LIETUVOS MOKSLO TARYBOS PIRMININKAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS MOKSLO TARYBOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO

 

2022 m. gruodžio 30 d. Nr. V-796

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos mokslo tarybos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 375 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos nuostatų patvirtinimo“, 19.11 papunkčiu ir įvertinęs Lietuvos mokslo tarybos valdybos 2022 m. gruodžio 29 d. protokoliniu nutarimu Nr. 12V-11 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos darbo reglamento“ pateiktus siūlymus: 

1.  T v i r t i n u  Lietuvos mokslo tarybos darbo reglamentą (pridedama). 

2.  P r i p a ž į s t u   netekusiu galios Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 2018 m. kovo 8 d. įsakymą Nr. V-111 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos darbo reglamento patvirtinimo“ su visais pakeitimais ir papildymais. 

 

 

 

Pirmininkas                                                                                                         Romas Baronas 


 

PATVIRTINTA 

Lietuvos mokslo tarybos pirmininko 

2022 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. V-796

 

LIETUVOS MOKSLO TARYBOS DARBO REGLAMENTAS 

 

I SKYRIUS 

BENDROSIOS NUOSTATOS 

 

1. Lietuvos mokslo tarybos darbo reglamentas (toliau – Reglamentas) nustato Lietuvos mokslo tarybos (toliau – LMT) pirmininko, valdybos ir ekspertų komitetų darbo organizavimo tvarką įgyvendinant teisės aktuose nustatytus LMT uždavinius ir funkcijas. 

2. LMT savo veiklą grindžia įstatymo viršenybės, objektyvumo ir skaidrumo, proporcingumo, nepiktnaudžiavimo valdžia, tarnybinės pagalbos ir kitais Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme nustatytais principais. 

3. Reglamente vartojami trumpiniai:  

3.1. Humanitarinių ir socialinių mokslų ekspertų komitetas – HSM komitetas;  

3.2. Gamtos ir technikos mokslų ekspertų komitetas – GTM komitetas;  

3.3. Mokslo ir studijų politikos ekspertų komitetas – MSP komitetas; 

3.4  LMT pirmininkas – Pirmininkas; 

3.5. LMT valdyba – Valdyba; 

3.6. LMT valdybos pirmininkas – Valdybos pirmininkas; 

3.7. HSM, GTM ir MSP komitetai – Komitetai; 

3.8. LMT administracija – Administracija; 

3.9. Posėdžių sekretorius – Sekretorius; 

3.10. Jungtinis visų ekspertų komitetų posėdis – Jungtinis komitetų posėdis;

3.11. LMT dokumentų valdymo sistema – DVS.

4. Kitos Reglamente vartojamos sąvokos ir trumpiniai suprantami taip, kaip jie yra apibrėžti LMT nuostatuose. 

5. LMT veikia pagal LMT nuostatus, šį Reglamentą ir Administracijos skyrių nuostatus, kuriuos tvirtina Pirmininkas.  

6. LMT mokslinis sekretorius, remiantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. birželio 13 d. nutarimu Nr. 569 „Dėl Lietuvos mokslo tarybos komitetų ir Lietuvos mokslo tarybos mokslinio sekretoriaus patvirtinimo“, iki jam nustatytos kadencijos pabaigos vykdo bendradarbiavimo koordinavimą su valstybės, mokslo ir studijų institucijomis bei tarptautinėmis ar užsienio akademinėmis ir kitomis institucijomis, koordinuoja metinės LMT veiklos ataskaitos projekto rengimą, organizuoja Akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus kandidatūros atranką bei organizuoja Valdybos posėdžius. 

 

II SKYRIUS 

PIRMININKO DARBO ORGANIZAVIMO TVARKA 

 

7. LMT vadovauja ir jos vienasmenis valdymo organas yra Pirmininkas. Pirmininkas jo kompetencijai priskirtais klausimais leidžia įsakymus (individualius ir norminius). Pirmininko funkcijas apibrėžia LMT nuostatai, LMT sudaromos sutartys ir kiti veiklos dokumentai.  

