visagino savivaldybės taryba

 

sprendimas

DĖL VISAGINO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS

NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2014 m. balandžio 3 d. Nr. TS- 33

Visaginas

 

 

Visagino savivaldybės taryba, vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatymo 6 straipsnio 5 dalimi, atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Vyriausybės atstovo Utenos apskrityje 2014 m. vasario 4 d. teikimą Nr. 10-25(1.13.) „Dėl Visagino savivaldybės tarybos 2009-02-26 sprendimu Nr. TS-32 patvirtintų Visagino savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatų“, nusprendžia:

1. Patvirtinti Visagino savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatus (pridedama).

2. Įgalioti Visagino savivaldybės kontrolierę Birutę Ščajevą pasirašyti Visagino savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatus, juos pateikti valstybės įmonės Registrų centro Utenos filialui ir atlikti kitus veiksmus, susijusius su tarnybos nuostatų registravimu.

3. Pripažinti netekusiu galios Visagino savivaldybės tarybos 2009 m. vasario 26 d. sprendimą Nr. TS-32 „Dėl Visagino savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos nuostatų patvirtinimo“ nuo Visagino savivaldybės kontrolės ir audito tarnybos veiklos nuostatų įregistravimo Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registre.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                               Dalia Štraupaitė


 

 

PATVIRTINTA

Visagino savivaldybės tarybos

2014 m. balandžio 3 d. sprendimu Nr. TS-33

 

 

VISAGINO SAVIVALDYBĖS KONTROLĖS IR AUDITO TARNYBOS VEIKLOS NUOSTATAI

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Visagino savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba (toliau – Tarnyba) yra Visagino savivaldybės biudžetinė įstaiga, įgyvendinanti Savivaldybės kontrolės ir audito funkcijas.

2. Tarnyba yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis sąskaitą banke ir antspaudą su savo pavadinimu ir Savivaldybės herbu.

3. Tarnybos savininkė yra Savivaldybė. Savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Visagino savivaldybės taryba, kuri tvirtina Tarnybos nuostatus, priima į pareigas ir iš jų atleidžia savivaldybės kontrolierių, priima sprendimą dėl Tarnybos buveinės pakeitimo, priima sprendimą dėl Tarnybos reorganizavimo ar likvidavimo, priima sprendimą dėl Tarnybos veiklos nutraukimo, skiria ir atleidžia likvidatorių arba sudaro likvidacinę komisiją ir nutraukia jos įgaliojimus, sprendžia kitus Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, kituose įstatymuose jos kompetencijai priskirtus klausimus.

4. Tarnyba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, įstatymais, valstybinio audito reikalavimais, Valstybės kontrolės parengtomis metodikomis, taip pat kitais teisės aktais ir šiais nuostatais.

5. Tarnybos veikla grindžiama nepriklausomumo, teisėtumo, viešumo, objektyvumo ir profesionalumo principais.

6. Savivaldybės kontrolierius ir Tarnybos valstybės tarnautojai negali būti savivaldybės tarybos nariais ir darbo laiku negali dalyvauti politinių partijų veikloje. Savivaldybės kontrolieriaus ir Tarnybos valstybės tarnautojų pareigos nesuderinamos su jokiomis kitomis renkamomis pareigomis valstybės ir savivaldybių institucijose, įstaigose ir įmonėse.

7. Tarnybos buveinė – Parko g. 14, LT-31139 Visaginas. Tarnyba įregistruota Juridinių asmenų registre, identifikavimo kodas 188701436.

8. Tarnybos veiklos laikotarpis yra neribotas.

 

II. TARNYBOS UŽDAVINIAI IR JŲ ĮGYVENDINIMAS

 

9. Tarnybos uždaviniai – prižiūrėti, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai.

10. Tarnyba, įgyvendindama jai pavestus uždavinius, atlieka išorės finansinį ir veiklos auditą savivaldybės administracijoje, savivaldybės administravimo subjektuose bei savivaldybės kontroliuojamose įmonėse pagal savivaldybės kontrolieriaus patvirtintą Tarnybos veiklos planą. Savivaldybės tarybai ir (arba) savivaldybės kontrolieriui pavedus, atliekami veiklos plane nenumatyti finansiniai ir veiklos auditai.

