herbas_jb_sm

Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2015 M. LAPKRIČIO 12 D. SPRENDIMO NR. T-203 „DĖL JONIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO IR PAPILDYMO

 

2016 m. lapkričio 3 d. Nr. T-171

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 3, 4, 6, 9, 103, 13, 14, 15, 16, 20, 29, 31, 32, 33, 34, 35, 50 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 321 straipsniu įstatymu, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 11, 13, 20 ir 29 straipsnių pakeitimo įstatymu, Joniškio rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Pakeisti Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. lapkričio 12 d. sprendimu Nr. T-203 „Dėl Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (kartu su pakeitimais ir papildymais, padarytais Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 15 d. sprendimu Nr. T-35 ir 2016 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. T-71):

1.1. išdėstyti 19 punktą taip:

19. Mero pavaduotojas ir savivaldybės administracijos direktorius turi būti paskirti, savivaldybės tarybos kolegija sudaryta, jei nusprendžiama ją sudaryti, tarybos komitetai turi būti sudaryti ir šių komitetų pirmininkai paskirti, Vietos savivaldos įstatyme nustatytos komisijos turi būti sudarytos ir šių komisijų pirmininkai paskirti per du mėnesius nuo pirmojo išrinktos naujos tarybos posėdžio sušaukimo arba nuo tiesiogiai išrinkto mero priesaikos priėmimo dienos.  Ši nuostata netaikoma, jeigu išrinktas meras kitų įstatymų nustatyta tvarka laikinai nušalintas nuo pareigų. Pasibaigus išrinkto mero laikino nušalinimo laikotarpiui ne vėliau kaip per 5 kalendorines dienas turi būti sušauktas tarybos posėdis, kuriame meras prisiekia (jei jis nebuvo prisiekęs). Nuo šios posėdžio dienos per du mėnesius turi būti paskirti mero pavaduotojas ir savivaldybės administracijos direktorius, sudaryta tarybos kolegija, jeigu nusprendžiama ją sudaryti. Jeigu mero pavaduotojo įgaliojimai nutrūksta ir (ar) savivaldybės administracijos direktorius atleidžiamas iš pareigų prieš terminą, per du mėnesius nuo jo įgaliojimų nutrūkimo ar atleidimo iš pareigų dienos taryba turi paskirti mero pavaduotoją ir (ar) savivaldybės administracijos direktorių“;

1.2. išdėstyti 33 punktą taip:

33. Apie šaukiamo tarybos posėdžio datą, laiką, vietą, svarstyti Reglamento 84–97 punktuose nustatyta tvarka parengtus ir įregistruotus klausimus kartu su sprendimų projektais meras, o kai jo nėra (Reglamento 222 ir 223 punktuose nustatytais atvejais), – mero pavaduotojas, o kai šio nėra, – laikinai mero pareigas einantis tarnybos narys arba įgaliojimus iš 1/3 išrinktų tarybos narių gavęs tarybos narys (toliau – posėdžio organizatorius) ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios per savivaldybės administracijos direktoriaus paskirtą Kanceliarijos skyriaus valstybės tarnautoją ar darbuotoją (toliau – Kanceliarijos skyriaus darbuotojas) praneša rajono gyventojams savivaldybės interneto svetainėje (www.joniskis.lt), tarybos nariams elektroniniu paštu, seniūnaičiams (elektroniniu paštu arba telefonu), kai svarstomi klausimai, susiję su jų atstovaujama gyvenamosios vietovės bendruomene, taip pat seniūnui ir vietos gyventojų apklausos iniciatyvinės grupės atstovui (atstovams) (elektroniniu paštu), kai svarstomi vietos gyventojų apklausos rezultatai ar klausimai dėl vietos gyventojų apklausai pateikto (pateiktų) klausimo (klausimų)“;

1.3. išdėstyti 43 punktą taip:

43. Išvykdamas iš posėdžio jam nepasibaigus arba laikinai išeidamas iš posėdž salės, tarybos narys apie tai turi informuoti posėdžio sekretorių. Jei naudojama elektroninė balsavimo sistema, tarybos narys, išeidamas iš posėdžio salės, privalo išsiregistruoti (vardinę kortelę grąžinti posėdžio sekretoriui)“;

1.4. išdėstyti 48 punktą taip:

48. Darbotvarkė gali būti papildyta ar pakeista tarybos sprendimu komiteto, komisijos, frakcijos ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje tarybos narių siūlymu, jei dėl šių siūlymų sprendimų projektai įregistruoti ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki posėdžio pradžios. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu, siūlymams, susijusiems su mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo, Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų kandidatūrų pateikimu, taip pat siūlymams, susijusiems su nepasitikėjimo meru, mero pavaduotoju, savivaldybės administracijos direktoriumi, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju, Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkais, pareiškimu“;

