ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. SAUSIO 29 D. SPRENDIMO NR. T-17 „DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. rugpjūčio 31 d. Nr. T-162

Švenčionys

 

 

Švenčionių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašą, patvirtintą  Švenčionių rajono savivaldybės tarybos 2015 m. sausio 29 d. sprendimu Nr. T-17 „Dėl piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstyti nauja redakcija (pridedama).

2. Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre.

 

 

 

SAVIVALDYBĖS MERAS                                                                         RIMANTAS KLIPČIUS

 


 

 

PATVIRTINTA

Švenčionių rajono savivaldybės tarybos

2017 m. rugpjūčio 31 d. sprendimu Nr. T-162

 

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS NEPASITURINTIEMS GYVENTOJAMS TEIKIMO TVARKOS APRAŠAS

 

IBENDROSIOS NUOSTATOS

 

1Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams teikimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams (toliau – piniginė socialinė parama) skyrimo ir mokėjimo tvarką, pagrindus, kai socialinė parama skiriama kitais Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme nenumatytais atvejais.

2Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo (toliau – Įstatymas) nuostatomis.

3Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme ir kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose vartojamas sąvokas.

4Tvarkos aprašas taikomas:

4.1. Švenčionių rajono savivaldybėje (toliau – savivaldybė) gyvenamąją vietą deklaravusiems ir faktiškai joje gyvenantiems asmenims;

4.2. savivaldybėje įtrauktiems į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą ir faktiškai joje gyvenantiems asmenims;

4.3. asmenims, įrašytiems į Lietuvos Respublikos gyventojų registrą ir savivaldybės teritorijoje išsinuomavusiems būstą.

5. Tvarkos aprašu privalo vadovautis savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius), savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius (toliau – Buhalterinės apskaitos skyrius), savivaldybės administracijos Mokesčių ir turto skyrius (toliau – Mokesčių ir turto skyrius), savivaldybės administracijos seniūnijos, energiją, kurą, geriamąjį ir karštą vandenį tiekiančios įmonės (toliau – tiekėjai) ir bendrojo naudojimo objektų valdytojai.

6. Piniginę socialinę paramą administruoja Socialinės paramos skyrius, sprendimus priima savivaldybės administracijos direktoriaus (toliau – administracijos direktorius) įgaliotas asmuo.

 

II. KREIPIMASIS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO

 

7. Vieną iš šio Tvarkos aprašo 4 punkte įtvirtintų sąlygų atitinkantys bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo turi teisę kreiptis dėl piniginės socialinės paramos skyrimo į Socialinės paramos skyrių ar seniūniją pagal gyvenamąją vietą. Prašymai-paraiškos piniginei socialinei paramai gauti priimami kiekvieną mėnesį iki 25 d., vėliau (po 25 d.) pateikti prašymai-paraiškos nagrinėjami kitą mėnesį. Seniūnijos specialistai priimtus prašymus-paraiškas ir reikiamus dokumentus piniginei socialinei paramai gauti pateikia Socialinės paramos skyriui per 5 darbo dienas.

8. Kreipimosi į Socialinės paramos skyrių metu asmuo pateikia savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą (dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės pateikti asmens tapatybę patvirtinančio dokumento originalo, pateikiama šio dokumento kopija, patvirtinta Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų nustatyta tvarka, ir (ar) pažyma apie šio dokumento poėmį); asmenį atstovaujantis asmuo pateikia įgaliojimą ir dokumentą, patvirtinantį įgalioto asmens tapatybę; užpildo Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytos formos prašymą-paraišką ir jos priedus, kuriuose nurodo visą teisingą piniginei socialinei paramai gauti būtiną informaciją, prideda tai patvirtinančius dokumentus.

