LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ADAPTACIJOS TVARKOS NUSTATYMO

 

2021 m. sausio 26 d. Nr. 2BE-29

Vilnius

 

 

Siekdamas padėti naujai priimtiems valstybės tarnautojams ir darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, (toliau – darbuotojai) per kuo trumpesnį laikotarpį įgyti bazinių teorinių žinių ir praktinių įgūdžių, reikalingų priskirtoms funkcijoms atlikti, pradėti efektyviai dirbti, greičiau suprasti Lietuvos transporto saugos administracijos (toliau – Administracijos) tikslus, užduotis, funkcijas, organizacinę struktūrą, perprasti jos vertybes, identifikuoti, kokias profesines žinias ir (ar) įgūdžius tikslinga papildomai įgyti ir (ar) tobulinti:

1. T v i r t i n u Adaptacijos programą (pridedama).

2. Į p a r e i g o j u Adaptacijos programą taikyti šiems darbuotojams (toliau – naujas darbuotojas):

2.1. naujai priimtiems į darbą, perkeltiems į Administraciją iš kitų valstybės institucijų;

2.2. grįžusiems po vaiko priežiūros atostogų, perkeltiems iš vieno Administracijos struktūrinio padalinio į kitą ar į kitas pareigas tame pačiame struktūriniame padalinyje, kai iš esmės keičiasi darbo pobūdis, – tik patiems to prašant arba tiesioginio vadovo sprendimu;

2.3. Administracijos direktoriui, jo pavaduotojams, kancleriui bei departamentų direktoriams Adaptacijos programos netaikyti.

3. N u s t a t a u, kad:

3.1. Adaptacijos programos vykdymo trukmė – trys mėnesiai;

3.2. Klausimyno tiesioginiam vadovui forma skirta adaptacinio laikotarpio užduotims planuoti ir rezultatams vertinti; Administracijos pristatymo adaptacijos dalyviui skaidrės, visų laiškų ir priminimų ruošinių aktualios redakcijos dedamos į Administracijos failų saugyklos skiltį „Adaptacijos programa“, siekiant išlaikyti galimybę tobulinti šių įrankių turinį reaguojant į naujų darbuotojų patirtį.

4. P a v e d u:

4.1. Strateginio planavimo skyriui sekti šių dokumentų: Komandiruočių tvarkos, Nuotolinio darbo tvarkos aprašo, Transporto priemonių naudojimo tvarkos, Viešųjų pirkimų vykdymo tvarkos aprašo, Valstybinės kelių transporto inspekcijos prie Susisiekimo ministerijos sudaromų dokumentų derinimo tvarkos aprašo, Kompiuterinių darbo vietų tvarkos, Lietuvos transporto saugos administracijos vykdomų funkcijų standartų rengimo standarto, Komunikacijos tvarkos atnaujinimą vidinėje dokumentų valdymo sistemoje ir organizuoti nepertraukiamą šios informacijos atnaujinimą Administracijos intraneto puslapyje;

4.2. Teisės ir rizikų valdymo skyriui sekti šių dokumentų: Elgesio kodekso, Lietuvos transporto saugos administracijoje vidiniais informacijos teikimo kanalais gautų pranešimų registravimo ir nagrinėjimo taisyklių, Vidaus tvarkos taisyklių, Nulinės tolerancijos korupcijai politikos, Lietuvos transporto saugos administracijos rizikų valdymo politikos, Informacijos pagal Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymą teikimo tvarkos aprašo, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo, Privačių interesų deklaracijų pildymo, tikslinimo ir pateikimo taisyklių ir kitų tarnybinę veiklą reglamentuojančių teisės aktų atnaujinimą vidinėje dokumentų valdymo sistemoje ir organizuoti nepertraukiamą šios informacijos atnaujinimą Administracijos intraneto puslapyje;

4.3. Priežiūros departamentui sekti šių dokumentų: Lietuvos transporto saugos administracijos asmens duomenų tvarkymo politikos, Pranešimo apie asmens duomenų saugumo pažeidimą pateikimo tvarkos aprašo, Lietuvos transporto saugos administracijos asmens duomenų tvarkymo taisyklių atnaujinimą vidinėje dokumentų valdymo sistemoje ir organizuoti nepertraukiamą šios informacijos atnaujinimą Administracijos intraneto puslapyje;

4.4. Bendrųjų reikalų skyriui su šiuo įsakymu supažindinti struktūrinių padalinių vadovus.

5. N u s t a t a u , kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                          Genius Lukošius

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos transporto saugos administracijos

direktoriaus

2021 m. sausio 26 d.

