herbas_jb_sm

 

Joniškio rajono savivaldybės
TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. kovo 29 d. Nr. T-54

Joniškis

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 38 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 4 straipsnio 2 dalimi, Joniškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1. Patvirtinti pridedamą Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašą.

2. Pripažinti netekusiu galios Joniškio rajono savivaldybės tarybos 2015 m. vasario 12 d. sprendimą Nr. T-13 „Dėl Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                         Gediminas Čepulis

 

PATVIRTINTA

Joniškio rajono savivaldybės tarybos

2018 m. kovo 29 d. sprendimu Nr. T-54

 

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS TEIKIMO

TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašas  (toliau – tvarkos aprašas) reglamentuoja piniginės socialinės paramos skyrimo ir mokėjimo tvarką, pagrindus, kai socialinė parama skiriama Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatyme (toliau – Įstatymas) nenumatytais atvejais ir kuriems esant ši parama didinama, mažinama, skiriama ne visiems bendrai gyvenantiems asmenims, sustabdomas, nutraukiamas ar atnaujinamas jos mokėjimas; bendruomeninių organizacijų ir (ar) kitų nevyriausybinių organizacijų atstovų, ir (ar) gyvenamosios vietovės bendruomenės narių, ir (ar) kitų suinteresuotų asmenų pasitelkimo dalyvauti svarstant klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo tvarką bei jų teises ir pareigas.

2. Piniginė socialinė parama vykdant savarankiškąją savivaldybės funkciją finansuojama iš Joniškio rajono savivaldybės (toliau – savivaldybė) biudžeto. Savivaldybės biudžeto lėšos naudojamos:

2.1. socialinėms pašalpoms mokėti;

2.2. būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijoms mokėti;

2.3. piniginei socialinei paramai administruoti (savivaldybės administracijos darbuotojų, organizuojančių piniginės socialinės paramos teikimą, darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms, kvalifikacijai kelti, darbuotojų darbo sąlygoms gerinti ir skatinti, komunalinėms paslaugoms, ryšių paslaugoms, spaudiniams, biuro, apskaitos ir kompiuterinei įrangai ir jos licencijoms įsigyti, kitoms prekėms ir paslaugoms, reikalingoms piniginei socialinei paramai administruoti) – 8 procentai nuo skirtų lėšų piniginei socialinei paramai mokėti.

3. Nepanaudotos lėšos piniginei socialinei paramai mokėti, atsižvelgiant į poreikį,  pirmiausia naudojamos kitai socialinei paramai finansuoti savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

4. Piniginė socialinė parama teikiama vadovaujantis Įstatymu ir šiuo tvarkos aprašu.

5. Šis tvarkos aprašas taikomas Lietuvos Respublikoje gyvenantiems asmenims Įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje numatytais atvejais.

6. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ-PARAIŠKŲ PRIĖMIMAS

 

7. Savivaldybės gyventojai dėl piniginės socialinės paramos kreipiasi į jų deklaruotos gyvenamosios vietos seniūnijos socialinio darbo specialistą (toliau – seniūnijos specialistas) ir pateikia Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu patvirtintos formos prašymą-paraišką gauti piniginę socialinę paramą (toliau – prašymas-paraiška), kuriame nurodo piniginei socialinei paramai skirti ir apskaičiuoti būtinus duomenis. Prie prašymo-paraiškos pridedamos bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens pažymos apie Įstatymo 17 straipsnyje nurodytas pajamas, išskyrus atvejus, kai savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Visų prašyme-paraiškoje pateiktų duomenų teisingumą prašymą-paraišką pateikęs asmuo patvirtina savo parašu.

8. Savivaldybės gyventojai, kurių deklaruota gyvenamoji vieta nesutampa su faktine gyvenamąja vieta savivaldybėje, dėl piniginės socialinės paramos gali kreiptis pagal savo faktinę gyvenamąją vietą.

9. Įsiskolinę už būsto šildymą, karštą ir (ar) geriamąjį vandenį asmenys kreipdamiesi dėl būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijų (toliau – kompensacijos) turi pateikti dokumentus, patvirtinančius skolos ir einamųjų mokesčių mokėjimus.