9. Piniginei socialinei paramai gauti būtiną informaciją patvirtinančiais dokumentais, atsižvelgiant į aplinkybes, lemiančias bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą, laikomi:

9.1. pirmo suaugusio bendrai gyvenančio asmens (pareiškėjo) arba vieno gyvenančio asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas;

9.2. jeigu duomenų apie vaiko gimimą nėra Lietuvos Respublikos gyventojų registre, vaiko gimimo faktą patvirtinantis dokumentas;

9.3. jeigu duomenų apie santuoką, ištuoką, mirties faktą nėra Lietuvos Respublikos gyventojų registre, santuokos, ištuokos, mirties faktus patvirtinantis dokumentas;

9.4. procesinis dokumentas, patvirtinantis aplinkybę, kad teisme yra nagrinėjama byla dėl tėvystės ir (ar) vaiko gyvenamosios vietos nustatymo ir (ar) išlaikymo priteisimo;

9.5. teismo nutartis arba teismo patvirtinta sutartis dėl vaiko išlaikymo;

9.6. juridinio asmens pažyma apie vaiko išlaikymui gaunamas periodines išmokas arba kitos kompetentingos institucijos išduotas dokumentas, patvirtinantis materialinio išlaikymo vaikui teikimą;

9.7. teismo sprendimas dėl asmens pripažinimo neveiksniu arba neveiksniu tam tikroje srityje;

9.8. sveikatos priežiūros įstaigos pažyma, patvirtinanti, kad iki numatytos gimdymo datos yra likę ne daugiau kaip 70 kalendorinių dienų;

9.9. švietimo įstaigos pažyma, patvirtinanti, kad asmuo studijuoja pagal formaliojo švietimo studijų programą (įskaitant akademines atostogas dėl ligos ar nėštumo) ar mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą bei gaunamas stipendijas;

9.10. karinio vieneto išduota pažyma, patvirtinanti, kad privalomosios pradinės karo tarnybos karys atlieka jame privalomąją pradinę karo tarnybą;

9.11. kompetentingos institucijos pažyma apie asmeniui paskirtos bausmės atlikimą, jo sulaikymą, suėmimą, paieškos paskelbimą ar teismo pripažinimą nežinia kur esančiu;

9.12. kompetentingos institucijos išduotas dokumentas, patvirtinantis formaliojo švietimo įstaigos dieninio skyriaus baigimą;

9.13 sveikatos priežiūros įstaigos išduota pažyma apie gydymo stacionare trukmę, elektroninis nedarbingumo pažymėjimas ar medicininė pažyma apie ligos trukmę;

9.14. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatytos formos pažyma apie priskaičiuotą ir išmokėtą darbo užmokestį;

9.15. individualios įmonės buhalterinės apskaitos dokumentas, patvirtinantis vertinamo laikotarpio individualios įmonės savininko pajamas, gautas iš įmonės apmokestinto pelno; mažosios, tikrosios ūkinės ar komanditinės ūkinės bendrijos buhalterinės apskaitos dokumentas, patvirtinantis vertinamo laikotarpio mažosios bendrijos narių, tikrosios ūkinės bendrijos ar komanditinės ūkinės bendrijos tikrųjų narių pajamas ir iš šių įmonių asmeniniams poreikiams gautas lėšų sumas; asmens, įsigijusio verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą, pajamų ir išlaidų apskaitos žurnalas;

9.16. dokumentas, patvirtinantis turto įsigijimo ar perleidimo faktą;

9.17. dokumentas, patvirtinantis atsiskaitymą už paslaugas;

9.18. ikiteisminio tyrimo įstaigos, prokuratūros ar teismo išduotas dokumentas dėl padarytos nusikalstamos veikos žmogaus seksualinio apsisprendimo laisvei ir neliečiamumui;

9.19. pažyma apie įsiregistravimą kitos valstybės įdarbinimo tarnyboje;

9.20. sveikatos priežiūros įstaigos išduota pažyma, kad vaikas iki 8 metų negali lankyti švietimo įstaigos;

9.21. švietimo įstaigų išduota pažyma, kad bendrai gyvenantys asmenys gyvena kaimo vietovėje didesniu kaip trijų kilometrų atstumu nuo švietimo įstaigos, vykdančios ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, ir neteikiamos vaikui iki 8 metų vežimo paslaugos į ugdymo įstaigą;

9.22. gyvenamųjų patalpų ar nekilnojamojo turto nuomos sutartis, registruota viešajame registre;

9.23. banko sąskaitos išrašas;

9.24. metinė gyventojo (šeimos) turto ir pajamų deklaracija;

9.25. kompetentingos įstaigos išduota pažyma apie gaunamas pareigūnų ir karių valstybines pensijas ir kitų valstybių mokamas pensijas, išmokas;

9.26. dokumentas, liudijantis transporto priemonės netinkamumą eksploatuoti arba dokumentas, patvirtinantis transporto priemonės patekimą į eismo įvykį;

9.27. kiti teisei į piniginę socialinę paramą nustatyti reikalingi dokumentai.