1.5. išdėstyti 66 punktą taip:

66. Tarybos sprendimai priimami atviru balsavimu, išskyrus atvejus, kai skiriamas mero pavaduotojas, savivaldybės administracijos direktorius, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas, sprendžiamas mero įgaliojimų netekimo prieš terminą, mero nušalinimo klausimas, sprendžiamas nepasitikėjimo mero pavaduotoju, savivaldybės administracijos direktoriumi ar jo pavaduotoju klausimas. Slaptas balsavimas galimas ir tais atvejais, kai skiriami Kontrolės komiteto pirmininkas, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas, Administracinės komisijos pirmininkas, Etikos komisijos pirmininkas, Antikorupcijos komisijos pirmininkas, sprendžiamas nepasitikėjimo Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Administracinės komisijos pirmininku, Etikos komisijos pirmininku, Antikorupcijos komisijos pirmininku klausimas. Šiuo atveju procera vykdoma laikantis mero pavaduotojo skyrimo procedūros reikalavimų. Balsuoja tik posėdyje dalyvaujantys tarybos nariai“;

1.6. išdėstyti 72 punktą taip:

72. Tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančtarybos narių balsų dauguma. Jeigu balsai pasiskirsto po lygiai, lemia mero balsas. Jeigu meras posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas.

Tarybos narys gali atsisakyti dalyvauti balsavime apie tai pranešęs tarybai. Tarybos narys, atsisakęs dalyvauti balsavime, tarybos posėdyje dalyvauja (neišsiregistruoja).

Balsavimo rezultatai skaičiuojami nuo posėdyje (svarstant klausimą) dalyvaujančtarybos narių skaičiaus. Balsai laikomi pasiskirstę po lygiai, jei už balsavo lygiai pusė posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių, t. y. tiek pat, kiek balsavo prieš, susilaikė ir nebalsavo kartu sudėjus.

Balsuojant atvirai rankos pakėlimu kiekvienas tarybos narys privalo užpildyti vardinį balsavimo lapą. Duomenys apie kiekvieno tarybos nario balsavimą, išskyrus atvejus, kai balsuojama slaptai, yra vieši.

Kiekvieno tarybos nario balsavimo rezultatai yra saugomi informacinėse laikmenose ir skelbiami savivaldybės interneto svetainėje“;

1.7. išdėstyti 95 punktą taip:

95. Jeigu teikiamo sprendimo projekto įgyvendinimas susijęs su piniginėmis lėšomis, pateikiami reikiami skaičiavimai, išlaidų sąmatos, nurodomi galimi finansavimo šaltiniai. Jeigu teikiamo sprendimo projekto įgyvendinimas susijęs su biudžeto pajamų sumažėjimu (daugiau kaip 5000 eurų), sprendimo projekto rengėjas taip pat turi pateikti siūlymą dėl biudžeto pakeitimo (kad būtų subalansuotas biudžetas)“;

1.8. išdėstyti 156 punktą taip:

156. Komitetų posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja daugiau kaip pusė komiteto narių. Jei komiteto narys ketina nedalyvauti komiteto posėdyje, apie nedalyvavimą tarybos narys privalo pranešti komiteto posėdžio pirmininkui ir tai fiksuojama posėdžio protokole“;

1.9. išdėstyti 160 punktą taip:

160. Komite sprendimai, siūlymai ir išvados įforminami komiteto posėdžio protokole, kai už jį balsuoja daugiau kaip pusė komiteto posėdyje dalyvaujančių komiteto narių. Komiteto narys, atsisakęs dalyvauti balsavime, komiteto posėdyje dalyvauja. Balsavimo būdą nustato komitetas. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia komiteto pirmininko balsas. Jeigu komiteto pirmininkas posėdyje nedalyvauja, o balsai pasiskirsto po lygiai, laikoma, kad sprendimas nepriimtas“;

1.10. išdėstyti 171.3 papunktį taip:

171.3. Komisijos nariais gali būti tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenajų vietovių bendruomenių atstovui – seniūnaičiai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti savivaldybės gyventojai. Etikos komisijoje ir Antikorupcijos komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir kiti visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių“;

1.11. išdėstyti 214.4 papunktį taip:

