LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL ŠVIETIMO IR MOKSLO MINISTRO 2004 M. BIRŽELIO 25 D. ĮSAKYMO NR. ISAK-1019 „DĖL PRIĖMIMO Į VALSTYBINĘ IR SAVIVALDYBĖS BENDROJO UGDYMO MOKYKLĄ, PROFESINIO MOKYMO ĮSTAIGĄ BENDRŲJŲ KRITERIJŲ SĄRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. lapkričio 16 d. Nr. V-884

Vilnius

 

1.  P a k e i č i u Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-1019 „Dėl Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašo patvirtinimo“:

1.1. Pakeičiu 1 punktą ir jį išdėstau taip:

1. Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašas (toliau – sąrašas) nustato bendruosius asmenų priėmimo kriterijus į valstybines ir savivaldybių bendrojo ugdymo mokyklas bei profesinio mokymo įstaigas. Vadovaujantis sąrašu savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, dalyvių susirinkimas (savininkas) nustato priėmimo į valstybinių ir savivaldybių bendrojo ugdymo mokyklas ir profesinio mokymo įstaigas tvarką.“

1.2. Pakeičiu 2 punktą ir jį išdėstau taip:

2. Valstybinių ir savivaldybių mokyklų savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, dalyvių susirinkimas (savininkas), nustatydami mokinių ir klasių skaičių, priskirdami mokykloms aptarnavimo teritorijas (teritorija paprastai suprantama kaip: šalies, savivaldybės (kelių savivaldybių), seniūnijos (kelių seniūnijų)), vadovaujasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Lietuvos Respublikos profesinio mokymo įstatymu, Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklės), ir šiuo sąrašu.“

1.3. Pakeičiu 3 punktą ir jį išdėstau taip:

3. Kiekvienais kalendoriniais metais iki kovo 31 d. valstybinių ir savivaldybių mokyklų savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, dalyvių susirinkimas (savininkas) bendrojo ugdymo mokykloms (atskirai – jų skyriams, filialams, jei jie įregistruoti kitose gyvenamosiose vietovėse) nustato priėmimo laiką, kiekvienos klasės klasių skaičių ir mokinių skaičių jose, priešmokyklinio ugdymo grupių ir vaikų skaičiaus vidurkį grupėse kitiems mokslo metams. Jei sudaro jungtines klases, tai nustato, iš kokių klasių sudaroma jungtinė klasė, ir nurodo kiekvienos klasės mokinių skaičių. Iki rugsėjo 1 d. klasių (grupių) ir mokinių skaičių patikslina:

3.1. jei iš tai mokyklai priskirtos aptarnavimo teritorijos prašymų mokytis bendrojo ugdymo mokykloje skaičius yra didesnis nei buvo nustatytas iki kovo 31 d., mokinių, klasių ir (ar) priešmokyklinio ugdymo grupių skaičius, neperkeliant mokinių mokytis į antrą pamainą ir nepažeidžiant higienos normų, didinamas;

3.2. jei bendrojo ugdymo mokykla nesurenka nustatyto mokinių skaičiaus ir nesudaro patvirtinto klasių ir (ar) priešmokyklinio ugdymo grupių skaičiaus, mokinių, klasių ir (ar) grupių skaičius mažinamas.“

1.4. Pakeičiu 4 punktą ir jį išdėstau taip:

4. Profesinio mokymo įstaigai savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, dalyvių susirinkimas (savininkas) kiekvienais kalendoriniais metais iki kovo 31 d. nustato ir iki rugsėjo 1 d. patikslina į pirmą kursą priimamų grupių ir mokinių skaičių pagal vykdomas formaliojo profesinio mokymo programas; formaliojo profesinio mokymo programas kartu su vidurinio ugdymo programa; formaliojo profesinio mokymo programas kartu su pagrindinio ugdymo programos antrąja dalimi, taip pat – klasių ir mokinių skaičių pagal vykdomas bendrojo ugdymo programas, vadovaudamiesi Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis.“

1.5. Pakeičiu 6 punktą ir jį išdėstau taip:

6. Bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, dalyvių susirinkimas (savininkas) tvirtinamame priėmimo į valstybinių ir savivaldybių bendrojo ugdymo mokyklas ir profesinio mokymo įstaigas tvarkos apraše nurodo: bendrojo ugdymo mokyklų paskirtį, programos, į kurias vykdomas asmenų priėmimas, priėmimo kriterijus, dokumentus (prašymas, mokymosi pasiekimų įteisinimo dokumentas ir kiti šiame sąraše nurodyti dokumentai), kuriuos turi pateikti į mokyklą priimami asmenys, prašymų ir kitų dokumentų priėmimo vietą, pradžią, pabaigą, prašymų registravimo, asmenų priėmimo per mokslo metus tvarką ir kitas nuostatas.“

