LIETUVOS RESPUBLIKOS EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL EKONOMIKOS IR INOVACIJŲ MINISTRO 2021 sausio 19 d. įsakymo Nr. 4-45 „Dėl skatinamosios finansinės priemonės „Tiesioginės COVID-19 PASKOLOS“ schemos patvirtinimo“

pakeitimo

 

2022 m. vasario 9 d. Nr. 4-208

Vilnius

 

 

P a k e i č i u  Skatinamosios finansinės priemonės „Tiesioginės COVID-19 paskolos“ schemą, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2021 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. 4-45 „Dėl Skatinamosios finansinės priemonės „Tiesioginės COVID-19 paskolos“ schemos patvirtinimo“, ir ją išdėstau nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministrė                                                                 Aušrinė Armonaitė

 

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ekonomikos ir

inovacijų ministro

2021 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. 4-45

(2022 m. vasario 9 d. įsakymo Nr. 4-208

redakcija)

 

skatinamosios finansinės priemonės „TIESioginės COVID-19 PASKOLOS“ SCHEMA

 

Eil.

Nr.

Pagrindiniai

elementai

Paaiškinimas

 

1.

 

Teisinis pagrindas

 

1.1. 2020 m. kovo 19 d. Europos Komisijos komunikatas Nr. 2020/C 91 I/01 „Laikinoji valstybės pagalbos priemonių, skirtų ekonomikai remti reaguojant į dabartinį COVID-19 protrūkį, sistema“ su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. lapkričio 18 d. Europos Komisijos komunikatu Nr. 2021/C 473/01 (toliau – Komunikatas).

 

1.2. Skatinamosios finansinės priemonės „Tiesioginės COVID-19 paskolos“ schema (toliau – Schema) parengta vadovaujantis specialiaisiais reikalavimais, nurodytais Komunikato 3.3 ir 3.13 skirsniuose, ir bendraisiais reikalavimais, nurodytais Komunikato 4 skyriuje. Tiesioginės COVID-19 paskolos (toliau – Paskolos), skirtos paskolos gavėjo apyvartinėms lėšoms finansuoti pagal Schemą, teikiamos pagal Komunikato 3.3 skirsnį, o Paskolos, skirtos paskolos gavėjo investicijoms finansuoti pagal Schemą, teikiamos pagal Komunikato 3.13 skirsnį.

 

1.3. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. birželio 28 d. nutarimas Nr. 499 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. lapkričio 4 d. nutarimo Nr. 1226 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“ pripažinimo netekusiu galios“.

 

1.4. Karantino metu ribojamų ir netiesiogiai ribojamų ūkinių veiklų sąrašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. 4-1171/A1-1301 „Dėl Karantino metu ribojamų ir netiesiogiai ribojamų ūkinių veiklų sąrašo patvirtinimo“ (toliau – Sąrašas).

 

1.5. 2020 m. gruodžio 23 d. Europos Komisijos sprendimas Nr. C(2020) 9632 dėl valstybės pagalbos „SA.60379 (2020/N) – Lietuva. Tiesioginės COVID-19 paskolos“, 2021 m. sausio 18 d. Europos Komisijos sprendimas Nr. C(2021) 360 dėl valstybės pagalbos „Valstybės pagalba SA.61067(2021/N) – Lietuva
COVID-19: Pakeitimas SA.60379 (2020/N) – Lietuva – COVID-19: Tiesioginės COVID-19 paskolos“, 2021 m. birželio 10 d. Europos Komisijos sprendimas Nr. C(2021) 4291 dėl valstybės pagalbos „Valstybės pagalba SA.63195 (2021/N) – Lietuva – COVID-19: Antrasis esamos valstybės pagalbos SA.60379 pakeitimas“ ir 2022 m. vasario 9 d. Europos Komisijos sprendimas Nr. C(2022) 891 dėl valstybės pagalbos „Valstybės pagalba SA.101400 (2022/N) – Lietuva – COVID-19:
Schemos „Tiesioginės COVID-19 paskolos“ (SA.60379) atnaujinimas ir nauja pagalba investicijoms, siekiant tvaraus atsigavimo“.

2.

 

Skiriama finansavimo suma

Iki 435 000 000 Eur (keturių šimtų trisdešimt penkių milijonų eurų) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir grįžusių ir grįšiančių lėšų, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugpjūčio 28 d. nutarime Nr. 791 „Dėl Įgyvendinant finansų inžinerijos priemones grįžusių ir grįšiančių lėšų panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“. Iš jų iki 135 000 000 Eur (vieno šimto trisdešimt penkių milijonų eurų) skiriama paskolos gavėjo apyvartinėms lėšoms finansuoti ir iki 300 000 000 Eur (trijų šimtų milijonų eurų) – paskolos gavėjo investicijoms finansuoti.

3.

Schemos galiojimo trukmė

Paskolos, skirtos paskolos gavėjo apyvartinėms lėšoms finansuoti pagal Schemą, teikiamos iki 2022 m. birželio 30 d. imtinai. Paskolos, skirtos paskolos gavėjo investicijoms finansuoti pagal Schemą, teikiamos iki 2022 m. gruodžio 31 d. imtinai.

4.

Paskolos davėjas

Skatinamąją finansinę priemonę „Tiesioginės COVID-19 paskolos“ (toliau – Priemonė) įgyvendins uždaroji akcinė bendrovė „Investicijų ir verslo garantijos“ (toliau – „Invega“), kaip kontroliuojančiojo fondo „INVEGOS fondas“ valdytoja, paskirta vadovaujantis 2009 m. balandžio 7 d. finansavimo sutartimi
Nr. 8-175, sudaryta tarp Lietuvos Respublikos ūkio ministerijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ir „Invegos“, teikdama Paskolas tiesiogiai paskolų gavėjams.

5.

