LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL TEISINGUMO MINISTRO 2018 M. LIEPOS 16 d. ĮSAKYMO NR. 1R-124 „DĖL TEISINĖS PAGALBOS PASLAUGŲ INFORMACINĖS SISTEMOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. balandžio 2 d. Nr. 1R-120

Vilnius

 

 

1. Pakeičiu Teisinės pagalbos paslaugų informacinės sistemos nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2018 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. 1R-124 „Dėl Teisinės pagalbos paslaugų informacinės sistemos nuostatų patvirtinimo“, ir juos išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. Nustatau, kad:

2.1. Šiuo įsakymu patvirtintų Teisinės pagalbos paslaugų informacinės sistemos nuostatų (toliau − Nuostatai) III skyriuje nurodytus duomenis valstybės garantuojamos teisinės pagalbos ir mediacijos paslaugų teikėjai, valstybės garantuojamos teisinės pagalbos ir mediacijos paslaugų teikimą koordinuojantys specialistai privalo tvarkyti elektroniniu būdu per Teisinės pagalbos paslaugų informacinę sistemą (toliau – TEISIS), jeigu dėl pirminės teisinės pagalbos, antrinės teisinės pagalbos ar mediacijos teikimo kreipiamasi įsigaliojus šiam įsakymui.

2.2. Šiuo įsakymu patvirtintų Nuostatų III skyriuje nurodytus duomenis Nuostatų 16 punkte nurodyti TEISIS duomenų teikėjai privalo tvarkyti elektroniniu būdu per TEISIS pradėjus veikti TEISIS ir Nuostatų 19 punkte nurodytų informacinių sistemų bei registrų integracijoms, bet ne vėliau kaip nuo 2021 m. liepos 1 d.

2.3. Elektroniniu būdu per TEISIS taip pat gali būti tvarkomi Nuostatų III skyriuje nurodyti duomenys, jeigu dėl pirminės teisinės pagalbos, antrinės teisinės pagalbos ar mediacijos teikimo buvo kreiptasi iki šio įsakymo įsigaliojimo.

 

 

 

Teisingumo ministrė                                                                             Evelina Dobrovolska

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2018 m. liepos 16 d. įsakymu Nr. 1R-124

(Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2021 m. balandžio 2 d. įsakymo Nr. 1R-120

redakcija)

 

 

TEISINĖS PAGALBOS PASLAUGŲ INFORMACINĖS SISTEMOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

Bendrosios nuostatos

 

1.   Teisinės pagalbos paslaugų informacinės sistemos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Teisinės pagalbos paslaugų informacinės sistemos (toliau – TEISIS) steigimo teisinį pagrindą, tikslą, uždavinius, pagrindines funkcijas, organizacinę, informacinę ir funkcinę struktūras, duomenų teikimo ir naudojimo tvarką, duomenų saugos ir asmens duomenų apsaugos reikalavimus, TEISIS finansavimą, modernizavimą ir likvidavimą.

2.   Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Nuostatų 4 punkte nurodytuose teisės aktuose.

3.   TEISIS steigimo teisinis pagrindas – Lietuvos Respublikos valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymo 15 straipsnio 12 dalis, 18 straipsnio 15 dalis ir Lietuvos Respublikos mediacijos įstatymo 15 straipsnio 1 dalis, 23 straipsnio 5 dalis, 26 straipsnio 5 dalis.

4.   TEISIS kuriama ir tvarkoma vadovaujantis:

4.1.  2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas);

4.2.  Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymu;

4.3.  Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu;

4.4.  Lietuvos Respublikos baudžiamojo proceso kodeksu;

4.5.  Lietuvos Respublikos civilinį procesą reglamentuojančių Europos Sąjungos ir tarptautinės teisės aktų įgyvendinimo įstatymu;

4.6.  Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodeksu;

4.7.  Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymu;

4.8.  Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatymu;

4.9.  Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu;

4.10. Mediacijos įstatymu;

4.11. Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatymu;

4.12. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 15 d. nutarimu Nr. 1123 „Dėl valstybės garantuojamos teisinės pagalbos paslaugų perkėlimo į elektroninę erdvę“;

4.13. Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašas);

4.14. Elektroninių paslaugų kūrimo metodika ir Sudėtinių elektroninių paslaugų kūrimo ir teikimo metodika, patvirtintomis Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2015 m. spalio 7 d. įsakymu Nr. 3-416 (1.5 E) „Dėl metodinių dokumentų patvirtinimo“;

4.15. Nuostatais ir kitais teisės aktais, reglamentuojančiais TEISIS veikimą.

5.   TEISIS tikslas – kaupti duomenis apie teikiamą valstybės garantuojamą teisinę pagalbą (toliau – teisinė pagalba) ir mediaciją, teikti su teisine pagalba susijusias viešąsias elektronines paslaugas, administruoti ir organizuoti mediacijos paslaugas.

6.   TEISIS uždaviniai:

6.1.  sukurti efektyvią teisinės pagalbos ir mediacijos sistemą, apimančią teisinės pagalbos ir mediacijos teikimo, stebėjimo ir organizavimo veiklas;

6.2.  suteikti galimybę elektroniniu būdu prašyti teisinės pagalbos ir ją gauti;

6.3.  vykdyti centralizuotą teisinės pagalbos ir mediacijos paslaugų teikėjų (toliau – paslaugų teikėjai) paskirstymą ir kontrolę.

7.   Pagrindinės TEISIS funkcijos:

7.1.  viešas informacijos apie teisinę pagalbą ir mediaciją teikimas;

7.2.  teisinių konsultacijų inicijavimas ir palaikymas elektroninėmis priemonėmis;

7.3.  teisinės pagalbos elektroninių prašymų apdorojimas;

7.4.  pranešimų bei skundų apdorojimas;

7.5.  asmens turto ir pajamų lygio antrinei teisinei pagalbai gauti apskaičiavimas;

7.6.  teisinės pagalbos išlaidų ir mediacijos paslaugų teikimo sąnaudų apskaitymas;

7.7.  teisinės pagalbos ir mediacijos organizavimo bei teikimo ataskaitų formavimas;

7.8.  informacijos, susijusios su paslaugų teikėjų užimtumu, tvarkymas.

8.   Asmens duomenys TEISIS tvarkomi šios sistemos naudotojų, teisinės pagalbos ir mediacijos paslaugų gavėjų (toliau – paslaugų gavėjai), paslaugų teikėjų, teisinės pagalbos ir mediacijos paslaugų teikimą koordinuojančių specialistų (toliau – paslaugų teikimą koordinuojantys specialistai) identifikavimo ir autentifikavimo tikslais, siekiant nustatyti paslaugų gavėjų teisę gauti teisinės pagalbos paslaugas, užtikrinti tinkamą teisinės pagalbos ir mediacijos paslaugų teikimą bei pateikti apie paslaugų teikėją kuo išsamesnę informaciją, kuria remdamasis jį renkasi paslaugų gavėjas.

 

II SKYRIUS

TEISIS ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA

 

9.   TEISIS valdytoja ir šioje sistemoje tvarkomų asmens duomenų valdytoja yra Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija (toliau – TEISIS valdytojas).

10. TEISIS valdytojas metodiškai vadovauja TEISIS tvarkytojams ir koordinuoja TEISIS funkcionavimą.

11. TEISIS tvarkytojai ir šioje sistemoje tvarkomų asmens duomenų tvarkytojai yra Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnyba (toliau – Tarnyba) ir valstybės įmonė Registrų centras (toliau – Registrų centras) (toliau kartu – TEISIS tvarkytojai).

12. TEISIS valdytojas vykdo Reglamente (ES) 2016/679 nustatytas duomenų valdytojo prievoles ir Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme nustatytas funkcijas, taip pat turi šiame įstatyme nustatytas teises ir atlieka jame nurodytas pareigas.

13. TEISIS tvarkytojai vykdo Reglamente (ES) 2016/679 nustatytas duomenų tvarkytojo prievoles, Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme nustatytas funkcijas, taip pat turi šiame įstatyme nustatytas teises ir atlieka jame nurodytas pareigas.

14. Tarnyba, kaip TEISIS tvarkytoja, vykdo šias funkcijas:

14.1. tvarko TEISIS duomenis (tarp jų – ir asmens duomenis) Nuostatuose ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose TEISIS veiklą, nustatyta tvarka. Kai asmens duomenis tvarkyti reikalaujama pagal Europos Sąjungos arba valstybės narės teisę, taikomą asmens duomenų tvarkytojui, Tarnyba, prieš pradėdama tvarkyti duomenis, apie tokį teisinį reikalavimą praneša TEISIS valdytojui, išskyrus atvejus, kai pagal tą teisę toks pranešimas yra draudžiamas dėl svarbių priežasčių, susijusių su viešuoju interesu;

14.2. konsultuoja paslaugų gavėjus ir TEISIS naudotojus dėl TEISIS naudojimo elektroninėms paslaugoms gauti;

14.3. skiria darbuotojus, atsakingus už TEISIS duomenų tvarkymą, ir užtikrina asmens duomenis tvarkyti paskirtų asmenų įsipareigojimą garantuoti konfidencialumą;

14.4. organizacinėmis, techninėmis, technologinėmis ir metodinėmis priemonėmis užtikrina saugų TEISIS duomenų tvarkymą;

14.5. užtikrina, kad TEISIS duomenys būtų tvarkomi ir teikiami vadovaujantis Nuostatais ir kitais teisės aktais, taip pat – duomenų patikimumą pagal jai suteiktus įgaliojimus;

14.6. užtikrina, kad neteisingi, netikslūs, neišsamūs duomenys būtų nedelsiant ištaisyti, atnaujinti arba papildyti;

14.7. TEISIS valdytojo vardu užtikrina duomenų subjektų teisių, nustatytų Reglamento (ES) 2016/679 III skyriuje, įgyvendinimą pagal Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo tvarkant asmens duomenis Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos valdomuose registruose ir valstybės informacinėse sistemose tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2020 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. 1R-181 „Dėl Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo tvarkant asmens duomenis Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos valdomuose registruose ir valstybės informacinėse sistemose tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo tvarkant asmens duomenis Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos valdomuose registruose ir valstybės informacinėse sistemose tvarkos aprašas);

14.8. teikia pranešimus apie asmens duomenų saugumo pažeidimus TEISIS valdytojui, asmens duomenų priežiūros institucijai ir duomenų subjektui bei atlieka kitas reikiamas, su asmens duomenų saugumo pažeidimų valdymu susijusias procedūras pagal Asmens duomenų saugumo pažeidimų valdymo tvarkant asmens duomenis teisės aktais įgaliotiems duomenų tvarkytojams Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos valdomuose registruose ir valstybės informacinėse sistemose tvarkos aprašą, pavirtintą Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2020 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. 1R-182 „Dėl Asmens duomenų saugumo pažeidimų valdymo tvarkant asmens duomenis teisės aktais įgaliotiems duomenų tvarkytojams Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos valdomuose registruose ir valstybės informacinėse sistemose tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau − Asmens duomenų saugumo pažeidimų valdymo tvarkant asmens duomenis teisės aktais įgaliotiems duomenų tvarkytojams Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos valdomuose registruose ir valstybės informacinėse sistemose tvarkos aprašas);

14.9. teikia TEISIS valdytojui pasiūlymus dėl jos tobulinimo;

14.10. dalyvauja rengiant su TEISIS funkcionalumu bei duomenų tvarkymu susijusius teisės aktų projektus;

14.11. atlieka kitas Nuostatuose ir kituose teisės aktuose, susijusiuose su TEISIS tvarkymu, nustatytas funkcijas.

