Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS 2015 M. BIRŽELIO 17 D. NUTARIMO NR. 631 „DĖL KANDIDATŲ Į VALSTYBĖS ĮMONĖS AR SAVIVALDYBĖS ĮMONĖS VALDYBĄ IR KANDIDATŲ Į VALSTYBĖS AR SAVIVALDYBĖS VALDOMOS BENDROVĖS VISUOTINIO AKCININKŲ SUSIRINKIMO RENKAMĄ KOLEGIALŲ PRIEŽIŪROS AR VALDYMO ORGANĄ ATRANKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2019 m. rugsėjo 4 d. Nr. 905

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 17 d. nutarimą Nr. 631 „Dėl Kandidatų į valstybės įmonės ar savivaldybės įmonės valdybą ir kandidatų į valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės visuotinio akcininkų susirinkimo renkamą kolegialų priežiūros ar valdymo organą atrankos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstyti nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL KANDIDATŲ Į VALSTYBĖS AR SAVIVALDYBĖS ĮMONĖS, VALSTYBĖS AR SAVIVALDYBĖS VALDOMOS BENDROVĖS AR JOS DUKTERINĖS BENDROVĖS KOLEGIALŲ PRIEŽIŪROS AR VALDYMO ORGANĄ ATRANKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 10 straipsnio 8 dalimi ir Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 23 straipsnio 1 ir 2 dalimis, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti pridedamą Kandidatų į valstybės ar savivaldybės įmonės, valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės ar jos dukterinės bendrovės kolegialų priežiūros ar valdymo organą atrankos aprašą.“

2. Rekomenduoti valstybės įmonių ir savivaldybės įmonių savininko teises ir pareigas įgyvendinančioms institucijoms atliekant kandidatų atrankas į valstybės įmonių ir savivaldybės įmonių valdybas laikytis Kandidatų į valstybės ar savivaldybės įmonės, valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės ar jos dukterinės bendrovės kolegialų priežiūros ar valdymo organą atrankos aprašo 11 punkto nuostatų dėl nepriklausomumo reikalavimų.

3. Nustatyti, kad:

3.1. iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos paskirti ar išrinkti valstybės ar savivaldybės valdomos įmonės ir valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės dukterinės bendrovės kolegialaus priežiūros ar valdymo organo nariai atlieka savo funkcijas iki kadencijos, kuriai buvo paskirti ar išrinkti, pabaigos;

3.2. kandidatų atrankos į valstybės ar savivaldybių valdomų įmonių ir valstybės ar savivaldybės valdomų bendrovių dukterinių bendrovių kolegialius priežiūros ar valdymo organus, pradėtos iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos, turi būti baigiamos atlikti pagal teisės aktus, galiojusius iki šio nutarimo įsigaliojimo dienos.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                                       Saulius Skvernelis

 

 

 

Ekonomikos ir inovacijų ministras                                                             Virginijus Sinkevičius

 

PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2015 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 631
(Lietuvos Respublikos Vyriausybės
2019 m. rugsėjo 4 d. nutarimo
Nr. 905

redakcija)

 

KANDIDATŲ Į VALSTYBĖS AR SAVIVALDYBĖS ĮMONĖS, VALSTYBĖS AR SAVIVALDYBĖS VALDOMOS BENDROVĖS AR JOS DUKTERINĖS BENDROVĖS KOLEGIALŲ PRIEŽIŪROS AR VALDYMO ORGANĄ ATRANKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kandidatų į valstybės ar savivaldybės įmonės, valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės ar jos dukterinės bendrovės kolegialų priežiūros ar valdymo organą atrankos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja fizinių asmenų atranką į valstybės ar savivaldybės įmonės, valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės ar jos dukterinės bendrovės kolegialų priežiūros ar valdymo organą (toliau – kolegialus organas), kai kolegialaus organo narius skiria valstybei ar savivaldybei atstovaujanti institucija arba renka valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės ar jos dukterinės bendrovės visuotinis akcininkų susirinkimas.

2. Apraše vartojamos sąvokos:

2.1. Artimi asmenyskandidato ar kolegialaus organo nario sutuoktinis, sugyventinis, partneris, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka, taip pat jų ir kandidato ar kolegialaus organo nario tėvai (įtėviai), vaikai (įvaikiai), broliai (įbroliai), seserys (įseserės), seneliai, vaikaičiai ir jų sutuoktiniai, sugyventiniai ar partneriai.

2.2. Atranka – procedūros, kurių tikslas – atrinkti tinkamiausią kandidatą į kolegialaus organo nepriklausomo nario pareigas.

2.3. Atranką inicijuojantis subjektas valstybei ar savivaldybei atstovaujanti institucija arba valstybės ar savivaldybės valdoma bendrovė, į kurios dukterinės bendrovės kolegialų organą atliekama atranka.

2.4. Atrankos agentūravadovų ar personalo paieškos (atrankos) paslaugas teikiantis fizinis arba juridinis asmuo, kuris naudodamas savo turimas duomenų bazes ieško kandidatų, vertina kandidatų atitiktį Apraše nustatytiems reikalavimams ir teikia kandidatų sąrašus atrankos komisijai.

2.5. Atrankos komisija – atrankai atlikti sudaryta komisija, kuri vertina atrankos agentūros pateiktus kandidatus ir teikia atranką inicijuojančiam subjektui iš tinkamiausių kandidatų laimėtojų eilę (eiles).

2.6. Interesų konfliktas – situacija, kai asmuo, atlikdamas pareigas ar vykdydamas pavedimą, turi priimti ar dalyvauti priimant sprendimą arba įvykdyti pavedimą, kurie susiję ir su jo privačiais interesais.

2.7. Įmonėvalstybės ar savivaldybės įmonė, valstybės ar savivaldybės valdoma bendrovė ar jos dukterinė bendrovė, į kurios kolegialaus organo nario pareigas vykdoma atranka.

2.8. Kandidatas – fizinis asmuo, Aprašo nustatyta tvarka pretenduojantis būti skirtas ar siūlomas išrinkti kolegialaus organo nepriklausomu nariu.

2.9. Kolegialaus organo nepriklausomas narys – asmuo, Apraše nustatyta tvarka išrinktas valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės ar jos dukterinės bendrovės visuotinio akcininkų susirinkimo sprendimu kolegialaus organo nariu ir atitinkantis visus Aprašo 9–11 punktuose nurodytus bendruosius, specialiuosius ir nepriklausomumo reikalavimus arba kitas fizinis asmuo, kaip jis suprantamas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 10 straipsnio 2 dalies 2 punkte, Apraše nustatyta tvarka paskirtas valstybei ar savivaldybei atstovaujančios institucijos valstybės arba savivaldybės įmonės valdybos nariu. 

2.10. Stebėsenos agentūra – viešoji įstaiga „Stebėsenos ir prognozių agentūra“.

2.11. Susijęs juridinis asmuo – juridinis asmuo, kurio dalyvė, dalininkė ar steigėja yra įmonė, jos dukterinė bendrovė ar jos patronuojanti bendrovė.

