LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ FONDO LĖŠOMIS, 2021 METAIS ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2021 m. spalio 20 d. Nr. A1-744

Vilnius

 

 

Įgyvendindama Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2021 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. A1-950 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų ir bendruomeninės veiklos stiprinimo 2021 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 1.1.31 papunktyje nurodytą priemonę ir atsižvelgdama į Nevyriausybinių organizacijų fondo tarybos 2021 m. rugsėjo 27 d. protokolu patvirtintas nevyriausybinių organizacijų finansavimo kryptis:

1Tvirtinu Nevyriausybinių organizacijų projektų, finansuojamų Nevyriausybinių organizacijų fondo lėšomis, 2021 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).

2. Pavedu šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                              Monika Navickienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2021 m. spalio 20 d. įsakymu Nr. A1-744

 

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, FINANSUOJAMŲ NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ FONDO LĖŠOMIS, 2021 METAIS ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.     Nevyriausybinių organizacijų projektų, finansuojamų Nevyriausybinių organizacijų  fondo lėšomis, 2021 metais atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Nevyriausybinių organizacijų fondo (toliau – NVO fondas) projektų, finansuojamų NVO fondo lėšomis, 2021 m. atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansuotinas projektų veiklas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, projektų vykdymo ir jų administravimo procedūras.

2 Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija) pagal NVO fondo tarybos protokoliniu sprendimu patvirtintas 2021 m. NVO fondo projektų finansavimo kryptis ir projektų vertinimo kriterijus. Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainėje https://socmin.lrv.lt.

3.       Nuostatuose vartojamos sąvokos:

3.1.    Informacinė sistema Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099.

3.2.    Paraiška pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, informacinėje sistemoje užpildyta ir pateikta paraiškos forma, siekiant dalyvauti konkurse ir gauti finansavimą projektui įgyvendinti.

3.3. Pareiškėjas juridinis asmuo, pagal Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą laikomas NVO, Juridinių asmenų registre įregistravęs žymą, kad juridinis asmuo yra NVO, ir siekiantis gauti valstybės biudžeto lėšų programai vykdyti.

3.4.    Partneris – juridinis asmuo, pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą laikomas NVO, Juridinių asmenų registre įregistravęs žymą, kad juridinis asmuo yra NVO, su kuriuo kartu pareiškėjas įgyvendina veiklą (yra sudaręs bendradarbiavimo ar jungtinės veiklos sutartį dėl bendrų veiklų įgyvendinimo). Partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie veiklos įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjai, prekių ir (ar) daiktų tiekėjai (pvz., rėmėjai), taip pat pelno siekiantys subjektai. Projektas gali būti įgyvendinamas kartu su partneriu (-iais) juridiniu (‑iais) asmeniu (-imis), kuris (-ie) kartu su pareiškėju pagal pasirašytą sutartį įgyvendins dalį projekte numatytų veiklų ir (ar) kuriam pareiškėjas perves dalį valstybės biudžeto lėšų.

3.5.    Projektas – Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinta paraiška su visais pridedamais dokumentais, kurią pateikusiam pareiškėjui skirtas finansavimas iš valstybės biudžeto lėšų (visuma dokumentų, kuriuose nurodomi projekto tikslo aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, jos prieduose bei tam tikrose duomenų bazėse esančia informacija, ir tam tikra lėšų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti).

3.6. Projekto vykdytojas – pareiškėjas (juridinis asmuo), kuris atitinka Nuostatų 13 punkte nurodytus reikalavimus, kuriam Ministerijos kanclerio sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti.

3.7.    Valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis (toliau – Sutartis) – pareiškėjo informacinėje sistemoje užpildyta ir pateikta paraiška, kurioje prašomą finansavimą patvirtino Ministerijos kancleris.

3.8.    Tęstinė atranka – pagal skelbimą gaunamų paraiškų atrankos forma. Tęstinės atrankos metu sprendimai dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priimami atsižvelgiant į paraiškų pateikimo datą ir laiką, vertinant Nuostatuose nurodytus formaliuosius kriterijus. Ši atranka Nuostatuose nustatytu ir skelbime nurodytu paraiškų gauti finansavimą teikimo laikotarpiu atliekama nuolat, kol yra priemonei įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

3.9.    Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų, Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatyme, Nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų, šių lėšų administravimo tvarkos, projektų vertinimo procedūrų, lėšų pervedimo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. spalio 15 d. įsakymu Nr. A1-741 „Dėl nevyriausybinių organizacijų finansavimo iš valstybės biudžeto lėšų, šių lėšų administravimo tvarkos, projektų vertinimo procedūrų, lėšų pervedimo ir atsiskaitymo už gautą finansavimą tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas).

