Paveikslėlis, kuriame yra eskizas, tekstas, piešimas, simbolis  Automatiškai sugeneruotas aprašymas

LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL „EUREKA“ TINKLO MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS (MTEP) PROJEKTŲ ATRANKOS TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2024 m. vasario 7 d. Nr. V-47

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos mokslo tarybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. įsakymu Nr. 375 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos nuostatų patvirtinimo“, 10.4.1 papunkčiu ir 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-001-01-02-01 „Stiprinti inovacijų ekosistemas mokslo centruose“ projektų finansavimo sąlygų aprašu Nr. 11, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. V-1250 „Dėl 2022-2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-001-01-02-01 „Stiprinti inovacijų ekosistemas mokslo centruose“ aprašo patvirtinimo“, 

t v i r t i n u „Eureka“ tinklo mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) projektų atrankos taisykles.

 

 

 

Pirmininkas                                                                                                                 Gintaras Valinčius

 

PATVIRTINTA

Lietuvos mokslo tarybos pirmininko

2024 m. vasario 7 d. įsakymu Nr. V-47

 

„EUREKA“ TINKLO MOKSLINIŲ TYRIMŲ IR EKSPERIMENTINĖS PLĖTROS (MTEP) PROJEKTŲ ATRANKOS TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. „Eureka“ tinklo mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (MTEP) projektų atrankos taisyklės (toliau – Taisyklės) parengtos siekiant įgyvendinti 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-001-01-02-01 „Stiprinti inovacijų ekosistemas mokslo centruose“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 11, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. V-1250 „Dėl 2022-2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-001-01-02-01 „Stiprinti inovacijų ekosistemas mokslo centruose“ aprašo patvirtinimo“.

2. Šios Taisyklės reglamentuoja Lietuvos dalyvių ir Lietuvos dalyvių partnerių įgyvendinamų „Eureka“ projektų Lietuvos projektų dalies „Eureka“ tinklo programose: „Innowide“, „Clusters“, „Network projects“, „Globalstars“, Lietuvos projektų paraiškų teikimo ir vertinimo, lėšų skyrimo, ataskaitų teikimo ir vertinimo Taryboje tvarką.

3. Skiriamo finansavimo tikslas – Lietuvos dalyvių ir Lietuvos dalyvio partnerių kartu su tarptautiniais partneriais vykdomi „Eureka“ tinklo programų projektai, kuriais siekiama mokslo ir studijų institucijas (toliau – MSI) skatinti mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros (toliau – MTEP) rezultatų pagrindu kuriamų inovatyvių produktų plėtojimą versle nuo maketo (modelio) patikrinimo (5-asis MTEP etapas) iki sukurto naujo produkto įvertinimo (9-asis MTEP etapas), motyvuojant mokslo ir verslo tarptautinį bendradarbiavimą bei įsijungimą į „Eureka“ tinklo programas.

4. Taisyklės taikomos tik tiems 2 punkte nurodytiems „Eureka“ tinklo programų tarptautiniams kvietimams, prie kurių yra prisijungusi Taryba.

5. Taisyklės parengtos vadovaujantis:

5.1. Projektų, įgyvendinamų pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos bei švietimo plėtros programos pažangos priemones, partnerių atrankos taisyklėmis patvirtintomis Tarybos pirmininko 2023 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. V-186 „Dėl Projektų, įgyvendinamų pagal 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos bei švietimo plėtros programos pažangos priemones, partnerių atrankos taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Partnerių atrankos taisyklės);

5.2. 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-001-01-02-01 „Stiprinti inovacijų ekosistemas mokslo centruose“ aprašu patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. rugpjūčio 17 d. įsakymu Nr. V-1250 „Dėl 2022–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos mokslo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-001-01-02-01 „Stiprinti inovacijų ekosistemas mokslo centruose“ aprašo patvirtinimo“ ir aprašo 11 priedu (toliau – Aprašas);

5.3. Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr.1K-237 „Dėl 2021-2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“ (toliau – Projektų taisyklės);

5.4. Rekomendacijomis dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams, patvirtintomis Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2023 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 2023/8-246 „Dėl Rekomendacijų dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams patvirtinimo“ (toliau – Rekomendacijos);

5.5. Rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 650 „Dėl rekomenduojamos mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros etapų klasifikacijos aprašo patvirtinimo“ (toliau – MTEP etapų klasifikacijos aprašas);

5.6. Tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrosiomis taisyklėmis, patvirtintomis Tarybos pirmininko 2019 m. balandžio 4 d. įsakymu Nr. V-176 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos mokslo ir sklaidos projektų konkursinio finansavimo bendrųjų taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Bendrosios taisyklės);

5.7. Tarybos projektų ir jų ataskaitų ekspertinio vertinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Tarybos pirmininko 2018 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. V-43 „Dėl projektų ir jų ataskaitų ekspertinio vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Ekspertinio vertinimo aprašas);

5.8. Tarybos ekspertų ir jų veiklos bendrosiomis taisyklėmis, patvirtintomis Tarybos pirmininko 2023 m. spalio 13 d. įsakymu Nr. V-550 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos ekspertų ir jų veiklos bendrųjų taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Ekspertų taisyklės);

5.9. 2014 m. birželio 17 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 651/2014, kuriuo tam tikrų kategorijų pagalba skelbiama suderinama su vidaus rinka taikant Sutarties 107 ir 108 straipsnius (Bendrasis bendrosios išimties reglamentas) (toliau – BBIR);

5.10. 2022 m. spalio 19 d. Europos Komisijos komunikatu Nr. 2022/C 414/01 „Valstybės pagalbos moksliniams tyrimams, plėtrai ir inovacijoms sistema“ (toliau – Komunikatas).

