LOGOnespalv-maz2

LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽEMĖS ŪKIO

MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ, ĮGYVENDINANČIŲ INFORMAVIMO APIE ŽEMĖS ŪKIO PRODUKTUS IR JŲ PARDAVIMO SKATINIMO VIDAUS RINKOJE IR TREČIOSIOSE VALSTYBĖSE PAPRASTĄSIAS PROGRAMAS, PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ PIRKIMO TAISYKLIŲ PATVIRTINIMO

 

2016 m. rugsėjo 8 d. Nr. 3D-509

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 15 d. nutarimu Nr. 1120 „Dėl Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 9.2 papunkčiu, 2014 m. spalio 22 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) Nr. 1144/2014 dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų pardavimo skatinimo priemonių, įgyvendinamų vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse, kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB) Nr. 3/2008 (OL 2014 L 317, p. 56), su paskutiniais pakeitimais, padarytais 2015 m. spalio 7 d. Komisijos įgyvendinimo reglamentu (ES) 2015/1831 (OL 2015 L 266, p. 14),

tvirtinu Perkančiųjų organizacijų, įgyvendinančių informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastąsias programas, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisykles (pridedama).

 

 

 

Žemės ūkio ministrė                                                                                           Virginija Baltraitienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro

2016 m. rugsėjo 8 d. įsakymu Nr. 3D-509

 

 

PERKANČIŲJŲ ORGANIZACIJŲ, ĮGYVENDINANČIŲ INFORMAVIMO APIE ŽEMĖS ŪKIO PRODUKTUS IR JŲ PARDAVIMO SKATINIMO VIDAUS RINKOJE IR TREČIOSIOSE VALSTYBĖSE PAPRASTĄSIAS PROGRAMAS, PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ PIRKIMO TAISYKLĖS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ūkio subjektų, įgyvendinančių informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastąsias programas, prekių, paslaugų ar darbų pirkimo taisyklės (toliau – Taisyklės) reglamentuoja visus ūkio subjektų prekių, paslaugų ar darbų pirkimus, išskyrus pirkimus tų ūkio subjektų, kurie, pirkdami prekes, paslaugas ar darbus, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

2. Šiose Taisyklėse vartojami sutrumpinimai ir sąvokos:

2.1. Agentūra – VĮ Lietuvos žemės ūkio ir maisto produktų rinkos reguliavimo agentūra;

2.2. Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos įgyvendinimo einamieji metai (toliau – einamieji metai) – dvylika mėnesių nuo Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos įgyvendinimo pradžios, kaip nurodyta 2015 m. spalio 7 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2015/1831, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1144/2014 dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų pardavimo skatinimo priemonių, įgyvendinamų vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse, taikymo taisyklės (OL 2015 L 266, p. 14), 10 straipsnio 4 dalyje;

2.3. Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos įgyvendinimo pradžia (toliau – paprastosios programos įgyvendinimo pradžia) – pirmoji mėnesio, einančio po Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos įgyvendinimo sutarties pasirašymo dienos, diena, kaip nurodyta 2015 m. spalio 7 d. Komisijos įgyvendinimo reglamento (ES) 2015/1831, kuriuo nustatomos Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 1144/2014 dėl informacijos apie žemės ūkio produktus teikimo ir jų pardavimo skatinimo priemonių, įgyvendinamų vidaus rinkoje ir trečiosiose šalyse, taikymo taisyklės (OL 2015 L 266, p. 14), 10 straipsnio 4 dalyje;

2.4. Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastoji programa (toliau – paprastoji programa) – vienos arba daugiau tos pačios valstybės narės organizacijų pateikta ir Europos Komisijos patvirtinta programa, kuria siekiama informuoti apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimą vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse;

2.5. Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastosios programos perkančioji organizacija (toliau – perkančioji  organizacija) – ūkio subjektas, įgyvendinantis Informavimo apie žemės ūkio produktus ir jų pardavimo skatinimo vidaus rinkoje ir trečiosiose valstybėse paprastąją programą ir kuris vadovaudamasis šiomis Taisyklėmis atsirenka tiekėją, tieksiantį prekes, teiksiantį paslaugas ir (ar) atliksiantį darbus;

2.6. panaši prekių, paslaugų ar darbų pirkimo–pardavimo sutartis (toliau – panaši sutartis) prekių, paslaugų ar darbų pirkimo-pardavimo sutartis dėl tos pačios rūšies ir (arba) paskirties prekių, paslaugų arba su tuo pačiu objektu susijusių darbų;

2.7. prekių, paslaugų ar darbų pirkimo komisija (toliau – pirkimo komisija) – fizinio asmens, juridinio asmens vadovo ar jo įgalioto asmens sudaroma komisija prekių, paslaugų ar darbų pirkimams pagal Taisykles organizuoti ir vykdyti;

2.8. prekių, paslaugų ar darbų pirkimo organizatorius (toliau – pirkimo organizatorius) – fizinis asmuo, organizuojantis ir (arba) vykdantis prekių, paslaugų ar darbų pirkimą pagal Taisyklėse nustatytus reikalavimus;