15. Registrų centras, kaip TEISIS tvarkytojas, vykdo šias funkcijas:

15.1. organizuoja TEISIS kūrimą ar modernizavimą;

15.2. koordinuoja ir administruoja TEISIS duomenų (tarp jų – ir asmens duomenų) tvarkymą, keitimąsi jais ir jų apskaitą;

15.3. tvarko TEISIS duomenis (tarp jų – ir asmens duomenis) (atlieka TEISIS techninę priežiūrą, užtikrina jos eksploatavimą, duomenų saugojimą ir archyvavimą) Nuostatuose ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose TEISIS veiklą, nustatyta tvarka. Kai asmens duomenis tvarkyti reikalaujama pagal Europos Sąjungos arba valstybės narės teisę, kuri yra taikoma asmens duomenų tvarkytojui, Registrų centras, prieš pradėdamas tvarkyti duomenis, praneša apie tokį teisinį reikalavimą TEISIS valdytojui, išskyrus atvejus, kai pagal tą teisę toks pranešimas yra draudžiamas dėl svarbių priežasčių, susijusių su viešuoju interesu;

15.4. užtikrina centralizuotą TEISIS klasifikatorių tvarkymą;

15.5. užtikrina centralizuotą TEISIS administratorių ir naudotojų registravimą bei valdymą;

15.6. administruoja TEISIS duomenų bazę ir duomenų archyvą, užtikrina jų saugą;

15.7. vadovaudamasis Nuostatais, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais TEISIS saugą, imasi visų pagal Reglamento (ES) 2016/679 32 straipsnį reikiamų priemonių: organizacinių, techninių, technologinių ir metodinių, kad būtų užtikrinti TEISIS sauga, TEISIS tvarkomų asmens duomenų konfidencialumas, vientisumas ir prieinamumas, apsauga nuo netyčinio arba neteisėto sunaikinimo, praradimo, pakeitimo, atskleidimo neturint leidimo ar neteisėtos prieigos prie jų bei nuo bet kokio kito neteisėto tvarkymo, taip pat – saugų duomenų perdavimas kompiuteriniais tinklais;

15.8. sudaro technines sąlygas, kad neteisingi, netikslūs, neišsamūs duomenys būtų nedelsiant ištaisyti, atnaujinti arba papildyti;

15.9. teikia pranešimus apie asmens duomenų saugumo pažeidimus TEISIS valdytojui, asmens duomenų priežiūros institucijai ir duomenų subjektui bei atlieka kitas reikiamas, su asmens duomenų saugumo pažeidimų valdymu susijusias procedūras pagal Asmens duomenų saugumo pažeidimų valdymo tvarkant asmens duomenis teisės aktais įgaliotiems duomenų tvarkytojams Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos valdomuose registruose ir valstybės informacinėse sistemose tvarkos aprašą;

15.10.  apsaugo duomenis nuo atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, pakeitimo, atskleidimo, taip pat nuo bet kokio kito neteisėto tvarkymo;

15.11.  numato ir įgyvendina priemones, mažinančias duomenų atskleidimo ir praradimo riziką ir užtikrinančias prarastų duomenų atkūrimą bei jų apsaugą nuo klastojimo;

15.12.  dalyvauja rengiant su TEISIS funkcionalumu, informacinių ir ryšių technologijų infrastruktūra, duomenų tvarkymu ir sauga susijusius teisės aktus;

15.13.  užtikrina TEISIS funkcionavimą, techninės ir programinės įrangos priežiūrą, techninę priežiūrą ir plėtrą;

15.14.  teikia TEISIS valdytojui pasiūlymus dėl funkcinių, techninių ir programinių priemonių, susijusių su TEISIS eksploatavimu, priežiūra ir plėtra, įsigijimo ir jį organizuoja bei rūpinasi šių priemonių diegimu ir modernizavimu;

15.15.  sudaro sutartis su duomenų teikėjais, duomenų gavėjais ir TEISIS naudotojais dėl duomenų teikimo ir naudojimosi TEISIS;

15.16.  vykdo kitas Nuostatuose ir kituose teisės aktuose, susijusiuose su TEISIS tvarkymu, nustatytas funkcijas.

16. TEISIS duomenų teikėjai:

16.1. Registrų centras, teikiantis duomenis iš:

16.1.1. Lietuvos Respublikos gyventojų registro;

16.1.2. Nekilnojamojo turto registro;

16.1.3. Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registro;

16.1.4. Turto arešto aktų registro;

16.2. Nacionalinė teismų administracija, teikianti duomenis iš Lietuvos teismų informacinės sistemos;

16.3. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, teikianti duomenis iš Lietuvos Respublikos apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registro;

16.4. Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija, teikianti duomenis iš Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos;

16.5. Informatikos ir ryšių departamentas prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos, teikiantis duomenis iš Integruotos baudžiamojo proceso informacinės sistemos;

16.6. Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos, teikianti duomenis iš Žemės ūkio paramos administravimo informacinės sistemos;

16.7. Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, teikianti duomenis iš Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės ir darbo ministerijos informacinės sistemos;

16.8. Lietuvos advokatūra, teikianti duomenis iš Lietuvos advokatūros duomenų bazės;

16.9. valstybės įmonė „Regitra“, teikianti duomenis iš Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registro;

16.10.  viešoji įstaiga „Emprekis“, teikianti duomenis iš viešosios įstaigos „Emprekis“ duomenų bazės;

16.11.  Informacinės visuomenės plėtros komitetas, teikiantis duomenis iš Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformos.

17. Paslaugų teikimą koordinuojantys specialistai, paslaugų teikėjai, paslaugų gavėjai (fiziniai ir juridiniai asmenys pagal Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatyme ir Mediacijos įstatyme nustatytas sąlygas) turi Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatyme ir kituose jų veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytas teises ir atlieka juose nurodytas pareigas.

 

III SKYRIUS

TEISIS INFORMACINĖ STRUKTŪRA

 

18. TEISIS duomenų bazėje kaupiami:

18.1. Paslaugų gavėjo (fizinio asmens) duomenys:

18.1.1. fizinio asmens duomenys:

18.1.1.1.  vardas (vardai);

18.1.1.2.  pavardė (pavardės);

18.1.1.3.  gimimo data;

18.1.1.4.  asmens kodas;

18.1.1.5.  pilietybė (pilietybės);

18.1.2. kontaktiniai duomenys:

18.1.2.1.  telefono ryšio numeris;

18.1.2.2.  elektroninio pašto adresas;

18.1.2.3.  deklaruotos gyvenamosios vietos adresas;

18.1.2.4.  faktinės gyvenamosios vietos adresas;

18.1.3. šeiminės padėties duomenys:

18.1.3.1statusas;

18.1.3.2.  sutuoktinio vardas (vardai);

18.1.3.3.  sutuoktinio pavardė (pavardės);

18.1.3.4.  sutuoktinio asmens kodas;

18.1.3.5.  sutuoktinio deklaruotos gyvenamosios vietos adresas;

18.1.3.6.  nepilnamečių vaikų skaičius;

18.1.3.7.  nepilnamečių vaikų asmens kodai;

18.1.4. išlaikytinio duomenys:

18.1.4.1.  vardas (vardai);

18.1.4.2.  pavardė (pavardės);

18.1.4.3.  gimimo data;

18.1.4.4.  asmens kodas;

18.1.4.5.  data, iki kada jis turi išlaikytinio statusą;

18.1.4.6.  išlaikytinio statuso teisinis pagrindas;

18.1.5. per paskutinius 12 mėnesių gautų pajamų duomenys:

18.1.5.1.  fiziniam asmeniui išmokėtos išmokos – socialinio draudimo ir kitos Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų mokamos išmokos (asmens kodas, pavardė (pavardės), vardas (vardai), išmokos požymis, dydis ir mokėjimo laikotarpis);

18.1.5.2.  fizinio asmens gaunamos draudžiamosios pajamos, jų dydis, požymis ir laikotarpis, kurį asmuo turėjo draudžiamųjų pajamų, išskyrus išmokas, nurodytas Nuostatų 18.1.5.1 papunktyje;

18.1.5.3.  žemės ūkio veiklai skirtos išmokos:

18.1.5.3.1. duomenų šaltinis;

18.1.5.3.2. asmens kodas;

18.1.5.3.3. pareiškėjo pavadinimas;

18.1.5.3.4. paramos programos kodas;

18.1.5.3.5. paramos programos aprašas;

18.1.5.3.6. mokėjimo suma;

18.1.5.3.7. mokėjimo data;

18.1.5.4.  socialinio pobūdžio pajamos:

18.1.5.4.1. išmokos kodas;

18.1.5.4.2. išmokos pavadinimas;

18.1.5.4.3. sprendimo skirti išmoką data;

18.1.5.4.4. data, nuo kurios skirta išmoka;

18.1.5.4.5. data, iki kurios skirta išmoka;

18.1.5.4.6. išmokėta suma;

18.1.5.4.7. išmokėjimo mėnuo;

18.1.5.5. piniginės lėšos, gautos vaikui (įvaikiui) išlaikyti (alimentai);

18.1.5.6. labdara pinigais;