6. Taisyklėse vartojamos sąvokos ir santrumpos:

6.1. Bendradarbiavimo sutartis – Lietuvos dalyvio su tarptautiniu (-iais) partneriu (-iais) ir (ar) su Lietuvos dalyvio partneriu (-iais) (kartu ar atskirai) sudaryta „Eureka“ projekto (ar jos dalies) įgyvendinimo sutartis, kurioje turi būti aiškiai išdėstyti sutarties šalių įsipareigojimai ir teisės projekto atžvilgiu (nurodyta: kiekvienos sutarties šalies finansinis ir dalykinis indėlis į projektą, kokias veiklas vykdys kiekvienas projekto dalyvis, kokios kiekvieno projekto dalyvio teisės į bendrai sukurtą ir (arba) įgytą turtą laikantis finansinės apskaitos principų, kokie planuojami projekto rezultatai, rodikliai, intelektinės nuosavybės pasidalijimas atsižvelgiant į šalių įsipareigojimus ir finansinius įnašus, nuosavybės naudojimas, valdymas ir disponavimo ja teisės bei tvarka, kiti su nuosavybe susiję klausimai, viešos rezultatų sklaidos būdai ir kita); šalių atsakomybė ir įsipareigojimai laikytis pagrindinių geros partnerystės praktikos taisyklių;

6.2. Ekonominė veikla – suprantama taip, kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme;

6.3. Eksperimentinė plėtra – atitinka bandomosios taikomosios veiklos sąvoką, kaip ši sąvoka apibrėžta BBIR 2 straipsnio 86 dalyje;

6.4. „Eureka“ tinklas – „Eureka“ tinklo programas administruojanti institucija;

6.5. „Eureka“ tinklo programa – yra šios „Eureka“ tinklo programos: „Innowide“, „Clusters“, „Network projects“, „Globalstars“, išskyrus „Eurostars“;

6.6. „Eureka“ projektas – yra „Eureka“ tinklo programos projekto Lietuvos projekto ir tarptautinio projekto visuma;

6.7. „Eureka“ klasterio projektas – tai „Eureka“ projektas, įgyvendinamas pagal „Eureka“ tinklo „Clusters“ programos priemonę: CELTIC-NEXT, EUROGIA2030, ITEA 4, SMART, Xecs;

6.8. Labai maža, maža ar vidutinė įmonė (toliau - MVĮ) – ekonominę veiklą vykdantis privatus juridinis asmuo, kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros įstatyme;

6.9. Lėšų skyrimo sutartis – finansavimo, skirto Lietuvos projekto vykdymui, skyrimo sutartis pasirašyta tarp Projekto vykdytojo ir Tarybos;

6.10. Lietuvos projektas „Eureka“ projekto dalis, kurią įgyvendina (arba siekia įgyvendinti) Lietuvos dalyvis ir Lietuvos dalyvio partneris;

6.11. Lietuvos projekto paraiška „Eureka“ projekto dalies, kurią siekia įgyvendinti Lietuvos dalyvis ir Lietuvos dalyvio partneris paraiška kartu su visais priedais ir paaiškinimais, teikiama pagal Nacionalinį kvietimą teikti paraiškas;

6.12. Moksliniai tyrimai – atitinka pramoninių tyrimų sąvoką, kaip ši sąvoka apibrėžta BBIR 2 straipsnio 85 punkte;

6.13. Moksliniai tyrimai ir eksperimentinė plėtra (toliau – MTEP) – suprantama taip, kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme;

6.14. Mokslo ir studijų institucija (toliau – MSI) – suprantama taip, kaip ši sąvoka apibrėžta Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme ir įtraukta į Atviros informavimo, konsultavimo ir orientavimo sistemos (AIKOS) registrą;

6.15. Nacionalinis kvietimas – Tarybos kvietimas teikti Lietuvos projektų pasiūlymus siekiant gauti finansavimą;

6.16. Pareiškėjas arba Lietuvos dalyvis – pagrindinė MSI pateikusi Lietuvos projekto paraišką;

6.17. Partneris arba Lietuvos dalyvio partneris – Lietuvos Respublikoje registruota pagrindinė MVĮ ir (ar) papildoma MSI ir (ar) papildoma MVĮ kartu su Lietuvos dalyviu pateikusi Lietuvos projekto paraišką;

6.18. Projekto vykdytojas – Pareiškėjas pasirašęs Lietuvos projekto Lėšų skyrimo sutartį ir vykdantis Lietuvos projektą;

6.19. Sunkumus patirianti įmonė suprantama taip, kaip ši sąvoka apibrėžta BBIR 2 straipsnio 13 punkte;

6.20. Tarptautinis kvietimas – „Eureka“ tinklo kvietimas teikti „Eureka“ projektinius pasiūlymus pagal „Eureka“ tinklo reikalavimus;

6.21. Tarptautinė paraiška – pagal Tarptautinį kvietimą pateikta „Eureka“ projekto paraiška.

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI REIKALAVIMAI „EUREKA“ PROJEKTUI

 

7. Tarptautiniai kvietimai yra skelbiami „Eureka“ tinklo interneto svetainėje.

8. Tarptautinė paraiška yra teikiama Tarptautiniame kvietime nustatyta tvarka „Eureka“ tinklo paraiškų teikimo ir vertinimo sistemoje „SmartSimple“, kuri yra prieinama „Eureka“ tinklo interneto svetainėje. „Eureka“ tinklo programos „Clusters“ Tarptautinė paraiška yra teikiama pagal tos programos nustatytą tvarką.

9. Tarptautinės paraiškos „Eureka“ projektinio pasiūlymo atitikimą „Eureka“ tinklo bendriesiems reikalavimams vertina Taryba. „Eureka“ klasterio projektinio pasiūlymo atitikimą „Eureka“ tinklo bendriesiems reikalavimams vertina „Clusters“ programos klasterį administruojanti institucija.

10. Taryba gali bendradarbiauti tik su Lietuvos dalyviu ir (ar) Lietuvos dalyvio partneriu ir tik ta apimtimi, kuri skirta finansuoti ir įgyvendinti Lietuvos projektą. Lėšas Lietuvos projekto įgyvendinimui skiria – VšĮ Centrinė projektų valdymo agentūra (toliau – CPVA), o Lėšų skyrimo sutartis pasirašo – Taryba. Pareiškėjas ir Partneris Lietuvos projektui finansavimo gali siekti tik po to, kai pateikė Tarptautinę paraišką Taisyklėse nustatyta tvarka.


