Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (išskyrus pataisos pareigūnų profesinio mokymo ir vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigų vykdomas programas), metodikos patvirtinimo

 

2019 m. rugpjūčio 28 d. Nr. 876

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymo 36 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Patvirtinti Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (išskyrus pataisos pareigūnų profesinio mokymo ir vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigų vykdomas programas), metodiką (pridedama).

2. Pavesti Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijai iki 2019 m. gruodžio 20 d. patvirtinti ateinantiems kalendoriniams metams vidutinio sąlyginio mokytojo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficiento (R) dydį.

3. Rekomenduoti profesinio mokymo teikėjams vadovautis šio nutarimo 1 punktu patvirtinta metodika, nustatant kainą už mokymąsi pagal neformaliojo profesinio mokymo programas, kai mokymas pagal neformaliojo profesinio mokymo programą yra finansuojamas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis.

4. Pripažinti netekusiu galios Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. gruodžio 8 d. nutarimą Nr. 1320 „Dėl Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą, metodikos patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais.

5. Šis nutarimas, išskyrus 2 punktą, įsigalioja 2020 m. sausio 1 d.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Saulius Skvernelis

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministras                                               Algirdas Monkevičius

 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2019 m. rugpjūčio 28 d. nutarimu Nr. 876

 

Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (išskyrus pataisos pareigūnų profesinio mokymo ir vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigų vykdomas programas), metodika

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (išskyrus pataisos pareigūnų profesinio mokymo ir vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigų vykdomas programas), metodika (toliau – Metodika) reglamentuoja kalendoriniams metams skiriamų profesinio mokymo lėšų apskaičiavimą vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą, išskyrus pataisos pareigūnų profesinio mokymo ir vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigų vykdomas programas (toliau – mokinys). Ji taikoma, skiriant mokymo lėšų formaliajam profesiniam mokymui iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas), valstybės biudžeto specialiųjų tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, Europos Sąjungos struktūrinių fondų, darbdavių ir (ar) kitų lėšų.

2. Metodikoje vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatyme ir Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.

 

II SKYRIUS

PROFESINIO MOKYMO LĖŠŲ VIENAM MOKINIUI APSKAIČIAVIMAS

 

3. Profesinio mokymo lėšos vienam mokiniui kalendoriniams metams apskaičiuojamos, sudėjus lėšas, skirtas šioms ugdymo reikmėms:

3.1. mokytojų, dirbančių pagal formaliojo profesinio mokymo programas (toliau – mokytojai), darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms ir įmokoms į Garantinį fondą;

3.2. ugdymo procesui organizuoti ir valdyti;

3.3. švietimo pagalbai: darbo užmokesčiui mokėti, paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba, prevencinėms programoms įgyvendinti, taip pat mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti (toliau – švietimo pagalba);

3.4. mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti;

3.5. mokymo priemonėms: profesijos vadovėliams, literatūrai, techninėms priemonėms, apsaugos priemonėms, darbo drabužiams, praktinio mokymo medžiagoms ir kitoms priemonėms (toliau – mokymo priemonės).

4. Lėšos mokytojų darbo užmokesčiui, socialinio draudimo įmokoms ir įmokoms į Garantinį fondą (DU) apskaičiuojamos, vidutinį sąlyginį mokytojo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientą (R) padauginus iš nustatyto pareiginės algos bazinio dydžio (BD), sąlyginio pareigybių skaičiaus grupei (p), 12 mėnesių, socialinio draudimo ir įmokos į Garantinį fondą koeficiento (k) ir padalijus iš bazinio grupės mokinių skaičiaus (n), tai yra DU = R×BD×p×12×k/n, laikantis šių nuostatų:

4.1. vidutinis sąlyginis mokytojo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficientas (R) nustatomas apskaičiavus atskirų mokytojų, mokančių pagal formaliojo profesinio mokymo programas, pareigybių pareiginių algų pastoviosios dalies koeficientų, nustatytų atsižvelgiant į pedagoginio darbo stažą ir kvalifikacinę kategoriją, vidurkius ir išvedus šių vidurkių aritmetinį svertinį vidurkį pagal statistinę atitinkamų pareigybių mokytojų dalį, tenkančią bendram mokytojų skaičiui. Atitinkamų ateinančių kalendorinių metų vidutinio sąlyginio mokytojo pareiginės algos pastoviosios dalies koeficiento (R) dydį kasmet iki einamųjų metų gruodžio 20 d. tvirtina švietimo, mokslo ir sporto ministras;

4.2. sąlyginis pareigybių skaičius grupei (p) apskaičiuojamas formaliojo profesinio mokymo programos kontaktinių valandų skaičių per mokslo metus (h) padalijus iš 888 valandų, tai yra p = h/888;

