LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

Dėl NEVYRIAUSYBINĖS ORGANIZACIJOS PROJEKTO, SKIRTO EMOCINEI PSICHOLOGINEI PAGALBAI TELEFONU VYRESNIO AMŽIAUS ŽMONĖMS TEIKTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2021 METAIS NUOSTATŲ patvirtinimo

 

2020 m. lapkričio 13 d. Nr. A1-1104

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1-213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, 15.9 papunkčiu, įgyvendindamas Demografijos, migracijos ir integracijos politikos 2018–2030 metų strategijos įgyvendinimo 2020–2022 metų tarpinstitucinio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. gruodžio 5 d. nutarimu Nr. 1216 „Dėl Demografijos, migracijos ir integracijos politikos 2018–2030 metų strategijos įgyvendinimo 2020–2022 metų tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“, 10.1.5 papunktyje nurodytą priemonę ir atsižvelgdamas į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:

1. T v i r t i n u  Nevyriausybinės organizacijos projekto, skirto emocinei psichologinei pagalbai telefonu vyresnio amžiaus žmonėms teikti, atrankos konkurso organizavimo 2021 metais nuostatus (pridedama).

2. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                                                     Linas Kukuraitis

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2020 m. lapkričio 13 d. įsakymu

Nr. A1-1104

 

 

NEVYRIAUSYBINĖS ORGANIZACIJOS PROJEKTO, SKIRTO EMOCINEI PSICHOLOGINEI PAGALBAI TELEFONU VYRESNIO AMŽIAUS ŽMONĖMS TEIKTI, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2021 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinės organizacijos projekto, skirto emocinei psichologinei pagalbai telefonu vyresnio amžiaus žmonėms teikti, atrankos konkurso organizavimo 2021 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato nevyriausybinės organizacijos projekto, skirto emocinei psichologinei pagalbai telefonu vyresnio amžiaus žmonėms teikti, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, pareiškėjams teikiamą finansavimo prioritetą, finansuojamas veiklas, reikalavimus pareiškėjams, paraiškoms ir projektams, paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams ir projektų vertinimo tvarką, Nevyriausybinės organizacijos projekto, skirto emocinei psichologinei pagalbai telefonu vyresnio amžiaus žmonėms teikti, atrankos komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo projektams tvarką, projektų vykdymo kontrolę ir jų įgyvendinimo kriterijus.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. Informacinė sistema – konkursą administruojančios įstaigos – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) – valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099.

2.2. Pareiškėjas – nevyriausybinė organizacija.

2.3. Paraiška – pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, informacinėje sistemoje užpildyta ir pateikta paraiškos forma.

2.4. Projekto vykdytojaspareiškėjas, kuriam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerija) kanclerio sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris yra pasirašęs valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – sutartis) su SPPD.

2.5. Vyresnio amžiaus žmogus – asmuo nuo 60 metų.

2.6. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos religinių bendruomenių ir bendrijų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme ir Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme.

3. Konkursą organizuoja Ministerija. Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.

4. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti projektą (-us), skirtą (-us) emocinei psichologinei pagalbai telefonu teikti, kurią teikiant būtų padedama vyresnio amžiaus žmonėms įveikti kylančius iššūkius, emocinius sunkumus ar, jei sutinka, jie būtų siunčiami į instituciją (‑as), kurioje (-ose) gautų reikiamą pagalbą.

5. Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainės https://socmin.lrv.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (https://socmin.lrv.lt/lt/konkursai-1/projektu-konkursai). Skelbime nurodoma:

5.1. projektų priėmimo pradžia ir pabaiga (projektų priėmimo terminas turi būti ne trumpesnis kaip vienas mėnuo nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos);

5.2. telefono ryšio numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti bei konsultacijų pareiškėjams su konkursu susijusiais klausimais teikimo laikas;

5.3. nuoroda į Nuostatus;

5.4. konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

5.5. didžiausia ir mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.

6. Projekto vykdymo terminas – nuo 2021 m. sausio 1 d. iki 2021 m. gruodžio 31 d.

7. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 240 000 (du šimtai keturiasdešimt tūkstančių) eurų.

Didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 240 000 (du šimtai keturiasdešimt tūkstančių) eurų.

Mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 200 000 (du šimtai tūkstančių) eurų.

 

II SKYRIUS

PROJEKTAMS TEIKIAMAS FINANSAVIMO PRIORITETAS IR FINANSUOTINOS VEIKLOS

 

8. Finansavimo prioritetas teikiamas projektams, kurių pareiškėjas turi ne mažesnę nei 3 metų emocinės psichologinės pagalbos telefonu vyresnio amžiaus žmonėms teikimo patirtį.

9. Konkurso būdu finansuotinos projekto veiklos:

9.1. savanorių ir konsultantų mokymų medžiagos parengimas;

9.2. savanorių ir konsultantų mokymas ir parengimas teikti emocinę psichologinę pagalbą telefonu;

9.3. emocinės psichologinės pagalbos telefonu organizavimas ir teikimas vyresnio amžiaus žmonėms;

9.4. supervizijų savanoriams ir konsultantams organizavimas;

9.5. informacijos apie projekto vykdymą sklaida.

10. Nuostatų 9.3 papunktyje nurodyta veikla apima:

10.1. emocinės pagalbos, susijusios su vyresnio amžiaus žmonėms kylančiais iššūkiais, tokiais kaip socialinė izoliacija, šeimos santykiai ar su kitomis situacijomis susiję emociniai sunkumai, teikimą;

10.2. psichologinės pagalbos, susijusios su vyresnio amžiaus žmonių emocine būkle, savižudybės rizika, šeimos narių tarpusavio santykių sunkumais, teikimą, prireikus informacijos apie psichikos sutrikimų diagnostiką bei gydymą suteikimą;

10.3. informacijos apie koronaviruso (COVID-19) infekcijos prevenciją ir, Lietuvos Respublikos Vyriausybei paskelbus karantiną ir (arba) valstybės lygio ekstremaliąją situaciją visoje Lietuvos Respublikos teritorijoje arba tam tikrose savivaldybėse, savivaldybės administracijos direktoriui paskelbus savivaldybės lygio ekstremaliąją situaciją toje savivaldybėje, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro – valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo rekomendacijų vyresnio amžiaus žmonėms teikimą;

10.4. informacijos apie kitos pagalbos (socialinės, medicininės, teisinės, specializuotos kompleksinės, užimtumo ar kt.) vyresnio amžiaus žmonėms, atsižvelgiant į jų poreikius, suteikimą ir (ar) siuntimą į tokią pagalbą galinčią (-ias) suteikti instituciją (-as).

