LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ŽEMĖS ŪKIO MINISTRO 2006 M. BIRŽELIO 28 D. ĮSAKYMO NR. 3D-266 „DĖL ASOCIACIJŲ, VIENIJANČIŲ ASMENIS, UŽSIIMANČIUS ŽEMĖS ŪKIO IR MIŠKŲ ŪKIO BEI ALTERNATYVIĄJA VEIKLA, NARYSTĖS EUROPOS SĄJUNGOS IR KITOSE TARPTAUTINĖSE ORGANIZACIJOSE MOKESČIO MOKĖJIMO IR ATSTOVAVIMO JOSE FINANSAVIMO TAISYKLIŲ“ PAKEITIMO

 

2016 m. balandžio 13 d. Nr. 3D-208

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. birželio 28 d. įsakymą Nr. 3D-266 „Dėl asociacijų, vienijančių asmenis, užsiimančius žemės ūkio ir miškų ūkio bei alternatyviąja veikla, narystės Europos Sąjungos ir kitose tarptautinėse organizacijose mokesčio mokėjimo ir atstovavimo jose finansavimo taisyklių“, ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ASOCIACIJŲ, VIENIJANČIŲ ASMENIS, UŽSIIMANČIUS ŽEMĖS ŪKIO IR MIŠKŲ ŪKIO BEI ALTERNATYVIĄJA VEIKLA, NARYSTĖS EUROPOS SĄJUNGOS IR (ARBA) KITOSE TARPTAUTINĖSE ORGANIZACIJOSE MOKESČIO MOKĖJIMO IR ATSTOVAVIMO JOSE FINANSAVIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 9.35 punktu,

t v i r t i n u Asociacijų, vienijančių asmenis, užsiimančius žemės ūkio ir miškų ūkio bei alternatyviąja veikla, narystės Europos Sąjungos ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose mokesčio mokėjimo ir atstovavimo jose finansavimo taisykles (pridedama).“

 

 

 

Žemės ūkio ministrė                                                                                              Virginija Baltraitienė


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2006 m. birželio 28 d. įsakymu Nr. 3D-266

(Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2016 m. balandžio 13 d. įsakymo Nr. 3D-208

redakcija)

 

ASOCIACIJŲ, VIENIJANČIŲ ASMENIS, UŽSIIMANČIUS ŽEMĖS ŪKIO IR MIŠKŲ ŪKIO BEI ALTERNATYVIĄJA VEIKLA, NARYSTĖS EUROPOS SĄJUNGOS IR (ARBA) KITOSE TARPTAUTINĖSE ORGANIZACIJOSE MOKESČIO MOKĖJIMO IR VEIKLOS, SUSIJUSIOS SU ATSTOVAVIMU JOSE, FINANSAVIMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asociacijų, vienijančių asmenis, užsiimančius žemės ūkio ir miškų ūkio bei alternatyviąja veikla, narystės Europos Sąjungos ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose mokesčio mokėjimo ir veiklos, susijusios su atstovavimu jose, finansavimo taisyklės (toliau – taisyklės) reglamentuoja asociacijų, vienijančių asmenis, užsiimančius žemės ūkio ir miškų ūkio bei alternatyviąja veikla, narystės Europos Sąjungos ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose mokesčio mokėjimo ir veiklos, susijusios su atstovavimu jose, finansavimo (toliau – parama) iš valstybės biudžeto lėšų tvarką.

2. Šios taisyklės parengtos atsižvelgiant į Valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrąsias administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. lapkričio 8 d. įsakymu Nr. 3D-979 „Dėl valstybės pagalbos žemės ūkiui, maisto ūkiui, žuvininkystei ir kaimo plėtrai ir kitų iš valstybės biudžeto lėšų finansuojamų priemonių bendrųjų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Bendrosios administravimo taisyklės), ir kitus teisės aktus.

3. Parama gali būti skirta atstovauti asociacijų, vienijančių asmenis, užsiimančius žemės ūkio ir miškų ūkio bei alternatyviąja veikla (toliau – asociacijų), nariams ES ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose.

4. Šiose Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos:

4.1. Agentūra – Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos;

4.2. CEJA − Europos jaunųjų ūkininkų taryba;

4.3. CEPF − Europos miškų savininkų konfederacija;

4.4. COPA/COGECA – ES žemės ūkio organizacijų komitetas, ES žemės ūkio kooperatyvų generalinė konfederacija;

4.5. ELARD – Europos „Leader“ ir kaimo plėtros asociacijos;

4.6. ELO – Europos žemės savininkų organizacija;

4.7. EMB – Europos pieno taryba;

4.8. ERA − Europos kaimiškasis aljansas;

4.9. ES – Europos Sąjunga;

4.10. IFOAM ES − Europos Sąjungos tarptautinės organinės žemdirbystės judėjimų federacijos;

4.11. Ministerija – Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija;

4.12. PREPARE − Kaimų partnerystės tinklas;

4.13. Paramos paraiška (toliau – paraiška) – pareiškėjo užpildytas taisyklių priede nustatytos formos dokumentas, teikiamas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijai siekiant gauti paramą asociacijų narystės ES ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose mokesčiui mokėti ir asociacijų atstovavimo jose išlaidoms finansuoti.

4.14. Samdomasis darbuotojas – asmuo, pagal sutartį su darbdaviu įsipareigojęs dirbti arba eiti tam tikras pareigas pagal darbovietėje nustatytą darbo tvarką ir gaunantis sulygtą darbo užmokestį.

II SKYRIUS

REMIAMA VEIKLA

 

5. Remiant asociacijų narystę ES ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose, siekiama padėti asociacijoms atstovauti savo narių ir kitų asmenų, užsiimančių žemės ūkio ir miškų ūkio bei alternatyviąja veikla, interesams ES ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose dalyvaujant ES ir (arba) tarptautinių teisės aktų peržiūroje, palaikant ir plėtojant ryšius su ES ir (arba) kitomis tarptautinėmis institucijomis bei kitų šalių panašiomis organizacijomis formuojant bendras pozicijas, darant įtaką skatinant sektorių plėtrą, viešinant savo veiklą.