4.  Konkurso administruojančios įstaigos funkcijas atlieka SPPD, išskyrus Nuostatuose Ministerijai nustatytas funkcijas.

5.  Konkurso komisijos funkcijas atlieka NVO fondo taryba, kurios personalinė sudėtis patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. A1-774 „Dėl nevyriausybinių organizacijų fondo tarybos personalinės sudėties patvirtinimo“.

6.  Konkurso subjektas, turintis teisę priimti sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams, – Ministerijos kancleris.

7.  Konkursas organizuojamas tęstinės atrankos būdu.

8.  Konkurso tikslas – stiprinti NVO institucinius gebėjimus dalyvauti valdant krizes ar ekstremaliąsias situacijas.

9.  SPPD skelbimą dalyvauti konkurse, atitinkantį Aprašo 6 punkte nustatytus reikalavimus, paskelbia interneto svetainėje www.sppd.lt per 5 darbo dienas nuo Nuostatų įsigaliojimo dienos. Skelbimas galioja, kol pagal gautas paraiškas bus paskirstyta visa Nuostatų 10 punkte numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma, bet ne ilgiau kaip iki 2021 m. gruodžio 3 d.

 

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ FINANSAVIMO DYDIS IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS

 

10.     Nuostatų 14 punkte numatytoms veikloms įgyvendinti numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 1 390 000 (vienas milijonas trys šimtai devyniasdešimt tūkstančių) Eur.

11.     NVO fondo lėšomis gali būti finansuojami (kompensuojami) projektai, kuriais siekiama stiprinti NVO institucinius gebėjimus arba NVO galimybes dalyvauti valdant krizes ir ekstremaliąsias situacijas:

11.1. NVO instituciniams gebėjimams stiprinti skirtam projektui mažiausia galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 3 000 (trys tūkstančiai) Eur, didžiausia galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 30 000 (trisdešimt tūkstančių) Eur. NVO instituciniams gebėjimams stiprinti numatyta valstybės biudžeto lėšų suma – 973 000 (devyni šimtai septyniasdešimt trys tūkstančiai) Eur;

11.2. NVO galimybėms dalyvauti valdant krizes ir ekstremaliąsias situacijas stiprinti skirtam projektui mažiausia galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 3 000 (trys tūkstančiai) Eur, didžiausia galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 30 000 (trisdešimt tūkstančių) Eur. NVO galimybėms dalyvauti valdant krizes ir ekstremaliąsias situacijas stiprinti numatyta valstybės biudžeto lėšų suma – 417 000 (keturi šimtai septyniolika tūkstančių) Eur.

12.     Projektų veiklų laikotarpis – nuo 2021 m. kovo 1 d. iki 2021 m. gruodžio 31 d.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJUI IR FINANSUOTINOS VEIKLŲ SRITYS

 

13.     Galimi pareiškėjai – NVO, atsitinkančios Nuostatų 13.1 papunktyje pareiškėjui nurodytus privalomus kriterijus ir ne mažiau kaip tris Nuostatų 13.2 papunktyje nurodytus kitus kriterijus:

13.1. pareiškėjas turi atitikti šiuos privalomus kriterijus:

13.1.1. vykdo veiklą ne trumpiau nei vienus metus;

13.1.2. Juridinių asmenų registre yra įregistravęs žymą, kad juridinis asmuo yra NVO;

13.1.3.   teisės aktų nustatyta tvarka ir terminais yra pateikęs metinį finansinių ataskaitų rinkinį ir veiklos ataskaitą arba metinį pranešimą ir metinę ataskaitą;

13.1.4. atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus pagal Mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnį;

