ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2021 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMOS PATVIRTINIMO 

 

2021 m. sausio 26 d. Nr. T-5

Šiauliai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 18 punktu, 16 straipsnio 4 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 23 straipsniu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymo 17 ir 48 straipsniais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymo Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ 2.1 papunkčiu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. A1-715 „Dėl Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. A1-1308 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams 2021 metais paskirstymo savivaldybių administracijoms ir vertinimo kriterijų patvirtinimo“ ir atsižvelgdama į Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Šiaulių klientų aptarnavimo departamento Šiaulių miesto 1-ojo skyriaus 2020 m. rugsėjo 23 d. raštą Nr. SD(19.57E)-6965 „Dėl informacijos pateikimo“, Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2020 m. gruodžio 23 raštą Nr. SD(19.1)-12666 „Dėl užimtumo programų rengimo 2021 m.“ ir Užimtumo didinimo programos rengimo ir įgyvendinimo komisijos 2020 m. rugsėjo 29 d. protokolą Nr. TV15-3(11.57), Šiaulių rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

Patvirtinti Šiaulių rajono savivaldybės 2021 metų užimtumo didinimo programą (pridedama).

Šis sprendimas skelbiamas Teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                     Antanas Bezaras

 

PATVIRTINTA

Šiaulių rajono savivaldybės tarybos

2021 m. sausio 26 d. sprendimu Nr. T-5

 

 

ŠIAULIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS 2021 METŲ UŽIMTUMO DIDINIMO PROGRAMA

 

I SKYRIUS

ĮVADAS

 

1. Šiaulių rajono savivaldybės 2021 metų užimtumo didinimo programa (toliau – programa) parengta vadovaujantis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu, Lietuvos Respublikos užimtumo įstatymu, Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2017 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. A1-257 „Dėl Užimtumo didinimo programų rengimo ir jų finansavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. A1-715 „Dėl Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims modeliui įgyvendinti, rengimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, (toliau – aprašas).

2. Programa skirta šioms tikslinėms bedarbių grupėms:

2.1. rūpintiniams, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai;

2.2. nėščioms moterims, vaiko motinai (įmotei) arba tėvui (įtėviui), vaiko globėjui, rūpintojui ir asmenims, faktiškai auginantiems vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenims, prižiūrintiems sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra;

2.3. grįžusiems iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų;

2.4. piniginės socialinės paramos gavėjams;

2.5. priklausomiems nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigusiems psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

2.6. prekybos žmonėmis aukoms, baigusioms psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

2.7. grįžusiems į Lietuvą nuolat gyventi politiniams kaliniams ir tremtiniams bei jų šeimų nariams (sutuoktiniui, vaikams (įvaikiams) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos;

2.8. turintiems pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ir laikinoji apsauga;

2.9. asmenims, patiriantiems socialinę riziką;

2.10. vyresniems kaip 40 metų.

3. Įgyvendinant programą bus įgyvendinamas Užimtumo didinimo programos, skirtos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims, modelis (toliau – modelis). Modelis skirtas bedarbiams, kurie atitinka visus šiuos kriterijus:

3.1. yra ilgą laiką nedirbę;

3.2. yra piniginės socialinės paramos gavėjai ar gauna Užimtumo įstatymo 481 straipsnyje nurodytą darbo paieškos išmoką;

3.3. priklauso bent vienai iš programos 2.1–2.3, 2.5–2.10 papunkčiuose nurodytų asmenų grupių.

4. Programos dalyviai – Šiaulių rajono savivaldybės administracija (toliau – Savivaldybės administracija), Užimtumo tarnyba, dalyvauti programoje atrinkti bedarbiai, Šiaulių rajono savivaldybės teritorijoje vykdančios veiklą atrankos būdu parinktos įmonės, įstaigos ir organizacijos.