10. Šio Tvarkos aprašo 9 punkte nurodytų dokumentų Socialinės paramos skyrius turi teisę reikalauti ir pasikeitus aplinkybėms, turinčioms įtakos bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens teisei į piniginę socialinę paramą, jos dydžiui ir (ar) mokėjimui.

11. Tuo atveju, kai dėl objektyvių priežasčių trūkstamų dokumentų faktas nustatomas ne prašymo-paraiškos pateikimo Socialinės paramos skyriuje metu, piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo informavimo apie pareigą pateikti šiuos dokumentus dienos. Apie trūkstamus dokumentus pareiškėjai informuojami pasirinktinai telefonu, elektroniniu būdu, paštu. Šiuos dokumentus jie gali pateikti asmeniškai, paštu, elektroniniu būdu arba per atstovą.

12. Kai Socialinės paramos skyrius reikalingus duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų, šio Tvarkos aprašo 9 punkte nurodyti dokumentai neteikiami.

13. Prašymo-paraiškos priėmimo diena laikoma kreipimosi (asmeniškai ar per įgaliotą asmenį) į Socialinės paramos skyrių diena.

14. Paštu ar elektroniniu būdu siunčiamo prašymo-paraiškos pateikimo diena laikoma jo gavimo Socialinės paramos skyriuje diena. Kai siunčiant prašymą elektroniniu būdu per Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS) nėra galimybės pateikti prašymo-paraiškos priedų ir (ar) kitų dokumentų, Socialinės paramos skyriaus specialistas elektroniniu būdu informuoja pareiškėją apie trūkstamų dokumentų pateikimo terminą, eigą ir nurodo elektroninio pašto, kuriuo galima siųsti skenuotus dokumentus, adresą.

15. Kai prašymas-paraiška siunčiamas paštu arba elektroniniu būdu, prie jo pridedamos visų reikiamų dokumentų kopijos, patvirtintos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

III. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMAS

 

16. Vienas iš dokumentų teisei į piniginę socialinę paramą nustatyti yra buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas, kurį surašo seniūnija, Socialinės paramos skyriaus prašymu.

17. Bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygų, turimo turto ir užimtumo patikrinimas atliekamas ir buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas surašomas, kai:

17.1. asmuo kreipiasi piniginės socialinės paramos pirmą kartą;

17.2. kyla pagrįstų įtarimų dėl prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų apie turimą turtą ir gaunamas pajamas, kaip tai numatyta Įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 8 punkte, kai:

17.2.1. galimai vedamas bendras ūkis su kitu asmeniu;

17.2.2. bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo savivaldybėje įtrauktas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, o jų faktinė gyvenamoji vieta galimai yra kitoje savivaldybėje;

17.2.3. bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste arba jį išsinuomoja, bet jame faktiškai negyvena, arba kartu su bendrai gyvenančiais asmenimis ar vienu gyvenančiu asmeniu būste nuolat faktiškai gyvena asmuo (asmenys), kuris (kurie) nėra deklaravęs (deklaravę) gyvenamosios vietos būste arba jo nesinuomoja;

17.2.4. darbingiems nedirbantiems bendrai gyvenantiems asmenims arba darbingam nedirbančiam vienam gyvenančiam asmeniui atstovauja įgaliotas asmuo;

17.2.5. bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo turi negyvenamosios paskirties patalpas (poilsio, paslaugų ir kt. paskirties patalpas ), tačiau nenurodo galimai gaunamų pajamų iš nuomos;

17.2.6. bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo piniginės socialinės paramos gavimo laikotarpiu įsigijo nekilnojamojo ir (ar) kilnojamojo turto;

17.2.7. naudojant paramą ne pagal paskirtį ir kitais atvejais kilus pagrįstų įtarimų dėl pateiktų duomenų teisingumo;

17.3. siekiama įvertinti piniginės socialinės paramos teikimo veiksmingumą, kaip tai numatyta Įstatymo 23 straipsnio 2 dalies 12 punkte, kai:

17.3.1. bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo piniginę socialinę paramą gauna ilgiau kaip 12 mėnesių;

17.3.2. auginamas vaikas (vaikai), kurio (kurių) tėvystė nenustatyta arba nustatyta, tačiau neišspręstas vaiko (vaikų) išlaikymo klausimas;