13.1.5. 2021 m. teikė savanorių koordinavimo, humanitarinės ar kitas su krizių ar ekstremaliųjų situacijų valdymu susijusias pagalbos paslaugas valstybės institucijoms ar įstaigoms ar savivaldybių įstaigoms pagal bendradarbiavimo sutartį, sudarytą su valstybės institucijomis ar įstaigomis ar savivaldybių įstaigomis, arba dviejų ir daugiau NVO sudarytą bendradarbiavimo sutartį, kurios tikslas – teikti savanorių koordinavimo, humanitarinę ar kitas su krizių ar ekstremaliųjų situacijų valdymu susijusias pagalbos paslaugas, arba savanoriškos veiklos sutartį, kurioje numatyta, kad savanorio veiklos tikslas – vykdyti veiklą krizių ar ekstremaliųjų situacijų metu (ne mažiau nei 10 (dešimt) savanoriškos veiklos sutarčių, sudarytų 2021 m.), arba teikė humanitarinės ar kitas su krizių ar ekstremaliųjų situacijų valdymu susijusias pagalbos paslaugas Lietuvos Respublikos piliečiams pagal jų pateiktus prašymus pareiškėjui, jei pareiškėjas teikia paraišką dėl NVO galimybių dalyvauti valdant krizes ir ekstremaliąsias situacijas stiprinimo;

13.2. pareiškėjas turi atitikti ne mažiau kaip tris kitus kriterijus:

13.2.1. turi ne mažiau kaip 2 metams patvirtintą strateginį veiklos planavimo dokumentą, kuriame numatytos 2021 m. veiklos ar tikslai;

13.2.2. nuo 2019 m. iki paraiškos pateikimo dienos veiklą vykdo pasitelkdamas savanorius ir šiuo laikotarpiu yra sudaręs ne mažiau kaip 10 savanoriškos veiklos sutarčių;

13.2.3. nuo 2019 m. iki 2021 m. atliko išorinį veiklos ir (ar) finansinį auditą;

13.2.4. 2021 m. atlieka išorinį veiklos ir (ar) finansinį auditą ir turi tai patvirtinančius dokumentus (sutarties kopiją) arba paraiškoje numato išlaidas išoriniam veiklos ir (ar) finansiniam auditui atlikti;

13.2.5. nuo 2019 m. iki paraiškos pateikimo dienos dalyvavo valstybės institucijų patvirtintos sudėties tarybų, komitetų, komisijų, darbo grupių veikloje (turi dokumento, patvirtinančio dalyvavimą, ar dokumento, nurodančio tarybos, komiteto, komisijos ar darbo grupės personalinę ar atstovaujamų organizacijų sudėtį kopiją) arba raštu pateikė bent penkis pasiūlymus kompetentingai (-oms) valstybės ar savivaldybės institucijai (-oms) ir (arba) įstaigai (-oms) dėl viešojo valdymo sprendimo (-ų) (turi dokumento, patvirtinančio pateiktą pasiūlymą, kopiją, kurioje turi būti nurodytas pateikto pasiūlymo tikslas, teikimo data ir registracijos numeris);

13.2.6. nuo 2019 m. iki paraiškos pateikimo dienos įgyvendino bent 2 veiklas, bendradarbiaudamas kartu su valstybės ar savivaldybės institucijomis ar įstaigomis, NVO ar pelno siekiančiais subjektais, ir turi dokumentą, patvirtinantį tokias bendradarbiavimo veiklas (bendradarbiavimo sutartį, kurioje nurodytos planuojamos įgyvendinti veiklos ir jų įgyvendinimo laikotarpis ar partnerio raštas, patvirtinantis įgyvendintas ar planuojamas įgyvendinti veiklas ir jų įgyvendinimo datas);

13.2.7. yra skėtinė nacionalinė NVO, kuri vienija tik pelno nesiekiančius juridinius asmenis ir turi atstovą (-us), dalyvaujantį (-čius) valstybės institucijų patvirtintos sudėties tarybų, komitetų, komisijų, darbo grupių, padedančių valstybei formuoti viešąją politiką, veikloje, ir turi tai patvirtinančius dokumentus (personalinę ar organizacinę tarybos, komiteto, komisijos ar darbo grupes sudėtį patvirtinančio rašto, įsakymo, nutarimo ar potvarkio patvirtintą kopiją arba elektroninį nuorašą);

13.2.8. yra skėtinės nacionalinės NVO, kuri vienija tik pelno nesiekiančius juridinius asmenis ir turi atstovą (-us), dalyvaujantį (-čius) valstybės institucijų patvirtintos sudėties tarybų, komitetų, komisijų, darbo grupių, padedančių valstybei formuoti viešąją politiką, veikloje, narys.