11. Vykdydamas Nuostatų 9 punkte nurodytas veiklas, pareiškėjas (projekto vykdytojas) užtikrina:

11.1. emocinės psichologinės pagalbos vyresnio amžiaus žmonėms teikimą telefonu darbo dienomis ne mažiau kaip 10 val. per parą;

11.2. ne mažiau kaip dviejų konsultantų darbą Nuostatų 11.1 papunktyje numatytą laiką;

11.3. aprūpinimą inventoriumi ir įranga, reikalingais emocinei psichologinei pagalbai telefonu teikti, ir šiai veiklai pritaikytomis patalpomis;

11.4. reikiamą konsultantų kvalifikaciją: psichologinę pagalbą teikiantys konsultantai turi turėti socialinių mokslų srities psichologijos krypties aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą;

11.5. asmens duomenų apsaugą bei emocinės psichologinės pagalbos telefonu teikimo konfidencialumą;

11.6. informacijos apie vyresnio amžiaus žmones, kurie kreipiasi pagalbos, perdavimą kitiems fiziniams ir (ar) juridiniams asmenims tik teisės aktų nustatyta tvarka;

11.7. informacijos apie emocinės psichologinės pagalbos vyresnio amžiaus žmonėms telefonu teikimą viešą skelbimą lengvai prieinama forma;

11.8. informacijos skambinantiesiems ne darbo metu apie emocinės psichologinės pagalbos telefonu teikimo laiką suteikimą.

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

12. Projektas aprašomas informacinėje sistemoje užpildant paraiškos formą pagal Nuostatų 13 punkto reikalavimus ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal Nuostatų 6669 punktų reikalavimus.

Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną paraišką.

Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus negalima.

13. Paraiškoje nurodoma:

13.1. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir (ar) projekto vadovą (pareigos, vardas, pavardė);

13.2. banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

13.3. projekto pavadinimas;

13.4. trumpas projekto aprašymas (santrauka);

13.5. projekto tikslas;

13.6. projekto uždaviniai;

13.7. problemos iškėlimas ir pagrindimas;

13.8. projekto tikslinė grupė;

13.9. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

13.10. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 8 punkte nustatytam finansavimo prioritetui (jeigu pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 8 punkte nurodytą finansavimo prioritetą);

13.11. laukiami rezultatai;

13.12. veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai (pvz., informacija apie patalpas, kuriose bus vykdoma (-os) veikla (-os), bei apie jų tinkamumą projektui vykdyti, darbuotojų ir savanorių skaičius, projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasibaigus planuojamos turėti ar gauti lėšos ir pan.);

13.13. projekto vykdytojo (-ų) kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai įgyvendinti projektą (įgytos kvalifikacijos pavadinimas, įgijimo data; patirties įgijimo laikotarpiai; gebėjimų sritys);

13.14. informacija apie pareiškėjo dalyvavimą kituose Ministerijos organizuojamuose (organizuotuose) konkursuose ir (ar) einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais iš Ministerijos gautas valstybės biudžeto lėšas pagal kitas programas (priemones);

13.15. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, vykdymo vieta, jos vykdytojas (-ai) (juridinio (-ių) asmens (-ų) pavadinimas (-ai) ir kodas (-ai)), projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į Nuostatų 9 punkte nurodytas finansuotinas projekto veiklas, taip pat nurodoma informacija apie planuojamą projekto viešinimą;

13.16. detali projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata), nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų;

13.17. pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu;

13.18. pridedamų dokumentų sąrašas.

14. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens) elektronines kopijas .pdf formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga:

14.1. pareiškėjo steigimo dokumento (pvz., nuostatų, įstatų, steigimo sutarties; religinės bendruomenės ir bendrijos, neturinčios savo statuto ar įstatų, turi pateikti savo kompetentingos vadovybės raštą, patvirtinantį, kad ši religinė bendruomenė pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamas veiklas);

14.2. galiojančios sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

14.3. projekto vadovo ir pareiškėjo buhalterio gyvenimo aprašymų, kuriuose turi būti nurodyti kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus projektui įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys (informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį);

14.4. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (pvz., įgaliojimo, sutarties);

14.5. pasirašytos Asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, deklaracijos (Nuostatų priedas);

14.6. projekto vykdytojo (-ų) gyvenimo aprašymo (-ų), kuriame (kuriuose) turi būti nurodyti kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus projektui įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys (informacija apie projektą įgyvendinsiančių darbuotojų baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį);

14.7. dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei jame numatoma vykdyti veiklas (pvz., sutarčių);

14.8. emocinės psichologinės pagalbos vyresnio amžiaus žmonėms teikimo ne trumpiau nei 3 metus patirtį patvirtinančių dokumentų (jeigu pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 8 punkte nustatytą finansavimo prioritetą) (pvz., projektų, sutarčių);

14.9. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos ne vėliau kaip likus 15 darbo dienų iki paraiškos pateikimo konkursui dienos išduotos pažymos, patvirtinančios, kad pareiškėjas neturi skolų valstybės biudžetui ir (ar) savivaldybių biudžetams, pinigų fondams;

14.10. kitų dokumentų, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti.

15. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos 24.00 val.