10. Prašymas-paraiška gali būti pateikta asmeniškai, per atstovą, paštu ar elektroninio ryšio priemonėmis.

11. Seniūnijos specialistas, gavęs prašymą-paraišką:

11.1. tikrina duomenis apie asmens gaunamas pajamas, deklaruotą gyvenamąją vietą, užimtumą, turimą turtą ir kitą informaciją, būtiną piniginei socialinei paramai gauti, išspausdina reikiamus dokumentus ir patvirtina savo parašu;

11.2. užregistruoja prašymą-paraišką jo pateikimo dieną ir pateikusiam asmeniui įteikia informacinį lapelį;

11.3. surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą ir prašymą-paraišką teikia seniūnijos socialinės paramos teikimo komisijai (toliau – seniūnijos komisija), jei piniginė socialinė parama gali būti skiriama Įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 1 punkte ir šio tvarkos aprašo 35.2–35.6 papunkčiuose nustatytais atvejais;

11.4. pateikia prašymą-paraišką savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir sveikatos skyriui (toliau – Skyrius) iki mėnesio 23 d. 

12. Jeigu piniginės socialinės paramos gavėjas prašymą-paraišką pateikia seniūnijai iki mėnesio 20 dienos, sprendimas dėl paramos skyrimo yra priimamas kreipimosi mėnesį. Dokumentai, pateikti po mėnesio 20 dienos, įtraukiami į kito mėnesio žiniaraščius.

 

III SKYRIUS

TRŪKSTAMŲ DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

 

13. Jeigu prašyme-paraiškoje nurodyti ne visi piniginei socialinei paramai skirti ir apskaičiuoti būtini dokumentai (duomenys) ir (ar) nurodyti netikslūs duomenys ir (ar) pateikti ne visi dokumentai, informacija apie trūkstamus dokumentus (duomenis) ir jų pateikimo terminas įrašomi į informacinį lapelį, kuris įteikiamas pareiškėjui ar atstovui, kai prašymas-paraiška pateikiami asmeniškai ar per atstovą. Kai prašymas-paraiška pateikiama paštu, informacinis lapelis prašyme-paraiškoje nurodytu informavimo būdu (jeigu pareiškėjas nenurodė informavimo būdo, informuojama paštu) pateikiamas pareiškėjui per 10 darbo dienų nuo prašymo-paraiškos užregistravimo seniūnijoje dienos.

14. Piniginei socialinei paramai gauti trūkstami dokumentai pateikiami ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos, o tais atvejais, kai pajamos piniginei socialinei paramai gauti apskaičiuojamos Įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyta tvarka, – ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo prašymo-paraiškos pateikimo dienos.

15. Jeigu asmuo nustatytu laiku nepateikia trūkstamų dokumentų, per 5 darbo dienas Skyrius priima sprendimą neskirti piniginės socialinės paramos. Prašymą-paraišką pateikęs asmuo apie priimtą sprendimą informuojamas šio tvarkos aprašo 31 punkte nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

DUOMENŲ APIE TURTĄ PATEIKIMAS

 

16. Kreipdamasis dėl piniginės socialinės paramos asmuo nurodo duomenis apie mėnesio, einančio prieš prašymo-paraiškos pateikimo mėnesį, paskutinę dieną turimą turtą, nurodytą Įstatymo 14 straipsnyje, ir pateikia tai patvirtinančius dokumentus, išskyrus atvejus, kai savivaldybės administracija duomenis gauna iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų. Šie duomenys, jeigu nėra pasikeitimų, pateikiami kas 12 mėnesių. Šiam terminui pasibaigus, piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu iki paramos teikimo laikotarpio pabaigos naujų duomenų apie turimą turtą pateikti nereikia.

17. Skyriaus socialinių išmokų specialistas, naudodamasis piniginės socialinės paramos apskaitos sistema „Parama“, nustato vieno gyvenančio asmens arba bendrai gyvenančių asmenų turto, nurodyto Įstatymo 14 straipsnyje, vertę.

 

V SKYRIUS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS teikimas

 

18. Piniginę socialinę paramą sudaro:

18.1. socialinė pašalpa;

18.2. būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacija (toliau – kompensacija).

