VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS
PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS
VIRŠININKAS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL VALSTYBINĖS MOKESČIŲ INSPEKCIJOS PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS VIRŠININKO 2016 m. gruodžio 14 d. įsakymo

Nr. VA-160 „Dėl MOKESČIŲ ADMINISTRATORIAUS, BANKRUTUOJANČIOS ARBA RESTRUKTŪRIZUOJAMOS ĮMONĖS ir bankrutuojančio fizinio asmens KREDITORIAUS, SPRENDIMŲ, SUSIJUSIŲ PINIGINIŲ PRIEVOLIŲ VYKDYMU, PRIĖMIMO METODIKos patvirtinimo“ PAkeitimo

 

 

2020 m. gegužės 15 d. Nr. VA-39

Vilnius

 

 

Pakeičiu Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko 2016 m. gruodžio 14 d. įsakymu Nr. VA-160 „Dėl Mokesčių administratoriaus, bankrutuojančios arba restruktūrizuojamos įmonės ir bankrutuojančio fizinio asmens kreditoriaus, sprendimų, susijusių su piniginių prievolių vykdymu, priėmimo metodikos patvirtinimo ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

DĖL JURIDINIŲ ASMENŲ NEMOKUMO ir FIZINIŲ ASMENŲ BANKROTO PROCESUOSE, PRIIMAMŲ SPRENDIMŲ, SUSIJUSIŲ SU PINIGINIŲ PRIEVOLIŲ VYKDYMU, METODIKOS PATVIRTINIMO

 

Vadovaudamasis Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 1997 m. liepos 29 d. įsakymu Nr. 110 „Dėl Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 18.11 papunkčiu,

tvirtinu Juridinių asmenų nemokumo ir fizinių asmenų bankroto procesuose priimamų sprendimų, susijusių su piniginių prievolių vykdymu, metodiką.“

 

 

 

Viršininkė                                                                                                          Edita Janušienė

 

PATVIRTINTA

Valstybinės mokesčių inspekcijos

prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko

2016 m.  gruodžio 14 d. įsakymu

Nr. VA-160

(Valstybinės mokesčių inspekcijos

prie Lietuvos Respublikos finansų

ministerijos viršininko

2020 m. gegužės 15 d.

įsakymo Nr. VA-39 redakcija)

 

 

juridinių asmenų NEMOKUMO ir fizinių asmenų bankroto procesuose PRIIMAMŲ SPRENDIMŲ, SUSIJUSIŲ SU PINIGINIŲ PRIEVOLIŲ VYKDYMU, METODIKA

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Juridinių asmenų nemokumo ir fizinių asmenų bankroto procesuose priimamų sprendimų, susijusių su piniginių prievolių vykdymu, metodikos (toliau – Metodika) tikslas – nustatyti pagrindinius kriterijus ir tvarką, kuriais vadovaudamasi Valstybinė mokesčių inspekcija prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos, t. y. kreditorius (toliau – VMI prie FM), juridinio asmens, kuriam inicijuotas nemokumo procesas, juridinio asmens restruktūrizavimo plano, bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties ir bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo plano projekto nagrinėjimo metu turi įvertinti juridiniam ar fiziniam asmeniui nuolaidų (lengvatų) – piniginių prievolių įvykdymo termino atidėjimo arba šių prievolių atsisakymo, taikymo pagrįstumą.

2. Metodika parengta, vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu (toliau – MAĮ), Lietuvos Respublikos juridinių asmenų nemokumo įstatymu (toliau – JANĮ), Lietuvos Respublikos fizinių asmenų bankroto įstatymu (toliau – FABĮ), 2014 m. liepos 31 d. Europos Komisijos komunikatu „Gairės dėl valstybės pagalbos sunkumų patiriančioms ne finansų įmonėms sanuoti ir restruktūrizuoti“ (2014/C 249/01) (toliau – Gairės), 2013 m. gruodžio 18 d. Europos Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais bankrutuojančio arba restruktūrizuojamo juridinio asmens ir bankrutuojančio fizinio asmens kreditoriaus sprendimų, susijusių su šių asmenų piniginių prievolių vykdymu, priėmimą.

3.  Metodikoje vartojamos sąvokos ir trumpiniai:

3.1. Nereikšminga (de minimis) pagalba tai nustatyto de minimis dydžio neviršijanti pagalba, kuri nedaro poveikio prekybai tarp valstybių narių ir (arba) neiškraipo konkurencijos arba nekelia tokios grėsmės, ir todėl jai netaikoma Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalis. Bendra de minimis pagalbos suma vienai įmonei per 3 fiskalinius metus neturi viršyti 200 000 EUR (arba 100 000 EUR kelių transporto įmonėms).

