LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

dėl KRAŠtO APSAUGOS MINISTRO 2010 M. SPALIO 19 D. ĮSAKYMO nR. v-1111 „Dėl Operacinių reikalavimų dokumentų rengimo, derinimo ir tvirtinimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ PAKEITIMO

 

2018 m. lapkričio 8 d. Nr. V-1071

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2010 m. spalio 19 įsakymą Nr. V-1111 „Dėl Operacinių reikalavimų dokumentų rengimo, derinimo ir tvirtinimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL OPERACINIŲ REIKALAVIMŲ DOKUMENTŲ RENGIMO, DERINIMO IR TVIRTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 5 punktu ir 3 dalimi,

T v i r t i n u Operacinių reikalavimų dokumentų rengimo, derinimo ir tvirtinimo tvarkos aprašą (pridedama).“

 

 

 

Krašto apsaugos ministras                                                                                           Raimundas Karoblis

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos

krašto apsaugos ministro

2010 m. spalio 19 d.

įsakymu Nr. V-1111

(Lietuvos Respublikos

krašto apsaugos ministro

2018 m. lapkričio 8 d.

įsakymo Nr. V-1071

redakcija)

 

OPERACINIŲ REIKALAVIMŲ DOKUMENTŲ RENGIMO, DERINIMO IR TVIRTINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Operacinių reikalavimų dokumentų rengimo, derinimo ir tvirtinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja operacinių reikalavimų dokumentų paskirtį, jų rengimo, derinimo ir tvirtinimo tvarką, dokumentų struktūrą, operacinių reikalavimų sąvokos apibrėžimą ir vertinimą, asmenų, susijusių su operacinių reikalavimų dokumentų rengimu, derinimu ir tvirtinimu, atsakomybės sritis.

2.    Šiame Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. operaciniai reikalavimai tai nuostatos, apibrėžiančios karinės įrangos (toliau – KĮ) ir (ar) dvejopo naudojimo prekių (toliau – DNP) pajėgumus, gebėjimus, veikimo sąlygas, atliekamus veiksmus ir (ar) siektinus rezultatus;

2.2. operacinių reikalavimų dokumentas (toliau – ORD) – tai nustatytos formos dokumentas, kuriame  ir (ar) DNP apibūdinama vartojant operacinius (specialiuosius) terminus. ORD  nenustato (nedetalizuoja) techninių reikalavimų, šie reikalavimai išdėstomi techninėse specifikacijose;

2.3.    Kitos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Strateginių prekių kontrolės įstatyme ir Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatyme.

 

II SKYRIUS

ORD PASKIRTIS

 

3.    ORD paskirtis – nustatyti KĮ ir (ar) DNP operacinius reikalavimus, kurie užtikrintų KĮ ir (ar) DNP funkcionalumą vykdant karines operacijas.

4.    ORD pagrindu rengiama KĮ ir (ar) DNP techninė specifikacija.

 

 

III SKYRIUS

OPERACINIŲ REIKALAVIMŲ NUSTATYMAS IR VERTINIMAS

 

5.    Operaciniai reikalavimai nustatomi nurodant siektinus ir (ar) minimalius KĮ ir (ar) DNP operacinius gebėjimus;

6.    Operaciniai reikalavimai nustatomi atsižvelgiant į:

6.1.    esmines KĮ ir (ar) DNP savybes;

6.2.    operacinę aplinką, kurioje KĮ ir (ar) DNP planuojami naudoti;

6.3.    naudojamų KĮ ir (ar) DNP trūkumus, nustatytus įgyvendinant Patirties įgijimo procesą;

7.    KĮ ir (ar) DNP operaciniai reikalavimai rengiami atsižvelgiant į nacionalines ir sąjungininkų karines doktrinas, operacinę aplinką, standartizacijos dokumentus, įgytą patirtį, rinkos analizę, perspektyvas ir kt.

8.    KĮ ir (ar) DNP operaciniai reikalavimai turi atitikti Lietuvos Respublikos nacionalinius ir tarptautinius įsipareigojimus dėl tam tikrų rūšių ginklų ir (arba) kariavimo priemonių uždraudimo.

