VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SPORTO RĖMIMO FONDO LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ SPORTO PROJEKTŲ, SKIRTŲ ESAMŲ SPORTO BAZIŲ PLĖTRAI, PRIEŽIŪRAI IR REMONTUI, NEPERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ PIRKIMŲ VYKDYMO TVARKOS

PATVIRTINIMO

 

2019 m. rugsėjo 17 d. Nr. 2019/8-237

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. vasario 14 d. įsakymu Nr. V-123 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2019 m. sausio 23 d. nutarimo Nr. 85 „Dėl Sporto rėmimo fondo lėšų paskirstymo proporcijų, sporto rėmimo fondo administravimui skirtų lėšų dalies nustatymo ir sporto rėmimo fondo lėšomis finansuojamų sporto projektų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ įgyvendinimo“ patvirtintų Sporto rėmimo fondo lėšomis finansuojamų sporto projektų, skirtų esamų sporto bazių plėtrai, priežiūrai ir remontui, finansavimo ir administravimo taisyklių 90.6. punktu ir viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros įstatais,

tvirtinu Sporto rėmimo fondo lėšomis finansuojamų sporto projektų, skirtų esamų sporto bazių plėtrai, priežiūrai ir remontui, neperkančiųjų organizacijų pirkimų vykdymo tvarką (pridedama).

 

 

 

Direktorė                                                                                                  Lidija Kašubienė

 

 

PATVIRTINTA

viešosios įstaigos Centrinės projektų

valdymo agentūros direktoriaus

2019 m. rugsėjo 17 d. įsakymu

Nr. 2019/8-237

 

 

SPORTO RĖMIMO FONDO LĖŠOMIS FINANSUOJAMŲ SPORTO PROJEKTŲ, SKIRTŲ ESAMŲ SPORTO BAZIŲ PLĖTRAI, PRIEŽIŪRAI IR REMONTUI, NEPERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ PIRKIMŲ VYKDYMO TVARKA

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.    Sporto rėmimo fondo (toliau – Fondas) lėšomis finansuojamų sporto projektų, skirtų esamų sporto bazių plėtrai, priežiūrai ir remontui, neperkančiųjų organizacijų pirkimų vykdymo tvarka (toliau – Tvarka) nustato reikalavimus prekių, paslaugų ir darbų pirkimams, vykdomiems projektų vykdytojų ir (arba) partnerių, kurie nėra perkančiosios organizacijos (toliau – neperkančioji organizacija) pagal Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą.

2.    Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Fondo įgyvendinimą reglamentuojančiuose teisės aktuose.

 

II. PIRKIMO TIKSLAS IR PAGRINDINIAI PIRKIMŲ PRINCIPAI

 

3.    Neperkančiosios organizacijos pirkimo tikslas - vadovaujantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principais ir Tvarkoje nustatytais reikalavimais sudaryti ekonomiškai pagrįstą pirkimo sutartį, leidžiančią įsigyti projekto vykdytojui ir (arba) partneriui reikalingų prekių, paslaugų ar darbų, racionaliai naudojant tam skirtas lėšas.

4.    Neperkančioji organizacija turi pirkimus vykdyti taip, kad:

4.1. prekėms, paslaugoms ar darbams įsigyti skirtos Fondo lėšos būtų naudojamos racionaliai;

4.2. būtų užtikrinta laisva ir teisinga konkurencija tarp galimų tiekėjų;

4.3. pirkimo sutarčių sąlygos būtų nustatomos vadovaujantis geriausia ekonomine praktika, įskaitant atskaitomybę.

5.    Projekto vykdytojas ir (arba) partneris pirkimus turi vykdyti taip, kad būtų užtikrintas kuo didesnis tiekėjų varžymasis ir pirkimo rezultatas – įsigytų prekių, paslaugų ar darbų kainos – neviršytų analogiškų prekių, paslaugų ar darbų vidutinių rinkos kainų.