5. Programos tikslai:

5.1. užtikrinti valstybinės (valstybės perduotos savivaldybėms) funkcijos (dalyvavimas rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas) vykdymą;

5.2. siekti kuo didesnio gyventojų užimtumo, kad jie turėtų galimybę ugdyti darbo įgūdžius ir dirbti kvalifikaciją atitinkantį darbą;

5.3. sudaryti galimybes programos 2 punkte išvardintiems ieškantiems darbo asmenims greičiau integruotis į darbo rinką ir užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų, įgyti motyvaciją tolimesnei darbo paieškai;

5.4. palengvinti ilgą laiką nedirbusių asmenų perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje;

5.5. suderinti užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugų bei piniginės socialinės paramos teikimą, integruojant ilgą laiką nedirbusius asmenis į darbo rinką;

5.6. užtikrinti valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir (ar) organizacijų, teikiančių užimtumo skatinimo, motyvavimo paslaugas ir piniginę socialinę paramą nedirbantiems asmenims, veiklos koordinavimą ir skatinti jų bendradarbiavimą;

5.7. sumažinti nedarbą Šiaulių rajono savivaldybėje.

 

II SKYRIUS

BŪKLĖS ANALIZĖ

 

6. Oficialiosios statistikos duomenimis, Šiaulių rajono savivaldybėje 2020 m. liepos 1 d. gyveno 41 356 gyventojai.

7. Užimtumo tarnybos duomenimis, 2020 m. rugsėjo 1 d. buvo įregistruota 3 610 Šiaulių rajono savivaldybėje gyvenančių bedarbių, o Lietuvos Respublikoje – 235 501 bedarbis. Bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų Šiaulių rajone buvo 14,1 %, o šalyje – 13,7 %. Bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų Šiaulių rajone buvo 0,4 procentiniais punktais didesnis už Lietuvos Respublikos bedarbių procentą nuo darbingo amžiaus gyventojų.

8. Bedarbių procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų (nedarbas):

 

Rodiklio pavadinimas

2020-09-01

Šalyje

13,7 proc.

Šiaulių rajono savivaldybė

14,1 proc.

-     Bedarbių vyrų procentas nuo darbingo amžiaus vyrų

12,8 proc.

-     Bedarbių moterų procentas nuo darbingo amžiaus moterų

15,4 proc.

-     Jaunų bedarbių (16–29 m.) procentas nuo darbingo amžiaus gyventojų

9 proc.

Nedarbas pagal Šiaulių rajono savivaldybės seniūnijas:

 

Bubių seniūnija

14,7 proc.

Ginkūnų seniūnija

9,8 proc.

Gruzdžių seniūnija

14,0 proc.

Kairių seniūnija

11,0 proc.

Kuršėnų kaimiškoji seniūnija

16,6 proc.

Kuršėnų miesto seniūnija

15,9 proc.

Kužių seniūnija

11,9 proc.

Meškuičių seniūnija

9,9 proc.

Raudėnų seniūnija

18,9 proc.

Šakynos seniūnija

19,2 proc.

Šiaulių kaimiškoji seniūnija

12,3 proc.

 

9. Atsižvelgiant į Užimtumo tarnybos Šiaulių miesto 1-ojo skyriaus bei Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus duomenis, pateikiama bedarbių sudėtis pagal seniūnijas ir tikslines grupes:

 

 

 

Tikslinės bedarbių grupės

Bedarbių skaičius pagal seniūnijas

Iš viso

Bubių

Ginkūnų sen.

Gruzdžių

Kairių

Kuršėnų kaimiškoji

Kuršėnų m.

Kužių 

Meškuičių

Raudėnų sen.

Šakynos sen.

Šiaulių kaimiškoji 

Iš viso bedarbių, iš jų:

3610

261

198

191

220

426

1060

268

127

145

148

523

1. Rūpintiniai, kuriems iki pilnametystės buvo nustatyta rūpyba, kol jiems sukaks 25 metai

 

-

 

-

 

 

-

 

-

 

-

 

-

 

-

 

-

 

-

 

-

 

-

 

-

2. Nėščios moterys, vaiko motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), vaiko globėjas, rūpintojas ir asmenys, faktiškai auginantys vaiką (įvaikį) iki 8 metų arba neįgalų vaiką (įvaikį) iki 18 metų (iki 2005 m. liepos 1 d. pripažintą vaiku invalidu), ir asmenys, prižiūrintys sergančius ar neįgalius šeimos narius, kuriems Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimu nustatyta nuolatinė slauga ar priežiūra

111

5

2

10

2

18

45

5

4

5

7

8

3. Grįžę iš laisvės atėmimo vietų, kai laisvės atėmimo laikotarpis buvo ilgesnis kaip 6 mėnesiai, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Užimtumo tarnyba) ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo iš laisvės atėmimo vietų;

