LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRO 2022 M. SAUSIO 13 D. ĮSAKYMO NR. A1-25 „DĖL ASMENŲ APRŪPINIMO KLAUSOS, REGOS, KOMUNIKACIJOS IR SENSORIKOS TECHNINĖS PAGALBOS PRIEMONĖMIS TVARKOS APRAŠŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. birželio 6 d. Nr. A1-368

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. sausio 13 d. įsakymą Nr. A1-25 „Dėl Asmenų aprūpinimo klausos, regos, komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonėmis tvarkos aprašų patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Asmenų aprūpinimo klausos techninės pagalbos priemonėmis tvarkos aprašą:

1.1.1. Pripažįstu netekusiu galios 7.1 papunktį.

1.1.2. Papildau 71 punktu:

71. Jei asmuo dėl kompensacijos skyrimo kreipiasi pirmą kartą ar (ir) kreipiasi po ūmių traumų, sužeidimų ar ligų ir turi akivaizdžių neįgalumo požymių, kurie laikui bėgant nepasikeis (kol jam dar nenustatytas neįgalumo ar darbingumo lygis), ar (ir) kreipiasi pakartotinai, praėjus daugiau kaip 10 metų nuo pirmo kreipimosi dienos, Centro teritorinis padalinys Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinėje sistemoje (toliau – ESPBI IS) peržiūri asmens klinikinius elektroninius dokumentus: E025 „Ambulatorinio apsilankymo aprašymas“ ar E003 „Stacionaro epikrizė“, ar E027 „Siuntimas konsultacijai, tyrimams, gydymui“, ar E027-a „Atsakymas į siuntimą konsultacijai, tyrimams, gydymui“, nurodytus Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. V‑657 „Dėl Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, priede (toliau – klinikiniai elektroniniai dokumentai E025 ar E003, ar E027), ir įvertina, ar juose užfiksuotas asmens klausos funkcijos pablogėjimo lygis dB per paskutinius 12 mėnesių, o jei asmuo kreipiasi dėl kompensacijos, skiriamos už įsigytą vidinio ryšio (FM) sistemą, nurodytą Aprašo 5.3.1 papunktyje, – ar nurodyta, kad asmuo naudojasi klausos aparatu (-ais) ar kochleariniu (-iais) implantu (‑ais), ar įsriegiamu (-ais) kauliniu (‑iais) implantu (‑ais).

Asmuo ar asmens atstovas turi teisę Centro teritoriniam padaliniui pateikti išrašą iš sveikatos statistikos apskaitos ir kitų tipinių formų: formos Nr. 027/a „Medicinos dokumentų išrašas / siuntimas“ ar formos Nr. 025/a „Ambulatorinė asmens sveikatos istorija“, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-120 „Dėl Privalomų sveikatos statistikos apskaitos ir kitų tipinių formų bei Privalomų sveikatos statistikos ataskaitų formų patvirtinimo“ (toliau – išrašas iš medicinos dokumentų), kuriame užfiksuotas asmens klausos funkcijos pablogėjimo lygis dB per paskutinius 12 mėnesių, o jei asmuo kreipiasi dėl kompensacijos, skiriamos už įsigytą vidinio ryšio (FM) sistemą, nurodytą Aprašo 5.3.1 papunktyje, – nurodyta, kad asmuo naudojasi klausos aparatu (-ais) ar kochleariniu (-iais) implantu (‑ais), ar įsriegiamu (-ais) kauliniu (‑iais) implantu (-ais). Tokiu atveju Centro teritorinis padalinys ESPBI IS klinikinių elektroninių dokumentų E025 ar E003, ar E027 neperžiūri.“

1.1.3. Papildau 11.3 papunkčiu:

11.3. iš ESPBI IS – apie asmens klausos funkcijos sutrikimus (pavyzdžiui, klausos funkcijos pablogėjimo lygis dB).“

