Lietuvos saugios laivybos administracijos

Direktorius

 

ĮSAKYMAS

DĖL PATIKRINTOS BENDROSIOS KONTEINERIO MASĖS NUSTATYMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. birželio 2 d. Nr. V-133

Klaipėda

 

 

Vadovaudamasis  Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo 3 straipsnio 6 dalimi,

tvirtinu Patikrintos bendrosios konteinerio masės nustatymo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

L. e. direktoriaus pareigas                                                                             Mindaugas Česnauskis


 

PATVIRTINTA

Lietuvos saugios laivybos administracijos

direktoriaus 2016 m. birželio 2 d.

įsakymu Nr. V-133

 

 

PATIKRINTOS BENDROSIOS KONTEINERIO MASĖS NUSTATYMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Patikrintos bendrosios konteinerio masės nustatymo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) įgyvendina 1974 m. Tarptautinės konvencijos dėl žmogaus gyvybės apsaugos jūroje VI skyriaus 2 taisyklės reikalavimus ir nustato reikalavimus, susijusius su patikrintos bendrosios konteinerio masės (angl. verified gross mass) nurodymo krovinio gabenimo dokumentuose tvarka, taip pat konteinerio svėrimo arba jo masės apskaičiavimo sąlygas ir tvarką.

2. Šis Tvarkos aprašas nustato Lietuvos Respublikoje pakrautų konteinerių, kuriuos ketinama gabenti jūrų transportu, patikrintos bendrosios konteinerio masės nustatymo sąlygas ir tvarką.

3. Užsienio valstybėse pakrauti konteineriai gali būti kraunami į laivus Lietuvos Respublikos jūrų uostuose, jei krovinio siuntėjas patikrino ir nustatė patikrintą bendrąją konteinerio masę, o krovinio gabenimo dokumentuose yra atitinkamas tai patvirtinantis įrašas.

4. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:

4.1. Gabenimo dokumentas – dokumentas, kuriame nurodoma patikrinta bendroji konteinerio masė. Tokiais dokumentais yra pripažįstamas konosamentas (angl. bill of lading), jūrų važtaraštis (angl. sea waybill) ar kitas lygiavertis krovinio gabenimo dokumentas arba patikrintos bendrosios konteinerio masės deklaracija. Gabenimo dokumentui taip pat prilyginamas atskiras pranešimas apie patikrintą bendrąją konteinerio masę (įskaitant elektroninės formos pranešimus).

4.2. Kampiniai tvirtinimo taškai – kiaurymės, išsidėsčiusios konteinerio viršuje ir/ar apačioje, skirtos konteineriui suimti, tvirtinti.

4.3. Konteineris – krovinių gabenimo priemonė, kuri:

4.3.1. turi nuolat naudojamo įrenginio savybių ir yra pakankamai tvirta, kad būtų tinkama daugkartiniam naudojimui;

4.3.2. yra specialiai sukonstruota taip, kad būtų įmanoma krovinius gabenti viena ar keliomis transporto priemonių rūšimis;

4.3.3. yra sukonstruota taip, kad būtų lengvai suimama ir/ar perkeliama, turinti kampinius tvirtinimo taškus;

4.3.4. pagal keturių apatinių išorinių kampų kvadratinį plotą yra:

4.3.4.1.  ne mažesnė kaip 14 m; arba

4.3.4.2.  ne mažesnė kaip 7 m, jei jos viršutinėje dalyje yra kampiniai tvirtinimo taškai.

Sąvoka „konteineris“ apima cisterninius konteinerius, birių krovinių konteinerius, konteinerius skirtus pervežti negabaritinius krovinius ir kitus specialios paskirties konteinerius.

4.4. Pakrautas konteineris (angl. packed container) – konteineris, kuris yra pakrautas ar užpildytas skysčiais, dujomis, kietomis medžiagomis ar krovinio vienetais, įskaitant paletes, pakavimo ir tvirtinimo medžiagas.

4.5. Patikrinta bendroji konteinerio masė – bendra pakrauto konteinerio masė, kuri nustatoma:

4.5.1. pasveriant pakrautą konteinerį, naudojant kalibruotą ir sertifikuotą svėrimo įrangą (1 metodas);

4.5.2. sudedant atskirų krovinio komponentų masių vertes, įskaitant paletes, pakavimo ir tvirtinimo medžiagas, ir pridedant tuščio konteinerio masę (2 metodas).

4.6. Siuntėjas – asmuo, įmonė ar organizacija, kuri gabenimo dokumente yra įvardinta kaip siuntėjas ir/ar kuri sudaro sutartį su vežėju dėl krovinio gabenimo jūra.

4.7. Terminalas – uosto įmonė, turinti teisę krauti jūrų krovinius, atestuota Lietuvos Respublikos saugios laivybos įstatymo nustatyta tvarka.

4.8. Terminalo atstovas – terminalo, kuriame laivas yra pakraunamas ar iškraunamas, paskirtas asmuo, kuris yra atsakingas už terminalo atliekamas operacijas.