14.     Tinkamos finansuoti (kompensuoti) veiklų sritys:

14.1. NVO institucinių gebėjimų stiprinimas:

14.1.1. NVO darbuotojų ir savanorių gebėjimų stiprinimas, skėtinių nacionalinių NVO narių (organizacijų atstovų) gebėjimų stiprinimas;

14.1.2. NVO, tarpinstitucinio, tarpsektorinio ir (ar) tarptautinio bendradarbiavimo mechanizmų kūrimas, palaikymas ar stiprinimas;

14.1.3. NVO veiklai skirto finansavimo šaltinių pritraukimas;

14.1.4. kitos veiklos, stiprinančios NVO finansinį tvarumą, įskaitant kofinansavimą (angl. co-financing) bei NVO išorinį veiklos ir (ar) finansinį auditą;

14.1.5. informacijos apie NVO vykdomas veiklas sklaida;

14.2. NVO galimybės dalyvauti valdant krizes ir ekstremaliąsias situacijas:

14.2.1. NVO darbuotojų ir savanorių gebėjimų stiprinimas, skėtinių nacionalinių NVO narių (organizacijų) atstovų gebėjimų stiprinimas;

14.2.2. NVO, tarpinstitucinio, tarpsektorinio ir (ar) tarptautinio bendradarbiavimo mechanizmų kūrimas, palaikymas ar stiprinimas;

14.2.3. kitos veiklos, kuriomis prisidedama prie dalyvavimo valdant krizes ir ekstremaliąsias situacijas;

14.2.4. informacijos apie NVO vykdomas veiklas sklaida.

 

IV SKYRIUS

PARAIŠKOS TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

15.     Paraiškoje turi būti pateikta:

15.1.  duomenys apie pareiškėją (pavadinimas, juridinio asmens kodas, vadovas, kontaktiniai duomenys) ir atitiktį Nuostatų 13 punkte nurodytiems kriterijams;

15.2.  projekto pavadinimas;

15.3. informacija apie projekto partnerius (jeigu projektas bus vykdomas su partneriais);

15.4. Nuostatų 14 punkte nurodytos veiklos sritis, pagal kurią pareiškėjas teikia paraišką, numato vykdyti veiklas;

15.5. informacija apie projekto įgyvendinimo dalyvius;

15.6. trumpas projekto aprašymas (santrauka) ir tikslas;

15.7. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

15.8.  pareiškėjo deklaracija (Nuostatų 1 priedas);

15.9.  veiklų įgyvendinimo planas pagal informacinėje sistemoje pateikiamą formą;

15.10. prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų suma;

15.11.       detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata (toliau – sąmata), nurodant lėšų šaltinius ir kiek prašoma skirti valstybės biudžeto lėšų, taip pat paraiškoje pateikiamas išlaidas;

15.12.       pareiškėjo banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

15.13.       pareiškėjo pateikta papildoma informacija, susijusi su paraiška.

16.     Paraiškos teikiamos užpildant paraiškos formą informacinėje sistemoje. Paraiška, kuriai Ministerijos kanclerio potvarkiu yra patvirtintas finansavimas, prilyginama finansiniam įsipareigojimui dėl NVO fondo lėšų skyrimo.

17.     Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.

18.     Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų) elektronines kopijas:

18.1. ne mažiau kaip 2 metams pareiškėjo patvirtintą strateginį veiklos planavimo dokumentą, kuriame numatytos 2021 m. veiklos ar tikslai (jei yra);

18.2. pareiškėjo nuo 2019 m. iki paraiškos pateikimo dienos sudarytas ne mažiau kaip 10 savanoriškos veiklos sutarčių (jei yra);

18.3. pareiškėjo nuo 2019 m. iki 2021 m. atlikto išorinio veiklos ir (ar) finansinio audito dokumentus (jei yra);

18.4. 2021 m. atliekamo išorinio veiklos ir (ar) finansinio audito paslaugų teikimo sutartis (jei yra);

18.5. dokumentą, patvirtinantį pareiškėjo dalyvavimą valstybės institucijų patvirtintos sudėties tarybų, komitetų, komisijų, darbo grupių veikloje, ar dokumentą, nurodantį tarybos, komiteto, komisijos ar darbo grupės personalinę ar atstovaujamų organizacijų sudėtį (jei yra);