1.1.4. Pakeičiu 12 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

12. Jei prie Prašymo nepridėti arba pridėti ne visi Aprašo 7 punkte nurodyti dokumentai, nors juos būtina pateikti, ir (ar) 71 punkto antrojoje pastraipoje nurodyti išrašai iš medicinos dokumentų, kad Komisija galėtų priimti sprendimą dėl kompensacijos skyrimo, ir (ar) Aprašo 11 punkte nurodytų duomenų nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose ar kitose valstybės informacinėse sistemose, Centro teritorinis padalinys ne vėliau kaip per 4 darbo dienas nuo Prašymo gavimo dienos Prašyme nurodytu būdu praneša asmeniui ar asmens atstovui apie trūkstamus ir prašomus pateikti dokumentus ir informuoja, kad jie turi būti pateikti ne vėliau nei per 10 darbo dienų nuo šio pranešimo gavimo dienos. Jeigu asmuo ar asmens atstovas per 10 darbo dienų nuo Centro teritorinio padalinio ar SPIS sistemos pranešimo apie trūkstamus ir prašomus pateikti dokumentus gavimo dienos dokumentų nepateikia, Prašymas nenagrinėjamas.“

1.1.5. Pakeičiu 2 priedo 4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.2.  asmens klinikinių elektroninių dokumentų: E025 „Ambulatorinio apsilankymo aprašymas“ ar E003 „Stacionaro epikrizė“, ar E027 „Siuntimas konsultacijai, tyrimams, gydymui“, ar E027-a „Atsakymas į siuntimą konsultacijai, tyrimams, gydymui“, nurodytų Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. V-657 „Dėl Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, priede, kopijos ar išrašas iš sveikatos statistikos apskaitos ir kitų tipinių formų: formos Nr. 027/a „Medicinos dokumentų išrašas / siuntimas“ ar formos Nr. 025/a „Ambulatorinė asmens sveikatos istorija“, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V‑120 „Dėl Privalomų sveikatos statistikos apskaitos ir kitų tipinių formų bei Privalomų sveikatos statistikos ataskaitų formų patvirtinimo“), _______ lapas (-ai);“.

1.2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Asmenų aprūpinimo regos techninės pagalbos priemonėmis tvarkos aprašą:

1.2.1. Pripažįstu netekusiu galios 7.1 papunktį.

1.2.2. Papildau 71 punktu:

71. Jei asmuo dėl kompensacijos skyrimo kreipiasi pirmą kartą ar (ir) kreipiasi po ūmių traumų, sužeidimų ar ligų ir turi akivaizdžių neįgalumo požymių, kurie laikui bėgant nepasikeis (kol jam dar nenustatytas neįgalumo ar darbingumo lygis), ar (ir) kreipiasi pakartotinai, praėjus daugiau kaip 10 metų nuo pirmo kreipimosi dienos, Centro teritorinis padalinys Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinėje sistemoje (toliau – ESPBI IS) peržiūri asmens klinikinius elektroninius dokumentus: E025 „Ambulatorinio apsilankymo aprašymas“ ar E003 „Stacionaro epikrizė“, ar E027 „Siuntimas konsultacijai, tyrimams, gydymui“, ar E027-a „Atsakymas į siuntimą konsultacijai, tyrimams, gydymui“, nurodytus Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. V‑657 „Dėl Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, priede (toliau – klinikiniai elektroniniai dokumentai E025 ar E003, ar E027), ir įvertina, ar juose užfiksuotas asmens regos funkcijos sutrikimo lygis (pavyzdžiui, abiejų akių aklumas ar regėjimo aštrumo su korekcija arba akipločio koncentracinis laipsnis ir pan.) per paskutinius 12 mėnesių.

Asmuo ar asmens atstovas turi teisę Centro teritoriniam padaliniui pateikti išrašą iš sveikatos statistikos apskaitos ir kitų tipinių formų, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-120 „Dėl Privalomų sveikatos statistikos apskaitos ir kitų tipinių formų bei Privalomų sveikatos statistikos ataskaitų formų patvirtinimo“: formos Nr. 027/a „Medicinos dokumentų išrašas / siuntimas“ ar formos Nr. 025/a „Ambulatorinė asmens sveikatos istorija“ (toliau – išrašas iš medicinos dokumentų), kuriame užfiksuotas asmens regos funkcijos sutrikimo lygis (pavyzdžiui, abiejų akių aklumas ar regėjimo aštrumo su korekcija arba akipločio koncentracinis laipsnis ir pan.) per paskutinius 12 mėnesių. Tokiu atveju Centro teritorinis padalinys ESPBI IS klinikinių elektroninių dokumentų E025 ar E003, ar E027 neperžiūri.“

