BIRŽŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS, SOCIALINIŲ IŠMOKŲ IR VIENKARTINĖS PAŠALPOS TEIKIMO ASMENIMS, PATYRUSIEMS SOCIALINĘ RIZIKĄ, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2014 m. lapkričio 27 d. Nr. T-269

Biržai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2008, Nr. 113-4290; 2011, Nr. 155-7354) 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo (Žin., 1994, Nr. 89-1706; 2004, Nr. 88-3208; 2011, Nr. 155-7350) 17 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo (Žin., 2003, Nr. 73-3352; 2006, Nr. 130-4889; 2011, Nr. 155-7353; 2013, Nr. 57-2861) 22 straipsnio 1 ir 2 dalimis, 23 straipsnio 1 dalies 1 ir 2 punktais, Biržų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Piniginės socialinės paramos, socialinių išmokų ir vienkartinės pašalpos teikimo asmenims, patyrusiems socialinę riziką, tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios:

2.1. Biržų rajono savivaldybės tarybos 2012 m. kovo 29 d. sprendimo Nr. T-88 „Dėl Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo nustatytų išmokų teikimo asmenims, patyrusiems socialinę riziką, Biržų rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.

2.2. Socialinės pašalpos ir kitos piniginės socialinės paramos teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Biržų rajono savivaldybės tarybos 2013 m. gruodžio 30 d. sprendimu Nr. T-319, 40.4 ir 41 punktus.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                   Irutė Varzienė

 

PATVIRTINTA

Biržų rajono savivaldybės tarybos

2014 m. lapkričio 27 d.

sprendimu Nr. T-269

 

PINIGINĖS SOCIALINĖS PARAMOS, SOCIALINIŲ IŠMOKŲ IR VIENKARTINĖS PAŠALPOS TEIKIMO ASMENIMS, PATYRUSIEMS SOCIALINĘ RIZIKĄ, TVARKOS APRAŠAS

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Piniginės socialinės paramos, socialinių išmokų ir vienkartinės pašalpos (toliau – socialinių išmokų) teikimo asmenims, patyrusiems socialinę riziką (toliau – rizikos asmenys), tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja socialinių išmokų teikimo rizikos asmenims atvejus, socialinių išmokų rūšis, teikimo būdus, organizavimą, atsiskaitymą, teises ir atsakomybę.

2. Socialinių išmokų teikimas rizikos asmenims organizuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymu, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu, Socialinės rizikos šeimų, auginančių vaikus, apskaitos Savivaldybės administracijos Vaiko teisių apsaugos (tarnyboje) skyriuje tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. liepos 28 d. įsakymu Nr. A1-212, ir šiuo Tvarkos aprašu.

3. Tvarkos aprašas taikomas šeimoms, kurios Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu yra įrašytos į socialinės rizikos šeimų, auginančių vaikus, apskaitą, bei vieniems gyvenantiems asmenims, kurie yra įtraukti į seniūnijų socialinės rizikos suaugusių asmenų apskaitą ir gauna šio aprašo 7.4 punkte nurodytą socialinę paramą.

4. Socialinių išmokų socialinės rizikos šeimoms teikimą vykdo Savivaldybės administracijos seniūnijų (toliau – seniūnijų) socialiniai darbuotojai, dirbantys su socialinės rizikos šeimomis (toliau – socialiniai darbuotojai).

5. Piniginės socialinės paramos, vienkartinės pašalpos socialinės rizikos suaugusiems asmenims teikimą vykdo seniūnijų socialinio darbo organizatoriai.

6. Socialinių išmokų teikimo atvejai:

6.1. rizikos asmenims, kurie gaunamas socialines išmokas naudoja ne pagal paskirtį;

6.2. socialinės rizikos šeimoms, kurios dėl socialinių įgūdžių stokos negali ar nemoka prižiūrėti vaikų.

7. Socialinių išmokų rūšys:

7.1. išmokos šeimose augantiems vaikams:

7.1.1. vienkartinė išmoka vaikui;

7.1.2. išmoka vaikui;

7.1.3. išmoka privalomosios pradinės karo tarnybos kario vaikui;

7.1.4. globos (rūpybos) išmoka;

7.2. vienkartinė išmoka nėščiai moteriai;

7.3. globos (rūpybos) išmokos tikslinis priedas;

7.4. piniginė socialinė parama:

7.4.1. socialinė pašalpa;

7.4.2. būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens ir karšto vandens išlaidų kompensacijos (toliau – kompensacijos);

7.4.3.  vienkartinė pašalpa.

II. SOCIALINIŲ IŠMOKŲ TEIKIMO BŪDAI

 

8. Socialinės išmokos rizikos asmenims gali būti teikiamos derinant piniginę ir nepiniginę formas. Pinigais, neviršijant 50 procentų paskirtų socialinių išmokų dydžio, ir nepinigine forma, socialiniam darbuotojui ar socialinio darbo organizatoriui kontroliuojant socialinių išmokų tikslingą panaudojimą ir derinant su socialinėmis paslaugomis (bendrosiomis, socialinės priežiūros).