 

Paskolos gavėjai

 

5.1. Paskolos teikiamos:

5.1.1. smulkiojo ir vidutinio verslo (toliau – SVV) subjektams, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme (toliau – SVV įstatymas), bei didelėms įmonėms, nepriskiriamoms SVV subjektams pagal SVV įstatymą, kurių vykdoma pagrindinė ūkinė veikla įtraukta į Sąrašą ir kurie nevykdo veiklos, priskiriamos finansų, kaip tai suprantama pagal Lietuvos Respublikos finansinio tvarumo įstatymo 1 straipsnį, žemės ūkio, kaip tai apibrėžta 2014 m. birželio 25 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 702/2014, kuriuo skelbiama, kad tam tikrų kategorijų pagalba žemės bei miškų ūkio sektoriuose ir kaimo vietovėse yra suderinama su vidaus rinka pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnius, su visais pakeitimais, 2 straipsnio 3 dalyje, miškininkystės, taip pat žuvininkystės ir akvakultūros, kaip tai suprantama pagal 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje, su visais pakeitimais, 2 straipsnio 1 dalies a punktą, sektoriams (taikoma teikiant Paskolas paskolos gavėjo apyvartinėms lėšoms finansuoti);

5.1.2. SVV subjektams, kurių vykdoma pagrindinė ūkinė veikla įtraukta į Sąrašą ir kurių investicijos, kurioms prašoma suteikti Paskolą, nebus skirtos ūkinėms veikloms, priskiriamoms finansų, žemės ūkio, miškininkystės, žuvininkystės ir (ar) akvakultūros sektoriams, vykdyti (taikoma teikiant Paskolas paskolos gavėjo investicijoms finansuoti).

5.2. Paskolos gavėjas atitinka šiuos reikalavimus:

5.2.1. yra įregistruotas Juridinių asmenų registre (kai pareiškėjas yra įmonė) arba pradėjo vykdyti veiklą (kai pareiškėjas yra verslininkas, kaip jis apibrėžtas SVV įstatyme) ne vėliau kaip 2020 m. gruodžio 31 d.;

5.2.2. veikia Lietuvos Respublikoje. Paskolos gavėjas laikomas veikiančiu Lietuvos Respublikoje tuo atveju, jei jis kuria darbo vietas Lietuvos Respublikoje ir (arba) nuo savo vykdomos veiklos moka mokesčius arba Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos įmokas į Lietuvos Respublikos biudžetą;

5.2.3. 2019 m. gruodžio 31 d. nebuvo laikomas sunkumų patiriančia įmone, kaip tai apibrėžta 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius, su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2021 m. liepos 23 d. Komisijos reglamentu (ES) 2021/1237, 2  straipsnio 18 punkte, arba 2019 m. gruodžio 31 d. buvo laikomas sunkumų patiriančia įmone, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte, tačiau paraiškos pateikimo metu nėra laikomas sunkumų patiriančia įmone (paskolos gavėjas tai turi pagrįsti dokumentais – pateikti tarpinės finansinės atskaitomybės už paskutinį praėjusį ketvirtį arba mėnesio, ėjusio prieš paraiškos pateikimą, paskutinę dieną dokumentus ir, jei per laikotarpį nuo 2020 m. sausio 1 d. iki paraiškos pateikimo dienos įvyko nuosavybės struktūros (kapitalo, akcijų priedų, perkainojimo rezervų, rezervų) pokyčių, – dokumentus, pagrindžiančius šiuos pokyčius (sukauptų nuostolių padengimo, kapitalo padidinimo apmokėjimo, turto vertinimo ir (arba) kitus susijusius dokumentus). Tais atvejais, kai dėl Paskolos kreipiasi labai maža ar maža įmonė, kaip ji apibrėžta SVV įstatyme, ji laikoma sunkumų nepatiriančia, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte, jeigu jai nėra taikoma kolektyvinė nemokumo procedūra ir (ar) nėra suteikta sanavimo ir restruktūrizavimo pagalba. Kai dėl Paskolos kreipiasi verslininkas, jis laikomas sunkumų nepatiriančiu, kaip tai apibrėžta Reglamento (ES) Nr. 651/2014 2 straipsnio 18 punkte, jeigu jam nėra pradėta fizinio asmens bankroto procedūra;

5.2.4. paraiškos vertinimo metu atitinka minimalius patikimų mokesčių mokėtojų kriterijus, nustatytus Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnyje. Atitiktis šiam reikalavimui vertinama pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos informaciją, skelbiamą interneto svetainėje https://www.vmi.lt/evmi/mokesciu-moketoju-informacija;

5.2.5. paraiškos pateikimo metu nėra iškelta bankroto ir (ar) restruktūrizavimo byla pagal Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymą arba iki jo įsigaliojimo galiojusius Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymą ir Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymą arba verslininko atveju – jam nėra iškelta fizinio asmens bankroto byla pagal Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymą;

5.2.6. paraiškos pateikimo metu yra pateikęs valstybės įmonei Registrų centrui 2019 m. ir 2020 m. finansinių ataskaitų rinkinį, kuriame būtų detaliai atskleista nuosavo kapitalo sudėtis. Jei paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei, kaip tai apibrėžta Lietuvos Respublikos įmonių grupių konsoliduotosios finansinės atskaitomybės įstatyme, valstybės įmonei Registrų centrui turi būti pateiktas 2019 m. ir 2020 m. įmonių grupės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys, kuriame būtų detaliai atskleista nuosavo kapitalo sudėtis. Jei dėl paskolos kreipiasi verslininkas, jis turi pateikti finansinius dokumentus už 2019 m. ir 2020 m. Tuo atveju, jei paskolos gavėjas ir (ar) įmonių grupės, kuriai priklauso paskolos gavėjas, įmonės, įskaitant paskolos gavėją, sudaro metinių finansinių ataskaitų rinkinį kita data (ne gruodžio 31 d.), paskolos gavėjo ir (ar) įmonių grupės įmonių, įskaitant paskolos gavėją, sudarytas ir patvirtintas 2019 m. gruodžio 31 d. ir 2020 m. gruodžio 31 d. metinių finansinių ataskaitų rinkinys turi būti pateikiamas paskolos davėjui. Jei paskolos gavėjas ir (ar) įmonių grupės įmonės, įskaitant paskolos gavėją, nesudaro 2019 m. gruodžio 31 d. ir 2020 m. gruodžio 31 d. konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio Lietuvos Respublikoje arba paskolos gavėjo įmonių grupės įmonės yra registruotos ne Lietuvos Respublikoje, patvirtintas 2019 m. gruodžio 31 d. ir 2020 m. gruodžio 31 d. konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys arba įmonių grupės įmonių, registruotų ne Lietuvos Respublikoje, patvirtintas 2019 m. gruodžio 31 d. ir 2020 m. gruodžio 31 d. metinių finansinių ataskaitų rinkinys turi būti pateikiamas paskolos davėjui. Reikalavimas pateikti finansinius dokumentus už 2019 m. netaikomas, jei verslininkas pradėjo vykdyti veiklą nuo 2020 m. sausio 1 dienos. Reikalavimas dėl 2019 m. finansinių ataskaitų rinkinio ir konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio pateikimo netaikomas paskolų gavėjams ir (ar) toms įmonių grupės, kurioms priklauso paskolos gavėjas, įmonėms, kurios yra įsteigtos nuo 2020 m. sausio 1 d.;