 

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS DĖL DALYVAVIMO NACIONALINIAME KVIETIME

 

PIRMASIS SKIRSNIS

BENDRIEJI REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR LIETUVOS PROJEKTAMS

 

11. Lietuvos projektas turi būti įgyvendinamas MSI kartu su tarptautiniu partneriu, kuris turi savo valstybės pritarimą „Eureka“ projektiniam pasiūlymui arba „Eureka“ klasterio projektui suteiktas klasterio ženklas.

12. Lietuvos projektas turi būti įgyvendinamas kartu su bent viena MVĮ.

13. Lietuvos projektas gali būti įgyvendinamas pasitelkiant MSI ir/ar MVĮ kaip papildomus partnerius.

14. Pareiškėjas ir Partneris yra tinkami, jeigu (šis punktas taip pat taikomas papildomiems Partneriams numatytiems šiame skirsnyje):

14.1. nėra iškelta byla dėl bankroto arba jis nėra likviduojamas, nėra priimtas kreditorių susirinkimo nutarimas bankroto procedūras vykdyti ne teismo tvarka;

14.2. vadovui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatymo 2 straipsnio 14 dalyje (ar savininkui, ūkinės bendrijos tikrajam nariui (-iams) ar mažosios bendrijos atstovui (-ams), turinčiam (-iems) teisę juridinio asmens vardu sudaryti sandorį, ar finansinę apskaitą tvarkančiam asmeniui (asmenims), ar kitam (kitiems) asmeniui (asmenims), turinčiam (-tiems) teisę surašyti ir pasirašyti Pareiškėjo ir (ar) Partnerio apskaitos dokumentus, nėra pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl ūkinės ir (arba) ekonominės veiklos;

14.3. galutiniu teismo sprendimu ar galutiniu administraciniu sprendimu nėra pripažintas nevykdančiu pareigų, susijusių su mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimu pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;

14.4. neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl Pareiškėjo ir (ar) Partnerio per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis dėl neteisėtos veiklos, kenkiančios Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos finansiniams interesams, t. y.: Pareiškėjas ir (ar) Partneris, kuris yra juridinis asmuo ir (ar) juridinio asmens vadovas, neturi neišnykusio arba nepanaikinto teistumo arba dėl Pareiškėjo ir (ar) Partnerio per pastaruosius 5 metus nebuvo priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis už dalyvavimą bendrininkų grupėje, organizuotoje grupėje, nusikalstamame susivienijime, jų organizavimą ar vadovavimą jiems, teroristinius ir su teroristine veikla susijusius nusikaltimus ar teroristų finansavimą, vaikų darbą ar kitas su prekyba žmonėmis susijusias nusikalstamas veikas, kyšininkavimą, prekybą poveikiu, papirkimą, piktnaudžiavimą, tarnybos pareigų neatlikimą, sukčiavimą, turto pasisavinimą, turto iššvaistymą, turtinės žalos padarymą apgaule, turto sunaikinimą ar sugadinimą, neteisėtą praturtėjimą, kontrabandą, muitinės apgaulę, neteisėtą disponavimą akcizais apmokestinamomis prekėmis, neteisėtą prekių ar produkcijos neišvežimą iš Lietuvos Respublikos, neteisėtą vertimąsi ūkine, komercine, finansine ar profesine veikla, neteisėtą juridinio asmens veiklą, svetimo prekių ar paslaugų ženklo naudojimą, apgaulingą pareiškimą apie juridinio asmens veiklą, mokesčių nesumokėjimą, kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimą ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką, kreditinį sukčiavimą, skolininko nesąžiningumą, nusikalstamą bankrotą, netikros elektroninės mokėjimo priemonės gaminimą, tikros elektroninės mokėjimo priemonės klastojimą ar neteisėtą disponavimą elektronine mokėjimo priemone arba jos duomenimis, neteisėtą elektroninės mokėjimo priemonės ar jos duomenų panaudojimą, neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimą, deklaracijos, ataskaitos ar kito dokumento nepateikimą, apgaulingą ar aplaidų apskaitos tvarkymą, nusikalstamu būdu gauto turto įgijimą ar realizavimą, nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimą, netikrų pinigų ar vertybinių popierių pagaminimą, laikymą ar realizavimą, dokumento suklastojimą ar disponavimą suklastotu dokumentu, antspaudo, spaudo ar blanko suklastojimą, dalyvavimą kokioje nors kitoje neteisėtoje veikloje, kenkiančioje Lietuvos Respublikos ir (arba) Europos Sąjungos finansiniams interesams, arba nėra subjektas, kuriam taikomos sankcijos, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos tarptautinių sankcijų įstatymo 2 straipsnyje;

14.5. Juridinių asmenų registrui yra pateikęs metinių finansinių ataskaitų rinkinius, taip pat metinių konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinius (toliau – Rinkiniai) , kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. lapkričio 12 d. nutarimu Nr. 1407 „Dėl Juridinių asmenų registro įsteigimo ir Juridinių asmenų registro nuostatų patvirtinimo“. Jeigu Lietuvos projekto paraiškos pateikimo metu nėra patvirtinti Rinkiniai, už praėjusius finansinius metus, Pareiškėjas ir (ar) Partneris turi pateikti tarpinius finansinės ataskaitos Rinkinius, kurie turi būti patvirtinti iki Lėšų skyrimo sutarties pasirašymo dienos;

14.6. Juridiniai asmenys, veikiantys ne ilgiau kaip 6 mėnesiai, teikia tarpinį Rinkinį, kaip nustatyta Juridinių asmenų registro nuostatuose. Tarpinis Rinkinys turi būti patvirtintas juridinio asmens vadovo (ar įgalioto asmens) ir finansininko.

15. Lietuvos projekto įgyvendinimo trukmė turi būti ne ilgesnė kaip 36 mėnesiai nuo Lėšų skyrimo sutarties pasirašymo dienos.