1.6. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Priėmimą vykdo mokyklos direktorius ir priėmimo komisija. Bendrojo ugdymo mokyklų ir profesinio mokymo įstaigų savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai, dalyvių susirinkimui (savininkui) mokinių priėmimą į mokyklą rekomenduojama organizuoti centralizuotai vieno langelio principu. Aktualiems, priėmimo į valstybinių ir savivaldybių bendrojo ugdymo mokyklas ir profesinio mokymo įstaigas tvarkos apraše nenumatytiems atvejams nagrinėti  sudaroma Priėmimo į valstybinių ir savivaldybių bendrojo ugdymo mokyklas ir profesinio mokymo įstaigas tvarkos apraše nenumatytų atvejų komisijamokyklų savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos, dalyvių susirinkimo (savininko) ir mokyklų atstovų. Komisijos sudėtį ir jos darbo reglamentą tvirtina mokyklų savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija, dalyvių susirinkimas (savininkas).

1.7. Pakeičiu 8 punktą ir jį išdėstau taip:

8. Asmenys į mokyklas mokytis pagal bendrojo ugdymo programas priimami vadovaujantis Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. ISAK-556 „Dėl Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašas); mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą – vadovaujantis Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2013 m. lapkričio 21 d. įsakymu Nr. V-1106 „Dėl Priešmokyklinio ugdymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.“

1.8. Pakeičiu 9.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

9.1. į bendrąją bendrojo ugdymo mokyklą (išskyrus šio sąrašo 9.4 ir 9.8 papunkčiuose nurodytas mokyklas) mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą, pradinio ugdymo programą, pagrindinio ugdymo programos pirmąją ir antrąją dalis pirmumo teise priimami toje mokykloje mokytis pageidaujantys asmenys, gyvenantys mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje. Į likusias laisvas vietas klasėse (grupėse) gali būti priimti asmenys, negyvenantys mokyklos aptarnavimo teritorijoje: pirmumo teise priimami asmenys, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys specialiųjų ugdymosi poreikių, mokykloje jau besimokančių mokinių broliai ir seserys, ir arčiausiai mokyklos gyvenantys asmenys;“.

1.9. Pakeičiu 9.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

9.2. į bendrąją bendrojo ugdymo mokyklą mokytis pagal vidurinio ugdymo programą asmenys renkasi patys. Į mokyklą pirmumo teise priimami asmenys, pageidaujantys tęsti mokymąsi pagal vidurinio ugdymo programą, baigę joje pagrindinio ugdymo programą. Jei norinčiųjų yra daugiau nei laisvų mokymosi vietų, pirmiausia priimami asmenys, gyvenantys savivaldybės, kurioje yra mokykla, teritorijoje, atsižvelgiant į jų pageidavimą tęsti dalykų, dalykų modulių, kurių buvo pradėję mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį, mokymąsi pagal vidurinio ugdymo programą ir mokymosi pasiekimus (pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo įvertinimus, metinius įvertinimus, atliktus projektinius darbus, mokinio sukauptą darbų aplanką ar kitus mokymosi pasiekimų vertinimus);“.

1.10. Pakeičiu 9.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

9.4. į  gimnaziją, įgyvendinančią atskirus savitos pedagoginės sistemos elementus  (Valdorfo pedagogikos ugdymo, M. Montessori pedagogikos ugdymo, Š. Suzuki talentų ugdymo, Katalikiško ugdymo; Ekologijos ir aplinkos technologijų ugdymo; Humanistinės kultūros ugdymo menine veikla; Klasikinio ugdymo; Novatoriško verslumo ugdymo; Sausumos kadetų ugdymo; Sporto ir sveikatingumo ugdymo ar kita), mokiniai priimami iš visos savivaldybės teritorijos laisvu savo pačių ir (ar) tėvų (globėjų, rūpintojų) apsisprendimu. Priimami į šias  gimnazijas  mokiniai, jų tėvai (globėjai, rūpintojai) supažindinami su pagrindiniais taikomais ugdymo principais, galimais ugdymo pasiekimų ir programų nesutapimais, kitomis tėvams (globėjams, rūpintojams) ir mokiniams svarbiomis ugdymo turinio ir proceso ypatybėmis. Jei norinčiųjų yra daugiau nei laisvų vietų, priimami asmenys atsižvelgiant į motyvacijos mokytis mokykloje įvertinimo rezultatus;“.