18.6. dokumentą, patvirtinantį kompetentingai (-oms) valstybės ar savivaldybės institucijai (-oms) ir (arba) įstaigai (-oms) pateiktą pasiūlymą dėl viešojo valdymo sprendimo (-ų). Dokumente turi būti nurodytas pateikto pasiūlymo tikslas, teikimo data ir registracijos numeris) (jei yra);

18.7. nuo 2019 m. iki 2021 m. sudarytas bendradarbiavimo sutartis, kuriose nurodytos planuojamos įgyvendinti veiklos ir jų įgyvendinimo laikotarpis, partnerio raštas, patvirtinantis įgyvendintas veiklas ir jų įgyvendinimo datas (jei yra);

18.8. pareiškėjo vienijamas organizacijas, jei pareiškėjas yra skėtinė nacionalinė NVO ir turi atstovą (-us), dalyvaujantį (-čius) valstybės institucijų patvirtintos sudėties tarybų, komitetų, komisijų, darbo grupių, padedančių valstybei formuoti viešąją politiką, veikloje (jei yra);

18.9. viešai paskelbtos pareiškėjo (netaikoma religinėms bendruomenėms ir bendrijoms) 2020 m. veiklos ir finansinės ataskaitos kopiją (pateikia aktyvią (-ias) nuorodą (-as), leidžiančią (-ias) susipažinti su viešai paskelbtu (-ais) dokumentu (-ais) internete);

18.10. dokumentą, patvirtinantį pareiškėjo narystę skėtinėje NVO, kuri vienija tik pelno nesiekiančius juridinius asmenis ir turi atstovą (-us), dalyvaujantį (-čius) valstybės institucijų patvirtintos sudėties tarybų, komitetų, komisijų, darbo grupių, padedančių valstybei formuoti viešąją politiką, veikloje (jei yra);

18.11. kitų dokumentų, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti, kopijas.

19.   Pareiškėjai, teikdami paraiškas, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, konkurso skelbime nurodytais kontaktais. Informacija pareiškėjams teikiama darbo dienomis iki paskutinės paraiškų pateikimo dienos įskaitytinai.

20.   Paraiškos, pateiktos kitu nei Nuostatuose nurodytu būdu, neregistruojamos ir nevertinamos. Informacija, kad paraiška gauta ir kad paraiškai suteiktas registracijos numeris, SPPD interneto svetainėje paskelbiama per 3 (tris) darbo dienas nuo paraiškos gavimo SPPD dienos.

 

V SKYRIUS

TINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

21.     Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

21.1.  pareiškėjo vadovo, darbuotojų ir (ar) buhalterio darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas, išlaidos;

21.2.  buhalterinės apskaitos paslaugų išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens, jeigu šis asmuo su pareiškėju nėra sudaręs sutarties dėl buhalterinės apskaitos paslaugų teikimo);

21.3.  ryšio paslaugų (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto) išlaidos, įskaitant savanorių patiriamas išlaidas;

21.4.  transporto išlaikymo (degalų, tepalų, transporto priemonės nuomos be vairuotojo) ir transporto paslaugų (autobuso ekonominės klasės ar viešojo transporto bilietų, transporto priemonės nuomos su vairuotoju) įsigijimo išlaidos, įskaitant savanorių patiriamas išlaidas (Lietuvos Respublikoje ir užsienyje);

21.5.  komandiruočių Lietuvos Respublikos teritorijoje ir užsienyje (kelionių bilietų, apgyvendinimo, dienpinigių) išlaidos, įskaitant savanorių patiriamas išlaidas;

21.6.  darbuotojų ir (ar) savanorių kvalifikacijos kėlimo, jų parengimo savanoriškai veiklai (projektą įgyvendinančių NVO darbuotojų, savanorių ar narių (jei projektą įgyvendina skėtinė NVO) mokymų, seminarų, skirtų kvalifikacijai kelti, organizavimo ar dalyvavimo juose) išlaidos;

21.7materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos (organizacinės technikos, patalpų organizacijos biurui ar renginiams) išlaidos;

21.8materialiojo turto įsigijimo (organizacinės technikos ir kitų tiesiogiai su veiklos įgyvendinimu susijusių prekių) išlaidos;

21.9išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (tyrėjų, lektorių, teisininkų, konsultantų) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti;