 

III. NUMATOMO PIRKIMO VERTĖS SKAIČIAVIMAS

 

6.    Numatomo prekių ar paslaugų pirkimo vertė nustatoma atsižvelgiant į konkrečios neperkančiosios organizacijos numatomų sudaryti to paties tipo prekių ar to paties tipo paslaugų pirkimo sutarčių numatomą vertę be pridėtinės vertės mokesčio pagal projekto biudžetą. Numatomo pirkimo vertė nustatoma prieš pradedant pirkimo procedūrą.

7.    To paties tipo prekių ir to paties tipo paslaugų pirkimo sutartimis laikomos sutartys, sudarytos dėl prekių ar paslaugų, kurių naudojimo paskirtis yra identiška ar panaši ir kurias savo asortimente įprastai turi vienas tiekėjas (atsižvelgiama į tiekėjo specializaciją ir suinteresuotumą atitinkamoje veikloje).

Jei per vienerius metus atskirais pirkimais apklausos būdu, apklausiant tą patį vieną tiekėją, numatoma pirkti prekes ar paslaugas, tokios prekės ar paslaugos laikytinos to paties tipo, nors jų naudojimo paskirtis nėra identiška ar panaši, neperkančioji organizacija, nustatydama kiekvieno pirkimo vertę, turi sumuoti numatomas tokių pirkimo sutarčių vertes ir pirkimo būdą kiekvienam pirkimui nustatyti pagal bendrą pirkimo vertę. Pavyzdžiui, projekte neperkančioji organizacija 2019 m. liepos – gruodžio mėnesiais planuoja atlikti 3 pirkimus. Vienas iš jų – 5 000 eurų stalo teniso stalų pirkimas (apklausiamas tiekėjas X); antras – 3 000 eurų krepšinio stovų pirkimas (apklausiamas tiekėjas X); trečias – 4 000 eurų treniruoklių pirkimas (apklausiamas tiekėjai X ir Y). Kadangi visų šių trijų pirkimų atveju apklaustas tas pats tiekėjas X, visi pirkimai laikytini to paties tipo prekių pirkimais, neperkančioji organizacija turi sumuoti šių pirkimų sutarčių vertes ir pirkimo būdą kiekvienam pirkimui nustatyti pagal bendrą pirkimo vertę, kuri šiuo atveju būtų 12 000 eurų.

8.    Darbų pirkimo vertė yra visų numatomų atlikti darbų, kurie kartu kaip statybos ir (arba) inžinerinės veiklos, kaip visumos, rezultatas savarankiškai atlieka vieną ūkinę ar techninę funkciją (t. y. darbai ir (arba) inžinerinė veikla atliekama pagal vieną statinio projektą arba tam statiniui parengtą techninę specifikaciją, arba, jeigu statinio projektas neturi būti rengiamas, pirkimo sutartys yra sudaromos dėl identiškų ar panašių to paties statinio statybos darbų, kurie priklauso tai pačiai veiklos klasei, nurodytai Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo 1 priede), pirkimo sutarčių verčių suma be pridėtinės vertės mokesčio pagal projekto biudžetą. Skaičiuojant darbų pirkimo vertę, įskaitomos numatomų darbų atlikimo bei projektavimo (tuo atveju, kai kartu perkamos ir tų darbų projektavimo paslaugos) numatomos vertės.

9.    Neperkančioji organizacija, vykdydama prekių, paslaugų arba darbų pirkimus, turi teisę skaidyti pirkimo vertę į dalis, tačiau visoms išskaidytoms pirkimo dalims turi būti taikomas tokios vertės pirkimas, koks būtų pasirinktas visai pirkimo vertei (neišskaidžius pirkimo). Pavyzdžiui, jei projekte neperkančioji organizacija planuoja atlikti 3 prekių pirkimus (įranga krepšinio, įranga futbolo, įranga tinklinio užsiėmimas), kurių numatomos pirkimų sutarčių vertės be pridėtinės vertės mokesčio yra atitinkamai 5 000 eurų, 7 000 eurų ir 9 000 eurų, ji turi sumuoti numatomas pirkimų sutarčių vertes ir pirkimo būdą kiekvienam pirkimui nustatyti pagal bendrą pirkimo vertę, kuri šiuo atveju būtų 21 000 eurų.