3.2. Nuolaidų (lengvatų) gavėjas – mokesčių mokėtojas (juridinis ar fizinis asmuo), kuriam juridinio asmens nemokumo proceso inicijavimo metu, juridinio asmens restruktūrizavimo procedūros metu, bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties patvirtinimo metu, fizinio asmens bankroto procedūros metu suteikiama nuolaida (lengvata).

3.3. Registras – suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registras.

3.4. Rinkos vertė – Nekilnojamojo turto registre nurodyta nekilnojamojo turto vidutinė rinkos vertė ir VŠĮ „Emprekis“ nurodyta transporto priemonių vidutinė kaina Lietuvoje.

3.5. Su nuolaidų (lengvatų) gavėju susiję asmenys fiziniai ar juridiniai asmenys, kitos organizacijos ar jų padaliniai, kartu su nuolaidos (lengvatų) gavėju sudarantys vieną ūkio subjektą, kaip apibrėžta 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai, 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 1408/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žemės ūkio sektoriuje, 2014 m. birželio 27 d. Komisijos reglamente (ES) Nr. 717/2014 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai žuvininkystės ir akvakultūros sektoriuje.

3.6. Turto balansinė vertė – suma, kuria turtas yra parodytas balanse.

3.7. Valstybės pagalba – bet kokią ūkinę veiklą vykdančiam subjektui, nepaisant jo teisinio statuso ir finansavimo būdų, pagalba, suteikta iš valstybės lėšų arba remiama valstybės; pagalba teikia ūkio subjektams išskirtinę ekonominę naudą, kurios jie negautų rinkos sąlygomis; pagalba skirta kai kurių prekių gamybai ar paslaugoms teikti arba kai kuriems ūkio subjektams (selektyvumas); pagalba iškraipo arba gali iškraipyti konkurenciją ir veikia prekybą tarp ES šalių.

3.8. Kitos Metodikoje vartojamos sąvokos atitinka MAĮ, JANĮ, FABĮ ir kituose Lietuvos Respublikos ir Europos Sąjungos teisės aktuose vartojamas sąvokas.

 

II SKYRIUS

NUOLAIDŲ (LENGVATŲ) TAIKYMO BENDROSIOS SĄLYGOS IR PAGRINDAI

 

4. VMI prie FM juridiniam asmeniui, kuriam inicijuota nemokumo procedūra, bankrutuojančiam arba restruktūrizuojamam juridiniam asmeniui ir bankrutuojančiam fiziniam asmeniui gali taikyti šias nuolaidas (lengvatas):

4.1. atidėti piniginės prievolės įvykdymo terminus;

4.2. atsisakyti piniginės prievolės (ar jos dalies).

5. Sprendimas pritarti Metodikos 4.2 papunktyje nurodytai nuolaidai (lengvatai) priimamas MAĮ nustatyta tvarka tik tada, kai nuolaidos (lengvatos) taikomos bankrutuojančiam fiziniam asmeniui, ir tik tada, kai iš fizinio asmens bankroto administratoriaus pateiktos informacijos bei fizinio asmens paruošto mokumo atkūrimo plano galima nustatyti, kad fizinio asmens bankroto procedūros vykdymo metu nepakanka asmens turimo turto reikalavimams tenkinti, o visos per bankrutuojančio fizinio asmens bankroto procesą gaunamos pajamos skirtos tik būtiniesiems poreikiams tenkinti ir administravimo išlaidoms atlyginti.

6. Sprendimo dėl Metodikos 4 punkte nurodytų nuolaidų (lengvatų) taikymo procedūra pradedama, kai VMI prie FM gauna vieną iš šių dokumentų:

6.1. juridinio asmens, kuriam inicijuota nemokumo procedūra, motyvuotą prašymą sudaryti susitarimą dėl pagalbos finansiniams sunkumams įveikti (toliau – Susitarimas dėl pagalbos);

6.2. restruktūrizuojamo juridinio asmens restruktūrizavimo plano projektą;

6.3. bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties projektą;

6.4. bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo plano projektą.