įsakymu Nr. 2BE-29

 

 

ADAPTACIJOS ProGRAMA

 

 

Eil.

Nr.

Adaptacijos veiksmai

Atsakingas asmuo / skyrius

Rekomenduojamas terminas

Pastaba

1

2

3

4

5

1.

Tiesioginiam vadovui siunčiamas klausimynas dėl darbo vietos, reikalingos įrangos ir informacinių sistemų naujam darbuotojui parengimo

Strateginio planavimo skyrius

7 d. d. iki naujo darbuotojo pirmosios darbo dienos

 

2.

Klausimynas dėl darbo vietos, reikalingos įrangos ir informacinių sistemų parengimo užpildytas

Tiesioginis vadovas

6 d. d. iki naujo darbuotojo pirmosios darbo dienos

 

3.

Siunčiamas pranešimas Bendrųjų reikalų skyriui ir Teisės ir rizikų valdymo skyriui su informacija apie  naujo darbuotojo numatomą darbo pradžią, kuriame nurodoma: vardas pavardė, įdarbinimo data, pareigybė, numatoma darbo vieta, tiesioginis vadovas bei pridedama nuoroda į tiesioginio vadovo atsakymus dėl darbo vietos, reikalingos įrangos ir informacinių sistemų parengimo

Strateginio planavimo skyrius

5 d. d. iki naujo darbuotojo pirmosios darbo dienos

 

4.

Siunčiamas pranešimas Komunikacijos ir tarptautinio bendradarbiavo skyriaus darbuotojui, atsakingam už vidinę komunikaciją, su naujo darbuotojo prisistatymu ir nuotraukomis

Strateginio planavimo skyrius

5 d. d. iki naujo darbuotojo pirmosios darbo dienos

 

5.

Parengiama darbo vieta remiantis tiesioginio vadovo atsakymais: suteikiami prisijungimai prie darbui reikalingų informacinių sistemų, prieigos prie darbui reikalingų dokumentų bei kitos tiesioginio vadovo anketoje nurodytos darbui reikalingos priemonės

Bendrųjų reikalų skyrius

1–5 d. d. iki naujo darbuotojo pirmosios darbo dienos

 

6.

 

Pasirašoma darbo sutartis ir pareigybės aprašymas, kartu su nauju darbuotoju aptariant visus susitarimo aspektus

Strateginio planavimo skyrius

1–3 d. d. iki naujo darbuotojo pirmosios darbo dienos

Tik įdarbinant darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis

7.

Naujas darbuotojas susipažįsta su Lietuvos transporto saugos administracijos (toliau – Administracija) direktoriumi, susitinka trumpo neformalaus pokalbio

Administracijos direktorius kartu su Strateginio planavimo skyriumi

1–3 d. d. iki naujo darbuotojo pirmosios darbo dienos arba pirmąją naujo darbuotojo darbo dieną

 

8.

Tiesioginiam vadovui kalendoriuje sudedami priminimai, skirti adaptacinio laikotarpio užduotims su nauju darbuotoju suderinti; priminimuose vadovui pateikiama: pokalbių gairės, parengta forma adaptacinio laikotarpio užduotims planuoti ir rezultatams vertinti

Strateginio planavimo skyrius

2 d. d. iki naujo darbuotojo pirmosios darbo dienos

Jie suplanuoja-mi visam adaptacijos laikotarpiui: po 2 savaičių, po 1,5 mėnesio, po 2,5 mėnesio (tik įdarbinant darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis)

9.

Naujas darbuotojas pristatomas Administracijos darbuotojams (išsiunčiamas elektroninis laiškas su naujo darbuotojo nuotrauka ir trumpu pristatymu)

Už vidinę komunikaciją atsakingas darbuotojas

1 d. d. iki naujo darbuotojo pirmosios darbo dienos

 

10.