 

IV. PIRKIMŲ VYKDYMAS

 

10.  Neperkančioji organizacija pirkimą gali vykdyti vienu iš šių būdų:

10.1.  konkurso būdu (su derybomis arba be jų);

10.2.  apklausos būdu (su derybomis arba be jų), pasirenkant apklausiamą tiekėjų skaičių.

11.  Neperkančioji organizacija pirkimo procedūroms konkurso būdu atlikti sudaro pirkimo komisiją (toliau – Komisija). Neperkančioji organizacija pirkimo procedūroms apklausos raštu būdu atlikti, kai pirkimo sutarties vertė be pridėtinės vertės mokesčio yra 10 000 eurų arba mažesnė, paskiria pirkimo organizatorių arba sudaro Komisiją. Komisija sudaroma ne iš mažiau nei 3 fizinių asmenų – Komisijos pirmininko ir bent 2 Komisijos narių. Komisijos posėdžiai ir priimami sprendimai yra teisėti, kai posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė visų Komisijos narių, o jeigu Komisija sudaryta iš 3 asmenų – kai posėdyje dalyvauja visi Komisijos nariai.

12.  Neperkančioji organizacija, vykdydama pirkimą, turi imtis veiksmingų bei jai prieinamų priemonių, užkertančių kelią interesų konfliktams, nustatančių ir šalinančių interesų konfliktus, siekdama išvengti konkurencijos iškraipymo bei užtikrinti visų tiekėjų lygiateisiškumą. Interesų konfliktai apima atvejus, bet jais neapsiriboja, kai neperkančiosios organizacijos darbuotojai, pirkimo komisijos nariai, ekspertai, stebėtojai, taip pat tiekėjo, rinkoje siūlančio pagalbines pirkimų veiklos paslaugas, atstovai, kurie dalyvauja pirkimo procedūroje arba gali padaryti poveikį šios procedūros rezultatams, turi tiesioginį arba netiesioginį finansinį, ekonominį ar kitokį asmeninį suinteresuotumą, kuris leidžia abejoti jų nešališkumu ir nepriklausomumu vykdant pirkimo procedūrą.

13.  Neperkančioji organizacija, prieš kviesdama pasirinktą tiekėją (-us) dalyvauti apklausoje, iš viešai prieinamos informacijos ar kitu būdu turi įsitikinti, kad tiekėjas (-ai) verčiasi susijusia su pirkimo objektu veikla ir turi išsaugoti tai patvirtinantį dokumentą ar informaciją.

14.  Kai pirkimas vykdomas konkurso būdu, neperkančioji organizacija informaciją apie pradedamą pirkimą ir pirkimo dokumentus skelbia viešai lietuvių kalba bent vienoje pirkimų platformoje. Kai apie pirkimą paskelbta bent vienoje pirkimų platformoje, neperkančioji organizacija tą pačią informaciją apie pirkimą papildomai gali skelbti savo interneto svetainėje, žiniasklaidos priemonėse ir kitais būdais.

15.  Neperkančioji organizacija, vykdydama pirkimą konkurso būdu arba apklausos raštu būdu, pirkimo dokumentuose nurodo pasiūlymams parengti būtiną informaciją: pirkimo būdą, pasiūlymų teikimo terminą ir reikalavimus, pirkimo objekto apibūdinimą, kvalifikacijos reikalavimus ir jų įrodymo dokumentus (jei kvalifikacijos reikalavimai keliami), informaciją apie pasiūlymų vertinimą, pasirinktinai nurodydama kainos ir kokybės santykio kriterijų arba mažiausios kainos kriterijų, informaciją apie tai, ar pirkimo metu bus deramasi ir kokiais atvejais bus deramasi, informaciją apie derybų sąlygas bei vykdymo tvarką, informaciją apie pagrindines pirkimo sutarties sąlygas (prekių tiekimo, paslaugų suteikimo ar darbų atlikimo terminus, kainodaros taisykles, atsiskaitymo terminus, atsiskaitymo tvarką, pirkimo sutarties įvykdymo užtikrinimo reikalavimus (jei keliami), pirkimo sutarties keitimo sąlygas ir kitas sąlygas, užtikrinančia tinkamą sutarties įvykdymą). Neperkančioji organizacija, vykdydama pirkimą konkurso būdu, pirkimo dokumentuose taip pat pateikia informaciją apie pretenzijų pateikimo neperkančiajai organizacijai tvarką bei terminą, per kurį neperkančioji organizacija turi išnagrinėti pretenziją ir informuoti pretenziją pateikusį tiekėją apie priimtą sprendimą.