6. Teikiant paramą siekiama:

6.1. užtikrinti asociacijų atstovų dalyvavimą ES ir (arba) kitų tarptautinių organizacijų bei Europos Komisijos organizuojamuose renginiuose, esant šių organizacijų kvietimams;

6.2. remti asociacijų veiklą atliekant ES ir (arba) tarptautinių teisės aktų peržiūrą, formuojant bendras pozicijas;

6.3. sudaryti sąlygas Lietuvos asociacijoms gauti iš ES ir (arba) kitų tarptautinių organizacijų informaciją ir ja dalytis su savo asociacijų nariais ir kitais žemės ūkio, miškų ūkio ir kaimo plėtros sektoriaus dalyviais;

6.4. remti asociacijų atstovavimo ES ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose veiklos viešinimą.

III SKYRIUS

GALIMI PAREIŠKĖJAI

 

7. Galimi pareiškėjai – Lietuvos Respublikoje registruotos asociacijos, vienijančios fizinius ir (ar) juridinius asmenis, užsiimančius žemės ūkio, miškų ūkio ir (arba) alternatyviąja veikla, ir esančios ES ir (arba) kitų tarptautinių organizacijų narės arba dalyvaujančios ES ir (arba) kitų tarptautinių organizacijų sudarytų darbo grupių veikloje bei savo veiklos įstatuose arba kituose jiems prilyginamuose dokumentuose nurodančios veiklą, susijusią su dalyvavimu ES ir (arba) kitų tarptautinių organizacijų veikloje (toliau – pareiškėjai).

 

IV SKYRIUS

TINKAMUMO SĄLYGOS PAREIŠKĖJAMS IR PROJEKTAMS

 

8. Tinkamumo sąlygos pareiškėjui ir projektui:

8.1. pareiškėjas nėra bankrutuojantis arba likviduojamas;

8.2. paraišką (1 priedas) teikia subjektas, įvardytas galimu pareiškėju šių Taisyklių III skyriuje;

8.3. asociacijų narystės ES ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose mokesčio mokėjimo ir asociacijų atstovavimo jose finansavimo projekto (toliau – projektas) veikla ir išlaidos yra susijusios su remiama priemonės veikla, nurodyta šių Taisyklių II skyriuje;

8.4. išlaidos, kurioms finansuoti prašoma lėšų, nebuvo ir nėra finansuojamos iš kitų nacionalinių ir ES programų;

8.5. pareiškėjas turi ne trumpesnę kaip 1 metų patirtį, susijusią su dalyvavimu ES ir (arba) kitų tarptautinių organizacijų veikloje;

8.6. pareiškėjo samdomieji darbuotojai, atsakingi už atstovavimo ES ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose veiklą, turi ne mažesnę kaip 1 metų darbo patirtį, susijusią su numatomomis atlikti pareigomis, ir moka anglų, prancūzų arba vokiečių kalbą ne žemesniu kaip B1 lygiu.

V SKYRIUS

ĮSIPAREIGOJIMAI

 

9. Po sprendimo skirti lėšas pareiškėjas tampa paramos gavėju ir įsipareigoja:

9.1. bendradarbiauti su projekto įgyvendinimą kontroliuojančiais asmenimis: laiku teikti jiems visą prašomą informaciją, susijusią su projekto įgyvendinimu, leisti asmenims, vykdantiems kontrolės ir tikrinimo funkcijas, atlikti dokumentų patikrinimus, patikras vietoje;

9.2. per reikalavime nurodytą terminą grąžinti Agentūrai nepagrįstai išmokėtą lėšų avansą (jo dalį) ar lėšas (jų dalį), ir (arba) permokėtą lėšų avansą ar lėšas;

9.3. ne trumpiau kaip 10 metų nuo paskutinės pagal šias taisykles skirtos paramos suteikimo dienos saugoti visą su paraiška ir vykdomu projektu susijusią medžiagą ir dokumentus;

9.4. nesiekti gauti lėšų iš kitų nacionalinių ir ES programų toms pačioms išlaidoms, numatytoms paraiškoje pagal šias taisykles, finansuoti.

 

VI SKYRIUS

PARAMOS DYDIS IR PRELIMINARUS LĖŠŲ PASKIRSTYMAS

 

10. Suteikiamos paramos dydis skaičiuojamas atsižvelgiant į tinkamas finansuoti projekto išlaidas.

11. Finansuojama iki 95 proc. tinkamų finansuoti išlaidų sumos.

12. Preliminarus paramos lėšų paskirstymas:

12.1. asociacijoms, kurios yra CEJA, CEPF, COPA/COGECA, ELARD, ELO, EMB, ERA, IFOAM ES, PREPARE narės ir prašo paramos atstovavimo šiose organizacijose išlaidoms padengti – iki 80 proc. visų einamaisiais metais priemonei skirtų lėšų;

12.2. kitoms, nei 12.1 papunktyje nurodytos, asociacijoms – iki 20 proc. visų einamaisiais metais priemonei skirtų lėšų.

13. Taisyklių 12 punkte nurodytas preliminarus lėšų paskirstymas gali būti keičiamas, jei pagal nustatytas proporcijas pateikiama mažiau tinkamų finansuoti paraiškų.

 

VII SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

14. Tinkamomis finansuoti pripažįstamos:

14.1. patirtos einamaisiais paraiškos užregistravimo ministerijoje metais iki galutinio mokėjimo prašymo pateikimo datos;

14.2. būtinos projektui vykdyti ir numatytos paraiškoje;

14.3. realiai suplanuotos, pagrįstos ir neviršijančios vidutinių rinkos kainų;

14.4. faktiškai padarytos ir paramos gavėjo apskaitoje užfiksuotos išlaidos, pagrįstos dokumentų originalais arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintomis kopijomis, ir kurios gali būti nustatytos patikros vietoje metu.