17.3.3. pajamos mažesnės, nei nustatyta Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies 1 punkte;

17.3.4. bendrai gyvenantys asmenys ar vienas gyvenantis asmuo turi daugiau nei 1 gyvenamąjį būstą, tačiau nenurodo gaunantys turto nuomos pajamų;

17.3.5. vieno gyvenančio asmens vardu įregistruota daugiau nei viena transporto priemonė, bendrai gyvenančių asmenų vardu – daugiau nei dvi transporto priemonės;

17.3.6. naudojant paramą ne pagal paskirtį ir kitais atvejais siekiant įvertinti piniginės socialinės paramos teikimo veiksmingumą;

17.4. piniginė socialinė parama skiriama išimties tvarka arba nepinigine forma;

17.5. gavus informaciją apie galimai neteisėtai teikiamą piniginę socialinę paramą.

18. Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas galioja 6 mėnesius nuo mėnesio, kurį skirta piniginė socialinė parama.

19. Prašymą-paraišką pateikęs asmuo apie sprendimo dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo) priėmimą informuojamas pranešimu per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo asmens prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu.

20. Pranešime apie priimtą sprendimą dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo) nurodoma Įstatymo 8 straipsnio 1 dalies sąlyga (sąlygos), kuriai (kurioms) esant piniginė socialinė parama skiriama, arba neskyrimo priežastis ir šio sprendimo apskundimo tvarka.

21. Asmeniui pareikalavus, jam išduodama priimto sprendimo dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo) kopija, Socialinės paramos skyriaus specialisto patvirtinta teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IV. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMAS

 

22. Piniginės socialinės paramos rūšys:

22.1. socialinė pašalpa;

22.2. būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos (toliau – kompensacijos).

23. Socialinė pašalpa teikiama:

23.1. pinigais;

23.2. nepinigine forma.

24. Patyrusiems socialinę riziką bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui socialinė pašalpa teikiama derinant šio Tvarkos aprašo 23 punkte nurodytas socialinės pašalpos teikimo formas savivaldybės tarybos patvirtintame Piniginės socialinės paramos ir išmokų vaikams teikimo socialinės rizikos šeimoms ir socialinės rizikos asmenims tvarkos apraše nustatytais būdais ir tvarka.

25. Jeigu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui apskaičiuota socialinė pašalpa yra mažesnė kaip 1,45 Eur, ši suma nėra mokama.

26. Paskirtą socialinę pašalpą Buhalterinės apskaitos skyrius į gavėjo nurodytą atsiskaitomąją sąskaitą Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiame banke ar banko skyriuje perveda arba išmoka pašto paslaugas teikiančiose įmonėse iki einamojo mėnesio 25 dienos. Socialinė pašalpa išmokama už kiekvieną praėjusį mėnesį.

27. Kompensacijos teikiamos:

27.1. pinigais;

27.2. apskaičiuotų kompensacijų sumą pervedant į tiekėjų atsiskaitomąsias sąskaitas Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiuose bankuose ar bankų skyriuose.

28. Nustačius bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens teisę į kompensacijas, duomenys apie jų vidutines pajamas ir taikomus būsto normatyvus kompensacijoms skaičiuoti už praėjusį mėnesį perduodami  tiekėjams pirmą mėnesio darbo dieną.

29. Kompensacijų dydį pagal Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintas formas apskaičiuoja tiekėjai ir bendrojo naudojimo objektų valdytojai. Kompensacijos teikiamos už kiekvieną praėjusį mėnesį.

30. Tiekėjai ir bendrojo naudojimo objektų valdytojai kompensacijas apskaičiuoja tik tiems bendrai gyvenantiems asmenims ar vieniems gyvenantiems asmenims, kuriems nustatyta teisė į kompensacijas, ir tik už tuos mėnesius, kuriais turi teisę į kompensaciją, ir kompensacijos dalimi sumažina mokestį bei iki einamojo mėnesio 15 dienos teikia Socialinės paramos skyriui tikrinti savivaldybės administracijai išrašytas paraiškas ar sąskaitas-faktūras lėšoms kompensuoti už praėjusį skaičiavimo mėnesį.