7. Kai nuolaidos suteikiamos, gavus Metodikos 6.1 papunktyje nurodytą prašymą, sprendimą sutikti / nesutikti taikyti nuolaidas VMI prie FM priima per prašyme nurodytą terminą. Jeigu prašyme sudaryti Susitarimą dėl pagalbos terminas nėra nurodytas, sprendimą sutikti / nesutikti taikyti nuolaidas VMI prie FM priima per 30 dienų nuo Metodikos 6.1 papunktyje nurodyto prašymo gavimo.

Kai nuolaidos suteikiamos, gavus Metodikos 6.2–6.4 papunkčiuose nurodytus dokumentus, sprendimą sutikti / nesutikti taikyti nuolaidas VMI prie FM priima per 10 dienų nuo šių dokumentų gavimo.

8. Įvertinus Metodikos III skyriaus nuostatas, sprendimas sudaryti Susitarimą dėl pagalbos priimamas, VMI prie FM įgaliotam asmeniui ir mokesčių mokėtojo atstovui pasirašius Susitarimą dėl pagalbos.

9. Įvertinus Metodikos IV–VI skyrių nuostatas, sprendimas sutikti / nesutikti, kad restruktūrizuojamo juridinio asmens restruktūrizavimo, bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties, fizinio asmens bankroto procedūros vykdymo metu būtų pritaikyta Metodikos 4 punkte nurodyta nuolaida (lengvata), priimamas, balsuojant kreditorių susirinkime teisės aktų nustatyta tvarka.

10. Tais atvejais, kai, įvertinus nuolaidų (lengvatų) dydį, priemones, jų pagrįstumą, kitus valstybės pagalbos požymius, konstatuojama, kad Susitarimo dėl pagalbos, restruktūrizavimo plano, bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties, bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo plano projekte numatomos nuolaidos (lengvatos) viršija de minimis valstybės pagalbos sumą, sprendimas, ar pritarti Metodikos 4 punkte nurodytoms nuolaidoms (lengvatoms), bus priimamas po to, kai bus gautas Europos Komisijos sprendimas.

11. Siekdamas, kad, priėmus sprendimą dėl pritarimo taikyti nuolaidą (lengvatą), nebūtų pažeistos nereikšmingos (de minimis) pagalbos sumų viršutinės ribos, VMI prie FM valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojas), gavęs vieną iš Metodikos 6 punkte nurodytų dokumentų, Registre privalo:

11.1. patikrinti, ar nuolaidos (lengvatos) gavėjui ir su juo susijusiems asmenims per 3 paskutinius fiskalinius metus buvo suteikta nereikšminga (de minimis) valstybės pagalba (nuolaida);

11.2. patikrinti, ar, nuolaidos (lengvatos) gavėjui ir su juo susijusiems asmenims pagal pateiktą Metodikos 6 punkte nurodytą projektą suteikus nereikšmingą (de minimis) pagalbą, nebus viršytas didžiausias leidžiamas nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydis;

11.3. pagal Metodikos 6 punkte nurodytame projekte pateiktas planuojamas nuolaidos (lengvatos) taikymo sąlygas apskaičiuoja nereikšmingos (de minimis) pagalbos dydį ir pateikia duomenis Registrui pagalbai rezervuoti.

12. Susitarimas dėl pagalbos vertinamas, atsižvelgiant į juridinio asmens galimybes įvykdyti piniginę prievolę bei vadovaujantis principu, jog, sudarius Susitarimą dėl pagalbos, juridinis asmuo atkurs mokumą.

13. Nuolaidų (lengvatų) pagrįstumas vertinamas, atsižvelgiant į juridinio ar fizinio asmens galimybes įvykdyti piniginę prievolę bei vadovaujantis principu, jog, suteikus piniginių prievolių atidėjimo ar atleidimo nuo piniginių prievolių nuolaidą (lengvatą), bankrutuojantis fizinis asmuo mokumo atkūrimo plano, restruktūrizuojamas ar bankrutuojantis juridinis asmuo restruktūrizavimo plano ar taikos sutarties įgyvendinimo metu padengs didesnę VMI prie FM kreditorinio reikalavimo dalį nei tuo atveju, jeigu nuolaida (lengvata) nebūtų suteikta.

 

III SKYRIUS

NUOLAIDŲ (LENGVATŲ) TAIKYMAS juridiniams asmenims, kuriems inicijuota nemokumo procedūra

 

14. Metodikos 6.1 papunktyje nurodytas prašymas nagrinėjamas tik tuo atveju, jeigu juridinis asmuo, kuriam inicijuota nemokumo procedūra, nurodė, kokių priemonių ir kokį laikotarpį taikymas atkurtų juridinio asmens mokumą.