15. Tinkamų finansuoti išlaidų rūšys projekto įgyvendinimo metu:

15.1. patalpų nuomos, komunalinių paslaugų išlaidos, neviršijant 5 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;

15.2. darbuotojų, atsakingų už projekto įgyvendinimą, samdymo išlaidos:

15.2.1. neviršijant 10 Eur už val., neišskaičiuojant darbuotojui ir darbdaviui privalomų mokėti mokesčių, jei darbuotojo veikla susijusi su darbu vienoje darbo grupėje (komitete), kuri sudaryta ES ir (arba) kitos tarptautinės organizacijos, arba jei ES ir (arba) kita tarptautinė organizacija nėra sudariusi darbo grupių (komitetų);

15.2.2. neviršijant 13 Eur už val., neišskaičiuojant darbuotojui ir darbdaviui privalomų mokėti mokesčių, jei darbuotojo veikla susijusi su darbu dviejose arba trijose darbo grupėse (komitetuose), kurios sudarytos ES ir (arba) kitos tarptautinės organizacijos;

15.2.3. neviršijant 16 Eur už val., neišskaičiuojant darbuotojui ir darbdaviui privalomų mokėti mokesčių, jei darbuotojo veikla susijusi su darbu keturiose ir daugiau darbo grupėse (komitetuose), kurios sudarytos ES ir (arba) kitos tarptautinės organizacijos;

15.3. kelionės (kuro pirkimo ir (arba) visuomeninio transporto išlaidos) ir (ar) transporto nuomos Lietuvos teritorijoje išlaidos, nakvynės išlaidos (jei renginys vyksta ilgiau kaip 1 dieną), dienpinigių išlaidos (dienpinigių išlaidos kompensuojamos tik darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis vadovaujantis Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 „Dėl Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo biudžetinėse įstaigose taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo taisyklės). Kelionės ir (ar) transporto nuomos Lietuvos teritorijoje išlaidos gali sudaryti ne daugiau kaip 15 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų;

15.4. dalyvavimo ES ir (arba) kitos tarptautinės organizacijos organizuojamuose renginiuose išlaidos (kelionės ir (arba) transporto nuomos, sveikatos draudimo išlaidos, nakvynės išlaidos, viešojo transporto užsienio valstybės teritorijoje, išskyrus taksi, išlaidos, dienpinigiai (dienpinigiai kompensuojami tik samdomiems darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis, vadovaujantis Tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo taisyklėmis). Tinkamomis finansuoti su dalyvavimu renginyje užsienyje susijusios išlaidos turi būti patiriamos renginio dienomis. Tinkamomis išlaidomis taip pat gali būti pripažįstamos kelionės išlaidos, patirtos vieną dieną prieš renginį ir kitą dieną po renginio. Dienpinigių išlaidos ir išlaidos gyvenamojo ploto nuomai negali viršyti Lietuvos Respublikos finansų ministro 1996 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. 116 „Dėl dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos normų vykstantiems į užsienio komandiruotes“ patvirtintų dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos normų;

15.5. dalyvavimo renginiuose mokesčio (jei tokį nustato organizatoriai) išlaidos;

15.6. kanceliarinių prekių įsigijimo išlaidos, kurių suma negali viršyti 60 Eur;

15.7. ryšių (telefoninių pokalbių, interneto) ir pašto išlaidos, kurių suma negali viršyti 180 Eur;

15.8. informacijos sklaidos, susijusios su atstovavimu ES ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose, išlaidos (seminarai, informacinė medžiaga);

15.9. asociacijų narystės ES ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose mokesčių išlaidos.

16. Gali būti finansuojamas ne daugiau kaip vienas visą darbo dieną (8 val.) dirbančio darbuotojo etatas. Jei dirbama ne visą darbo dieną, dirbančių darbuotojų bendras darbo laikas per vieną darbo dieną, negali viršyti 8 darbo valandų. Darbuotojų samdymo išlaidos gali sudaryti ne daugiau kaip 50 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų.

17. Pridėtinės vertės mokestis (PVM) pagal šias taisykles nėra tinkama finansuoti išlaida, išskyrus atvejus, kai jį  už numatomų įsigyti (įsigytų) ir (arba) importuoti (importuotų) prekių ir (arba) paslaugų vertę sumoka lėšų gavėjas, nesantis PVM mokėtojas, ir įsipareigoja nesiekti jo susigrąžinti iš valstybės biudžeto.

18. Netinkamos finansuoti projekto išlaidos yra:

18.1. išlaidos, nenumatytos projekte, nesusijusios su projektu ir remiama veikla, neatitinkančios Taisyklių 14 punkte numatytų reikalavimų ir (arba) neįvardytos Taisyklių 15 punkte;

18.2. atlyginimas asociacijų samdomiems darbuotojams, kurių planuojamas darbo krūvis nėra pagrįstas ar veikla nėra susijusi su atstovavimu ES ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose;

18.3. turto įsigijimo išlaidos;

18.4. išlaidos, numatytos projekte, tačiau finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir (ar) ES fondų.

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

19. Ministerija savo interneto tinklalapyje www.zum.lrv.lt paskelbia apie paraiškų priėmimą projektams remti. Skelbime priimti paraiškas pateikiama informacija, nurodyta Pagrindinių reikalavimų prisiimant įsipareigojimus mokėti paramą iš valstybės biudžeto lėšų žemės ūkio ir žuvininkystės srityse aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2014 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. 3D-652 „Dėl Pagrindinių reikalavimų prisiimant įsipareigojimus mokėti paramą iš valstybės biudžeto lėšų žemės ūkio ir žuvininkystės srityse aprašo patvirtinimo“, 3 punkte.