4.3. socialinio draudimo ir įmokų į Garantinį fondą koeficientas (k) apskaičiuojamas taikant teisės aktų nustatytus socialinio draudimo įmokos tarifą (tsoc) ir įmokos į Garantinį fondą tarifą (tgf), išreikštus vieneto dalimis, pagal formulę: k = 1+tsoc+tgf;

4.4. bazinis grupės mokinių skaičius (n) nurodytas Metodikos 1 priede. Tais atvejais, kai mokinio mokymą finansuoja užsakovas ir nėra galimybių sudaryti grupes, kuriose yra 12 ir daugiau mokinių (aklųjų ir kurčiųjų grupėje – 8 ir daugiau mokinių), bazinis grupės mokinių skaičius (n) yra:

4.4.1. kai faktinis mokinių skaičius 1–6 mokiniai – 4;

4.4.2. kai faktinis mokinių skaičius 7–11 mokinių – 9.

5. Lėšos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti sudaro 1,4081 BD.

6. Lėšos švietimo pagalbai sudaro 0,319 BD.

7. Lėšos mokytojų ir kitų ugdymo procese dalyvaujančių asmenų kvalifikacijai tobulinti sudaro 0,0162 BD.

8. Lėšos mokymo priemonėms apskaičiuojamos pagal Metodikos 2 priedą.

9. Tais atvejais, kai mokinys mokosi pagal tęstinio formaliojo profesinio mokymo programą, jam skiriamos profesinio mokymo lėšos didinamos 10 procentų.

10. Tais atvejais, kai mokinio formalusis profesinis mokymas vykdomas pameistrystės profesinio mokymo organizavimo forma, jam skiriamos profesinio mokymo lėšos didinamos 25 procentais.

11. Profesinio mokymo lėšos mokiniui metams apskaičiuojamos, laikant, kad formaliojo profesinio mokymo programos vienų metų apimtis yra 60 mokymosi kreditų. Tais atvejais, kai formaliojo profesinio mokymo programos vienų metų apimtis yra ne 60 mokymosi kreditų arba kai mokinys mokosi ne pagal visą formaliojo profesinio mokymo programą, bet pagal vieną arba kelis jos modulius, jam skiriamos profesinio mokymo lėšos apskaičiuojamos proporcingai mokymosi kreditų skaičiui.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

12. Profesinio mokymo lėšų suma, skiriama iš valstybės biudžeto profesinio mokymo teikėjui formaliajam profesiniam mokymui ateinantiems metams, apskaičiuojama, atsižvelgiant į Metodikos II skyriuje nustatyta tvarka apskaičiuotas profesinio mokymo lėšas mokiniui ir atitinkamą faktinį mokinių, besimokančių valstybės finansuojamose vietose, skaičių einamųjų metų spalio 1 dieną.

13. Informaciją, kurios reikia formaliojo profesinio mokymo lėšų sumai apskaičiuoti, profesinio mokymo teikėjai teikia Nacionalinei švietimo agentūrai švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

14. Institucija, skirianti profesinio mokymo teikėjams lėšų formaliajam profesiniam mokymui iš valstybės biudžeto, turi teisę iki 10 procentų profesinio mokymo lėšų, nurodytų Metodikos 12 punkte, perskirstyti tarp profesinio mokymo teikėjų proporcingai profesinio mokymo lėšų, vidutiniškai tenkančių vienam mokiniui, sumažėjimui, palyginti su einamaisiais metais. Einamaisiais metais profesinio mokymo lėšos gali būti perskirstomos tarp profesinio mokymo teikėjų, atsižvelgiant į faktinį mokinių priėmimą.

15. Esant motyvuotam profesinio mokymo teikėjo prašymui, valstybinei ar savivaldybės profesinio mokymo įstaigai, prie Metodikos 12 punkte nurodytų lėšų gali būti skiriama papildomų lėšų iš valstybės ir savivaldybių biudžetų formaliojo profesinio mokymo reikmėms tenkinti.

16. Atsižvelgiant į valstybės finansines galimybes, formaliojo profesinio mokymo teikėjams gali būti skiriama lėšų profesinio mokymo plėtrai, atsižvelgiant į jų veiklos rezultatus pagal švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytus kriterijus. Šios lėšos profesinio mokymo teikėjams paskirstomos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka.