 

IV SKYRIUS

ORD RENGIMAS

 

9.    Vadovaujantis Krašto apsaugos sistemos planavimo, programų ir biudžeto sudarymo sistemos priemonių įgyvendinimo planu Lietuvos kariuomenės Gynybos štabo (toliau – LK GŠ) viršininkas tvirtina su Gynybos resursų agentūra prie Krašto apsaugos ministerijos (toliau – GRA) suderintą KĮ ir DNP, kurioms turi būti parengti ORD, sąrašą (išskyrus 14 punkte nustatytus atvėjus). Sprendimą dėl ORD rengimo, peržiūros ar tikslinimo vadovaujantis KĮ ir DNP, kurioms turi būti parengti ORD, sąrašu, derindamas su GRA priima LK GŠ viršininkas.

10.  ORD rengia LK GŠ viršininko įsakymu paskirti karininkai ir (ar) jų vadovaujamos darbo grupės.

11.  ORD forma (struktūra) ir turinys pateikiami 1 priede.

12.  ORD rengėjas patvirtintą ORD teikia pirkimų organizatoriui ORD įgyvendinamumo įvertinimo pažymai parengti (2 priedas).

13.  Jeigu ORD įgyvendinamumo įvertinimo pažymoje pateikiama informacija, kad ORD nustatyti reikalavimas (-ai) yra neįgyvendinamas (-i), ORD rengėjas teikia LK GŠ viršininkui rekomendacijas dėl galimybės patikslinti ORD pagal įgyvendinamumo įvertinimo pažymoje pateiktą informaciją.

14.  ORD gali būti nerengiamas:

14.1.  jei KĮ ir (ar) DNP įsigijimas vykdomas pagal tarptautinių organizacijų specialiąsias procedūrų taisykles arba sudarytą tarptautinį susitarimą ar sutartį;

14.2.  įsigyjant atsargines dalis;

14.3.  įsigyjant šaudmenis, sprogmenis, sprogdinimo bei inžinerines priemones ir jų sudedamąsias dalis, kario aprangą, ekipuotę ar jos atskiras dalis, ryšių ir informacinių sistemų techninę, kompiuterinę ir programinę įrangą;

14.4.  įsigyjant papildomus į naudojamų KĮ ir (ar) DNP komplektų sudėtį įeinančius elementus, jei neatsiranda nauja esminė funkcija.

 

V SKYRIUS

ORD DERINIMAS IR TVIRTINIMAS

 

15.  ORD per Krašto apsaugos sistemos dokumentų valdymo informacinę sistemą derinamas su krašto apsaugos sistemos institucijomis ar jų padaliniais, kurios atsako už krašto apsaugos sistemos pajėgumų vystymą, naudojimą, techninių specifikacijų rengimą, įsigijimų vykdymą, taip pat su LK GŠ viršininko pavaduotoju planavimui  (toliau – suinteresuotos institucijos).

16.  Derinant ORD projektą surenkami suinteresuotųjų institucijų pateikti pasiūlymai, pastabos ir kita informacija, susijusi su rengiamu ORD projektu.

17.  Svarstant ORD projektą visos pastabos ir pasiūlymai įvertinami ir įtraukiami į ORD projektą arba argumentuotai atmetami.

18.  Suderintą ORD projektą tvirtina LK GŠ viršininkas.

19.  Patvirtintam ORD suteikiamas registracijos numeris, ORD įrašomas į ORD apskaitos registrą ir išsiunčiamas suinteresuotosioms institucijoms.

20.  ORD projektas, kuriame yra įslaptintos informacijos, rengiamas ir derinamas vadovaujantis Įslaptintos informacijos administravimo ir išslaptinimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gruodžio 5 d. nutarimu Nr. 1307 „Dėl Įslaptintos informacijos administravimo ir išslaptinimo tvarkos aprašo ir Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos ir Europos Sąjungos Lietuvos Respublikai perduotos įslaptintos informacijos administravimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nuostatomis. Patvirtintą ORD registruoja LK GŠ Administravimo valdybos Dokumentų administravimo skyriaus informacijos apsaugos specialistai.

 

VI SKYRIUS

ASMENŲ, SUSIJUSIŲ SU ORD RENGIMU, DERINIMU IR TVIRTINIMU, ATSAKOMYBĖS SRITYS

 

21.  Suinteresuotosios institucijos pagal kompetenciją:

21.1.  pateikia ORD rengėjui informaciją, reikalingą ORD projektui parengti;

21.2.  atsako už tinkamą ORD projekto įvertinimą;

21.3. esant poreikiui inicijuoja ORD peržiūrą, keitimą ar pripažinimą netekusiu galios;

21.4.  atsako už reikiamos srities specialistų skyrimą į ORD rengimo darbo grupės sudėtį.