5.2.7. nėra gavęs valstybės pagalbos, kuri Europos Komisijos sprendimu (dėl individualios pagalbos arba pagalbos schemos) buvo pripažinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka, arba yra grąžinęs visą jos sumą, įskaitant palūkanas, kaip nustatyta 2015 m. liepos 13 d. Tarybos reglamente (ES) 2015/1589, nustatančiame išsamias Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnio taikymo taisykles;

5.2.8. nėra valstybės ir savivaldybių įmonė ir įmonė, kurioje 25 procentus ir daugiau įmonės akcijų, pajų ar kitokių dalyvavimą įmonės kapitale žyminčių kapitalo dalių arba 25 procentus ir daugiau įmonės dalyvių balsų tiesiogiai ar netiesiogiai (pagal balsavimo sutartį, balsavimo teisės perleidimo sutartį, įgaliojimą ir pan.) atskirai arba kartu turi valstybė ir (ar) savivaldybė;

5.2.9. kreipiantis dėl Paskolos paskolos gavėjo apyvartinėms lėšoms finansuoti yra pateikęs paskolos davėjui įrodymus, kad neturi galimybės gauti finansavimo rinkoje, o kreipiantis dėl Paskolos paskolos gavėjo investicijoms finansuoti, kai investicinis projektas (išskyrus dalį, kuriai prašoma suteikti Paskolą) įgyvendinamas nuosavomis lėšomis be finansų įstaigų finansavimo, įrodymus, kad prašomai suteikti Paskolai paskolos gavėjo investicijoms finansuoti  neturi galimybės gauti finansavimo rinkoje;

5.2.10. pagrindžia verslo plane poreikį Paskoloms, skirtoms apyvartinėms lėšoms finansuoti ir (ar) Paskoloms, skirtoms investicijoms finansuoti, Paskolos lėšomis finansuojamų investicijų (toliau – Investicinis projektas) ekonominį pagrįstumą ir atsiperkamumą;

5.2.11. paskolos gavėjo ir (ar) jo vykdomo Investicinio projekto rizika ir (ar) Paskolos negrąžinimo rizika yra priimtino rizikingumo lygio pagal „Invegos“ patvirtintą metodiką.

6.

 

Paskolų teikimo sąlygos

 

6.1. Paskolos suteikiamos paskolos gavėjo apyvartinėms lėšoms finansuoti ir (ar) investicijoms finansuoti, sudarant paskolų sutartis tarp paskolos davėjo ir paskolos gavėjo.

 

6.2. Paskolų, skirtų paskolos gavėjo apyvartinėms lėšoms finansuoti, teikimo sąlygos:

6.2.1. Paskolos gavėjo apyvartinėms lėšoms finansuoti skirtos Paskolos laikotarpis negali būti ilgesnis kaip 36 mėnesiai imtinai.

36 mėnesių ir trumpesnio laikotarpio Paskola, paskolos davėjui sutikus, gali būti pratęsiama iki 72 mėnesių, jei paskolos gavėjas to prašo ir sutinka sumokėti paskolos davėjo nustatytą Paskolos pratęsimo mokestį. Tuo atveju, kai pratęsiamas Paskolos laikotarpis, turi būti perskaičiuojamos Paskolos palūkanos visam Paskolos laikotarpiui. 

 

Paskolos gavėjas gali Paskolą ar jos dalį grąžinti anksčiau nei Paskolos sutartyje nurodytas Paskolos laikotarpis be jokių papildomų mokesčių.

 

6.2.2. Paskolos sutartis dėl Paskolos suteikimo paskolos gavėjo apyvartinėms lėšoms finansuoti turi būti pasirašyta iki 2022 m. birželio 30 dienos. Paskolos lėšos turi būti išmokamos paskolos gavėjui ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Paskolos sutartimi numatytų sąlygų įvykdymo Paskolos sutartyje nustatyta tvarka ir bet kuriuo atveju ne vėliau kaip iki 2022 m. liepos 31 dienos.

 

6.2.3. Paskolos teikiamos taikant fiksuotą metinę palūkanų normą, priklausančią nuo Paskolos laikotarpio ir paskolos gavėjo statuso (lentelėje), pridedant Lietuvos banko skelbiamą Lietuvos pinigų finansų įstaigų euro zonos ne finansų bendrovių (įmonių) naujiems paskolų susitarimams eurais taikomos vidutinės metinės palūkanų normos už laikotarpį nuo 2021 m. birželio mėn. iki 2021 m. lapkričio mėn. vidutinę metinę palūkanų normą – 2,9 procento Paskoloms iki 1 000 000 Eur (vieno milijono eurų) ir 2,46 procento nuo 1 000 000 Eur (vieno milijono eurų):

Paskolos gavėjo statusas

Paskolos laikotarpis iki 12 mėnesių (imtinai)

Paskolos laikotarpis nuo 13 mėnesių iki 36 mėnesių (imtinai)

Paskolos laikotarpis nuo 37 mėnesių iki 72 mėnesių (imtinai) (taikoma, kai Paskola pratęsiama iki maksimalaus galimo laikotarpio (72 mėnesių)

SVV subjektas

0,1 procento

0,19 procento

0,69 procento

Didelė įmonė

0,19 procento

0,69 procento

1,69 procento

 

6.2.4. Paskolos lėšomis gali būti apmokamos nuo 2020 m. spalio 1 d. patirtos, bet dar neapmokėtos išlaidos ir planuojamos patirti išlaidos.