3

-

-

-

-

1

-

-

-

1

-

1

4. Piniginės socialinės paramos gavėjai

593

25

20

57

51

121

165

34

13

15

47

45

5. Priklausomi  nuo narkotinių, psichotropinių ir kitų psichiką veikiančių medžiagų, baigę psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo;

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

6. Prekybos žmonėmis aukos, baigusios psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programas, jeigu jos kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo psichologinės socialinės ir (ar) profesinės reabilitacijos programos baigimo

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

7. Grįžę į Lietuvą nuolat gyventi politiniai kaliniai ir tremtiniai bei jų šeimos nariai (sutuoktinis, vaikai (įvaikiai) iki 18 metų), jeigu jie kreipiasi į Užimtumo tarnybą ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo grįžimo į Lietuvą nuolat gyventi dienos

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

8. Turintys pabėgėlio statusą ar kuriems yra suteikta papildoma ar laikinoji apsauga

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

9. Asmenys, patiriantys socialinę riziką

34

1

-

2

5

3

13

1

1

1

7

-

10. Vyresni kaip 40 metų

2593

199

147

154

159

314

721

210

94

106

118

371

 

10. Užimtumo tarnybos duomenimis, pateikiamas bedarbių ir laisvų darbo vietų skaičius Šiaulių rajono savivaldybėje:

Rodikliai

2016 m.

2017 m.

2018 m.

2019 m.

2020 m.*

Bedarbių skaičius einamųjų metų rugsėjo 1 d.

1855

1818

2166

2301

3610

Vidutinis metinis bedarbių skaičius

2048,5

1992,6

2219,4

2417,0

3094,1

Užregistruotų bedarbių skaičius

3389

3386

3597

3843

2135

Laisvų darbo vietų skaičius einamųjų metų rugsėjo 1 d.

86

120

97

29

80

Užregistruotų laisvų darbo vietų skaičius

1606

1737

1799

1276

744

 

*- per 2020 m. 8 mėn.

11. Palyginus bedarbių skaičių su laisvų darbo vietų skaičiumi, matomas laikinų darbo vietų poreikis.

 

 

III SKYRIUS

PASLAUGŲ IR PRIEMONIŲ PLANAS

 

12. Programos tikslams pasiekti numatomos šios priemonės:

12.1. laikino pobūdžio darbai:

12.1.1. valstybinės reikšmės parkų, draustinių, istorijos, archeologijos ir kultūros objektų, gamtos ir kultūros paveldo objektų teritorijų šienavimo, vejos pjovimo, gėlynų sodinimo, ravėjimo, krūmų retinimo, medžių genėjimo, lapų ir kitų augalinių atliekų sutvarkymo, šiukšlių surinkimo ir kiti laikino pobūdžio su želdinių priežiūra susiję darbai;

12.1.2. sniego kasimas, ledo nuvalymas nuo takų, smėlio barstymas, sniego šlavimas ir kiti laikino pobūdžio su sniego pašalinimu susiję darbai valstybinės reikšmės parkų, draustinių, istorijos, archeologijos ir kultūros objektų, gamtos ir kultūros paveldo objektų teritorijose;

12.1.3. gatvių, kelių, pakelių, pėsčiųjų ir dviračių takų, istorijos ir kultūros paveldo, parkų, muziejų, kapinių, turizmo objektų, kitų saugomų bei turinčių išliekamąją vertę objektų bei kitų visuomeninės paskirties rajono teritorijų, esančių valstybinėje žemėje, aplinkos tvarkymo darbai;

12.1.4. savivaldybei priskirtų patikėjimo teise valdyti kelio statinių ir kitų viešo naudojimo objektų smulkaus remonto ir teritorijų šienavimo, šiukšlių surinkimo po žiemos ir kiti laikino pobūdžio darbai;

12.1.5. valstybei nuosavybės teise priklausančių melioracijos ir hidrotechnikos statinių laikino pobūdžio smulkaus remonto, priežiūros ir aplinkos tvarkymo darbai;

12.2. asmeninio asistento paslaugos neįgaliesiems;

12.3. modelio įgyvendinimas, kuris įgyvendinamas tokiais etapais:

12.3.1. pirminis asmens vertinimas;

12.3.2. asmens poreikių ir galimybių įvertinimas, profiliavimas.