15. Nuolaidos (lengvatos) tikslingumas vertinamas pagal šiuos kriterijus:

15.1. atsiskaitymo su VMI prie FM terminai:

15.1.1. jeigu pagal Susitarimą dėl pagalbos su VMI prie FM numatoma atsiskaityti per mažiau nei 6 mėnesius, skiriami 3 taškai;

15.1.2. jeigu pagal Susitarimą dėl pagalbos su VMI prie FM numatoma atsiskaityti per mažiau nei 1 metus, skiriami 2 taškai;

15.1.3. jeigu pagal Susitarimą dėl pagalbos su VMI prie FM numatoma atsiskaityti per mažiau nei 2 metus, skiriamas 1 taškas;

15.1.4. jeigu pagal Susitarimą dėl pagalbos su VMI prie FM numatoma atsiskaityti per ilgesnį nei 2 metų laikotarpį, skiriama 0 taškų;

15.2. papildomų įsipareigojimų užtikrinimo priemonių taikymo galimybė ir mastas:

15.2.1. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjas VMI prie FM reikalavimams užtikrinti Susitarimo dėl pagalbos vykdymo laikotarpiui pasiūlo įkeisti turtą, kurio rinkos vertė prašymo sudaryti Susitarimą dėl pagalbos nagrinėjimo dieną sudaro ne mažiau kaip 25 proc. viso kreditoriaus VMI prie FM reikalavimo, skiriami 3 taškai;

15.2.2. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjas VMI prie FM reikalavimams užtikrinti Susitarimo dėl pagalbos vykdymo laikotarpiui pasiūlo įkeisti turtą, kurio rinkos vertė prašymo sudaryti Susitarimą dėl pagalbos nagrinėjimo dieną sudaro mažiau kaip 25 proc. viso kreditoriaus VMI prie FM reikalavimo, skiriami 2 taškai;

15.2.3. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjas VMI prie FM reikalavimams užtikrinti Susitarimo dėl pagalbos vykdymo laikotarpiui nesiūlo įkeisti turto, skiriama 0 taškų;

15.3. nuolaidų (lengvatų) gavėjo įsipareigojimų santykis su balansine turto verte:

15.3.1. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjo įsipareigojimai sudaro mažiau kaip 50 proc. balansinio turto vertės, skiriami 3 taškai;

15.3.2. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjo balanse nurodyti įsipareigojimai sudaro nuo 50 proc. iki 75 proc. balansinio turto vertės, skiriami 2 taškai;

15.3.3. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjo balanse nurodyti įsipareigojimai sudaro nuo 75 proc. iki 100 proc. balansinio turto vertės, skiriamas 1 taškas;

15.3.4. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjo balanse nurodyti įsipareigojimai sudaro 100 proc. ir daugiau balansinio turto vertės, skiriama 0 taškų.

16. Susitarimas dėl pagalbos nėra sudaromas, jeigu:

16.1. per paskutinius 3 metus sudarytas Susitarimas dėl pagalbos buvo nevykdomas arba netinkamai vykdomas;

16.2. nuo anksčiau sudaryto Susitarimo dėl pagalbos įvykdymo praėjo mažiau nei 3 metai;

16.3. mokesčių mokėtojas per paskutinius 3 metus nevykdė arba netinkamai vykdė anksčiau sudarytas mokestinės paskolos sutartis;

16.4. su mokesčių mokėtoju dėl Susitarimu dėl pagalbos prašomos atidėti mokestinės prievolės ar jos dalies buvo sudarytas periodinių mokėjimų grafikas;

16.5. juridiniam asmeniui buvo iškelta restruktūrizavimo byla ir Susitarimu dėl pagalbos prašoma atidėti mokestinė prievolė ar jos dalis buvo įtraukta į restruktūrizavimo planą;

16.6. yra atliekamas mokestinis tyrimas ar mokestinis patikrinimas MAĮ nustatyta tvarka;

16.7. dėl Susitarimu dėl pagalbos prašomos atidėti mokestinės prievolės pagrįstumo vyksta mokestiniai ginčai;

16.8. VMI prie FM yra nustačiusi neteisėtus mokesčių mokėtojo veiksmus, dėl kurių yra kreiptasi į teismą arba yra pradėtas ikiteisminis tyrimas, ir Susitarimas dėl pagalbos leistų mokesčių mokėtojui ar jo atstovams išvengti atsakomybės;

16.9. mokesčių mokėtojas teisės aktų nustatyta tvarka Juridinių asmenų registrui nėra pateikęs finansinės atskaitomybės dokumentų;

16.10. mokesčių mokėtojas įtrauktas į minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų neatitinkančių mokesčių mokėtojų sąrašą.