Parengiamas ir ant stalo paliekamas „Naujoko rinkinys“ naujam darbuotojui (jei numatomoje darbo vietoje naujas darbuotojas neturi stalo, tokiu atveju „Naujoko rinkinys“ perduodamas tiesioginiam vadovui, kad šis perduotų jį naujam darbuotojui)

Strateginio planavimo skyrius

1 d. d. iki naujo darbuotojo pirmosios darbo dienos

Kanceliarin-ės prekės su įstaigos logotipais, simbolinė dovanėlė ir palinkėjim-as

11.

Suformuluojamos 3–5 užduotys, kurios padės įvertinti naujo darbuotojo adaptacijos laikotarpiu pasiektus rezultatus

Tiesioginis vadovas

1 d. d. iki naujo darbuotojo pirmosios darbo dienos

Tik įdarbinant darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis

12.

Darbuotojui, atsakingam už internetinės svetainės administravimą, siunčiama informacija apie Administracijos kontaktų skilties papildymą: naujo darbuotojo vardas, pavardė, pareigos, suteiktas telefono numeris, elektroninis paštas, reikalingi pareigybės aprašymo fragmentai.

Strateginio planavimo skyrius kartu su Bendrųjų reikalų skyriumi

1 d. d. iki naujo darbuotojo pirmosios darbo dienos

 

13.

Įkeliama informacija apie naują darbuotoją į Administracijos internetinės svetainės kontaktų skiltį.

Darbuotojas, atsakingas už Administracijos internetinės svetainės administravimą,

Pirmoji darbo diena

 

14.

Naujas darbuotojas pasitinkamas ir pristatoma visa esminė informacija apie Administraciją, pristatomos įstaigos neformalios veiklos, atsakoma į kylančius klausimus, pristatomi dokumentai, su kuriais privaloma susipažinti, ir dokumentai, kuriuos būtina žinoti (šių dokumentų aktualios redakcijos pateikiamos Administracijos intraneto puslapyje „Naujokams“)

Strateginio planavimo skyrius arba tiesioginis vadovas

Pirmoji darbo diena

 

15.

Naujas darbuotojas supažindinamas su nauja darbo vieta,  darbo aplinka, darbo laiku, darbo grafiku ir pan., išduodama įėjimo į patalpas kortelė arba raktas

Tiesioginis vadovas

Pirmąją darbo dieną

 

16.

Naujam darbuotojui paskiriamas ir pristatomas kuratorius (darbuotojas, turintis puikias profesines žinias ir įgūdžius, sugebantis jais dalytis, efektyviai bendrauti ir bendradarbiauti su kitais darbuotojais, taip pat perteikti Administracijos vertybes ir kultūrą)

Tiesioginis vadovas

Pirmąją darbo dieną

Tiesioginio vadovo sprendimu kuratoriumi gali tapti ir jis pats, tokiu atveju svarbu aptarti tai su nauju darbuotoju

17.

Pasirašomas materialinių vertybių perdavimo–priėmimo aktas

Bendrųjų reikalų skyrius

Pirmąją darbo dieną

 

18.

Naujas darbuotojas supažindinamas su jo veiklą reglamentuojančiais teisės aktais, kitais dokumentais, procedūromis, taip pat su dokumentų valdymo ir kitomis darbo funkcijoms vykdyti reikalingomis informacinėmis sistemomis

Kuratorius

Visą bandomąjį laikotarpį

 

19.

Naujam darbuotojui išsiunčiamas elektroninis pasisveikinimo laiškas su visos svarbios informacijos nuorodomis į Administracijos intranetą. Šioje platformoje darbuotojas supažindinamas su: Administracijos vizija, misija, tikslais, užduotimis, funkcijomis, strategija, vertybėmis, organizacine struktūra, vidaus tvarkos taisyklėmis, Nulinės tolerancijos korupcijai politika, Elgesio kodekso nuostatais ir kt. Laiške taip pat siunčiamos nuorodos į šablonus dokumentų, kuriuos adaptacijos dalyvis privalo užpildyti per pirmąsias darbo dienas

Sistema išsiunčia automatiškai (inicijuoja Strateginio planavimo skyrius)

Pirmąją darbo dieną

 

20.

Su nauju darbuotoju aptariamas jo adaptacinio laikotarpio planas (keliami tikslai, jų matavimo priemonės, naujos informacijos įsisavinimo planas, naujo darbuotojo lūkesčiai bei poreikiai ir kt.)