20. Pareiškėjai, norintys gauti paramą, per skelbime nustatytą laikotarpį pateikia ministerijai šiuos dokumentus (kopijos tvirtinamos pareiškėjo parašu ir įrašu „Kopija tikra“):

20.1. paraišką (1 priedas) (paraiška pateikiama spausdintine ir elektronine forma);

20.2. pareiškėjo veiklos įstatų arba kito jiems prilyginamo dokumento, kuriuo pagrindžiama veikla, susijusi su dalyvavimu ES ir (arba) kitų tarptautinių organizacijų veikloje, kopiją;

20.3. pažymą apie turimą patirtį įgyvendinant panašius projektus, susijusius su dalyvavimu ES ir kitų tarptautinių organizacijų veikloje;

20.4. samdomų darbuotojų gyvenimo aprašymus (parengtus „Europass“ CV formatu).

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

21. Užregistravus paraišką, atliekamas administracinės atitikties ir tinkamumo skirti lėšas vertinimas, kuris negali trukti ilgiau kaip 10 darbo dienų.

22. Paraiškų administracinės atitikties ir tinkamumo skirti lėšas vertinimą atlieka ministerijos Kaimo plėtros departamento Tautinio paveldo ir mokymo skyrius (toliau – sekretoriatas). Paraiškų administracinės atitikties ir tinkamumo skirti lėšas vertinimo metu patikrinama, ar paraiška yra tinkamai užpildyta ir ar pateikti visi paraiškoje nurodyti dokumentai.

23. Tuo atveju, jei atliekant paraiškų administracinės atitikties ir tinkamumo skirti lėšas vertinimą yra nustatoma, kad pareiškėjas pateikė ne visus paraiškoje nurodytus dokumentus ir (arba) paraiška netinkamai užpildyta, pareiškėjui siunčiamas pranešimas, kuriuo prašoma pateikti trūkstamus dokumentus ir (arba) patikslintus duomenis ir nustatomas ne trumpesnis kaip 5 darbo dienų terminas, per kurį pareiškėjas turi trūkstamus dokumentus ir (arba) patikslintus duomenis pateikti. Per sekretoriato pranešime nustatytą laiką nepateikus reikalaujamų dokumentų ar trūkstamos informacijos, Žemės ūkio ministerijos kancleriui siūloma priimti sprendimą dėl paraiškos atmetimo.

24. Atliekant tinkamumo skirti lėšas vertinimą, sekretoriatas turi įvertinti pareiškėjo ir projekto atitiktį III ir IV skyriuose nurodytiems reikalavimams pareiškėjams ir projektams.

25. Administracinės atitikties ir tinkamumo skirti lėšas vertinimas atliekamas pagal vertinimo lentelę (2 priedas), įrašant į ją duomenis.

26. Sekretoriatas, atlikęs gautų paraiškų vertinimą, parengia paraiškų vertinimo rezultatų suvestinę, kurią pateikia svarstyti Žemdirbių švietimo, konsultavimo priemonių, žemės ūkio parodų ir mokslinių tyrimų atrankos komitetui, sudarytam Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2010 m. sausio 22 d. įsakymu Nr. 3D-34 „Dėl Žemdirbių švietimo, konsultavimo priemonių, žemės ūkio parodų ir mokslinių tyrimų atrankos komiteto sudarymo ir jo darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Priemonių atrankos komitetas).

27. Tuo atveju, kai, atlikus paraiškų administracinės atitikties ir tinkamumo skirti lėšas vertinimą, visoms paraiškoms finansuoti lėšų nepakanka ir tinkamų finansuoti paraiškų prašoma paramos suma viršija 12 punkte nurodytą preliminarų lėšų paskirstymą pagal žemės ūkio ministro įsakymu patvirtintą skirti priemonei paramos sumą, Priemonių atrankos komiteto siūlymu parama, išskyrus asociacijų narystės ES ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose mokestį, proporcingai mažinama, visiems tinkamiems gauti paramą pareiškėjams.

 

X SKYRIUS

PARAMOS SUTEIKIMAS IR ATSISKAITYMAS UŽ LĖŠŲ PANAUDOJIMĄ

 

28. Žemės ūkio ministerijos kancleris, remdamasis Priemonių atrankos komiteto posėdžio protokolu, priima sprendimą dėl visos prašomos paramos sumos ar mažesnės paramos sumos skyrimo. Tais atvejais, kai skiriama mažesnė nei nurodyta paraiškoje paramos suma, ministerija per 5 darbo dienas informuoja pareiškėją apie skirtą paramos sumą bei paramos sumažinimo priežastis ir paprašo pareiškėjo patikslinti tinkamų finansuoti išlaidų sąrašą ir, jei reikia, kitus paraiškoje nurodytus duomenis, susijusius su skiriama paramos suma. Žemės ūkio ministerijos kancleriui priėmus sprendimą (toliau – Sprendimas) dėl paramos skyrimo, pareiškėjas tampa paramos gavėju.

29. Sprendimą dėl paramos neskyrimo, remdamasis Priemonių atrankos komiteto protokolu, priima Žemės ūkio ministerijos kancleris. Apie sprendimą neskirti paramos pareiškėją informuoja ministerija per 10 darbo dienų, išsiųsdama jam raštą, kuriame nurodo paraiškos atmetimo ar paramos neskyrimo priežastis ir tokio sprendimo apskundimo tvarką.

30. Žemės ūkio ministerijos kanclerio potvarkiu įformintas Sprendimas dėl paramos skyrimo, Priemonių atrankos komiteto posėdžio protokolo, paraiškų ir jose nurodytus duomenis tikslinančių dokumentų kopijos per 5 darbo dienas nuo Sprendimo dėl paramos skyrimo priėmimo dienos perduodamos Agentūros Tiesioginės paramos departamento Nacionalinės paramos skyriui el. paštu nacparama@nma.lt ir raštu žemės ūkio ministro nustatyta tvarka.