31. Savivaldybės administracija apmoka tik tas tiekėjų paraiškas, kurios Socialinės paramos skyriui yra pateikiamos ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo pažymos apie bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens vidutines pajamas ir taikomus būsto normatyvus kompensacijoms skaičiuoti gavimo.

32. Neprograminio kompensacijų apskaičiavimo atveju Socialinės paramos skyriui patikrinus, ar kompensacijos apskaičiuotos tiems asmenims, kuriems nustatyta teisė į kompensacijas, ar skaičiavimai atlikti pagal pateiktas bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens vidutines pajamas, atsižvelgiant į patikrinimo rezultatus ir suformuotus kompensacijų importui skirtų duomenų klaidų protokolus, patikrinti duomenys suvedami į Socialinės paramos apskaitos sistemą „Parama“ (toliau – sistema „Parama“) ir, suderinus gautų paraiškų bendras sumas su bendromis sumomis, gautomis suvedus duomenis į sistemą „Parama“, patikrintos paraiškos iki einamojo mėnesio 20 dienos perduodamos Buhalterinės apskaitos skyriui apmokėti, kartu informuojant Buhalterinės apskaitos skyrių ir tiekėjus apie atlikto duomenų patikrinimo rezultatus.

33. Buhalterinės apskaitos skyrius apskaičiuotą kompensuojamų lėšų sumą perveda į nurodytas tiekėjų atsiskaitomąsias sąskaitas Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiame banke ar banko skyriuje pagal jų pateiktas ir Socialinės paramos skyriaus patikrintas paraiškas už kiekvieną praėjusį mėnesį.

34. Kai kompensacijas apskaičiuoja bendrojo naudojimo objektų valdytojai, pažymos apie bendrai gyvenančių asmenų ar vieno gyvenančio asmens vidutines pajamas jiems išsiunčiamos registruotu paštu per 5 darbo dienas nuo teisės į kompensacijas nustatymo dienos. Apskaičiuotų kompensacijų duomenis Socialinės paramos skyrius suveda į sistemą „Parama“ pagal bendrojo naudojimo objektų valdytojų pateiktas paraiškas.

35. Socialinės paramos skyrius kompensacijų dydį apskaičiuoja pats, kai:

35.1. būstui šildyti ir (ar) karštam vandeniui ruošti naudojamos gamtinės dujos. Jei būstas šildomas ir (ar) karštas vanduo ruošiamas naudojant būste įrengtą individualią šildymo ir (ar) karšto vandens ruošimo įrangą, seniūnija arba bendro naudojimo objektų valdytojas patikrina ir iki einamojo mėnesio 5 dienos pateikia Socialinės paramos skyriui duomenis apie būstuose faktiškai suvartotą dujų kiekį, nustatytus tarifus, įsiskolinimą (nurodant įsiskolinimo laikotarpį) ir mokestį už suvartotas gamtines dujas;

35.2. kai būstas šildomas elektra, seniūnija arba bendro naudojimo objektų valdytojas patikrina ir iki einamojo mėnesio 5 dienos pateikia Socialinės paramos skyriui duomenis (pagal atsiskaitomąją sąskaitą arba atsiskaitymo knygelę) apie atsiskaitymą už suvartotą elektros energiją (mokėtas sumas, suvartotą elektros energijos kiekį, nustatytus elektros tarifus) ir (ar) įsiskolinimą (nurodant įsiskolinimo laikotarpį);

35.3. kai būstui šildyti naudojamas kietas kuras (malkos, durpės, akmens anglis) ar suskystintos dujos, kompensacijos už būsto šildymą apskaičiuojamos 6 mėnesiams taikant savivaldybės tarybos nustatytas vidutines kuro kainas;

35.4. kai karštam vandeniui ruošti naudojamas kietas kuras (malkos, durpės, akmens anglis) ar suskystintosios dujos, kompensacijos už būsto šildymą apskaičiuojamos 6 mėnesiams taikant savivaldybės tarybos nustatytas vidutines kuro kainas.

36. Jeigu bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui apskaičiuota kompensacija yra mažesnė kaip 0,29 Eur, kompensacija nėra mokama.

37. Apskaičiuotų kompensacijų, nustatytų šio Tvarkos aprašo 35 punkte, sumas, apskaičiuotas už kiekvieną praėjusį mėnesį arba už visą kompensacijų skyrimo laikotarpį, Buhalterinės apskaitos skyrius perveda į kompensacijų gavėjų nurodytas banko atsiskaitomąsias  sąskaitas Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiuose bankuose ar bankų skyriuose arba išmoka pašto paslaugas teikiančiose įmonėse.