16Kai pirkimas apklausos raštu būdu vykdomas ne privalomais tokio būdo taikymo atvejais, pirkimo dokumentuose gali būti nurodoma ne visa privaloma informacija.

17Pirkimo dokumentuose pateikta informacija turi būti tiksli, aiški, nedviprasmiška, kad pirkimu suinteresuoti tiekėjai galėtų pateikti pasiūlymus, o neperkančioji organizacija nupirkti tas prekes, paslaugas ar darbus, kuriuos numatyta įsigyti iš Fondo lėšų.

18Pirkimo dokumentuose nustatyti reikalavimai negali dirbtinai riboti tiekėjų galimybių dalyvauti pirkime ar sudaryti sąlygas dalyvauti tik konkretiems tiekėjams. Minimalūs tiekėjų kvalifikacijos reikalavimai turi būti proporcingi pirkimo objektui. Pirkimo dokumentuose nustatant kvalifikacinius reikalavimus ir jų įrodymo dokumentus rekomenduojama vadovautis Tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodika, patvirtinta Viešųjų pirkimų tarnybos direktoriaus 2017 m. birželio 29 d. įsakymu Nr. 1S-105 „Dėl tiekėjo kvalifikacijos reikalavimų nustatymo metodikos patvirtinimo“.

19Vykdant pirkimą konkurso ir apklausos raštu būdu, apibūdinant pirkimo objektą negali būti nurodytas konkretus modelis ar šaltinis, konkretus procesas, būdingas konkretaus tiekėjo teikiamoms prekėms ar paslaugoms, ar prekės ženklas, patentas, tipai, konkreti kilmė ar gamyba, dėl kurių tam tikriems subjektams ar tam tikriems produktams būtų sudarytos palankesnės sąlygos arba jie būtų atmesti, išskyrus atvejus, kai pirkimo objekto neįmanoma tiksliai ir suprantamai apibūdinti. Šiuo atveju tiekėjams būtina nurodyti, kad priimtini ir savo savybėmis lygiaverčiai objektai.

20Pasiūlymų pateikimo terminas turi būti nustatytas toks, kad tiekėjai spėtų susipažinti su pirkimo dokumentais ir parengti pasiūlymus. Vykdant pirkimą konkurso būdu pasiūlymų pateikimo terminas negali būti trumpesnis kaip 5 darbo dienos nuo paskelbimo bent vienoje iš pirkimų platformų dienos.

21Jei paskelbus apie pirkimą keičiama pasiūlymams parengti reikalinga informacija, taip pat kai tiekėjams teikiami pirkimo dokumentų paaiškinimai (patikslinimai) (pavyzdžiui, keičiami ir (arba) tikslinami kvalifikacijos reikalavimai), neperkančioji organizacija pirkimų platformoje, kurioje paskelbtas pirkimas, paskelbia pakeistus pirkimo dokumentus ir pratęsia pasiūlymų pateikimo terminą ne trumpesniam nei 5 kalendorinių dienų terminui.