31. Agentūra, gavusi 30 punkte nurodytus dokumentus, per 10 darbo dienų nuo jų gavimo informuoja paramos gavėją apie priimtą Sprendimą dėl paramos skyrimo, lėšų išmokėjimo ir atsiskaitymo už jų panaudojimą tvarką. Išmokėdama lėšas, paramos gavėjui Agentūra taiko išlaidų kompensavimo su avanso mokėjimu būdą. Paramos gavėjui išmokamas 50 proc. Sprendime dėl paramos skyrimo numatytos paramos sumos avansas, jei Sprendime dėl paramos skyrimo nenumatyta kitaip.

32. Jeigu paramos lėšų negalima išmokėti dėl paraiškose ir (arba) Sprendime dėl paramos skyrimo pastebėtų klaidų ar kitų neatitikimų, nepriklausančių nuo Agentūros valios, ir šiems netikslumams ištaisyti reikalingas papildomas laikas, paramos lėšos išmokamos paramos gavėjams pateikus paraiškoje nurodytos informacijos patikslinimą ar gavus ministerijos patikslintą Sprendimą.

33. Įgyvendinant projektą, nekeičiant paraiškos, galimas iki 20 proc. paramos sumos viršijimas pagal atskiras išlaidų rūšis, išskyrus išlaidų rūšis, nurodytas 15.1, 15.2, 15.6 ir 15.7 papunkčiuose, neviršijant bendros Sprendime dėl paramos skyrimo ir paraiškoje numatytos sumos. Paraiškos pakeitimas dėl didesnio kaip 20 proc. išlaidų viršijimo pagal atskiras išlaidų rūšis, kurios nustatytos paraiškoje, negalimas. Išlaidos, kurios viršija paramos sumą pagal atskiras išlaidų rūšis daugiau kaip 20 proc., ir išlaidos, kurios nėra numatytos šiose taisyklėse ir paraiškoje, nefinansuojamos.

34. Paramos gavėjas, norėdamas pakeisti paraiškos duomenis, nesusijusius su paramos gavėjo paraiškoje prisiimtais įsipareigojimais ir Sprendime dėl paramos skyrimo nurodyta informacija, iki Taisyklių 37 punkte nurodyto galutinio mokėjimo prašymo pateikimo termino raštu informuoja Agentūrą ir nurodo norimas pakeisti paraiškos sąlygas ir keitimo priežastis. Jei Agentūra paraiškos duomenų pakeitimams pritaria, apie tai ji per 10 darbo dienų informuoja paramos gavėją raštu. Jei Agentūra nepritaria prašomiems paraiškos duomenų pakeitimams, apie tai ji per 10 darbo dienų paramos gavėją informuoja raštu, nurodydama priežastis.

35. Paramos gavėjas turi suderinti su ministerija paraiškos keitimus tais atvejais, kai keičiama projekto apimtis, pratęsiamas projekto įgyvendinimo laikotarpis ir (arba) keičiami paraiškoje nustatyti paramos gavėjo įsipareigojimai. Šiuo atveju paramos gavėjas ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki Taisyklių 37 punkte nurodyto galutinio mokėjimo prašymo pateikimo termino raštu informuoja ministeriją ir nurodo norimas pakeisti paraiškos sąlygas ir keitimo priežastis. Jei ministerija paraiškos pakeitimams pritaria, apie tai ji per 10 darbo dienų informuoja paramos gavėją ir Agentūrą raštu. Jei ministerija nepritaria prašomiems paraiškos duomenų pakeitimams, apie tai ji per 10 darbo dienų paramos gavėją informuoja raštu, nurodydama priežastis.

36. Paramos gavėjas už projekto įgyvendinimo metu patirtas išlaidas ar jų dalį turi atsiskaityti Agentūros Kaimo plėtros ir žuvininkystės programų departamento teritoriniams paramos administravimo skyriams (toliau – TERPAS) pateikdamas tarpinį mokėjimo prašymą ar galutinį mokėjimo prašymą (toliau – mokėjimo prašymas). Mokėjimo prašymo formą nustato Agentūra ir skelbia svetainėje www.nma.lt. Kartu su mokėjimo prašymu pateikiama tinkamų finansuoti išlaidų, nurodant lėšas pagal išlaidų sąrašą, ataskaita, išlaidų pagrindimo ir išlaidų apmokėjimo įrodymo dokumentų patvirtintos kopijos ir ataskaita apie paraiškoje numatyto projekto įgyvendinimo rezultatus. Mokėjimo prašymą paramos gavėjas turi įteikti asmeniškai, per įgaliotą asmenį, per kurjerį arba registruota pašto siunta. Kitais būdais pateikti mokėjimo prašymai nepriimami.

37. Tuo atveju, kai paramos gavėjas nenumato teikti tarpinio mokėjimo prašymo, galutinis mokėjimo prašymas Agentūros TERPAS turi būti pateiktas ne vėliau kaip iki einamųjų metų lapkričio 15 d. Jei paramos gavėjas panaudojo visas avansu išmokėtas lėšas iki einamųjų metų lapkričio 15 d., gali pateikti tarpinį mokėjimo prašymą ir prie jo pridedamus dokumentus, pagal kuriuos atsiskaitoma už avansu gautas lėšas. Agentūrai teigiamai įvertinus pateiktą tarpinį mokėjimo prašymą, išmokama likusi paramos sumos dalis, už kurią paramos gavėjas atsiskaito įgyvendinęs projektą, iki einamųjų metų gruodžio 23 d. pateikdamas galutinį mokėjimo prašymą ir prie jo pridedamus dokumentus.