1.2.3. Papildau 11.3 papunkčiu:

11.3. iš ESPBI IS – apie asmens regos funkcijos sutrikimus (pavyzdžiui, abiejų akių aklumas ar regėjimo aštrumo su korekcija arba akipločio koncentracinis laipsnis).“

1.2.4. Pakeičiu 12 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

12. Jei prie Prašymo nepridėti arba pridėti ne visi Aprašo 7 punkte nurodyti dokumentai, nors juos būtina pateikti, ir (ar) 71 punkto antrojoje pastraipoje nurodyti išrašai iš medicinos dokumentų, kad Komisija galėtų priimti sprendimą dėl kompensacijos skyrimo, ir (ar) Aprašo 11 punkte nurodytų duomenų nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose ar kitose valstybės informacinėse sistemose, Centro teritorinis padalinys ne vėliau kaip per 4 darbo dienas nuo Prašymo gavimo dienos Prašyme nurodytu būdu praneša asmeniui ar asmens atstovui apie trūkstamus ir prašomus pateikti dokumentus ir informuoja, kad jie turi būti pateikti ne vėliau nei per 10 darbo dienų nuo šio pranešimo gavimo dienos. Jeigu asmuo ar asmens atstovas per 10 darbo dienų nuo Centro teritorinio padalinio ar SPIS sistemos pranešimo apie trūkstamus ir prašomus pateikti dokumentus gavimo dienos dokumentų nepateikia, Prašymas nenagrinėjamas.“

1.2.5. Pakeičiu 2 priedo 4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.2. □ klinikinių elektroninių dokumentų: E025 „Ambulatorinio apsilankymo aprašymas“ ar E003 „Stacionaro epikrizė“, ar E027 „Siuntimas konsultacijai, tyrimams, gydymui“, ar E027-a „Atsakymas į siuntimą konsultacijai, tyrimams, gydymui“, nurodytų Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. V‑657 „Dėl Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, priede, kopijos ar išrašas iš medicinos dokumentų: formos Nr. 027/a „Medicinos dokumentų išrašas / siuntimas“ ar formos Nr. 025/a „Ambulatorinė asmens sveikatos istorija“, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-120 „Dėl Privalomų sveikatos statistikos apskaitos ir kitų tipinių formų bei Privalomų sveikatos statistikos ataskaitų formų patvirtinimo“, _______ lapas (-ai);“.

1.3. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Asmenų aprūpinimo komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonėmis tvarkos aprašą:

1.3.1. Pripažįstu netekusiu galios 7.1 papunktį.

1.3.2. Papildau 71punktu:

71. Jei asmuo dėl kompensacijos skyrimo kreipiasi pirmą kartą ar (ir) kreipiasi po ūmių traumų, sužeidimų ar ligų ir turi akivaizdžių neįgalumo požymių, kurie laikui bėgant nepasikeis (kol jam dar nenustatytas neįgalumo ar darbingumo lygis), ar (ir) kreipiasi pakartotinai, praėjus daugiau kaip 10 metų nuo pirmo kreipimosi dienos, Centro teritorinis padalinys Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinėje sistemoje (toliau – ESPBI IS) peržiūri klinikinius elektroninius dokumentus: E025 „Ambulatorinio apsilankymo aprašymas“ ar E003 „Stacionaro epikrizė“, ar E027 „Siuntimas konsultacijai, tyrimams, gydymui“, ar E027-a „Atsakymas į siuntimą konsultacijai, tyrimams, gydymui“, nurodytus Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. V-657 „Dėl Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, priede (toliau – klinikiniai elektroniniai dokumentai E025 ar E003, ar E027), ir įvertina, ar juose užfiksuota asmeniui nustatyta liga ar sveikatos būklė per paskutinius 12 mėnesių, dėl kurios tikslinga naudoti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemones pagal 1 priede nurodytus kriterijus, bei konkrečių komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonių pavadinimai. Klinikiniuose elektroniniuose dokumentuose E025 ar E003, ar E027 turi būti pateiktos šių specialistų išvados: gydytojo, teikiančio vaikų raidos sutrikimų ankstyvosios reabilitacijos paslaugas, ar gydytojo psichiatro, ar gydytojo vaikų ir paauglių psichiatro, ar fizinės ir medicininės reabilitacijos gydytojo, ar ergoterapeuto (nuo 2024 m. sausio 1 d.), ar klinikinio logopedo (tik dėl priemonių, susijusių su kalbos vystymosi sutrikimais ar jos lavinimu).