12.3.3. atvejo komandos darbo organizavimas;

12.3.4. susitarimo su asmeniu dėl jo integracijos į darbo rinką (toliau – susitarimas) parengimas ir pasirašymas. Susitarime gali būti numatomos paslaugos:

12.3.4.1. lydimoji pagalba – pagalba, teikiama asmeniui, siekiant padėti jam gauti Susitarime numatytas socialines, sveikatos, švietimo ar su įdarbinimu susijusias paslaugas, įskaitant ir palaikymą darbo vietoje, reikalingą siekiant padėti rasti būdų, kaip išspręsti darbe kylančias problemas;

12.3.4.2. socialinės paslaugos, nurodytos Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“;

12.3.4.3. kitos paslaugos, palengvinančios asmens perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje (pavėžėjimo paslaugos, būtinų įsidarbinimui sveikatos paslaugų teikimas, įskaitant žalingų įpročių gydymą ir kt.);

12.3.5. susitarimo įgyvendinimas;

12.3.6. sprendimas dėl pasirengimo darbo rinkai.

13. Įgyvendinant laikino pobūdžio darbus numatoma įdarbinti 29 bedarbius, teikiant asmeninio asistento paslaugas neįgaliesiems numatoma įdarbinti 10 bedarbių. Įgyvendinant modelį bus teikiamos nedirbančių ir socialinę paramą gaunančių asmenų užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugos, palengvinančios asmens perėjimą nuo nedarbo prie užimtumo darbo rinkoje. Numatoma, kad šia priemone pasinaudos nuo 80 iki 95 asmenų.

14. Įgyvendinant laikino pobūdžio darbus ir teikiant asmeninio asistento paslaugas neįgaliesiems vidutinė numatoma vieno programos dalyvio darbų trukmė – 4 mėnesiai (84 darbo dienos), maksimali trukmė – 6 mėnesiai (126 darbo dienos). Kasdienė darbo laiko trukmė neturi viršyti aštuonių darbo valandų. Pagal programą vykdomi darbai negali būti dirbami naktį ir švenčių dienomis.

15. Numatomi programos įgyvendinimo rezultatai:

15.1. suteikta galimybė ne mažiau kaip 39 Šiaulių rajono bedarbiams įsidarbinti vidutiniškai 4 mėnesių trukmei ir užsidirbti pragyvenimui būtinų lėšų;

15.2. sumažėjęs nedarbas Šiaulių rajone;

15.3. suteiktos užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugos ne mažiau kaip 80 asmenų, iš jų numatoma įdarbinti (ilgalaikis neterminuotas įdarbinimas) apie 30 proc. paslaugas gavusių asmenų.

16. Programos vykdytojai – Savivaldybės administracija, Užimtumo tarnyba, Šiaulių rajono savivaldybės teritorijoje vykdančios veiklą atrankos būdu parinktos įmonės, įstaigos ir organizacijos.

17. Įgyvendinant laikinuosius darbus ir asmeninio asistento paslaugas neįgaliesiems, numatytų dalyvauti bedarbių atranką vykdo Užimtumo tarnyba, bendradarbiaudama su Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriumi bei seniūnijomis. Bedarbiai privalo atitikti nors vieną 2 programos punkte nurodytą tikslinę grupę. Pirmenybė teikiama ilgalaikiams,  vyresnio amžiaus, nekvalifikuotiems, gyvenantiems kaime, 30–49 m. bedarbiams. 

18. Darbdavių, pageidaujančių įgyvendinti užimtumo programą, atranką vykdo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

19. Pirmenybė teikiama darbdaviams, kurie:

19.1. pasibaigus asmens ar kelių asmenų dalyvavimo programoje trukmei, įsipareigos įdarbinti pagal neterminuotą darbo sutartį bent vieną ar daugiau tų pačių programos dalyvių;

19.2. pasibaigus asmens ar kelių asmenų dalyvavimo programoje trukmei, įsipareigos įdarbinti pagal terminuotą darbo sutartį ne trumpesniam kaip 6 mėnesių laikotarpiui bent vieną ar daugiau tų pačių programos dalyvių.