16. Pareiškėjai, rengdami projektus, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kurios teikiamos tel. 8 696 84 461, el. p. VAZ.informacija@socmin.lt. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės projektų pateikimo darbo dienos pabaigos.

17. Paraiškos, pateiktos kitu nei konkurso skelbime nurodytu būdu, konkurso paraiškų registre neregistruojamos ir nevertinamos. Informacija apie tai, kad paraiška gauta ir kad jai suteiktas numeris, paskelbiama SPPD interneto svetainėje per 1 darbo dieną nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos (nurodomas pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir kodas, paraiškos užregistravimo data ir paraiškai suteiktas registracijos numeris).

18. Konkursui pasibaigus, paraiškos pareiškėjams negrąžinamos. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos finansuoti, saugomos vienus metus, kitos – Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

 

IV SKYRIUS

PROJEKTŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

19. SPPD ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos patikrina, ar:  

19.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į subjektų, turinčių teisę teikti projektus, grupę;

19.2. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos 24.00 val.;

19.3. paraiška atitinka Nuostatų 13 punkte nustatytus reikalavimus;

19.4. pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

19.5. pareiškėjas paskutinę skelbime nurodytą projekto pateikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 150 (vieną šimtą penkiasdešimt) eurų;

19.6. pareiškėjas pateikė visus Nuostatų 14 punkte nurodytus dokumentus;

19.7. pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje bei atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka (pagal Ministerijos administracijos padalinių, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“, administruojančių konkursus, pagal pareiškėjo juridinio asmens pavadinimą ir kodą pateiktą informaciją);

19.8. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo, kad iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautas lėšas pareiškėjas yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį, ir (ar) yra pasibaigęs Nuostatų 79.4 papunktyje numatytas trejų metų terminas (informacija pagal pareiškėjo juridinio asmens pavadinimą ir kodą gaunama iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“);

19.9. tas pats pareiškėjas konkursui nėra pateikęs kelių turiniu tapačių paraiškų;

19.10. pareiškėjo prašoma skirti suma nėra mažesnė arba didesnė už Nuostatų 7 punkte nurodytą mažiausią ir didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;

19.11. pareiškėjas yra įvykdęs mokesčių, išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokas, mokėjimo įsipareigojimus, viršijančius 150 (vieną šimtą penkiasdešimt) eurų.

20. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatų 14 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai, SPPD elektroninių ryšių priemonėmis kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas pareiškėjui pateikti trūkstamus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. SPPD prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą.

21. Nustačius, kad tas pats pareiškėjas konkursui pateikė kelias turiniu tapačias paraiškas, vertinama ta paraiška, kuri pateikta vėliausiai.

22. Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšų projektams neskiriama, jeigu paraiška ar pareiškėjas atitinka bent vieną iš šių kriterijų:

22.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę;

22.2. paraiška pateikta po paskutinės projektų pateikimo dienos 24.00 val.;

22.3. pareiškėjas per 3 darbo dienas nepateikė visų Nuostatų 14 punkte nurodytų dokumentų ir (ar) SPPD nustatytais terminais nepateikė paaiškinimų, patikslinimų, trūkstamų ir (ar) kitų dokumentų, jei tokius buvo prašoma pateikti;

22.4. pareiškėjas yra likviduojamas;

22.5. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje bei atitinkamo konkurso finansavimo nuostatuose nustatyta tvarka;

22.6. yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautas lėšas pareiškėjas yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį, ir nėra pasibaigęs Nuostatų 79.4 papunktyje numatytas trejų metų terminas;

22.7. pareiškėjas paskutinę skelbime nurodytą projekto pateikimo dieną yra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui daugiau nei 150 (vieną šimtą penkiasdešimt) eurų;

22.8. pareiškėjas nėra įvykdęs mokesčių, išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokas, mokėjimo įsipareigojimų, viršijančių 150 (vieną šimtą penkiasdešimt) eurų;

22.9. pareiškėjo prašoma skirti suma yra mažesnė ar didesnė už Nuostatų 7 punkte nurodytą mažiausią ir didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.

23. Projekto atitiktis Nuostatų 19 punkte nustatytiems formaliesiems kriterijams vertinama ir projektai, neatitinkantys formaliųjų kriterijų, atmetami Projektų administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), 17 punkte nustatyta tvarka.

24. SPPD per 3 darbo dienas nuo komisijos protokolinio nutarimo atmesti projektą (‑us) priėmimo dienos elektroninių ryšių priemonėmis informuoja pareiškėją (-us), kurio (‑ių) projektas (-ai) atmetamas (-i) atlikus projekto (-ų) atitikties formaliesiems kriterijams vertinimą, nurodydamas atmetimo priežastį (-is) ir komisijos sprendimo apskundimo tvarką.

 

V SKYRIUS

PROJEKTŲ VERTINIMAS

 

25. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis šio skyriaus 30–49 punktuose nustatytos tvarkos.

26. Projektus vertina ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD. Ekspertu negali būti asmuo, dirbantis Ministerijoje ar SPPD, susijęs su pareiškėju, kurio projektą vertina (pvz., iš pareiškėjo, kurio projektą vertina, ekspertas ar jam artimi asmenys negauna jokių pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką ekspertas vertina, steigėjas, akcininkas ar dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys).

27. Ekspertų darbas organizuojamas vadovaujantis SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Kartu su nurodytu reglamentu turi būti patvirtinta kandidato į ekspertus paraiškos forma, kvalifikaciniai reikalavimai ekspertams, eksperto konfidencialumo pasižadėjimo ir nešališkumo deklaracijos bei sutarties dėl ekspertų paslaugų teikimo forma (‑os), kurioje (kuriose) turi būti nurodyta ekspertų atsakomybė už jiems paskirtų paraiškų vertinimų teisėtumą ir pagrįstumą. 