16. Lietuvos projekto veiklos turi prasidėti per 1 mėnesį nuo Lėšų skyrimo sutarties pasirašymo dienos.

17. Pareiškėjas ir (ar) Partneris (-iai) turi įsipareigoti pasiekti bent 1 iš žemiau šiame punkte išvardytų Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklių:

17.1. pateikti bent 1 patento paraišką (rodiklio kodas R-12-001-01-02-01-04 R.B.2.2006);

17.2. išleisti bent 2 Lietuvos projekto veiklų rezultatų leidinius (rodiklio kodas R-12-001-01-02-01-05 R.B.2.2008).

18. Įsipareigojimas pasiekti Priemonės įgyvendinimo stebėsenos rodiklį gali būti koreguojamas keičiant iš vieno rodiklio į kitą.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

REIKALAVIMAI VALSTYBĖS PAGALBAI

 

19. Siekiant nustatyti, ar Pareiškėjui ir (ar) Partneriui teikiama parama yra valstybės pagalba, kiekvienu konkrečiu atveju turi būti įvertinta, ar tenkinamos Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalyje nustatytos sąlygos. Pagal Taisykles finansuojami projektai turi atitikti BBIR 25 straipsnio nuostatas.

20. „Eureka“ tinklo projekto veiklai teikiamas finansavimas nelaikoma valstybės pagalba, kai ją vykdo MSI ir kai ši veikla atitinka neekonominės veiklos sampratą, apibrėžtą Europos Komisijos pranešime dėl valstybės pagalbos sąvokos (angl. Commission Notice on the notion of State aid pursuant to Article 107(1) TFEU), bei atitinka Komunikato 19 punkto nuostatas.

21. Didžiausia galima „Eureka“ tinklo MTEP projekto finansuojamoji dalis apskaičiuojama pagal BBIR 25 straipsnio 5 dalies b ir c punktus ir 6 dalį, nurodytą lentelėje „Lietuvos projekto finansuojamoji dalis“:


 

 

 

Lentelė. Lietuvos projekto finansuojamoji dalis.

Eil.Nr.

MTEP veikla

Bazinė finansuojamoji dalis

Galimas bazinės finansuojamosios dalies padidinimas, bet ne daugiau nei iki 80 procentų tinkamų finansuoti išlaidų

Didžiausia galima finansuojamoji dalis atsižvelgiant į valstybės pagalbos gavėjo statusą

Padidinama vidutinėms įmonėms

Padidinama labai mažoms įmonėms ir mažoms įmonėms

Padidinama už veiksmingą bendradarbiavimą, jei atitinka

BBIR 25 straipsnio 6 dalies b punkto i papunktyje nurodytas sąlygas

Vidutinė įmonė

Labai maža įmonė ir maža įmonė

1.

Taikomieji moksliniai tyrimai

50 proc.

10 proc.

20 proc.

15 proc.

75 proc.

80 proc.

2.

Eksperimentinė plėtra

25 proc.

10 proc.

20 proc.

15 proc.

50 proc.

60 proc.

 

22. Valstybės pagalba neteikiama:

22.1. sunkumus patiriančioms įmonėms, kaip apibrėžta BBIR I skyriaus 2 straipsnio 18 punkte;

22.2. ūkio subjektams, kuriems išduotas vykdomasis raštas sumoms išieškoti pagal ankstesnį Europos Komisijos sprendimą, kuriame pagalba skelbiama neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka. Nauja valstybės pagalba negali būti teikiama iki nebus sugrąžinta neteisėta ir nesuderinama su vidaus rinka gauta valstybės pagalba;

22.3. jei ji neturi skatinamojo poveikio, nustatyto BBIR 6 straipsnyje.

23. Jei yra siekiama į projekto finansuojamosios dalies padidinimą už veiksmingą bendradarbiavimą, projektas turi atitikti Reglamento (ES) Nr. 651/2014 25 straipsnio 6 dalies b punkto i papunktyje nustatytas sąlygas.

24. Didžiausia galima Lietuvos projekto finansuojamoji dalis MSI sudaro 100 procentų visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, kai Pareiškėjas ir (ar) papildomas Partneris (MSI) vykdo neekonominę veiklą, nepriklausomus MTEP ir veiksmingai bendradarbiauja, o gautas pajamas reinvestuoja į MTEP. MSI privalo pateikti: 1) pagrindžiančius dokumentus  dėl ekonominės ar neekonominės veiklos institucijoje atskyrimo ir reinvesticijų į MTEP infrastruktūrą pagrindimą, 2) laisva forma pagrįsti institucijoje vykdomus nepriklausomus tyrimus ir  planuojamą veiksmingą bendradarbiavimą projekto įgyvendinimo metu. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis (skaičiuojama nuo Taisyklių 21 punkte nurodytai veiklai skirtų tinkamų finansuoti išlaidų) nurodyta Taisyklių lentelėje „Lietuvos projekto finansuojamoji dalis“.

25. Lietuvos projekto finansuojamoji dalis kiekvienam Projekto vykdytojui nustatoma atskirai.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

NACIONALINIŲ KVIETIMŲ TEIKTI LIETUVOS PROJEKTŲ PARAIŠKAS SKELBIMAS IR LIETUVOS PROJEKTŲ PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

26. Lietuvos projekto paraiška teikiama lietuvių kalba pagal Nacionaliniame kvietime teikti paraiškas nustatytą tvarką. Nacionalinis kvietimas skelbiamas Tarybos svetainėje.

27. Didžiausia galima Lietuvos projektui skirti finansavimo lėšų suma yra 300 000 eurų.

28. Lietuvos projekto paraiškas gali teikti tik tie Pareiškėjai, kurie pateikė Tarptautinę paraišką; tačiau, Lietuvos projekto paraiška dėl „Eureka“ klasterio projekto, gali būti teikiama tik po to, kai „Eureka“ klasterio projektui suteiktas klasterio ženklas.