18.1.5.7. gautos dovanų, paveldėtos, užsienyje ar iš užsienio valstybės gautos arba kitos faktiškai gaunamos piniginės lėšos;

18.1.5.8. ligos, profesinės reabilitacijos, motinystės, tėvystės, vaiko priežiūros išmokos, statutiniams valstybės tarnautojams (pareigūnams) ir krašto apsaugos sistemos kariams laikinojo nedarbingumo, nėštumo ir gimdymo atostogų, tėvystės ar vaiko priežiūros atostogų laikotarpiu mokėtos išmokos;

18.1.5.9. turtinės ar neturtinės žalos atlyginimas (įskaitant vienkartinę kompensaciją netekus darbingumo);

18.1.5.10.  išmokos, gautos iš nekilnojamojo turto pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn;

18.1.5.11.  išmokos, gautos iš privalomai registruotino kilnojamojo turto pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn;

18.1.5.12.  pajamos, gautos iš kito turto pardavimo ar kitokio perleidimo nuosavybėn;

18.1.5.13.  pajamos, gautos iš kilnojamojo ar nekilnojamojo daikto nuomos;

18.1.5.14.  loterijų ar kitų žaidimų laimėjimai, prizai;

18.1.5.15.  visų rūšių stipendijos;

18.1.5.16.  kitos faktiškai gautos pajamos;

18.1.6. paslaugų gavėjo (fizinio asmens) ir jo sutuoktinio turimo nekilnojamojo turto duomenys:

18.1.6.1.  nekilnojamojo turto unikalus numeris;

18.1.6.2.  nekilnojamojo daikto adresas arba jo buvimo vieta (savivaldybės, gyvenamosios vietovės pavadinimai), kai nekilnojamasis daiktas nėra adreso objektas;

18.1.6.3.  nekilnojamųjų daiktų pavadinimai (tipai);

18.1.6.4.  nekilnojamojo turto vidutinė rinkos vertė;

18.1.6.5.  nekilnojamojo turto vertė (faktinė nekilnojamojo turto įsigijimo kaina arba ataskaitinio laikotarpio pabaigoje buvusi tikroji rinkos vertė);

18.1.6.6.  nekilnojamojo turto nuosavybės dalis;

18.1.6.7.  fiziniam asmeniui priklausančio nekilnojamojo turto dalies vertė;

18.1.6.8.  daiktinių teisių, šių teisių suvaržymų ir juridinių faktų pavadinimas;

18.1.6.9.  daiktinių teisių, šių teisių suvaržymų ir juridinių faktų įregistravimo data;

18.1.7. paslaugų gavėjo (fizinio asmens) ir jo sutuoktinio turimo kilnojamojo turto duomenys:

18.1.7.1. transporto priemonės duomenys:

18.1.7.1.1. gamybinė markė (gamintojo prekės pavadinimas);

18.1.7.1.2. komercinis pavadinimas (modelis);

18.1.7.1.3. kategorija, klasė, kėbulo kodas;

18.1.7.1.4. variklio darbinis tūris, kub. cm;

18.1.7.1.5. degalai (galios šaltinis);

18.1.7.1.6. transporto priemonės pirmosios registracijos dalyvauti viešajame eisme data arba transporto priemonės gamintojo nustatyti transporto priemonės modelio metai;

18.1.7.1.7. apribojimo tipas;

18.1.7.1.8. apribojimo įsigaliojimo pradžios data;

18.1.7.1.9. rinkos kaina eurais;

18.1.7.2.  šaunamojo ginklo duomenys;

18.1.7.3.  potencialiai pavojingų įrenginių duomenys;

18.1.7.4.  žemės ūkio technikos duomenys;

18.1.7.5.  ataskaitinio laikotarpio pabaigoje turimi vertybiniai popieriai;

18.1.7.6.  ataskaitinio laikotarpio pabaigoje turimi meno kūriniai, brangakmeniai, juvelyriniai dirbiniai, taurieji metalai;

18.1.7.7.  ataskaitinio laikotarpio pabaigoje turimos piniginės lėšos;

18.1.7.8.  ataskaitiniu laikotarpiu suteiktos paskolos;

18.1.7.9.  ataskaitiniu laikotarpiu gautos paskolos;

18.1.7.10.  gyvulių duomenys;

18.1.7.11.  paukščių duomenys;

18.1.7.12.  žvėrelių duomenys;

18.1.7.13.  bičių šeimų duomenys;

18.1.8. duomenys, susiję su fizinio asmens neįgalumo ir darbingumo lygiu, specialiųjų poreikių lygiu:

18.1.8.1.  nustatytas neįgalumo lygis;

18.1.8.2.  data, nuo kurios nustatytas neįgalumo lygis;

18.1.8.3.  data, iki kurios nustatytas neįgalumo lygis;

18.1.8.4.  nustatytas darbingumo lygis;

18.1.8.5.  data, nuo kurios nustatytas darbingumo lygis;

18.1.8.6.  data, iki kurios nustatytas darbingumo lygis;

18.1.8.7.  nustatytas specialiųjų poreikių lygis;

18.1.8.8.  data, nuo kurios nustatytas specialiųjų poreikių lygis;

18.1.8.9.  data, iki kurios nustatytas specialiųjų poreikių lygis;

18.1.9. duomenys, susiję su įregistruotais turto arešto aktais:

18.1.9.1. požymis, ar asmuo turto arešto akte įrašytas kaip skolininkas;

18.1.9.2. turto arešto aktą priėmusios institucijos duomenys (pavadinimas), pareigūno duomenys (pareigybė, vardas (vardai), pavardė (pavardės)), pagrindas;

18.1.9.3. turto arešto būdas;

18.1.9.4. turto arešto mastas (eurais), jeigu nustatomas;

18.1.9.5. turto arešto terminas, jeigu nustatomas;

18.1.10.  duomenys, susiję su fizinio asmens neveiksnumu ar ribotu veiksnumu tam tikroje srityje:

18.1.10.1.  požymis, kad fizinis asmuo įregistruotas Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registre;

18.1.10.2.  įregistravimo Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registre data ir laikas;

18.1.10.3.  teismo sprendimo (nutarties) įsiteisėjimo data;

18.1.10.4.  sritis (sritys), kurioje (kuriose) asmuo teismo tvarka pripažintas neveiksniu ar ribotai veiksniu;

18.1.10.5.  globėjo ir (ar) rūpintojo duomenys:

18.1.10.5.1. vardas (vardai);

18.1.10.5.2. pavardė (pavardės);

18.1.10.5.3. asmens kodas;

18.1.10.5.4. deklaruotos gyvenamosios vietos adresas;

18.1.10.5.5. faktinės gyvenamosios vietos adresas;

18.1.10.5.6. teismo sprendimo (nutarties) paskirti globėją ir (ar) rūpintoją įsiteisėjimo data.

18.2. Paslaugų gavėjo (juridinio asmens) duomenys:

18.2.1. juridinio asmens duomenys:

18.2.1.1.  juridinio asmens pavadinimas;

18.2.1.2.  juridinio asmens kodas;

18.2.2. kontaktiniai duomenys:

18.2.2.1.  telefono ryšio numeris;

18.2.2.2.  elektroninio pašto adresas;

18.2.2.3.  adresas.

18.3. Antrinės teisinės pagalbos teikėjų duomenys:

18.3.1. antrinės teisinės pagalbos teikėjo asmens duomenys:

18.3.1.1.  vardas (vardai);

18.3.1.2.  pavardė (pavardės);

18.3.1.3.  asmens kodas;

18.3.2. kontaktiniai duomenys:

18.3.2.1.  telefono ryšio numeris;

18.3.2.2.  elektroninio pašto adresas;

18.3.3. sutarties dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo sudarymo duomenys:

18.3.3.1.  sutarties sudarymo data;

18.3.3.2.  sutarties dokumentas;

18.3.3.3.  sutarties nutraukimo data;

18.3.3.4.  sutarties nutraukimo dokumentas;

18.3.3.5.  sutarties numeris;

18.3.4. advokato ar advokato padėjėjo duomenys:

18.3.4.1.  advokato ar advokato padėjėjo pažymėjimo numeris;

18.3.4.2.  pareigos (advokatas ar advokato padėjėjas);

18.3.4.3.  nuotrauka (saugoma tik gavus asmens sutikimą);

18.3.4.4.  kontoros pavadinimas;

18.3.4.5.  kontoros adresas;

18.3.4.6.  darbo kontoroje pradžia (data);

18.3.4.7.  darbo kontoroje pabaiga (data);

18.3.4.8.  kontoros telefono ryšio numeris;

18.3.4.9.  kontoros interneto svetainės adresas;

18.3.4.10.  kiti kontaktiniai duomenys;

18.3.4.11.  konsultavimo kalbos;

18.3.4.12.  teisės sritis (sritys);

18.3.4.13.  veiklos teritorija (teritorijos);

18.3.4.14.  antrinės teisinės pagalbos teikėjo tipas (advokatas, nuolat teikiantis antrinę teisinę pagalbą, advokatas, teikiantis antrinę teisinę pagalbą prireikus, ar advokatas, antrinę teisinę pagalbą teikiantis atskirose bylose).

18.4. Pirminės teisinės pagalbos teikėjų duomenys:

18.4.1. pirminės teisinės pagalbos teikėjo duomenys:

18.4.1.1.  vardas (vardai);

18.4.1.2.  pavardė (pavardės);

18.4.1.3.  pareigos;

18.4.1.4.  veiklos teritorija pagal savivaldybę;

18.4.1.5.  darbo vietos pavadinimas;

18.4.1.6.  darbo vietos adresas;

18.4.1.7.  juridinio asmens kodas;

18.4.1.8.  darbo laikas;

18.4.2. prisijungimo duomenys:

18.4.2.1.  naudotojo vardas;

18.4.2.2.  slaptažodis;

18.4.3. kontaktiniai duomenys:

18.4.3.1.  telefono ryšio numeris;

18.4.3.2.  elektroninio pašto adresas.