21.10 projekto vykdytojo biuro ar projektui vykdyti naudojamų patalpų eksploatavimo (šildymo, elektros energijos tiekimo, vandentiekio, nuotekų šalinimo) išlaidos;

21.11 kitos Nuostatų 21.1–21.10 papunkčiuose nenurodytos projektui įgyvendinti reikalingų prekių, priemonių ir (ar) inventoriaus (kanceliarinių, ūkio prekių, taip pat maisto produktų) įsigijimo išlaidos;

21.12 maitinimo paslaugų (pietų kavinėje, valgyklos maitinimo paslaugų Lietuvos Respublikoje ir užsienyje) išlaidos;

21.13 apgyvendinimo paslaugų (Lietuvos Respublikoje ir užsienyje) išlaidos;

21.14 projekto sklaidos ir viešinimo paslaugų išlaidos;

21.15 kitos tiesiogiai su projektu susijusių paslaugų, būtinų projektui įgyvendinti, išlaidos: mokesčiai už banko paslaugas, narystės tarptautinėse organizacijose mokesčiai, vertimo paslaugų, išorinio audito paslaugų išlaidos.

22.     Paraiškoje numatytos veiklos turi būti tiesiogiai susijusios su NVO institucinių gebėjimų stiprinimu (jei projektas skirtas NVO instituciniams gebėjimams stiprinti) arba NVO galimybių dalyvauti valdant krizes ir ekstremaliąsias situacijas stiprinimu (jei projektas skirtas NVO galimybėms dalyvauti valdant krizes ir ekstremaliąsias situacijas stiprinti).

23.     Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

23.1.    išlaidos pareiškėjo (projekto vykdytojo) ir (ar) partnerio skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

23.2.    transporto priemonių techninės apžiūros, draudimo ir remonto išlaidos;

23.3.    statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir einamojo remonto, statinių priežiūros ir (ar) aplinkos tvarkymo išlaidos;

23.4.    išlaidos, patirtos ir apmokėtos iki 2021 m. vasario 28 d. imtinai;

23.5.    išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui (projekto vykdytojui), nuomai projekto veiklai vykdyti;

23.6.    išperkamosios nuomos išlaidos;

23.7.    kitos tiesiogiai su projekto įgyvendinimu nesusijusios išlaidos.

 

 

 

VI SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES NUSTATYTIEMS FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

24.     SPPD per 5 (penkias) darbo dienas nuo paraiškų gavimo dienos patikrina, ar:

24.1.  pareiškėjo užpildyta paraiška atitinka Nuostatų 15 punkto reikalavimus;

24.2.  pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

24.3.  pareiškėjas pateikė reikalingus Nuostatų 18 punkte nurodytus dokumentus;

24.4.  kartu su paraiška pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba arba pateikti dokumentų, surašytų užsienio kalba, vertimai;

24.5.  pareiškėjo prašoma skirti lėšų suma atitinka Nuostatų 11 punkto reikalavimus.

25.     Jeigu paraiška neatitinka Nuostatuose nurodytų reikalavimų arba informacija paraiškoje pateikta netinkamai, SPPD kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas pareiškėjui pateikti privalomus dokumentus ar paaiškinimus raštu per 2 (dvi) darbo dienas nuo SPPD nurodymo gavimo dienos. SPPD prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus ar informaciją vieną kartą.

26.     Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir finansavimas pareiškėjams neskiriamas, jeigu paraiška ar pareiškėjas atitinka bent vieną iš šių kriterijų:

26.1.  paraišką pateikė pareiškėjas, kuris neatitinka visų Nuostatų 13.1 papunktyje nurodytų kriterijų ir (ar) atitinka mažiau nei tris Nuostatų 13.2 papunktyje nurodytus kriterijus;

26.2.  vadovaudamasis Nuostatų 25 punktu, pareiškėjas per 2 (dvi) darbo dienas nepateikė visų reikiamų dokumentų ir (ar) prašomos informacijos;

26.3.  pareiškėjas yra likviduojamas;

26.4.  pareiškėjas ir (ar) jo partneris (-ai) nėra įvykdę teisės aktuose numatyto įpareigojimo viešai Juridinių asmenų registre pateikti 2020 m. veiklos bei finansinę ataskaitas (netaikoma religinėms bendruomenėms ir bendrijoms).