9. Rizikos asmenims gali būti teikiamos socialinės išmokos socialinio darbuotojo ar socialinio darbo organizatoriaus teikimu juos apsvarsčius Seniūnijų socialinių reikalų komisijose (toliau – komisijose). Rizikos lygiai suprantami taip, kaip juos rekomendacijose apibūdina Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija):

9.1. lengvos rizikos lygio šeimai / asmenims iki 50 procentų gaunamų socialinių išmokų teikiama pervedant į asmeninę kliento sąskaitą pagal galimybes kontroliuojant socialiniam darbuotojui ar socialinio darbo organizatoriui socialinių išmokų tikslingą panaudojimą, likusi dalis gaunamų socialinių išmokų − nepinigine forma;

9.2. vidutinės bei sunkios rizikos lygio šeimai / asmenims iki 50 procentų gaunamų socialinių išmokų teikiama ne mažiau kaip per 2 kartus pervedant į asmeninę kliento sąskaitą pagal galimybes kontroliuojant socialiniam darbuotojui ar socialinio darbo organizatoriui socialinių išmokų tikslingą panaudojimą, likusi dalis gaunamų socialinių išmokų − nepinigine forma;

9.3. kompensacijos rizikos asmenims teikiamos nepinigine forma pagal komisijų nutarimą pervedant į seniūnijų sąskaitas bankuose, seniūnijų socialiniams darbuotojams ar socialinio darbo organizatoriams organizuojant lėšų naudojimą pagal paskirtį;

9.4. nepiniginių formų teikimo būdai:

9.4.1. apmokant vaikų išlaikymo išlaidas ikimokyklinėse įstaigose, maitinimo išlaidas mokyklose ar dienos centruose;

9.4.2. socialinėmis paslaugomis;

9.4.3. piniginėmis lėšomis vyresniam kaip 16 metų vaikui, dalyvaujant socialiniam darbuotojui;

9.4.4. maisto produktais, drabužiais, avalyne, higienos reikmenimis ir kitomis būtinomis prekėmis;

9.4.5. socialinėmis kortelėmis, skirtomis reikalingoms prekėms prekybos centruose įsigyti;

9.4.6. maitinimo talonais;

9.4.7. pervedant parduotuvėms nurodytas sumas pagal išlaidų žiniaraštį;

9.4.8. pasinaudojant išvežiojamosios prekybos paslaugomis;

9.4.9. apmokant būsto nuomos, elektros, komunalines ir kitas išlaidas ir kitas būsto išlaikymo išlaidas šias paslaugas teikiančioms įmonėms;

9.4.10. apmokant gydymosi nuo priklausomybės ligų išlaidas;

9.4.11. kitais būdais, rekomendavus socialiniams darbuotojams ar socialinio darbo organizatoriams komisijos nutarimu.

 

III. SOCIALINIŲ IŠMOKŲ TEIKIMO ORGANIZAVIMAS, JŲ TEIKIMAS IR ATSISKAITYMAS

 

10. Socialinių išmokų rizikos asmenims teikimą pinigine ir nepinigine formomis organizuoja ir už jų teikimą atsako seniūnijų seniūnai.

11. Seniūnijos socialinis darbuotojas ar socialinio darbo organizatorius, surinkęs informaciją apie netinkamai naudojamas rizikos asmenų socialines išmokas, surašo buities tyrimo aktus ir juos pateikia svarstyti komisijai, kuri įvertinusi turimą medžiagą administracijos direktoriui arba jo įgaliotam asmeniui, siūlo priimti sprendimą, kaip dažnai į asmens sąskaitą bus pervedama piniginė socialinių išmokų dalis, kokiais būdais bus teikiama socialinė išmoka nepinigine forma.

12. Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus (toliau – Socialinės paramos skyriaus) atsakingas darbuotojas suformuoja išmokų žiniaraščius pagal seniūnijas ir pateikia jas Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui (toliau – Buhalterinės apskaitos skyriui) bei seniūnijoms.

13. Buhalterinės apskaitos skyriaus atsakingas darbuotojas pagal pateiktus Socialinės paramos skyriaus žiniaraščius atlieka pavedimus į seniūnijų banko sąskaitas.

14. Seniūnijos atsakingas darbuotojas raštu pateikia Buhalterinės apskaitos skyriui nurodymą, kam, kokią socialinių išmokų sumą ir kada tą mėnesį reikia pervesti.

15. Seniūnas paskiria atsakingą asmenį, kuris paims grynuosius pinigus iš bankomato, užpildys avansinės apyskaitos formą (1 priedas) ir socialinės rizikos šeimų socialinių išmokų žiniaraštį (2 priedas), tuo atveju, jei socialinių išmokų piniginė dalis (nebūtinai visa) bus teikiama per seniūniją.

16. Seniūnijos atsakingo asmens užpildyta avansinės apyskaitos forma kartu su užpildytu priedu pateikiama Buhalterinės apskaitos skyriui iki einamojo mėnesio 25 d. Priedą pasirašo seniūnas bei atsakingas už avansinės apyskaitos formos užpildymą asmuo.

17. Seniūnijų seniūnai, kai socialinės išmokos rizikos asmenims teikiamos nepinigine forma šiame apraše nurodytais būdais, pasirašo sutartis su prekybos įmonėmis, su kuriomis bus bendradarbiaujama.

18. Seniūnijos atsiskaito už panaudotas lėšas Buhalterinės apskaitos skyriui pateikdamos kito mėnesio 1 d. laisvos formos ataskaitas.

19. Socialinių išmokų teikimo būdai rizikos asmenims gali būti pakeisti, remiantis motyvuotomis Vaiko teisių apsaugos skyriaus ar seniūnijų socialinių darbuotojų, socialinio darbo organizatorių rekomendacijomis ir vadovaujantis komisijos išvada.

 

IV. RIZIKOS ASMENŲ TEISĖS

 

20. Susipažinti su šiuo tvarkos aprašu.

21. Kreiptis į komisiją dėl socialinės išmokos teikimo būdo keitimo.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

22. Įsakymas dėl išmokų teikimo gali būti skundžiamas Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

___________________________________