 

III. TARNYBOS FUNKCIJOS

 

11. Tarnyba, prižiūrėdama, ar teisėtai, efektyviai, ekonomiškai ir rezultatyviai valdomas ir naudojamas savivaldybės turtas ir patikėjimo teise valdomas valstybės turtas, kaip vykdomas savivaldybės biudžetas ir naudojami kiti piniginiai ištekliai:

11.1 atlieka išorės finansinį ir veiklos auditą savivaldybės administracijoje, savivaldybės administravimo subjektuose ir savivaldybės kontroliuojamose įmonėse;

11.2 kiekvienais metais iki Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme nustatytų terminų rengia ir Visagino savivaldybės tarybos veiklos reglamente nustatyta tvarka teikia Savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio;

11.3 rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimus priimti reikalingas išvadas dėl savivaldybės naudojimosi bankų kreditais, paskolų ėmimo ir teikimo, garantijų suteikimo ir laidavimo kreditoriams už savivaldybės kontroliuojamų įmonių imamas paskolas;

11.4 rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas, suteikiančias savivaldybės tarybai pagrindą tvirtinti koncesijos konkurso sąlygas ir pagrindines koncesijos sutarties sąlygas; savivaldybės tarybai nustačius konkurso etapus iki koncesijos sutarties pasirašymo, rengia išvadas galutiniam koncesijos sutarties projektui;

11.5 rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas, suteikiančias savivaldybės tarybai pagrindą tvirtinti viešųjų pirkimų sąlygas, būdą ir pagrindines sutarties dėl partnerystės su privačiais subjektais sąlygas; savivaldybės tarybai nustačius viešųjų pirkimų sąlygas, būdą ir pagrindines sutarties dėl partnerystės su privačiais subjektais sąlygas, iki partnerystės su privačiais subjektais sutarties pasirašymo rengia išvadas galutiniam partnerystės su privačiais subjektais sutarties projektui;

11.6 rengia ir savivaldybės tarybai teikia sprendimams priimti reikalingas išvadas dėl skolininkų ir skolininkų, už kurių įsipareigojimų įvykdymą garantuoja valstybė, ūkinės ir finansinės būklės, taip pat dėl iš valstybės vardu pasiskolintų lėšų, teikiamų paskolų ir valstybės garantijų teikimo, paskolų naudojimo pagal tikslinę paskirtį ir paskolų grąžinimo;

11.7 Valstybės kontrolės prašymu teikia Tarnybos atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus audito išorinei peržiūrai atlikti;

11.8 atlieka įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas.

 

IV. SAVIVALDYBĖS KONTROLIERIUS

 

12. Savivaldybės kontrolierius į pareigas priimamas konkurso būdu ir iš jų atleidžiamas Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Savivaldybės kontrolierius privalo turėti aukštąjį universitetinį išsilavinimą ir ne mažesnį kaip 3 metų darbo finansų, ekonomikos, teisės, audito, kontrolės arba viešojo administravimo srityse stažą.

13. Savivaldybės kontrolieriaus pareigybės aprašymą tvirtina savivaldybės taryba. Savivaldybės taryba priima sprendimus dėl savivaldybės kontrolieriaus darbo užmokesčio

14. Savivaldybės kontrolieriui atostogaujant ar nesant dėl kitų priežasčių, savivaldybės kontrolieriaus pareigas eina Tarnybos valstybės tarnautojas.

15. Tarnybai vadovauja ir už jos veiklą atsako savivaldybės kontrolierius. Savivaldybės kontrolierius yra atskaitingas savivaldybės tarybai. Savivaldybės kontrolierius:

15.1 tvirtina Tarnybos struktūrą, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus ir pareiginius nuostatus. Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka priima į pareigas ir iš jų atleidžia valstybės tarnautojus ir Darbo kodekso nustatyta tvarka priima ir atleidžia darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis, atlieka kitas Tarnybos personalo valdymo funkcijas;

15.2 leidžia įsakymus, organizuoja Tarnybos darbą, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, mokymą ir jų kvalifikacijos tobulinimą;

15.3 sudaro Tarnybos veiklos plano projektą, gavęs savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto pritarimą, su šio plano projektu supažindina Valstybės kontrolę ir Savivaldybės Centralizuotą vidaus audito tarnybą. Kasmet iki einamųjų metų lapkričio 15 dienos patvirtina ateinančių metų Tarnybos veiklos planą, organizuoja jo vykdymą ir yra už tai atsakingas. Prireikus patvirtintą planą tikslina bendra plano tvirtinimo tvarka;