27.     Įvertinus pareiškėjo bei paraiškos atitiktį nustatytiems kriterijams, šių kriterijų neatitinkančios paraiškos atmetamos. SPPD per 5 (penkias) darbo dienas paraiškoje nurodytu el. paštu informuoja pareiškėją apie tai, kad paraiška (arba pareiškėjas, arba partneris) neatitiko nustatytų kriterijų, todėl ji atmetama.

28.     Jeigu pateikta paraiška buvo atmesta ir nevertinama pareiškėjui laiku nepateikus privalomų dokumentų ar paaiškinimų raštu, po Nuostatų 25 punkte numatyto SPPD kreipimosi pareiškėjas turi teisę informacinėje sistemoje iš naujo teikti patikslintą paraišką gauti projekto finansavimą.

29.     Atlikus paraiškų atitikties nustatytiems formaliesiems kriterijams vertinimą, nurodytiems Nuostatų 24 ir 26 punkte, kartą per savaitę sudaromas siūlomų finansuoti paraiškų, atitikusių Nuostatuose nustatytus kriterijus, sąrašas. Sudarytas siūlomų finansuoti paraiškų sąrašas ir paraiškų informacija teikiama NVO fondo tarybai, nurodant teisinį pagrindą skirti finansavimą, paraiškas, kurioms skiriamas finansavimas, ir prašomų kiekvienai paraiškai skirti valstybės biudžeto lėšų sumą, paraiškos veiklų ir prašomų valstybės biudžeto lėšų tinkamumui bei pagrįstumui tinkamumui įvertinti.

NVO fondo taryba, susipažinusi su SPPD pateiktu siūlomų finansuoti paraiškų sąrašu, per 5 darbo dienas nuo šio sąrašo pateikimo dienos pritaria arba nepritaria paraiškų finansavimui. Jei NVO fondo taryba nepritaria siūlomų paraiškų finansavimui, ji teikia protokolinį sprendimą SPPD ir Ministerijos kancleriui, kuriame nurodo Nuostatų kriterijų, kuriuo remiantis paraiškai negalima skirti finansavimo, ir prašo Ministerijos kanclerio tokią paraišką atmesti, neskirti finansavimo ją pateikusiam pareiškėjui. Jei NVO fondo taryba pritaria paraiškos finansavimui, ji teikia protokolinį sprendimą Ministerijos kancleriui, kuriame nurodo siūlomą (-us) finansuoti paraišką (-as), ją pateikusį pareiškėją (-us), siūlomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą, ir prašo patvirtinti skiriamą finansavimą.

30.     Atsižvelgdamas į Nevyriausybinių organizacijų fondo nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2020 m. vasario 19 d. nutarimu Nr. 141 „Dėl Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo įgyvendinimo“, 29 punkto nustatyta tvarka pateiktą protokolinį sprendimą, Ministerijos kancleris priima potvarkį dėl lėšų skyrimo projektams, kuriame nurodoma:

30.1.  finansuotinų ir nefinansuotinų paraiškų sąrašas, įrašant pareiškėjų juridinio asmens kodus ir skiriamas valstybės biudžeto lėšų sumas;

30.2.  pavedimas Ministerijos atsakingam skyriui užtikrinti tinkamą Nuostatų įgyvendinimą, skiriant finansavimą;

30.3. Ministerijos kanclerio potvarkio apskundimo tvarka.

31.     Sutartis tarp pareiškėjo ir Ministerijos laikoma sudaryta nuo to momento, kai Ministerijos kancleris patvirtina skiriamą finansavimą pareiškėjui. Įgyvendindamas projektą, pareiškėjas privalo laikytis Nuostatuose nurodytų reikalavimų ir įsipareigojimų. Projekto įgyvendinimo kontrolė vykdoma vadovaujantis nuostatų VII skyriumi.

32.     Ministerijos kancleriui nepatvirtinus prašomo finansavimo, Sutartis laikoma nesudaryta. Jei Ministerijos kancleris nepatvirtina prašomo finansavimo, jis teikia NVO fondo tarybai argumentuotą sprendimą, kuriame nurodo priežastis, dėl kurių finansavimas neskirtas.

33.     Pareiškėjai paraiškoje nurodytu el. paštu informuojami apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą skirti finansavimą per 5 (penkias) darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.

