LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

įsakymas

DĖL BANKROTO IR RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRATORIŲ ATESTAVIMO KOMISIJOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2016 m. sausio 19 d. Nr. 1K-24

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymo 114 straipsnio 3 dalimi, Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymo 17 straipsnio 2 dalimi ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. gruodžio 23 d. nutarimo Nr. 1407 „Dėl Valstybės institucijų įgaliotų asmenų atstovavimo įmonių bankroto ir restruktūrizavimo procesuose tvarkos aprašo patvirtinimo ir įgaliojimų suteikimo įgyvendinant Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymą ir Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymą“ 2.7 papunkčiu,

t v i r t i n u Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos nuostatus (pridedama).

 

 

 

Finansų ministras                                                                                           Rimantas Šadžius

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų ministro

2016 m. sausio 19 d. įsakymu Nr. 1K-24

 

BANKROTO IR RESTRUKTŪRIZAVIMO ADMINISTRATORIŲ ATESTAVIMO KOMISIJOS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Bankroto ir restruktūrizavimo administratorių atestavimo komisijos (toliau – Komisija) darbo tvarką.

2.  Komisija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įmonių bankroto įstatymu, Lietuvos Respublikos įmonių restruktūrizavimo įstatymu, šių įstatymų įgyvendinamaisiais teisės aktais, reglamentuojančiais bankroto administratorių bei restruktūrizavimo administratorių veiklą, ir Nuostatais.

3.  Komisiją techniškai aptarnauja (skiria Komisijos posėdžių sekretorių (toliau – Komisijos sekretorius) ir pasirūpina visomis techninėmis Komisijos posėdžių organizavimo sąlygomis, taip pat saugo Komisijos posėdžiuose svarstytų klausimų dokumentus ir atlieka kitus su Komisijos veikla susijusius veiksmus, būtinus Komisijos darbui užtikrinti) institucija, atliekanti bankroto administratorių ir restruktūrizavimo administratorių veiklos priežiūrą (toliau – priežiūros institucija).

 

II SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO TVARKA

 

4.  Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Jie yra parengiamieji ir eiliniai.

5.  Parengiamuosiuose posėdžiuose Komisija nagrinėja bendro pobūdžio klausimus: kvalifikacijos egzaminui ar profesinio tinkamumo testui laikyti skirtų klausimų atnaujinimo būtinybę, egzamino ar testo laikymo datą, laiką, vietą, Komisijos nario, dėl kurio pareikštas nušalinimas, nušalinimą, taip pat rengia atestavimo programų projektus ir pan. Parengiamieji posėdžiai gali vykti apklausos būdu naudojantis elektroninio ryšio priemonėmis.

6.  Eilinių posėdžių metu vyksta kvalifikacijos egzaminas arba laikomas profesinio tinkamumo testas, tvirtinamos atestavimo programos, svarstomi priežiūros institucijos siūlymai panaikinti bankroto administratoriaus pažymėjimo galiojimą ar restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo galiojimą.

7.  Jeigu paaiškėja, kad Komisijos narys yra asmens, su kuriuo susijusius klausimus nagrinėja Komisija, sutuoktinis, artimas giminaitis ar susijęs svainystės arba kitais ryšiais, galinčiais kelti abejonių priimant Komisijos sprendimus, Komisijos narys turi nusišalinti pats arba yra nušalinamas.

8.    Posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip 4 Komisijos nariai.

9.    Posėdžius šaukia priežiūros institucija. Posėdžio pirmininką išsirenka Komisijos nariai.

10.  Posėdžiai šaukiami:

10.1.  ne rečiau kaip kartą per 6 mėnesius ir jeigu yra gautas nors vienas prašymas dėl kvalifikacijos egzamino laikymo;

10.2.  ne rečiau kaip kartą per 3 mėnesius, jeigu yra gautas nors vienas prašymas dėl kvalifikacijos egzamino pakartotinio laikymo;

10.3.  ne vėliau kaip per 20 dienų nuo prašymo dėl profesinio tinkamumo testo laikymo gavimo dienos;

10.4.  ne vėliau kaip per 30 dienų nuo priežiūros institucijos siūlymo panaikinti bankroto administratoriaus pažymėjimo ar restruktūrizavimo administratoriaus pažymėjimo galiojimą gavimo dienos.