22Kai pirkimas vykdomas konkurso būdu ir numatoma galimybė vykdyti derybas arba nurodoma, kad derybos bus vykdomos, neperkančioji organizacija vykdydama derybas turi laikytis šių reikalavimų:

22.1.  derybomis turi būti siekiama pagerinti pasiūlymus, kad ji galėtų nusipirkti darbus, prekes ar paslaugas, kurie visiškai atitinka jos konkrečius poreikius. Derybos gali būti vykdomos dėl visų perkamų darbų, prekių ar paslaugų charakteristikų, įskaitant, kainą, kokybę, komercines sąlygas, socialinius, aplinkosaugos ir inovacinius aspektus;

22.2.  nesiderama dėl pirkimo dokumentuose nurodytų minimalių reikalavimų, taikomų pirkimo objektui, tiekėjų kvalifikacijai, tiekėjų pasiūlymams, šių pasiūlymų vertinimo kriterijų ir vertinimo tvarkos. Neperkančioji organizacija gali nusimatyti ir daugiau aspektų, dėl kurių nesiderama (pvz., nurodyti, kurios sutarties sąlygos negali būti derybų objektas);

22.3.  į derybas kviečiami visi pasiūlymus pateikę tiekėjai, atitinkantys neperkančiosios organizacijos nustatytus minimalius kvalifikacijos ir pasiūlymų pateikimo reikalavimus. Derybų metu tiekėjai neturi būti diskriminuojami jiems pateikiant skirtingą informaciją arba kaip nors kitaip ribojant atskirų tiekėjų galimybes pagerinti savo pasiūlymus;

22.4.  derybos su kiekvienu tiekėju vykdomos atskirai;

22.5.  tiekėjų galutiniai pasiūlymai vertinami pagal pirkimo dokumentuose nurodytus vertinimo kriterijus. Galutiniais pasiūlymais yra laikomi derybų protokolai (jei derybos vyko surengus tam skirtą susitikimą) arba tiekėjo ir neperkančiosios organizacijos susirašinėjimas (jei derybos vyko nerengiant tam skirtų susitikimų) ir pirminiai tiekėjų pasiūlymai, kiek jie nebuvo pakeisti derybų metu.

23Neperkančioji organizacija, priėmusi sprendimą atmesti tiekėjo pasiūlymą, raštu informuoja šį tiekėją, o priėmusi sprendimą dėl pirkimo laimėtojo, raštu informuoja visus pasiūlymus pateikusius tiekėjus apie priimtą sprendimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos. Ši nuostata netaikoma, jei pirkimo sutartis sudaroma žodžiu.

24Neperkančioji organizacija, vykdydama konkursą, pirkimo dokumentuose turi nurodyti, kad tiekėjas turi teisę raštu pateikti pretenziją neperkančiajai organizacijai per 5 darbo dienas nuo neperkančiosios organizacijos pranešimo raštu apie jos priimtą sprendimą gavimo dienos arba per 5 darbo dienas nuo tos dienos, kai tiekėjas sužinojo apie atitinkamus neperkančiosios organizacijos veiksmus.

25Neperkančioji organizacija privalo nagrinėti tik tas pretenzijas, kurios gautos iki pirkimo sutarties sudarymo. Neperkančioji organizacija turi išnagrinėti tiekėjo pretenziją ir apie priimtą motyvuotą sprendimą informuoti pretenziją pateikusį tiekėją ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pretenzijos gavimo dienos.

26Neperkančioji organizacija, vykdydama konkursą, pirkimo sutartį turi sudaryti nedelsiant, bet ne anksčiau nei pasibaigė 5 darbo dienų terminas nuo pranešimo raštu apie jos priimtą sprendimą dėl pirkimo laimėtojo išsiuntimo tiekėjams dienos su sąlyga, jei per šį terminą nebuvo gauta pretenzijų. Ši nuostata netaikoma, jei:

26.1.  pasiūlymą pateikė vienintelis tiekėjas arba nėra suinteresuotų kandidatų;

26.2.  pirkimo sutartis sudaroma žodžiu.