 

6.2.5. Paskolos gavėjas Paskolą turi pradėti grąžinti po Paskolos sutarties sudarymo praėjus ne daugiau kaip 6 mėnesiams pagal paskolos gavėjui pateikiamą grafiką, kuris yra sudedamoji paskolos sutarties dalis.

Paskolos gavėjo prašymu, paskolos davėjui sutikus, Paskolos grąžinimas gali būti atidėtas papildomai, bet ne daugiau kaip vieną kartą, iš viso iki 6 mėnesių, jei paskolos gavėjas kreipiasi ne vėliau nei likus vienam mėnesiui iki pirminio Paskolos grąžinimo atidėjimo termino pabaigos ir sutinka sumokėti paskolos davėjo nustatytą Paskolos sutarties sąlygų pakeitimo mokestį. 

 

6.2.6. Paskolų užtikrinimo priemonės iš Priemonės lėšų teikiamoms Paskoloms netaikomos, išskyrus atvejus, jei paskolos gavėjas jau yra gavęs finansavimą pagal Priemonę, kai Paskolos sutartys pagal Priemonę pasirašytos iki 2021 m. gruodžio 1 d., pagal skatinamąją finansinę priemonę „Paskolos labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams“, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2020 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. 4-229 „Dėl Skatinamosios finansinės priemonės „Paskolos labiausiai nuo COVID-19 nukentėjusiems verslams“ schemos patvirtinimo“ (toliau – COVID paskolų priemonė), pagal skatinamąją finansinę priemonę „Paskolos turizmo ir viešojo maitinimo paslaugų teikėjams“, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2020 m. liepos 7 d. įsakymu
Nr. 4-536 „Dėl Skatinamosios finansinės priemonės „Paskolos turizmo ir viešojo maitinimo paslaugų teikėjams“ schemos patvirtinimo“ (toliau – Turizmo paskolų priemonė), pagal skatinamąją finansinę priemonę „Apmokėtinų sąskaitų paskolos“, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro 2020 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. 4-224 „Dėl Skatinamosios finansinės priemonės „Apmokėtinų sąskaitų paskolos“ schemos patvirtinimo“ (toliau – Apmokėtinų sąskaitų paskolų priemonė), ir pagal priemonę „Pagalbos verslui fondas“, patvirtintą Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministro ir Lietuvos Respublikos finansų ministro 2020 m. rugsėjo 30 d. įsakymu
Nr. 4-837/1K-319 „Dėl Priemonės „Pagalbos verslui fondas“ veiklos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Pagalbos verslui priemonė) (taikoma paskolų ir (ar) skolos vertybinių popierių atveju), ir jis viršija 1 000 000 (vieną milijoną) eurų. Paskolos davėjui priimtinos Paskolos užtikrinimo priemonės teikiamos tai daliai, kuri viršija 1 000 000 (vieną milijoną) eurų, sumuojant finansavimą, gautą ir (ar) gaunamą pagal Priemonę ir pagal šias priemones: COVID paskolų priemonę, Turizmo paskolų priemonę, Apmokėtinų sąskaitų paskolos priemonę ir Pagalbos verslui priemonę.

 

Tuo atveju, jei Paskolų užtikrinimo priemonės taikomos, visas išlaidas, susijusias su Paskolos užtikrinimo priemonių įforminimu, apmoka paskolos gavėjas.

 

6.2.7. Paskolos gavėjas per visą Paskolos laikotarpį be išankstinio rašytinio paskolos davėjo sutikimo negali suteikti paskolų ar kita forma teikti finansavimo kitiems ūkio subjektams, išskyrus prekių pardavimą, paslaugų suteikimą su atidėtu apmokėjimu ar išsimokėtinai, mokėti dividendų ar tantjemų, mažinti įstatinį kapitalą su tikslu išmokėti lėšas paskolos gavėjo dalyviams, supirkti paskolos gavėjo kapitalo dalių (akcijų) ir (ar) išmokėti pelno dalies paskolos gavėjo dalyviui (-iams) kitokiais būdais, investuoti lėšas į kitus ūkio subjektus.

 

6.2.8. Už Paskolos panaudojimą pagal Paskolos sutartyje nurodytą paskirtį atsakingas paskolos gavėjas.

 

6.2.9. Jei nustatoma, kad paskolos gavėjas pateikė neteisingą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) nuslėpė informaciją, turinčią reikšmės Paskolos suteikimui, paskolos gavėjas privalo grąžinti visą neteisėtai gautą valstybės pagalbą su Paskolos sutartyje nustatytomis palūkanomis ir su palūkanomis, kurios skaičiuojamos nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos iki jos išieškojimo dienos, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589.

 

6.3. Paskolų, skirtų paskolos gavėjo investicijoms finansuoti, teikimo sąlygos:

 

6.3.1. Paskola skiriama paskolos gavėjo investicinėms išlaidoms į ilgalaikį materialųjį ir nematerialųjį turtą, išskyrus netinkamas Paskolų išlaidas, nurodytas Schemos 8.2 papunktyje. Investicinis projektas iki paraiškos pateikimo dienos turi būti nepradėtas įgyvendinti.

