LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

2004 M. LAPKRIČIO 16 D. ĮSAKYMO NR. V-812 „DĖL PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO LĖŠŲ PASKIRSTYMO TERITORINĖMS LIGONIŲ KASOMS PAGAL GYVENTOJŲ SKAIČIŲ TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. gruodžio 22 d. Nr. V-1365

Vilnius

 

1. P a k e i č i u Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų paskirstymo teritorinėms ligonių kasoms pagal gyventojų skaičių tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. lapkričio 16 d. įsakymu Nr. V-812 „Dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų paskirstymo teritorinėms ligonių kasoms pagal gyventojų skaičių tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas taikomas skirstant 2024 m. ir vėlesnių metų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšas bei apmokant 2024 m. ir tolesniais metais suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų išlaidas.

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                         Arūnas Dulkys

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro

2004 m. lapkričio 16 d. įsakymu Nr. V-812

(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro

2023 m. gruodžio 22 d. įsakymo Nr. V-1365

redakcija)

 

 

PRIVALOMOJO SVEIKATOS DRAUDIMO FONDO BIUDŽETO LĖŠŲ PASKIRSTYMO TERITORINĖMS LIGONIŲ KASOMS PAGAL GYVENTOJŲ SKAIČIŲ TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų paskirstymo teritorinėms ligonių kasoms pagal gyventojų skaičių tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto 01 išlaidų straipsnyje „Asmens sveikatos priežiūros paslaugoms“ numatytų lėšų paskirstymą teritorinėms ligonių kasoms (toliau – TLK).

2. Aprašas parengtas vadovaujantis šiais teisės aktais:

2.1. Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu;

2.2. Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 589 „Dėl Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

PSDF BIUDŽETO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS TLK

 

3. Lėšos pirminės ambulatorinės asmens sveikatos priežiūros (toliau – PAASP) paslaugoms apmokėti TLK paskirstomos:

3.1. Lėšos PAASP paslaugoms apmokėti (bazinis mokėjimas už prirašytą gyventoją) TLK paskirstomos pagal formulę:

 

BTLK = (m1 x k1 + m2 x k2 + m3 x k3 + m4 x k4 + m5 x k5 + m6 x k6 + m7 x k7 + m8 x k8 + m9 x k9 + m10 x k10 + m11 x k11) x BVPAASP,

 

čia:

BTLK – atitinkamai TLK skirtos lėšos PAASP paslaugoms apmokėti;

m1 – prirašytų prie PAASP paslaugas teikiančių asmens sveikatos priežiūros įstaigų (toliau – ASPĮ) privalomuoju sveikatos draudimu apdraustų TLK veiklos zonos gyventojų, įskaitant asmenis, esančius laisvės atėmimo vietose (toliau – prirašytųjų apdraustų gyventojų), iki 1 metų skaičius;

k1 – vieno gyventojo iki 1 metų PAASP paslaugų metinė bazinė kaina (balais);

m2 – prirašytųjų apdraustų TLK veiklos zonos gyventojų nuo 1 iki 7 metų (imtinai) skaičius;

k2 – vieno gyventojo nuo 1 iki 7 metų (imtinai) PAASP paslaugų metinė bazinė kaina (balais);

m3 – prirašytųjų apdraustų TLK veiklos zonos gyventojų nuo 8 iki 17 metų (imtinai) skaičius;

k3 – vieno gyventojo nuo 8 iki 17 metų (imtinai) PAASP paslaugų metinė bazinė kaina (balais);

m4 – prirašytųjų apdraustų TLK veiklos zonos gyventojų nuo 18 iki 34 metų (imtinai) skaičius;

k4 – vieno gyventojo nuo 18 iki 34 metų (imtinai) PAASP paslaugų metinė bazinė kaina (balais);

m5 – prirašytųjų apdraustų TLK veiklos zonos gyventojų nuo 35 iki 49 metų (imtinai) skaičius;