28. Ekspertai, prieš pradėdami vertinti paraiškas, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus ir nešališkumo deklaracijas. Ekspertams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, SPPD trumpai supažindina juos su konkurso tikslais, numatoma darbo organizavimo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketas, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į ekspertų klausimus. SPPD ekspertų pasirašytų konfidencialumo pasižadėjimų ir nešališkumo deklaracijų kopijas perduoda komisijos sekretoriui.

29. Vertintinus projektus SPPD paskirsto ekspertams.

30. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du ekspertai. SPPD gali projektą paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui Taisyklių 20 punkte nurodytais pagrindais.

31. Jeigu ekspertams vertinant gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos ir (ar) dokumentų, galinčių turėti esminę įtaką vertinant projektą, ekspertai raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis kreipiasi į SPPD su prašymu patikslinti pareiškėjo (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas) pateiktą informaciją ir (ar) dokumentus, nurodydami savo prašymo pagrindą (-us). SPPD elektroninių ryšių priemonėmis nurodo pareiškėjui elektroninių ryšių priemonėmis pateikti patikslintą informaciją ir (ar) dokumentus per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos. Pareiškėjo gali būti prašoma tik tos informacijos ir (ar) dokumentų, kurių pats SPPD negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos ir (ar) dokumentų, kurie nebūtų svarbūs vertinant projektą. Jeigu pareiškėjas per SPPD nustatytą terminą nepateikia prašomos patikslintos informacijos ir (ar) dokumentų, SPPD apie tai raštu informuoja komisiją (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir nurodo priežastį (‑is), kodėl pareiškėjo prašyta pateikti patikslinta informacija ir (ar) dokumentai turi esminę įtaką vertinant projektą. Apibendrinęs SPPD argumentus dėl projekto atmetimo, pareiškėjui nepatikslinus ir (ar) nepateikus trūkstamos informacijos ir (ar) dokumentų, komisijos sekretorius pateikia komisijai siūlymą tokį projektą atmesti. Komisija, atsižvelgdama į SPPD argumentus ir komisijos sekretoriaus siūlymą, priima sprendimą pritarti arba nepritarti projekto atmetimui.

32. Ekspertai projektų turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia SPPD, informacinėje sistemoje užpildydami konkursui pateikto projekto turinio ir lėšų planavimo įvertinimo anketą. Vertinimo anketoje privalo būti pateikiamas išsamus kiekvieno balo, skirto eksperto, pagrindimas. Jeigu eksperto siūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįsta (-os) tokio siūlymo priežastis (-ys).

33. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balus už:

33.1. paraiškoje numatyto tikslo, uždavinių ir projekto santraukos aiškumą, atitiktį finansuotinoms veikloms, nurodytoms Nuostatų 9 punkte, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – neaiškūs, nepagrįsti ir neinformatyvūs; 1–9 – iš dalies pagrįsti, iš dalies aiškūs ir informatyvūs; 10 – pagrįsti, aiškūs ir informatyvūs;

33.2. projekto atitiktį Nuostatų 8 punkte nustatytam finansavimo prioritetui, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projektas neatitinka prioriteto; 5 – projektas atitinka prioritetą;

33.3. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – veiklos nenuoseklios, netinkamos projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti; 1–9 – veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies tinkamos projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti; 10 – veiklos nuoseklios, tinkamos projekto tikslui ir uždaviniams pasiekti;

33.4. projekto sąmatos aiškumą, detalumą ir racionalumą, pagrįstumą ir sąsają su veiklomis, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – lėšos neatitinka planuojamų atlikti veiksmų ir (ar) priemonių sąrašo, nedetalios, nerealios ir visiškai nepagrįstos; 1–9 – lėšos iš dalies atitinka planuojamų atlikti veiksmų ir (ar) priemonių sąrašą, iš dalies detalios, iš dalies realios ir pagrįstos; 10 – lėšos atitinka planuojamų atlikti veiksmų ir (ar) priemonių sąrašą, detalios, realios ir pagrįstos;

33.5. projekto vykdytojo (-ų) kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus įgyvendinti projektą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai netinkami projektui sėkmingai įgyvendinti; 1–4 – kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai iš dalies tinkami projektui sėkmingai įgyvendinti; 5 – kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai visiškai tinkami projektui sėkmingai įgyvendinti; 

33.6. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – nereikšmingi, nerealūs ir nepagrįsti; 1–9 – iš dalies reikšmingi, iš dalies realūs ir pagrįsti; 10 – reikšmingi, realūs ir pagrįsti.

34. Vertinimo anketoje taip pat nurodomas eksperto siūlymas:

34.1. skirti visišką finansavimą (visoms veikloms):

34.2. skirti dalinį finansavimą (nurodant, kuriai konkrečiai veiklai (-oms) siūloma finansavimo neskirti ir (arba) skirti mažesnį finansavimą, išsamiai pagrindžiant tokį siūlymą);

34.3. finansavimo neskirti (nurodant konkrečią veiklą (-as), kuriai (-ioms) siūloma finansavimo neskirti, ir (arba) išlaidų rūšis, kurioms siūloma finansavimo neskirti, išsamiai pagrindžiant tokį siūlymą).

35. Galimas didžiausias projektui skirtinų balų skaičius – 50. Privaloma surinkti minimali balų suma – 30. Projektai, kurie nesurinko šiame punkte nustatytos minimalios balų sumos, nefinansuojami.

36. Projektai (taip pat ir rezervinių projektų sąraše esantys) reitinguojami ekspertų skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.

37. Projektai turi būti įvertinti per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų projektų pateikimo ekspertams dienos iki SPPD parengtos ekspertų vertinimo suvestinės pateikimo komisijai dienos.

Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, gali šį terminą pratęsti ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.

38. SPPD apibendrina gautus ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengia projektų vertinimo suvestinę (joje nurodydamas dviejų projektą vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų sumų vidurkį), ją kartu su ekspertų vertinimo anketomis ir jų vertintais projektais (elektroninėmis jų versijomis) pateikia komisijos sekretoriui ir prašo organizuoti komisijos posėdį.