 

6.3.2. Paskolos gavėjo investicijoms finansuoti skirtos Paskolos laikotarpis negali būti ilgesnis nei 96 mėnesiai imtinai. Trumpesnė nei 96 mėnesių laikotarpio Paskola gali būti pratęsiama iki maksimalaus galimo laikotarpio (96 mėnesių), jei paskolos gavėjas to paprašo ir sutinka sumokėti paskolos davėjo nustatytą Paskolos pratęsimo mokestį. Tuo atveju, kai pratęsiamas Paskolos laikotarpis, turi būti perskaičiuojamos Paskolos palūkanos visam Paskolos laikotarpiui.

 

Paskolos gavėjas gali Paskolą ar jos dalį grąžinti anksčiau nei Paskolos sutartyje nurodytas Paskolos laikotarpis be jokių papildomų mokesčių.

 

6.3.3. Paskolos sutartis dėl Paskolos suteikimo paskolos gavėjo investicijoms finansuoti turi būti pasirašyta iki 2022 m. gruodžio 31 dienos. Paskolos lėšos turi būti išmokamos paskolos gavėjui ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo Paskolos sutarties sudarymo dienos Paskolos sutartyje nustatyta tvarka ir bet kuriuo atveju ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 dienos. Tais atvejais, kai Investicinis projektas įgyvendinamas atliekant statybos ir (ar) rangos darbus (įskaitant ir rekonstrukciją), Paskolos lėšos turi būti išmokamos paskolos gavėjui ne vėliau kaip per 24 mėnesius nuo Paskolos sutarties sudarymo dienos Paskolos sutartyje nustatyta tvarka ir bet kuriuo atveju ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 dienos.

 

6.3.4. Paskolos teikiamos sumažintomis palūkanų normomis.

Taikoma fiksuota metinė palūkanų norma, priklausanti nuo Paskolos laikotarpio:

Paskolos gavėjo statusas

Paskolos laikotarpis iki 12 mėnesių (imtinai)

Paskolos laikotarpis nuo 13 mėnesių iki 36 mėnesių (imtinai)

Paskolos laikotarpis nuo 37 mėnesių iki 72 mėnesių (imtinai)

Paskolos laikotarpis nuo 73 mėnesių iki 84 mėnesių (imtinai)

Paskolos laikotarpis nuo 85 mėnesių iki 96 mėnesių (imtinai)

SVV subjektas

0,1 procento

0,19 procento

0,69 procento

1,64 procento

1,83 procento

 

6.3.5. Paskolos gavėjas Paskolą turi pradėti grąžinti po Paskolos sutarties sudarymo praėjus ne daugiau kaip 24 mėnesiams.

Paskolos gavėjui pateikus prašymą ir paskolos davėjui sutikus, Paskolos grąžinimas, kuris buvo trumpesnis nei 24 mėnesiai (imtinai), gali būti atidėtas papildomai, jei paskolos gavėjas sutinka sumokėti paskolos davėjo nustatytą Paskolos sutarties sąlygų pakeitimo mokestį. Paskolos grąžinimo atidėjimo terminas gali būti pratęsiamas, jei paskolos gavėjas kreipiasi ne vėliau nei likus vienam mėnesiui iki pirminio Paskolos grąžinimo atidėjimo termino pabaigos.

 

6.3.6. Už Paskolos lėšas finansuojamas ilgalaikis turtas ar kitas lygiavertis ilgalaikis turtas turi būti įkeistas paskolos davėjo naudai.

 

Visas išlaidas, susijusias su Paskolos užtikrinimo priemonių įforminimu, apmoka paskolos gavėjas.

 

6.3.7. Paskolos gavėjas per visą Paskolos laikotarpį be išankstinio rašytinio paskolos davėjo sutikimo negali suteikti paskolų ar kita forma teikti finansavimo kitiems ūkio subjektams, išskyrus prekių pardavimą, paslaugų suteikimą su atidėtu apmokėjimu ar išsimokėtinai, mokėti dividendų ar tantjemų, mažinti įstatinį kapitalą siekiant išmokėti lėšas paskolos gavėjo dalyviams, supirkti paskolos gavėjo kapitalo dalių (akcijų) ir (ar) išmokėti pelno dalies paskolos gavėjo dalyviui (-iams) kitokiais būdais, investuoti lėšas į kitus ūkio subjektus.

 

6.3.8. Už Paskolos panaudojimą pagal Paskolos sutartyje nurodytą paskirtį atsakingas paskolos gavėjas.

 

6.3.9. Jei nustatoma, kad paskolos gavėjas pateikė neteisingą informaciją ir (ar) dokumentus ir (ar) nuslėpė informaciją, turinčią reikšmės Paskolos suteikimui, paskolos gavėjas privalo grąžinti visą neteisėtai gautą valstybės pagalbą su Paskolos sutartyje nustatytomis palūkanomis ir su palūkanomis, kurios skaičiuojamos nuo valstybės pagalbos suteikimo dienos iki jos išieškojimo dienos, kaip nustatyta Reglamente (ES) 2015/1589.

 

6.4. Detali Priemonės įgyvendinimo tvarka ir procedūros nustatomos Skatinamosios finansinės priemonės „Tiesioginės COVID-19 paskolos“ įgyvendinimo sąlygų apraše, tvirtinamame „Invegos“ generalinio direktoriaus įsakymu (toliau – Aprašas).

7.

Tinkamos finansuoti Investicinio projekto išlaidos

 

7.1. Paskolų, skirtų paskolos gavėjo investicijoms finansuoti, lėšos gali būti skirtos šiam įsigyjamam turtui finansuoti:

7.1.1. ilgalaikiam materialiajam (pastatai, įrenginiai, mašinos ir įranga, transporto priemonės, nurodytos Schemos 8.2.5.1–8.2.5.3 papunkčiuose), įskaitant nuosavo ilgalaikio materialiojo turto rekonstravimą, taip pat ir žemės įsigijimą, kai investicija tiesiogiai susijusi su planuojamų gaminti produktų ir (ar) prekių gamyba ir (ar) paslaugų teikimu, ir (arba)

7.1.2. ilgalaikiam nematerialiajam, neturinčiam fizinio ar finansinio pavidalo (patentai, licencijos ar kita intelektinė nuosavybė).

8.