19. Socialinė pašalpa gali būti teikiama:

19.1. pinigais:

19.1.1. pervedimu į asmens atsiskaitomąją sąskaitą banke;

19.1.2. per grynųjų pinigų išmokėjimo paslaugas teikiančią įstaigą;

19.2. nepinigine forma:

19.2.1. socialinėmis kortelėmis;

19.2.2. pervedimu į parduotuvę pirkti maisto produktų ir kitų vartojamųjų prekių, išskyrus alkoholio, tabako gaminius ir loterijos bilietus;

19.2.3. apmokant vaikų išlaikymo ikimokyklinėse įstaigose išlaidas;

19.2.4. apmokant vaikų maitinimo išlaidas mokyklose ar dienos centruose;

19.2.5. apmokant suaugusių asmenų gydymosi nuo priklausomybių ligų išlaidas;

19.2.6. apmokant už teikiamas socialines paslaugas;

19.2.7. apmokant įsiskolinimą už socialinio būsto nuomą;

19.3. pinigais, neviršijant 50 procentų paskirtos socialinės pašalpos dydžio, ir nepinigine forma, kontroliuojant socialinės pašalpos naudojimą seniūnijos specialisto ar darbuotojo, dirbančio su socialinės rizikos šeimomis.

20. Kompensacijos gali būti teikiamos:

20.1. pinigais:

20.1.1. pervedimu į asmens atsiskaitomąją sąskaitą banke;

20.1.2. per grynųjų pinigų išmokėjimo paslaugas teikiančią įstaigą;

20.2. pervedimu į energiją, kurą, geriamąjį ir karštą vandenį tiekiančių įmonių ar fizinių asmenų atsiskaitomąsias sąskaitas bankuose.

21. Bendrai gyvenantiems asmenims ar vieniems gyvenantiems asmenims, patyrusiems socialinę riziką, kompensacija už kieto kuro įsigijimo išlaidas mokama pervedant į nurodytą įmonės, parduodančios kurą, sąskaitą pagal asmens pateiktą sąskaitą faktūrą.

22. Socialinė parama nepinigine forma nustatoma ir mokama savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

23. Piniginė socialinė parama teikiama už kiekvieną praėjusį mėnesį.

24. Skyrius duomenis apie bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į kompensacijas perduoda kompiuterinėje laikmenoje kiekvieno mėnesio pirmą darbo dieną paslaugas teikiančioms įmonėms.

25. Paslaugas teikiančios įmonės:

25.1. apskaičiuoja kompensacijas tik tiems bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui, kuriems paskirtos kompensacijos, atsižvelgdamos į nurodytą kompensacijų skyrimo laikotarpį. Kompensacijos dalimi sumažinamas mokestis gyventojui;

25.2. per einamojo mėnesio 5 darbo dienas kompiuterinėje laikmenoje pateikia Skyriui duomenis apie apskaičiuotas kompensacijas ir paraišką dėl lėšų už kompensacijas;

25.3. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus pateikia Skyriui gyventojų, kurie skolingi už suteiktas paslaugas, sąrašus ir nurodo skolų sumas.

26. Skyrius, naudodamasis socialinės paramos apskaitos sistema „Parama“, apskaičiuotas kompensacijų sumas importuoja į duomenų bazę, patikrina paslaugas teikiančių įmonių pateiktas paraiškas ir kompensuojamų lėšų sumą perveda į įmonių atsiskaitomąsias sąskaitas.

 

VI SKYRIUS

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMAS IR MOKĖJIMAS

 

27. Piniginės socialinės paramos skyrimas:

27.1. Skyriaus socialinių išmokų specialistas patikrina prašyme-paraiškoje ir pažymose pateiktus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens duomenis, suveda į socialinės paramos apskaitos sistemą „Parama“, nustato teikimo laikotarpį bei parengia sprendimą dėl socialinės pašalpos skyrimo / neskyrimo ir (ar) nustato kompensacijų teikimo / neteikimo laikotarpį.

27.2. Kai būstui šildyti ir (ar) karštam vandeniui ruošti naudojamas kietasis kuras, vadovaudamasis savivaldybėje nustatytomis vidutinėmis kietojo kuro kainomis, Skyriaus socialinių išmokų specialistas nustato kompensacijų dydį.

28. Skyriaus socialinių išmokų specialistas, nustatęs, kad prie prašymo-paraiškos pateikti ne visi dokumentai arba sprendimo priėmimo metu gauta informacija iš valstybės ir žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų yra pasikeitusi nuo prašymo-paraiškos priėmimo dienos ir dėl to reikia pateikti papildomų dokumentų, grąžina prašymą-paraišką priėmusiam seniūnijos specialistui, nurodydamas prašymo-paraiškos grąžinimo priežastį socialinės paramos apskaitos sistemoje „Parama“.