k5 – vieno gyventojo nuo 35 iki 49 metų (imtinai) PAASP paslaugų metinė bazinė kaina (balais);

m6 – prirašytųjų apdraustų TLK veiklos zonos gyventojų nuo 50 iki 65 metų (imtinai) skaičius;

k6 – vieno gyventojo nuo 50 iki 65 metų (imtinai) PAASP paslaugų metinė bazinė kaina (balais);

m7 – prirašytųjų apdraustų TLK veiklos zonos gyventojų, vyresnių kaip 65 metų, skaičius;

k7 – vieno gyventojo, vyresnio kaip 65 metų, PAASP paslaugų metinė bazinė kaina (balais);

m8 – prirašytųjų apdraustų TLK veiklos zonos kaimo gyvenamųjų vietovių ir miestų, kurių gyventojų skaičius neviršija 3 tūkst., gyventojų skaičius;

k8 – suma (balais), kuria didinama kiekvieno prirašyto kaimo gyvenamųjų vietovių ir miestų, kurių gyventojų skaičius neviršija 3 tūkst., gyventojo PAASP paslaugų metinė bazinė kaina;

m9 – prirašytų prie šeimos gydytojo (ši nuostata netaikoma, jeigu paslaugas teikia vidaus ligų ar vaikų ligų gydytojas) apdraustų TLK veiklos zonos gyventojų skaičius;

k9 – suma (balais), kuria didinama kiekvieno prirašyto prie šeimos gydytojo (ši nuostata netaikoma, jeigu paslaugas teikia vidaus ligų ar vaikų ligų gydytojas) gyventojo PAASP paslaugų metinė bazinė kaina;

m10 – prirašytų prie šeimos gydytojo (arba vidaus ligų, arba vaikų ligų gydytojo) apdraustų TLK veiklos zonos gyventojų, turinčių specialųjį nuolatinės slaugos poreikį, skaičius;

k10 – suma (balais), kuria didinama kiekvieno prirašyto prie šeimos gydytojo (arba vidaus ligų, arba vaikų ligų gydytojo) gyventojo, turinčio specialųjį nuolatinės slaugos poreikį, PAASP paslaugų metinė bazinė kaina;

m11 – prirašytų prie PAASP paslaugas teikiančių ASPĮ, akredituotų teikti šeimos gydytojo paslaugas Akreditavimo sveikatos priežiūrai nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1999 m. birželio 7 d. įsakymu Nr. 280 „Dėl Akreditavimo sveikatos priežiūrai nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Akreditavimo nuostatai), nustatyta tvarka, apdraustų TLK veiklos zonos gyventojų skaičius;

k11 – suma (balais), kuria didinama kiekvieno prirašyto prie PAASP paslaugas teikiančių ASPĮ, akredituotų teikti šeimos gydytojo paslaugas Akreditavimo nuostatų nustatyta tvarka, gyventojo PAASP paslaugų metinė bazinė kaina;

BVPAASP – atitinkamų metų, kuriems skiriamos lėšos, planuojama PAASP paslaugų balo vertė.

Vieno gyventojo PAASP paslaugų metinės bazinės kainos (balais) nustatytos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. lapkričio 3 d. įsakymu Nr. V-1630 „Dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų ir jų bazinių kainų sąrašo bei su šiomis paslaugomis susijusių priemokų, mokamų Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis, sąrašų patvirtinimo“ (toliau – Bazinių kainų įsakymas).

3.2. Lėšos PAASP paslaugoms, už kurias mokamas skatinamasis priedas, apmokėti TLK paskirstomos pagal formulę:

 

BTLK = BPSDF x m1 / m2,

 

čia:

BTLK – atitinkamai TLK skiriamos lėšos PAASP paslaugoms, už kurias mokamas skatinamasis priedas, apmokėti;

BPSDF – PSDF biudžeto lėšos PAASP paslaugoms, už kurias mokamas skatinamasis priedas, apmokėti;

m1 – prirašytųjų apdraustų TLK veiklos zonos gyventojų skaičius;

m2 – prirašytųjų apdraustų šalies gyventojų skaičius.