8. Pirmininko norminiai įsakymai oficialiai skelbiami ir įsigalioja Lietuvos Respublikos teisėkūros pagrindų įstatyme nustatyta tvarka.  

9. Pirmininkas gali duoti pavedimus LMT įsakymų, rašytinių pavedimų, rezoliucijų (įskaitant ir dokumentų valdymo sistemoje) pavidalu ar žodine forma. 

10. Nesant Pirmininko, jo funkcijas atlieka Pirmininko pavaduotojas. 

11. Pirmininkui (jo nesant, Pirmininko pavaduotojui) pavedus, LMT valstybės ir savivaldybių institucijose bei įstaigose gali atstovauti Komitetų pirmininkai, valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, iš anksto aptarę vizito tikslą ir atstovavimo poziciją su Pirmininku (jo nesant, Pirmininko pavaduotoju).  

12. Visus Tarybos siunčiamus raštus Lietuvos Respublikos Seimui, Lietuvos Respublikos Prezidentui ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei, išskyrus informacinio pobūdžio raštus, kuriais nėra formuojama arba keičiama Tarybos reguliavimo praktika, pasirašo tik Pirmininkas, jo nesant – Pirmininko pavaduotojas arba kitas asmuo laikinai atliekantis Pirmininko funkcijas. 

13. Pirmininkas organizuoja Jungtinį komitetų posėdį ir jam pirmininkauja arba paveda pirmininkauti vienam iš  Komitetų pirmininkų. 

14. Pirmininkas pirmajame naujai sudaryto ar atnaujinto Komiteto posėdyje ir nesant Komiteto pirmininko, išklausęs ir įvertinęs Komiteto narių nuomonę, atrenka Komiteto pirmininko kandidatūrą ir teikia ją tvirtinti Valdybai. 

 

III SKYRIUS 

LMT VALDYBOS DARBO ORGANIZAVIMO TVARKA 

 

15. Valdyba yra kolegialus LMT valdymo organas, vykdantis LMT nuostatuose numatytas funkcijas. Valdybai vadovauja Valdybos pirmininkas, kuris pirmo Valdybos posėdžio metu išrenkamas bendru sutarimu arba slaptu balsavimu visų posėdyje dalyvaujančių Valdybos narių balsų dauguma. Valdybos pirmininkas renkamas penkerių metų kadencijai, išskyrus atvejus, kai jo įgaliojimai nutrūksta anksčiau arba Valdybos pirmininkas atsistatydina savo noru. Valdybos nariai kadencijos pradžioje gali bendru sutarimu nuspręsti, kad vyks Valdybos pirmininko rotacija tarp Valdybos narių kadencijos metu. Jei daugiau kaip pusė Valdybos narių motyvuotu sprendimu balsavo už Valdybos pirmininko atšaukimą, tuomet renkamas naujas Valdybos pirmininkas.  

16. Jei Valdybos pirmininkas atsistatydino ir nebuvo išrinktas naujas Valdybos pirmininkas ar dėl svarbių priežasčių nedalyvaujantis Valdybos pirmininkas kito Valdybos nario vadovauti posėdžiui paskirti negali, Valdybai laikinai vadovauja vyriausias amžiumi Valdybos narys. 

17. Valdybos posėdis yra pagrindinė Valdybos veiklos forma. Posėdyje visi Valdybos nariai balsavime turi po vieną balsą.  

18. Į Valdybos posėdžius be balsavimo teisės kviečiami Pirmininkas, Pirmininko pavaduotojas, Komitetų pirmininkai, o Valdybos pirmininko pavedimu gali būt kviečiami Administracijos atstovas(-ai)  ir kiti asmenys. 

19. Valdybos posėdžiai paprastai rengiami kartą per mėnesį. Posėdžiai gali būti organizuojami akivaizdžiuoju, nuotoliniu arba mišriu būdu.   

20. Valdybos posėdį inicijuoja Valdybos pirmininkas. Neeilinis Valdybos posėdis gali būti rengiamas Pirmininko arba ne mažiau kaip trijų Valdybos narių siūlymu.  