27Pirkimas (ar atskiros dalies pirkimas) pasibaigia, kai yra bent viena iš šių aplinkybių:

27.1.  sudaroma pirkimo sutartis ir pateikiamas sutarties įvykdymo užtikrinimas, jei jo buvo reikalaujama;

27.2.  atmetami visi pasiūlymai;

27.3.  nutraukiamos pirkimo procedūros;

27.4.  per nustatytą terminą nepateikiamas nė vienas pasiūlymas;

27.5.  pasibaigia pasiūlymų galiojimo laikas ir pirkimo sutartis nesudaroma dėl priežasčių, kurios priklauso nuo tiekėjų;

27.6.  visi tiekėjai atsiima pasiūlymus ar atsisako sudaryti pirkimo sutartį.

28Kai pirkimą vykdo Komisija, tiekėjų pasiūlymų vertinimo rezultatai fiksuojami Komisijos protokoluose. Kai pirkimą vykdo pirkimo organizatorius, tiekėjų pasiūlymų vertinimo rezultatai fiksuojami pasiūlymų vertinimo pažymoje. Pasiūlymų vertinimo pažymos neprivaloma pildyti, kai pirkimo sutarties vertė yra mažesnė nei 5 000 eurų be pridėtinės vertės mokesčio ir (arba) pirkimo sutartis sudaroma žodžiu.

29Pirkimo sutartis sudaroma su laimėjusį pasiūlymą pateikusiu tiekėju arba su vienintelį pasiūlymą pateikusiu tiekėju, kurio galutinis pasiūlymas atitinka neperkančiosios organizacijos nustatytus reikalavimus. Sudarant pirkimo sutartį negali būti keičiama laimėjusio tiekėjo galutinio pasiūlymo kaina ir sąlygos, taip pat neperkančiosios organizacijos kvietime dalyvauti pirkime nustatytos pirkimo sąlygos, išskyrus atvejus, kai buvo vykdomos derybos.

30Pirkimo sutartis, kurios vertė be pridėtinės vertės mokesčio yra 5 000 eurų arba didesnė, turi būti sudaroma raštu.

31Neperkančioji organizacija, vykdydama pirkimo sutartį, negali keisti esminių jos sąlygų. Esminiais nuostatų pakeitimais laikomi šie sutarčių keitimai:

31.1.  jos pakeičiamos numatant naujas sąlygas, kurios, jeigu būtų nustatytos pirkimo dokumentuose, būtų suteikusios galimybę dalyvauti pirkimo procedūrose kitiems, nei dalyvavo, tiekėjams;

31.2.  jos pakeičiamos numatant naujas sąlygas, dėl kurių, jeigu jos būtų nustatytos pirkimo dokumentuose, laimėjusiu pasiūlymu galėtų būti pripažintas kito, nei pasirinktas, tiekėjo pasiūlymas;

31.3.  ekonominė sutarties pusiausvyra pasikeičia tiekėjo, su kuriuo sudaryta sutartis, naudai taip, kaip nebuvo nustatyta pirminės sutarties sąlygose.

 

V. KONKURSAS

 

32Neperkančioji organizacija privalo organizuoti konkursą, kai Fondo pirkimo sutarties vertė be pridėtinės vertės mokesčio yra lygi ar didesnė nei 10 000 eurų, įskaitant neperkančiosios organizacijos projekte jau sudarytas arba ketinamas sudaryti to paties tipo prekių arba to paties tipo paslaugų arba darbų, kurie kartu kaip statybos ir (arba) inžinerinės veiklos, kaip visumos, rezultatas savarankiškai atlieka vieną ūkinę ar techninę funkciją, pirkimų sutartis.

33.  Neperkančioji organizacija gali pasirinkti pirkimą vykdyti konkurso būdu ir tais atvejais, kai numatoma pirkimo sutarties vertė be pridėtinės vertės mokesčio yra lygi arba mažesnė nei 10 000 eurų.