3.3. Lėšos, skiriamos už gerus šeimos gydytojo komandos darbo rezultatus, TLK paskirstomos pagal formulę:

 

BTLK = m1 x k1 x BVPAASP,

 

čia:

BTLK – atitinkamai TLK skiriamos lėšos už gerus šeimos gydytojo komandos darbo rezultatus;

m1 – prirašytųjų apdraustų TLK veiklos zonos gyventojų skaičius;

k1 – Bazinių kainų įsakymu nustatytas vienam gyventojui tenkantis papildomo mokėjimo už gerus šeimos gydytojo komandos darbo rezultatus dydis (balais);

BVPAASP – atitinkamų metų, kuriems skiriamos lėšos, planuojama PAASP paslaugų balo vertė.

3.4. Lėšos, skiriamos už gerus pirminės ambulatorinės psichikos sveikatos priežiūros rezultatus, TLK paskirstomos pagal formulę:

 

BTLK = m1 x k1 x BVPAASP,

 

čia:

BTLK – atitinkamai TLK skiriamos lėšos už gerus pirminės ambulatorinės psichikos sveikatos priežiūros rezultatus;

m1 – prirašytųjų apdraustų TLK veiklos zonos gyventojų skaičius;

k1 – Bazinių kainų įsakymu nustatytas vienam gyventojui tenkantis papildomo mokėjimo už gerus pirminės ambulatorinės psichikos sveikatos priežiūros rezultatus dydis (balais);

BVPAASP – atitinkamų metų, kuriems skiriamos lėšos, planuojama PAASP paslaugų balo vertė.

3.5. Lėšos, skiriamos už gerus pirminės ambulatorinės odontologinės sveikatos priežiūros rezultatus, TLK paskirstomos pagal formulę:

 

BTLK = m1 x k1 x BVPAASP,

 

čia:

BTLK – atitinkamai TLK skiriamos lėšos už gerus pirminės ambulatorinės odontologinės sveikatos priežiūros rezultatus;

m1 – prirašytųjų apdraustų TLK veiklos zonos gyventojų skaičius;

k1 – Bazinių kainų įsakymu nustatytas vienam gyventojui tenkantis papildomo mokėjimo už gerus pirminės ambulatorinės odontologinės sveikatos priežiūros rezultatus dydis (balais);

BVPAASP – atitinkamų metų, kuriems skiriamos lėšos, planuojama PAASP paslaugų balo vertė.

4. Lėšos slaugos paslaugoms apmokėti TLK paskirstomos:

4.1. Lėšos slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugoms apmokėti TLK paskirstomos pagal formulę:

 

BTLK = BPSDF x 0,2 x (m1 + m2 x K)/(n1 + n2 x K) + BPSDF x 0,8 x FTLK / F,

 

čia:

BTLK – atitinkamai TLK skiriamos lėšos slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugoms apmokėti;

BPSDF – PSDF biudžeto lėšos slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugoms apmokėti;

m1 – prirašytųjų apdraustų atitinkamos TLK veiklos zonos gyventojų iki 65 metų skaičius;

n1 – prirašytųjų apdraustų šalies gyventojų iki 65 metų skaičius;

K – vyresnių kaip 65 metų gyventojų sveikatos priežiūros išlaidų koeficientas, lygus 22;

m2 – prirašytųjų apdraustų atitinkamos TLK veiklos zonos gyventojų, vyresnių kaip 65 metų, skaičius;

n2 – prirašytųjų apdraustų šalies gyventojų, vyresnių kaip 65 metų, skaičius;

FTLK – lėšų suma už kurią metais, einančiais prieš metus, kuriems skiriamos lėšos, atitinkamos TLK veiklos zonos įstaigos faktiškai suteikė slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų pagal lėšų skirstymo metu turimus naujausius duomenis;

F – lėšų suma už kurią metais, einančiais prieš metus, kuriems skiriamos lėšos, visų TLK veiklos zonų įstaigos faktiškai suteikė slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugų pagal lėšų skirstymo metu turimus naujausius duomenis.