2.12. Trumpasis sąrašas – atrankos agentūros atrinktų ne mažiau kaip 3 ir ne daugiau kaip 5 kandidatų į vieną kolegialaus organo nepriklausomo nario vietą sąrašas, kuriame įrašytus kandidatus atrankos agentūra siūlo atrankos komisijai kviestis atrankos pokalbio.

2.13. Valstybei ar savivaldybei atstovaujanti institucijavalstybės įmonės savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar valstybės valdomos bendrovės akcijų valdytojas arba savivaldybės vykdomoji institucija.

3. Kitos Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme ir Valstybės turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo valstybės valdomose įmonėse tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 665 „Dėl Valstybės turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo valstybės valdomose įmonėse tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau Valstybės turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo valstybės valdomose įmonėse tvarkos aprašas).

4. Už į valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės ar jos dukterinės bendrovės kolegialų organą renkamus valstybės tarnautojus arba kitus atranką inicijuojančio subjekto pasirinktus asmenis siūloma balsuoti visuotiniame akcininkų susirinkime atranką inicijuojančio subjekto sprendimu netaikant atrankos, bet užtikrinant, kad valstybės tarnautojai ir kiti atranką inicijuojančio subjekto pasirinkti asmenys atitiktų Aprašo 9 punkte nustatytus bendruosius reikalavimus, Aprašo 10 punkte nurodytus specialiuosius reikalavimus ir Aprašo 11.3–11.5 papunkčiuose nustatytus nepriklausomumo reikalavimus. Valstybės tarnautojai, skiriami į Valstybės ar savivaldybės įmonės kolegialaus organo narius, turi atitikti Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatyme nustatytus bendruosius ir specialiuosius reikalavimus.

5. Darbuotojų atstovai į valstybės ar savivaldybės įmonės kolegialų organą skiriami darbdavio lygmeniu valstybės ar savivaldybės įmonėje veikiančių darbuotojų atstovavimą įgyvendinančių asmenų teikimu ir valstybei ar savivaldybei atstovaujančios institucijos sprendimu, netaikant Apraše nurodytos atrankos, bet užtikrinant, kad skiriami asmenys atitiktų Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatyme nustatytus bendruosius ir specialiuosius reikalavimus.

6. Kandidatai, valstybės tarnautojai, kiti atranką inicijuojančio subjekto pasirinkti asmenys ar darbuotojų atstovai, sutikdami, kad dėl jų būtų priimtas sprendimas skirti kolegialaus organo nariais arba atitinkamai siūlyti už juos balsuoti įmonės visuotiniame akcininkų susirinkime, kartu sutinka, kad, prieš priimdamas šį sprendimą, atranką inicijuojantis subjektas turi teisę motyvuotu rašytiniu prašymu kreiptis į teisėsaugos, kontrolės ir kitas institucijas, įstaigas ar įmones dėl turimos informacijos apie tokius asmenis pateikimo. 

7. Atranką inicijuojantis subjektas siekia, o kai leidžia turimas balsų skaičius ar sprendimo teisės – užtikrina, kad įmonės kolegialiame organe:

7.1. nepriklausomų narių skaičius sudarytų ne mažiau kaip 1/2 valstybės ar savivaldybės valdomos įmonės įstatuose nurodyto kolegialaus organo narių skaičiaus, o valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės dukterinės bendrovės kolegialiame organe – ne mažiau kaip 1/3 įstatuose nurodyto kolegialaus organo narių skaičiaus;              

7.2. nebūtų kolegialaus organo nepriklausomų narių, kurie yra susiję tarpusavyje dėl to, kad jie darbo santykiais yra susiję su ta pačia darboviete arba eina kolegialaus organo ar komiteto nario pareigas tame pačiame juridiniame asmenyje;

7.3. nebūtų kolegialaus organo narių, kurių veikla yra susijusi su įmone, į kurios kolegialų organą pretenduojama, taip, kad einant kolegialaus organo nario pareigas kiltų interesų konfliktas;

7.4. nebūtų kolegialaus organo narių, kurių veikla ir atliekamos funkcijos yra susijusios su tos ūkio sektoriaus šakos, kurioje veikia įmonė, politikos formavimu;

7.5. nebūtų kolegialaus organo narių, įstatymų nustatyta tvarka išrinktų ar paskirtų valstybės politikais ir politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų;

7.6. nebūtų kolegialaus organo narių, kurie į kolegialų organą buvo deleguoti kaip valstybės tarnautojai, šiems asmenims netekus valstybės tarnautojo statuso arba pasibaigus jų tarnybos santykiams su atranką inicijuojančiu subjektu;

7.7. būtų kolegialaus organo narių, turinčių įvairių kompetencijų, įskaitant, bet neapsiribojant toliau nurodytomis kompetencijomis:

7.7.1. kompetencija finansų (finansų valdymo, finansų analizės ar audito) srityje. Šią kompetenciją patvirtina ne mažiau nei 3 metų vadovaujamo darbo finansų valdymo, konsultavimo, finansinių paslaugų, audito srityse patirtis;

7.7.2. kompetencija strateginio planavimo ir valdymo srityje. Šią kompetenciją patvirtina ne mažiau nei 3 metų darbo juridinio asmens valdyboje, darbo juridinio asmens vadovu, vadovaujamo darbo strateginio planavimo srityje patirtis;

7.7.3. kompetencija ūkio šakos, kurioje veikia įmonė, srityje. Šią kompetenciją patvirtina ne mažiau nei 3 metų vadovaujamo darbo arba ūkinės komercinės veiklos vykdymo atitinkamoje ūkio šakoje patirtis.

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI, SPECIALIEJI IR NEPRIKLAUSOMUMO REIKALAVIMAI KANDIDATAMS

 

8. Kandidatas į valstybės ar savivaldybės įmonės kolegialaus organo narius turi atitikti Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatyme nustatytus bendruosius reikalavimus.

9. Kandidatas į valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės ar jos dukterinės bendrovės kolegialaus organo narius turi atitikti šiuos bendruosius reikalavimus:

9.1. turi turėti aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą;

9.2. turi būti nesusijęs su kitais fiziniais ir juridiniais asmenimis ryšiais, dėl kurių einant kolegialaus organo nepriklausomo nario pareigas kiltų interesų konfliktas;

9.3. turi būti neatimta ar neapribota teisė eiti atitinkamas pareigas, į kurias pretenduojama, ar atlikti toms pareigoms priskirtas funkcijas;

9.4. turi nebūti per pastaruosius 5 metus atšauktas iš juridinio asmens vienasmenio ar kolegialaus organo dėl netinkamo pareigų atlikimo.

10. Kandidatas turi atitikti specialiuosius reikalavimus, kuriuos savo sprendimu nustato atranką inicijuojantis subjektas, siekdamas užtikrinti Aprašo 7 punkto nuostatų vykdymą bei pritraukti į kolegialius organus asmenų, turinčių tinkamiausias kompetencijas ir galinčių geriausiai prisidėti prie įmonės strateginių tikslų įgyvendinimo.

