LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2006 M. BIRŽELIO 12 D. ĮSAKYMO NR. 3-238 „DĖL BENDRŲJŲ GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO SAUGOS RODIKLIŲ NUSTATYMO APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2021 m. balandžio 1 d. Nr. 3-187

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2006 m. birželio 12 d. įsakymą Nr. 3-238 „Dėl Bendrųjų geležinkelių transporto eismo saugos rodiklių nustatymo aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija (Bendrųjų geležinkelių transporto eismo saugos rodiklių nustatymo aprašas nauja redakcija nedėstomas):

 

„LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL BENDRŲJŲ GELEŽINKELIŲ TRANSPORTO EISMO SAUGOS RODIKLIŲ NUSTATYMO APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 7 straipsnio 11 dalies 1 punktu ir įgyvendindamas 2016 m. gegužės 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą (ES) 2016/798 dėl geležinkelių saugos su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2020 m. spalio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2020/1530:

1. Tvirtinu Bendrųjų geležinkelių transporto eismo saugos rodiklių nustatymo aprašą (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šiuo įsakymu patvirtinto Bendrųjų geležinkelių transporto eismo saugos rodiklių nustatymo aprašo nuostatos taikomos apskaičiuojant 2021 metų ir vėlesnių metų bendruosius geležinkelių transporto eismo saugos rodiklius ir teikiant informaciją apie juos.“

2. Pakeičiu nurodytu įsakymu patvirtintą Bendrųjų geležinkelių transporto eismo saugos rodiklių nustatymo aprašą:

2.1. Pripažįstu netekusiais galios 3–7 punktus.

2.2. Pakeičiu 8.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

8.1. geležinkelių transporto eismo įvykių (toliau – eismo įvykis) rodikliai;“.

2.3. Pakeičiu 18 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

18. Skaičiuojant noro mokėti vertę ir tiesiogines ir (arba) netiesiogines išlaidas turi būti atsižvelgta į šiuos principus:“.

2.4. Pakeičiu 26 punktą ir jį išdėstau taip:

26. Šio aprašo 15 punkte nurodytą noro mokėti vertę, aprašo 21 ir 23 punktuose nurodytus koeficientus, atsižvelgdama į Europos geležinkelių agentūros rekomendacijas, nustato geležinkelių transporto eismo saugos institucija (toliau – eismo saugos institucija). Koeficientų K1 ir K2 vertės patenka į intervalą tarp traukinių važiavimų laiko vertės ir vėlavimų vertės, atsižvelgiant į tai, kad dėl vėlavimų prarastas laikas vertinamas kur kas nepalankiau nei įprastas kelionės laikas.“

2.5. Pakeičiu 27 punktą ir jį išdėstau taip:

27. Eismo saugos institucija Europos Sąjungos geležinkelių agentūrai praneša tik apie didelių eismo įvykių ekonominį poveikį.

2.6. Pakeičiu 29 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

29. Eismo saugos institucija, remdamasi Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 7 straipsnio 10 dalyje nurodytose geležinkelių infrastruktūros valdytojų, įgijusių saugos leidimus, ir geležinkelio įmonių (vežėjų), kitų įmonių, įgijusių bendruosius saugos sertifikatus, eismo saugos ataskaitose, pranešimuose apie įvykius, įvykusius geležinkelių infrastruktūroje, kurie teikiami Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro nustatyta tvarka, pateikta ir kita gauta informacija, geležinkelių transporto katastrofas, eismo įvykius ir riktus priskiria atitinkamiems šiame apraše nurodytiems bendriesiems eismo saugos rodikliams vadovaudamasi šiais paaiškinimais:“.

2.7. Pakeičiu 29.1.10 papunktį ir jį išdėstau taip:

29.1.10. gaisras geležinkelių riedmenyse – gaisras arba sprogimas geležinkelių riedmenyse (taip pat kroviniuose), įvykęs geležinkelių riedmenims važiuojant iš išvykimo geležinkelio stoties į paskirties vietą, taip pat įvykęs geležinkelių riedmenims stovint išvykimo geležinkelio stotyje, atvykimo geležinkelio stotyje ar tarpinėse stotelėse ir manevruojant;“.

2.8. Papildau 291 punktu:

291. Eismo saugos institucija, pateikdama Geležinkelių transporto eismo saugos įstatymo 7 straipsnio 11 dalyje nurodytoje metinėje eismo saugos ataskaitoje informaciją apie bendruosius eismo saugos rodiklius, kiekvieną didelį eismo įvykį priskiria didelių eismo įvykių grupei, nepaisant to, kad antrinės eismo įvykio sukeltos pasekmės yra sunkesnės, nei kilusios pirmiau (pvz., dėl geležinkelių riedmenų nuriedėjimo kyla gaisras geležinkelių riedmenyse). Taip pat šioje ataskaitoje pateikiama informacija apie kiekvieną grėsmę, dėl kurios įvyko arba neįvyko eismo įvykiai ar dideli eismo įvykiai. Teikiant informaciją apie grėsmę, dėl kurios įvyko eismo įvykis, vadovaujamasi šio aprašo VI skyriaus, o teikiant informaciją apie grėsmę, dėl kurios įvyko didelis eismo įvykis, – šio aprašo III ir VI skyrių nuostatomis.“

2.9. Papildau 292 punktu:

292. Jeigu pateikus šio Aprašo 291 punkte nurodytą metinę eismo saugos ataskaitą nustatoma naujų faktų arba klaidų, eismo saugos institucija kiek įmanoma skubiau, tačiau ne vėliau kaip teikdama kitų metų metinę eismo saugos ataskaitą, papildo ar pakeičia atitinkamų metų bendruosius eismo saugos rodiklius.“

2.10. Pakeičiu 30 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

30. Eismo saugos institucija, apskaičiuodama bendruosius eismo saugos rodiklius, vadovaujasi šiais matavimo vienetų paaiškinimais:“.

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                      Marius Skuodis