4.2. Lėšos ambulatorinėms slaugos paslaugoms namuose, paliatyviosios pagalbos ir sergančiųjų cukriniu diabetu slaugos paslaugoms apmokėti TLK paskirstomos pagal formulę:

 

BTLK = BPSDF x 0,2 x m1 / m2 + BPSDF x 0,8 x FTLK / F,

 

čia:

BTLK – atitinkamai TLK skiriamos lėšos ambulatorinėms slaugos paslaugoms namuose, paliatyviosios pagalbos ir sergančiųjų cukriniu diabetu slaugos paslaugoms apmokėti;

BPSDF – PSDF biudžeto lėšos ambulatorinėms slaugos paslaugoms namuose, paliatyviosios pagalbos ir sergančiųjų cukriniu diabetu slaugos paslaugoms apmokėti;

m1 – prirašytųjų apdraustų atitinkamos TLK veiklos zonos gyventojų skaičius;

m2 – prirašytųjų apdraustų šalies gyventojų skaičius.

FTLK – lėšų suma už kurią metais, einančiais prieš metus, kuriems skiriamos lėšos atitinkamos TLK veiklos zonos įstaigos faktiškai suteikė ambulatorinių slaugos paslaugų namuose, paliatyviosios pagalbos ir sergančiųjų cukriniu diabetu slaugos paslaugų pagal lėšų skirstymo metu turimus naujausius duomenis;

F – lėšų suma už kurią metais, einančiais prieš metus, kuriems skiriamos lėšos, visų TLK veiklos zonų įstaigos faktiškai suteikė ambulatorinių slaugos paslaugų namuose, paliatyviosios pagalbos ir sergančiųjų cukriniu diabetu slaugos paslaugų pagal lėšų skirstymo metu turimus naujausius duomenis.

5. Lėšos ambulatorinėms ir stacionarinėms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms apmokėti paskirstomos pagal formulę:

 

BTLK = BPSDF x PTLK / P,

 

čia:

BTLK – atitinkamai TLK skiriamos lėšos ambulatorinėms ir stacionarinėms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms apmokėti;

BPSDF – PSDF biudžeto lėšos ambulatorinėms ir stacionarinėms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms apmokėti;

PTLK – atitinkamos TLK pateikti duomenys apie PSDF biudžeto lėšų poreikį ambulatorinėms ir stacionarinėms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms apmokėti, apskaičiuotą vadovaujantis ASPĮ iš PSDF biudžeto skiriamų metinių lėšų specializuotoms ambulatorinėms, skubiosios medicinos pagalbos, dienos stacionaro, dienos chirurgijos, ambulatorinės chirurgijos, papildomai apmokamoms, stebėjimo ir stacionarinėms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms planavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2013 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. V-1011 „Dėl Asmens sveikatos priežiūros įstaigoms iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto skiriamų metinių lėšų specializuotoms ambulatorinėms, skubiosios medicinos pagalbos, dienos stacionaro, dienos chirurgijos, ambulatorinės chirurgijos, papildomai apmokamoms, stebėjimo ir stacionarinėms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas V-1011), nustatytais lėšų planavimo principais;

P – visų TLK PSDF biudžeto lėšų poreikis ambulatorinėms ir stacionarinėms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms apmokėti, apskaičiuotas vadovaujantis Apraše V-1011 nustatytais lėšų planavimo principais.

Rekomenduojama, kad 2024 m. PSDF biudžeto lėšų dalis (procentais), tenkanti stacionarinėms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms apmokėti, palyginti su bendra ambulatorinėms ir stacionarinėms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms tenkančia lėšų suma, būtų ne didesnė nei ši dalis (procentais), apskaičiuota pagal 2023 m. duomenis apie faktiškai suteiktas šias paslaugas.