1.11. Pakeičiu 9.5 papunktį ir jį išdėstau taip:

9.5. į bendrosios bendrojo ugdymo mokyklos Tarptautinio bakalaureato klases priimami mokiniai konkurso tvarka, įgiję pagrindinį išsilavinimą Lietuvos Respublikos arba užsienio šalių mokyklose. Be stojamųjų egzaminų į Tarptautinio bakalaureato klases priimami mokiniai, baigę Tarptautinio bakalaureato pagrindinio ugdymo programą (ang. IB Middle Years programme) ir turintys Tarptautinio bakalaureato pagrindinio ugdymo sertifikatą (ang. IB Middle Years Certificate);“.

1.12. Papildau 9.8. papunkčiu:

9.8. į bendrąją bendrojo ugdymo mokyklą, kuriai aptarnavimo teritorija nustatyta visa savivaldybės teritorija, mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį priimami asmenys atsižvelgiant į jų pageidavimą tęsti dalykų, dalykų modulių, kurių buvo pradėję mokytis pagal pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, mokymąsi pagal pagrindinio ugdymo programos antrąją dalį ir mokymosi pasiekimus (metinius įvertinimus, atliktus projektinius darbus, mokinio sukauptą darbų aplanką ar kitus mokymosi pasiekimų vertinimus).“

1.13. Pakeičiu 10.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.1. priėmimo į mokyklas, skirtas mokiniams, dėl išskirtinių gabumų turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, kriterijai:

10.1.1. į konservatoriją, menų mokyklą, muzikos gimnaziją, menų gimnaziją, dailės gimnaziją ar kitą mokyklą, vykdančią specializuoto ugdymo krypties programas, priimami gabūs muzikai, dailei, menui ar kitai mokyklos vykdomai specializuoto ugdymo krypties programai vaikai, išlaikę stojamuosius egzaminus;

10.1.2. į menų mokyklą mokytis pagal IV Lietuvos kvalifikacijų lygio baleto artisto arba šiuolaikinio šokio atlikėjo modulinę profesinio mokymo programą priimami mokiniai, baigę pagrindinio ugdymo programos kartu su meniniu ugdymu antrąją dalį ir gavę priėmimo komisijos rekomendaciją bei išlaikę stojamuosius egzaminus. Į menų mokyklą mokytis pagal V Lietuvos kvalifikacijų lygio baleto artisto arba šiuolaikinio šokio atlikėjo modulinę profesinio mokymo programą priimami asmenys, baigę IV Lietuvos kvalifikacijų lygio baleto artisto arba šiuolaikinio šokio atlikėjo modulinę profesinio mokymo programą ir išlaikę stojamuosius egzaminus;

10.1.3. į sporto gimnaziją priimami sporto medicinos centro išvadą, leidžiančią mokytis sporto mokykloje ar sporto gimnazijoje, gavę vaikai, pasiekę pagal sportininko užimtą vietą arba pasiektą rezultatą varžybose meistriškumo pakopų rodiklius, nustatytus Sportinio ugdymo organizavimo rekomendacijų, patvirtintų Kūno kultūros ir sporto departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2014 m. gegužės 23 d. įsakymu Nr. V-219 „Dėl Sportinio ugdymo organizavimo rekomendacijų tvirtinimo“, 1 priede arba viršiję Lietuvos mokinių EUROFITO fizinio pajėgumo testavimo, atlikto pagal Europos Tarybos Ministrų Komiteto 1987 m. gegužės 19 d. patvirtintą rekomendaciją Nr. R(87)9 „Dėl Ministrų Komiteto rekomendacijos šalims narėms dėl EUROFITO fizinio pajėgumo testų“, vieno testo 10 balų rodiklį, likusių testų rodiklių – 7 balų vidurkį.“

