LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SUSISIEKIMO MINISTRO 2000 M. BIRŽELIO 20 D. ĮSAKYMO NR. 174 „DĖL KROVINIŲ VEŽIMO GELEŽINKELIŲ TRANSPORTU TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. balandžio 23 d. d. Nr. 3-186

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Krovinių vežimo geležinkelių transportu taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2000 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. 174 „Dėl Krovinių vežimo geležinkelių transportu taisyklių patvirtinimo“:

1.   Pakeičiu 56 punktą ir jį išdėstau taip:

56. Krovinius ir konteinerius į transportavimo priemones (vagonus, automobilius) ir sandėliavimo vietas krauna:

56.1. geležinkelio įmonė savo krovimo baruose (išskyrus skysčius, ypač pavojingus krovinius, kaip jie apibrėžti Tarptautinio vežimo geležinkeliais sutarties (COTIF) C priedėlyje „Pavojingų krovinių tarptautinio vežimo geležinkeliais taisyklės (RID)“ arba kituose tarptautiniuose susitarimuose (toliau – ypač pavojingi kroviniai), ir gedžiuosius krovinius);

56.2. siuntėjas – stoties bendrojo naudojimo keliuose ar privažiuojamuosiuose keliuose – pavojinguosius krovinius (ypač pavojingus krovinius krauti galima tik privažiuojamuosiuose keliuose) ir gedžiuosius krovinius; žalius gyvulinius produktus; sunkius (daugiau kaip 500 kg sveriantis vienetas) krovinius; negabaritinius krovinius; supiltus (krauti galima tik privažiuojamuosiuose keliuose), subertus ir suverstus krovinius; vežamus specialiuose vagonuose; siuntėjo palydovų lydimus krovinius.“

2. Pakeičiu 66 punktą ir jį išdėstau taip:

66. Krovinių krovimo ir tvirtinimo vagonuose darbų vadovai Lietuvos transporto saugos administracijos nustatyta tvarka tikrinami, ar išmano krovinių krovimo ir tvirtinimo taisykles. Jas išmanantys asmenys gauna Lietuvos transporto saugos administracijos nustatytos formos pažymėjimą.“

3. Pakeičiu 111.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

111.5. važtos dokumentuose nėra būtinų įrašų apie krovinio sukrovimą ir įtvirtinimą vagone, nenurodytos krovinio tvirtinimo priemonės; įrašai nepatvirtinti atsakingo asmens parašu ar sudarant krovinio vežimo sutartį nepateiktas Lietuvos transporto saugos administracijos patvirtintos formos pažymėjimas ar pažyma dėl tokio pažymėjimo išdavimo; siuntėjas neturi atsakingo už krovinių krovimą asmens;“.

4. Pakeičiu 257 punktą ir jį išdėstau taip:

257. Lietuvos transporto saugos administracijos nustatyta tvarka turi būti tikrinamos fizinių asmenų, kurių darbas tiesiogiai ar netiesiogiai susijęs su geležinkelių transporto eismu, žinios.

Fiziniai asmenys, kurių darbas tiesiogiai ar netiesiogiai susijęs su geležinkelių transporto eismu, privalo turėti galiojantį Lietuvos transporto saugos administracijos nustatyta tvarka išduotą pažymėjimą ir tiksliai vykdyti stoties budėtojo arba manevrų tvarkdario nurodymus.

Asmenims, neturintiems šio pažymėjimo, dirbti draudžiama.

5. Pakeičiu 18 priedo 2.57 papunktį ir jį išdėstau taip:

2.57. 67 skiltis.

Pildoma, kai krovinys sukrautas ir įtvirtintas atviruose arba dengtuosiuose vagonuose. Įrašas patvirtinamas siuntėjo antspaudu.

Jeigu krovinys sukrautas ir įtvirtintas pagal Krovinių krovimo ir tvirtinimo techninių sąlygų reikalavimus, pildoma skilties pirmoji (viršutinė) dalis, jeigu krovinys sukrautas ir įtvirtintas pagal paruoštas ir geležinkelio valdytojo nustatyta tvarka patvirtintas taisykles, pildoma skilties antroji (vidurinė) dalis.

Duomenys apie krovinių krovimo ir tvirtinimo vagonuose darbų vadovą įrašomi visais krovinio krovimo ir tvirtinimo atviruose ir dengtuosiuose vagonuose atvejais. Sudarydamas krovinių vežimo sutartį, siuntėjas turi pateikti Lietuvos transporto saugos administracijos patvirtintos formos pažymėjimą arba pažymą apie tokio pažymėjimo išdavimą.

Jeigu važtaraštis pasirašomas saugiu elektroniniu parašu, 67 skiltyje nurodyti įrašai gali būti tvirtinami saugiu elektroniniu parašu.“ 

 

 

 

Susisiekimo ministras                                                                                              Rokas Masiulis