6. Lėšos medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugoms apmokėti paskirstomos taip:

6.1. iki 6,0 procentų skiriamų lėšų nepaskirstoma. Šios lėšos naudojamos prioritetinės stacionarinės medicininės reabilitacijos paslaugoms apmokėti, vadovaujantis Medicininės reabilitacijos ir antirecidyvinio sanatorinio gydymo bei psichosocialinės reabilitacijos paslaugų apmokėjimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. V-2818 „Dėl Medicininės reabilitacijos ir antirecidyvinio sanatorinio gydymo bei psichosocialinės reabilitacijos paslaugų apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka;

6.2. likusios lėšos TLK paskirstomos pagal formulę:

 

BTLK = BPSDF x PTLK / P,

 

čia:

BTLK – atitinkamai TLK skiriamos lėšos medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugoms apmokėti;

BPSDF – PSDF biudžeto lėšos medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugoms apmokėti;

PTLK – atitinkamos TLK pateikti duomenys apie PSDF biudžeto lėšų poreikį medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugoms apmokėti, apskaičiuotą vadovaujantis Medicininės reabilitacijos ir antirecidyvinio sanatorinio gydymo bei psichosocialinės reabilitacijos paslaugų išlaidų planavimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2021 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. V-3019 „Dėl Medicininės reabilitacijos ir antirecidyvinio sanatorinio gydymo bei psichosocialinės reabilitacijos paslaugų išlaidų planavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas V-3019), nustatytais lėšų planavimo principais;

P – visų TLK PSDF biudžeto lėšų poreikis medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugoms apmokėti, apskaičiuotas vadovaujantis Apraše V-3019 nustatytais lėšų planavimo principais.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

7. Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VLK) nepaskirsto iki 5 procentų PSDF biudžeto 01 išlaidų straipsnyje „Asmens sveikatos priežiūros paslaugoms“ numatytų lėšų, kurios skiriamos Aprašo 9 punkte numatytais atvejais.

8. TLK nepaskirsto iki 2,5 procento pagal PSDF biudžeto 01 išlaidų straipsnį „Asmens sveikatos priežiūros paslaugoms“ apskaitomų TLK biudžeto lėšų, kurios:

8.1. skiriamos asmens sveikatos priežiūros paslaugoms, dėl kurių ASPĮ yra sudariusios sutartis su TLK, apmokėti Aprašo 9 punkte numatytais atvejais;

8.2. įskaičiuojamos į sutartines sumas, jas tikslinant TLK sutarčių su ASPĮ sudarymo ir vykdymo metu;

8.3. skiriamos asmens sveikatos priežiūros paslaugoms, dėl kurių einamaisiais metais nebuvo sudarytos sutartys, apmokėti, jei savivaldybėse, kuriose slaugos ir palaikomojo gydymo lovų skaičius yra mažesnis, nei sveikatos apsaugos ministro nustatytas standartizuotas slaugos ir palaikomojo gydymo lovų skaičiaus rodiklis, ASPĮ pradeda teikti slaugos ir palaikomojo gydymo paslaugas;

9. Aprašo 7 punkte ir 8.1 papunktyje numatytos nepaskirstytos PSDF biudžeto lėšos skiriamos ASPĮ, sudariusioms sutartis su TLK, už suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, jei yra bent viena iš šių sąlygų:

9.1. gimdymo paslaugoms, insulto gydymo, taikant trombolizę ar invazinę trombektomiją, ir miokardo infarkto (kai yra ST segmento pakilimas) gydymo, atliekant širdies vainikinių kraujagyslių stentavimą, paslaugoms, kardiochirurgijos paslaugoms (vožtuvų, pertvaros procedūroms, vainikinių arterijų šuntavimo paslaugoms), širdies stimuliatoriaus ar defibriliatoriaus implantavimo ar pakeitimo paslaugoms, sąnarių (klubo, kelio ir kitų sąnarių) endoprotezavimo paslaugoms, chirurgijos dėl dauginių traumų paslaugoms, onkologijos paslaugoms, vaikams (iki 3 metų) suteiktoms stacionarinėms asmens sveikatos priežiūros paslaugoms, pozitronų emisijos tomografijos tyrimų išlaidoms apmokėti taikytinas koeficientas nesiekia 1,00;