2.9. prekių, paslaugų ar darbų pirkimo–pardavimo sutartis (toliau – pirkimo sutartis) – ūkio subjekto ir konkursą arba apklausą laimėjusio tiekėjo sutartis dėl prekių pirkimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo;

2.10. prekių, paslaugų ar darbų pirkimo vykdytojas (toliau – pirkimo vykdytojas) –paprastosios programos priemonę vykdančio juridinio asmens paskirtas darbuotojas, kuriam pavesta vykdyti prekių, paslaugų ar darbų pirkimą apklausos būdu;

2.11. PVM – pridėtinės vertės mokestis;

2.12. tiekėjas – ūkio subjektas – fizinis ar juridinis asmuo arba tokių asmenų grupė, galintys siūlyti arba siūlantys prekes, paslaugas ar darbus;

2.13. tiekėjo pasiūlymas (toliau – pasiūlymas) – tiekėjo raštu pateikiamų dokumentų ir (arba) elektroninėmis priemonėmis pateikiamų duomenų visuma ir (arba) žodžiu pateikiamas siūlymas tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagal prekių, paslaugų ar darbų pirkimo dokumentuose nustatytas sąlygas;

2.14. techninė specifikacija – dokumentas, kuriame nurodyti techniniai reikalavimai, kuriuos turi atitikti perkama prekė, paslauga ar darbas;

2.15. kitos šiose Taisyklėse vartojamos sąvokos apibrėžtos kituose Lietuvos Respublikos teisės aktuose.

3. Taisyklėse nurodyti prekių, paslaugų ar darbų pirkimai turi būti atliekami vadovaujantis lygiateisiškumo, nediskriminavimo ir skaidrumo principais.

 

II SKYRIUS

PIRKIMO PRADŽIA IR PABAIGA

 

4. Perkant konkurso būdu, pirkimas pradedamas apie jį paskelbus nacionaliniame laikraštyje, platinamame teritorijoje, kurioje gyvena daugiau kaip 60 procentų Lietuvos Respublikos gyventojų; perkant apklausos būdu – kai pirkimo komisija, pirkimo vykdytojas ar pirkimo organizatorius kreipiasi į tiekėją (-us) tiesiogiai prašydamas pateikti perkamų prekių, paslaugų ar darbų kainas ir sąlygas.

5. Pirkimas pasibaigia, kai:

5.1. sudaroma pirkimo sutartis;

5.2. atmetami visi pasiūlymai;

5.3. per nustatytą terminą nepateikiamas nė vienas pasiūlymas;

5.4. pasibaigia pasiūlymų galiojimo laikas ir pirkimo sutartis nesudaroma dėl priežasčių, kurios priklauso nuo tiekėjo valios;

5.5. visi tiekėjai atsiima pasiūlymus ar atsisako sudaryti pirkimo sutartį;

5.6. pirkimo komisija, pirkimo vykdytojas ar pirkimo organizatorius pirkimo procedūras nutraukia dėl svarbių ir objektyvių aplinkybių, kurios nebuvo žinomos pirkimo pradžioje.

 

III SKYRIUS

PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ PIRKIMO VERTĖS NUSTATYMAS

 

6. Jeigu pirkimo sutartis sudaroma dėl kelių rūšių prekių, paslaugų, tai šio pirkimo vertė yra visų prekių, paslaugų, dėl kurių sudaroma ši sutartis, verčių suma.

7. Jeigu prekės, paslaugos ar darbai per einamuosius paprastosios programos įgyvendinimo metus perkami vieną kartą ir sudaromos pirkimo sutarties nenumatoma atnaujinti, šio pirkimo vertė yra numatomos sudaryti pirkimo sutarties vertė.

8. Jeigu prekės ar paslaugos perkamos nuolat (per einamuosius paprastosios programos įgyvendinimo metus du ar daugiau kartų) arba kai sudarytas pirkimo sutartis numatoma atnaujinti, pirkimo vertė yra faktinė panašių pirkimo sutarčių, sudarytų per einamuosius paprastosios programos įgyvendinimo metus, vertė, pakoreguota (jeigu įmanoma) atsižvelgus į pirkimo metu sudaromoje pirkimo sutartyje numatomus perkamų prekių ar paslaugų kiekio ir (ar) vertės pokyčius per 12 mėnesių nuo šios pirkimo sutarties sudarymo.

9. Darbų pirkimo vertė yra visų dėl to paties objekto sudaromų darbų pirkimo sutarčių per einamuosius paprastosios programos įgyvendinimo metus, verčių suma.

10. Pirkimo organizatorius, pirkimo vykdytojas arba pirkimo komisija neturi teisės skaidyti tos pačios rūšies (paskirties) prekių ar paslaugų, taip pat darbų dėl to paties objekto pirkimo vertės į dalis, jeigu taip būtų galima išvengti šiomis Taisyklėmis nustatytos pirkimų tvarkos. Draudimas netaikomas, jei visoms išskaidytoms pirkimo dalims bus taikomas pirkimo būdas, parinktas pagal Taisyklių 11 punkto reikalavimus visai pirkimo vertei.