29. Skyriaus socialinių išmokų specialistas, vadovaudamasis buities tyrimo akte nurodyta informacija apie neteisėtai gaunamą socialinę paramą, priima sprendimą nutraukti paramos skyrimą nuo kito mėnesio pirmos dienos. Apie priimtą sprendimą dėl piniginės socialinės paramos nutraukimo pareiškėjas informuojamas raštu per 3 darbo dienas.

30. Pareiškėjui pateikus prašymą dėl socialinės pašalpos išankstinio išmokėjimo, socialinė parama už praėjusį mėnesį suformuojama atskiru pavedimu ir pervedama į pareiškėjo sąskaitą. Išmokų specialistas pateikia Skyriaus buhalteriui pareiškėjo prašymo ir sprendimo dėl paramos skyrimo kopijas.

31. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo priimamas ne vėliau kaip per mėnesį nuo prašymo-paraiškos ir visų reikalingų dokumentų gavimo dienos.

32. Sprendimą dėl socialinės paramos skyrimo, neskyrimo ir nutraukimo priima skyriaus socialinių išmokų specialistas. Sprendimą dėl socialinės paramos skyrimo, neskyrimo ir nutraukimo tvirtina savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas asmuo.

33. Nustačius, kad paskirta piniginė socialinė parama asmeniui nepriklauso arba atsirado aplinkybių, turinčių įtaką jos perskaičiavimui, paskirta ir neišmokėta piniginė socialinė parama išbraukiama iš mokėjimo žiniaraščių. Socialinių išmokų specialistas pateikia Skyriaus buhalteriui duomenų valdymo sistemoje užregistruotą pažymą.

34. Socialinė pašalpa ir kompensacija kietam kurui įsigyti mokama už kiekvieną praėjusį mėnesį pagal Skyriaus sudarytus žiniaraščius kiekvieno mėnesio 15–20 d.

 

VII SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS TEISĖS IR PAREIGOS, TEIKIANT PINIGINĘ SOCIALINĘ PARAMĄ

 

35. Savivaldybės administracija, teikdama piniginę socialinę paramą, turi teisę:

35.1. pasitelkti visuomenei naudingai veiklai atlikti darbingus nedirbančius ar dirbančius asmenis, nurodytus Įstatymo 23 straipsnio 2 dalies 1 punkte, kuriems piniginė socialinė parama buvo išmokėta už praeitą paramos gavimo laikotarpį, Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai:

35.1.1. socialinės paramos asmeniui dydis yra mažesnis kaip 15 Eur per mėnesį;

35.1.2. visuomenei naudingos veiklos organizatorius nepasiūlė jokios veiklos ir (ar)  nesudarė nustatytos formos rašytinės visuomenei naudingos veiklos atlikimo sutarties. 

Visuomenei naudingos veiklos trukmę nustato seniūnijos specialistas. Visuomenei naudingos veiklos trukmė proporcinga išmokėtos piniginės socialinės paramos, skirtos suaugusiam šeimos nariui, kuris gali būti pasitelktas visuomenei naudingai veiklai atlikti, dydžiui. Viena visuomenei naudingos veiklos valanda įvertinama 8 Eur. Visuomenei naudingos veiklos atlikimo laiką ir vietą nustato visuomenei naudingos veiklos organizatorius;

35.2. kompensacijų 3 mėnesius neteikti, o socialinę pašalpą skirti vaikams, įskaitant pilnamečius vaikus, kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, jeigu bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo negrąžina neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos; 

35.3. piniginę socialinę paramą skirti tik vaikams, įskaitant pilnamečius vaikus, kai jie mokosi pagal bendrojo ugdymo programą ir laikotarpiu nuo bendrojo ugdymo programos baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, jeigu bent vienas iš bendrai gyvenančių asmenų nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų, pasirenkant ar derinant jos teikimo formą (pinigais ir (ar) nepinigine forma), iki pareigos bus įvykdytos. Šiuo atveju piniginė socialinė parama neskiriama arba nutraukiamas jos mokėjimas, iki pareigos bus įvykdytos.

35.4. neteikti piniginės socialinės paramos ar nutraukti jos teikimą, jeigu vienas gyvenantis asmuo nevykdo Įstatymo 25 straipsnio 1, 4, 5 ir 6 punktuose nustatytų pareigų, iki pareigos bus įvykdytos.