39. Gavęs projektų vertinimo suvestinę, ekspertų vertinimo anketas ir vertintus projektus (elektronines jų versijas), komisijos sekretorius, suderinęs su komisijos pirmininku, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas organizuoja komisijos posėdį, kurio metu SPPD atstovas (‑ai) ir (ar) ekspertas (-ai), vertinęs (-ę) paraiškas, supažindina komisiją su ekspertų projektų vertinimais, išvadomis ir siūlymais, atsako į komisijos narių ir (ar) kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų klausimus. Informaciją apie komisijos posėdžius (nurodoma numatoma posėdžio data ir darbotvarkė) komisijos sekretorius skelbia Ministerijos interneto svetainės https://socmin.lrv.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (https://socmin.lrv.lt/lt/konkursai-1/projektu-konkursai).

40. Posėdžio metu komisija, atsižvelgusi į ekspertų vertinimus, surinktų balų skaičių, išvadas bei siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi SPPD projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis bei kitą su projektais, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti lėšų sumų projektams įgyvendinti vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia Ministerijos kancleriui siūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo.

41. Jeigu Taisyklių 20.1–20.3 papunkčiuose nurodytais atvejais projektui įvertinti paskiriamas trečiasis ekspertas, jo siūlymas dėl projekto įvertinimo pateikiamas komisijai. Komisija, įvertinusi trečiojo eksperto siūlymus, pritaria arba nepritaria jo skirtam balui ir (ar) jo išvadai dėl projekto finansavimo ar nefinansavimo. Jei trečiasis ekspertas pasitelkiamas Taisyklių 20.4 papunktyje nurodytu atveju, dėl projektui skiriamos lėšų sumos dydžio sprendžia komisija.

42. Jei, atlikus projektų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų projektams skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio sąmatoje administravimui skirta lėšų dalis yra mažesnė. Projektas, kuriam neužteko konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Lėšos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams skiriamos Nuostatų 58 punkte nustatyta tvarka.

43. Jeigu komisija nepritaria dviejų ekspertų skirtų balų vidurkiui ir (ar) siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui, komisijos sprendimu projektas perduodamas SPPD, kuris projektą skiria vertinti trečiajam ekspertui. Gavusi trečiojo eksperto vertinimą, komisija pritaria arba nepritaria jo vertinimui ir (ar) siūlomai skirti sumai. Jeigu komisija priima sprendimą nepritarti trečiojo eksperto vertinimui, ji sprendžia dėl pakartotinio projekto vertinimo, kurį atlieka komisijos nariai. Atliekant pakartotinį vertinimą, vieną projektą vertina ne mažiau kaip du komisijos nariai. Projektus komisijos nariams vertinti paskirsto komisijos pirmininkas. Komisijos nariai įvertina projektą ir skiria balus, vadovaudamiesi Nuostatų 30–35 punktais. Pakartotinai projektai turi būti įvertinti per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų projektų pateikimo komisijos nariams dienos.

44. Vertindamas paraišką, atsižvelgdamas į išlaidų pagrįstumą, komisijos narys pakartotinio vertinimo metu gali pasiūlyti mažinti tam tikroms išlaidoms numatytas valstybės biudžeto lėšas arba jų neskirti, jei išlaidos planuojamos ne Nuostatų 9 punkte nurodytoms veikloms.

45. Jeigu komisija, įvertinusi projektų vertinimo suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 34.2 papunkčiu, nusprendžia siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, ji priima protokolinį sprendimą, kuriame nurodo, kokias veiklas ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti. 

46. Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo komisijos sprendimo siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų priėmimo dienos elektroninių ryšių priemonėmis informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų dydį, nurodo, kokias veiklas ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, taip pat nurodo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti lėšų suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus bei veiklas, ir pagal komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) veiklų planus.

47. Jei pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo elektroninių ryšių priemonėmis dienos komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti lėšų suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus bei veiklas, ir, atsižvelgdamas į komisijos priimtą protokolinį sprendimą, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) veiklų planą.

48. Komisijos sekretoriui iš pareiškėjo gavus patvirtinimą, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus bei veiklas, taip pat patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams Nuostatų V skyriuje ir SPPD patvirtintame ekspertų darbo reglamente nustatyta tvarka. Ekspertai įvertina patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus, SPPD parengia ekspertų vertinimo suvestinę ir kartu su ekspertų vertinimo anketomis perduoda komisijai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę bei ekspertų vertinimo anketas, komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus ir jiems pritaria arba nepritaria.

49. Pareiškėjui per Nuostatų 47 punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte numatytus tikslus bei veiklas, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma.

50. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu siūlyti Ministerijos kancleriui jam skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) veiklų planams, projektui valstybės biudžeto lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.

51. Jeigu, įvertinus paraišką, siūlytina skirti suma yra mažesnė nei Nuostatų 7 punkte nurodyta mažiausia galima skirti suma, tokio projekto siūloma nefinansuoti.

52. Komisijos sekretorius parengia Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo projektams projektą, kuriame nurodo komisijos pasiūlymus dėl lėšų skyrimo, ir jį pateikia Ministerijos kancleriui per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas komisijos sprendimas dėl projektų finansavimo siūlymų pateikimo Ministerijos kancleriui, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos.

53. Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų dėl lėšų skyrimo gavimo dienos priima sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams.  

