VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS CENTRINĖS PROJEKTŲ VALDYMO AGENTŪROS DIREKTORIAUS 2017 M. BIRŽELIO 1 D. ĮSAKYMO NR. 2017/8-144 “DĖL GAIRIŲ PAREIŠKĖJAMS, TEIKIANTIEMS PROJEKTŲ PARAIŠKAS PAGAL NACIONALINĘ VIDAUS SAUGUMO FONDO 2014-2020 METŲ PROGRAMĄ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2018 m. rugsėjo 24 d. Nr. 2018/8-225

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. rugsėjo 11 d. nutarimo Nr. 826 „Dėl Vidaus saugumo fondo administravimo“ 1.2 punktu ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2015 m. sausio 27 d. įsakymu Nr. 1V-60 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant nacionalinę Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programą, tvarkos aprašo patvirtinimo“ patvirtinto Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant nacionalinę Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programą, tvarkos aprašo 5.3 punktu:

1.    P a k e i č i u viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2017 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. 2017/8-144 „Dėl gairių pareiškėjams, teikiantiems projektų paraiškas pagal nacionalinę Vidaus saugumo fondo 2014–2020 metų programą patvirtinimo“ patvirtintų Gairių pareiškėjams, teikiantiems projektų paraiškas pagal nacionalinę Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programą 1 priedą ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

 

 

 

Direktorė                                                                                                                     Lidija Kašubienė

 

Gairių pareiškėjams, teikiantiems projektų paraiškas pagal  nacionalinę Vidaus saugumo fondo 2014–2020 m. programą,

1 priedas

 

 

PrOjekto pirkimui Reikalingos kainos apskaičiavimas. RINKOS TYRIMAS

 

 

I. Pirkimo objektas

1.

Pirkimo objektas*

Trumpai apibrėžiamas pirkimo objektas

2.

Techninė specifikacija* (gali būti pateikiama atskirame dokumente)

Nurodoma: 1) charakteristikos, kurios yra būtinos perkančiosios organizacijos (toliau – PO) tikslams pasiekti; terminai. Rekomenduotina aiškiai išskirti charakteristikas, kurių masinės gamybos prekė netenkina, t. y., ką tiekėjas turi pagaminti (pritaikyti) pagal specialius PO poreikius; 2) (jei taikoma) charakteristikos, kurios neprivalomos, tačiau PO pageidaujamos

 

Atliekant rinkos tyrimą, reiktų naudoti tą techninę specifikaciją, kuri bus naudojama pirkimui atlikti. Tai užtikrina tikslesnį rinkos tyrimo rezultatą.

 

 

II. Rinkos apžvalga.

 

Rekomendacijos:

 

Rekomenduotina pasirinkti ne mažiau kaip du lentelės 1-6 punktuose nurodytus informacijos rinkos būdus.

 

Siekiant nustatyti objektyviai pagrįstą kainą, rekomenduotina įvertinti kuo didesnį potencialių tiekėjų skaičių. Jei PO žinomi iki 10 rinkoje veikiantys ir pirkimo objektą siūlantys tiekėjai, rekomenduotina įvertinti ne mažiau kaip 5 tiekėjų siūlomą kainą.

 

Jei tiekėjų daugiau nei 10, rekomenduotina įvertinti ne mažiau kaip 50 procentų tiekėjų siūlomų kainų.

 

Rekomenduotina įvertinti galimybę pirkti iš Viešųjų pirkimų įstatymo 23 str. nurodytų tiekėjų.

 

Privaloma:

 

Jei numatoma pirkimo objekto vertė mažesnė kaip mažesnė kaip 10 000 Eur  be PVM,  būtina įvertinti vieno tiekėjo pasiūlymą. Jei numatoma pirkimo objekto vertė siekia 10 000 Eur be PVM, bet neviršija 58 000 eurų be PVM, būtina įvertinti ne mažiau 3 (trijų) tiekėjų pasiūlymus.