11.  Komisijos sekretorius parengia posėdžio darbotvarkės projektą ir kartu su pranešimu apie posėdžio datą, laiką, vietą ne vėliau kaip prieš 5 darbo dienas iki posėdžio dienos pateikia Komisijos nariams jų nurodytais elektroninio pašto adresais.

12.  Posėdžio darbotvarkė tvirtinama posėdyje.

13.  Visi posėdžiai yra protokoluojami. Posėdžio protokolo projektą per 5 darbo dienas nuo posėdžio dienos surašo Komisijos sekretorius ir pateikia Komisijos nariams jų nurodytais elektroninio pašto adresais. Komisijos nariai gali pateikti pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio protokolo projekto per 2 darbo dienas nuo jo gavimo.

14.  Komisija priima sprendimus posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma atviru balsavimu. Komisijos nariai balsuoja už arba prieš. Balsams pasiskirsčius po lygiai, lemia posėdžio pirmininko balsas. Komisijos narys, balsuodamas prieš, turi teisę pateikti atskirąją nuomonę posėdyje svarstomu klausimu. Atskiroji nuomonė įrašoma posėdžio protokole.

15.  Komisijos posėdžiuose gali dalyvauti asmenys, su kuriais susiję klausimai yra nagrinėjami posėdyje, ir (arba) jų įgalioti atstovai. Jeigu tokio asmens ir (arba) jo įgalioto atstovo neatvykimo į posėdį priežastys nežinomos ar Komisija jas pripažįsta nesvarbiomis, klausimas nagrinėjamas šiame punkte nurodytiems asmenims nedalyvaujant. Komisijos posėdžiuose gali dalyvauti ir kiti Komisijos pakviesti valstybės institucijų, įstaigų ir (ar) organizacijų atstovai.

16.  Asmenys, dalyvaujantys Komisijos posėdyje, nurodomi posėdžio protokole.

17.  Komisijai formuluojant sprendimus posėdžio patalpoje gali būti tik Komisijos nariai ir Komisijos sekretorius. Eiliniame posėdyje, kurio metu laikomas kvalifikacijos egzaminas ar profesinio tinkamumo testas, Komisijai formuluojant sprendimą dalyvauja ir asmuo, kuris laiko kvalifikacijos egzaminą ar profesinio tinkamumo testą.

18.  Posėdžio protokolą pasirašo posėdžiui pirmininkaujantis asmuo ir Komisijos sekretorius.

19.  Komisija priežiūros institucijai pateikia protokolinį nutarimą, t. y. protokolo išrašą, kuriame suformuluotas Komisijos sprendimas, susijęs su konkrečiu asmeniu.

20.  Posėdžio protokolas kartu su kitais posėdyje nagrinėtų klausimų dokumentais (garso, vaizdo įrašais (jeigu daromi) ir pan.) saugomas ne trumpiau kaip 10 metų, jeigu Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatyme nenustatytas kitas tokių dokumentų saugojimo terminas.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

21.  Priežiūros institucija, gavusi asmenų, su kuriais susiję klausimai buvo nagrinėti Komisijos posėdyje, ir (arba) jų įgaliotų atstovų prašymą, pateikia jiems su nagrinėtu klausimu susijusią posėdžio medžiagą.

22.  Komisijos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Klausimą, susijusį su Komisijos sprendimu, svarstant teisme ar kitoje ginčų nagrinėjimo institucijoje, Komisijai atstovauja priežiūros institucijos įgalioti atstovai.

_________________