 

VI. APKLAUSA

 

34.  Neperkančioji organizacija turi teisę pirkimą vykdyti apklausos būdu, kai yra bent viena iš šių sąlygų:

34.1.  kai pirkimo sutarties vertė be pridėtinės vertės mokesčio yra mažesnė nei 10 000 eurų;

34.2.    paskelbus konkursą nebuvo gauta pasiūlymų arba visi pateikti pasiūlymai neatitiko konkurso pirkimo dokumentų reikalavimų, o pirminės pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos;

34.3.  jeigu prekes patiekti, paslaugas teikti ar darbus atlikti gali tik konkretus tiekėjas;

34.4.  neperkančioji organizacija pagal ankstesnę pirkimo sutartį iš tiekėjo pirko prekių ir nustatė, kad iš jo verta pirkti papildomai, siekiant iš dalies pakeisti turimas prekes arba padidinti turimų prekių kiekį, kai, pakeitus tiekėją, neperkančiajai organizacijai reikėtų įsigyti medžiagų, turinčių kitokias technines charakteristikas, ir dėl to atsirastų nesuderinamumų arba per didelių techninių eksploatacijos ir priežiūros sunkumų;

34.5.  dėl aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti, paaiškėja, kad yra reikalingi papildomi darbai arba paslaugos, kurie nebuvo įrašyti į sudarytą pirkimo sutartį ir kurių techniškai ar ekonomiškai neįmanoma atskirti nuo pradinės pirkimo sutarties, nesukeliant didelių nepatogumų neperkančiajai organizacijai, arba kai tokie darbai ar paslaugos, nors ir gali būti atskirti nuo pradinės pirkimo sutarties, yra būtinai reikalingi jai baigti įgyvendinti. Tokia papildomų darbų ar paslaugų pirkimo sutartis gali būti sudaroma tik su tuo tiekėju, su kuriuo buvo sudaryta pradinė pirkimo sutartis, o visų kitų papildomai sudarytų pirkimo sutarčių kaina neturi viršyti 50 procentų pradinės pirkimo sutarties vertės.

35.  Apklausa gali būti atliekama:

35.1.    žodžiu (telefonu arba tiesiogiai prekybos vietoje);

35.2.  vertinant internete tiekėjų skelbiamą informacija apie prekių, paslaugų ar darbų kainą;

35.3.  raštu (elektroniniu paštu, paštu arba kitomis priemonėmis).

36.  Pirkimą atliekant apklausos būdu kvietimas dalyvauti apklausoje pateikiamas neperkančiosios organizacijos pasirinktam teikėjų skaičiui arba pasinaudojama pasirinkto skaičiaus tiekėjų viešai skelbiama informacija.

37.  Apklausa privalo būti atliekama raštu:

37.1.  kai paskelbus konkursą nebuvo gauta pasiūlymų arba visi pateikti pasiūlymai yra netinkami;

37.2.  jei pirkimo sutarties vertė be pridėtinės vertės mokesčio yra 5 000 eurų arba didesnė.

 

VII. PIRKIMO EIGĄ PAGRINDŽIANTYS DOKUMENTAI, JŲ SAUGOJIMAS

 

38.  Kiekviena atliekama pirkimo procedūra patvirtinama šiais dokumentais:

38.1.  jei atliekama apklausa žodžiu, pirkimą patvirtinantys dokumentai yra sutartis, o jei sutartis sudaryta žodžiu – sąskaita faktūra arba kiti buhalterinės apskaitos dokumentai;

38.2.  jei atliekamas konkursas arba apklausa raštu, pirkimą patvirtinantys dokumentai yra susirašinėjimo informacija, įskaitant skelbimą apie pirkimą (jei pirkimas buvo skelbiamas) ir kitus pirkimo dokumentus, apklausos pažyma, protokolai (fiksuojantys Komisijos sprendimus ar surašomi derybų ar susitikimų su tiekėjais atveju), taip pat sudaryta sutartis, o jei sutartis sudaryta žodžiu – sąskaita faktūra arba kiti buhalterinės apskaitos dokumentai.

 

VIII. PIRKIMO DOKUMENTŲ TEIKIMAS CPVA

 

39.  CPVA vykdo projekto vykdytojo pirkimų priežiūrą išankstinės pirkimų priežiūros ir (arba) paskesnės pirkimų priežiūros būdais.