18.5. Mediatorių sąrašo duomenys:

18.5.1. mediatoriaus duomenys:

18.5.1.1.  vardas (vardai);

18.5.1.2.  pavardė (pavardės);

18.5.1.3.  asmens kodas;

18.5.1.4.  mediatoriaus kodas;

18.5.1.5.  požymis, ar mediatorius yra išlaikęs mediatorių kvalifikacinį egzaminą;

18.5.1.6.  teikiamos mediacijos rūšys;

18.5.1.7.  gyvenimo aprašymas:

18.5.1.7.1. išsilavinimas ir kvalifikacija;

18.5.1.7.2. darbo patirtis;

18.5.1.7.3. kalbų mokėjimas;

18.5.1.7.4. papildoma kvalifikacija, patirtis ir įgūdžiai;

18.5.1.8.  nuotrauka (saugoma tik gavus asmens sutikimą);

18.5.1.9.  veiklos teritorija (teritorijos);

18.5.1.10.  specializacija (specializacijos);

18.5.1.11.  profesinė kvalifikacija;

18.5.1.12.  kvalifikacijos tobulinimą pagrindžiantys dokumentai;

18.5.1.13.  mediacijos paslaugų sutartys;

18.5.2. kontaktiniai duomenys:

18.5.2.1.  telefono ryšio numeris;

18.5.2.2.  elektroninio pašto adresas;

18.5.2.3.  adresas korespondencijai;

18.5.2.4.  kiti kontaktiniai duomenys.

18.6. TEISIS naudotojų (vidinių naudotojų ir kitų administratoriaus sukurtų naudotojų) duomenys:

18.6.1. TEISIS naudotojo duomenys:

18.6.1.1.  vardas (vardai);

18.6.1.2.  pavardė (pavardės);

18.6.1.3.  pareigos;

18.6.1.4.  darbovietės pavadinimas;

18.6.1.5.  darbovietės adresas;

18.6.1.6.  TEISIS naudotojo vaidmuo;

18.6.2. prisijungimo duomenys:

18.6.2.1.  TEISIS naudotojo vardas;

18.6.2.2.  slaptažodis;

18.6.3. kontaktiniai duomenys:

18.6.3.1.  telefono ryšio numeris;

18.6.3.2.  elektroninio pašto adresas;

18.6.4. sutarties dėl TEISIS naudotojo sukūrimo, jei buvo sukurtas išorinės įstaigos TEISIS naudotojas, duomenys:

18.6.4.1.  numeris;

18.6.4.2.  data;

18.6.4.3.  galiojimo laikotarpis;

18.6.4.4.  sutartis.

18.7. Elektroninės bylos (antrinės teisinės pagalbos teikimo) duomenys:

18.7.1. Tarnybos priimtų sprendimų duomenys:

18.7.1.1.  sprendimo dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo duomenys;

18.7.1.2.  sprendimo dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo nutraukimo duomenys;

18.7.1.3.  sprendimo dėl antrinės teisinės pagalbos teikėjo pakeitimo duomenys;

18.7.1.4.  sprendimo dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo pagrindo pakeitimo duomenys;

18.7.1.5.  sprendimo dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo sprendimo pagrindo papildymo duomenys;

18.7.1.6.  sprendimo dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo pratęsimo duomenys;

18.7.2. pateiktų prašymų duomenys:

18.7.2.1.  prašymo teikti antrinę teisinę pagalbą duomenys;

18.7.2.2.  prašymo nutraukti antrinės teisinės pagalbos teikimą duomenys;

18.7.2.3.  prašymo pakeisti antrinės teisinės pagalbos teikėją duomenys;

18.7.2.4.  prašymo pakeisti antrinės teisinės pagalbos teikimo pagrindą duomenys;

18.7.2.5.  prašymo papildyti sprendimo teikti antrinę teisinę pagalbą pagrindą duomenys;

18.7.2.6.  prašymo pratęsti antrinės teisinės pagalbos teikimą duomenys;

18.7.3. teismo bylos duomenys:

18.7.3.1.  teismo bylos numeris;

18.7.3.2.  unikalus teisminio proceso numeris;

18.7.3.3.  teismo pavadinimas;

18.7.3.4.  teismo rūmų pavadinimas;

18.7.3.5.  teismo bylos esmė;

18.7.3.6.  teismo bylos įvykiai (žodiniai posėdžiai);

18.7.4. teismo bylos proceso dalyvių duomenys:

18.7.4.1.  šalies tipas ir požymis;

18.7.4.2.  vardas (vardai);

18.7.4.3.  pavardė (pavardės);

18.7.4.4.  juridinio asmens pavadinimas;

18.7.4.5.  advokato ar advokato padėjėjo pažymėjimo numeris (kai šalis yra advokatas ar advokato padėjėjas);

18.7.5. ikiteisminio tyrimo bei būtinojo gynėjo paskyrimo vykstant ikiteisminiam tyrimui duomenys:

18.7.5.1.  ikiteisminio tyrimo bylos numeris;

18.7.5.2.  ikiteisminį tyrimą atliekančios įstaigos pavadinimas;

18.7.5.3.  ikiteisminį tyrimą atliekančio pareigūno vardas (vardai);

18.7.5.4.  ikiteisminį tyrimą atliekančio pareigūno pavardė (pavardės);

18.7.5.5.  ikiteisminį tyrimą atliekančio pareigūno pareigos;

18.7.5.6.  ikiteisminį tyrimą atliekančio pareigūno kontaktiniai duomenys (elektroninio pašto adresas, telefono ryšio numeris);

18.7.5.7.  inkriminuojamas (inkriminuojami) Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso straipsnis (straipsniai);

18.7.5.8.  planuojamo artimiausio veiksmo ar jau atliktų veiksmų tipas (tipai);

18.7.5.9.  planuojamo artimiausio veiksmo ar jau atliktų veiksmų atlikimo data ir laikas;

18.7.5.10.  teisinės pagalbos pagrindo klasifikatorius;

18.7.5.11.  gynybos būtinumo motyvai;

18.7.5.12.  nutarimas paskirti gynėją;

18.7.5.13.  būtinojo gynėjo vardas (vardai);

18.7.5.14.  būtinojo gynėjo pavardė (pavardės);

18.7.5.15.  būtinojo gynėjo advokato pažymėjimo numeris;

18.7.5.16.  nutarimas nutraukti valstybės garantuojamos teisinės pagalbos teikimą;

18.7.5.17.  įtariamųjų (ginamųjų) duomenys:

18.7.5.17.1.  vardas (vardai);

18.7.5.17.2.  pavardė (pavardės);

18.7.5.17.3.  asmens kodas;

18.7.5.17.4.  gimimo data;

18.7.5.18.  kitų proceso dalyvių (įtariamųjų) duomenys:

18.7.5.18.1.  vardas (vardai);

18.7.5.18.2.  pavardė (pavardės);

18.7.6. antrinės teisinės pagalbos teikėjo ar būtinojo gynėjo / įgaliotojo atstovo parinkimo duomenys:

18.7.6.1.  išsiųstų užklausų duomenys;

18.7.6.2.  gautų atsisakymų duomenys;

18.7.6.3.  gautų sutikimų duomenys;

18.7.7.                      pranešimų parinkti būtinąjį gynėją / įgaliotąjį atstovą duomenys:

18.7.7.1.  pranešimo teikėjo duomenys (vardas (vardai), pavardė (pavardės));

18.7.7.2.  ikiteisminio tyrimo numeris (jei yra);

18.7.7.3.  teismo bylų numeriai (jei yra kelios bylų stadijos);

18.7.7.4.  unikalus teisminio proceso numeris (jei yra);

18.7.7.5.  pranešimo tipas;

18.7.8. fizinio asmens, kuriam reikalingas būtinasis gynėjas / įgaliotasis atstovas, duomenys:

18.7.8.1.  vardas (vardai);

18.7.8.2.  pavardė (pavardės);

18.7.8.3.  gimimo data;

18.7.8.4.  asmens kodas;

18.7.8.5.  asmens statusas byloje (nukentėjusysis, kaltinamasis, įtariamasis, nuteistasis, kt.);

18.7.9. kitų bylos šalių advokatų ar advokatų padėjėjų duomenys:

18.7.9.1.  vardas (vardai);

18.7.9.2.  pavardė (pavardės);

18.7.9.3.  advokato ar advokato padėjėjo pažymėjimo numeris;

18.7.10. planuojamo veiksmo duomenys:

18.7.10.1.  planuojamo veiksmo tipas (apklausa, teismo posėdis);

18.7.10.2.  planuojamo veiksmo atlikimo data ir laikas;

18.7.10.3.  vietos, kurioje planuojamas atlikti veiksmas (institucijos, teismo), pavadinimas;

18.7.10.4.  vietos, kurioje planuojamas atlikti veiksmas, adresas;

18.7.11parinkto antrinės teisinės pagalbos teikėjo duomenys:

18.7.11.1.  vardas (vardai);

18.7.11.2.  pavardė (pavardės);

18.7.11.3.  pareigos (advokatas ar advokato padėjėjas);

18.7.11.4.  kontoros pavadinimas;

18.7.11.5.  kontoros adresas;

18.7.11.6.  antrinės teisinės pagalbos teikėją parinkusio Tarnybos specialisto duomenys:

18.7.11.6.1.  vardas (vardai);

18.7.11.6.2.  pavardė (pavardės);

18.7.11.6.3.  naudotojo vardas;

18.7.11.6.4.  darbovietės pavadinimas;

18.7.11.6.5.  pareigos;

18.7.11.6.6.  darbovietės juridinio asmens kodas;

18.7.12.  užfiksuotų veiksmų duomenys:

18.7.12.1.  veiksmo tipas;

18.7.12.2.  veiksmo atlikimo data;

18.7.12.3.  atliekamo veiksmo pradžios ir pabaigos laikas;

18.7.12.4.  veiksmo atlikimo trukmė;

18.7.12.5.  veiksmo atlikimo vietos (institucijos, įstaigos, teismo) pavadinimas;

18.7.12.6.  veiksmo atlikimo vietos adresas;

18.7.12.7.  dokumentų bylos tomų skaičius, kai buvo susipažįstama su byla;

18.7.13.  parengtų dokumentų duomenys:

18.7.13.1.  veiksmo tipas;

18.7.13.2.  veiksmo atlikimo data;

18.7.13.3.  dokumento tipas;

18.7.13.4.  dokumento lapų skaičius;

18.7.13.5.  nuoroda į parengtą dokumentą;

18.7.14.  užfiksuotų sąnaudų duomenys:

18.7.14.1.  sąnaudų tipas;

18.7.14.2.  sąnaudų patyrimo data;

18.7.14.3.  sąnaudų paskirtis;

