LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

 

DĖL švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymo nr. v-1194 „dėl kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašo patvirtinimo“ pakeitimo

 

 

2022 m. birželio 17 d. Nr. V-1006

 

Vilnius

 

 

 

 

P a k e i č i u  Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2011 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. V-1194 „Dėl Kvalifikacinių reikalavimų valstybinių ir savivaldybių švietimo įstaigų (išskyrus aukštąsias mokyklas) vadovams aprašo patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 4.2.7 papunktį ir jį išdėstau taip:

4.2.7. turėti magistro kvalifikacinį laipsnį arba jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją, ne mažesnę kaip 3 metų profesinės veiklos švietimo srityje patirtį, kuri atitinka VI ar aukštesnį kvalifikacijų lygį pagal Lietuvos kvalifikacijų sandaros aprašą, ir kvalifikacinių reikalavimų aprašo 5.2.2 papunktyje apibrėžtos vadovavimo ugdymui ir mokymuisi kompetencijos įvertinimas turėtų būti ne žemesnio kaip aukšto lygio (4 balai);“.

2. Pakeičiu priedą:

2.1. Pakeičiu 6.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

6.1. institucijos patvirtintos formos pasirašytą prašymą įvertinti jo kompetencijas.“

2.2. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Kiekviena vertinamoji pretendento kompetencija priskiriama vienam iš 5 raiškos lygių, kurie išreiškiami balais:

13.1. 1 balas (labai silpnas lygis) – pretendentas nepasižymi kompetencijai priskiriamomis nuostatomis, žiniomis ir gebėjimais; minimaliai supranta pagrindinius principus, procedūras, reikalingus veiksmingai veiklai;

13.2. 2 balai (silpnas lygis) – pretendentas iš dalies pasižymi kompetencijai priskiriamomis nuostatomis, žiniomis ir gebėjimais, nepakankamai supranta ir tik atskirais atvejais naudoja pagrindinius principus, procedūras, reikalingus veiksmingai veiklai;

13.3. 3 balai (pakankamas lygis) – pretendentas pakankamai pasižymi kompetencijai priskiriamomis nuostatomis, žiniomis ir gebėjimais; supranta ir naudoja pagrindinius principus, procedūras, reikalingus veiksmingai veiklai;

13.4. 4 balai (aukštas lygis) – pretendentas atitinka kompetencijai priskiriamas nuostatas, žinias ir gebėjimus; gerai išmano ir naudoja principus, procedūras, reikalingus veiksmingai veiklai;

13.5. 5 balai (labai aukštas lygis) – pretendentas visiškai atitinka kompetencijai priskiriamas nuostatas, žinias ir gebėjimus; labai gerai išmano principus, procedūras, reikalingus veiksmingai veiklai, ir sėkmingai juos naudoja; demonstruoja nuodugnų supratimą, paremtą įžvalgomis plačiame kontekste.

2.3. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. Pretendento kompetencijų vertinimo ir prilyginto vertinimo įvertinimas galioja septynerius metus nuo vertinimo dienos, išskyrus atvejus, kai per šį laikotarpį pretendentas pradeda eiti švietimo įstaigos vadovo pareigas, laimėjęs viešą konkursą. Tokiu atveju kompetencijų vertinimo ar prilyginto vertinimo įvertinimas galioja visą laikotarpį, kol švietimo įstaigos vadovas eina pareigas ir dar septynerius metus po to, kai nebeina pareigų.“

2.4. Pakeičiu 16 punktą ir jį išdėstau taip:

16. Pakartotinai dalyvauti kompetencijų vertinime ar prilygintame vertinime asmuo gali ne anksčiau kaip praėjus pusei metų nuo ankstesnio kompetencijų ar prilyginto vertinimo. Pakartotinai trečią ir kitus kartus dalyvauti kompetencijų vertinime ar prilygintame vertinime, kol nėra pasibaigęs šio priedo 15 punkte nustatytas pretendento kompetencijų vertinimo ir prilyginto vertinimo įvertinimas, asmuo gali ne anksčiau kaip po vienų metų pateikęs motyvuotą vertinimo ataskaitos rekomendacijų kompetencijoms tobulinti įgyvendinimą pagrindžiantį prašymą. Sprendimą dėl kompetencijų vertinimo priima institucijos vadovas, atsižvelgdamas į institucijos vadovo sudarytos motyvacijos vertinimo komisijos išvadą. Jei pretendentas nepagrindė ar neįrodė, kad rekomendacijas tobulinti kompetencijas įgyvendino, ši komisija gali siūlyti institucijos vadovui prašymo netenkinti ir atidėti pretendento kompetencijų vertinimą, iki pretendentas pagrįs ar įrodys, kad rekomendacijas tobulinti kompetencijas įgyvendino.“

2.5. Pakeičiu 18.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

18.1. institucijos patvirtintos formos argumentuotą pasirašytą prašymą atlikti prilygintą vertinimą;“.

2.6. Pakeičiu 25.4 papunktį ir jį išdėstau taip:

25.4. struktūruotą pokalbį su vadovu ir (ar) skirtingais švietimo įstaigos bendruomenės nariais, švietimo įstaigos savininko atstovais. Siekiant užtikrinti vertinimo objektyvumą, struktūruoto pokalbio su vadovu metu daromas skaitmeninis vaizdo  įrašas.“

3. N u s t a t a u, kad šio įsakymo 2.2 ir 2.4 papunkčiai taikomi asmenims, kompetencijų vertinimo prašymus pateikusiems nuo 2022 m. liepos 1 d.

 

 

 

 

Švietimo, mokslo ir sporto ministrė                                                                Jurgita Šiugždinienė