ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PREVENCINIŲ PROGRAMŲ KRITERIJŲ SĄRAŠO

PATVIRTINIMO

 

2017 m. rugsėjo 8 d. Nr. A-1273

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 58 straipsnio 2 dalies 3 punktu ir Smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2017 m. kovo 22 d. įsakymu Nr. V-190 „Dėl Smurto prevencijos įgyvendinimo mokyklose rekomendacijų patvirtinimo“,

t v i r t i n u  Prevencinių programų kriterijų sąrašą (pridedama).

Šis įsakymas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Administracijos direktoriaus pavaduotoja,

pavaduojanti administracijos direktorių                                                                Ingrida Venciuvienė


 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2017 m. rugsėjo 8 d. įsakymu Nr. A-1273

 

 

PREVENCINIŲ PROGRAMŲ KRITERIJŲ SĄRAŠAS

 

Kriterijus

Kriterijaus aprašymas

Visiškai atitinka

Iš dalies atitinka

Neatitinka

1. Atitiktis valstybinei švietimo politikai ir jos įgyvendinimo strategijai.

Prevencinė programa atitinka valstybinę švietimo politiką ir jos įgyvendinimo strategiją, bendrojo ugdymo tikslus ir principus, ugdo mokinių bendrąsias kompetencijas.

2. Teorinis / empirinis pagrindimas.

Prevencinė programa parengta remiantis moksliniu teoriniu / empiriniu pagrindu, t. y. programa turi mokslinę teoriją ir / arba modelį, arba yra pateikiami empiriniai duomenys, pagrindžiantys prevencinės programos veiksmingumą, nurodant mokslinius šaltinius ir / ar atliktus tyrimus.

3. Tikslų ir uždavinių pagrįstumas.

Prevencinės programos tikslai aiškiai apibrėžti, etiški, pasiekiami, atitinka tikslinės grupės, į kurią nukreipta prevencinė programa, poreikius.

Tikslai ir uždaviniai dera tarpusavyje bei su kitomis prevencinės programos sudedamosiomis dalimis.

Nurodomos ugdomos kompetencijos / įgūdžiai.

4. Programos turinio tikslingumas, kryptingumas, nuoseklumas.

Numatyti metodai ir priemonės, padedantys įgyvendinti iškeltus tikslus ir uždavinius.

Programos turinys atitinka tikslinės grupės amžių ir poreikius.

Aprašytas turinys pateikiant užsiėmimų temas, jų pobūdį, nurodant, kiek kiekvienai temai valandų yra skiriama, kokiai amžiaus grupei (klasei).

5. Poveikio vertinimas.

Prevencinėje programoje numatyti vertinimo ir / ar įsivertinimo būdai, leidžiantys nustatyti prevencinės programos poveikį.

6. Įgyvendinimas.

Pateikiami aiškūs prevencinės programos diegimo mokykloje būdai (pavyzdžiui, integravimo į ugdymo turinį, mokyklos gyvenimą, įvairių mokyklos bendruomenės narių įtraukimą, darbo formos su tiksline grupe ir pan.).

Pateikiami būdai ir veiklos, skirti mokyklos darbuotojams suteikti reikalingų kompetencijų, būtinų sėkmingam prevencinės programos įgyvendinimui.

7. Švietimo teikėjo kvalifikacija.

Pateikiami dokumentai, įrodantys teisę vykdyti prevencinę programą (licencija, įgaliojimas ar autorių sutikimas).

Pateikiami dokumentai, įrodantys švietimo teikėjo pasiruošimą įgyvendinti prevencinę programą (dokumentas, liudijantis apie dalyvavimą mokymuose dirbti pagal prevencinę programą) ar / ir profesinę (pedagogo, socialinio pedagogo, psichologo ir pan.) kvalifikaciją patvirtinantį diplomą.

Komentaras:

Įvertinimas:

Rekomenduojamos prevencinės programos vertinimo reikšmės:

„Visiškai atitinka“ žymima tada, kai prevencinė programa atitinka visus kriterijus;

„Iš dalies atitinka“ žymima tada, kai prevencinė programa atitinka ne mažiau kaip pusę kriterijų. Siūlytina trumpai pakomentuoti vertinimą, parašyti, kuriuos kriterijus prevencinė programa atitinka, nurodomi, kokie yra trūkumai, kurias sritis ir veiklas dar reikia tobulinti;

„Neatitinka“ žymima tada, kai prevencinė programa neatitinka nė vieno arba mažiau kaip pusę kriterijų. Siūlytina trumpai pakomentuoti vertinimą, parašyti, kuriuos kriterijus prevencinė programa atitinka, kokie yra trūkumai, kurias sritis ir veiklas dar reikia tobulinti.

Rekomenduojama prevencinę programą pripažinti tinkama vykdyti mokyklose, kai ji įvertinama „Visiškai atitinka“. Tais atvejais, kai prevencinė programa įvertinama „Iš dalies atitinka“, siūloma skirti laiko švietimo teikėjui ištaisyti / pašalinti nurodytus trūkumus.

 

 

_____________________________