15.4 Tarnybos veiklos planą kasmet per 10 dienų nuo jo patvirtinimo pateikia Valstybės kontrolei;

15.5 turi teisę dalyvauti savivaldybės tarybos, komitetų, komisijų posėdžiuose ir pareikšti nuomonę savo kompetencijos klausimais;

15.6 valstybės kontrolieriaus rašytiniu prašymu gali dalyvauti ar pavesti Tarnybos valstybės tarnautojams pagal jų kompetenciją dalyvauti Valstybės kontrolės pareigūnų atliekamuose savivaldybės administravimo subjektų finansiniuose ir veiklos audituose;

15.7 pats atlieka ir (arba) skiria Tarnybos valstybės tarnautojus atlikti išorės finansinį ir veiklos auditą, įgyvendina įstatymuose ir kituose teisės aktuose priskirtas funkcijas;

15.8 priima sprendimus pagal atlikto finansinio ir veiklos audito ataskaitas, nurodo savivaldybės administracijos direktoriui, audituotų subjektų vadovams jų veiklos trūkumus ir nustato terminą, per kurį turi būti pašalinti nustatyti teisės aktų pažeidimai;

15.9 teikia merui, savivaldybės vykdomajai institucijai, audituotų subjektų vadovams išvadas, ataskaitas ir sprendimus, kurie buvo priimti dėl finansinio ir veiklos audito metu nustatytų ir nepašalintų teisės aktų pažeidimų. Audito ataskaitos ir išvados skelbiamos savivaldybės interneto svetainėje, o jei įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones;

15.10 kiekvienais metais, iki Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme numatytų terminų rengia ir reglamente nustatyta tvarka teikia savivaldybės tarybai išvadą dėl pateikto tvirtinti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio, savivaldybės biudžeto ir turto naudojimo;       

15.11 finansinio ir veiklos audito metu nustatęs nusikalstamos veikos požymių, apie tai praneša teisėsaugos institucijoms;

15.12 imasi prevencinių priemonių, kad būtų ištaisyti ir nepasikartotų nustatyti teisės aktų pažeidimai;

15.13 nagrinėja iš gyventojų gaunamus prašymus, pranešimus, skundus ir pareiškimus dėl savivaldybės lėšų ir turto, patikėjimo teise valdomo valstybės turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo ir teikia išvadas dėl tokio tyrimo rezultatų;              

15.14 įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka teikia informaciją valstybės ir savivaldybės institucijoms;

15.15 reglamente nustatyta tvarka ir terminais teikia Tarnybos veiklos ataskaitą. Tarnybos veiklos ataskaitą arba jos santrauką paskelbia vietinėje spaudoje, savivaldybės interneto svetainėje, o jei įmanoma, – ir per kitas visuomenės informavimo priemones;

15.16 savivaldybės tarybos arba savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją;

15.17 atlieka savivaldybės biudžeto vykdymo ir kitų piniginių išteklių naudojimo auditą;

15.18 atsako už įstatymuose ir kituose teisės aktuose savivaldybės kontrolieriui numatytų įgaliojimų vykdymą, taip pat už nepagrįstos ir neteisingos audito išvados pateikimą;

15.19 Administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatytais atvejais surašo administracinių teisės pažeidimų protokolus ir įstatymų nustatyta tvarka juos teikia nagrinėti savivaldybės Administracinei komisijai;

15.20 teikia informaciją Vyriausybės atstovui apie savivaldybės kontrolieriaus teiktas išvadas ir rekomendacijas;

15.21 sudaro sąlygas Valstybės kontrolės pareigūnams dalyvauti savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio audite tokiu mastu, kad Valstybės kontrolės pareigūnai surinktų tinkamus ir pakankamus įrodymus išvadai dėl nacionalinio finansinių ataskaitų rinkinio parengti ir teikia duomenis Valstybės kontrolei apie savivaldybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio audito rezultatus.

16. Atlikdamas (atlikdama) auditą, savivaldybės kontrolierius (Tarnyba) turi teisę atliekamo audito metu pasinaudoti savivaldybės Centralizuotos vidaus audito tarnybos atliktų auditų ataskaitomis ir darbo dokumentais, būtinais vidaus kontrolės vertinimui atlikti, jei audito subjektas ir tikslai sutampa, taip pat turi teisę susipažinti su atliktų kitų išorės auditų savivaldybės įstaigose ir įmonėse dokumentais.