29. Pasibaigus Nacionaliniame kvietime nustatytam Lietuvos projekto paraiškų priėmimo terminui, paraiškos nebepriimamos.

30. Lietuvos projekto paraiškoje turi būti detalizuotos Lietuvos projekto veiklos „Eureka“ projekte.

31. Pareiškėjas turi pagrįsti, kad Lietuvos projekto parengtis atitinka 4-ajį ar aukštesnį MTEP etapą, o planuojamas rezultatas – 7-ajį ar aukštesnį MTEP etapą, kaip numatyta MTEP etapų klasifikacijos apraše.

32. Lietuvos projekto paraiškos vertinimas atliekamas vadovaujantis šiais kriterijais:

32.1. Lietuvos projektų paraiškų administracinės atitikties kriterijais (Taisyklių 14 punktas);

32.2. „Eureka“ projekto paraiškos vertinimo kriterijais, nurodytais Tarptautinio kvietimo sąlygose;

32.3. Lietuvos projekto atitiktis Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų koncepcijai, patvirtintai Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. rugpjūčio 17 d. nutarimu Nr. 835 „Dėl Mokslinių tyrimų ir eksperimentinės plėtros ir inovacijų koncepcijos patvirtinimo“;

32.4. Lietuvos projekto paraiškos atitiktis bendriesiems ir specialiesiems ekspertinio vertinimo kriterijams:

32.4.1. Lietuvos projekto mokslinis ir technologinis naujumas, MTEP veiklų parengtis;

32.4.2. Lietuvos projekto vykdytojų pajėgumai įgyvendinti projektą;

32.4.3. Lietuvos projekto išlaidų sąmata yra tinkamai suplanuota projekto tikslams pasiekti, t. y. projekto lėšas planuojama naudoti efektyviai ir pagrįstai;

33. „Eureka“ klasterio projektui nėra taikomi vertinimo kriterijai, nurodyti Taisyklių 32.2. papunktyje.

34. Už atitiktį Taisyklių 32 p. nustatytiems Lietuvos projektų atrankos kriterijams, projektams skiriami balai. Privaloma surinkti minimali balų suma yra 26 balai; kitu atveju – Lietuvos projekto paraiška atmetama.

35. Kartu su Lietuvos projekto paraiška Pareiškėjas turi pateikti šiuos priedus:

35.1. Tarptautinės paraiškos kopiją;

35.2. Bendradarbiavimo sutarties tarp visų „Eureka“ projekto dalyvių kopiją;

35.3. Bendradarbiavimo sutarties tarp Lietuvos dalyvio ir Lietuvos partnerio (-iais) kopiją;

35.4. užpildytą Lietuvos partnerio (-ių) deklaraciją (-as) pagal Projektų taisyklių 1 priedo 1 priedą;

35.5. užpildytą Lietuvos partnerio (-ių) Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaraciją, pagal Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaracijos formą F1, patvirtintą Lietuvos Respublikos ūkio ministro 2008 m. kovo 26 d. įsakymu Nr. 4-119 „Dėl Smulkiojo ar vidutinio verslo subjekto statuso deklaravimo tvarkos aprašo ir Smulkiojo ar vidutinio verslo deklaracijos formos patvirtinimo“;

35.6. Lietuvos projekto rezultato komercinimo strategiją pagal projekto rezultato komercinimo strategijos rengimo rekomendacijas pagal Tarybos pirmininko įsakymu patvirtintą formą;

35.7. užpildytą Informacijos apie biudžeto pasiskirstymą formą tarp Pareiškėjo ir Partnerio (-ių) pagal Projektų taisyklių 1 priedo 2 priedą;

35.8. Lietuvos projekto biudžeto detalizavimą pagal Tarybos pirmininko įsakymu patvirtintą formą;

35.9. Dokumentus, pagrindžiančius Lietuvos projekto biudžeto išlaidas (komerciniai pasiūlymai, paslaugų sutartys, darbo užmokesčio pagrindimo dokumentai ir kiti dokumentai);

35.10. laisvos formos paaiškinimą dėl MSI vykdomų nepriklausomų tyrimų ir  planuojamo veiksmingo bendradarbiavimo Lietuvos projekto įgyvendinimo metu bei paaiškinimą dėl ekonominės ar neekonominės veiklos institucijoje atskyrimo ir reinvesticijų į MTEP infrastruktūrą (atitinkamo subjekto finansinės ataskaitos apie ekonominės ir neekonominės veiklos pobūdžio išlaidas, finansavimą ir pajamas per paskutinius dvejus kalendorinius metus iki Lietuvos projekto paraiškos teikimo pagal Taisykles ar pan.);

35.11. Teisių, atsirandančių iš intelektinės veiklos rezultatų, valdymo tvarką arba nuorodas į viešai paskelbtus dokumentus;

35.12. MVĮ finansinių ataskaitų rinkinius už paskutinius 2 finansinius metus;

36. Vadovaujantis Aprašo 11 priedo 3 punktu, Lietuvos projekto įgyvendinimo metu turi būti užtikrintas darnaus vystymosi, inovatyvumo ir lygių galimybių horizontaliųjų principų laikymasis.

 

 

KETVIRTASIS SKIRSNIS

LIETUVOS PROJEKTŲ PARAIŠKŲ VERTINIMAS IR ATRANKA

 

37. Pasibaigus Lietuvos projektų paraiškų teikimo terminui, atliekama jų administracinė patikra ir ekspertinis vertinimas. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 45 darbo dienas nuo Nacionaliniame kvietime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos. Tarybos sprendimu gali būti nustatomas 3 dienų laikotarpis paraiškos tikslinimui, kuris į šį terminą neįskaičiuojamas.

38. Nepavykus Lietuvos projektų paraiškų įvertinti per nustatytą terminą, vertinimo terminas gali būti pratęstas Tarybos pirmininko sprendimu. Apie naują paraiškų vertinimo terminą Taryba informuoja Pareiškėjus per paraiškų teikimo sistemą ir (ar) elektroniniu paštu.

39. Administracinę patikrą atlieka ir tvirtina administracinės patikros rezultatus Tarybos administracija, vadovaudamasi Taisyklių 32 punkte nurodytais bendraisiais atrankos kriterijais ir Nacionaliniame kvietime nurodytais reikalavimais.