Netinkamos Paskolų išlaidos

8.1. Paskolų, skirtų paskolos gavėjo apyvartinėms lėšoms finansuoti, lėšos negali būti naudojamos:            

8.1.1. paskoloms suteikti, dividendams išsimokėti, paskolos gavėjo dalyvių paskoloms grąžinti ar suteikti, paskolos gavėjų įstatiniam kapitalui mažinti, supirkti savas akcijas ar atlikti kitokius mokėjimus iš kapitalo paskolos gavėjo dalyviams;

8.1.2. paskolos gavėjo turimiems finansiniams įsipareigojimams finansų įstaigoms finansuoti ir paskolos gavėjo turimiems finansiniams įsipareigojimams refinansuoti, išskyrus atvejus, kai paskolos gavėjas finansų įstaigoms turi įsipareigojimų, kurių įvykdymo terminas sueis per tris mėnesius nuo paraiškos pateikimo dienos ir kai finansų įstaiga nesutinka pratęsti paskolos grąžinimo terminų, o paskolos davėjas sutinka, kad Paskolos lėšos gali būti skirtos paskolos gavėjo turimiems finansiniams įsipareigojimams refinansuoti;

8.1.3. investicijoms (įskaitant ir materialiojo turto rekonstravimą).

 

8.2. Paskolų, skirtų paskolos gavėjo investicijoms finansuoti, lėšos negali būti naudojamos:

8.2.1. paskolos gavėjo išlaidoms, kurios nesusijusios su paskolos gavėjo Investiciniu projektu ir kurios nėra tinkamos finansuoti Investicinio projekto išlaidos, nurodytos Schemos 7.1 papunktyje;

8.2.2. Investiciniam projektui, kurio investicijos pradėtos įgyvendinti iki paraiškos pateikimo dienos, t. y. jau pasirašyta (-os) sutartis (-ys) ir (arba) apmokėta sąskaita dėl turto įsigijimo, prekių tiekimo ir (ar) paslaugų atlikimo, rangos darbų pradėjimo;

8.2.3. nekilnojamajam turtui pirkti ir (ar) statyti, siekiant jį parduoti ar kitu būdu perleisti kitiems asmenims, įskaitant turto nuomą ir panaudą, o ne naudoti savo veikloje, taip pat investicijoms į gyvenamosios paskirties nekilnojamąjį turtą. Nekilnojamojo turto naudojimu savo veikloje laikoma, kai ne mažiau kaip 60 proc. įsigyjamo turto ketinama panaudoti paskolos gavėjo ūkinei veiklai vykdyti;

8.2.4. žemės ūkio paskirties žemei įsigyti;

8.2.5. transporto priemonėms, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos saugaus eismo automobilių keliais įstatyme, įsigyti, išskyrus:

8.2.5.1. naujam (nauju automobiliu laikomas automobilis, kuris nėra nuvažiavęs daugiau kaip 6 000 km arba nuo jo eksploatavimo pradžios (pagal Transporto priemonių eksploatavimo pradžios nustatymo kriterijus, patvirtintus Lietuvos Respublikos finansų ministro 2004 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. 1K-066 „Dėl Transporto priemonių eksploatavimo pradžios nustatymo kriterijų patvirtinimo“) yra praėję ne daugiau kaip 6 mėn.) komercinės paskirties automobiliui įsigyti (komercinės paskirties automobiliu laikomas lengvasis automobilis, kuris transporto priemonės techniniame pase žymimas kaip N1 klasės), kurio vertė vienai transporto priemonei pagal automobilio pirkimo–pardavimo sutartį neviršija 25 000 (dvidešimt penkių tūkstančių) eurų (įskaitant PVM) arba 35 000 (trisdešimt penkių tūkstančių) eurų (įskaitant PVM), kai įsigyjami elektromobiliai, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos alternatyviųjų degalų įstatymo 2 straipsnio 11 dalyje;

8.2.5.2. ne komercinės paskirties automobiliui (ne komercinės paskirties automobiliu laikomas lengvasis automobilis, kuris transporto priemonės techniniame pase žymimas kaip M1 klasės) įsigyti, jei jis įsigyjamas paskolos gavėjo, kurio pagrindinė veikla yra automobilių nuoma, vairavimo mokyklos teikiamos paslaugos, keleivių vežimas, įskaitant taksi, ir pavėžėjimas;

8.2.5.3. specialiosios paskirties transporto priemonėms, kaip jos apibrėžtos Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų, patvirtintų Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymu Nr. 2B-479 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo“, 18 punkte (toliau – specialiosios paskirties transporto priemonės), įsigyti;

8.2.6. jei Investicinis projektas neatitinka principo „nedaryti reikšmingos žalos“, kaip apibrėžta 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/2088, 17 straipsnyje, atsižvelgiant į 2021 m. vasario 18 d. Europos Komisijos pranešimu
Nr. 2021/C 58/01 patvirtintas Reikšmingos žalos nedarymo principo taikymo pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės reglamentą technines gaires.

9.

 

Paskolos dydis vienam paskolos gavėjui

 

9.1. Tuo atveju, jei Paskola teikiama paskolos gavėjo apyvartinėms lėšoms finansuoti, vienam paskolos gavėjui iš Priemonės lėšų gali būti suteiktos dvi Paskolos (viena Paskola suteikta pagal Priemonę iki 2021 m. gruodžio 1 d., antra Paskola suteikta po 2021 m. gruodžio 1 d.). Suteiktos Paskolos suma negali būti didinama.