Tiesioginis vadovas

Antrąją darbo dieną

 

21.

Darbuotojai Administracijoje atsakingi už Bendrojo duomenų apsaugos reglamento laikymąsi ir skaidrumo užtikrinimą Administracijos veikloje, suderina susitikimo laiką su nauju darbuotoju ir pristato jam aktualią informaciją

Teisės ir rizikų valdymo skyrius ir Priežiūros departamentas

Per pirmąsias 10 d. d.

 

22.

Adaptacijos dalyvis Administracijos intraneto puslapyje susipažįsta su aktualia informacija šiuose dokumentuose: Vidaus tvarkos taisyklėse, Nulinės tolerancijos korupcijai politikoje, Informacijos pagal Lietuvos Respublikos pranešėjų apsaugos įstatymą teikimo tvarkos apraše, Lietuvos transporto saugos administracijos rizikų valdymo politikoje, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu (galioja tik Administracijos Elgesio kodekse numatytam pareigybių sąrašui), Privačių interesų deklaracijų pildymo, tikslinimo ir pateikimo taisyklėse (galioja tik Administracijos Elgesio kodekse numatytam pareigybių sąrašui), Lietuvos transporto saugos administracijos asmens duomenų tvarkymo politikoje ir Pranešimo apie asmens duomenų saugumo pažeidimą pateikimo tvarkos apraše, Lietuvos transporto saugos administracijos asmens duomenų tvarkymo taisyklėse ir kituose tarnybinę veiklą reglamentuojančiuose teisės aktų atnaujinimuose

Teisės ir rizikų valdymo skyrius, Strateginio planavimo skyrius, Priežiūros departamentu

Per pirmąsias 10 d. d.

 

23.

Naujas darbuotojas supažindinamas su Administracijoje diegiamais LEAN sistemos metodais, jų nauda

Strateginio planavimo skyrius

Per pirmąsias 2 savaites

 

24.

Susitikimas su tiesioginiu vadovu, kurio metu aptariamos adaptacinio laikotarpio užduotys

Tiesioginis vadovas

Po 10 d. d. nuo pirmosios darbo dienos

Tik įdarbinant darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis

25.

Susitikimas su tiesioginiu vadovu, kurio metu aptariamos adaptacinio laikotarpio užduotys

Tiesioginis vadovas

Po 1 mėn. 2 sav. nuo pirmosios darbo dienos

Tik įdarbinant darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis

26.

Naujas darbuotojas pakviečiamas dalyvauti Naujoko dienoje

Komunikacijos ir tarptautinio bendradarbiavimo skyrius kartu su Strateginio planavimo skyriumi

Per pirmuosius 3 mėnesius

Šią dieną sudaro dvi dalys: 1) ekskursija į regionus, aplankant įdomiausius Administra-cijos valdomus objektus, sužinant apie kitų skyrių veiklą; 2) vieną kartą per ketvirtį susirenka visi ekskursijų dalyviai žaidimo forma prisiminti, ką sužinojo apie Administra-ciją, ir aptarti pastebėtas formalias / neformalias taisykles, dalinamasi įspūdžiais.

27.

Susitikimas su tiesioginiu vadovu, kurio metu aptariamos adaptacinio laikotarpio užduotys

Tiesioginis vadovas

Po 2 mėn. 2 sav. nuo pirmosios darbo dienos

 

28.

Tiesioginis vadovas atsiunčia užpildytą adaptacinio laikotarpio planą su rekomendacijomis Strateginio planavimo skyriaus specialistui, atsakingam už darbuotojų adaptaciją Administracijoje

Tiesioginis vadovas

Likus 5 d. d. iki adaptacijos dalyvio adaptacijos laikotarpio pabaigos

 

29.

Organizuoja sprendimų priėmimą dėl rekomendacijų įgyvendinimo

Strateginio planavimo skyrius

Per 10 d. d. nuo rekomendacijų gavimo

 

30.

Organizuoja pokalbį su nauju darbuotoju, siekdamas išsiaiškinti, ar patenkinti jo lūkesčiai, kokių problemų kilo adaptacijos metu

Strateginio planavimo skyrius

Per 10 d. d. nuo naujo darbuotojo adaptacijos laikotarpio pabaigos

 

___________________