17. Tais atvejais, kai pagal Metodikos 15 punkte numatytus Susitarimui dėl pagalbos projektui skiriama 5 ir daugiau taškų ir nėra Metodikos 16 punkte nurodytų aplinkybių, VMI prie FM priima sprendimą sudaryti Susitarimą dėl pagalbos.

18. VMI prie FM Susitarimo dėl pagalbos galiojimo metu stabdo mokestinės nepriemokos, kurios įvykdymo terminas yra atidėtas Susitarimu dėl pagalbos, priverstinį išieškojimą, tačiau tai nėra kliūtis taikyti mokestinės prievolės užtikrinimo priemones, nurodytas MAĮ 95 straipsnyje, arba pagrindas jas naikinti.

19. Susitarimo dėl pagalbos vykdymo metu mokesčių mokėtojas įsipareigoja:

19.1. laiku ir tinkamai mokėti Susitarimu dėl pagalbos išdėstytas įmokas;

19.2. laiku ir tinkamai mokėti einamuosius mokėjimus;

19.3. nuolaidų (lengvatų) gavėjas privalo elgtis sąžiningai, protingai ir teisingai tiek prievolės atsiradimo ir egzistavimo, tiek ir jos vykdymo ar pasibaigimo metu.

20. Susitarimas dėl pagalbos netenka galios, jeigu yra bent vienas iš nustatytų pagrindų:

20.1. mokesčių mokėtojas ilgiau nei 3 mėnesius nesumokėjo visų ar dalies Susitarimu dėl pagalbos išdėstytų įmokų;

20.2. mokesčių mokėtojas ilgiau nei 3 mėnesius nemoka visų ar dalies einamųjų įmokų;

20.3. mokesčių mokėtojas ilgiau nei 3 mėnesius nevykdo MAĮ 40 straipsnio 5 punkte numatytos pareigos laiku pateikti mokesčių deklaracijas ir kitus teisės aktuose nurodytus dokumentus;

20.4. mokesčių mokėtojui iškeliama nemokumo (bankroto byla).

21. Susitarime dėl pagalbos numatytos nuolaidos (lengvatos) negali būti keičiamos.

22. VMI prie FM per 10 darbo dienų nuo bent vieno Metodikos 20 punkte nurodytų pagrindų nustatymo dienos informuoja mokesčių mokėtoją apie netekusį galios Susitarimą dėl pagalbos ir atnaujina mokestinės nepriemokos išieškojimo veiksmus.

 

IV SKYRIUS

NUOLAIDŲ (LENGVATŲ) TAIKYMAS RESTRUKTŪRIZUOJAMAM JURIDINIAM ASMENIUI

 

23. Gavęs restruktūrizavimo plano projektą, kuriame numatytos VMI prie FM nuolaidos (lengvatos) restruktūrizuojamam juridiniam asmeniui, VMI prie FM darbuotojas įvertina restruktūrizavimo plano projekto ekonominį pagrindimą ir teisinį pagrindą.

24. Restruktūrizavimo plano projekto ekonominis pagrindimas vertinamas, vadovaujantis Gairėmis ir JANĮ.

25. Nuolaidos (lengvatos) restruktūrizuojamam juridiniam asmeniui pritaikymo tikslingumas vertinamas pagal šiuos kriterijus:

25.1. atsiskaitymo su VMI prie FM terminai:

25.1.1. jeigu pagal restruktūrizavimo plano projektą su VMI prie FM numatoma pradėti atsiskaityti per pirmuosius restruktūrizavimo plano projekto įgyvendinimo metus, sumokant ne mažiau kaip 20 proc. VMI prie FM finansinio reikalavimo, skiriami 3 taškai;

25.1.2. jeigu pagal restruktūrizavimo plano projektą su VMI prie FM numatoma pradėti atsiskaityti per pirmuosius restruktūrizavimo plano projekto įgyvendinimo metus, bet iki minėto laikotarpio pabaigos sumokant mažiau kaip 20 proc. VMI prie FM finansinio reikalavimo, skiriami 2 taškai;