18.7.14.4.  sąnaudų patyrimą patvirtinantis dokumentas;

18.7.15užfiksuotų kelionės išlaidų duomenys:

18.7.15.1.  kelionės data;

18.7.15.2.  kelionės pradžios ir pabaigos laikas;

18.7.15.3.  kelionės trukmė;

18.7.15.4.  kelionės pradžios adresas;

18.7.15.5.  atstumas (kilometrais) nuo paslaugos teikėjo darbo vietos iki veiksmų atlikimo vietos;

18.7.15.6.  kelionės tikslo vietos kategorija (miesto teritorija, užmiestis);

18.7.15.7.  kelionės tikslo vietos (institucijos, įstaigos, teismo) pavadinimas;

18.7.15.8.  kelionės tikslo vietos adresas;

18.7.15.9.  kelionės tikslas (veiksmo duomenys);

18.7.16.  veiksmų, parengtų dokumentų ir patirtų išlaidų patvirtinimo duomenys:

18.7.16.1.  patvirtinimo data;

18.7.16.2.  patvirtinimą atlikusio naudotojo duomenys (vardas (vardai), pavardė (pavardės));

18.7.17Tarnybos patirtų išlaidų duomenys:

18.7.17.1.  išlaidų tipas;

18.7.17.2.  išlaidų suma;

18.7.17.3.  išlaidų dalis procentais;

18.7.18.  išlaidų priteisimo duomenys:

18.7.18.1.  priteista suma;

18.7.18.2.  sprendimo, kuriuo nuspręsta dėl išlaidų priteisimo, priėmimo data;

18.7.18.3.  likusi išlaidų suma teismui paskelbus sprendimą;

18.7.18.4.  paslaugų gavėjui priklausanti mokėti suma;

18.7.18.5.  paslaugų gavėjo skola ir (ar) permoka;

18.7.19.  duomenys, susiję su prašymais išmokėti užmokestį:

18.7.19.1.  laikotarpis, už kurį norima gauti užmokestį;

18.7.19.2.  teismo bylos (-ų) numeris (-iai);

18.7.19.3.  ikiteisminio tyrimo numeris;

18.7.19.4.  antrinės teisinės pagalbos teikėjo vardas (vardai);

18.7.19.5.  antrinės teisinės pagalbos teikėjo pavardė (pavardės);

18.7.20.  pažymų dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo išlaidų priteisimo duomenys:

18.7.20.1.  teismo bylos (-ų) numeris (-iai);

18.7.20.2.  ikiteisminio tyrimo numeris;

18.7.20.3.  antrinės teisinės pagalbos teikėjo vardas (vardai);

18.7.20.4.  antrinės teisinės pagalbos teikėjo pavardė (pavardės).

18.8. Pirminės teisinės pagalbos teikimo duomenys:

18.8.1. registracijos dėl pirminės teisinės pagalbos gavimo duomenys:

18.8.1.1. konsultavimo būdas;

18.8.1.2. klausimas, reikalavimas;

18.8.1.3. konsultacijos suteikimo data ir laikas;

18.8.1.4. sisteminiai registracijos duomenys (veiksmo tipas, data);

18.8.2.   konsultacijos dėl pirminės teisinės pagalbos teikimo duomenys:

18.8.2.1. konsultacijos pradžia;

18.8.2.2. trukmė;

18.8.2.3. požymis, ar konsultacija buvo pratęsta;

18.8.2.4. konsultacijos baigties duomenys (parengtas prašymas suteikti antrinę teisinę pagalbą, parengta taikos sutartis, parengtas kitas dokumentas ar procesinis dokumentas);

18.8.2.5. atsisakymo teikti pirminę teisinę pagalbą priežastis;

18.8.2.6. sisteminiai konsultacijos teikimo duomenys (veiksmo tipas, data).

18.9. Skundo dėl suteiktos teisinės pagalbos duomenys:

18.9.1. suteiktos teisinės konsultacijos duomenys (vieta, data ir laikas) arba sprendimo teikti antrinę teisinę pagalbą ir (ar) bylos (antrinės teisinės pagalbos teikimo) numeris;

18.9.2. skundžiamo pirminės teisinės pagalbos teikėjo arba advokato ir (ar) advokato padėjėjo duomenys:

18.9.2.1. vardas (vardai);

18.9.2.2. pavardė (pavardės);

18.9.2.3. advokato ar advokato padėjėjo pažymėjimo numeris;

18.9.2.4. skundo esmė;

18.9.3. skundą pateikusio paslaugų gavėjo duomenys:

18.9.3.1. vardas (vardai);

18.9.3.2. pavardė (pavardės);

18.9.4. skundo pateikimo data ir laikas;

18.9.5. skundo pateikimo būdas;

18.9.6. skenuota skundo kopija (jei skundas pateiktas ne TEISIS priemonėmis);

18.9.7. skundą užregistravusio specialisto duomenys:

18.9.7.1. vardas (vardai);

18.9.7.2. pavardė (pavardės);

18.9.7.3. pareigos;

18.9.7.4. skundo užregistravimo data ir laikas;

18.9.8. skundo nagrinėjimo duomenys:

18.9.8.1. už skundo nagrinėjimą atsakingo specialisto duomenys:

18.9.8.1.1. vardas (vardai);

18.9.8.1.2. pavardė (pavardės);

18.9.8.1.3. pareigos;

18.9.8.2. skundo persiuntimo duomenys:

18.9.8.2.1. institucijos, kuriai persiųstas skundas, pavadinimas;

18.9.8.2.2. skundo persiuntimo priežastis ir (ar) pagrindas;

18.9.8.2.3. skundo persiuntimo data;

18.9.9. gauto pirminės teisinės pagalbos teikėjo, advokato ar advokato padėjėjo arba susijusios institucijos atsakymo duomenys:

18.9.9.1. atsakymas;

18.9.9.2. atsakymą pateikusio asmens duomenys (vardas (vardai), pavardė (pavardės), darbovietė, pareigos);

18.9.9.3. atsakymo pateikimo data;

18.9.9.4. atsakymo į skundą dokumentas (jei atsakymas į skundą pateiktas ne TEISIS priemonėmis).

18.10. Pirminės teisinės pagalbos ir antrinės teisinės pagalbos teikėjų paslaugų vertinimo, kokybės duomenys:

18.10.1.  kokybės kriterijaus tipas;

18.10.2.  kokybės kriterijaus reikšmė;

18.10.3.  kokybės kriterijaus reikšmę pagrindžiantys dokumentai ar duomenys.

18.11.  Mediatorių paslaugų kokybės vertinimo duomenys:

18.11.1.  kokybės kriterijaus tipas (mediacijos patalpų, aplinkos vertinimas, mediacijos organizavimo, mediatoriaus vykdyto proceso koordinavimo vertinimas, taip pat mediatoriaus elgesio, bendravimo ir informacijos pateikimo vertinimas);

18.11.2.  kokybės kriterijaus reikšmė;

18.11.3.  bendras komentaras;

18.11.4.  bendras mediacijos paslaugų vertinimas.

18.12.  Mediacijos proceso duomenys:

18.12.1.  mediacijos proceso dokumentai:

18.12.1.1.  dokumento numeris;

18.12.1.2.  būsena;

18.12.1.3.  dokumento tipas (siūlymas dėl ginčo sprendimo mediacijos būdu, ginčo šalių pageidavimas spręsti ginčą mediacijos būdu, Tarnybos sprendimas dėl mediacijos vykdymo, prašymas skirti ir (ar) pakeisti mediatorių);

18.12.1.4.  dokumento data;

18.12.1.5.  puslapių skaičius;

18.12.1.6.  dokumentas;

18.12.2.  parinkto mediatoriaus duomenys:

18.12.2.1.  vardas (vardai);

18.12.2.2.  pavardė (pavardės);

18.12.2.3.  mediatoriaus kodas;

18.12.2.4.  būsena;

18.12.2.5.  priskyrimo data;

18.12.2.6.  pakeitimo / pašalinimo data;

18.12.3.  ginčo šalių duomenys:

18.12.3.1.  fizinių asmenų duomenys:

18.12.3.1.1.  vardas (vardai);

18.12.3.1.2.  pavardė (pavardės);

18.12.3.1.3.  asmens kodas;

18.12.3.2.  juridinių asmenų duomenys:

18.12.3.2.1.  pavadinimas;

18.12.3.2.2.  juridinio asmens kodas;

18.12.3.3.  ginčo šalių kontaktiniai duomenys:

18.12.3.3.1.  adresas;

18.12.3.3.2.  telefono ryšio numeris;

18.12.3.3.3.  elektroninio pašto adresas;

18.12.3.3.4.  e. pristatymo dėžutės adresas.

18.12.4.  mediacijos bylos duomenys:

18.12.4.1.  bylos numeris;

18.12.4.2.  būsena;

18.12.4.3.  bylos tipas;

18.12.4.4.  specializacija;

18.12.4.5.  teritorija;

18.12.4.6.  ginčo esmė;

18.12.4.7.  požymis, ar pratęsta byla valstybės užtikrinamos neteisminės mediacijos atveju;

18.12.4.8.  sukūrimo data;

18.12.5.  įvykių, susijusių su mediacijos teikimu, duomenys:

18.12.5.1.  tipas;

18.12.5.2.  data;

18.12.5.3.  pradžios ir pabaigos laikas;

18.12.5.4.  trukmė;

18.12.5.5.  vieta;

18.12.5.6.  rezultatas (mediacijos pabaigos duomenys);

18.12.6.  mediacijos sąnaudų duomenys:

18.12.6.1.  sąnaudų tipas;

18.12.6.2.  data, kada patirtos sąnaudos;

18.12.6.3.  sąnaudų paskirtis;

18.12.6.4.  sąnaudų patyrimą patvirtinantis dokumentas;

18.12.7.  atliktų veiksmų, parengtų dokumentų bei kitų patirtas išlaidas ir sąnaudas patvirtinančių dokumentų duomenys:

18.12.7.1.  požymis, susijęs su patirtas laiko sąnaudas pagrindžiančiu poreikiu, kai sugaištas laikas viršija nustatytą limitą;

18.12.7.2.  veiksmo atlikimo patvirtinimo duomenys;

18.12.7.3.  dokumento parengimo patvirtinimo duomenys;

18.12.7.4.  patirtų kitų išlaidų patvirtinimo duomenys;

18.12.7.5.  sisteminiai atliktų veiksmų, parengtų dokumentų ir patirtų laiko sąnaudų bei kitų išlaidų registravimo duomenys (objektas, veiksmo tipas, data).