11. Kandidatas į valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės ar jos dukterinės bendrovės kolegialaus organo narius turi atitikti šiuos nepriklausomumo reikalavimus:

11.1. turi nebūti tos įmonės, į kurios kolegialų organą pretenduoja, atranką inicijuojančio subjekto ar jam pavaldaus juridinio asmens valstybės tarnautojas ar darbuotojas ir paskutinius vienerius metus turi būti nėjęs tokių pareigų;

11.2. turi nebūti tos įmonės, į kurios kolegialų organą pretenduoja, ar susijusio juridinio asmens vadovas ar darbuotojas ir paskutinius vienerius metus turi būti nėjęs tokių pareigų ir negavęs atlygio iš tos įmonės ar susijusio juridinio asmens, išskyrus atlygį už kolegialaus organo ar komiteto nario pareigas;

11.3. turi nebūti įmonės, į kurios kolegialų organą pretenduoja, ar susijusio juridinio asmens dalyvis, šių juridinių asmenų dalyvių atstovas;

11.4. turi neturėti reikšmingų verslo ryšių su ta įmone, į kurios kolegialų organą pretenduoja, ar su susijusiu juridiniu asmeniu nei tiesiogiai, nei kaip turinčio tokių ryšių juridinio asmens dalyvis ar vadovas. Turinčiu reikšmingų verslo ryšių laikomas fizinis ar juridinis asmuo, kurio pajamos iš įmonės, jos dalyvio ar susijusio juridinio asmens per paskutinius 12 mėnesių yra didesnės nei 1000 eurų, išskyrus darbo užmokestį ar atlygį už kolegialaus organo ar komiteto nario pareigas;

11.5. paskutinius dvejus metus turi nebūti audito įmonės, kuri atlieka ar atliko tos įmonės, į kurios kolegialų organą pretenduoja, ar susijusio juridinio asmens auditą, partneriu, dalyviu, vadovu, kolegialaus organo nariu arba darbuotoju;

11.6. turi nebūti tos įmonės, į kurios kolegialų organą pretenduoja, kolegialaus organo nariu ilgiau kaip 10 metų. Šis laikotarpis apskaičiuojamas prie būsimo kolegialaus organo nario pareigų ėjimo laikotarpio, kuriam kandidatas būtų skiriamas, pridedant praėjusius tos pačios įmonės kolegialaus organo nario pareigų ėjimo laikotarpius, tarp kurių yra ne didesnis kaip vienerių metų laiko tarpas;

11.7. turi nebūti daugiau nei trijų (įskaitant įmonę, į kurios kolegialų organą pretenduoja) to paties atranką inicijuojančio subjekto valdomų įmonių kolegialių organų nariu.

 

III SKYRIUS

ATRANKOS KOMISIJA IR ATRANKOJE DALYVAUJANTYS ASMENYS

 

12. Atrankai į įmonės kolegialaus organo nepriklausomus narius atrankos komisija sudaroma atranką inicijuojančio subjekto sprendimu iš:

12.1. penkių narių – vieno Ministro Pirmininko pasiūlyto atstovo, vieno valstybei atstovaujančios institucijos vadovo pasiūlyto atstovo, vieno ekonomikos ir inovacijų ministro pasiūlyto atstovo, vieno finansų ministro pasiūlyto atstovo ir vieno stebėsenos agentūros atstovo, kai atliekama atranka į valstybės valdomos įmonės kolegialaus organo narius;

12.2. trijų narių – vieno valstybei atstovaujančios institucijos vadovo pasiūlyto atstovo, vieno valstybės valdomos bendrovės atstovo ir vieno stebėsenos agentūros atstovo, kai atliekama atranka į valstybės valdomos bendrovės dukterinės bendrovės kolegialaus organo narius;

12.3. trijų narių – dviejų savivaldybei atstovaujančios institucijos (savivaldybės vykdomosios institucijos) deleguotų atstovų ir vieno savivaldybės tarybos sprendimu deleguoto nario, kai atliekama atranka į savivaldybės valdomos įmonės kolegialaus organo narius;

12.4. trijų narių – dviejų savivaldybei atstovaujančios institucijos (savivaldybės vykdomosios institucijos) deleguotų atstovų ir vieno savivaldybės valdomos bendrovės atstovo, kai atliekama atranka į savivaldybės valdomos bendrovės dukterinės bendrovės kolegialaus organo narius.

13. Siūlant Aprašo 12 punkte nurodytus atrankos komisijos narius kartu privaloma pasiūlyti ir jų pakaitinius narius, kurie, pagrindiniam atrankos komisijos nariui negalint eiti komisijos nario pareigų arba nusišalinus, galėtų jį pakeisti, išskyrus Aprašo 41 punkte nurodytą atvejį, kai, prasidėjus atrankos pokalbiams į vieną kolegialaus organo nepriklausomo nario vietą, atrankos komisijos narys negali būti keičiamas.

14. Atrankos komisijos narys turi atitikti šiuos reikalavimus:

14.1. turėti aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą;

14.2. būti nesusijęs su kitais fiziniais ar juridiniais asmenimis ryšiais, dėl kurių einant komisijos nario pareigas galėtų kilti interesų konfliktas;

14.3. nebūti įmonės, į kurios kolegialų organą bus atliekama atranka, ar susijusio juridinio asmens dalyviu ir šių juridinių asmenų dalyvių atstovu;

14.4. skiriamas atrankos komisijos nariu ir vienerius metus iki skyrimo, taip pat eidamas atrankos komisijos nario pareigas turi neturėti verslo ryšių su ta įmone, į kurios kolegialų organą bus atliekama atranka, ar susijusiu juridiniu asmeniu nei tiesiogiai, nei kaip turinčio tokių ryšių juridinio asmens dalyvis ar vadovas. Turinčiu verslo ryšių su įmone laikomas fizinis ar juridinis asmuo, kuris yra įmonės ar susijusio juridinio asmens prekių tiekėjas arba paslaugų teikėjas (įskaitant finansines, teisines, patariamąsias ir konsultacines paslaugas), išskyrus atrankos paslaugas, ar asmuo, kuris gauna pajamų iš įmonės ar susijusio juridinio asmens, išskyrus pajamas už atrankos paslaugų teikimą;

14.5. per paskutinius dvejus metus turi nebūti audito įmonės, kuri atlieka ar atliko tos įmonės, į kurios kolegialų organą bus atliekama atranka, ar susijusio juridinio asmens auditą, partneriu, dalyviu, vadovu, kolegialaus organo nariu arba darbuotoju;

14.6. atranką inicijuojančio subjekto ir stebėsenos agentūros atstovai turi turėti žmogiškųjų išteklių valdymo arba personalo atrankos žinių ar patirties, kurias gali patvirtinti atitinkamas išsilavinimas, išklausyti kursai, vadovaujamo darbo ar dalyvavimo personalo atrankos komisijų darbe patirtis.