21. Valdybos posėdžiai gali būti vieši, išskyrus tuos klausimus, kuriais reikia laikytis konfidencialumo ar jeigu Lietuvos Respublikos teisės aktai nenustato kitaip. Valdybos nario (-ių) prašymu ar Valdybos pirmininko (arba jį pavaduojančio asmens) sprendimu posėdis arba jo dalis skelbiamas uždaru, kai tai būtina siekiant apsaugoti privačią informaciją apie asmeninį ar šeimos gyvenimą, informaciją, sudarančią valstybės, tarnybos, profesinę, komercinę ar banko paslaptį, taip pat kitais atvejais, nurodant motyvus, dėl kurių posėdis negali būti viešas. Informacija apie viešai svarstomus klausimus ir susijusi medžiaga skelbiama LMT tinklalapyje ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki posėdžio nurodant stebėtojų registravimosi būdą. Sekretorius atsakingas už pageidaujančių dalyvauti posėdyje registraciją ir informavimą. 

22. Valdybos posėdžio darbotvarkės projektą rengia Valdybos pirmininkas kartu su Sekretoriumi. Į darbotvarkės projektą įtraukiami Valdybos narių, Pirmininko, Komitetų pirmininkų, Administracijos siūlomi klausimai. Kartu su svarstomu klausimu pateikiama susijusi medžiaga ir jos apibendrinimas ir, pagal galimybes, siūlomo Valdybos nutarimo projektas. Sekretoriui klausimai su visa medžiaga turi būti pateikti ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki posėdžio dienos.  

23. Apie rengiamo Valdybos posėdžio laiką ir vietą ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas (išskyrus force majeure atvejus) elektroniniu paštu pranešama visiems Valdybos nariams, Pirmininkui, Pirmininko pavaduotojui, Komitetų pirmininkams, taip pat kviestiniams asmenims išsiunčiant jiems darbotvarkės projektą ir su svarstysimais klausimais susijusią medžiagą.  

24. Valdyba kalendorinių metų pradžioje sudaro metinį posėdžių darbo planą ir informuoja apie jį Pirmininką ir Komitetų pirmininkus.   

25. Valdybos posėdis yra teisėtas, jei jame dalyvauja daugiau nei pusė Valdybos narių. 

26. Posėdžiams pirmininkauja Valdybos pirmininkas arba jo įgaliotas pirmininkauti Valdybos narys. 

27. Valdybos posėdžio pradžioje tvirtinama posėdžio darbotvarkė ir apžvelgiama anksčiau priimtų sprendimų įgyvendinimo eiga. Bet kurio Valdybos nario siūlymu posėdžio darbotvarkė gali būti pakeista ar papildyta paprasta posėdyje dalyvaujančių Valdybos narių balsų dauguma.  

28. Svarstomą klausimą Valdybos posėdyje pristato valdybos narys arba klausimą parengęs asmuo. Išklausomi norintys pasisakyti Valdybos nariai ir kiti posėdyje dalyvaujantys asmenys, taip pat paskelbiama Valdybos posėdyje nedalyvaujančių Valdybos narių iki jo pradžios raštu pateikta nuomonė. 

29. Valdybos posėdį protokoluoja Sekretorius, protokolas turi būti parengtas per 5 darbo dienas po įvykusio posėdžio dienos. Protokolai rengiami pagal LMT protokolų rengimo instrukciją. Protokolai susideda iš dviejų dalių – protokolo ir audiovizualinio įrašo. Posėdyje vykusios diskusijos protokole nėra aprašomos. Posėdis įrašomas ir išsaugomas DVS. Už posėdžio įrašo išsaugojimą ir protokolo parengimą atsako posėdžio sekretorius. Išsaugotas įrašas įkeliamas ir registruojamas atskirai tam skirtoje byloje DVS. Protokole būtina nurodyti įrašo registracijos datą bei registracijos numerį ir DVS priemonėmis jį susieti su įrašo dokumento kortele. Posėdžio pirmininkui pasirašius protokolą, Sekretorius per DVS supažindina  su sprendimais, išvadomis, nutarimais Komitetų pirmininkus ir  Administracijos padalinių,  susijusių su svarstytais klausimais, vadovus. 