38. Jeigu vertinant mokėjimo prašymą kyla neaiškumų arba mokėjimo prašymui tinkamai įvertinti trūksta informacijos, Agentūra siunčia paramos gavėjui paklausimą, kuriame prašoma per Agentūros nustatytą, bet ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, terminą nuo paklausimo gavimo dienos pateikti trūkstamą informaciją ir (arba) dokumentus. Jei per Agentūros nustatytą laiką paramos gavėjas nepateikia prašomų dokumentų ir (arba) informacijos, mokėjimo prašymas vertinamas pagal turimus duomenis.

39. Paramos gavėjams reikalingų išmokėti lėšų užsakymas ir jų išmokėjimas, ataskaitų teikimas ministerijai, pareiškėjų ir paramos gavėjų skundų nagrinėjimas vykdomas Bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka ir terminais.

40. Jei vertinant mokėjimo prašymą kyla įtarimų, kad dokumentuose pateikta netiksli, neišsami arba klaidinanti informacija, Agentūra savo nustatyta tvarka gali atlikti užsakomąją patikrą vietoje. Paramos gavėjas privalo leisti Agentūros tarnautojams atlikti patikrą.

41. Pažeidimai nustatomi, sprendimai dėl paramos neskyrimo, nutraukimo ir sumažinimo priimami ir grąžintinos lėšos administruojamos Bendrųjų administravimo taisyklių ir Agentūros nustatyta tvarka.

XI SKYRIUS

SANKCIJŲ TAIKYMAS

 

42. Paramos gavėjui nesilaikant ar pažeidžiant šiose Taisyklėse ar paraiškoje nustatytas paramos suteikimo sąlygas, parama gali būti sumažinama ir reikalaujama grąžinti ar neskiriama.

43. Parama sumažinama, jei:

43.1. paramos gavėjas dėl nepateisinamų priežasčių (pateisinamomis priežastimis laikomos force majeure aplinkybės) mokėjimo prašymą pateikia pavėluotai. Pavėluotai teikiami mokėjimo prašymai priimami 60 darbo dienų nuo Taisyklių 37 punkte nurodyto vėliausio termino pabaigos, už kiekvieną pavėluotą darbo dieną išmokamą paramos sumą mažinant 1 (vienu) proc. nuo mokėjimo prašyme deklaruotų patirtų tinkamų finansuoti išlaidų;

43.2. paramos gavėjas neįvykdė bent vieno paraiškoje nurodyto projekto įgyvendinimo rodiklio (mažesne kaip 80 proc. apimtimi nuo paraiškoje suplanuotos reikšmės). Paramos suma, skirta projektui įgyvendinti, sumažinama 5 (penkiais) proc. skirtos paramos sumos.

44. Paramą reikalaujama grąžinti, jei, paramos gavėjui įgyvendinus projektą ir pateikus mokėjimo prašymą, Agentūra nustato, kad paramos gavėjas netinkamai panaudojo paramos lėšas ar buvo išmokėta didesnė paramos suma, nei buvo patirta tinkamų finansuoti išlaidų. Tokiu atveju Agentūra sustabdo paramos lėšų mokėjimą ir pareikalauja paramos gavėjo grąžinti netinkamai panaudotas paramos lėšas ar jų dalį.

45. Parama neskiriama, jei:

45.1. pareiškėjas pažeidė paramos gavimo sąlygas pagal šias taisykles ar kitą sutartį dėl paramos skyrimo iš Europos Sąjungos ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienus metus nuo sprendimo priėmimo;

45.2. paramos mokėjimas nutraukiamas dėl padaryto pažeidimo, skyrus paramą pagal šias taisykles. Tokiu atveju pareiškėjas neturi teisės pretenduoti į paramą vienus metus nuo galutinio sprendimo priėmimo.

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

46. Už teikiamų duomenų teisingumą atsako juos pateikęs subjektas (pareiškėjas ar paramos gavėjas).

47. Už informavimą paramos teikimo klausimais, paraiškų ir privalomų pridėti dokumentų priėmimą, registravimą, vertinimą ir už paramos skyrimą, nutraukimą ir sumažinimą atsako ministerija. Už paramos lėšų išmokėjimą paramos gavėjams, lėšų apskaitą ir jų panaudojimo kontrolę, nepanaudotų ir (arba) netinkamai panaudotų lėšų susigrąžinimą atsako Agentūra.

48. Paramos gavėjas privalo ne trumpiau kaip 10 metų nuo paraiškos pateikimo dienos saugoti visą su paraiška ir vykdomu projektu susijusią medžiagą ir dokumentus.

49. Kiti šiose taisyklėse nereglamentuojami klausimai sprendžiami vadovaujantis Bendrųjų administravimo taisyklių nustatyta tvarka.

_______________________


 

Asociacijų, vienijančių asmenis, užsiimančius žemės ūkio ir miškų ūkio bei alternatyviąja veikla, narystės Europos Sąjungos ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose mokesčio mokėjimo ir veiklos, susijusios su atstovavimu jose, finansavimo taisyklių

1 priedas

 

(Paramos paraiškos forma)

 

_______________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

Lietuvos Respublikos

žemės ūkio ministerijai

PARAMOS PARAIŠKA

pagal Asociacijų, vienijančių asmenis, užsiimančius žemės ūkio ir miškų ūkio bei alternatyviąja veikla, narystės Europos Sąjungos ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose mokesčio mokėjimo ir veiklos, susijusios su atstovavimu jose, finansavimo taisykles

 

_______________ Nr._______

(data)

________________________

(sudarymo vieta)

 

1. Pareiškėjo duomenys.

 

Rekvizitai

Pavadinimas

 

Teisinė forma

 

Subjekto kodas

 

Vadovo vardas, pavardė, tel. Nr.

 

Finansininko vardas, pavardė, tel. Nr.