25.1.3. jeigu pagal restruktūrizavimo plano projektą su VMI prie FM numatoma pradėti atsiskaityti antraisiais restruktūrizavimo plano projekto įgyvendinimo metais, sumokant ne mažiau kaip 2025 proc. VMI prie FM finansinio reikalavimo, skiriamas 1 taškas;

25.1.4. jeigu pagal restruktūrizavimo plano projektą su VMI prie FM numatoma atsiskaityti vėliau kaip antraisiais restruktūrizavimo plano projekto įgyvendinimo metais, skiriama 0 taškų;

25.2. einamųjų VMI prie FM administruojamų mokesčių mokėjimas laiku:

25.2.1. kai nuolaidų (lengvatų) gavėjas nuo teismo nutarties iškelti juridinio asmens restruktūrizavimo bylą laiku moka einamuosius mokėjimus, skiriami 3 taškai;

25.2.2. kai nuolaidų (lengvatų) gavėjas nuo teismo nutarties iškelti juridinio asmens restruktūrizavimo bylą laiku nemoka einamųjų mokėjimų, skiriama 0 taškų;

25.3. lėšų dalis, skirta atsiskaityti su kreditoriais, numatoma gauti iš turto pardavimo:

25.3.1. jeigu atsiskaityti su kreditoriais lėšų dalis, numatoma gauti iš turto pardavimo, numatoma mažesnė kaip 30 proc., skiriami 3 taškai;

25.3.2. jeigu atsiskaityti su kreditoriais lėšų dalis, numatoma gauti iš turto pardavimo, numatoma mažesnė kaip 50 proc., skiriami 2 taškai;

25.3.3. Jeigu atsiskaityti su kreditoriais lėšų dalis, numatoma gauti iš turto pardavimo, numatoma didesnė kaip 50 proc. ir mažesnė kaip 80 proc., skiriamas 1 taškas;

25.3.4. jeigu atsiskaityti su kreditoriais lėšų dalis, numatoma gauti iš turto pardavimo, numatoma didesnė kaip 80 proc., skiriamas 0 taškų;

25.4. nuosavo finansavimo šaltinio dydis:

25.4.1. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjas iš nuosavų (papildomų) lėšų skiria ne mažesnį kaip 2530 proc. (atsižvelgiant į nuolaidos (lengvatos) gavėjo dydį) visų patiriamų restruktūrizavimo plano projekto vykdymo išlaidų įnašą, skiriami 3 taškai;

25.4.2. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjas iš nuosavų (papildomų) lėšų skiria mažesnį kaip 25 proc. visų patiriamų restruktūrizavimo plano projekto vykdymo išlaidų įnašą, skiriamas 1 taškas;

25.4.3. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjas iš nuosavų (papildomų) lėšų visai neskiria nuosavo finansavimo įnašo, skiriama 0 taškų;

25.5. papildomų įsipareigojimų užtikrinimo priemonių taikymo galimybė ir mastas:

25.5.1. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjas VMI prie FM reikalavimams užtikrinti restruktūrizavimo plano projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasiūlo įkeisti turtą, kurio rinkos vertė restruktūrizavimo plano projekto vertinimo metu sudaro ne mažiau kaip 25 proc. viso kreditoriaus reikalavimo, skiriami 3 taškai;

25.5.2. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjas VMI prie FM reikalavimams užtikrinti restruktūrizavimo plano projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasiūlo įkeisti turtą, kurio rinkos vertė restruktūrizavimo plano projekto vertinimo metu sudaro mažiau kaip 25 proc. viso kreditoriaus reikalavimo, skiriami 2 taškai;

25.5.3. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjas VMI prie FM reikalavimams užtikrinti restruktūrizavimo plano projekto įgyvendinimo laikotarpiui nesiūlo įkeisti turto, skiriama 0 taškų;

25.6. nuolaidų (lengvatų) gavėjo mokėtinų įsipareigojimų santykis su balansine turto verte:

25.6.1. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjo mokėtini įsipareigojimai sudaro mažiau kaip 50 proc. balansinio turto vertės, skiriami 3 taškai;

25.6.2. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjo mokėtini įsipareigojimai sudaro nuo 50 proc. iki 70 procentų balansinio turto vertės, skiriami 2 taškai;

25.6.3. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjo mokėtini įsipareigojimai sudaro nuo 70 proc. iki 100 procentų balansinio turto vertės, skiriamas 1 taškas;

25.6.4. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjo mokėtini įsipareigojimai sudaro 100 procentų ir daugiau balansinio turto vertės, skiriama 0 taškų.