34.     Informacija apie skirtą finansavimą per 5 (penkias) darbo dienas nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo priėmimo dienos paskelbiama Ministerijos interneto svetainėje.

35. Pareiškėjui gali būti skiriamas finansavimas ne daugiau kaip 2 projektams – po vieną projektą Nuostatų 11.1 ir 11.2 papunkčiuose nurodytoms finansuotinoms veikloms vykdyti.

 

VII SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS, ĮSIPAREIGOJIMŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

36.     Valstybės biudžeto lėšos pareiškėjams skiriamos iš valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų. Projekto vykdytojo išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2021 m. kovo 1 d. iki 2021 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ar prekes turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus lėšų naudojimo principo.

37.     Ministerija Nacionaliniam bendrųjų funkcijų centrui (toliau – Centras) paraiškas dėl Ministerijos kanclerio sprendimu skirtos valstybės biudžeto lėšų sumos pervedimo į projekto vykdytojo Sutartyje nurodytą sąskaitą pateikia per 9 (devynias) darbo dienas nuo Ministerijos kanclerio sprendimo skirti finansavimą priėmimo ir Sutarties įsigaliojimo dienos. Centras Ministerijos kanclerio potvarkiu skirtas valstybės biudžeto lėšas pareiškėjui į Sutartyje nurodytą sąskaitą perveda per 9 (devynias) darbo dienas nuo Sutarties įsigaliojimo dienos.

38.     Projekto vykdytojai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reguliuojančiais teisės aktais.

39.     NVO fondo skirtos lėšos gali būti naudojamos tik Nuostatų III skyriuje ir sąmatoje nurodytoms veiklų vykdymo išlaidoms finansuoti.

40.     Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1‑330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

41.     Projekto vykdytojas įsipareigoja:

41.1.  bendradarbiauti su SPPD ir, Ministerijai paprašius, per nustatytą terminą pateikti visą su projektu, jo įgyvendinimu ir vykdoma veikla susijusią informaciją lėšų naudojimo laikotarpiu ir 24 mėnesius, baigęs įgyvendinti projektą;

41.2.  projektui įgyvendinti skirtas lėšas panaudoti iki 2021 m. gruodžio 31 d., o skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. grąžinti Ministerijai – jas pervesti į Ministerijos banko sąskaitą Nr. LT41 7044 0600 08078 0827, mokėjimo paskirties laukelyje nurodydamas, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir (arba) priemonės kodą, finansavimo šaltinį, valstybės funkciją, ekonominės klasifikacijos straipsnį, grąžinamą sumą;

41.3.  iki 2022 m. sausio 5 d. pateikti Ministerijai pasirašytą Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (Nuostatų 2 priedas).

42.  NVO fondo taryba ir Ministerija atsitiktine tvarka turi išrinkti ne mažiau kaip 20 proc. finansuotų projektų, kurių vykdytojų prašoma nustatytu laiku, ne vėliau kaip 2022 m. vasario 28 d., dalyvauti susitikime su NVO fondo taryba ir pristatyti įvykdytų veiklų rezultatus.

43.  Ministerija konsultuoja projektų vykdytojus projektų administravimo klausimais.

44.  Projekto vykdytojas skirtas valstybės biudžeto lėšas privalo grąžinti, jei paaiškėja, kad paraiškoje ir (arba) pareiškėjo deklaracijoje buvo pateikta klaidinanti ar melaginga informacija.

45.  Ministerijai nustačius, kad projekto vykdytojas skirtą finansavimą panaudojo ne pagal paskirtį, projekto vykdytojas privalo nepanaudotas ar netikslingai panaudotas lėšas grąžinti Ministerijai per jo nustatytą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 d.

46.  Negrąžintos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai iš pareiškėjo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

47.     Už paraiškoje gauti finansavimą bei kartu su paraiška pateiktos informacijos teisingumą ir su projekto įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas (projekto vykdytojas). Dokumentus, susijusius su projektu, jo įgyvendinimu ir skirtų lėšų panaudojimu (paraišką, buhalterinės apskaitos dokumentus ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat Ministerijos reikalavimu per 5 darbo dienas nuo prašymo išsiuntimo dienos elektroniniu paštu pateikti su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) patvirtintas jų kopijas.

48.     Ministerija ir NVO fondas turi teisę atlikti projektui skirtų lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.

49.     Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju negalima susisiekti kitu būdu.

 

_________________________