15. Atranką inicijuojantis subjektas, sudarydamas atrankos komisiją, privalo skirti atsakingąjį sekretorių, aptarnaujantį atrankos komisiją (toliau – atrankos komisijos atsakingasis sekretorius), kuris nėra atrankos komisijos narys, ir pavesti jam Aprašo nustatyta tvarka organizuoti atrankos komisijos darbą, aprūpinti komisijos narius darbo priemonėmis, tvarkyti atrankos komisijos dokumentus ir vykdyti teisėtus atrankos komisijos pirmininko pavedimus. Atrankos komisijos atsakingasis sekretorius privalo siekti užtikrinti, kad Apraše nurodytos atrankos komisijos procedūros būtų atliekamos laiku, taip pat informuoti atrankos komisijos pirmininką ir atrankos komisiją sudariusį asmenį, jei yra nesilaikoma Apraše nustatytų terminų ar procedūrų atlikimo tvarkos.

16. Atrankos komisija pirmame savo posėdyje turi išsirinkti atrankos komisijos pirmininką, kuris atsakingas už Apraše nurodytų atrankos komisijos procedūrų atlikimą laiku ir atrankos komisijos komunikavimą su atranką inicijuojančiu subjektu, įmone ir Aprašo 17 punkte nurodytais asmenimis.

17. Atrankos komisija visos atrankos metu turi teisę konsultuotis ir kviesti konsultanto teisėmis dalyvauti atrankos komisijos posėdžiuose ar atrankos pokalbiuose atrankos agentūros atstovus, įmonės ar jos kolegialių organų vadovus ir įvairių asociacijų, institucijų, kitų įmonių ar įstaigų ekspertus, turinčius specialių žinių ir (ar) išmanančius įmonės kolegialių organų kompetencijų poreikį, ūkio šakos, kurioje veikia įmonė, arba personalo atrankos specifiką (toliau – ekspertai). Šiame punkte nurodytiems konsultanto teisėmis dalyvaujantiems asmenims draudžiama atrankos metu fotografuoti ir daryti garso ar vaizdo įrašus.

18. Atrankos agentūros paslaugas atranką inicijuojantis subjektas ar jo įgaliota perkančioji organizacija įsigyja Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka. Paslaugų sutartis sudaroma tarp atrankos agentūros, atranką inicijuojančio subjekto ir įmonės. Atrankos agentūros paslaugas apmoka įmonė, į kurios kolegialų organą atliekama atranka.

 

IV SKYRIUS

ATRANKOS KONFIDENCIALUMAS IR NEŠALIŠKUMAS

 

19. Atranką inicijuojančio subjekto, stebėsenos agentūros ir įmonės, į kurios kolegialų organą atliekama atranka, vadovai privalo:

19.1. vadovautis asmens duomenų apsaugos reikalavimus atitinkančiomis duomenų saugojimo ir naudojimo nuostatomis;

19.2. užtikrinti, kad visi asmenys, kurie, atlikdami pareigas ar vadovo pavedimus, galės susipažinti su kandidatų pateiktais dokumentais, iki tokios galimybės atsiradimo būtų įspėti apie jiems tenkančią su asmens duomenų apsauga susijusią atsakomybę ir įsipareigoję:

19.2.1. neatskleisti kandidatų asmens duomenų ir konfidencialios informacijos, kuri taps jiems žinoma atliekant atranką;

19.2.2. saugoti patikėtus dokumentus taip, kad tretieji asmenys neturėtų galimybės su jais susipažinti ar jais pasinaudoti;

19.2.3. nepasilikti sau asmeniškai jokių su atrankomis susijusių dokumentų kopijų;

19.2.4. užtikrinti kandidatų atžvilgiu sąžiningumo ir lygiateisiškumo principais pagrįstą veiklą.

20. Atranką inicijuojantis subjektas privalo užtikrinti, kad atrankos paslaugų sutartyje būtų numatytos sąlygos, įpareigojančios laikytis Aprašo 19.2 papunkčio nuostatų ir užtikrinančios su asmens duomenų apsauga susijusią atrankos agentūros (jos atstovų) atsakomybę.

21. Atrankos komisijos pirmininkas ir atsakingasis sekretorius privalo užtikrinti, kad visi atrankos komisijos nariai ir ekspertai iki galimybės susipažinti su kandidatų pateiktais dokumentais būtų pasirašytinai įspėti apie jiems tenkančią su asmens duomenų apsauga susijusią atsakomybę ir įsipareigoję laikytis Aprašo 19.2 papunkčio nuostatų.

22. Atrankos komisijos pirmininkas ir atsakingasis sekretorius privalo užtikrinti, kad visi atrankos komisijos nariai, atrankos agentūros atstovai ir ekspertai ne vėliau kaip prieš prasidedant pirmajam atrankos komisijos posėdžiui ar atrankos pokalbiui, kuriame jie dalyvauja, pasirašytinai deklaruotų, kad nėra susiję su atrankoje dalyvaujančiais kandidatais ryšiais, dėl kurių galėtų kilti interesų konfliktas, ir nedelsdami informuos atrankos komisijos pirmininką bei nusišalins nuo atrankos, jei atrankos metu dėl pasikeitusių aplinkybių tokių ryšių atsirastų.

23. Jei nuo atrankos nusišalina atrankos komisijos narys ir jo pakaitinis komisijos narys, jo vietoje turi būti skiriamas kitas atrankos komisijos narys ir jo pakaitinis komisijos narys, o atranka gali būti tęsiama tik tuomet, kai atrankos komisijoje dalyvauja visi atrankos komisijos nariai, o kai atranka atliekama į valstybės valdomos įmonės kolegialius organo narius, tuomet atrankos komisijoje turi dalyvauti ne mažiau kaip 3 atrankos komisijos nariai

 

V SKYRIUS

SKELBIMAS APIE ATRANKĄ IR KANDIDATŲ DOKUMENTŲ PRIĖMIMAS

 

24. Atranką inicijuojantis subjektas inicijuoja atranką ne vėliau kaip prieš 5 mėnesius iki esamos kolegialaus organo kadencijos pabaigos arba nedelsdamas, atsilaisvinus atskirų kolegialaus organo narių pareigoms.

25. Atranką inicijuojantis subjektas apie inicijuojamą atranką informuoja įmonę, stebėsenos agentūrą ir atrankos agentūrą ir nurodo joms 10 darbo dienų terminą, per kurį atranką inicijuojančiam subjektui turi būti pateikti pasiūlymai dėl kompetencijos sričių, kurių specialistai geriausiai galėtų prisidėti prie įmonės strateginių tikslų įgyvendinimo, specialiųjų reikalavimų kandidatams nustatymo ir skelbime apie atranką nurodytinų duomenų. Prireikus atranką inicijuojantis subjektas inicijuoja šiame Aprašo punkte nurodytų asmenų atstovų pasitarimą dėl tinkamiausių reikalavimų kandidatams nustatymo.

26.  Apie priimtą sprendimą dėl specialiųjų reikalavimų kandidatams nustatymo atranką inicijuojantis subjektas ne vėliau kaip kitą darbo dieną informuoja atrankos agentūrą, stebėsenos agentūrą ir įmonę bei kartu perduoda joms parengto skelbimo projektą.