9.2. prioritetinės stacionarinės medicininės reabilitacijos paslaugoms apmokėti taikytinas koeficientas nesiekia 1,00, jei paskirstytos visos Aprašo 6.1 papunktyje numatytos PSDF biudžeto lėšos;

9.3. suteikiama daugiau skubiosios medicinos pagalbos, ambulatorinės chirurgijos, dienos chirurgijos, dienos stacionaro, stebėjimo, slaugos ir palaikomojo gydymo, stacionarinės paliatyviosios pagalbos, priverstinio gydymo paslaugų bei ambulatorinių slaugos paslaugų namuose, nei numatyta ASPĮ ir TLK sutartyje;

9.4. suteikiama daugiau gydytojų specialistų konsultacijų ir (ar) gydytojų specialistų konsultacijų, kai atliekami diagnostiniai ir (ar) gydomieji veiksmai, nei numatyta TLK ir ASPĮ sutartyje;

9.5. suteikiama daugiau medicininės reabilitacijos ir sanatorinio gydymo paslaugų, nei numatyta ASPĮ ir TLK sutartyje;

9.6. tai būtina asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurių plėtrai buvo skirtos Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšos, kompensavimui užtikrinti 5 metus nuo šių paslaugų teikimo pradžios;

9.7. dėl aplinkybių, kurių nebuvo galima numatyti TLK ir ASPĮ sutarties pasirašymo metu (dėl stichinių nelaimių, masinių gaisrų, epidemijų ir pan.), suteikiama daugiau stacionarinių asmens sveikatos priežiūros paslaugų, nei numatyta TLK ir ASPĮ sutartyje;

9.8. nustatoma didesnė asmens sveikatos priežiūros paslaugų bazinė kaina ir (ar) balo vertė;

9.9. priimamas sprendimas šalies mastu padidinti tam tikrų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, apmokamų PSDF biudžeto lėšomis, kiekį;

9.10. numatoma PSDF biudžeto lėšomis mokėti už naujas asmens sveikatos priežiūros paslaugas;

9.11. priimamas sprendimas nemažinti ASPĮ sutartinių sumų, kurios galėtų sumažėti dėl pasikeitusios asmens sveikatos priežiūros paslaugų apmokėjimo PSDF biudžeto lėšomis tvarkos;

9.12. ASPĮ skiriamos tikslinės lėšos, siekiant užtikrinti tam tikrų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimą pacientams;

9.13. suteikiama daugiau asmens sveikatos priežiūros paslaugų, kurios yra apmokamos pagal PSDF biudžeto 01 išlaidų straipsnį „Asmens sveikatos priežiūros paslaugoms“ ir kurioms numatytų sutartinių lėšų sumos nenustatomos ASPĮ ir TLK sutartyse, o tvirtinamos TLK ar VLK direktoriaus įsakymu ir skelbiamos VLK interneto svetainėje.

10. Tuo atveju, jei ASPĮ suteikia daugiau asmens sveikatos priežiūros paslaugų, nei numatyta TLK ir šių įstaigų sutartyse, bet PSDF biudžeto lėšų visoms viršsutartinėms paslaugoms apmokėti nepakanka:

10.1. PSDF biudžeto lėšomis apmokamos viršsutartinės paslaugos toms ASPĮ, kurių praėjusiais kalendoriniais metais pasiektos rodiklių, nustatytų Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 152 straipsnio 2 dalies 7, 10 ir 11 punktuose, reikšmės yra geresnės nei sveikatos apsaugos ministro patvirtintos siektinos šių rodiklių reikšmės pagal Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 152 straipsnio 8 dalyje nurodytas įstaigų grupes (toliau – įstaigų grupė). ASPĮ viršsutartinės paslaugos apmokamos proporcingai sumai, už kurią jų buvo faktiškai suteikta, bet neviršijant TLK skirtų PSDF biudžeto lėšų;