20. Įgyvendinant modelį, pirminį asmens vertinimą atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudarytos komisijos Administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, 12.3.2–12.3.6 programos papunkčiuose nurodytas priemones atitinkamai įgyvendina nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas ir atvejo komanda vadovaudamiesi Administracijos direktoriaus įsakymu nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

PROGRAMOS FINANSAVIMO PLANAS

 

21. Programos finansavimo šaltinis yra valstybės biudžeto speciali tikslinė dotacija savivaldybės biudžetui, skirta valstybinei funkcijai – dalyvauti rengiant ir įgyvendinant darbo rinkos politikos priemones ir gyventojų užimtumo programas. Programa gali būti finansuojama ir iš nepanaudotų valstybės biudžeto specialios tikslinė dotacijos lėšų, skirtų socialinėms išmokoms ir kompensacijoms skaičiuoti ir mokėti.

22. Darbdaviams, įdarbinusiems Užimtumo tarnybos siųstus asmenis pagal darbo sutartį programos 12.1 papunktyje numatytiems darbams atlikti, už kiekvieną įdarbintą asmenį mokamos šios subsidijos darbo užmokesčiui, skirtos iš dalies ar visiškai apmokėti šias išlaidas:

22.1. darbo užmokesčio už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, apskaičiuoto pagal tą mėnesį galiojantį Vyriausybės patvirtintą minimalų valandinį atlygį;

22.2. draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms, apskaičiuotoms nuo 20.1 papunktyje nurodyto darbo užmokesčio;

22.3. piniginei kompensacijai už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą).

23. Darbdaviams, įdarbinusiems Užimtumo tarnybos siųstus asmenis pagal darbo sutartį programos 12.2 papunktyje numatytiems darbams atlikti, už kiekvieną įdarbintą asmenį mokamos šios subsidijos darbo užmokesčiui, skirtos iš dalies ar visiškai apmokėti šias išlaidas:

23.1. priskaičiuoto darbo užmokesčio už įdarbinto asmens faktiškai dirbtą laiką, bet ne didesnio kaip 5,51 Eur už val.;

23.2. draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokoms, apskaičiuotoms nuo 21.1 papunktyje nurodyto darbo užmokesčio;

23.3. piniginei kompensacijai už nepanaudotas atostogas (įskaitant draudėjo privalomojo valstybinio socialinio draudimo įmokų sumą).

24. Pasibaigus remiamajam laikotarpiui, darbdavys asmenį, dalyvavusį programoje, įdarbinęs pagal terminuotą ar neterminuotą darbo sutartį, iš savo lėšų moka visą darbo užmokestį ne mažesnį kaip remiamuoju laikotarpiu ir visas su to asmens įdarbinimu susijusias įstatymų numatytas išmokas bei mokesčius.

25. Programos lėšos, skirtos modeliui įgyvendinti, naudojamos asmens užimtumo skatinimo ir motyvavimo priemonėms ir paslaugoms apmokėti bei nedirbančių asmenų atvejo vadybininko darbo užmokesčiui.

26. Programos 22 ir 23 punktuose nurodytas subsidijas darbo užmokesčiui darbdaviams moka bei programos lėšų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

27. Programos lėšos skirtos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. A1-1308 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams 2021 metais paskirstymo savivaldybių administracijoms ir vertinimo kriterijų patvirtinimo“.

28. Programai finansuoti numatyta 225 000,00 Eur, iš jos modeliui įgyvendinti – 87 000,00 Eur, kitoms priemonėms (laikiniesiems darbams ir asmenino asistento paslaugoms) – 129 000,00 Eur,  programos administravimui – 9 000,00 Eur ( 4 procentai programos lėšų).

29. Įgyvendinant laikinuosius darbus ir asmeninio asistento paslaugas, numatoma įdarbinti 39 asmenis, įgyvendinant modelį numatoma įdarbinti apie 30 proc. jo dalyvių.

30. Vidutinė preliminari vieno asmens dalyvavimo programoje kaina  nuo 1 468,00 Eur iki 1 653,00 Eur.

31. Programos lėšų paskirstymas pagal priemones:

Programos priemonės

Programos lėšos, Eur

Vidutinė priemonės kaina 1 asmeniui, Eur

Numatomas asmenų, kurie galės pasinaudoti priemone, skaičius

1. Laikino pobūdžio darbai

85 140,00

2 936,00

29

2. Asmeninio asistento paslaugos neįgaliesiems

43 860,00

4 386,00

10

3. Modelio įgyvendinimas, iš jų:

87 000,00

 