27. Per 2 darbo dienas nuo Aprašo 26 punkte nurodyto sprendimo ir skelbimo projekto gavimo įmonė skelbimą apie atranką paskelbia elektroniniame leidinyje viešiems pranešimams skelbti, kurį Vyriausybės nustatyta tvarka leidžia juridinių asmenų registro tvarkytojas, ir įmonės interneto svetainėje. Stebėsenos agentūra skelbimą apie atranką paskelbia savo interneto svetainėje ir kartu pateikia informaciją apie įmonę.

28. Stebėsenos agentūra, naudodama savo turimas duomenų bazes, raštu arba informacinių ar elektroninių ryšių technologijų priemonėmis informuoja reikalavimus atitinkančius asmenis apie paskelbtą atranką ir kviečia juos kandidatuoti į kolegialų organą skelbime apie atranką nurodyta tvarka.

29. Atrankos agentūra, naudodama savo turimas duomenų bazes ir kitą prieinamą informaciją, visą skelbimo apie atranką laikotarpį privalo ieškoti kandidatų, kurie atitiktų jiems keliamus reikalavimus ir galėtų užtikrinti įmonės tikslų įgyvendinimą.

30. Atrankos agentūros surasti kandidatai, kurie nori dalyvauti atrankoje, turi pateikti visus Aprašo 31.7 papunktyje nurodytus dokumentus. Šie dokumentai teikiami tiesiogiai atrankos agentūrai arba įmonei.

31. Skelbime apie atranką nurodoma informacija:

31.1. įmonės teisinė forma, pavadinimas, juridinio asmens kodas, atranką inicijuojantis subjektas;

31.2. nuoroda į įmonės interneto svetainę ir joje skelbiamą Valstybės turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo valstybės valdomose įmonėse tvarkos aprašo 121 punkte arba atitinkamai Savivaldybių turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo savivaldybių valdomose įmonėse tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. birželio 6 d. nutarimu Nr. 567 „Dėl Savivaldybių turtinių ir neturtinių teisių įgyvendinimo savivaldybių valdomose įmonėse tvarkos aprašo patvirtinimo“, 9 punkte nurodytą lūkesčių raštą ir įmonės strategiją ar jos santrauką;

31.3. informacija į kokį kolegialų organą atliekama atranka, kadencijos pradžia ir pabaiga, organo narių skaičius, kolegialaus organo narius deleguojantys asmenys, atlygis už kolegialaus organo nario veiklą ir nuoroda, kur kandidatas gali susipažinti su kolegialaus organo nario veiklos sutarties projektu;

31.4. nuoroda į stebėsenos agentūros interneto svetainėje skelbiamą informaciją apie atrankas;

31.5. nuoroda į Aprašą, kuriuo remiantis bus atliekama atranka;

31.6. kandidatui keliami bendrieji, specialieji ir nepriklausomumo reikalavimai;

31.7. dokumentai, kuriuos privalo pateikti kandidatai:

31.7.1. kandidato paraiška dalyvauti atrankoje ir sąžiningumo deklaracija (Aprašo priedas);

31.7.2. kandidato gyvenimo aprašymas;

31.7.3. kandidato motyvacinis laiškas atrankos komisijai;

31.7.4. kandidato tapatybę patvirtinančio asmens dokumento kopija;

31.8. dokumentų pateikimo vieta ir būdai;

31.9. 20 dienų terminas nuo skelbimo apie atranką paskelbimo, per kurį nustatytus bendruosius, specialiuosius ir nepriklausomumo reikalavimus atitinkantys kandidatai gali teikti paraiškas ir Aprašo 31.7 papunktyje nurodytus dokumentus;

31.10. asmens, konsultuojančio atrankos dokumentų priėmimo ir atrankos atlikimo klausimais, pareigos, vardas, pavardė, telefono numeris ir elektroninio pašto adresas.

32. Įmonė ne vėliau kaip per 5 dienas nuo kandidato paraiškos dalyvauti atrankoje gavimo dienos elektroniniu paštu pateikia atrankos agentūrai kandidato pateiktų dokumentų kopijas, o pasibaigus dokumentų pateikimo terminui, ne vėliau kaip per 5 dienas elektroniniu paštu pateikia  atranką inicijuojančiam subjektui ir stebėsenos agentūrai visų paraiškas dalyvauti atrankoje pateikusių kandidatų sąrašą ir kandidatų pateiktų dokumentų kopijas, o atrankos agentūrai – visų paraiškas dalyvauti atrankoje pateikusių kandidatų sąrašą ir visus iš kandidatų gautus dokumentus.

 

VI SKYRIUS

KANDIDATŲ ATRANKOS ATLIKIMAS

 

33. Atrankos agentūra, gavusi kandidatų pateiktus dokumentus, patikrina, ar kandidatas pateikė visus skelbime nurodytus dokumentus ir ar jis atitinka kandidatui keliamus bendruosius, specialiuosius ir nepriklausomumo reikalavimus. Jeigu kandidatas pateikė netikslius ar nepakankamus duomenis, atrankos agentūros atstovai privalo elektroniniu paštu prašyti kandidatą šiuos duomenis patikslinti arba papildyti per 5 darbo dienų terminą – jį skaičiuoti nuo prašymo patikslinti duomenis išsiuntimo dienos.

34. Atrankos agentūra atmeta kandidatūrą, jeigu kandidatas neatitinka skelbime nurodytų reikalavimų arba per Aprašo 33 punkte nurodytą terminą nepateikė ar nepatikslino atrankos agentūros prašomų pateikti ar patikslinti duomenų, būtinų kandidato atitikčiai bendriesiems, specialiesiems ir nepriklausomumo reikalavimams patikrinti.

35. Atrankos agentūra vertina reikalavimus atitinkančių kandidatų patirtį, profesines žinias ir pasiekimus, prireikus kandidatus kviečia pokalbio ir ne vėliau kaip per 20 dienų nuo dienos, kurią atrankos agentūrai įmonė perdavė kandidatų sąrašus ir jų pateiktus dokumentus arba kurią pasibaigė kandidatų dokumentų priėmimo terminas, jei kandidatai dokumentus teikė tik atrankos agentūrai, pateikia atrankos komisijos atsakingajam sekretoriui visų dalyvauti atrankoje norą pareiškusių kandidatų sąrašą: nurodo kandidato vardą, pavardę, kompetencijų sritis, į kurias kandidatas pretenduoja, darbovietę, einamas pareigas ar veiklą, juridinius asmenis, kuriuose kandidatas eina kolegialaus organo nario pareigas, trumpą atrankos agentūros nuomonę apie kiekvieno kandidato pagrindines stipriąsias ir silpnąsias puses, į kurias atkreiptinas dėmesys vertinant kandidatūrą, kandidatų pateiktus dokumentus arba, jei kandidatas atmestas, atmetimo priežastis.

36. Kartu su Aprašo 35 punkte nurodytu visų dalyvauti atrankoje norą pareiškusių kandidatų sąrašu pateikiamas ir trumpasis sąrašas: nurodomas kandidatų vardas, pavardė, kompetencijų sritis ar kelios sritys, į kurias kandidatas gali pretenduoti, ir atrankos agentūros išsami informacija, dėl ko šie kandidatai galėtų geriausiai prisidėti prie įmonės strateginių tikslų įgyvendinimo.