4.9. Trumpo nuotolio tarptautinis reisas – tarptautinis reisas, kuriuo plaukdamas laivas nenutolsta toliau kaip per 200 jūrmylių nuo uosto ar vietos, kurioje būtų galima apsaugoti keleivius ir įgulą. Nei atstumas nuo laivo paskutinio įplaukimo uosto šalyje, kurioje reisas prasidėjo, iki galutinio jo paskirties uosto, nei jo atgalinio reiso nuotolis neturi viršyti 600 jūrmylių. Laivui plaukiant planiniu reisu galutinis paskirties uostas yra paskutinis įplaukimo uostas, kuriame prasideda šio laivo atgalinis reisas į šalį, kurioje šis reisas prasidėjo.

5. Lietuvos Respublikoje pakrauto konteinerio masės nustatymas atliekamas Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus atitinkančiomis ir nustatyta tvarka metrologiškai patikrintomis svėrimo priemonėmis.

6. Šis tvarkos aprašas netaikomas konteineriams, kurie vežami ant važiuoklės arba priekaboje ir kurie plukdomi įvažiuojamaisiais laivais trumpo nuotolio tarptautiniais reisais.

 

II SKYRIUS

PATIKRINTOS BENDROSIOS KONTEINERIO MASĖS NUSTATYMAS

 

7. Siuntėjas yra atsakingas už patikrintos bendrosios konteinerio masės nustatymą ir pateikimą vežėjui ir terminalui.

8. Siuntėjas ar jo įgaliotas asmuo patikrintą bendrąją konteinerio masę nustato taikydamas 1 metodą ar 2 metodą ir įrašo šią informaciją į gabenimo dokumentą.

9. Gabenimo dokumentas, kuriame nurodoma patikrinta bendroji konteinerio masė, turi būti pasirašytas siuntėjo ar jo įgalioto asmens.

10. Jei siuntėjas neturi galimybės pasverti krovinį, svėrimą galima atlikti terminale, kuriame planuojamas konteinerio pakrovimas į laivą arba kitoje įmonėje, turinčioje metrologiškai patikrintas svėrimo priemones, kurios turi atitinkamus patikros sertifikatus.

11. Jei patikrinta bendroji konteinerio masė nustatoma sveriant konteinerį, esantį ant autotransporto priemonės, iš bendros masės turėtų būti atimta autotransporto priemonės bei joje esančių degalų masė. Autotransporto priemonės masė nustatoma atsižvelgiant į priemonės registracijos dokumentuose nurodytą informaciją.

12. Jei sveriami du pakrauti konteineriai, esantys ant autotransporto priemonės, jų patikrinta bendroji masė turi būti nustatoma pasveriant kiekvieną konteinerį atskirai.

13. Laivas, atgabenęs konteinerius į terminalą perkrovimui, turi informuoti terminalo atstovą apie kiekvieno konteinerio patikrintą bendrąją masę. Laivas, į kurį perkraunami konteineriai, ir terminalo atstovas gali vadovautis informacija, kurią pateikė konteinerius atgabenęs laivas.

14. Tais atvejais, kai pakrauti konteineriai, pristatyti į terminalą be gabenimo dokumentuose nurodytos patikrintos bendrosios konteinerio masės, jos nustatymas galimas tik sveriant pakrautą konteinerį (1 metodas).

15. Patikrinta bendroji konteinerio masė, taikant 2 metodą, nustatoma tokiu būdu:

15.1. Nustatomos atskirų pakrauto konteinerio elementų masės:

15.1.1. krovinio masė;

15.1.2. pakuotės masė, taikant gamintojo informaciją, nurodytą ant pakuotės, arba siuntėjo teikiamą informaciją, pagal tai, kaip numatyta jo kokybės vadybos sistemoje ar lygiaverčiame dokumente;

15.1.3. palečių, pakavimo ir tvirtinimo priemonių masė, taikant gamintojo informaciją arba siuntėjo informaciją, pagal tai, kaip numatyta jo kokybės vadybos sistemoje ar lygiaverčiame dokumente;

15.1.4. tuščio konteinerio masė, taikant informaciją, nurodytą ant konteinerio.

15.2. Patikrinta bendroji konteinerio masė nustatoma sudedant 15.1.1–15.1.4 papunkčiuose nurodytų elementų skaičiavimų vertes.

16. Supiltiniams kroviniams 2 metodas negali būti naudojamas, o pakrauti konteineriai turi būti pasveriami (1 metodas).

17. Patikrintos bendrosios konteinerio masės paklaida negali viršyti 5 procentų.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

18. Siuntėjas ar jo įgaliotas asmuo 1 metus turi išsaugoti informaciją apie:

18.1. patikrintos bendrosios konteinerio masės nustatymo metodą;

18.2. krovinio svėrimo paslaugos teikėją (įmonės pavadinimas, kodas, adresas);

18.3. krovinio svėrimo įrangos galiojančią techninę patikrą liudijantį dokumentą;

18.4. konteinerio svėrimo datą;

18.5. naudojant 2 metodą, jo pritaikymo aprašymą, atsižvelgiant į Tvarkos aprašo 15 punktą, ir dokumentus, liudijančius skaičiavimų pagrįstumą.

19. Šio Tvarkos aprašo vykdymo kontrolę atlieka Lietuvos saugios laivybos administracija.

 

_________________