38. Jeigu daugiabučio namo buto savininkas, kuris turi teisę į būsto šildymo išlaidų kompensaciją arba ją gauna, nedalyvavo susirinkime svarstant ir priimant sprendimą dėl daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projekto įgyvendinimo ir atsisakė dalyvauti įgyvendinant šį projektą ir dėl šių asmenų veiksmų (neveikimo) daugiabučio namo atnaujinimo (modernizavimo) projektas nebuvo pradėtas įgyvendinti, bendrojo naudojimo objekto valdytojas arba Savivaldybės programos įgyvendinimo administratorius Socialinės paramos skyriui ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo įvykusio susirinkimo turi pateikti šį faktą patvirtinančius dokumentus – susirinkimo protokolo išrašus.

 

V. PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMAS IŠIMTIES TVARKA

 

39. Piniginė socialinė parama išimties tvarka gali būti teikiama Įstatymo 23 straipsnio 3 dalyje nustatytais atvejais.

40. Socialinės paramos skyriuje gavus prašymą-paraišką piniginei socialinei paramai gauti, Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas, gavus tarnybinį pranešimą, surašomas seniūnijos specialistų.

41. Seniūnijos specialistai patikrina bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą ir surašo Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, kurio pagrindu bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui skiriama piniginė socialinė parama išimties tvarka:

41.1. socialinė pašalpa skiriama, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pajamos yra mažesnės už valstybės remiamas pajamas bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 6 straipsnio 1 ar 3 punkte nustatytų reikalavimų:

41.1.1. jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens nuosavybės teise turimo turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnyje, vertė viršija ne daugiau kaip 20 procentų nustatyto turto vertės normatyvo, tačiau ne ilgiau kaip 6 mėnesius per 12 kalendorinių mėnesių;

41.2. kompensacijos skiriamos, jeigu išlaidos už būsto šildymą, už faktinį geriamojo vandens ir (ar) karšto vandens kiekį atitinka Įstatymo 11 straipsnio nustatytus kompensuojamus dydžius, tačiau bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 1 dalies 1 ar 2 punkte nustatytų reikalavimų:

41.2.1. jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens nuosavybės teise turimo turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnyje, vertė viršija ne daugiau kaip 20 procentų nustatyto turto vertės normatyvo, tačiau ne ilgiau kaip 6 mėnesius per 12 kalendorinių mėnesių;

41.2.2. jeigu bendrai gyvenantys asmenys nėra sudarę teismo patvirtintos sutarties dėl vaiko (įvaikio) materialinio išlaikymo arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo nesikreipė į teismą arba dėl išlaikymo ir (ar) tėvystės nustatymo kreipėsi į teismą, bet tėvystė nebuvo nustatyta ir (ar) išlaikymas nebuvo priteistas, arba pareiškimas paliktas nenagrinėtas;

41.3. socialinė pašalpa ir kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui skiriama, kai jiems piniginė socialinė parama neskiriama Įstatymo 21 straipsnio 11 dalyje nustatytu atveju;

41.4. socialinė pašalpa bendrai gyvenantiems asmenims skiriama santuokos nutraukimo bylos nagrinėjimo metu esant ginčui, atskirai, tačiau ne ilgiau kaip 6 mėnesius per 12 kalendorinių mėnesių;

41.5. kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui skiriamos, jeigu deklaruoja gyvenamąją vietą jų nuosavybės teise turimame būste arba nuomojasi būstą, kuris Nekilnojamojo turto registre nėra įregistruotas kaip gyvenamosios patalpos arba atskira gyvenamoji patalpa, kai bendraturčių nuosavybės teisės dalys nėra nustatytos. Ši kompensacija teikiama ne ilgiau kaip 6 mėnesius per 12 kalendorinių mėnesių;

41.6. kompensacijos bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui skiriamos jeigu daugiabučio namo buto savininkas neatitinka Įstatymo 7 straipsnio 5 dalyje nustatytų reikalavimų;

41.7. piniginė socialinė parama skiriama kaip vienam gyvenančiam asmeniui pilnamečiui vaikui (įvaikiui) iki 24 metų, kuris mokosi pagal bendrojo ugdymo programą (įskaitant laikotarpį nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos) ar pagal formaliojo profesinio mokymo programą arba studijuoja aukštojoje mokykloje (įskaitant akademinių atostogų dėl ligos ar nėštumo laikotarpį), kai mirė vienas iš jo tėvų (įtėvių), išskyrus atvejus, kai tėvai ir pilnametis vaikas gyveno kaip bendrai gyvenantys asmenys.