40. Ekspertinį vertinimą atlieka Tarybos paskirti ekspertai, ekspertai įvertinę Lietuvos projekto paraiškas sudaro siūlomų finansuoti projektų sąrašą, nuo aukščiausio iki žemiausio balo, pagal ekspertinio vertinimo rezultatus.

41. „Eureka“ projekto Lietuvos projekto dalies ekspertinio vertinimo rezultatus Tarybos administracija pateikia „Eureka“ tinklui. „Eureka“ tinklas atsižvelgdamas į visų „Eureka“ projektą vertinusių ekspertų rezultatus, sudaro finansuojamų „Eureka“ projektų sąrašą.

42. Taryba vadovaudamasi „Eureka“ tinklo finansuojamų projektų sąrašu, pagal Projektų taisyklių 1 priedą dėl „Eureka“ projekto Lietuvos projekto dalies finansavimo rengia Projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP) ir teikia jį CPVA. CPVA PĮP vertinimo trukmė – 45-70 darbo dienos. Esant būtinybei ir (ar) gavus užklausas iš CPVA, Taryba kreipiasi į Pareiškėją dėl papildomos informacijos ir (ar) duomenų pateikimo ir (ar) patikslinimo. CPVA vertinimą atlieka vadovaujantis Projektų taisyklėmis ir Aprašo 11 priede numatytais reikalavimais.

43. CPVA teigiamai įvertinusi Lietuvos projekto PĮP ir kartu su Taryba sudariusi finansavimo skyrimo sutartį, Tarybos pirmininko įsakymu tvirtinamas finansuojamų Lietuvos projektų sąrašas.

44. Taryba per 10 darbo dienų nuo finansavimo skyrimo įsakymo dienos, parengia ir pateikia atrinktiems Pareiškėjams ir Partneriams Lėšų skyrimo sutarties projektą ir nurodo pasiūlymo pasirašyti Lėšų skyrimo sutartį galiojimo terminą. Pareiškėjams ir (ar) Partneriams per Tarybos nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius Lėšų skyrimo sutarties, pasiūlymas pasirašyti Lėšų skyrimo sutartį netenka galios.

45. Lėšų skyrimo sutarties projektas rengiamas elektroniniu būdu ir abiejų šalių pasirašomas kvalifikuotu elektroniniu parašu.

46. Ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo įsakymo dėl finansavimo skyrimo sprendimo suteikti valstybės pagalbą duomenys registruojami Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registre (toliau – Registras), vadovaujantis Registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimo Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“, 18 punktu.

47. Jei Lietuvos projekto paraiškoje yra netikslumų ir (ar) trūkumų, administracinio ir (ar) ekspertinio (iki patvirtinant ekspertų išvadas) vertinimo metu paraiškas vertinanti Tarybos administracija ir (ar) ekspertai gali paprašyti Pareiškėjo ir (ar) Partnerio pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus, patikslinančius paraiškoje esamus duomenis. Pareiškėjas ir (ar) Partneris turi patikslinti Lietuvos projekto paraiškoje pateiktą informaciją ir (ar) trūkstamus dokumentus ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo tokio reikalavimo pateikimo momento. Trūkstama informacija ir (arba) dokumentai pateikiami ta apimtimi, kuri yra nurodoma Tarybos prašyme, nekeičiant jau pateiktų paraiškos ir (arba) dokumentų turinio. Susirašinėjimas su Pareiškėju ir (ar) Partneriu vyksta elektroniniu paštu ir (ar) per paraiškų teikimo sistemą. Pareiškėjui ir (ar) Partneriui per nustatytą terminą nepatikslinus informacijos ir (ar) nepateikus trūkstamų dokumentų, Tarybos pirmininkui teikiamas motyvuotas siūlymas paraišką laikyti nefinansuotina.

 

IV SKYRIUS

LIETUVOS PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO IR FINANSAVIMO PRINCIPAI

 

48. Lietuvos projektas įgyvendinamas pagal Lėšų skyrimo sutartyje, Taisyklėse ir Projektų taisyklėse nustatytus reikalavimus.

49. Projekto vykdytojas Lėšų skyrimo sutartyje numatyta tvarka teikia Tarybai mokėjimo prašymus su visais išlaidas pagrindžiančiais dokumentais, tarpinę mokslinę ir baigiamąją mokslinę ataskaitas, pagal Tarybos pirmininko įsakymu patvirtintą formą.

50. Tarpinė mokslinė Lietuvos projekto ataskaita teikiama praėjus pusei projekto laikotarpio. Tarpinė mokslinė projekto ataskaita vertinama ekspertų. Projekto vykdytojas baigęs projekto veiklas, teikia baigiamąją mokslinę projekto ataskaitą pagal Tarybos pirmininko įsakymu patvirtintą formą.

51. Tarpinių ir baigiamųjų ataskaitų vertinimas atliekamas pagal Bendrose taisyklėse patvirtintą tvarką ir Ekspertinio vertinimo aprašą.

52. Projektų taisyklių nustatyta tvarka tam tikrais atvejais dėl objektyvių priežasčių, kurių Projekto vykdytojas negalėjo numatyti Lietuvos projekto paraiškos pateikimo ir vertinimo metu, projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas Projektų taisyklių nustatyta tvarka, bet ne vėliau kaip iki 2029 m. rugpjūčio 31 d.

53. Ataskaitas patvirtinus Tarybos ekspertų komitete, inicijuojamas galutinis mokėjimas, kuris atliekamas ne vėliau nei per 60 kalendorinių dienų.

54. Lėšų skyrimo sutartyje gali būti numatytas avansas. Avansas išmokamas vadovaujantis Lėšų skyrimo sutartimi, kurioje numatytas avanso išmokėjimo terminas ir dydis. Maksimalus avanso dydis – iki 20 proc. skirto finansavimo lėšų sumos.

55. Avansas turi būti užskaitomas dalimis teikiant mokėjimo prašymą.

56. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad Lietuvos projekto įgyvendinimo metu ir naudojant projekto metu sukurtus rezultatus nebus teikiama nauda kaip netiesioginė valstybės pagalba kitiems juridiniams asmenims.