18.13. Mediacijos procesui vykdyti reikalingų išteklių, kuriuos galima rezervuoti, duomenys:

18.13.1.  patalpos adresas;

18.13.2.  kabineto numeris;

18.13.3.  rezervacijos pradžia;

18.13.4.  rezervacijos pabaiga;

18.13.5.  rezervaciją atlikusio asmens duomenys (vardas (vardai), pavardė (pavardės));

18.13.6.  mediacijos bylos numeris.

18.14. Užduočių skyrimo Tarnybos specialistams duomenys:

18.14.1.  užduoties tipas;

18.14.2.  užduoties tekstas;

18.14.3.  užduotį paskyrusio asmens duomenys (vardas (vardai), pavardė (pavardės));

18.14.4.  užduoties paskyrimo data;

18.14.5.  užduoties atlikimo terminas;

18.14.6.  užduoties gavimą patvirtinusio asmens duomenys (vardas (vardai), pavardė (pavardės));

18.14.7.  užduoties būsena.

18.15. Elektroninėms paslaugoms teikti reikalingi duomenys, tvarkomi per administratoriaus aplinką:

18.15.1.  valstybės finansuojamų antrinės teisinės pagalbos teikimo sąnaudų dalys procentais;

18.15.2.  antrinės teisinės pagalbos teikėjų darbo įkainiai;

18.15.3.  kelionės teikiant antrinę teisinę pagalbą ribų tipas (miesto ribos, užmiestis);

18.15.4.  antrinės teisinės pagalbos teikėjo darbo laiko limitų lentelės duomenys:

18.15.4.1.  kelionės laiko lentelės duomenys;

18.15.4.2.  tam tikro tipo veiksmui atlikti skirto laiko ir suminio mėnesio ar bylai skirto laiko limitai;

18.15.4.3.  antrinės teisinės pagalbos teikimo vienam antrinės teisinės pagalbos teikėjui kartų vidurkis;

18.15.4.4.  užduočių atlikimo terminų lentelė;

18.15.4.5.  naudotojų duomenys.

18.16. Interaktyvių konsultacijų duomenys:

18.16.1.  konsultacijos suteikimo data;

18.16.2.  konsultacijos pradžios laikas;

18.16.3.  konsultacijos trukmė;

18.16.4.  pirminės teisinės pagalbos ar antrinės teisinės pagalbos teikėjo duomenys (vardas (vardai), pavardė (pavardės));

18.16.5.  paslaugų gavėjo duomenys (vardas (vardai), pavardė (pavardės));

18.16.6.  konsultacijos turinys (tekstinis pranešimas, garso ar vaizdo įrašas, per konsultaciją parengti dokumentai);

18.16.7.  laiko, kada išsaugotas konsultacijos turinys, žyma.

18.17. Į užimtumo kalendorių įtrauktų įvykių duomenys:

18.17.1.  įvykio tipas;

18.17.2.  įvykio būsena;

18.17.3.  įvykio data ir laikas;

18.17.4.  įvykio pradžia;

18.17.5.  įvykio pabaiga;

18.17.6.  dalyvių duomenys (vardas (vardai), pavardė (pavardės));

18.17.7.  vieta.

18.18. Sisteminiai duomenys:

18.18.1.  kalendoriaus įrašų tipų klasifikatorius;

18.18.2.  veiksmų tipų klasifikatorius;

18.18.3.  sąnaudų tipų klasifikatorius;

18.18.4.  kelionės tikslo vietos klasifikatorius;

18.18.5.  dokumentų šablonų tipų klasifikatorius;

18.18.6.  pirminės teisinės pagalbos konsultacijos būdo klasifikatorius;

18.18.7.  antrinės teisinės pagalbos ir pirminės teisinės pagalbos teikėjų paslaugų vertinimo, kokybės įverčių klasifikatorius;

18.18.8.  mediatorių paslaugų kokybės įverčių klasifikatorius;

18.18.9.  mediacijos teikimo įvykių klasifikatorius;

18.18.10.  bylos (antrinės teisinės pagalbos) tipų klasifikatorius;

18.18.11.  užduočių Tarnybos specialistams tipų klasifikatorius.

19. TEISIS duomenų bazėje kaupiami duomenys gaunami iš šių informacinių sistemų ir registrų:

19.1. Gyventojų registre tvarkomi duomenys, nurodyti Nuostatų 18.1.1, 18.1.2.3, 18.1.3.2−18.1.3.7, 18.1.4.1−18.1.4.4 papunkčiuose;

19.2. Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platformoje tvarkomi duomenys, nurodyti Nuostatų 18.1.1 ir 18.3.1 papunkčiuose;

19.3. Nekilnojamojo turto registre tvarkomi su asmeniui priklausančiu nekilnojamuoju turtu susiję duomenys, nurodyti Nuostatų 18.1.6.1−18.1.6.6, 18.1.6.8, 18.1.6.9 papunkčiuose;

19.4. Lietuvos teismų informacinėje sistemoje tvarkomi duomenys, nurodyti Nuostatų 18.5.1.1, 18.5.1.2, 18.5.1.4, 18.5.1.9−18.5.1.11, 18.5.2.1, 18.5.2.2, 18.7.3 ir 18.7.4 papunkčiuose;

19.5. Apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registre tvarkomi duomenys, nurodyti Nuostatų 18.1.5.1, 18.1.5.2 papunkčiuose;

19.6. Lietuvos advokatūros duomenų bazėje tvarkomi duomenys, nurodyti Nuostatų 18.3.4.1, 18.3.4.2, 18.3.4.4, 18.3.4.5, 18.7.11.1−18.7.11.5, 18.17.2−18.17.5 papunkčiuose;

19.7. Turto arešto aktų registre tvarkomi duomenys, nurodyti Nuostatų 18.1.9 papunktyje;

19.8. Neveiksnių ir ribotai veiksnių asmenų registre tvarkomi duomenys, nurodyti Nuostatų 18.1.10.2–18.1.10.5 papunkčiuose;

19.9. Integruotoje baudžiamojo proceso informacinėje sistemoje tvarkomi duomenys, nurodyti Nuostatų 18.7.5 papunktyje;

19.10. Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje tvarkomi duomenys, nurodyti Nuostatų 18.1.5.4 papunktyje;

19.11. Kelių transporto priemonių registre tvarkomi duomenys, nurodyti Nuostatų 18.1.7.1.1−18.1.7.1.8 papunkčiuose;

19.12. viešosios įstaigos „Emprekis“ duomenų bazėje tvarkomi duomenys, nurodyti Nuostatų 18.1.7.1.9 papunktyje;

19.13. Žemės ūkio paramos administravimo informacinėje sistemoje tvarkomi duomenys, nurodyti Nuostatų 18.1.5.3 papunktyje;

19.14. Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos informacinėje sistemoje tvarkomi duomenys, nurodyti Nuostatų 18.1.8 papunktyje.

 

IV Skyrius

TEISIS FUNKCINĖ STRUKTŪRA

 

20. TEISIS funkcinę sistemą sudaro:

20.1. Teisinės informacijos, teisinės pagalbos ir mediacijos paslaugų išorinis portalas (teisinės pagalbos vartai gyventojams) (toliau – TEISIS išorinis portalas), kurio funkcijos – teikti viešai publikuojamą teisinę informaciją (informaciją, susijusią su teisinės pagalbos ir mediacijos teikimu, prašymų, sutarčių ir kitų dokumentų rengimu, teisės sritimis, dažniausiai užduodamais klausimais, mediatorių sąrašu, kuriame paslaugų teikėjas, norėdamas pateikti kuo išsamesnę informaciją apie save, gali pateikti tokius savo asmens duomenis kaip nuotrauka ir patirtį aprašanti informacija, ir kt.) ir leisti autentifikuotiems paslaugų gavėjams užsisakyti teisines paslaugas bei stebėti jų teikimo eigą;

20.2. Teisinės informacijos, teisinės pagalbos ir mediacijos paslaugų vidinis portalas (toliau – TEISIS vidinis portalas), kurio funkcijos − atlikti teisinės pagalbos ir mediacijos paslaugų koordinavimo veiksmus;

20.3. TEISIS naudotojų paskyrų tvarkymo posistemis. Jį sudaro:

20.3.1. Paslaugų teikėjo paskyros valdymo modulis, kurio funkcijos – pagal šios grupės naudotojams suteiktas teises leisti pildyti, redaguoti ar išsaugoti aprašomąją informaciją apie teisinės pagalbos ar mediacijos teikėjo patirtį, įkelti nuotrauką bei publikuoti savo informaciją TEISIS išoriniame portale, tvarkyti informaciją, susijusią su teikiamomis teisinės pagalbos ar mediacijos paslaugomis (peržiūrėti ginamųjų ar atstovaujamųjų ir jų turimų bylų (antrinės teisinės pagalbos teikimo), taip pat sprendimų dėl mediacijos vykdymo sąrašus, įvesti ir (ar) redaguoti duomenis, susijusius su suteiktomis paslaugomis (pirminės teisinės pagalbos, antrinės teisinės pagalbos, mediacijos teikimo laikas, veiksmas ir kt.), peržiūrėti gautus pranešimus;

20.3.2. Paslaugų gavėjo paskyros valdymo modulis, kurio funkcijos – pagal šios grupės naudotojams (teisinės pagalbos elektroninių paslaugų gavėjams) suteiktas teises leisti tvarkyti asmens profilio informaciją (įvesti, redaguoti ir išsaugoti kontaktinius ir kitus duomenis), peržiūrėti informaciją apie teikiamą ir suteiktą teisinę pagalbą (su pirmine teisine pagalba susijusius paklausimus, informaciją, susijusią su bylomis (antrinės teisinės pagalbos teikimu), priskaičiuotas antrinės teisinės pagalbos teikimo išlaidas, valstybės finansuojamą ar asmens mokėtiną antrinės teisinės pagalbos teikimo išlaidų dalį ir kt.), stebėti antrinės teisinės pagalbos teikimo eigą (stebėti būseną (ar priimtas ar atmestas prašymas dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo, ar priskirtas advokatas ir pan.)), peržiūrėti gautus pranešimus;