35.5. 6 mėnesius neteikti piniginės socialinės paramos, jeigu bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens turimų piniginių lėšų dydis daugiau negu 10 proc. viršija Įstatymo 16 straipsnio 5 dalyje nustatytų piniginių lėšų normatyvą. Šiuo atveju surašomas buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas;

35.6. neteikti kompensacijų ar nutraukti jų teikimą, patikrinus gyvenimo sąlygas ir surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, jei:

35.6.1. bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo deklaruoja gyvenamąją vietą būste arba jį išsinuomoja, bet jame faktiškai negyvena (ne mažiau kaip 2 kartus per mėnesį apsilankius ir asmens neradus prašyme-paraiškoje nurodytu adresu);

35.6.2. kartu su vienu gyvenančiu asmeniu arba bendrai gyvenančiais asmenimis būste nuolat faktiškai gyvena asmuo (asmenys), kuris (kurie) nėra deklaravę gyvenamosios vietos būste arba jo nesinuomoja (gavus papildomos informacijos iš kaimynų ar kitų asmenų, įstaigų, institucijų);

35.7. papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus ir reikalauti papildomų duomenų, įrodančių bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens teisę į piniginę socialinę paramą, tikrinti gyvenimo sąlygas;

35.8. tikrinti piniginės socialinės paramos gavėjų gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, kai bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo:

35.8.1. dėl piniginės socialinės paramos kreipėsi antrą kartą;

35.8.2. priskirti šioms grupėms: ilgalaikiai paramos gavėjai ir ilgalaikiai bedarbiai, asmenys, slaugantys artimuosius, vykdantys turtinius sandorius, dirbantys studentai, asmenys, kurių šeimos sudėtis nėra stabili, dirbantys ne visą darbo dieną, dažnai keičiantys deklaruotą gyvenamąją vietą, asmenys, vykdantys individualią veiklą, pelno siekiančių juridinių asmenų savininkai, kurie deklaruoja mažas pajamas. Šie gavėjai tikrinami  ne rečiau kaip 1 kartą per metus.

36. Buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktas yra vienas iš dokumentų teisei į piniginę socialinę paramą nustatyti. Vadovaujantis buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktu, piniginė socialinė parama gali būti skiriama, neskiriama ar nutraukiamas jos mokėjimas.

37. Gavus anoniminį pranešimą ar skundą dėl neteisėtai gaunamos piniginės socialinės paramos, Skyriaus specialistai ir seniūnijų socialinio darbo organizatoriai privalo papildomai apklausti asmenis, patikrinti gyvenimo sąlygas, turimą turtą ir užimtumą, surašyti buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą.

38. Patikrinus bendrai gyvenančių asmenų arba vieno gyvenančio asmens gyvenimo sąlygas, surašius buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą ir atsižvelgus į seniūnijos komisijos rekomendaciją, savivaldybės administracija turi teisę išimties tvarka:

38.1. skirti piniginę socialinę paramą ar jos nemažinti Įstatymo 23 straipsnio 3 dalyje numatytais atvejais;

38.2. skirti piniginę socialinę paramą Įstatyme nenumatytais atvejais:

38.2.1. skirti kompensacijas, kai bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo dėl objektyvių priežasčių (ligos, nelaimės, skurdo ir kt.) yra įsiskolinęs už būsto šildymą, geriamąjį ir karštą vandenį ir nesudaręs sutarties su šių paslaugų teikėjais dėl dalies įsiskolinimo grąžinimo, bet pagal galimybes mažina įsiskolinimą;

38.2.2. skirti kompensacijas, kai bendrai gyvenantys asmenys arba vienas gyvenantis asmuo dėl objektyvių priežasčių (ligos, nelaimės, skurdo ir kt.) neturi ar negali susitvarkyti nuosavybės teisės dokumentų dėl gyvenamojo būsto, kuriame faktiškai gyvena;

38.2.3. skirti socialinę pašalpą tik vaikams, jeigu bendrai gyvenantys asmenys piniginės socialinės paramos teikimo laikotarpiu nuosavybės teise turimą privalomą registruoti turtą perleido nuosavybėn kitam asmeniui už lėšų sumą, mažesnę kaip pusė šio turto vertės, apskaičiuotos vadovaujantis Įstatymo 20 straipsnio 5 dalimi, kai:

38.2.3.1. pateikti dokumentai, įrodantys, kad perleisto turto faktinė vertė buvo mažesnė nei pusė apskaičiuotos vertės;

38.2.3.2. išnaudotos visos teisėtos lėšų gavimo galimybės, tačiau nėra tai patvirtinančių dokumentų, pateikus buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą ir seniūnijos rekomendaciją. 