9.1.1. Didžiausia paskolos gavėjui suteikiamos Paskolos suma apskaičiuojama laikantis šių nuostatų:

9.1.1.1. registravusiems veiklą iki 2019 m. sausio 1 d. Paskolos suma turi neviršyti dvigubos paskolos gavėjo darbuotojams, remiantis 2019 m. faktiniais duomenimis, apskaičiuotos darbo užmokesčio su mokesčiais, įskaitant valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokas, sumos per metus;

9.1.1.2. registravusiems veiklą po 2019 m. sausio 1 d. Paskolos suma negali viršyti numatomos darbo užmokesčio su mokesčiais, įskaitant valstybinio socialinio draudimo ir privalomojo sveikatos draudimo įmokas, sumos, išmokėtinos per pirmuosius dvejus paskolos gavėjo veiklos metus, apskaičiuotos remiantis 2019 m. ir 2020 m. faktiniais duomenimis; arba

9.1.1.3. Paskolos suma neturi viršyti 25 proc. paskolos gavėjo 2019 m. metinės apyvartos;

9.1.1.4. galimos suteikti Paskolos suma apskaičiuojama pagal Aprašą, pagal kurį parengta Paskolos sumos apskaičiavimo skaičiuoklė yra viešai skelbiama „Invegos“ interneto svetainėje www.invega.lt, ir bet kuriuo atveju pagal Priemonę suteiktų paskolos gavėjo apyvartinėms lėšoms finansuoti Paskolų suma paskolos gavėjui negali viršyti 5 000 000 Eur (penkių milijonų eurų), jei paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei Paskolos suma paskolos gavėjo įmonių grupei negali viršyti 10 000 000 Eur (dešimt milijonų eurų).

 

9.2. Tuo atveju, jei Paskola teikiama paskolos gavėjo investicijoms finansuoti, vienam paskolos gavėjui ar įmonių grupei (jei paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) vieno Investicinio projekto finansavimui iš Priemonės lėšų gali būti suteikiama tik viena Paskola. Suteiktos Paskolos suma Investiciniam projektui negali būti didinama.

9.2.1. Didžiausia paskolos gavėjui suteikiamos Paskolos suma apskaičiuojama laikantis šių nuostatų:

9.2.1.1. Paskolos suma negali būti didesnė kaip 50 procentų tinkamų finansuoti Investicinio projekto išlaidų sumos, kai Paskola suteikiama verslininkui ir (ar) labai mažai įmonei, mažai įmonei;

9.2.1.2. Paskolos suma negali būti didesnė kaip 40 procentų tinkamų finansuoti Investicinio projekto išlaidų sumos, kai Paskola suteikiama vidutinei įmonei, kaip ji apibrėžta SVV įstatyme.

9.2.2. Tinkamų finansuoti Investicinio projekto išlaidų dalis, kurios nepadengia Paskolos lėšos, turi būti finansuojama iš privataus finansuotojo, kuriuo gali būti Lietuvos Respublikoje ar užsienio valstybėje veikiantis fizinis ar juridinis asmuo, kuris prisideda prie paskolos gavėjo Investicinio projekto įgyvendinimo, paskolos gavėjui suteiktos paskolos ar paskolos gavėjo nuosavų lėšų.

9.2.3. Iš Priemonės lėšų paskolos gavėjui ir įmonių grupei (jei paskolos gavėjas priklauso įmonių grupei) suteiktų Paskolų suma bet kuriuo atveju negali viršyti 3 000 000 Eur (trijų milijonų eurų).

10.

 

Valstybės pagalbos sumavimas

10.1. Skiriant Paskolą paskolos gavėjo apyvartinėms lėšoms finansuoti, pagal Priemonę teikiama valstybės pagalba gali būti sumuojama vadovaujantis Komunikato 20 ir 26a punktų nuostatomis. Bendra valstybės pagalbos suma paskolos gavėjui negali viršyti Komunikato 27 punkto d papunkčio i ir ii papunkčiuose nustatytų ribų.

10.2. Skiriant Paskolą paskolos gavėjo investicijoms finansuoti, jokia kita valstybės pagalba (įskaitant nereikšmingą (de minimis) pagalbą) Priemonės lėšomis finansuojamų tinkamų finansuoti Investicinio projekto išlaidų daliai negali būti teikiama ir sumuojama su kitomis pagalbos priemonėmis.

11.

 

Stebėsena

 

11.1. Paskolos davėjas turi užtikrinti, kad teikiamos Paskolos atitiktų Komunikato ir Schemos nuostatas.

 

11.2. Paskolos davėjas turi skelbti duomenis apie suteiktą pagalbą Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, vadovaudamasis Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“. 

12.

Skaidrumo reikalavimai

12.1. Vadovaujantis Komunikato 103 punkto nuostatomis, pagal Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priedą informaciją apie suteiktą pagalbą būtina paskelbti Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/ (toliau – svetainė) ne vėliau kaip per 12 mėnesių nuo pagalbos suteikimo dienos.

 

12.2. Reglamento (ES) Nr. 651/2014 III priede nurodytą informaciją pagalbos davėjas ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo pagalbos suteikimo dienos pateikia Ekonomikos ir inovacijų ministerijai, kuri ją paskelbia Schemos 12.1 papunktyje nurodytoje svetainėje. 

13.

Informacijos ir dokumentų saugojimas

13.1. Paskolos gavėjas privalo visą informaciją ir dokumentus, susijusius su gautos Paskolos lėšų panaudojimu, saugoti 10 metų po Paskolos sutarties galiojimo pabaigos.

 

13.2. Asmens duomenų valdytoja „Invega“, juridinio asmens kodas 110084026, buveinės adresas – Konstitucijos pr. 7, 09308 Vilnius, tel. (8 5) 210 7510, el. paštas info@invega.lt, tvarko su Priemonės įgyvendinimu susijusius paraiškoje ir jos prieduose pateiktus asmens duomenis:

13.2.1. kai paskolos gavėjas verslininkas, tvarkomi šie paraiškoje ir jos prieduose pateikti asmens duomenys: paskolos gavėjo vardas, pavardė, asmens kodas, gyvenamosios vietos adresas, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, pilietybė, informacija apie vykdomą pagrindinę ūkinę veiklą, galiojančio verslo liudijimo ar individualios veiklos pažymos išdavimo data ir numeris, faktinės veiklos vykdymo adresas, atsiskaitomosios sąskaitos numeris, informacija apie asmens gaunamas pajamas paraiškos pateikimo metu bei paskutinius trejus kalendorinius metus iki paraiškos pateikimo dienos, paraiškos pateikimo dieną turimus finansinius įsipareigojimus (informacija apie gautas (suteiktas) paskolas, skolas ir kitus gautus (suteiktus) kreditus), turimą registruotą kilnojamąjį ir nekilnojamąjį turtą, kreditingumo istoriją, valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su kitais juridiniais asmenimis;