10.2. jei apmokėjus visas Aprašo 10.1 papunktyje nurodytas viršsutartines paslaugas lieka TLK skirtų PSDF biudžeto lėšų, šiomis lėšomis viršsutartinės paslaugos apmokamos proporcingai sumai, už kurią jų buvo faktiškai suteikta, toms ASPĮ, kurių praėjusiais kalendoriniais metais pasiektos rodiklių, nustatytų Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 152 straipsnio 2 dalies 7, 10 ir 11 punktuose, reikšmės nėra geresnės nei sveikatos apsaugos ministro patvirtintos siektinos šių rodiklių reikšmės pagal atitinkamas įstaigų grupes.

11. TLK, suderinusi su VLK, gali priimti daugiau ASPĮ sąskaitų:

11.1. už praėjusiais metais faktiškai suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas (išskyrus ambulatorinėmis sąlygomis atliktus brangiuosius tyrimus ir procedūras), kurių išlaidos apskaitomos pagal PSDF biudžeto 01 išlaidų straipsnį „Asmens sveikatos priežiūros paslaugoms“ (toliau – 01 išlaidų straipsnis), jeigu ASPĮ, sudariusios sutartis su TLK, praėjusiais metais faktiškai suteikė asmens sveikatos priežiūros paslaugų už sumą, viršijančią praėjusiais metais TLK skirtą metinių lėšų sumą šioms paslaugoms apmokėti, ir jei bendra metinė lėšų suma pagal visų TLK priimtas apmokėti sąskaitas už suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas neviršija 01 išlaidų straipsnyje Lietuvos Respublikos praėjusių metų PSDF biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymu nustatytos ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymais iš PSDF biudžeto rezervo skirtos lėšų sumos. Bendra metinė lėšų suma pagal visų TLK priimtas apmokėti sąskaitas už faktiškai suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, įskaitant papildomai priimtas sąskaitas, negali viršyti 01 išlaidų straipsnyje Lietuvos Respublikos praėjusių metų PSDF biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymu nustatytos ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymais iš PSDF biudžeto rezervo skirtos lėšų sumos;

11.2. už praėjusiais metais faktiškai ambulatorinėmis sąlygomis atliktus brangiuosius tyrimus ir procedūras, jei pagal Brangiųjų tyrimų ir procedūrų išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2005 m. balandžio 27 d. įsakymu Nr. V-304 „Dėl Brangiųjų tyrimų ir procedūrų išlaidų apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, apskaičiuotas vidutinis praėjusių metų koeficientas, taikytinas kiekvienos rūšies brangiųjų tyrimų ir procedūrų išlaidoms apmokėti, yra mažesnis nei 1,0 ir jei bendra metinė lėšų suma pagal visų TLK priimtas apmokėti sąskaitas, įskaitant papildomai priimtas sąskaitas, neviršija, vadovaujantis Aprašo 11.1 papunkčiu, 01 išlaidų straipsnyje Lietuvos Respublikos praėjusių metų PSDF biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymu nustatytos ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymais iš PSDF biudžeto rezervo skirtos lėšų sumos. Bendra metinė lėšų suma pagal visų TLK priimtas apmokėti sąskaitas už faktiškai suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, įskaitant papildomai priimtas sąskaitas už ambulatorinėmis sąlygomis atliktus brangiuosius tyrimus ir procedūras, negali viršyti 01 išlaidų straipsnyje Lietuvos Respublikos praėjusių metų PSDF biudžeto rodiklių patvirtinimo įstatymu nustatytos ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymais iš PSDF biudžeto rezervo skirtos lėšų sumos.

 

_______________________