 

VIII SKYRIUS

NETEISĖTAI GAUTOS SOCIALINĖS PARAMOS IŠSKAIČIAVIMAS

 

39. Skyrius raštu informuoja piniginę socialinę paramą gavusį asmenį apie privalomą grąžinti neteisėtai gautą pinigų sumą, nurodydamas neteisėtai gautos piniginės paramos laikotarpį ir priežastis bei lėšų grąžinimo terminą ir galimus grąžinimo būdus.

40. Neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos grąžinimo būdai:

40.1. paramos gavėjas sumoka visą apskaičiuotą sumą į nurodytą Skyriaus sąskaitą per nurodytą terminą;

40.2. paramos gavėjas pateikia Skyriui prašymą leisti grąžinti permoką dalimis ir sudaryti permokos grąžinimo grafiką, kuriame nurodomos mokėjimo sumos ir terminai;

40.3. paramos gavėjas pateikia sutikimą išskaičiuoti iš gaunamos socialinės piniginės paramos nurodytą, bet ne mažesnę kaip 30 proc. gaunamų lėšų, sumą kas mėnesį, iki bus grąžinta visa permoka.

41. Skyrius negrąžintą neteisėtai gautą piniginę socialinę paramą išskaičiuoja iš piniginę socialinę paramą gaunančio asmens savivaldybės administracijos sprendimu (20 procentų mokėtinos sumos per mėnesį). Paramos gavėjas apie tai informuojamas raštu per 5 dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

42. Jeigu neteisėtai gautos piniginės socialinės paramos asmuo negrąžina ir nėra galimybės išmokėtos sumos išskaičiuoti šio tvarkos aprašo 40 punkte nustatytu būdu ir (ar) asmuo daugiau kaip 3 mėnesius nesilaiko skolos grąžinimo grafiko, Skyrius raštu kreipiasi į jį dėl skolos grąžinimo.

43. Jei asmuo per 3 mėnesius nuo rašto dėl skolos grąžinimo gavimo dienos negrąžina neteisėtai gautos pinigų sumos, likusi skola išieškoma Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka, jeigu su išieškojimu susijusios administravimo išlaidos neviršija išieškotinos sumos.

44. Dėl savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų ir (ar) darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kaltės neteisėtai išmokėtos piniginės socialinės paramos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

DĖL OBJEKTYVIŲ APLINKYBIŲ NEIŠMOKĖTOS PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS IŠMOKĖJIMO PROCEDŪRA

 

45. Paskirta, bet laiku neatsiimta piniginė socialinė parama išmokama, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo paskutinio mėnesio, už kurį socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos buvo paskirtos.

46. Mirus asmeniui, kurio vardu bendrai gyvenantiems asmenims mokama socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos, šiems bendrai gyvenantiems asmenims paskirta ir iki kito mėnesio po jo mirties neišmokėta pašalpa ir (ar) kompensacijos, jeigu dėl jos buvo kreiptasi ne vėliau kaip per 3 mėnesius po socialinę pašalpą ir (ar) kompensacijos gavusio asmens mirties dienos, išmokamos mirusįjį laidojusiam vienam iš bendrai gyvenančių asmenų, pateikus laisvos formos prašymą ir mirties liudijimo originalą, o jeigu tokio bendrai gyvenančio asmens nėra, pervedamos į vaiko (įvaikio) ar vaikų (įvaikių) vardu atidarytą sąskaitą banke.

47. Mirus vienam gyvenančiam asmeniui, socialinės pašalpos ir (ar) kompensacijų teikimas nutraukiamas nuo jo mirties mėnesio pirmos dienos, o už praėjusį laikotarpį paskirta ir neatsiimta socialinė pašalpa ir (ar) kompensacijos neišmokamos.