13.2.2. kai paskolos gavėjas įmonė, tvarkomi šie paraiškoje ir jos prieduose pateikti asmens duomenys: paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, paskolos gavėjo vadovo ir paskolos gavėjo dalyvių vardas, pavardė, asmens kodas, pilietybė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris, paskolos gavėjo dalyvio (-ių) valdomų įmonių pavadinimai, kapitalo ar balsavimo teisių dalis, sąsajos pagal turimus sutartinius įsipareigojimus su kitais juridiniais asmenimis;

13.2.3. tais atvejais, kai Paskolos grąžinimas užtikrinamas fizinio asmens suteikiama užtikrinimo priemone, tvarkomi tokio fizinio asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, informacija apie asmens gaunamas pajamas paraiškos pateikimo metu bei paskutinius trejus kalendorinius metus iki paraiškos pateikimo dienos, paraiškos pateikimo dieną turimus finansinius įsipareigojimus (informacija apie gautas (suteiktas) paskolas, skolas ir kitus gautus (suteiktus) kreditus) ir turimą registruotą kilnojamąjį ir nekilnojamąjį turtą;

13.2.4. tais atvejais, kai privatus finansuotojas yra fizinis asmuo, tvarkomi tokio fizinio asmens duomenys: vardas, pavardė, asmens kodas, elektroninis pašto adresas, telefono ryšio numeris.

 

13.3. Asmens duomenys, nurodyti Schemos 13.2.1, 13.2.2, 13.2.3 ir 13.2.4 papunkčiuose, tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Asmens duomenys paskolos davėjo tvarkomi vadovaujantis „Invegos“ generalinio direktoriaus patvirtintomis Asmens duomenų tvarkymo „Invegoje“ taisyklėmis. Informacija apie asmens duomenų tvarkymą pateikiama „Invegos“ interneto svetainės www.invega.lt skiltyje „Asmens duomenų apsauga“.

 

13.4. Asmens duomenų tvarkymo tikslas – užtikrinti teisėtą valstybės pagalbos paskolos gavėjui teikimą, vertinant ir nustatant paskolos gavėjo atitiktį Schemos reikalavimams, ir atlikti su nurodyto tikslo įgyvendinimu susijusius veiksmus: tikrinti paskolos gavėjo pateiktos informacijos tikrumą, vykdyti paskolos davėjo suteiktų paskolų apskaitą, paskolos davėjo suteiktų paskolų portfelio rizikingumo vertinimą, registruoti informaciją apie suteiktą valstybės pagalbą (paskolos gavėjas, finansuojamas projektas, suteiktos valstybės pagalbos suma) Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre, Europos Komisijos valstybės pagalbos skaidrumo viešos paieškos svetainėje https://webgate.ec.europa.eu/competition/transparency/ ir paskolos davėjo interneto svetainėje, atlikti paskolos davėjo suteiktų paskolų auditą. Paskolos gavėjo kontaktinio asmens finansavimo klausimais vardas, pavardė, elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris taip pat naudojami atliekant paskolos gavėjų nuomonių apie paskolos davėjo suteiktų paskolų teisėtumą bei efektyvumą apklausas, rengiant statistines ataskaitas apie suteiktas paskolos davėjo paskolas.

 

13.5. Paskolos davėjas audito tikslais ir gavęs Reglamento (ES) Nr. 2016/679 reikalavimus atitinkantį oficialų Europos Sąjungos ir (ar) Lietuvos Respublikos institucijų (Europos Audito Rūmų, Europos Komisijos, Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerijos, Lietuvos Respublikos valstybės kontrolės, Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnybos, Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos ir kitų teisėsaugos ir verslo priežiūrą vykdančių institucijų) paklausimą pateikia asmens duomenis kompetentingoms institucijoms.

 

13.6. Su Schemos reikalavimų įgyvendinimu susiję asmens duomenys paskolos davėjo tvarkomi ir saugomi 10 metų nuo paskutinio dokumento dėl Paskolos suteikimo gavimo datos.

 

13.7. Duomenų subjektas gali kreiptis į paskolos davėją ir įgyvendinti šias Reglamente (ES) Nr. 2016/679 įtvirtintas teises:

13.7.1. teisę būti informuotam apie savo asmens duomenų tvarkymą;

13.7.2. teisę susipažinti su savo asmens duomenimis;

13.7.3. teisę reikalauti ištaisyti duomenis;

13.7.4. teisę reikalauti ištrinti asmens duomenis („teisę būti pamirštam“);

13.7.5. teisę reikalauti apriboti asmens duomenų tvarkymą;

13.7.6. teisę duomenų subjekto prašymu būti informuotam apie duomenų gavėjus. 

 

13.8. Duomenų subjektas turi teisę pateikti skundą Valstybinei duomenų apsaugos inspekcijai, jei mano, kad asmens duomenų tvarkymas atliekamas pažeidžiant Reglamentą (ES) Nr. 2016/679. Duomenų subjektas taip pat turi teisę pateikti skundą teismui, jei mano, kad Reglamentu (ES) Nr. 2016/679 nustatytos jo teisės buvo pažeistos, nes jo asmens duomenys buvo tvarkomi pažeidžiant Reglamento (ES) Nr. 2016/679 nuostatas.

14.

Kitos sąlygos

Paskolos davėjas, vertindamas paraiškas ir teikdamas Paskolas tiesiogiai paskolų gavėjams, naudoja duomenis iš valstybės įmonės Registrų centro, Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Audito, apskaitos, turto vertinimo ir nemokumo valdymo tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos bei Lietuvos statistikos departamento viešų registrų ir informacinių sistemų, kurie paskolos davėjui teikiami pagal sudaromas sutartis dėl duomenų teikimo.

_____________________