 

Adresas:

gatvė, namo numeris, pašto indeksas, vietovė

 

Tel. Nr.

 

Fakso Nr.

 

El. p. adresas

 

Banko pavadinimas

 

Banko kodas

 

Sąskaitos numeris

 

Pažymėti tinkamą

PVM mokėtojas

Jei taip, nurodykite PVM mokėtojo kodą: _________________

ne PVM mokėtojas

 

2. Prašome finansavimo projektui _______________________________________________

                                                                                            (projekto pavadinimas)

_____________________________________________________________________ įgyvendinti ir

 

atstovauti________________________________________________________________________ .

                                   (organizacijos, kurioje atstovauti prašoma parama, pavadinimas)

 

3. Atstovavimo asociacijos narių interesams projekto pagrindimas, nurodant numatomas įgyvendinti projekto veiklas ir planuojamus pasiekti rezultatus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Numatomi projekto įgyvendinimo rodikliai.

 

Eil. Nr.

Projekto veiklos pavadinimas

Laukiamo rezultato kiekybinė išraiška

Pastabos

1.

ES ir (arba) kitų tarptautinių organizacijų posėdžių ir kitų renginių, kuriuose numatoma dalyvauti, skaičius

 

 

2.

Asmenų, dalyvavusių renginiuose, skaičius (įskaitant ir atstovavimo veiklos viešinimo priemones)

 

 

n

 

 

 

 

5. Asmenų, atsakingų už projekto įgyvendinimą, sąrašas.

 

Eil. Nr.

Atsakingo asmens vardas, pavardė

Išsilavinimas ir užsienio kalbų mokėjimas

Panašios veiklos patirties apibūdinimas

1.

 

 

 

2.

 

 

 

n

 

 

 

 

6. Samdomų darbuotojų, atsakingų už projekto įgyvendinimą, sąrašas.

 

Eil. Nr.

Asmens vardas, pavardė

Valandinis įkainis Eur/val.

Bendras darbo valandų skaičius per metus

Planuojamo darbo krūvio pagrindimas (nurodant darbo grupes (komitetus) kurių veikloje dalyvauja darbuotojas, kitas atliekamas darbuotojo funkcijas)

1.

 

 

 

 

n.

 

 

 

 

Iš viso

X

 

X

 

7. Tinkamų finansuoti išlaidų sąrašas.

 

Eil. Nr.

Išlaidų pavadinimas

Išlaidų suma be PVM Eur

PVM Eur

Išlaidų suma su PVM Eur

Prašoma paramos suma be PVM / su PVM (reikiamą pabraukti) Eur

Prašomos paramos intensyvumas, proc.

Išlaidų pagrindimas

1.

Patalpų nuomos, komunalinių paslaugų išlaidos

 

 

 

 

 

 

1.1.

 

 

 

 

 

 

 

1.2.

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

2.

Darbuotojų, atsakingų už projekto įgyvendinimą, samdymo išlaidos

 

 

 

 

 

 

2.1.

 

 

 

 

 

 

 

2.2.

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

3.

Kelionės (kuro pirkimo ir (arba) visuomeninio transporto išlaidos) ir (ar) transporto nuomos Lietuvos teritorijoje, dienpinigių, nakvynės išlaidos

 

 

 

 

 

 

3.1.

 

 

 

 

 

 

 

3.2.

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

4.

Dalyvavimo ES ir (arba) kitos tarptautinės organizacijos organizuojamuose renginiuose išlaidos

 

 

 

 

 

 

4.1.

 

 

 

 

 

 

 

4.2.

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

5.

Dalyvavimo renginiuose mokesčio išlaidos

 

 

 

 

 

 

5.1.

 

 

 

 

 

 

 

5.2.

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

6.

Kanceliarinių prekių įsigijimo išlaidos

 

 

 

 

 

 

6.1.

 

 

 

 

 

 

 

6.2.

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

7.

Ryšių ir pašto išlaidos

 

 

 

 

 

 

7.1.

 

 

 

 

 

 

 

7.2.

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

8.

Informacijos sklaidos išlaidos

 

 

 

 

 

 

8.1.

 

 

 

 

 

 

 

8.2.

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

9.

Asociacijų narystės ES ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose mokesčio išlaidos

 

 

 

 

 

 

9.1.

 

 

 

 

 

 

 

9.2.

 

 

 

 

 

 

 

...

 

 

 

 

 

 

 

Iš viso

 

 

 

 

X

X

 

8. Pridedama:

 

Eil. Nr.

Dokumento pavadinimas

Pažymėti

1.

Ūkio subjekto veiklą reglamentuojančių dokumentų kopijos.

2.

Samdomų darbuotojų gyvenimo aprašymai.

3.

Pažyma apie turimą patirtį įgyvendinant panašius projektus, susijusius su dalyvavimu ES ir kitų tarptautinių organizacijų veikloje.

4.

Kiti dokumentai.

 

9. Pareiškėjo deklaracija.

 

Aš, toliau pasirašęs, patvirtinu, kad:

1. Šioje paramos paraiškoje ir prie jos pridėtuose dokumentuose pateikta informacija yra teisinga.

2. Vykdysiu Asociacijų, vienijančių asmenis, užsiimančius žemės ūkio ir miškų ūkio bei alternatyviąja veikla, narystės Europos Sąjungos ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose mokesčio mokėjimo ir atstovavimo jose finansavimo taisyklių sąlygas tiksliai, nepažeisdamas Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų.

3. Bendradarbiausiu su asociacijų narystės ES ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose mokesčio mokėjimo, asociacijų atstovavimo jose projekto įgyvendinimą kontroliuojančiais asmenimis: laiku teiksiu jiems visą prašomą informaciją ir dokumentus, sudarysiu sąlygas susipažinti su dokumentais, susijusiais su asociacijos narystės ES ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose mokesčio mokėjimu, asociacijos atstovavimu jose, leisiu asmenims, vykdantiems kontrolės ir tikrinimo funkcijas, atlikti dokumentų patikrinimus, patikras vietoje.