 

X SKYRIUS

BENDRUOMENINIŲ ORGANIZACIJŲ IR KITŲ SUINTERESUOTŲ ASMENŲ PASITELKIMO DALYVAUTI SVARSTANT KLAUSIMUS DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIMO TVARKA

 

48. Kiekvienoje seniūnijoje sudaroma seniūnijos komisija. Komisijos nariais gali būti bendruomeninių organizacijų ir (ar) religinių bendruomenių, kitų nevyriausybinių organizacijų deleguoti atstovai, gyvenamosios vietos bendruomenės nariai, seniūnaičiai ir kiti suinteresuoti asmenys, pareiškę norą dalyvauti seniūnijos komisijos veikloje.

49. Seniūno teikimu seniūnijos komisiją sudaro ir seniūnijų komisijų veiklos nuostatus tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

50. Seniūnijos komisija:

50.1. svarstydama klausimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo nepasiturintiems gyventojams vadovaujasi pagrindiniais piniginės socialinės paramos teikimo principais, nurodytais Įstatymo 3 straipsnyje;

50.2. svarsto klausimus ir priima rekomendacinio pobūdžio sprendimus dėl piniginės socialinės paramos skyrimo, neskyrimo, nutraukimo ar sustabdymo Įstatymo 23 straipsnio 1 dalies 1 punkte ir šio tvarkos aprašo 35.2–35.6 papunkčiuose nustatytais atvejais.

51. Seniūnijos komisija, vykdydama jai pavestus uždavinius ir funkcijas, turi teisę:

51.1. susipažinti su piniginės socialinės paramos gavėjų buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktu;

51.2. nagrinėti pateiktą informaciją apie piniginės socialinės paramos gavėją, susijusią su piniginės socialinės paramos teikimu;

51.3. papildomai apklausti asmenis, kurie kreipiasi dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar gauna šią paramą, tikrinti jų pateiktus dokumentus;

51.4. siūlyti laikinai sustabdyti ar nutraukti piniginės socialinės paramos teikimą, jei paaiškėja, kad piniginės socialinės paramos gavėjas pateikė klaidingus duomenis, reikalingus paramai gauti, naudoja gautą paramą ne pagal paskirtį, dirba nelegaliai ir gauna neoficialias pajamas bei kitais atvejais.

52. Neteikti piniginės socialinės paramos, jos teikimą sustabdyti arba nutraukti, jei piniginės socialinės paramos gavėjas atsisako dalyvauti seniūnijos komisijos posėdyje ar neatvyksta į komisijos posėdį be svarbios priežasties.

53. Komisijos narių teisės ir pareigos:

53.1. susipažinti su informacija svarstomais klausimais;

53.2. teikti komisijai ar seniūnijos darbuotojui, turimą informaciją apie piniginės socialinės paramos gavėją, turinčią įtaką sprendimui priimti;

53.3. siūlyti taikyti piniginės socialinės paramos gavėjui paramos teikimo formą, skirti, sustabdyti, nutraukti paramą ar jos neskirti;

53.4. atsisakyti dalyvauti komisijos veikloje;

53.5. užtikrinti informacijos ir duomenų apie piniginės socialinės paramos gavėjus konfidencialumą ir neteikti žiniasklaidai informacijos, dėl kurios gali būti pažeistos žmogaus teisės ir saugumas.

54. Seniūnijos komisijos posėdžiai protokoluojami ir dėl kiekvieno svarstyto atvejo priimamas motyvuotas sprendimas apie piniginės socialinės paramos skyrimą, neskyrimą, sustabdymą ar atnaujinimą.

55. Seniūnija pateikia Skyriui seniūnijos komisijos rekomendacijas (seniūnijos komisijos posėdžio protokolo išrašą) ne vėliau kaip iki einamojo mėnesio 23 d.  Komisijos rekomendacija yra patariamojo pobūdžio. 

 

XI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

56. Jeigu piniginė socialinė parama bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui priklauso pagal dvi ar daugiau šio tvarkos aprašo nuostatų, taikoma ta nuostata, kuri bendrai gyvenantiems asmenims arba vienam gyvenančiam asmeniui yra palankiausia.

57. Savivaldybės administracija užtikrina nepasiturinčių gyventojų pateiktų piniginei socialinei paramai gauti duomenų konfidencialumą.

58. Šio tvarkos aprašo vykdymo kontrolę atlieka savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.

59. Sprendimas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo ar neskyrimo gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

60. Šis tvarkos aprašas keičiamas savivaldybės tarybos sprendimu.

 

____________________