42. Neatvykus į Socialinės paramos teikimo komisijos posėdį be pateisinančios priežasties (iš anksto nepranešus komisijos pirmininkui) piniginė socialinė parama neskiriama arba skiriama tik vaikui (vaikams).

43. Bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kuriems paskirta socialinė pašalpa, tačiau dėl vaikų nepriežiūros jų vaikai (vaikas) apgyvendinti kūdikių namuose, vaikų globos namuose, pas globėją ir kt., socialinė pašalpa tėvų atžvilgiu mokama 50 procentų dydžio pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (formas).

44. Skirti socialinę pašalpą tik vaikui (įvaikiui) ar vaikams (įvaikiams) nepinigine forma, jeigu iš atsakingų institucijų (Vaiko teisių apsaugos skyriaus, Socialinių paslaugų centro, Kultūros, švietimo, jaunimo ir sporto skyriaus, ir kt.) yra gauta informacija, kad bendrai gyvenantys asmenys neužtikrina auginamo vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) privalomo ir valstybės garantuojamo ugdymo iki 16 metų pagal pradinio, pagrindinio ugdymo programas.

45. Nuolat gaunant piniginę socialinę paramą bendrai gyvenantiems asmenims ar vienam gyvenančiam asmeniui, pakartotinai svarstant Socialinės paramos teikimo komisijoje ir sąmoningai nevykdant anksčiau komisijoje sutartų sąlygų ar veiksmų, ir nesiimant reikiamų priemonių, kad pagerėtų materialinė padėtis (naudojant paramą ne pagal paskirtį, atsisakius siūlomo darbo arba nesistengiant įsidarbinti, nepateikus darbo paiešką patvirtinančio dokumento, kad asmuo dėl įsidarbinimo kreipėsi ne mažiau kaip į 5 darbdavius, nesikreipiant į NDNT komisiją dėl netekto darbingumo lygio nustatymo, nesikreipiant dėl priklausomybės ligų gydymosi ir kt.) piniginė socialinė parama neskiriama arba skiriama tik vaikui/-ams.

46. Nutraukti piniginės socialinės paramos teikimą vienam gyvenančiam asmeniui nuo kito mėnesio ir 3 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos, o bendrai gyvenantiems asmenims – nuo kito mėnesio perskaičiuoti piniginę socialinę paramą ir 3 mėnesius paramos neskirti pažeidimą padariusiam asmeniui, gavus informaciją iš policijos komisariato, kad piniginės socialinės paramos gavėjas arba vienas iš bendrai gyvenančių asmenų piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu buvo baustas administracine tvarka.

47. Neteikti kompensacijų ar nutraukti jų teikimą, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste, bet jame faktiškai negyvena, arba kartu su vienu gyvenančiu asmeniu arba bendrai gyvenančiais asmenimis būste nuolat faktiškai gyvena asmuo (asmenys), kuris (kurie) nėra deklaravęs (deklaravę) gyvenamosios vietos būste arba jo nesinuomoja.

48. Prašymus-paraiškas piniginei socialinei paramai gauti nagrinėja ir siūlymus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo/neskyrimo bei socialinės paramos teikimo ir mokėjimo būdo nustatymo Socialinės paramos skyriui teikia savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Socialinės paramos teikimo komisija seniūnijoje, o išimties atvejais, esant ginčytinai situacijai ir kitais šiame Apraše nenumatytais atvejais - Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Piniginės socialinės paramos teikimo komisija (toliau – Komisija). Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo (neskyrimo), mokėjimo būdo nustatymo priimamas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu įgalioto asmens, atsižvelgiant į Komisijos siūlymus ir rekomendacijas.

49. Komisijų sudėtį ir jųs nuostatus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius. Komisijos veikia visuomeniniais pagrindais. Į komisijų sudėtį gali įeiti seniūnai, socialiniai darbuotojai, mokyklų socialiniai pedagogai, bendruomeninių organizacijų, religinių bendruomenių ar religinių bendrijų ir nevyriausybinių organizacijų atstovai, gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, seniūnaičiai ir kiti suinteresuoti asmenys.