57. Taryba turi teisę atlikti patikras Lietuvos projekto įgyvendinimo ir (ar) administravimo metu. Patikros atliekamos vadovaujantis Tarybos patvirtinta Patikrų vietoje atlikimo tvarka.

58. Projekto vykdytojas privalo savo interneto svetainėje ir (ar) socialiniuose tinkluose informuoti visuomenę apie tai, kad Lietuvos projektas yra finansuojamas 2021–2027 metų ES fondų investicijų programos lėšomis. Viešinimas apie Lietuvos projektą turi atitikti CPVA nustatytus reikalavimus.

59. Lietuvos projekto išlaidos turi atitikti Projektų taisyklių VI skyriuje ir Rekomendacijose išdėstytus projekto išlaidoms taikomus reikalavimus.

60. Tinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra:

60.1. tiesioginės išlaidos:

60.1.1. MTEP veiklas vykdančio personalo darbo užmokesčio ir su darbo užmokesčiu susijusių darbdavio įsipareigojimų vykdymo išlaidos;

60.1.2. MTEP veiklas vykdančio personalo užsienio komandiruočių išlaidos (ne daugiau kaip 2 komandiruotės (2 asmenys) per projekto įgyvendinimo laikotarpį);

60.1.3. medžiagų ir trumpalaikio turto, reikalingų įgyvendinti Lietuvos projekto veiklas, įsigijimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 proc. tinkamų finansuoti išlaidų);

60.1.4. MTEP paslaugų įsigijimo išlaidos (išlaidos gali sudaryti ne daugiau kaip 15 proc. tinkamų finansuoti išlaidų);

60.1.5. patentavimo paslaugos, susijusios su finansuotu projektu;

60.1.6. pasiruošimas sertifikuoti MTEP produktą ir sertifikavimo išlaidos;

60.1.7. ilgalaikio turto įsigijimo išlaidos (MTEP įrengimai, įranga, prietaisai, įrenginiai ir technologijos, kompiuterinė technika ir programinė įranga (išskyrus esamos programinės įrangos atnaujinimą); (išlaidos gali sudaryti ne daugiau kaip 20 proc. tinkamų finansuoti išlaidų);

60.2. Netiesioginės išlaidos. Netiesioginių išlaidų norma yra 3 proc. nuo tinkamų finansuoti projekto tiesioginių išlaidų.

61. Gali būti perkamos tik tos MTEP paslaugos, kurios papildo tiesiogines Lietuvos projekto MTEP veiklas ir be jų nebūtų pasiektas projekto rezultatas.

62. Lietuvos projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurių nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš Projekto vykdytojo lėšų.

63. Netinkamos finansuoti išlaidos yra laikomos tos išlaidos kaip numatyta Projektų taisyklių VII skyriaus 3 skirsnyje.

64. Lietuvos projekto tiesioginių išlaidų pagrindimas:

64.1. MTEP veiklas vykdančio personalo darbo užmokesčio ir susijusių darbdavio įsipareigojimų vykdymo išlaidos:

64.1.1. MSI darbo užmokesčio išlaidos grindžiamos remiantis istoriniu 3-6 mėn. darbo užmokesčio vidurkiu. Nesant tokių duomenų, remiamasi MSI patvirtintais įkainiais pagal mokslo darbuotojų ir kitų mokslinį tyrimą vykdančių asmenų pareigybes;

64.1.2. MVĮ darbo užmokesčio įkainiai taikomi remiantis istoriniu 3-6 mėn. darbo užmokesčio vidurkiu. Nesant istorinių duomenų, remiamasi Valstybės duomenų agentūros nustatytais duomenimis, skelbiamais viešai Rodiklių duomenų bazėje;

64.1.3. Komandiruočių įkainiai taikomi vadovaujantis Europos socialinio fondo 2023 m. balandžio 21 d. Kelionių į užsienį išlaidų fiksuotųjų vieneto įkainių nustatymo tyrimu. Dienpinigiai ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidos skaičiuojami vadovaujantis Maksimalių dienpinigių dydžių sąrašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo“;

64.1.4. Komandiruotės turi būti susijusios su Lietuvos projekto veiklų įgyvendinimu. Į vieną komandiruotę gali išvykti ne daugiau kaip 2 projekto darbo grupės nariai.

64.2. Darbuotojas Lietuvos projekte gali dirbti ne daugiau kaip 40 val. per savaitę ir visas darbo grupės Lietuvos projekte laikas negali sudaryti daugiau kaip 200 val. per savaitę. Darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti Projekto vykdytojo institucijoje atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojams nustatyto darbo sutartyje darbo užmokesčio.

65. Projekto vykdytojai negali sudaryti kelių darbo ir savanoriško darbo sutarčių su tuo pačiu Lietuvos projekto veiklas įgyvendinančiu darbuotoju, t. y. Projekto vykdytojo darbuotojas negali turėti tame pačiame projekte dėl projekto veiklų vykdymo kelių darbo sutarčių skirtingoms projekto veikloms arba savanoriško darbo sutarties.

66. MTEP ar kitos paslaugos gali būti įsigyjamos iš išorės tiekėjų įprastomis rinkos sąlygomis (t. y. autorinės arba paslaugų teikimo sutartys negali būti sudaromos tarp Projekto vykdytojų ir (ar) su susijusiomis įmonėmis ir (ar) visų jų darbuotojais).

67. Išlaidų, įvardintų Taisyklių 60 punkte, būtinų Lietuvos projekto rezultatų pasiekimui, pagrindimas įrodomas komerciniais pasiūlymais (turi būti pateikti bent 2 pasiūlymai), išankstinėmis sąskaitomis faktūromis ar kitais išlaidas įrodančiais dokumentais.

68. Visos patirtos išlaidos apmokamos kompensavimo būdu pagal faktines išlaidas pagrindžiančius dokumentus, išskyrus atvejus, kuomet Lėšų skyrimo sutartyje numatytas avansas.