54. Ministerijos kanclerio sprendime dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams nurodoma:

54.1. pagrindas finansuoti projektus arba jų nefinansuoti (teisės aktai, kuriais vadovaujantis skirtas finansavimas konkursui, komisijos posėdžių, kuriuose svarstytas ir priimtas komisijos sprendimas dėl projektų finansavimo siūlymų pateikimo, protokolų datos ir registracijos numeriai);

54.2. finansuotinų projektų sąrašas, nurodant pareiškėjų juridinio asmens pavadinimus ir kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas skirti sumas, skiriamas sumas;

54.3. rezervinių projektų sąrašas, nurodant pareiškėjų juridinio asmens pavadinimus ir kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas skirti sumas, siūlomas skirti sumas;

54.4. nefinansuotinų projektų sąrašas, nurodant pareiškėjų juridinio asmens pavadinimus ir kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas skirti sumas, siūlomas skirti sumas (jei projektas įtrauktas į nefinansuotinų projektų sąrašą Nuostatų 50 punkte nustatyta tvarka);

54.5. atmestinų projektų sąrašas, nurodant pareiškėjų juridinio asmens pavadinimus ir kodus, projektų pavadinimus, prašomas skirti sumas (jei projektas atmestas Nuostatų 23 punkte nustatyta tvarka);

54.6. pavedimas Ministerijos Horizontalios politikos ir projektų valdymo grupės vadovui užtikrinti tinkamą Nuostatų įgyvendinimą finansuojant projektus;

54.7. Ministerijos kanclerio sprendimo apskundimo tvarka.

55. Komisijos sekretorius perduoda SPPD patvirtintą Ministerijos kanclerio potvarkio kopiją ir visų komisijos protokolinių sprendimų kopijas.

56. Sutartis tarp pareiškėjo ir SPPD informacinės sistemos priemonėmis sudaroma ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos. Sutartyje turi būti pateikta informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte.

57. Nesudarius sutarties per Nuostatų 56 punkte nurodytą terminą ar nutraukus sudarytą sutartį, Ministerija ar SPPD teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą dėl lėšų skyrimo projektui.

58. Nesudarius sutarties per Nuostatų 56 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies valstybės biudžeto lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą sutartį, taip pat Nuostatų 46 punkte numatytu atveju per nustatytą terminą nepatikslinus sąmatos ir (ar) veiklų plano, likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka skiriamos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezervinių projektų sąraše esantiems projektams siūlant skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų, sąmata ir (ar) veiklų planas tikslinami Nuostatų 46 punkte nustatyta tvarka. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo projektui priimamas per 3 darbo dienas nuo komisijos siūlymo gavimo dienos.

59. Pareiškėjai raštu informuojami apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą dėl lėšų skyrimo projektui per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, pateikiant Ministerijos kanclerio sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie Ministerijos kanclerio sprendimą informuojami raštu, nurodant šio sprendimo priėmimo datą, numerį, atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastį (-is).

60. Informaciją apie konkurso rezultatus per 1 darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo priėmimo dienos komisijos sekretorius paskelbia Ministerijos interneto svetainės https://socmin.lrv.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (https://socmin.lrv.lt/lt/konkursai-1/projektu-konkursai), nurodydamas subjektų, kuriems skirtas finansavimas, juridinio asmens pavadinimą, projekto pavadinimą ir skirtą lėšų sumą.

 

VI SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

61. Komisija sudaroma ir jos darbas organizuojamas Taisyklių VI skyriuje nustatyta tvarka.

62. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Taisyklėmis, Nuostatais, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitais teisės aktais.

 

VII SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

63. Projektams paskirtos valstybės biudžeto lėšos mokamos iš valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų programoms. Projektams vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2021 m. sausio 1 d. iki sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d.

64. Projekto vykdytojas gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertinęs valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik sutartimi patvirtintoje projekto išlaidų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti.

65. Projektų vykdytojai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Civilinio kodekso 6.929 straipsniu, kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.

66. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Projekto vykdytojas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei įprasta rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus lėšų naudojimo principo. Įsigyjant su projekto veiklomis susijusias paslaugas ir prekes, privaloma vadovautis Europos socialinio fondo agentūros atlikta prekių ir paslaugų kainų rinkos analize. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1‑330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

67. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos, pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba jų kopijomis:

67.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų):

67.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

67.1.2. asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

67.1.3. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

67.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 9 punkte numatytų veiklų vykdymu):

67.2.1. darbuotojų, tiesiogiai įgyvendinančių projekto veiklas, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;

67.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

67.2.2.1. ryšio paslaugų išlaidos (interneto ryšio, telefono ryšio, fakso ryšio, pašto išlaidos);

67.2.2.2. transporto išlaikymo ir transporto paslaugų išlaidos (transporto priemonės nuoma be vairuotojo, degalai, tepalai, visuomeninio transporto priemonių bilietai);

67.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai);

67.2.2.4. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, nuomos išlaidos;

67.2.2.5. projekto veiklų vykdytojų kvalifikacijos kėlimo išlaidos (mokymų, seminarų, skirtų kvalifikacijai kelti, organizavimo išlaidos, įskaitant išlaidas savanorių kvalifikacijai kelti);

67.2.2.6. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (lektorių) paslaugoms (pagal paslaugų ar autorines sutartis), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti;

67.2.2.7. patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, eksploatavimo (šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų šalinimo), kitos patalpų išlaikymo ir priežiūros išlaidos;

67.2.2.8. reprezentacinės (darbo susitikimų) išlaidos (maisto produktams, nealkoholiniams gėrimams, kitoms prekėms, skirtoms projekto vykdytojo atstovų susitikimams darbo klausimams aptarti, svarstyti, derinti su kitų įstaigų, įmonių, organizacijų atstovais, pirkti), susijusios su projekto vykdytojo vykdoma veikla;

67.2.2.9. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, įrangai, prekėms ir reikmenims (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, įrangai, smulkiam inventoriui) įsigyti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 68.5 papunktyje;

67.2.2.10. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (leidybos, mokymų, renginių organizavimo, projekto sklaidos ir viešinimo), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, taip pat mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.

68. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

68.1. projekto vykdytojo įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

68.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų, aplinkos ir teritorijos tvarkymui ir (ar) priežiūrai;

68.3. išperkamajai nuomai;

68.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

68.5. ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, kaip tai reglamentuota Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti;

68.6. kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidoms dengti;

68.7. transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

68.8. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta projekto parengiamajame etape, iki pateikiant paraišką Ministerijai, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki 2020 m. gruodžio 31 d. imtinai, dengti;

68.9. kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms dengti.

69. Nuostatų 67.1.1, 67.1.2 ir 67.2.1 papunkčiuose nurodytos visos išlaidos darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas, turi sudaryti iki 80 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų. 

70. Norėdamas patikslinti projektų išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas per informacinę sistemą, taip pat raštu SPPD pateikia pagrįstą prašymą patikslinti projektų išlaidų sąmatą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas, projekto kodas ir prašymas tikslinti projekto išlaidų sąmatą), kartu pateikdamas lyginamąjį tikslinamos projekto išlaidų sąmatos variantą. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus tinkamų finansuoti išlaidų sumažėjimo atvejus. Apie leidimą tikslinti projekto išlaidų sąmatą SPPD informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą. Prašymai tikslinti sąmatą gali būti teikiami vieną kartą per ketvirtį ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

71. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas), perimsiantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.  

72. Projekto vykdytojas privalo raštu informuoti SPPD apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą ir nurodyti veiklų vykdymo nutraukimo ar sustabdymo priežastį (-is). Gavęs tokį pranešimą, SPPD sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą projekto vykdytojui projektui įgyvendinti. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai pranešus SPPD, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas.

73. Ne dėl projekto vykdytojo veiksmų atsiradus nenumatytų, Nuostatuose nenustatytų aplinkybių, dėl kurių projekto vykdytojui nepakanka skirtų lėšų numatytoms projekto veikloms įvykdyti, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, arba dėl kurių projekto vykdytojas turi vykdyti papildomas projekte nenumatytas veiklas, kad būtų pasiekti projekto vertinimo metu suplanuoti rodikliai, projekto vykdytojui gali būti skiriama papildomų valstybės biudžeto lėšų.

74. Papildomų valstybės biudžeto lėšų skiriama esant motyvuotam projekto vykdytojo prašymui, kuriame turi būti nurodytas juridinio asmens pavadinimas ir kodas, Nuostatų 73 punkte nustatytos aplinkybės, rodikliai, kuriuos projekto vykdytojas įsipareigoja pasiekti, ir (ar) veiklos, kurias jis įsipareigoja įvykdyti, prašomų valstybės biudžeto lėšų dydis, taip pat pateiktas prašomų valstybės biudžeto lėšų pagrindimas.

75. Nuostatų 74 punkte nurodytą projekto vykdytojo prašymą komisija išnagrinėja per 3 darbo dienas nuo jo gavimo dienos ir elektroninių ryšių priemonėmis pateikia pasiūlymą Ministerijos kancleriui dėl papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo ar neskyrimo.

76. Komisijos sekretorius raštu informuoja projekto vykdytoją apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, pateikdamas jam Ministerijos kanclerio sprendimo dėl lėšų skyrimo ar neskyrimo išrašą.

77. Sprendimą dėl papildomų lėšų projekto vykdytojui skyrimo priima Ministerijos kancleris per 3 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymo gavimo dienos.

78. Projekto vykdytojui skiriant papildomų valstybės biudžeto lėšų Nuostatų 74 punkte nustatytu pagrindu, netaikomas Nuostatų 7 punkte nustatytas didžiausios vienam projektui galimos skirti valstybės biudžeto lėšų sumos apribojimas, taip pat Nuostatų 69 punkte nustatyti išlaidų dydžio apribojimai darbo užmokesčiui ar (ar) kitoms pagrįstoms išlaidoms.

79. Projekto vykdytojas privalo:

79.1. projektą įgyvendinti iki sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2021 m. gruodžio 31 d.;

79.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 dienos SPPD per informacinę sistemą pateikti atitinkamai pusmečio ir metų projekto veiklos ataskaitas ir ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

79.2.1. biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

79.2.2. valstybės biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

79.2.3. buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto lėšų panaudojimą, suvestinė, kurioje turi būti nurodyta valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

79.2.4. veiklos ataskaita (teikiama po ataskaitinio pusmečio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį), kurioje turi būti nurodyta:

79.2.4.1. nuo projekto įgyvendinimo pradžios projekto vykdytojo įvykdytų veiklų pavadinimai (pagal Nuostatų 9 punktą) ir trumpas veiklų ir (ar) jų rezultatų aprašymas;

79.2.4.2. informacija apie projekto įgyvendinimo kriterijus (Nuostatų 87 punktas), pasiektus nuo projekto įgyvendinimo pradžios;

79.2.4.3. informacija apie projekto viešinimą nuo projekto įgyvendinimo pradžios (teikiama tik teikiant metų projekto veiklos ataskaitą, t. y. pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

79.2.4.4. išvados, pastabos, pasiūlymai, susiję su projekto veiklų rezultatų efektyvumu (pvz.: poveikis projekto tikslinei grupei, sukurta pridėtinė vertė);

79.3. ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 dienos grąžinti nepanaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas, pervedant jas į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą;

79.4. SPPD nustačius, kad projekto vykdytojas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 dienos. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

80. SPPD konsultuoja projekto vykdytojus projektų administravimo klausimais.

81. SPPD SPPD direktoriaus nustatyta tvarka tikrina, ar valstybės biudžeto lėšų projektui gavęs projekto vykdytojas laikosi Nuostatų reikalavimų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų.

82. SPPD, nustatęs ar turėdamas pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Nuostatų, sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant sutartį, reikalavimus, apie tai raštu jį informuoja, nurodydamas nustatytus veiklos trūkumus, sustabdo sutarties vykdymą ir nurodo jam terminą nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD apie nustatytų veiklos trūkumų pašalinimą ir pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant sutartį, nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD apie tai ir apie pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant sutartį, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti sutartį, apie tai raštu įspėjęs projekto vykdytoją prieš 10 darbo dienų.