30. Valdybos nutarimai priimami bendru sutarimu, atviru arba slaptu (pvz., dėl asmenų) balsavimu. Valdybos nutarimas yra priimtas, jeigu jam pritaria daugiau kaip pusė visų dalyvaujančių Valdybos narių. Posėdžio pirmininkas turi teisę pasiūlyti priimti nutarimą posėdyje dalyvaujančių Valdybos narių bendru sutarimu. Valdybos narių balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Valdybos pirmininko arba jį pavaduojančio (pirmininkaujančio) Valdybos nario balsas. 

31. Valdyba gali balsuoti ir elektroniniu paštu ar specializuota skaitmeninės prieigos balsavimo programa, užtikrinančia asmens identifikavimą. Šiuo atveju nutarimo projektą Valdybos nariams pateikia Valdybos pirmininkas arba jį pavaduojantis Valdybos narys, nurodydamas tokio balsavimo priežastis ir paaiškindamas teikiamą nutarimo projektą suteikdamas galimybę balsuoti: už; prieš, susilaikau; reikalauju posėdžio. Nutarimas yra teisėtas, jeigu per balsuoti skirtą laikotarpį (ne trumpesnį kaip 3 darbo dienos) už nutarimą balsavo daugiau kaip pusė Valdybos narių ir nebuvo nė vieno reikalavimo rengti posėdį. 

32. Valdyba dalyvauja rengiant ir tvirtina LMT strategines veiklos kryptis ir prioritetus,  inicijuoja LMT strateginio plano  rengimą ir jį tvirtina.  

33. Valdyba, pradėdama savo darbą ir vėliau esant poreikiui, inicijuoja LMT išorinį veiklos ir (ar) finansinių ataskaitų auditą. 

34. Valdyba sudaro Komitetų narių atrankos komisijas, į kurias skiriami 3 Valdybos nariai, Pirmininkas  arba jo deleguotas narys ir Švietimo, mokslo ir sporto ministro deleguotas atstovas, bei tvirtina atrankos kriterijus. 

35. Valdyba gali pavesti Pirmininkui sudaryti darbo arba ekspertų grupes konkretiems klausimams parengti  numatant atlygį už šį darbą. 

36. Valdyba gali teikti dokumentų projektus Komitetams ir numato terminą  atsakymui gauti, kuris koreliuoja su Komitetų posėdžių periodiškumu, bet ne ilgiau kaip 10 darbo dienų (išskyrus force majeure atvejus). Komitetams iki numatyto termino nepateikus siūlymų ar prieštaraujančio vertinimo laikoma, kad projektui pritarta pagal nutylėjimą. 

37. Valdybos darbui organizuoti Pirmininkas skiria Administracijos darbuotojus ir reikiamus išteklius.  

 

IV SKYRIUS 

KOMITETŲ DARBO ORGANIZAVIMO TVARKA 

 

38. HSM komiteto kompetencija – humanitarinių ir socialinių mokslų bei meno sričių klausimai, GTM komiteto kompetencija – fizinių, žemės ūkio, biomedicinos ir technologijos mokslų sričių klausimai, MSP komiteto kompetencija – mokslo ir studijų politikos klausimai.  

39. HSM, GTM ir MSP komitetai rengia atskirus posėdžius galimai skirtingu laiku.  

40. Komitetų posėdžiai yra vieši, jeigu Lietuvos Respublikos teisės aktai nenustato kitaip. Komiteto nario (-ių) prašymu, ar Komiteto pirmininko (arba jį pavaduojančio asmens) sprendimu posėdis arba jo dalis skelbiamas uždaru, kai tai būtina siekiant apsaugoti privačią informaciją apie asmeninį ar šeimos gyvenimą, informaciją, sudarančią valstybės, tarnybos, profesinę, komercinę ar banko paslaptį, taip pat kitais atvejais, nurodant motyvus, dėl kurių posėdis negali būti viešas. Informacija apie viešai svarstomus klausimus ir susijusi medžiaga skelbiama LMT tinklalapyje ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki posėdžio. 