50. Bendruomeninės organizacijos, religinės bendruomenės ar religinės bendrijos ir nevyriausybinės organizacijos, gyvenamosios vietovės bendruomenės nariai, seniūnaičiai ir kiti suinteresuoti asmenys turi teisę teikti Socialinės paramos skyriui ir seniūnijoms informaciją apie piniginės socialinės paramos gavėjus, siūlyti socialinės paramos teikimo būdus.

51. Komisija turi teisę:

51.1. gauti visą informaciją, reikalingą pareiškėjų prašymams-paraiškoms nagrinėti;

51.2. kviesti į posėdžius asmenis: suinteresuotų institucijų atstovus, pareiškėjus;

51.3. prašyti pareiškėjo, bendrai gyvenančių asmenų ir (ar) kompetentingų institucijų pateikti papildomą informaciją apie pareiškėją ir (ar) bendrai gyvenančius asmenis;

51.4. atidėti pareiškėjų prašymų-paraiškų nagrinėjimą, iki bus pateikta papildoma informacija apie pareiškėją ir (ar) bendrai gyvenančius asmenis;

51.5. dalyvauti tikrinant bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą (surašant buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą);

51.6. teikti siūlymą nukreipti asmenį atlikti visuomenei naudingą veiklą;

51.7. teikti siūlymus Socialinės paramos skyriui dėl socialinės paramos skyrimo/neskyrimo, socialinės paramos teikimo ir mokėjimo būdo nustatymo;

51.8. perduoti prašymo-paraiškos svarstymą, esant ginčytinai situacijai, Piniginės socialinės paramos teikimo komisijai.

52. Į Komisijos posėdžius gali būti nekviečiami asmenys, sukakę senatvės pensijos amžių ir asmenys, kuriems nustatytas netekto darbingumo lygis nuo 60 iki 100 proc.

53. Komisijos nariai ir kiti Komisijos posėdyje dalyvaujantys suinteresuoti asmenys privalo užtikrinti asmens duomenų konfidencialumą. Komisijos nariai atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

54. Komisijos posėdžio protokolo kopija pateikiama Socialinės paramos skyriui.

 

VI. NETEISĖTAI GAUTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS PERMOKOS GRĄŽINIMAS

 

55. Neteisėtai gauta piniginė socialinė parama turi būti grąžinama, kai:

55.1. bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo piniginę socialinę paramą gavo neteisėtai, nes kreipimosi dėl jos metu pateikė neteisingus duomenis apie turtą, gaunamas pajamas, bendrai gyvenančius asmenis arba kitus duomenis, reikalingus piniginei socialinei paramai skirti;

55.2. paramos teikimo laikotarpiu per mėnesį nepranešė apie materialinės padėties pasikeitimą ar atsiradusias aplinkybes, turinčias įtakos teisei į piniginę socialinę paramą arba jos dydžiui.

56. Neteisėtai gauta piniginė socialinė parama turi būti grąžinta arba sumokėta dalimis į savivaldybės administracijos atsiskaitomąją banko sąskaitą.

57. Negrąžintą neteisėtai gautą piniginę socialinę paramą asmens raštu pateiktu sutikimu Socialinės paramos skyrius turi teisę išskaičiuoti dalimis ne daugiau kaip po 20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį.

58. Jeigu neteisėtai gauta piniginė socialinė parama negrąžinta ir neišskaičiuota, likusi skola išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.

59. Dėl Socialinės paramos skyriaus valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėta piniginė socialinė parama išieškoma Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

 

VII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

60. Jeigu piniginė socialinė parama bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui priklauso pagal dvi ar daugiau Įstatymo ir (ar) Tvarkos aprašo nuostatų, taikoma ta nuostata, kuri bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui yra palankiausia.

61. Tvarkos aprašo nuostatų nesilaikantys asmenys atsako Lietuvos Respublikoje galiojančių teisės aktų nustatyta tvarka.

62. Nepanaudotos savivaldybės biudžeto lėšos piniginei socialinei paramai skaičiuoti ir mokėti perskirstomos ir naudojamos savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

63. Sprendimas dėl Piniginės socialinės paramos  gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.