22.  LK GŠ viršininko pavaduotojas planavimui:

22.1.  atsako už tai, kad ORD būtų parengtas nustatytais terminais;

22.2.  inicijuojant naujo įsigijimų plano rengimą ar esant kitų esminių pokyčių, organizuoja galiojančių ORD peržiūrą ir pakeitimų projektų teikimą nustatyta tvarka.

23.  ORD rengėjas atsako už:

23.1.  KĮ ir (ar) DNP operacinių reikalavimų formulavimą;

23.2.  ORD projekte pateiktų duomenų tikslumą ir išsamumą (vartojamų sąvokų, santrumpų aiškumą, skaičiavimų tikslumą, paminėtų dokumentų oficialaus paskelbimo šaltinių pateikimą);

23.3.  ORD projekto operacinių reikalavimų atitiktį Lietuvos Respublikos nacionaliniams ir tarptautiniams įsipareigojimams dėl tam tikrų rūšių ginklų ir (arba) kariavimo priemonių uždraudimo;

23.4.  ORD projekto derinimo procesą;

23.5.  tinkamos ORD slaptumo žymos nustatymą;

23.6.  užduočiai įvykdyti reikalingos informacijos surinkimą, apdorojimą ir saugojimą;

23.7.  esant poreikiui, ORD rengėjas inicijuoja ORD peržiūrą, keitimą ar pripažinimą netekusiu galios.

24.  GRA direktorius:

24.1.  derina LK GŠ parengtą kitiems metams (jei nenurodyta kitaip) į priekį įsigyjamų KĮ ir (ar) DNP, kurių ORD bus rengiami ir tikslinami, sąrašą  (3 priedas);

24.2.  vertina ir teikia siūlymus ORD rengėjui dėl ORD projekte nustatytų operacinių reikalavimų ir esminių funkcionalumo parametrų pagrįstumo;

24.3.  teikia informaciją ORD rengėjui apie galiojančius NATO dokumentus, reikalingus ORD parengti.

25.  Pirkimų organizatorius, kuriam pavesta funkcija įsigyti atitinkamas KĮ ir (ar) DNP rengia jos ORD įgyvendinamumo įvertinimo pažymą.

 

_____________________

 

Operacinių reikalavimų

dokumentų rengimo, derinimo

ir tvirtinimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

OPERACINIŲ REIKALAVIMŲ

DOKUMENTO FORMA (STRUKTŪRA)

 

 

Privalomos Operacinių reikalavimų dokumento (toliau – ORD) dalys yra šios:

1. Tikslus pavadinimas (kokiai karinėj įrangai (toliau – KĮ)) arba dvejopo naudojimo prekės (toliau – DNP) apibūdinti skirtas dokumentas);

2. Registracijos numeris (suteikia Lietuvos kariuomenės Gynybos štabo Dokumentų administravimo skyrius). Jei ORD atnaujinamas, suteikiamas naujas registracijos numeris nurodant, koks ORD netenka galios;

3. Bendrosios nuostatos (KĮ arba DNP tikslinė paskirtis, panaudojimas ir vieta organizacinėje struktūroje);

4. Karinės grėsmės, galinčios paveikti KĮ ir (ar) DNP;

5. LK naudojamų KĮ ir (ar) DNP ir joms keliamų operacinių reikalavimų bei LK poreikio neatitikimus ir trūkumus (nurodomi turimos KĮ ir (ar) DNP ir keliamų operacinių reikalavimų bei Lietuvos kariuomenės poreikio neatitikimai. Nurodomi trūkumai, nustatyti įgyvendinant Patirties įgijimo procesą. Apibūdinama, kuo siūloma KĮ ir (ar) DNP bus pranašesnė už turimą KĮ ir (ar) DNP).

6. Operaciniai reikalavimai, keliami KĮ ir (ar) DNP:

6.1. funkcionalumui, savybėms ir techniniams duomenims;

6.2. elementų, įeinančių į KĮ ir (ar) DNP komplektą, funkcionalumui, savybėms ir techniniams duomenims;

6.3. dokumentacijai (dokumentų paskirtis, formatas, atitiktis bendrinės kalbos normoms);

6.4. išlaikymui (garantija, atsarginių dalių tiekimas, remonto įranga);

6.5. personalo rengimui (mokymų paskirtis, vieta, kalba, mokymo medžiaga).