20.3.3. Vidinio TEISIS naudotojo paskyros valdymo modulis, kurio funkcijos – pagal šios grupės naudotojams (Tarybos skyrių vedėjams, Tarybos specialistams (paslaugų administratoriams), Tarybos specialistams (mediacijos paslaugų administratoriams), Tarybos skyrių administratoriams ir (ar) kitiems teisinės pagalbos ir mediacijos procesą koordinuojantiems ar suinteresuotų šalių specialistams)) suteiktas teises leisti peržiūrėti gautas ir (ar) naudotojui paskirtas užduotis (prašymo dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo registravimas ir vertinimas, prašymo dėl mediacijos registravimas ir vertinimas, antrinės teisinės pagalbos teikėjo bei mediatoriaus parinkimas, užduočių delegavimas ir pan.), tvarkyti antrinės teisinės pagalbos ir mediacijos paslaugų teikimo apskaitą, patvirtinti antrinės teisinės pagalbos teikėjo, mediatoriaus suregistruotus veiksmus, jų trukmę, antrinės teisinės pagalbos teikimo išlaidas, mediacijos sąnaudas, rengti ataskaitas, pažymas dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo išlaidų priteisimo, taip pat pažymas dėl mediacijos pabaigos;

20.4. Mediacijos posistemis, kurio funkcijos – tvarkyti Lietuvos Respublikos mediatorių sąrašą, mediatorių kvalifikacijos tobulinimo duomenis, mediacijos paslaugų sąnaudų ir finansavimo apskaitą, pagal nustatytus kriterijus parinkti mediatoriaus skyrimo būdą bei mediatorius, kaupti ir sisteminti mediacijos proceso apskaitai ir kokybės vertinimui atlikti reikalingus duomenis, atlikti mediacijos procesui vykdyti reikalingų išteklių rezervavimą, administruoti mediatorių galimą skirti laiką kalendoriuje;

20.5. Elektroninių paslaugų posistemis. Jį sudaro:

20.5.1. Gautų prašymų valdymo modulis, kurio funkcijos – elektroninių prašymų dėl pirminės teisinės pagalbos (išankstinės ir interaktyvios konsultacijos formos) ir (ar) antrinės teisinės pagalbos, pranešimų dėl būtinojo gynėjo / įgaliotojo atstovo baudžiamosiose bylose (įskaitant elektroninių prašymų ir (ar) pranešimų saugojimą ir atsakymų priėmimą) pildymas ir pateikimas, elektroninių prašymų TEISIS vidiniams naudotojams ir teisinės pagalbos teikėjams gavimas bei atsakymų į juos pateikimas;

20.5.2. Advokatų parinkimo modulis, kurio funkcijos – inicijuoti antrinės teisinės pagalbos teikėjo parinkimą (skyrimą) (užregistravus prašymą dėl antrinės teisinės pagalbos teikimo arba gavus pranešimą dėl būtinojo gynėjo / įgaliotojo atstovo parinkimo, parinkti antrinės teisinės pagalbos teikėjo atrankos būdą (automatiškai pagal bylos požymį (prašymo ar pranešimo duomenis) arba pagal Tarnybos specialisto pasirinkimą (rankiniu būdu));

20.5.3. Skaičiuoklė, kurios funkcijos – turto ir pajamų lygio vertinimas, finansuojamos antrinės teisinės pagalbos teikimo sąnaudų dalies (procentais) nustatymas, preliminarių ir faktinių antrinės teisinės pagalbos teikimo sąnaudų (pagal užfiksuotą veiksmų trukmę bei antrinės teisinės pagalbos paslaugų teikėjo užfiksuotas antrinės teisinės pagalbos sąnaudas) apskaičiavimas;

20.5.4. Užimtumo informacijos tvarkymo modulis, kurio funkcija − paslaugų teikėjų užimtumo informacijos tvarkymas; 

20.5.5. Interaktyvių konsultacijų modulis, kurio funkcijos – interaktyviomis priemonėmis nukreipti asmenis, kurie kreipiasi į teisinės pagalbos teikėjus, suteikti priemones konsultacijoms tekstiniais pranešimais, garso skambučiu bei vaizdo ir garso skambučiu teikti, vykdyti interaktyvių konsultacijų teikimo apskaitą (fiksuoti datą, laiką, teisinės pagalbos teikėjų ir asmenų, kurie kreipiasi, duomenis) bei saugoti konsultacijų turinį (tekstinis pranešimas, garso ar vaizdo įrašas, per konsultaciją parengti dokumentai). Vaizdo, garso, susirašinėjimų, dokumentų įrašymo funkcija pasirenkama teisinės pagalbos teikėjo ir pagal nutylėjimą neįrašoma. Jei pasirinkta įrašymo funkcija, modulis teiks duomenis tik antrinės teisinės pagalbos teikėjui ir paslaugos gavėjui. Išsaugotas konsultacijos turinio įrašas bet kada galės būti ištrinamas antrinės teisinės pagalbos teikėjo iniciatyva);

20.5.6. Teisinės pagalbos teikimo apskaitos ir stebėsenos modulis, kurio funkcijos – atlikti teisinės pagalbos teikimo (darbo laiko ir išlaidų) suvestinių peržiūrą, generuoti teisinės pagalbos ataskaitas ir kitus susijusius dokumentus (su užfiksuotomis išlaidomis susijusias pažymas, išrašus ir pan.);

20.5.7. Paslaugų vertinimo, kokybės ir skundų modulis, kurio funkcijos – teisinės pagalbos ir mediacijos paslaugų teikėjų suteiktų paslaugų vertinimo ir kokybės rodiklių skaičiavimas, paslaugų gavėjų teikiamų skundų dėl suteiktų teisinės pagalbos paslaugų ir (ar) teisinės pagalbos paslaugų teikėjų paslaugų kokybės priėmimas ir tvarkymas;

20.6. Bendrųjų funkcijų posistemis. Jį sudaro:

20.6.1. Autentifikavimo ir autorizavimo modulis, kurio funkcijos – patikrinti TEISIS naudotojo, kuris jungiasi, tapatybę, nustatyti jo vaidmenį ir teises TEISIS;

20.6.2. Informacijos paieškos modulis, kurio funkcija – vykdyti TEISIS saugomos informacijos peržiūrą ir atlikti paiešką pagal nustatytus kriterijus;

20.6.3. Užduočių valdymo modulis, kurio funkcija – atlikti užduočių formavimo, paskirstymo ir vykdymo stebėsenos veiksmus;

20.6.4. Duomenų mainų modulis, kurio funkcijos – atlikti duomenų gavimo ir teikimo veiksmus (kreipimąsi į išorines informacines sistemas ir registrus bei duomenų priėmimą ir (ar) perdavimą);

20.6.5. Pranešimų modulis, kurio funkcijos – priimti ir perduoti automatinius ir TEISIS naudotojų kuriamus pranešimus (per integracines sąsajas, elektroniniu paštu, SMS žinutėmis ir kt. priemonėmis);

20.7. Administravimo posistemis. Jį sudaro:

20.7.1. TEISIS naudotojų administravimo modulis, kurio funkcijos – leisti kurti TEISIS naudotojų paskyras, nustatyti naudotojų prieigos teises, sustabdyti (panaikinti) TEISIS naudotojo paskyras;

20.7.2. Sistemos administravimo modulis, kurio funkcijos – leisti tvarkyti TEISIS klasifikatorius, valdyti TEISIS konfigūraciją bei TEISIS išorinio ir vidinio portalų turinį;

20.7.3. Duomenų analizės ir ataskaitų modulis, kurio funkcijos – leisti analizuoti TEISIS kaupiamus duomenis įvairiais kriterijais, rengti statistines ataskaitas dėl TEISIS naudotojų atliktų veiksmų, TEISIS įjungimo ar išjungimo, bandymų prisijungti ir kt. bei jas peržiūrėti;

20.8. integracinis komponentas su Registrų centro Elektroniniu dokumentų archyvu, kurio funkcijos – užtikrinti TEISIS sukuriamų ir iš kitų informacinių sistemų gaunamų TEISIS tvarkomų dokumentų perdavimą saugoti į Registrų centro naudojamą Elektroninį dokumentų archyvą bei apie šių dokumentų pateikimą skelbti TEISIS išoriniame ir vidiniame portaluose.

 

V SKYRIUs

TEISIS DUOMENŲ TEIKIMAS IR NAUDOJIMAS

 

21. TEISIS kaupiami duomenys, išskyrus asmens duomenis bei duomenis, kurie įstatymų nustatytais atvejais laikytini konfidencialiais arba kuriuos paslaugos gavėjas nurodė kaip konfidencialius, taip pat profesinę paslaptį sudarančius duomenis, yra vieši ir teikiami institucijoms, kitiems juridiniams ir fiziniams asmenims Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo, Lietuvos Respublikos kriminalinės žvalgybos įstatymo, Nuostatų, kitų duomenų teikimą reglamentuojančių teisės aktų ir duomenų teikimo sutarčių nustatyta tvarka bei sąlygomis ar pateikus prašymą gauti TEISIS duomenis. Konfidenciali ar profesinę paslaptį sudaranti informacija gali būti teikiama tik įstatymų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių konfidencialios ar profesinę paslaptį sudarančios informacijos teikimą, duomenų teikimo sutartyse nustatytais atvejais ar paslaugų gavėjo sutikimu, jei tai nepažeidžia minėtų įstatymų ir Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos įstatyme, Mediacijos įstatyme nustatyto konfidencialumo principo ar Lietuvos Respublikos advokatūros įstatyme įtvirtinto draudimo susipažinti su informacija, sudarančia advokato profesinę paslaptį.

22. TEISIS kaupiami asmens duomenys teikiami vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679, kitais teisės aktais, reglamentuojančiais asmens duomenų teikimą ir gavimą.

23. TEISIS kaupiami duomenys teikiami neatlygintinai.

24. TEISIS kaupiami duomenys teikiami tokio turinio ir formos, kaip yra tvarkomi. Kai teikiamų duomenų turinys ir forma neatitinka duomenų gavėjų poreikių, reikiamos priemonės rengiamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka.