69. MVĮ turi tekti ne mažiau kaip 30 procentų bendro Lietuvos projekto biudžeto.

70.  Projekto vykdytojas Lėšų skyrimo sutartyje numatyta tvarka teikia mokėjimo prašymus ir veiklos ataskaitas.

71. Lėšos kompensavimo būdu pervedamos Projekto vykdytojui per 20 (dvidešimt) darbo dienų nuo veiklos ataskaitos patvirtinimo CPVA dienos.

72. PVM išlaidos nėra tinkamos kompensuoti.

73. Projekto vykdytojas privalo užtikrinti tinkamą Lietuvos projekto finansinės apskaitos atskyrimą nuo bendros Projekto vykdytojo finansinės apskaitos. Su projektu susiję finansinės apskaitos įrašai turi būti lengvai atskiriami nuo kitų Projekto vykdytojo operacijų arba kitų Projekto vykdytojo vykdomų projektų operacijų.

74. Perkant prekes ar paslaugas, turi būti pasirenkamas ekonomiškai naudingiausias būdas kainos kriterijus.

75. Projekto vykdytojas, jeigu jis yra perkančioji organizacija, pirkdamas prekes, paslaugas ar darbus, vadovaujasi Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu. Jeigu Projekto vykdytojas nėra perkančioji organizacija pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, vykdydamas pirkimus, kurių vertė yra iki 70000,00 Eur be PVM, vadovaujasi skaidrumo, lygiateisiškumo, nediskriminavimo principais ir siekdamas pagrįsti prašomas finansuoti išlaidas privalo pateikti ne mažiau kaip 2 komercinius pasiūlymus (arba kitus lygiaverčius dokumentus), išlaidas grindžiant mažiausios kainos pasiūlymu. Projekto vykdytojas gali pateikti mažiau kaip 2 komercinius pasiūlymus, jeigu prekes pateikti ir (ar) paslaugas suteikti gali mažiau kaip 2 tiekėjai dėl objektyvių priežasčių ir nėra jokios kitos priimtinos alternatyvos. Vykdydamas pirkimus, kurių vertė viršija 70000,00 Eur be PVM, Projekto vykdytojas, jeigu jis nėra perkančioji organizacija, vadovaujasi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.947 straipsnio „Viešo konkurso paskelbimas“ reikalavimais ir vykdo atvirą viešą konkursą.

76. Projekto vykdytojas Lietuvos projekto veiklas savo apskaitoje turi apskaityti kaip išlaidas MTEP veiklai bei teikdamas (-i) informaciją statistiką tvarkančioms institucijoms ir įstaigoms įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka pateikti informaciją ir apie MTEP veiklai skirtas išlaidas.

77. Projekto vykdytojas turi apdrausti Lietuvos projekto įgyvendinimui skirtą ilgalaikį materialųjį turtą, kuris įsigytas ar sukurtas iš Lietuvos projektui skirto finansavimo lėšomis, maksimaliu turto atkuriamosios vertės draudimu nuo visų galimų rizikos atvejų. Turtas turi būti apdraustas Lietuvos projekto įgyvendinimo laikotarpiui nuo tada, kai yra sukuriamas ar įsigyjamas ir ne trumpiau nei iki Lietuvos projekto įgyvendinimo pabaigos. Draudiminio įvykio atveju nepriklausomai nuo to, ar įvykis pripažįstamas draudžiamuoju ar ne, Projekto vykdytojas privalo atkurti prarastą turtą ne prastesnės būklės ir (ar) vertės nei iki įvykio, išskyrus force majeure atvejus.

78. Projekto vykdytojas, įsigijęs ilgalaikio turto iš lėšų, gautų pagal šias Taisykles, neturi teisės jo perleisti, įkeisti, parduoti, pakeisti jo naudojimo paskirties jo nenudėvėjęs per nusidėvėjimo arba amortizacijos laikotarpį, ne trumpesnį nei nustatytas Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

79. Išlaidos tinkamos finansuoti nuo Lėšų skyrimo sutarties pasirašymo dienos. Veiklų, pradėtų iki Lėšų skyrimo sutarties pasirašymo, išlaidos yra patiriamos Pareiškėjo ir (ar) Partnerio (-ių) rizika, t. y. išlaidos nekompensuojamos.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

80. Teikdami Lietuvos projekto paraišką, Pareiškėjas ir Partneris sutinka, kad Lietuvos projekto paraiškoje pateikta informacija, išskyrus informaciją, kuri negali būti atskleista teisės aktų nustatyta tvarka, gali būti viešinama skelbiant su Taisyklių įgyvendinimu susijusią informaciją.

81. Projekto vykdytojas, skelbdamas mokslines ar mokslo populiarinimo publikacijas, mokslo kūrinius, sukurtus vykdant Lietuvos projektą, privalo nurodyti, kad darbai parengti vykdant Lietuvos projektą, taip pat privalo nurodyti, kad pastarieji parengti gavus finansavimą iš Tarybos.

82. Taryba turi teisę tvarkyti su Taisyklių įgyvendinimu susijusius asmens duomenis. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva Nr. 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas). Asmens duomenys tvarkomi apskaitos ir audito tikslais bei tikrinant nurodytos Pareiškėjo ir (ar) Partnerio ir (ar) Projekto vykdytojo pateiktos informacijos tikrumą. Tarybai tvarkant asmens duomenis duomenų subjektų teisės įgyvendinamos vadovaujantis Tarybos patvirtintais dokumentais dėl asmens duomenų tvarkymo, viešai skelbiamais Tarybos svetainėje.

83. Visi su Lietuvos projekto veiklų įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi ne trumpiau kaip 10 (dešimt) metų po projekto įgyvendinimo.

84. Lietuvos projektų paraiškų apeliacijos teikiamos ir nagrinėjamos pagal Bendrosiose Taisyklėse nurodytą tvarką.

85. Lietuvos projekto paraiška turi atitikti visus administracinės atitikties kriterijus nuo paraiškos pateikimo momento iki Lėšų skyrimo sutarties pasirašymo datos.

86. Pasikeitus Taisyklėse nurodytiems teisės aktams, taikomos aktualios teisės aktų nuostatos.

_____________________