7. Standartizavimas (suderinamumas, pakeičiamumas, bendrumas).

8. Struktūra (paskirstymas organizacinėje struktūroje).

9. Įsigijimas ir pristatymas (pristatymo vieta ir grafikas).

10. Terminai, apibrėžtys, santrumpos;

11. ORD rengėjas arba darbo grupės vadovas (pareigos, karinis laipsnis, vardas ir pavardė, parašas, data);

12. ORD gali būti papildomas atsižvelgiant į KĮ ir (ar) DNP, kuriai apibūdinti šis dokumentas yra skiriamas, specifiškumą.

 

__________________________

 

Operacinių reikalavimų

Dokumentų rengimo, derinimo ir tvirtinimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

OPERACINIŲ REIKALAVIMŲ DOKUMENTO

ĮGYVENDINAMUMO ĮVERTINIMO

PAŽYMOS FORMA

 

 

Operacinių reikalavimų dokumento įgyvendinamumo įvertinimo pažymoje nurodoma:

1. Karinė įranga (toliau – KĮ) arba dvejopo naudojimo prekės (toliau – DNP) ir jos paskirties aprašymas (iš Operacinių reikalavimų dokumento, toliau – ORD);

2. ORD reikalavimai KĮ ir (ar) DNP (iš ORD);

3.  Rinkos, technologijų ir tendencijų analizė (ar rinkoje egzistuoja KĮ ir (ar) DNP, atitinkančios ORD išdėstytus reikalavimus. Vertinami visi ORD reikalavimai);

4.  Preliminari KĮ ir (ar) DNP kaina, užsakymo, gamybos, pristatymo terminai;

5.  Informacija apie KĮ ir (ar) DNP, naudojamas analogiškoms užduotims vykdyti NATO ar Europos Sąjungos valstybėse.

6.  Rengėjas (pareigos, karinis laipsnis, vardas ir pavardė, parašas, data).

 

______________________

 

Operacinių reikalavimų

dokumentų rengimo, derinimo ir tvirtinimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

(įsigyjamų KĮ ir (ar) DNP, kurių operacinių reikalavimų dokumentai bus rengiami ir tikslinami, sąrašo formos pavyzdys)

 

 

_________metų

 

ĮSIGYJAMŲ KĮ ir (ar) DNP, KURIŲ OPERACINIŲ REIKALAVIMŲ DOKUMENTAI BUS RENGIAMI IR TIKSLINAMI, SĄRAŠAS

 

Eil. Nr.

Įsigyjamos priemonės (ORD) pavadinimas

Įsigijimo poreikį pagrindžiantys dokumentai

Ar priemonė atitinka ORD rengimo, derinimo ir tvirtinimo tvarkos aprašo reikalavimus?

(Taip / Ne)

Rekomendacijos dėl ORD rengimo poreikio

1.

Automatinis granatsvaidis

2017–2023 m. krašto apsaugos sistemos planavimo vadovas

Taip

Siūlymas: rengti ORD.

Terminas: iki rugpjūčio 1 d.

Atsakingas: mjr. Vardenis Pavardenis.

 

ORD rengimo

patariamosios komisijos posėdžio protokolo data ir Nr.

2.

Povamzdinis granatsvaidis

Lietuvos kariuomenės Specialiųjų operacijų pajėgų (toliau – SOP)

2017-03-01 raštas Nr. IS-15

Taip

ORD parengtas

(2006 m. Nr. ORD-145)

Siūlymas: tikslinti galiojantį ORD.

Terminas: iki liepos 15 d.

Atsakingas: mjr. Vardenis Pavardenis.

 

ORD rengimo

patariamosios komisijos posėdžio protokolo data ir Nr.

3.

Vaizdo stebėjimo kamera

2017–2023 m. krašto apsaugos sistemos planavimo vadovas (SOP programa)

Ne

Planuojama priemonę naudoti SOP administraciniams pastatams stebėti ir apsaugai užtikrinti. Priemonės paskirtis atitinka Aprašo 2.3 papunkčio reikalavimus (DNP).

Siūlymas: nerengti ORD.

ORD rengimo

patariamosios komisijos posėdžio protokolo data ir Nr.

 

_____________________