41. Asmenys, norintys dalyvauti viešame posėdyje, registruojasi, o jei dalyvauja nuotoliniu būdu, po registracijos jiems pateikiama posėdžio nuoroda.  

42. Uždarame posėdyje (jo dalyje) turi teisę dalyvauti tik Komitetų nariai, Pirmininkas, Pirmininko pavaduotojas, Valdybos pirmininkas ar jo įgaliotas Valdybos narys, Komiteto pirmininko pavedimu – Administracijos atstovas(-ai), posėdžio Sekretorius, klausimus rengę ir teikę valstybės tarnautojai ar darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį, kviestieji asmenys, kurie  susijęs su nagrinėjamu klausimu. 

43. Eiliniai Komitetų posėdžiai rengiami ne rečiau kaip du kartus per mėnesį Komitetų pirmininkų kvietimu. Neeilinis Komiteto posėdis gali būti rengiamas, jei to reikalauja Pirmininkas, Komiteto pirmininkas arba ne mažiau kaip 1/3 Komiteto narių. Neeilinio posėdžio medžiagą dėl objektyvių priežasčių galima teikti vėliau. Komiteto pirmininko kvietimu gali vykti pasitarimai, šie pasitarimai neprotokoluojami ir yra uždari. Komiteto posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja daugiau nei pusė jo narių. 

44. Laikotarpiu iki bus patvirtintas Komiteto pirmininkas, posėdžiams pirmininkauja vyriausias amžiumi Komiteto narys.  

45.  Naujai sudaryto  arba atnaujinto Komiteto pirmajam  posėdžiui ir nesant Komiteto pirmininko pirmininkauja Pirmininkas. Įvertinęs  Komiteto narių nuomonę  Pirmininkas atrenka Komiteto pirmininką ir teikia Valdybai tvirtinti. Valdybai nepatvirtinus kandidato procedūra kartojama. Komiteto pirmininkas tvirtinamas penkerių metų kadencijai, išskyrus atvejus, kai atsistatydina arba jo įgaliojimai nutrūksta anksčiau. 

46. Komiteto posėdžiui vadovauja Komiteto pirmininkas arba jo paskirtas Komiteto narys. Jei Komiteto pirmininkas dėl svarbių priežasčių kito Komiteto nario vadovauti posėdžiui paskirti negali, Komitetui laikinai vadovauja vyriausias amžiumi  Komiteto narys.  

47. Komiteto posėdžio darbotvarkės projektą rengia Komiteto pirmininkas kartu su Sekretoriumi. Klausimus Komiteto posėdžių darbotvarkėms gali teikti Komitetų nariai, Pirmininkas, Pirmininko pavaduotojas, Valdybos nariai, Administracijos skyrių vedėjai, taip pat kiti asmenys (pvz., ekspertų komisijų, programų vykdymo grupių vadovai). Teikiant klausimą, nurodomas jo teikimo teisinis pagrindas, pridedama su klausimu susijusi, išvadoms ir siūlymams priimti reikalinga medžiaga ir siūlomų priimti išvadų projektai. Sekretoriui klausimai su visa medžiaga turi būti pateikti ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas.  

48. Apie rengiamo Komiteto posėdžio laiką, vietą bei svarstyti pateiktus ir į darbotvarkės projektą įtrauktus klausimus ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio Sekretorius elektroniniu paštu praneša Komiteto nariams, Pirmininkui, Pirmininko pavaduotojui, Valdybos pirmininkui, kitų Komitetų pirmininkams, Administracijos skyrių vedėjams ir klausimus pateikusiems asmenims išsiųsdamas jiems darbotvarkės projektą ir su svarstysimais klausimais susijusią medžiagą.  

49. Svarstomą klausimą Komiteto posėdyje paprastai pristato jį pateikę asmenys arba atitinkamo Administracijos skyriaus vadovas ar jo įgaliotas asmuo. 

50. Komiteto posėdžio išvados, siūlymai ir nutarimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komiteto narių bendru sutarimu arba balsų dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia Komiteto pirmininko (arba jį pavaduojančio asmens) balsas.  