 

Jei numatoma pirkimo objekto vertė yra lygi 58 000 Eur be PVM arba šią sumą viršija, būtina įvertinti ne mažiau 5 (penkių) tiekėjų pasiūlymus.

 

Mažesnis tiekėjų pasiūlymų skaičius gali būti įvertintas tik Gairių pareiškėjams 12 punkte numatytais atvejais.

1.

Nurodomi visi PO žinomi pirkimo objektą rinkoje siūlantys tiekėjai*

Nurodomi tiekėjų pavadinimai, šaltinis, iš kur paimta informacija apie tiekėją.

2.

Tiekėjai per paskutinius trejus metus dalyvavę ir (arba) laimėję analogiškuose ar panašiuose PO pirkimuose ir jų pasiūlyta kaina

*Panašus pirkimas šios lentelės kontekste laikytinas pirkimas, kurio pirkimo objekto charakteristikos iš esmės sutampa su pirkimo objekto, dėl kurio atliekamas rinkos tyrimas, charakteristikomis. Pirkimo objekto charakteristikos gali skirtis nežymiai, taip pat gali skirtis pirkimo objekto kiekiai, tiekėjo sutartinių įsipareigojimų įvykdymo terminai. PO į šiuos skirtumus gali pagrįstai atsižvelgti skaičiuodama pirkimui reikalingą lėšų sumą. Argumentai, kurių pagrindu koreguojama ankstesniuose panašiuose pirkimuose pasiūlyta kaina, nurodomi 8 punkte. 

Jei taikoma, nurodomi tiekėjų pavadinimai, data, kada buvo pateiktas pasiūlymas PO, kaina, koks tiekėjas laimėjo, viešojo pirkimo-pardavimo sutarties sudarymo data ir numeris.

3.

Tiekėjai per paskutinius trejus metus dalyvavę ir/ar laimėję kitų PO panašiuose pirkimuose, ir jų pasiūlyta kaina

Jei taikoma, nurodomi tiekėjų pavadinimai, data, kada buvo pateiktas pasiūlymas PO, kaina, koks tiekėjas laimėjo, informacijos šaltinis (pvz. Centrinis viešųjų pirkimų portalas). Šią skiltį rekomenduotina pildyti, jei PO žino, kad kitos PO įsigijo analogišką arba panašių techninių/funkcinių parametrų pirkimo objektą.

4.

PO iš viešai prieinamų informacijos šaltinių (pvz., interneto) gauta informacija apie tiekėjus ir jų siūlomą pirkimo objekto kainą

Jei taikoma, nurodomi tiekėjų pavadinimai, jų siūloma pirkimo objekto kaina, informacijos šaltinis, pvz., pateikiant nuorodą į konkretų interneto tinklapį ir/arba kartu atspausdintą informaciją, pridedant prie šio priedo.

5.

Rinkos dalyvių konsultacijos (Viešųjų pirkimų įstatymo 27 straipsnis) metu gauta informacija

Jei taikoma, nurodomi tiekėjai, dalyvavę konsultacijoje, jų nurodyta pirkimo objekto kaina, kita informacija, kurios buvo prašoma (jei prašoma). Konsultaciją PO gali daryti visais atvejais.

6.

Kitu būdu PO gauta informacija apie tiekėjus ir jų siūlomą pirkimo objekto kainą

Pvz., apklausiant tiekėjus raštu, telefonu, gavus informaciją iš užsienio šalių ambasados Lietuvoje ar prekybos rūmų, kreipiantis į nepriklausomus ekspertus, nurodomi tiekėjų pavadinimai, kontaktinis telefonas ar elektroninio pašto adresas, tiekėjų nurodyta pirkimo objekto kaina bei kokiu būdu ši informacija gauta.

7.

Prekių modeliai, kurie atitinka techninės specifikacijos reikalavimus

Nurodoma, jei tyrimas atliekamas dėl prekių.

8.