17. Savivaldybės kontrolieriaus darbo užmokestis nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.        

18. Savivaldybės kontrolieriaus darbo santykių teisinius pagrindus nustato Valstybės tarnybos ir Vietos savivaldos įstatymai, Darbo kodeksas, kiti teisės aktai.

 

V. TARNYBOS VALSTYBĖS TARNAUTOJAI

 

19. Tarnybos valstybės tarnautojai:

19.1 savivaldybės kontrolieriaus pavedimu atlieka audituojamų subjektų eilinius ir veiklos plane nenumatytus finansinius ir veiklos auditus;

19.2 finansinio ir veiklos audito metu ar atlikdami kitas audito procedūras, turi teisę įeiti į patalpas, gauti visus finansiniam ir veiklos auditui atlikti reikalingus dokumentus, gauti iš audituojamo subjekto darbuotojų reikiamus rašytinius paaiškinimus, pagal valstybinio audito reikalavimus pasitelkti ekspertų (specialistų), turinčių reikiamų žinių patikrinimo metu iškilusiems klausimams spręsti;

19.3 įstatymų nustatyta tvarka atsako už jiems nustatytų funkcijų netinkamą atlikimą, už nepagrįstos ar neteisingos audito išvados pateikimą;

19.4 Administracinių teisės pažeidimų kodekso nustatytais atvejais surašo administracinių teisės pažeidimų protokolus ir įstatymų nustatyta tvarka juos teikia nagrinėti savivaldybės Administracinei komisijai.

20. Tarnybos valstybės tarnautojų darbo užmokestis nustatomas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais ir kitais teisės aktais.

21. Tarnybos valstybės tarnautojų tarnybos santykius ir darbo santykių teisinius pagrindus nustato Valstybės tarnybos ir Vietos savivaldos įstatymai, Darbo kodeksas, kiti teisės aktai.

 

 

VI. TARNYBOS FINANSAVIMAS IR FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ

 

22. Tarnyba išlaikoma iš savivaldybės biudžeto. Savivaldybės kontrolierius yra savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojas. Savivaldybės taryba savivaldybės biudžete nustato Tarnybai skiriamų asignavimų dydį. Savivaldybės biudžeto projekte asignavimai Tarnybai įtraukiami pagal savivaldybės kontrolieriaus pateiktą išlaidų sąmatos projektą. Savivaldybės tarybai išvadą dėl Tarnybai ateinantiems metams reikalingų asignavimų teikia savivaldybės tarybos Kontrolės komitetas. Tarnyba gali turėti ir kitų lėšų, gaunamų ir naudojamų teisės aktų nustatyta tvarka.

23. Tarnybos finansinės veiklos kontrolė vykdoma Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

VII. TARNYBOS RYŠIAI SU VALSTYBĖS, SAVIVALDYBĖS IR KITOMIS INSTITUCIJOMIS, VEIKLOS KONTROLĖ IR VISUOMENĖS INFORMAVIMAS

 

24. Savivaldybės tarybos arba savivaldybės tarybos Kontrolės komiteto prašymu teikia informaciją pagal savo kompetenciją.

25. Tarnyba yra Lietuvos Respublikos savivaldybių kontrolierių asociacijos narė ir bendradarbiauja su kitų savivaldybių kontrolės ir audito tarnybomis.

26. Tarnybos atlikto finansinio ir veiklos audito išorinę peržiūrą atlieka Valstybės kontrolė. Tarnyba Valstybės kontrolei teikia atliktų auditų ataskaitas ir darbo dokumentus šiai peržiūrai atlikti.

27. Audito ataskaitos ir išvados bei kiti vieši skelbimai skelbiami savivaldybės interneto svetainėje www.visaginas.lt.

28. Tarnybos metinės veiklos ataskaita ar jos santrauka skelbiama vietinėje spaudoje ir savivaldybės interneto svetainėje www.visaginas.lt.

 

 

VIII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

29. Tarnybos nuostatai keičiami Savivaldybės tarybos sprendimu teisės aktų nustatyta tvarka.

30. Pakeistus nuostatus pasirašo Savivaldybės tarybos įgaliotas asmuo.

31. Pakeisti nuostatai įsigalioja nuo jų įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos.

32. Tarnyba gali būti likviduojama, reorganizuojama ir pertvarkoma Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

_____________