40.  Išankstinės pirkimų priežiūros būdu CPVA tikrina darbų pirkimo dokumentus. Projekto vykdytojas, prieš pradėdamas darbų pirkimą, privalo CPVA atsiųsti suderinti darbų pirkimo dokumentus, kartu su pirkimo būdo pasirinkimo argumentais. Pateikiami šie darbų pirkimo dokumentai (jei jie rengiami pirkimui):

41.  skelbimas apie pirkimą arba kvietimas tiekėjams;

42.  pirkimo dokumentai, kuriuose nurodomas pirkimo objektas, kvalifikaciniai reikalavimai, pirkimo vykdymo ir pasiūlymų vertinimo tvarka, kriterijai ir kt. informacija;

43.  techninė specifikacija, įskaitant techninį projektą (techninį darbo projektą), brėžinius ar kitus dokumentus, jei jie bus naudojami pirkime pirkimo objektui apibrėžti ir (arba) detalizuoti;

44.  darbų sutarties projektą arba pirkimo sutarties sąlygas.

45.  CPVA Sutarties 40 p. nurodytus pirkimo dokumentus patikrina ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo visų reikalingų pirkimo dokumentų gavimo dienos. Apie patikrinimo rezultatus CPVA informuoja projekto vykdytoją raštu.

46.  Jei rangos darbų pirkimui projekto vykdytojas planuoja vykdyti apklausą žodžiu, iki tokio pirkimo pradžios projekto vykdytojas privalo CPVA pateikti argumentus, dėl tokio būdo pasirinkimo.

47.  Kai sutartis dėl rangos darbų privalo būti sudaroma raštu, projekto vykdytojas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienų nuo sprendimo nustatyti laimėjusį pasiūlymą priėmimo dienos, prieš sudarydamas sutartį su rangovu, raštu CPVA turi pateikti šiuos dokumentus (jei jie rengti pirkimui):

47.1.  tiekėjams siųstus pirkimo dokumentus, jei jie skiriasi nuo su CPVA suderintų;

47.2.  tiekėjams siųstų pirkimo dokumentų paaiškinimus ir patikslinimus;

47.3.  pirkimo skelbimą arba kvietimą tiekėjams;

47.4.  darbų pirkimo sutarties projektą;

47.5.  laimėtojo pasiūlymą bei atmestus mažesnės kainos pasiūlymus;

47.6.  Komisijos protokolus/ pasiūlymų vertinimo pažymą;

47.7.  tiekėjų skundus, pretenzijas ir atsakymus į juos (jei tokių būtų);

47.8.  teismo procesinius dokumentus (jei tokių būtų);

47.9.  kitus prašomus su pirkimu susijusius dokumentus.

48.  Gavusi Sutarties 47 p. nurodytus dokumentus CPVA per 15 darbo dienų atlieka įvykdyto pirkimo patikrinimą ir raštu pateikia projekto vykdytojui rekomendaciją dėl pirkimo sutarties sudarymo (rekomenduoti sudaryti pirkimo sutartį arba rekomenduoti ištaisyti nustatytus trūkumus ir juos ištaisius sudaryti pirkimo sutartį, arba dėl nustatytų viešųjų pirkimų principų pažeidimų rekomenduoti nesudaryti pirkimo sutarties).

49.  Projekto vykdytojas per 5 darbo dienas nuo sutarties sudarymo teikia pasirašytos darbų sutarties kopiją CPVA.

50.  Kitų (prekių ir (arba) paslaugų) projektui įgyvendinti reikalingų pirkimų, pirkimo dokumentai teikiami CPVA paskesnei patikrai kartu su mokėjimo prašymu, su kuriuo pirmą kartą deklaruojamos tų pirkimų išlaidos (Tvarkos 47 p. nurodyti dokumentai (išskyrus nurodytus Sutarties 47.4 p.) bei sudarytos sutarties kopija).

51.  Visus Tvarkoje minimus dokumentus projekto vykdytojas teikia CPVA elektroniniu paštu: info@cpva.lt.