Kiti objektyvūs veiksniai ir paskaičiavimai (jei taikoma), galintys turėti įtakos pirkimo objekto kainos pokyčiams*

Įvertinama: 1) ar rinkoje yra prognozuojami pirkimo objekto kainos pokyčiai (rinkos tendencijos); 2) galimi pasikeitimai teisės aktų, reglamentuojančių mokesčių sistemos reguliavimą (pvz. PVM ar kitų mokesčių, turinčių įtaką galutinei produkto/paslaugos kainai numatomas pasikeitimas); 3) prognozuojamas bendrosios infliacijos didėjimas (https://www.lb.lt/lt/mv-ekonomikos-analize-ir-prognozes) ; 4) galimas minimalaus ar vidutinio darbo užmokesčio didėjimas (https://osp.stat.gov.lt/); 5) vartotojų kainų pokyčiai (didėjimas), apskaičiuoti pagal vartotojų kainų indeksą (https://osp.stat.gov.lt/) ; 6) perkančiosios organizacijos atlikta išsami savo turimų sutarčių dėl to paties objekto analizė ir paskaičiavimai, kokiu procentiniu dydžiu padidėjo pirkimo objekto kaina; 7) kiti objektyvūs veiksniai, galintys turėti tiesioginę įtaką pirkimo objekto kainai.

Jei pirkimo kainos didėjimą įtakoja keletas veiksnių (pvz. vartotojų kainos pokytis ir darbo užmokesčio didėjimas), nustatant procentinį dydį, kuris yra pridedamas prie viršutinio kvartilio, gali būti pasirenkamas tik vieno veiksnio didžiausias procentinis dydis. Kelių veiksnių procentinis dydis gali būti pasirenkamas tik tokiu atveju, jei pateikiamas pagrindimas, kad kelių veiksnių procentiniai dydžiai vienas kito neapima. Atliekant minėtą analizę ir paskaičiavimus, šioje dalyje reikalinga  nurodyti informacijos, kuria remiantis atliekami skaičiavimai ir daromos išvados, šaltinius. Jeigu bus atliekami skaičiavimai, reikalinga juos pateikti (galima ir atskirame dokumente).  Apskaičiuotas ar kitaip objektyviai nustatytas procentinis dydis gali būti pridedamas prie paskaičiuoto viršutinio kvartilio, kuris naudojamas pirkimui reikalinga lėšų sumos nustatymui (detaliau žr. III dalies „Išvados“ 1 ir 2 punktus).

 

III. Išvados

1.

Tiekėjų pasiūlytos kainos ir kainų viršutinis kvartilis[1]*.

Jis bus apskaičiuotas automatiškai, PO suvedus informaciją į dešinėje pusėje esančias skiltis „Tiekėjo pavadinimas“ ir „Pasiūlymo kaina“.

2.

Projekto pirkimui reikalinga lėšų suma*

Pirkimui reikalinga lėšų suma nustatoma kaip apžvelgtų kainų viršutinis kvartilis (automatiškai apskaičiuotas ir nurodytas III dalies), „Išvados“ 1 punkto dešinėje pusėje), bei pridedant šios lentelės II dalies „Rinkos apžvalga“ 8 punkte nurodytą procentą (jeigu taikoma) ir gautą sumą suapvalinus iki sveikųjų skaičių.

_

_______________________

* - privalomi laukai

 



[1] Suma apskaičiuojama automatiškai, į lentelę suvedus informaciją apie tiekėjus ir jų siūloma kainą.

Ši suma nustatoma viršutinio kvartilio principu, tai yra ji  yra mažesnė arba lygi 75% visų tiekėjų pateiktų pasiūlytų kainų reikšmėms, tačiau negali viršyti 25% didžiausių tiekėjų pateiktų pasiūlymų reikšmių.

Viršutinis kvartilis taip pat gali būti apskaičiuojamas Excel programa naudojant QUARTILE funkciją. Pvz. =QUARTILE(A1:A10;3), kur A1-A10 tiekėjų pasiūlytos kainos.