700,00 – 850,00

80 – 95

3.1. nedirbančių asmenų atvejo vadybininko darbo užmokestis

19 300,00

-

-

3.2. užimtumo skatinimo ir motyvavimo paslaugos nedirbantiems ir socialinę paramą gaunantiems asmenims

67 700,00

700,00 – 850,00

80 – 95

4. Programos administravimas

9 000,00

-

-

Iš viso:

225 000,00

1 468,00 – 1 653,00

119 – 134

 

32. Siekiant kuo efektyviau įsisavinti lėšas, programa gali būti tikslinama vienos programos priemonės neįsisavintą lėšų likutį skiriant kitai programos priemonei finansuoti, išskyrus modelio įgyvendinimą. Lėšos modeliui įgyvendinti negali būti naudojamos kitoms programos priemonėms įgyvendinti. Asmenų, kurie dalyvaus modelio įgyvendinime skaičius ir vidutinė priemonės kaina 1 asmeniui nurodyti apytiksliai, nes konkrečios taikomos asmens užimtumo skatinimo ir motyvavimo priemonės ir paslaugos bus numatomos dirbant individualiai su kiekvienu dalyviu įgyvendinant modelį ir perkamos vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu.

 

V SKYRIUS

PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO PRIEŽIŪRA IR ĮVERTINIMAS

 

33. Programos vertinimo kriterijai:

33.1. įsisavintos lėšos pinigine ir procentine išraiška;

33.2. programos įgyvendinimo laikotarpiu įdarbintų asmenų skaičius ir jų išdirbtas darbo laikas (mėnesiais);

33.3. programai pasibaigus įdarbintų programos dalyvių skaičius;

33.4. užimtųjų dalis lyginant su dalyvavusiais programoje (per 3 mėn. dirbs arba vykdys savarankišką veiklą ne mažiau kaip 30 procentų programos dalyvių).

34. Programai įgyvendinti, darbdaviams atrinkti ir lėšoms paskirstyti Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu  sudaroma komisija.

35. Įdarbinamų asmenų skaičius ir lėšos darbdaviams paskirstomos Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu, atsižvelgiant į atrankos rezultatus. Jeigu Savivaldybės administracijos direktorius nesutinka su atrankos rezultatais, jis grąžina juos komisijai svarstyti iš naujo.

36. Už Užimtumo tarnybos siunčiamų bedarbių įdarbinimą, darbų saugą, kokybišką paskirtų darbų atlikimą, paskirtų lėšų tinkamą įsisavinimą ir pateikiamų dokumentų teisingumą tiesiogiai atsako darbdaviai. Seniūnijose darbdavių funkcijas vykdo seniūnai. Su atrinktais darbdaviais (išskyrus seniūnus) Savivaldybės administracija sudaro dvišales programos įgyvendinimo ir finansavimo sutartis.

37. Programoje numatytų laikinųjų darbų įgyvendinimą organizuoja Savivaldybės administracijos Turto valdymo skyrius, asmeninio asistento paslaugų neįgaliesiems įgyvendinimą organizuoja Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius. Savivaldybės administracijos skyriai, organizuojantys programos priemonių įgyvendinimą, parengia darbdavių, dalyvausiančių konkrečioje programos priemonėje, atrankos tvarką ir teikią ją tvirtinti Savivaldybės administracijos direktoriui, skelbia darbdavių, atranką, Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka, rengia įsakymus, sutartis, ir kitus dokumentus, susijusius su konkrečios programos priemonės įgyvendinimu. Darbdavių kontrolė, kaip įgyvendinama programa ir naudojamos lėšos, vykdoma Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka. Modelį įgyvendina nedirbančių asmenų atvejo vadybininkas, atvejo komanda, sudaryta Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka.

38. Programos lėšų apskaitą tvarko Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyrius.

39. Programos įgyvendinimą, lėšų programai įgyvendinti panaudojimą kontroliuoja Savivaldybės centralizuota vidaus audito tarnyba.

 

VI SKYRIUS

PROGRAMOS VIEŠINIMAS

 

40. Informacija apie programą ir jos įgyvendinimo metu pasiektus rezultatus skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.siauliuraj.lt.

41. Informacija apie programos įgyvendinimo metu vykdomas priemones skelbiama  Šiaulių rajono spaudoje ir Savivaldybės interneto svetainėje www.siauliuraj.lt.

_________________