Asmuo ar asmens atstovas turi teisę Centro teritoriniam padaliniui pateikti išrašą iš sveikatos statistikos apskaitos ir kitų tipinių formų, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-120 „Dėl Privalomų sveikatos statistikos apskaitos ir kitų tipinių formų bei Privalomų sveikatos statistikos ataskaitų formų patvirtinimo“: formos Nr. 027/a „Medicinos dokumentų išrašas / siuntimas“ ar formos Nr. 025/a „Ambulatorinė asmens sveikatos istorija“ (toliau – išrašas iš medicinos dokumentų), kuriame užfiksuota asmeniui nustatyta liga ar sveikatos būklė per paskutinius 12 mėnesių, dėl kurios tikslinga naudoti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemones pagal 1 priede nurodytus kriterijus, bei konkrečių komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemonių pavadinimai. Tokiu atveju Centro teritorinis padalinys ESPBI IS klinikinių elektroninių dokumentų E025 ar E003, ar E027 neperžiūri.“

1.3.3. Papildau 11.3 papunkčiu:

11.3. iš ESPBI IS – apie asmens ligą ar sveikatos sutrikimus, dėl kurių tikslinga naudoti komunikacijos ir sensorikos techninės pagalbos priemones.“

1.3.4. Pakeičiu 12 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

12. Jei prie Prašymo nepridėti arba pridėti ne visi Aprašo 7 punkte nurodyti dokumentai, nors juos būtina pateikti, ir (ar) 71 punkto antrojoje pastraipoje nurodyti išrašai iš medicinos dokumentų, kad Komisija galėtų priimti sprendimą dėl kompensacijos skyrimo, ir (ar) Aprašo 11 punkte nurodytų duomenų nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose ar kitose valstybės informacinėse sistemose, Centro teritorinis padalinys ne vėliau kaip per 4 darbo dienas nuo Prašymo gavimo dienos Prašyme nurodytu būdu praneša asmeniui ar asmens atstovui apie trūkstamus ir prašomus pateikti dokumentus ir informuoja, kad jie turi būti pateikti ne vėliau nei per 10 darbo dienų nuo šio pranešimo gavimo dienos. Jeigu asmuo ar asmens atstovas per 10 darbo dienų nuo Centro teritorinio padalinio ar SPIS sistemos pranešimo apie trūkstamus ir prašomus pateikti dokumentus gavimo dienos dokumentų nepateikia, Prašymas nenagrinėjamas.“

1.3.5. Pakeičiu 2 priedo 4.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.2.  klinikinių elektroninių dokumentų: E025 „Ambulatorinio apsilankymo aprašymas“ ar E003 „Stacionaro epikrizė“, ar E027 „Siuntimas konsultacijai, tyrimams, gydymui“, ar E027-a „Atsakymas į siuntimą konsultacijai, tyrimams, gydymui“, nurodytų Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. gegužės 26 d. įsakymu Nr. V‑657 „Dėl Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinės sistemos naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, priede, kopijos ar išrašas iš medicinos dokumentų: formos Nr. 027/a „Medicinos dokumentų išrašas / siuntimas“ ar formos Nr. 025/a „Ambulatorinė asmens sveikatos istorija“, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. V-120 „Dėl Privalomų sveikatos statistikos apskaitos ir kitų tipinių formų bei Privalomų sveikatos statistikos ataskaitų formų patvirtinimo), _______ lapas (-ai);“.

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2023 m. liepos 1 d.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                 Monika Navickienė