37. Atrankos komisijos atsakingasis sekretorius ne vėliau kaip kitą darbo dieną po Aprašo 35 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos atrankos komisijos nariams elektroniniu paštu išsiunčia bendrą visų dalyvauti atrankoje norą pareiškusių kandidatų sąrašą, trumpąjį sąrašą ir kandidatų pateiktų dokumentų kopijas.

38. Atrankos komisija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo Aprašo 37 punkte nurodytų dokumentų gavimo dienos įvertina atrankos agentūros pateiktą informaciją ir sudaro galutinį atrankos pokalbio kviestinų kandidatų sąrašą (toliau – kandidatų sąrašas). Kandidatų sąrašas gali neatitikti atrankos agentūros sudaryto trumpojo sąrašo, bet į jį negali būti įrašomi asmenys, nepateikę paraiškos kandidatuoti į įmonės kolegialų organą Aprašo nustatyta tvarka ir neįrašyti atrankos agentūros pateiktame bendrame visų dalyvauti atrankoje norą pareiškusių kandidatų sąraše. Sprendimas dėl galutinio kandidatų sąrašo sudarymo priimamas kai už pasiūlytą kandidatų sąrašą balsuoja daugiau kaip 1/2 atrankos komisijos narių, jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia atrankos komisijos pirmininko balsas. Kiekvienas atrankos komisijos narys turi vieną balsą.

39. Jeigu kandidatų sąrašas neatitinka atrankos agentūros pasiūlyto trumpojo sąrašo, prie sprendimo dėl kandidatų sąrašo sudarymo pridedami atrankos komisijos narių balsavimo rezultatai ir pateiktos atskirosios nuomonės dėl trumpajame sąraše įrašytų kandidatų neįtraukimo į kandidatų sąrašą ir į trumpąjį sąrašą nepatekusių kandidatų įrašymo į kandidatų sąrašą. Ne vėliau kaip kitą darbo dieną po to, kai atrankos komisijos atsakingasis sekretorius atrankos agentūrai pateikia kandidatų sąrašą, atrankos agentūra, prieš tai pasikonsultavusi su atrankos komisija, elektroniniu paštu informuoja kandidatus nurodydama kandidatų atmetimo priežastis.

40. Ne vėliau kaip kitą darbo dieną po kandidatų sąrašo sudarymo atrankos komisijos atsakingasis sekretorius:

40.1. suderina su atrankos komisijos nariais atrankos pokalbio datą, kuri turi būti ne ankstesnė kaip 5 darbo dienos nuo kvietimo kandidatams dalyvauti atrankos pokalbyje išsiuntimo dienos, vietą ir numatomą trukmę. Atrankos komisijos sprendimu atrankos pokalbiams gali būti numatomos kelios dienos;

40.2. elektroniniu paštu kviečia kandidatų sąraše įrašytus asmenis dalyvauti atrankos pokalbyje ir nurodo jiems atrankos pokalbio datą, vietą, pradžios laiką ir numatomą trukmę bei informuoja kandidatus apie galimybę dalyvauti atrankos pokalbyje naudojant informacinių ar elektroninių ryšių technologijų priemones;

40.3. elektroniniu paštu atrankos agentūrai pateikia kandidatų sąrašą. 

41. Prasidėjus atrankos pokalbiams į vieną kolegialaus organo nario vietą, atrankos komisijos sudėtis negali būti keičiama. Jei dėl atrankos komisijos nario ligos, mirties, atleidimo iš darbo, nusišalinimo nuo dalyvavimo atrankoje ar kitos svarbios priežasties atrankos komisija negali tęsti darbo, naujos sudėties atrankos komisija privalo pakartoti pokalbius su ankstesnės sudėties komisijos išklausytais kandidatais į tą kolegialaus organo nario vietą, į kurią atrankos pokalbiai yra pradėti, bet nebaigti, išskyrus atvejus, kai naujas komisijos narys pageidauja susipažinti su komisijos jau išklausytų kandidatų pokalbių skaitmeniniais įrašais ir patvirtina, kad neturi papildomų klausimų kandidatui, o pokalbio skaitmeninio įrašo informacija yra pakankama objektyviam kandidato gebėjimų įvertinimui.

42. Atrankos pokalbyje dalyvaujantis kandidatas turi prisistatyti atrankos komisijai ir parodyti jo tapatybę patvirtinantį asmens dokumentą. Atrankos komisija atrankos pokalbio metu vertina, kaip kandidatas atitinka jam keliamus reikalavimus, kandidato profesinę ir (ar) darbo patirtį, dalykines ir asmenines savybes, motyvaciją ir tinkamumą prisidėti prie įmonės strateginių tikslų įgyvendinimo. Pokalbio metu kandidatas atsako į atrankos komisijos narių užduotus klausimus, susijusius su šiame Aprašo punkte nurodytais vertinimo aspektais.

43. Pasibaigus atrankos pokalbiams, atrankos komisijos nariai priima sprendimus dėl kiekvieno pokalbyje dalyvavusio kandidato tinkamumo eiti kolegialaus organo nario pareigas ir iš tinkamų kandidatų sudaro laimėtojų eiles į kiekvieną kolegialaus organo nario vietą, į kurią buvo atliekama atranka. Kai vienos atrankos metu renkamas daugiau nei vienas kolegialaus organo narys, atrankos komisija privalo siekti, kad pirmaisiais laimėtojų eilėse įrašyti kandidatai pasižymėtų tokiomis savybėmis, kurios užtikrintų efektyvų kolegialaus organo narių komandinį darbą ir leistų geriausiai prisidėti prie įmonės strateginių tikslų įgyvendinimo. Atrankos komisijos sprendimai priimami nedalyvaujant kandidatams ir laikomi priimtais, kai už juos balsuoja daugiau kaip 1/2 atrankos komisijos narių, jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemia atrankos komisijos pirmininko balsas. Kiekvienas atrankos komisijos narys turi vieną balsą. Susilaikyti nuo sprendimo priėmimo arba nebalsuoti atrankos komisijos narys negali. Prieš priimdami sprendimus atrankos komisijos nariai gali konsultuotis su atrankos agentūros atstovais ar ekspertais, jei jie yra kviečiami dalyvauti atrankos pokalbyje.

44. Jeigu tas pats kandidatas kandidatuoja į daugiau nei vieną kolegialaus organo nario vietą, atrankos komisija turi teisę jį pripažinti tinkamu į daugiau nei vieną kolegialaus organo nario vietą ir įrašyti į daugiau nei vieną laimėtojų eilę, išskyrus atvejus, kai kandidatas pirmuoju eilės numeriu įrašomas bent vienoje laimėtojų eilėje.

45. Jeigu atrankos komisija visus atrankos pokalbiuose dalyvavusius kandidatus pripažįsta netinkamais eiti kolegialaus organo nario pareigas, atrankos komisija ne vėliau kaip kitą darbo dieną po atrankos komisijos sprendimo priėmimo apie tai informuoja atranką inicijuojantį subjektą, įmonę, atrankos agentūrą ir pateikia siūlymus dėl pakartotinės atrankos ir specialiųjų reikalavimų kandidatams keitimo tikslingumo.