1.14. Pakeičiu 10.2.1.6 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.2.1.6. specialiąją mokyklą, skirtą elgesio ir (ar) emocijų sutrikimų turintiems mokiniams priima asmenis, kuriems nustatyti: elgesio sutrikimai (kodas F 91 pagal TLK-10-AM Sisteminį ligų sąrašą (Tarptautinės statistinės ligų ir sveikatos sutrikimų klasifikacijos, dešimtasis pataisytas ir papildytas leidimas, Australijos modifikacija) (toliau – TLK-10-AM)–); mišrūs elgesio ir emocijų sutrikimai (kodas F 92 pagal TLK-10-AM–); asmenybės ir elgesio sutrikimai dėl galvos smegenų ligos, pažeidimo ir disfunkcijos (jei šių sutrikimų simptomatikoje vyrauja elgesio sutrikimai arba jie išsivysto, patyrus galvos smegenų traumas) ir lėtinių ligų (kodas F 07 pagal TLK-10-AM); kiti organiniai asmenybės ir elgesio sutrikimai dėl galvos smegenų ligos, pažeidimo ir disfunkcijos (kodas F 07.8 pagal TLK-10-AM); į specialiąją mokyklą, skirtą elgesio ir (ar) emocijų sutrikimų turintiems mokiniams, priimami asmenys ne ilgiau kaip 2 mokslo metams, išskyrus atvejus, kai terminas baigiasi  sausio–birželio mėnesį, – tokiu atveju mokinys gali baigti mokslo metus mokykloje;“.

1.15. Papildau 10.2.1.9 papunkčiu:

10.2.1.9. jei norinčiųjų mokytis specialiojoje mokykloje yra daugiau nei laisvų vietų, pirmumo teise priimami asmenys, kuriems nustatyti labai dideli specialieji ugdymosi poreikiai.“

1.16. Pakeičiu 10.2.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.2.3. tėvams (globėjams, rūpintojams) pageidaujant, sąrašo 10.2.1 papunktyje nenumatytais atvejais sprendimą dėl asmens, kuriam dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų nustatyti dideli ar labai dideli specialieji ugdymosi poreikiai, ugdymo mokykloje, skirtoje mokiniams dėl įgimtų ir įgytų sutrikimų turintiems didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, priima bendrojo ugdymo mokyklos vadovas, išanalizavęs pedagoginės psichologinės tarnybos (ar švietimo pagalbos tarnybos) rekomendaciją ir suderinęs su valstybinės mokyklos savininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija, dalyvių susirinkimu (savininku), savivaldybės mokyklos – savivaldybės vykdomąja institucija ar jo įgaliotu asmeniu;“.

1.17. Pakeičiu 10.3 papunkčio pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

10.3 priėmimo į mokyklas (klases, skyrius), skirtas mokiniams, dėl nepalankių aplinkos veiksnių turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, kriterijai:“.

1.18. Pakeičiu 10.3.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

 

10.3.4. į produktyvaus mokymo mokyklą priimami 15–17 metų asmenys, patiriantys mokymosi sunkumų dėl nepalankios socialinės, ekonominės ir kultūrinės aplinkos arba grįžę į švietimo sistemą po iškritimo, norintys socializuotis, pritapti švietimo sistemoje per pasirinktą ir asmeniškai patrauklią praktinę veiklą;“.

1.19. Pakeičiu 10.3.8 papunktį ir jį išdėstau taip:

10.3.8. į vaikų socializacijos centrą priimami asmenys, kuriems yra paskirta vidutinės priežiūros priemonė pagal Lietuvos Respublikos vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatyme nustatytus pagrindus. Į vaikų socializacijos centrą taip pat gali būti siunčiami vaikai Lietuvos Respublikos baudžiamajame kodekse nustatytais atvejais, kai jiems skiriama auklėjamojo poveikio priemonė – atidavimas į specialią auklėjimo įstaigą;“.

1.20. Pakeičiu 11 punktą ir jį išdėstau taip:

11. Lietuvos Respublikos piliečiai ir užsieniečiai, grįžę ar atvykę nuolat ar laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, nemokantys valstybinės kalbos, į bendrojo ugdymo mokyklas priimami vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. ISAK-1800 „Dėl Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikų ir suaugusiųjų ugdymo išlyginamosiose klasėse ir išlyginamosiose mobiliosiose grupėse tvarkos aprašo patvirtinimo“.“

1.21. Pripažįstu netekusiu galios 12 punktą.

2. Šis įsakymas įsigalioja 2017 m. gruodžio 1 d.

 

 

Švietimo ir mokslo ministrė                                                     Jurgita Petrauskienė