51. Komiteto posėdžio eigą protokoluoja Sekretorius, protokolas turi būti parengtas per 5 darbo dienas po įvykusio posėdžio dienos. Protokolai rengiami pagal LMT protokolų rengimo instrukciją. Protokolai registruojami LMT dokumentų valdymo sistemoje ir saugomi teisės aktuose nustatyta tvarka. Posėdžio pirmininkui pasirašius protokolą, Sekretorius supažindina Administracijos susijusio skyriaus vedėją su sprendimais, išvadomis, nutarimais per LMT dokumentų valdymo sistemą.  

52. Komitetas gali priimti išvadas, siūlymus ir nutarimus balsuodamas elektroniniu paštu. Šiuo atveju nutarimo projektą Komiteto nariams pateikia Komiteto pirmininkas, nurodydamas tokio balsavimo priežastis ir paaiškindamas teikiamą nutarimo projektą suteikdamas galimybę balsuoti: už; prieš, susilaikau; reikalauju posėdžio. Nutarimas yra teisėtas, jeigu per balsuoti skirtą laikotarpį (ne trumpesnį kaip 3 darbo dienos) už nutarimą balsavo daugiau kaip pusė Komitetų narių ir nebuvo nė vieno reikalavimo rengti posėdį.  

53. Klausimai, aprėpiantys aktualias bendras LMT veiklos temas ir daugiau nei vieno Komiteto kompetenciją (pavyzdžiui, rekomendacijos Valstybės institucijoms mokslo ir studijų politikos klausimais, Seimui teikiama Akademinės etikos kontrolieriaus kandidatūra, strateginės LMT veĩklos, doktorantūra ir podoktorantūra ir kt.), gali būti svarstomi Jungtiniame komitetų posėdyje. 

54. Jungtinis komitetų posėdis inicijuojamas Pirmininko arba Komitetų pirmininkų. Jungtinio komitetų posėdžio darbotvarkės projektą rengia Pirmininkas kartu su Komitetų pirmininkais. Į darbotvarkę įtraukiami Valdybos, Komitetų ir Administracijos siūlomi klausimai.  

55. Apie kviečiamo Jungtinio komitetų posėdžio laiką, vietą bei svarstyti parengtus ir į darbotvarkę įtrauktus klausimus ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki posėdžio elektroniniu paštu pranešama visiems Valdybos ir Komitetų nariams, Administracijos padalinių vadovams, išsiunčiant jiems darbotvarkę ir su svarstysimais klausimais susijusią medžiagą.  

56. Jungtiniam komitetų posėdžiui pirmininkauja Pirmininkas arba jo paskirtas Komiteto pirmininkas, posėdžio eigą protokoluoja ir protokolą parengia atitinkamo Komiteto Sekretorius.  

57. Jungtinio komitetų posėdžio išvados ir siūlymai priimami bendru sutarimu arba posėdyje dalyvaujančių Komitetų narių balsų dauguma. Jungtinio komitetų posėdžio protokolas, išvados ir siūlymai (jei buvo parengti kaip atskiri dokumentai) registruojami ir saugomi DVS. 

 

III SKYRIUS 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS 

 

58. Visus Reglamente nenumatytus procedūrinius ir kitus klausimus, kylančius Valdybos ir Komitetų posėdžių metu, siūlo spręsti posėdžio pirmininkas. Sprendimas, posėdžio pirmininkui išdėsčius motyvus, priimamas posėdžio dalyvių balsų dauguma. 

59. Posėdžio metu naudoti asmenines vaizdo kameras, fotoaparatus, taip pat kitas garso ir vaizdo įrašymo priemones draudžiama. Sprendimą dėl leidimo posėdžio metu daryti garso ir vaizdo įrašus priima posėdžio pirmininkas. 

60. Viešų posėdžių protokolai yra skelbiami LMT tinklalapyje ne vėliau kaip po 10 darbo dienų.  

61. LMT nariai privalo laikytis Pirmininko nustatytos interesų konfliktų vengimo tvarkos.  

 

part_9667818956694bc6af2b93e9cb54c7d6_end