46. Atrankos pokalbiai ir sprendimų priėmimo eiga protokoluojama ir daromas skaitmeninis garso įrašas. Protokole turi būti šie atrankos pakalbio ir sprendimų priėmimo duomenys:

46.1. atrankos pokalbyje dalyvaujančių atrankos komisijos narių, atrankos agentūros atstovų ir ekspertų vardai, pavardės, atstovaujami juridiniai asmenys;

46.2. atrankos pokalbyje dalyvaujančių kandidatų vardai, pavardės;

46.3. atrankos komisijos sprendimai dėl kandidatų tinkamumo eiti kolegialaus organo, į kurį kandidatas pretenduoja, nario pareigas;

46.4. atrankos komisijos sudarytos kiekvienos kolegialaus organo nario vietos, į kurią atliekama atranka, laimėtojų eilės, ir pateikiama informacija apie asmenis, kuriuos kartu skiriant kolegialaus organo nariais būtų pažeistos Aprašo 7.2 papunkčio nuostatos;

46.5. atrankos komisijos balsavimo rezultatai ir atrankos komisijos narių pateiktos atskirosios nuomonės dėl sprendimų, kurie nebuvo priimti bendru sutarimu.

47. Protokolą pasirašo komisijos pirmininkas ir atrankos komisijos atsakingasis sekretorius ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo atrankos pokalbių pabaigos. Su protokolu supažindinami visi atrankos komisijos nariai. Prie protokolo pridedama:

47.1. į kompiuterinę laikmeną perkeltas skaitmeninis atrankos pokalbių garso įrašas;

47.2. atrankos posėdžiuose dalyvavusių ekspertų raštu išdėstytos pastabos ar pasiūlymai, jei ekspertai jų pateikė atrankos komisijai.

48. Ne vėliau kaip kitą darbo dieną po laimėtojų eilės sudarymo atrankos komisijos atsakingasis sekretorius, neatskleisdamas laimėtojų eilėje įrašytų kandidatų duomenų, elektroniniu paštu informuoja visus atrankos pokalbiuose dalyvavusius kandidatus apie tik dėl jų asmeniškai priimtą atrankos komisijos sprendimą įrašyti ar neįrašyti į laimėtojų eilę ir apie jų teisę susipažinti su savo dalies atrankos protokolo išrašu ir savo pokalbio dalies skaitmeniniu garso įrašu bei nurodo atranką inicijuojančio subjekto kontaktinį asmenį, kuris kandidatams teiks reikiamą informaciją dėl galimybių susipažinti su šiame Aprašo punkte nurodyta informacija ir kitą informaciją, kuri į laimėtojų eilę įrašytiems kandidatams bus reikalinga atliekant kandidato skyrimo ar išrinkimo į kolegialų organą procedūras. Atrankos komisija neprivalo atskleisti kandidatams jų neįrašymo į laimėtojų eilę priežasčių. 

49. Ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo atrankos pokalbio dienos arba paskutinio atrankos pokalbio, jei atrankos vyksta kelias dienas, atrankos komisijos atsakingasis sekretorius dokumentų perdavimo ir priėmimo aktu atranką inicijuojančiam subjektui perduoda:

49.1. pasirašytą ir Aprašo 46 ir 47 punktų reikalavimus atitinkantį protokolą;

49.2. iš atrankos agentūros gautus Aprašo 35 ir 36 punktuose nurodytus dokumentus;

49.3. Aprašo 21 ir 22 punktuose nurodytus pasirašytino supažindinimo dokumentus;

49.4. atrankos komisijos posėdžių protokolus ir kitus rašytinius dokumentus, kuriuos atrankos komisija atrankos metu gavo arba siuntė.

 

VII SKYRIUS

KOLEGIALAUS ORGANO NARIO SKYRIMAS AR IŠRINKIMAS EITI PAREIGAS

 

50. Priimdamas sprendimą skirti kandidatą kolegialaus organo nariu arba siūlyti už jį balsuoti įmonės visuotiniame akcininkų susirinkime, atranką inicijuojantis subjektas turi laikytis Aprašo 7 punkto nuostatų ir atrankos komisijos sudarytoje laimėtojų eilėje nurodyto eiliškumo.

51. Prieš priimdamas Aprašo 50 punkte nurodytą sprendimą, atranką inicijuojantis subjektas turi teisę per 5 darbo dienas nuo atrankos komisijos perduotų dokumentų gavimo dienos:

51.1. pareikalauti kandidato per atranką inicijuojančio subjekto nustatytą ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą nuo pareikalavimo jam išsiuntimo dienos pateikti jo atitiktį reikalavimams patvirtinančių dokumentų originalus, nurodęs vietą ir laiką, kur ir kada dokumentai turi būti pateikti. Esant nenumatytoms aplinkybėms dokumentų pateikimo terminas papildomai gali būti vieną kartą pratęsiamas ne ilgiau kaip 2 darbo dienoms. Dokumentus patikrinęs asmuo patvirtina dokumentų kopijų tikrumą, o dokumentų originalus grąžina kandidatui;

51.2. motyvuotu rašytiniu prašymu kreiptis į teisėsaugos, kontrolės ir kitas institucijas, įstaigas ar įmones, kad šios pateiktų apie kandidatą turimą informaciją.

52. Kandidatui nepateikus prašomų dokumentų, iš teisėsaugos, kontrolės, kitų institucijų, įstaigų ar įmonių gavus duomenų, keliančių pagrįstų abejonių dėl kandidato tinkamumo būti kolegialaus organo nariu, kandidatui iki išrinkimo ar paskyrimo kolegialaus organo nariu atsisakius eiti šias pareigas ar nepasirašius sutarties su įmone, kaip nustatyta Aprašo 56 punkte, atranką inicijuojantis subjektas nepriima Aprašo 50 punkte nurodyto sprendimo arba, jei toks sprendimas jau priimtas – pripažįsta jį netekusiu galios. Šiuo atveju kartojamos Aprašo 51 punkte nurodytos procedūros kito eilės tvarka laimėtojų eilėje įrašyto kandidato atžvilgiu. Jei laimėtojų eilėje nėra įrašyto kandidato, kurio atžvilgiu turėtų būti kartojamos Aprašo 51 punkte nurodytos procedūros, tuomet taikoma Aprašo 57 punkte nurodyta procedūra.

53. Apie sprendimą neskirti kandidato kolegialaus organo nariu arba nesiūlyti už jį balsuoti įmonės visuotiniame akcininkų susirinkime atranką inicijuojantis subjektas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po tokio sprendimo jam apie tai praneša elektroniniu paštu. Atranką inicijuojantis subjektas neprivalo nurodyti šiame punkte nurodyto sprendimo ar siūlymo nepriėmimo priežasčių ir atskleisti teisėsaugos, kontrolės ir kitų institucijų, įstaigų ar įmonių pateiktos informacijos. 

