) faktinio elektroninių ryšių paslaugų naudotojo pateiktame paaiškinime pateiktas faktines aplinkybes, priima sprendimą ir apie jį raštu praneša abonentui per 5 darbo dienas nuo abonento prašymo gavimo.
7. Viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai ir (ar) viešųjų ryšių tinklų teikėjai, priėmę sprendimą netaikyti ryšio linijos nustatymo draudimo, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo užtikrina abonentui galimybę matyti telefono ryšio numerį, iš kurio gauti erzinantys ar piktybiški skambučiai, abonento galiniame įrenginyje abonento prašyme nurodytu laikotarpiu.
8. Viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjai ir (ar) viešųjų ryšių tinklų teikėjai sprendime atsisakyti tenkinti abonento prašymą privalo nurodyti tokio sprendimo motyvus ir sprendimo apskundimo tvarką.
9. Abonentas turi teisę skųsti viešųjų elektroninių ryšių paslaugų teikėjų ir (ar) viešųjų ryšių tinklų teikėjų veiksmus ar neveikimą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai per vieną mėnesį nuo sprendimo gavimo dienos ar nuo tos dienos, kada baigiasi taisyklių 6 punkte nurodytas terminas priimti sprendimą dėl abonento prašymo ir apie jį pranešti.