26. Tais atvejais, kai pagal Metodikos 25 punkte numatytus kriterijus restruktūrizavimo plano projektui skiriama mažiau kaip 7 taškai, VMI prie FM priima sprendimą nepritarti restruktūrizavimo plano projektui.

27. Tais atvejais, kai pagal Metodikos 25 punkte numatytus kriterijus restruktūrizavimo plano projektui skiriama 7 ir daugiau taškų, VMI prie FM priima sprendimą pritarti restruktūrizavimo plano projektui, išskyrus išimtis numatytas Metodikos 28 punkte.

28. Jeigu, įvertinant restruktūrizavimo plano projektą teisiniu aspektu, yra nustatoma, kad restruktūrizavimo plano projektas neatitinka JANĮ nurodytų reikalavimų, VMI prie FM priima sprendimą nepritarti restruktūrizavimo plano projektui.

29. Iškilus būtinumui keisti restruktūrizavimo planą, vadovaujamasi Metodikos nuostatomis bei joje nurodytais teisės aktais.

 

V SKYRIUS

NUOLAIDŲ (LENGVATŲ) TAIKYMAS BANKRUTUOJANČIAM JURIDINIAM ASMENIUI

 

30. Gavęs bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties projektą, kuriame numatytos VMI prie FM nuolaidos (lengvatos) bankrutuojančiam juridiniam asmeniui, VMI prie FM darbuotojas įvertina bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties projekto ekonominį pagrindimą ir teisinį pagrindą.

31. Nuolaidos (lengvatos) bankrutuojančiam juridiniam asmeniui taikymo tikslingumas vertinamas pagal šiuos kriterijus:

31.1. papildomų įsipareigojimų užtikrinimo priemonių taikymo galimybė ir mastas:

31.1.1. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjas VMI prie FM reikalavimams užtikrinti bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasiūlo įkeisti turtą, kurio rinkos vertė taikos sutarties projekto vertinimo metu sudaro ne mažiau kaip 80 proc. viso kreditoriaus VMI prie FM reikalavimo, skiriami 3 taškai;

31.1.2. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjas VMI prie FM reikalavimams užtikrinti bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasiūlo įkeisti turtą, kurio rinkos vertė taikos sutarties projekto vertinimo metu sudaro mažiau kaip 50 proc. viso kreditoriaus VMI prie FM reikalavimo, skiriami 2 taškai;

31.1.3. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjas VMI prie FM reikalavimams užtikrinti bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties projekto įgyvendinimo laikotarpiui pasiūlo įkeisti turtą, kurio rinkos vertė taikos sutarties projekto vertinimo metu sudaro mažiau kaip 25 proc. viso kreditoriaus VMI prie FM reikalavimo, skiriamas 1 taškas;

31.1.4. jei nuolaidų (lengvatų) gavėjas VMI prie FM reikalavimams užtikrinti bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties projekto įgyvendinimo laikotarpiui nesiūlo įkeisti turto, skiriama 0 taškų;

31.2. atsiskaitymo su VMI prie FM terminai:

31.2.1. jeigu pagal bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties projektą su VMI prie FM numatoma atsiskaityti per mažiau nei 6 mėnesius, skiriami 3 taškai;

31.2.2. jeigu pagal bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties projektą su VMI prie FM numatoma atsiskaityti per mažiau nei 1 metus, skiriami 2 taškai;

31.2.3. jeigu pagal bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties projektą su VMI prie FM numatoma atsiskaityti per mažiau nei 2 metus, skiriamas 1 taškas;

31.2.4. jeigu pagal bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties projektą su VMI prie FM numatoma atsiskaityti per ilgesnį nei 2 metų laikotarpį, skiriama 0 taškų.

32. Tais atvejais, kai pagal Metodikos 31 punkte numatytus kriterijus bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties plano projektui skiriama mažiau kaip 4 taškai, VMI prie FM priima sprendimą nepritarti bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties projektui.

33. Tais atvejais, kai pagal Metodikos 31 punkte numatytus kriterijus bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties projektui skiriama 4 ir daugiau taškų, VMI prie FM priima sprendimą pritarti bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties projektui, išskyrus išimtis, numatytas Metodikos 34 punkte.