54. Aprašo 50 punkte nurodytas sprendimas turi būti priimamas:

54.1.  per 5 darbo dienas nuo atrankos komisijos perduotų dokumentų arba iš kandidato gautų dokumentų originalų gavimo dienos, jei rašytiniu prašymu nebuvo kreiptasi į teisėsaugos, kontrolės ir kitas institucijas, įstaigas ar įmones, kad šios pateiktų apie kandidatą turimą informaciją;

54.2. per 5 darbo dienas nuo teisėsaugos, kontrolės ir kitų institucijų, įstaigų ar įmonių atsakymų gavimo dienos, jei į šias institucijas buvo kreiptasi Aprašo 51.2 punkte nustatyta tvarka.

55. Atranką inicijuojantis subjektas ne vėliau kaip kitą darbo dieną po sprendimo paskirti kandidatą, valstybės tarnautoją ar darbuotojų atstovą priėmimo arba atitinkamai jų išrinkimo įmonės visuotiniame akcininkų susirinkime elektroniniu paštu informuoja įmonę, stebėsenos agentūrą ir į kolegialų organą paskirtą ar išrinktą asmenį.

56. Kolegialaus organo narys ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo informavimo elektroniniu paštu apie jo skyrimą ar išrinkimą gavimo dienos turi kreiptis į įmonę dėl sutarties tarp įmonės ir kolegialaus organo nario sudarymo ir pasirašyti šią sutartį. Nepasirašius sutarties per šiame punkte nurodytą terminą, priimamas ar inicijuojamas sprendimas atšaukti kolegialaus organo narį.

 

VIII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

57. Jei kolegialaus organo nepriklausomas narys nėra išrenkamas dėl Aprašo 45 punkte nurodytų priežasčių, atranką inicijuojantis subjektas inicijuoja pasitarimą dėl pakartotinės atrankos atlikimo, kandidato neišrinkimo priežasčių nustatymo, specialiųjų reikalavimų kandidatams keitimo tikslingumo, atrankos komisijos ir atrankos agentūros paslaugų kokybės vertinimo. Į šį pasitarimą turi būti kviečiami atrankos komisijos nariai, įmonės ir atrankos agentūros atstovai. Atranka turi būti kartojama tol, kol įmonės kolegialaus organo sudėtis atitiks Aprašo 7 punkte ir įmonės įstatuose nustatytą kolegialaus organo sudėtį.

58. Šio Aprašo pagrindu viešojo administravimo subjektų priimti sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir terminais.

_____________

 

Kandidatų į valstybės ar

savivaldybės įmonės, valstybės ar

savivaldybės valdomos bendrovės

ar jos dukterinės bendrovės

kolegialų priežiūros ar valdymo

organą atrankos aprašo

priedas

 

(Kandidato paraiškos dalyvauti atrankoje ir sąžiningumo deklaracijos formos pavyzdys)

 

KANDIDATO PARAIŠKA DALYVAUTI ATRANKOJE IR SĄŽININGUMO DEKLARACIJA

 

20___m. ______________________ ____ d.

(data)

 

__________________

(sudarymo vieta)

 

Aš,________________________________________________, prašau leisti dalyvauti

(vardas ir pavardė)

 

atrankoje į

_______________________________________________________________________________

(įmonės pavadinimas, teisinė forma)

 

valdybą / stebėtojų tarybą (nereikalingą žodį išbraukti) šiose paskelbtose kompetencijų srityse:

 

1._____________________________________________________________________________;

 

2._____________________________________________________________________________;

 

3._____________________________________________________________________________.

 

Patvirtinu, kad esu susipažinęs (-usi) su Kandidatų į valstybės ar savivaldybės įmonės, valstybės ar savivaldybės valdomos bendrovės ar jos dukterinės bendrovės kolegialų priežiūros ar valdymo organą atrankos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2015 m. birželio 17 d. nutarimu Nr. 631 „Dėl Kandidatų į valstybės ar savivaldybės valdomos įmonės kolegialų priežiūros ar valdymo organą atrankos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Aprašas), nuostatomis, atitinku visus kandidatams keliamus reikalavimus, nei aš, nei man artimi asmenys nėra susiję ryšiais su įmone, į kurios kolegialų organą pretenduoju, ar su kitais fiziniais ir juridiniais asmenimis, dėl kurių, man einant kolegialaus organo nario pareigas, galėtų kilti interesų konfliktas.

Patvirtinu, kad toliau pateikiama informacija ir atsakymai į klausimus yra sąžiningi ir teisingi. Nurodau visus juridinius asmenis, su kuriais aš esu ar per paskutinius vienerius metus buvau susijęs (-usi) kaip to juridinio asmens dalyvis, kolegialaus organo ar komiteto narys, vadovas ar darbuotojas.

Sutinku, kad atranką inicijuojantis subjektas turi teisę motyvuotu rašytiniu prašymu kreiptis į teisėsaugos, kontrolės ir kitas institucijas, įstaigas ar įmones, kad šios pateiktų apie mane turimą informaciją.

Sutinku / nesutinku (nereikalingą žodį išbraukti), kad Stebėsenos agentūra, kaip ji apibrėžta Apraše, tvarkytų mano asmens duomenis, siekdama mane informuoti apie paskelbtas atrankas, ir kviestų kandidatuoti į laisvas kolegialaus organo nepriklausomo nario pareigas.

 

___________________(kandidato parašas)

 

Juridinio asmens teisinė forma ir pavadinimas

Ryšio su juridiniu asmeniu pobūdis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Klausimai, į kuriuos atsakoma „Taip“ arba „Ne“:

1. Ar nurodėte visus juridinius asmenis, su kuriais esate ar per pastaruosius metus buvote susijęs kaip to juridinio asmens dalyvis, kolegialaus organo ar komiteto narys, vadovas, darbuotojas arba prekių tiekėjas ar paslaugų teikėjas?

 

2. Ar Jūs veiksnus?

 

3. Ar Jums atimta arba apribota teisė eiti juridinio asmens valdymo / priežiūros organo nario ar kitas vadovaujamas pareigas?

 

4. Ar esate pripažintas kaltu dėl sunkaus ar labai sunkaus nusikaltimo, nusikalstamos veikos nuosavybei, turtinėms teisėms ir turtiniams interesams, ekonomikai ir verslo tvarkai, finansų sistemai, valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams, teisingumui, visuomenės saugumui ar valdymo tvarkai ir turite neišnykusį ar nepanaikintą teistumą?

 

5. Ar Jūs atitinkate nustatytus nepriklausomumo reikalavimus ir ar įsipareigojate nepertraukiamai jų laikytis visą kolegialaus organo nario atliekamų pareigų laikotarpį?

 

6. Ar Jūs per pastaruosius 5 metus buvote atšauktas iš juridinio asmens vienasmenio ar kolegialaus organo dėl netinkamo pareigų atlikimo?

 

 

Pranešimus dėl atrankos atlikimo ir rezultatų prašau siųsti elektroniniu paštu:

 

________________________________________________________________________________

 

Mobilusis telefonas:________________________________________________________________

 

Kandidato parašas, vardas ir pavardė:

__________________________________________________

 

_______________