4. Gavęs Agentūros reikalavimą (raštą, pranešimą) dėl paramos avanso (jo dalies) ar paramos (jos dalies) ir (arba) permokėto paramos avanso ar permokėtos paramos grąžinimo, per reikalavime nurodytą terminą grąžinsiu Agentūrai išmokėtą paramos avansą (jo dalį) ar paramą (jos dalį) ir (arba) permokėtą paramos avansą ar paramą.

5. Ūkio subjektas, kuriam aš atstovauju, nėra gavęs ir nesieks paramos iš kitų nacionalinių ir ES programų išlaidoms, numatytoms paraiškoje, finansuoti.

6. Ūkio subjektas, kuriam aš atstovauju, nesieks susigrąžinti PVM iš valstybės biudžeto, jei PVM pripažįstama tinkama finansuoti išlaida.

7. Prašoma parama yra mažiausia projektui įgyvendinti reikalinga suma.

8. Ūkio subjektas, kuriam aš atstovauju, neturi mokestinės nepriemokos Lietuvos Respublikos valstybės biudžetui, savivaldybių biudžetams, fondams, į kuriuos mokamus mokesčius administruoja Valstybinė mokesčių inspekcija (išskyrus atvejus, kai mokesčių, delspinigių, baudų mokėjimas atidėtas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka arba dėl šių mokesčių, delspinigių, baudų vyksta mokestinis ginčas).

9. Ūkio subjektas, kuriam aš atstovauju, nėra skolingas Valstybiniam socialinio draudimo fondui.

10. Ūkio subjektui, kuriam aš atstovauju, nėra iškeltos bylos dėl bankroto, jis nėra likviduojamas.

11. Paraiška gali būti atmesta, jeigu joje pateikti ne visi prašomi duomenys (įskaitant šią deklaraciją).

12. Sutinku, kad informacija apie mano prašomą ir skirtą paramą bus viešinama visuomenės informavimo tikslais, taip pat gali būti perduota audito ir tyrimų institucijoms siekiant apsaugoti Lietuvos Respublikos interesus.

13. Nurodyta atsiskaitomoji sąskaita priklauso man ir prisiimu visą atsakomybę dėl nuostolių, kurie gali atsirasti klaidingai nurodžius sąskaitos numerį.

14. Sutinku, kad paraiškoje ir kituose Agentūrai teikiamuose dokumentuose esantys mano asmens ir kiti duomenys ir (arba) ūkio subjekto, kuriam aš atstovauju, duomenys būtų apdorojami ir saugomi paramos priemonių administravimo informacinėse sistemose, o Agentūra gautų mano asmens ir kitus duomenis iš kitų juridinių asmenų, registrų ar duomenų bazių paramos administravimo klausimais.

15. Įsipareigoju iki Taisyklėse nurodytos datos ir Taisyklėse nustatytomis sąlygomis įgyvendinti paramos paraiškoje numatytą projektą ir pateikti Agentūrai galutinį mokėjimo prašymą kartu su nurodytais dokumentais, taip pat Agentūros nustatytais terminais teikti Agentūrai papildomą informaciją ir dokumentus.

16. Įsipareigoju 10 (dešimt) metų nuo paraiškos pateikimo saugoti visą su paraiška ir vykdomu projektu susijusią medžiagą ir dokumentus.

 

 

 

______________________________           _______________             ________________________

(pareiškėjo vadovo pareigų pavadinimas)            (parašas)                               (vardas, pavardė)

 


 

Asociacijų, vienijančių asmenis, užsiimančius žemės ūkio ir miškų ūkio bei alternatyviąja veikla, narystės Europos Sąjungos ir (arba) kitose tarptautinėse organizacijose mokesčio mokėjimo ir veiklos, susijusios su atstovavimu jose, finansavimo taisyklių

2 priedas

 

(Administracinės atitikties ir tinkamumo skirti lėšas vertinimo lentelės forma)

 

____________________________________________

(dokumento sudarytojo pavadinimas)

 

ADMINISTRACINĖS ATITIKTIES IR TINKAMUMO SKIRTI LĖŠAS VERTINIMO LENTELĖ

 

_____________ Nr. _______

(data)

__________________________

(dokumento sudarymo vieta)

 

Paraiškos registracijos Nr.

Paraiškos vertintojas

Pareiškėjo pavadinimas

Eil. Nr.

Projekto paraiškos administracinės atitikties ir tinkamumo skirti lėšas vertinimo elementai

Taip

Ne

1.

Paraiška ir pridedami dokumentai gauti iki paraiškų pateikimo termino pabaigos

 

 

2.

Paraiška atitinka nustatytą formą

 

 

3.

Pateiktos ūkio subjekto veiklą reglamentuojančių dokumentų kopijos

 

 

4.

Pateikti samdomų darbuotojų gyvenimo aprašymai

 

 

5.

Paraiška yra pasirašyta pareiškėjo vadovo ar pareiškėjo įgalioto asmens

 

 

6.

Projekto veikla ir išlaidos yra susijusios su remiama priemonės veikla

 

 

7.

Pareiškėjas turi ne trumpesnę kaip 1 metų patirtį, susijusią su dalyvavimu ES ir kitų tarptautinių organizacijų veikloje

 

 

8.

Paraiškoje yra pateikta pareiškėjo deklaracija pagal nustatytą formą

 

 

9.

Pareiškėjas užtikrina, kad projekto paraiškoje numatytos išlaidos tuo pat metu nėra ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių ir ES programų

 

 

VERTINTOJO PASTABOS

 

 

 

 

 

 

 

(Vertintojo pareigų pavadinimas) (Parašas) (Vardas ir pavardė)