34. Jeigu, įvertinant bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties projekto teisinį pagrindą, yra nustatoma, kad bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties projektas neatitinka JANĮ, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso reikalavimų, VMI prie FM priima sprendimą netaikyti nuolaidos (lengvatos) ir nepritarti bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutarties projektui.

35. Iškilus būtinumui keisti bankrutuojančio juridinio asmens taikos sutartį, vadovaujamasi Metodikos nuostatomis bei joje nurodytais teisės aktais.

 

VI SKYRIUS

NUOLAIDŲ (LENGVATŲ) TAIKYMAS BANKRUTUOJANČIAM FIZINIAM ASMENIUI

 

36. Gavęs bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo plano projektą, kuriame numatytos VMI prie FM nuolaidos (lengvatos) bankrutuojančiam fiziniam asmeniui, VMI prie FM darbuotojas įvertina bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo plano projekto ekonominį pagrindimą ir teisinį pagrindą.

37. Nuolaidos (lengvatos) bankrutuojančiam fiziniam asmeniui taikymo tikslingumas vertinamas pagal šiuos kriterijus:

37.1. Atsiskaitymo su VMI prie FM terminai:

37.1.1. jeigu pagal bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo plano projektą su VMI prie FM numatoma atsiskaityti periodiniais mokėjimais per visą fizinio asmens bankroto procesą, sumokant visą pirmuoju etapu tenkinamo VMI prie FM finansinio reikalavimo dalį, skiriami 4 taškai;

37.1.2. jeigu pagal bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo plano projektą su VMI prie FM numatoma atsiskaityti periodiniais mokėjimais per visą fizinio asmens bankroto procesą, sumokant ne mažiau kaip 50 proc. pirmuoju etapu tenkinamo VMI prie FM finansinio reikalavimo dalies, skiriami 3 taškai;

37.1.3. jeigu pagal bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo plano projektą su VMI prie FM numatoma atsiskaityti periodiniais mokėjimais per visą fizinio asmens bankroto procesą, sumokant ne mažiau kaip 30 proc. pirmuoju etapu tenkinamo VMI prie FM finansinio reikalavimo dalies, skiriami 2 taškai;

37.1.4. jeigu pagal bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo plano projektą su VMI prie FM numatoma atsiskaityti periodiniais mokėjimais per visą fizinio asmens bankroto procesą, sumokant mažiau kaip 10 proc. pirmuoju etapu tenkinamo VMI prie FM finansinio reikalavimo dalies, skiriamas 1 taškas;

37.1.5. jeigu pagal bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo plano projektą per visą fizinio asmens bankroto procesą neskiriama lėšų atsiskaityti su VMI prie FM, skiriama 0 taškų;

37.2. fizinio asmens įsidarbinimas, persikvalifikavimas:

37.2.1. jei pagal bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo plano projektą numatyta, kad fizinio asmens bankroto proceso metu asmuo kels profesinę kvalifikaciją ir / ar numato pradėti ar tęsti verstis individualia ir / ar ūkininko veikla, skiriama 2 taškai;

37.2.2. jei pagal bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo plano projektą numatyta, kad bankroto proceso metu asmuo nedirba ir neketina ieškoti darbo ir / ar pradėti verstis individualia ir / ar ūkininko veikla, skiriama 0 taškų.

38. Tais atvejais, kai pagal Metodikos 37 punkte numatytus kriterijus bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo plano projektui skiriama mažiau kaip 2 taškai, VMI prie FM priima sprendimą nepritarti bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo plano projektui.

39. Tais atvejais, kai pagal Metodikos 37 punkte numatytus kriterijus bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo plano projektui skiriama 2 ir daugiau taškų, VMI prie FM priima sprendimą pritarti bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo plano projektui, išskyrus išimtis, numatytas Metodikos 40 punkte.

40. Jeigu, įvertinant bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo plano projekto teisinį pagrindą, yra nustatoma, kad bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo plano projektas neatitinka FABĮ reikalavimų, VMI prie FM priima sprendimą netaikyti nuolaidos (lengvatos) ir nepritarti bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo plano projektui.

41. Iškilus būtinumui keisti bankrutuojančio fizinio asmens mokumo atkūrimo planą, vadovaujamasi Metodikos nuostatomis bei joje nurodytais teisės aktais.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

42. Pasikeitus įstatymų ar kitų teisės aktų nuostatoms, vadovaujamasi šiais teisės aktais, nelaukiant Metodikos nuostatų pakeitimo.

 

______________