214.4. teikia tarybai mero pavaduotojo, savivaldybės administracijos direktoriaus, savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo (savivaldybės administracijos direktoriaus siūlymu), tarybos Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo, Vietos savivaldos įstatyme nustatytais atvejais Kontrolės komiteto pirmininko ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų tarybos komisijų pirmininkų kandidatūras, taip pat gali siūlyti atleisti juos iš pareigų, siūlyti skirti nuobaudas savivaldybės administracijos direktoriui. Mero teikimai ir siūlymai įforminami mero potvarkiu“;

1.12. išdėstyti 214.16 papunktį taip:

214.16. priima į pareigas ir atleidžia iš jų biudžetinių įstaigų, išskyrus švietimo įstaigas, vadovus, įgyvendina pats arba Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais mero pareigas laikinai einantis tarybos narys kitas funkcijas, susijusias su visų šių biudžetinių įstaigų vadovų darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka“;

1.13. išdėstyti 214.17 papunktį taip:

214.17. priima į pareigas ir atleidžia iš jų viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybė), išskyrus švietimo įstaigas, vadovus, įgyvendina pats arba Vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais mero pareigas laikinai einantis tarybos narys kitas funkcijas, susijusias su visų šių viešųjų įstaigų (kurių savininkė yra savivaldybės) vadovų darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka“;

1.14. išdėstyti 222 punktą taip:

222. Mero pavaduotojas atlieka mero nustatytas funkcijas ir pavedimus. Meras mero pavaduotojo funkcijas nustato mero pavaduotojo kadencijos laikotarpiui ir gali jas keisti.

Kai meras negali eiti savo pareigų, mero pavaduotojas ar laikinai mero pareigas einantis tarybos narys atlieka visas mero pareigas, išskyrus Reglamento 214.4–214.8 ir 214.15–214.22 papunkčiuose numatytus įgaliojimus. Tokiu atveju šio Reglamento 214.15–214.22 papunkčiuose nustatytus mero įgaliojimus atlieka taryba, išskyrus funkcijas, kurias Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais atlieka mero pareigas laikinai einantis tarybos narys.

Kai meras ir mero pavaduotojas dėl objektyvių priežasč negali atlikti jiems pavestų pareigų (pvz., dėl ligos), mero pareigas atlieka tarybos posėdyje dalyvaujančių tarybos narių balsų dauguma išrinktas tarybos narys. Mero pareigos perimamos potvarkiu. Jei potvarkio negali pasirašyti meras ar mero pavaduotojas, potvarkį pasirašo įgaliojimus perimantis tarybos narys.

Jeigu įstatymų nustatyta tvarka meras neišrinktas arba išrinktas meras laikinai nušalintas nuo pareigų Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo ir kitų įstatymų nustatyta tvarka, mero pareigas laikinai einančiam tarybos nariui mokamas mero darbo užmokestis“;

1.15. išdėstyti 255.6 papunktį taip:

255.6. savivaldybei nuosavybės teise priklausančio turto ataskaitą iki spalio 1 d. Ataskaita teikiama kartu su savivaldybės kontrolieriaus išvada.“

2. Papildyti šio sprendimo 1 punkte nurodytą Joniškio rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą:

2.1. 214.23 papunkčiu ir išdėstyti jį taip:

214.23. suteikia savivaldybės administracijos direktoriui, kai savivaldybės administracijos direktoriaus nėra, – jo pavaduotojui, savivaldybės kontrolieriui atostogas, siunčia savivaldybės administracijos direktorių, kai savivaldybės administracijos direktoriaus nėra, – jo pavaduotoją, savivaldybės kontrolierių į komandiruotes“;

2.2. 233.6 papunkčiu ir išdėstyti jį taip:

233.6. savo įgaliojimų laikotarpiu turėti visuomeninių padėjėjų, kurie tarybos nario prašymu teikia jam konsultacijas, pasiūlymus, išvadas ir kitą informaciją. Tarybos nario visuomeniniu padėjėju gali būti pilnametis asmuo, kuris nėra savivaldybės administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį. Tarybos nario visuomeniniu padėjėju negali būti asmuo, kuris įstatymų nustatyta tvarka yra pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą, taip pat kuris įstatymų nustatyta tvarka yra uždraustos organizacijos narys. Tarybos narys negali turėti daugiau kaip 10 visuomeninių padėjėjų.“

3. Nustatyti, kad šio sprendimo 1.1, 1.4 ir 1.11 papunkčiai įsigalioja 2016 m. gruodžio 1 d., 1.2, 1.10, 1.12, 1.13, 1.14 ir 2.1 papunkčiai įsigalioja 2017 m. sausio 1 d.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gediminas Čepulis