25. Esant daugkartiniam teikimui TEISIS kaupiami duomenys teikiami pagal Registrų centro ir duomenų gavėjų sudarytas duomenų teikimo sutartis, vienkartinio teikimo atveju – pagal Tarnybai teikiamą duomenų gavėjo prašymą, kuriame nurodoma prašomų pateikti duomenų apimtis, o jeigu prašoma pateikti asmens duomenis, – papildomai nurodomi duomenų naudojimo tikslas, teikimo ir gavimo teisinis pagrindas.

26. Pagal duomenų teikimo sutartis kitoms valstybės informacinėms sistemoms ir registrams TEISIS kaupiami duomenys teikiami automatiniu būdu elektroninių ryšių tinklais.

27. Pagal duomenų teikimo sutartis (daugkartinio teikimo atveju) TEISIS duomenų bazėje kaupiami duomenys teikiami leidžiamosios krypties būdu šioms informacinėms sistemoms ir registrams:

27.1. Lietuvos advokatūros duomenų bazei − Nuostatų 18.3.3.5 ir 18.3.4.14 papunkčiuose nurodyti duomenys;

27.2. Integruotai baudžiamojo proceso informacinei sistemai – Nuostatų 18.7.11 papunktyje nurodyti duomenys.

28. Pagal duomenų teikimo sutartis (daugkartinio teikimo atveju) TEISIS duomenų bazėje kaupiami duomenys, nurodyti Nuostatų 18 punkte, išskyrus iš Lietuvos teismų informacinės sistemos gaunamus, su mediatoriais susijusius duomenis, nurodytus Nuostatų 18.5.1.1, 18.5.1.2, 18.5.1.4, 18.5.1.9−18.5.1.11, 18.5.2.1, 18.5.2.2 papunkčiuose, gaunami iš informacinių sistemų ir registrų leidžiamosios krypties būdu. Nuostatų 18.5.1.1, 18.5.1.2, 18.5.1.4, 18.5.1.9−18.5.1.11, 18.5.2.1, 18.5.2.2 papunkčiuose nurodyti TEISIS duomenų bazėje kaupiami duomenys, susiję su mediatoriais, gaunami iš Lietuvos teismų informacinės sistemos paketiniu duomenų teikimo būdu.

29. Duomenų gavėjo prašymu TEISIS kaupiami duomenys teikiami raštu, žodžiu ir (ar) elektroninių ryšių priemonėmis.

30. Atsisakyti teikti TEISIS duomenis galima tik Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 27 straipsnio 7 dalyje nurodytais pagrindais. Atsisakymas pateikti duomenis gali būti skundžiamas Administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

31. Duomenys viešai skelbiami, suteikiant galimybę juos naudoti pakartotinai, TEISIS duomenys (statistinės ataskaitos, advokatų ir mediatorių sąrašai) teikiami suteikiant galimybę leidžiamosios kreipties būdu juos peržiūrėti TEISIS portale ir atsisiųsti.

32. Duomenų gavėjai negali naudoti TEISIS kaupiamų duomenų kitam tikslui, negu nustatyta duomenų teikimo sutartyje arba nurodyta duomenų gavėjo prašyme, išskyrus pakartotinio duomenų naudojimo atvejus.

33. TEISIS naudotojai privalo saugoti gautų asmens duomenų paslaptį.

34. TEISIS kaupiami duomenys Europos Sąjungos valstybių narių ir (arba) Europos ekonominės erdvės valstybių fiziniams, juridiniams asmenims, juridinio statuso neturintiems subjektams, jų filialams ir atstovybėms teikiami vadovaujantis Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu,  Reglamentu (ES)2016/679 ir Nuostatų V skyriumi.

35. Kitų valstybių, išskyrus Europos Sąjungos valstybes nares ir Europos ekonominės erdvės valstybes, fiziniams, juridiniams asmenims, juridinio asmens statuso neturintiems subjektams, jų filialams ir atstovybėms duomenys teikiami, jeigu tai neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams, Reglamentui (ES) 2016/679, tarptautinėms sutartims, Europos Sąjungos teisės aktams, Nuostatų V skyriui ir kitiems norminiams teisės aktams.

36. Duomenų gavėjas, duomenų subjektas, registro ar kitos informacinės sistemos tvarkytojas, kiti asmenys, pastebėję, kad TEISIS nurodyti netikslūs duomenys, turi teisę reikalauti, kad jie būtų ištaisyti. Fizinis ar juridinis asmuo, pastebėjęs klaidingus, netikslius ar neišsamius duomenis, raštu kreipiasi į TEISIS tvarkytoją − Tarnybą, kuri privalo įsitikinti tokio prašymo pagrįstumu. Jei TEISIS tvarkytoja − Tarnyba nustato, kad prašymas, pateiktas elektroninių ryšių priemonėmis, patvirtinančiomis asmens, kuris kreipiasi, tapatybę, arba kreipimasis raštu, pateikiant asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, pagrįsti, per 5 darbo dienas turi imtis veiksmų dėl netikslių duomenų ištaisymo ir (ar) tokių duomenų tvarkymo veiksmų sustabdymo bei nedelsdama elektroninių ryšių priemonėmis arba raštu informuoti apie tai šių duomenų gavėjus. TEISIS tvarkytoja − Tarnyba per 3 darbo dienas nuo netikslių duomenų ištaisymo dienos informuoja apie tai asmenį, pranešusį apie netikslius duomenis, TEISIS duomenų gavėjus, kuriems tokie duomenys buvo perduoti, ir duomenų subjektą.

37. TEISIS tvarkytoja – Tarnyba, nustačiusi duomenų teikėjo pateiktų duomenų arba susijusio valstybės registro ar valstybės informacinės sistemos sąveikos būdu perduotų duomenų netikslumų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo tų netikslumų nustatymo dienos apie tai praneša duomenų teikėjui arba susijusio valstybės registro ar valstybės informacinės sistemos tvarkytojui ir pareikalauja ištaisyti netikslumus bei pateikti patikslintus duomenis, o šis, gavęs tokį prašymą, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas privalo pateikti patikslintus duomenis arba motyvuotą atsisakymą juos patikslinti. Ištaisiusi duomenų netikslumus, TEISIS tvarkytoja – Tarnyba nedelsdama elektroninių ryšių priemonėmis arba raštu apie tai informuoja duomenų gavėjus, kuriems buvo perduoti tokie duomenys.

 

Vi SKYRIUs

TEISIS DUOMENŲ SAUGA

 

38. TEISIS duomenų saugą reglamentuoja Valstybės įmonės Registrų centro tvarkomų registrų ir informacinių sistemų duomenų saugos nuostatai, patvirtinti Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2017 m. gegužės 22 d. įsakymu Nr. 1R-132 „Dėl Valstybės įmonės Registrų centro tvarkomų registrų ir informacinių sistemų duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“, ir Lietuvos Respublikos teisingumo ministro tvirtinami Registrų centro tvarkomų registrų ir informacinių sistemų saugos politiką įgyvendinantys dokumentai.

39. Už TEISIS tvarkomų duomenų saugą pagal kompetenciją atsako TEISIS valdytojas ir TEISIS tvarkytojai Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka.

40. TEISIS duomenų sauga užtikrinama vadovaujantis:

40.1. Reglamentu (ES) 2016/679;

40.2. Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu;

40.3. Kibernetinio saugumo įstatymu;

40.4. Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 716 „Dėl Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, Saugos dokumentų turinio gairių aprašo ir Elektroninės informacijos, sudarančios valstybės informacinius išteklius, svarbos įvertinimo ir valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų klasifikavimo gairių aprašo patvirtinimo“;

40.5. Organizacinių ir techninių kibernetinio saugumo reikalavimų, taikomų kibernetinio saugumo subjektams, aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. rugpjūčio 13 d. nutarimu Nr. 818 „Dėl Lietuvos Respublikos kibernetinio saugumo įstatymo įgyvendinimo“;

40.6. Techninių valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų ir kitų informacinių sistemų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašu ir Informacinių technologijų saugos atitikties vertinimo metodika, patvirtintais Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2020 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. V-941 „Dėl Techninių valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų ir kitų informacinių sistemų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo ir Informacinių technologijų saugos atitikties vertinimo metodikos patvirtinimo“;

40.7. Lietuvos standartais LST EN ISO/IEC 27001, LST EN ISO/IEC 27002 ir kitais Lietuvos ir tarptautiniais „Informacijos technologija. Saugumo metodai“ grupės standartais, apibūdinančiais saugų informacinės sistemos duomenų tvarkymą;

40.8. kitais duomenų saugą reglamentuojančiais teisės aktais.

41. TEISIS naudotojai, tvarkantys asmens duomenis, yra įpareigoti saugoti asmens duomenų paslaptį, jeigu šie duomenys neskirti skelbti viešai. Ši pareiga galioja ir atleidus valstybės tarnautoją iš pareigų, perėjus jam dirbti į kitas pareigas arba pasibaigus darbo ar sutartiniams santykiams.

42. Duomenys TEISIS duomenų bazėje saugomi dvejus metus nuo bylos užbaigimo, vėliau perkeliami į TEISIS archyvą, kuriame saugomi 10 metų. Pasibaigus duomenų saugojimo terminui, duomenys sunaikinami Registrų centro nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

TEISIS FINANSAVIMAS

 

43. TEISIS kūrimas ir diegimas finansuojami iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos lėšų, įskaitant Lietuvos Respublikos bendrojo finansavimo lėšas. TEISIS techninė priežiūra ir modernizavimas, pasibaigus projekto investicijų laikotarpiui, finansuojami iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų.

 

viii SKYRIUS

TEISIS MODERNIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

44. TEISIS modernizuojama ir likviduojama Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo, Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių valstybės informacinių sistemų kūrimą ir naudojimą, nustatyta tvarka.

45. Likviduojant TEISIS, jos dokumentai ir duomenys perduodami kitai valstybės informacinei sistemai, valstybės archyvui arba sunaikinami Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. Asmenys, pažeidę Nuostatų ir kitų teisės aktų nuostatas, reglamentuojančias TEISIS veiklą, atsako įstatymų nustatyta tvarka.

47. Fiziniai asmenys, kurių duomenys tvarkomi TEISIS, turi Reglamente (ES) 2016/679 ir šiuose Nuostatuose įtvirtintas duomenų subjekto teises. Duomenų subjekto teisių įgyvendinimo tvarka nustatyta Duomenų subjektų teisių įgyvendinimo tvarkant asmens duomenis Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos valdomuose registruose ir valstybės informacinėse sistemose tvarkos apraše.

_________________