83. Kai SPPD nutraukia sutartį su projekto vykdytoju, projekto vykdytojas privalo grąžinti jam skirtas valstybės biudžeto lėšas, jei:

83.1. SPPD nustato, kad skirtos valstybės biudžeto lėšos panaudotos ir (ar) naudojamos ne pagal paskirtį;

83.2. SPPD nustato esminių Nuostatų, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, pažeidimų;

83.3. vadovaujantis Nuostatų 82 punktu, sustabdomas valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymas;

83.4. paaiškėja, kad Nuostatų 14.5 punkte nurodytoje deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, projekto vykdytojas, sudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešajai įstaigai „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos lėšos.

84. Projekto vykdytojas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė grupė ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, vykdymo eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, projekto vykdytojas turi nepažeisti viešosios tvarkos, asmens duomenų apsaugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimų, laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos ir nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Ministerija. Viešindamas projektą, projekto vykdytojas privalo tiksliai nurodyti, kokiu tikslu kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota vykdant projektą. SPPD tikrina, kaip projekto vykdytojas laikosi šiame punkte nustatyto įsipareigojimo.

85. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako projekto vykdytojas. Dokumentus, susijusius su projektu ir jo įgyvendinimu (paraišką, buhalterinės apskaitos dokumentus ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais, taip pat SPPD ir (ar) Ministerijos reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) jų patvirtintas kopijas tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 mėnesius po projekto įgyvendinimo pabaigos (po 2021 m. gruodžio 31 d.).

86. Projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, vykdydamas pirkimą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

87. Nustatomi projektų įgyvendinimo kriterijai:

87.1. atsilieptų skambučių skaičius;

87.2. atsilieptų skambučių skaičius nuo visų skambučių skaičiaus (procentais);

87.3. konsultacinių skambučių skaičius.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

88. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos tinkamai panaudotos, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami valstybės biudžeto asignavimai konkursui, ar pasikeitus dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo, projekto vykdytojo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo (projekto vykdytojo) paraišką.

89. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

90. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) sutartyje) nurodytų klaidingų pareiškėjo (projekto vykdytojo) kontaktinių duomenų (veiklos ar buveinės adreso, telefono ryšio numerio, fakso ryšio numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo (projekto vykdytojo) nepasiekia laiškai arba su pareiškėju (projekto vykdytoju) negalima susisiekti kitu būdu.

91. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia bendrą visiems projektams įgyvendinti konkrečiais metais skirtą valstybės biudžeto lėšų sumą ir pagal SPPD pateiktą formą apibendrintas priemonių (konkursų) įgyvendinimo ataskaitas.

92. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

 

_________________

 

Nevyriausybinės organizacijos projekto,

skirto emocinei psichologinei pagalbai telefonu

vyresnio amžiaus žmonėms teikti, atrankos konkurso

organizavimo 2021 metais nuostatų

priedas

 

(Pavyzdinė deklaracijos forma)

 

 

ASMENS, TURINČIO TEISĘ VEIKTI PAREIŠKĖJO VARDU, DEKLARACIJA

 

(data)

 

Aš, _________________________________________________ , veikiantis (-i) pareiškėjo

(vardas ir pavardė)

_______________________________________________________ vardu, patvirtinu, kad nėra toliau

(pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir kodas)

nurodytų aplinkybių:

1. Pareiškėjas nėra sudaręs taikos sutarties su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklos.

2. Asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo už nusikaltimus, nurodytus Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso XXXIII skyriuje (Nusikaltimai ir baudžiamieji nusižengimai valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams), 205 straipsnyje (Apgaulingas pareiškimas apie juridinio asmens veiklą), 206 straipsnyje (Kredito, paskolos ar tikslinės paramos panaudojimas ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką), 207 straipsnyje (Kreditinis sukčiavimas), 219 straipsnyje (Mokesčių nesumokėjimas), 220 straipsnyje (Neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimas), 222 straipsnyje (Apgaulingas apskaitos tvarkymas) bei 223 straipsnyje (Aplaidus apskaitos tvarkymas).

3. Pareiškėjas paraiškoje arba jos prieduose nepateikė klaidinančios arba melagingos informacijos.

4. Pareiškėjas per paskutinius trejus metus iki paraiškos pateikimo Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (toliau – Ministerija) dienos nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos Ministerijos valstybės tarnautojams ir (ar) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis ir gaunantiems darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ir valstybės pinigų fondų, komisijų nariams.

5. Pareiškėjas yra įvykdęs mokesčių, išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokas, mokėjimo įsipareigojimus ir šių įsipareigojimų suma neviršija 150 (vieno šimto penkiasdešimties) eurų.

6. Pareiškėjas turi Nevyriausybinės organizacijos projekto, skirto emocinei psichologinei pagalbai telefonu vyresnio amžiaus žmonėms teikti, atrankos konkurso organizavimo 2021 metais nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m.                   d. įsakymu Nr.           „Dėl Nevyriausybinės organizacijos projekto, skirto emocinei psichologinei pagalbai telefonu vyresnio amžiaus žmonėms teikti, atrankos konkurso organizavimo 2021 metais nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Nuostatai), nustatytus reikalavimus atitinkančių reikalingų žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų įgyvendinti projektą.

Man yra žinoma, kad, šioje deklaracijoje nurodžius klaidinančią ar melagingą informaciją, vadovaujantis Nuostatų 83.4 papunkčiu, sudaryta valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis bus vienašališkai nutraukta.

Patvirtinu, kad kartu su paraiška pateikti dokumentai, taip pat dokumentų užsienio kalba vertimai yra tikri.

 

________________________ __________________ _______________________

(pareiškėjo vadovo ar jo                                     (parašas)                                  (vardas ir pavardė)      įgalioto asmens pareigų pavadinimas)