LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2006 M. LIEPOS 17 D. ĮSAKYMO NR. 3-297 „DĖL GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO SAUGOS VALDYMO SISTEMŲ REIKALAVIMŲ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2016 m. liepos 28 d. Nr. 3-266 (1.5 E)

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. liepos 17 d. įsakymą Nr. 3-297 „Dėl Geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemų reikalavimų aprašo patvirtinimo“ (toliau – Įsakymas):

1. Pakeičiu preambulę ir ją išdėstau taip:

„Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 7 straipsnio 1 dalimi, taikydamas 2010 m. gruodžio 9 d. Komisijos reglamentą Nr. 1158/2010/ES dėl bendrojo saugos būdo, skirto įvertinti, kaip laikomasi reikalavimų geležinkelių saugos sertifikatui gauti (OL 2010 L 326, p. 11), ir 2010 m. gruodžio 10 d. Komisijos reglamentą Nr. 1169/2010/ES dėl bendrojo saugos būdo, skirto įvertinti, kaip laikomasi reikalavimų įgaliojimams geležinkelių saugos srityje gauti (OL 2010 L 327, p. 13), įgyvendindamas 2004 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2004/49/EB dėl saugos Bendrijos geležinkeliuose ir iš dalies pakeičiančios Tarybos direktyvą 95/18/EB dėl geležinkelio įmonių licencijavimo bei Direktyvą 2001/14/EB dėl geležinkelio infrastruktūros pajėgumų paskirstymo, mokesčių už naudojimąsi geležinkelių infrastruktūra ėmimo ir saugos sertifikavimo (Saugos geležinkeliuose direktyva) (OL 2004 m. specialusis leidimas, 7 skyrius, 8 tomas, p. 227), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2009 m. lapkričio 27 d. Komisijos direktyva 2009/149/EB (OL 2009 L 313, p. 65), 9 straipsnį bei III priedą, 2007 m. spalio 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos Direktyvą 2007/59/EB dėl traukinių mašinistų, valdančių lokomotyvus ir traukinius geležinkelių sistemoje Bendrijos teritorijoje, sertifikavimo (OL 2007 L 315, p. 51), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2014 m. birželio 24 d. Komisijos direktyva 2014/82/ES (OL 2014 L 184, p. 11) ir 2016 m. birželio 1 d. Komisijos direktyva 2016/882/ES, kuria iš dalies keičiamos Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2007/59/EB nuostatos dėl kalbos mokėjimo (OL 2016 L 146,  p. 22), ir taikydamas Europos Komisijos 2012 m. lapkričio 14 d. sprendimą Nr. 2012/757/EB dėl Europos Sąjungos traukinių eismo organizavimo ir valdymo posistemio techninės sąveikos specifikacijos, kuriuo iš dalies keičiamas Sprendimas 2007/756/EB (OL 2012 L 345, p. 1),“.

2. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. N u s t a t a u, kad traukinio mašinistų, kuriems dokumentai, kuriais suteikiama teisė valdyti geležinkelių riedmenis, buvo išduoti nuo 2011 m. rugsėjo 1 d. iki 2015 m. gruodžio 31 d., sveikata, teorinės ir praktinės profesinės žinios atitinka nuo 2016 m. sausio 1 d. traukinio mašinistams taikomus reikalavimus, o traukinio mašinistų, kuriems dokumentai, kuriais suteikiama teisė valdyti geležinkelių riedmenis, buvo išduoti nuo 2011 m. rugsėjo 1 d. iki šio įsakymo įsigaliojimo, gebėjimai atitinka nuo šio įsakymo įsigaliojimo traukinio mašinistams taikomus reikalavimus.“

3. Pakeičiu nurodytu Įsakymu patvirtintą Geležinkelių transporto eismo saugos valdymo sistemų reikalavimų aprašą:

3.1. Pakeičiu I skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

3.2. Pakeičiu II skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

II SKYRIUS

REIKALAVIMAI EISMO SAUGOS VALDYMO SISTEMOMS

3.3. Pakeičiu III skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

III SKYRIUS

GELEŽINKELIO ĮMONIŲ (VEŽĖJŲ) EISMO SAUGOS VALDYMO SISTEMŲ

PRIEMONĖS

3.4. Pakeičiu IV skyriaus pavadinimą ir jį išdėstau taip:

IV SKYRIUS

GELEŽINKELIŲ INFRASTRUKTŪROS VALDYTOJŲ EISMO SAUGOS VALDYMO

SISTEMŲ PRIEMONĖS

3.5. Pakeičiu 1 priedo 2.19 papunktį ir jį išdėstau taip:

„2.19. Traukinio mašinistai, kurie turi bendrauti su geležinkelių infrastruktūros valdytoju saugos požiūriu svarbiais klausimais, turi turėti bent vienos iš geležinkelių infrastruktūros valdytojo nurodytos kalbos įgūdžių. Jie turi gebėti aktyviai ir veiksmingai bendrauti įprasto darbo, pablogėjusių sąlygų ir avarinių situacijų metu, gebėti naudoti pranešimus ir pranešimų perdavimo  metodiką,  nurodytus  Europos  Komisijos 2012 m. lapkričio 14 d. sprendime Nr. 2012/757/EB dėl Europos Sąjungos traukinių eismo organizavimo ir valdymo posistemio techninės sąveikos specifikacijos, kuriuo iš dalies keičiamas Sprendimas 2007/756/EB (OL 2012 L 345, p. 1) (toliau – Sprendimas Nr. 2012/757/EB). Mašinistai turi mokėti:

2.19.1. bendrauti praktinėse situacijose, kuriose yra nenumatytų aplinkybių;

2.19.2. apibūdinti priemones eismo saugos klausimais;

2.19.3. palaikyti paprastą pokalbį.“

3.6.           Papildau 1 priedą 2.192 papunkčiu:

„2.192. Viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas gali netaikyti atitinkamiems traukinio mašinistams šio priedo 2.191 papunktyje nustatytų reikalavimų tuo atveju, kai geležinkelių transporto eismą numatoma vykdyti tarp kaimyninės Europos Sąjungos valstybės narės valstybės sienos ir Lietuvos Respublikos teritorijoje esančios pirmos nuo Lietuvos Respublikos valstybės sienos geležinkelio stoties, pritaikytos traukinio perdavimo operacijoms atlikti, ir jeigu laikomasi šių sąlygų:

2.192.1. geležinkelio įmonė (vežėjas) pateikė prašymą viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojui leisti netaikyti šio priedo 2.191 papunktyje nustatytų reikalavimų; viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas geležinkelio įmonių (vežėjų) prašymus nagrinėja laikydamasis tos pačios viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo nustatytos tvarkos, kuri yra Viešosios geležinkelių infrastruktūros tinklo nuostatų dalis;

2.192.2. geležinkelio įmonė (vežėjas) įrodo, kad ji ėmėsi  pakankamų priemonių atitinkamų traukinio mašinistų ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo darbuotojų bendravimui įprasto darbo, pablogėjusių sąlygų ir avarinių situacijų metu Sprendime                              Nr. 2012/757/EB numatyta tvarka užtikrinti;

2.192.3. geležinkelio įmonė (vežėjas) ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojas užtikrina, kad atitinkami traukinio mašinistai būtų susipažinę su taisyklėmis ir priemonėmis, numatytomis Sprendime Nr. 2012/757/EB, ir kad jiems būtų surengti mokymai, numatyti geležinkelio įmonės (vežėjo) ir viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo SVS.“

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                      Rimantas Sinkevičius