17. Tais atvejais, kai profesinio mokymo teikėjas kartu su formaliojo profesinio mokymo programa įgyvendina pagrindinio ir (arba) vidurinio ugdymo programą, mokymo lėšos bendrojo ugdymo programoms įgyvendinti apskaičiuojamos ir skiriamos pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

18. Tais atvejais, kai profesinis mokymas vykdomas Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo nustatyta tvarka ir yra finansuojamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis, nustatant profesinio mokymo lėšų vienam mokiniui dydį gali būti vadovaujamasi Europos Komisijos 2017 m. rugpjūčio 29 d. priimtu Komisijos deleguotuoju reglamentu (ES) 2017/2016. Sprendimą dėl Komisijos deleguotojo reglamento taikymo priima profesinio mokymo įstaigos savininkas (savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar dalyvių susirinkimas).

_____________________

 

Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (išskyrus pataisos pareigūnų profesinio mokymo ir vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigų vykdomas programas), metodikos

1 priedas

 

BAZINIS GRUPĖS MOKINIŲ SKAIČIUS

 

Eil. Nr.

Grupė

Bazinis grupės mokinių skaičius

1.

Mokinių grupė (išskyrus nurodytas šio priedo 2–4 punktuose):

 

1.1.

kurioje faktinis mokinių skaičius yra ne daugiau kaip 18 mokinių

15

1.2.

kurioje faktinis mokinių skaičius yra 19 ir daugiau mokinių

22

2.

Aklųjų arba kurčiųjų grupė

8

3.

Silpnaregių ir (arba) kochlearinių implantų naudotojų grupė

12

4.

Mokinių, turinčių nežymų, atskirais atvejais – vidutinį intelekto sutrikimą, grupė

12

 

_____________________

 

Profesinio mokymo lėšų skaičiavimo vienam mokiniui, kuris mokosi pagal formaliojo profesinio mokymo programą (išskyrus pataisos pareigūnų profesinio mokymo ir vidaus reikalų profesinio mokymo įstaigų vykdomas programas), metodikos

2 priedas

 

MOKYMO PRIEMONIŲ BRANGUMO KOEFICIENTAI

 

Švietimo sritis

Švietimo posritis

Mokymo priemonių brangumo koeficientai (pareiginės algos baziniais dydžiais)

Architektūra ir statyba

Statyba ir statybos inžinerija (išskyrus su kelių transporto statyba susijusias programas)

1,60

Statyba ir statybos inžinerija (tik su kelių transporto statyba susijusios programos)

1,87

Gamyba ir perdirbimas

Maisto produktų technologijos

1,20

Medžiagotyra (stiklas, popierius, plastikai, mediena)

1,20

Tekstilė (apranga, avalynė ir oda)

1,13

Informacijos ir ryšio technologijos

Kompiuterio taikymas ir kompiuterinis raštingumas

0,33

Inžinerija ir inžinerinės profesijos

Aplinkosaugos technologijos

1,07

Chemijos inžinerija

1,07

Elektra ir energija

1,07

Elektronika ir automatika

1,07

Mechanika ir metalo darbai (išskyrus suvirinimo programas)

1,33

Mechanika ir metalo darbai (tik suvirinimo programoms)

1,87

Variklinės transporto priemonės, laivai ir orlaiviai (išskyrus su automobilių kėbulo remontu susijusias programas)

1,33

Variklinės transporto priemonės, laivai ir orlaiviai (tik su automobilių kėbulo remontu susijusioms programoms)

1,87

Menai

Audiovizualiniai ir medijų menai

0,53

Dailieji amatai

1,20

Dizainas

0,87

Muzika ir atlikimo menas

0,20

Miškininkystė

Miškininkystė

0,93

Paslaugos asmenims

Kelionės, turizmas ir poilsis

0,67

Namų ūkio paslaugos

0,67

Plaukų ir grožio priežiūra

0,93

Viešbučių ir maitinimo paslaugos

0,93

Saugos paslaugos

Asmens ir turto apsauga

0,33

Socialinė gerovė

Socialinis darbas ir konsultavimas

0,67

Vaikų priežiūra ir paslaugos jaunimui

0,67

Sveikatos priežiūra

Medicinos diagnostika ir gydymo technologija

0,67

Slauga ir akušerija

0,67

Terapija ir reabilitacija

0,67

Transporto paslaugos

Transporto paslaugos (išskyrus kelių transporto programas)

1,47

Transporto paslaugos (tik kelių transporto programoms)

1,87

Verslas ir administravimas

Apskaita

0,33

Biuro administravimas

0,33

Darbo organizavimas

0,33

Didmeninė ir mažmeninė prekyba

0,33

Finansai, bankininkystė ir draudimas

0,67

Rinkodara

0,33

Vadyba ir administravimas

0,33

Žemės ūkis

Augalininkystė ir gyvulininkystė

0,87

Sodininkystė

0,87

Žuvininkystė

Žuvininkystė

0,87

 

_____________________