 

IV SKYRIUS

PREKIŲ, PASLAUGŲ AR DARBŲ PIRKIMO BŪDAI

 

11. Perkant prekes, paslaugas ar darbus, gali būti naudojami šie pirkimo būdai:

11.1. konkursas – kai prekių ar paslaugų pirkimo vertė viršija 58 000 Eur be PVM, o darbų – 145 000 Eur be PVM. Konkursas gali būti organizuojamas visais atvejais, neatsižvelgiant į pirkimo vertę;

11.2. apklausa – kai prekių ar paslaugų pirkimo vertė yra lygi arba mažesnė nei 58 000 Eur be PVM, o darbų – lygi arba mažesnė nei 145 000 Eur be PVM, taip pat neįvykus konkursui arba Taisyklių 42.1 papunktyje numatytais atvejais arba kai perkamos panašios prekės, paslaugos ar perkami darbai dėl to paties objekto yra suskirstyti į atskiras dalis, kurių kiekvienai numatoma sudaryti atskirą sutartį, jei bendra tokių pirkimo dalių vertė ne didesnė kaip 10 procentų bendros visų pirkimo dalių vertės.

 

V SKYRIUS

KONKURSO ORGANIZAVIMAS

 

12. Kai perkančioji organizacija yra juridinis asmuo, prekių, paslaugų ar darbų pirkimui konkurso būdu organizuoti ir atlikti juridinio asmens vadovo sprendimu (potvarkiu, nutarimu, įsakymu) sudaroma pirkimo komisija (ne mažiau kaip iš 3 asmenų). Juridinio asmens vadovo sprendime (potvarkyje, nutarime, įsakyme) turi būti nurodoma komisijos personalinė sudėtis ir užduotys.

13. Kai perkančioji organizacija yra pirkimo organizatorius, komisija gali būti nesudaroma.

14. Apie vykdomą konkursą privaloma skelbti spaudoje.

15. Skelbime turi būti ši informacija:

15.1. perkančiosios organizacijos pavadinimas (vardas, pavardė/juridinio asmens pavadinimas), buveinė (adresas), telefono ir fakso numeriai, elektroninio pašto adresas (jei turi);

15.2. bendras pirkimo objekto apibūdinimas;

15.3. vokų su pasiūlymais atplėšimo data, kuri negali būti ankstesnė kaip 14 kalendorinių dienų nuo konkurso paskelbimo spaudoje bei tikslus laikas (valanda ir minutė).

16. Kvietime pateikti pasiūlymą, kuris siunčiamas visiems į skelbimą atsiliepusiems tiekėjams, turi būti informacija, nurodyta šių Taisyklių 1 priede.

17. Kvietime pateikti pasiūlymą nurodoma informacija negali skirtis nuo informacijos, nurodytos skelbime.

18. Pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija pasiūlymus vertina pagal mažiausios kainos (kai pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija pasirenka kvalifikacinius ir techninius reikalavimus atitikusį tiekėją, pasiūliusį mažiausią kainą) vertinimo kriterijų arba ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo (kai pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija pasirenka kvalifikacinius ir techninius

reikalavimus atitikusį tiekėją, pasiūliusį ekonomiškai naudingiausią pasiūlymą) vertinimo kriterijų. Jei perkančioji organizacija yra PVM mokėtojas, turi būti vertinamos tiekėjų kainos be PVM. Jei perkančioji organizacija nėra PVM mokėtojas, turi būti vertinamos tiekėjų pasiūlymų kainos su PVM.

19. Pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija gali išsiaiškinti, ar tiekėjas yra kompetentingas, patikimas ir pajėgus įvykdyti pirkimo sąlygas, nustatydami kvalifikacinius reikalavimus. Tiekėjams keliami kvalifikaciniai reikalavimai turi būti pagrįsti ir proporcingi pirkimo objektui.

20. Vykdant pirkimą konkurso būdu, draudžiamos derybos tarp pirkimo organizatoriaus ar pirkimo komisijos ir tiekėjų, pateikusių pasiūlymus, išskyrus Taisyklių 25 punkte numatytąjį atvejį.

21. Tiekėjai, teikiantys pasiūlymus, arba jų atstovai gali dalyvauti vokų atplėšimo procedūroje. Posėdyje, kuriame atplėšiami vokai, turi būti skelbiamas pasiūlymą pateikusio tiekėjo pavadinimas (vardas, pavardė arba juridinio asmens pavadinimas) ir pasiūlyme nurodyta kaina (tuo atveju, kai pasiūlymo kaina, išreikšta skaičiais, neatitinka kainos, nurodytos žodžiais, teisinga laikoma kaina, nurodyta žodžiais), o jeigu pasiūlymai yra vertinami ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijumi, tai skelbiamos ir pagrindinės techninės pasiūlymo charakteristikos. Jeigu bent vienas tiekėjas ar jo atstovas pageidauja, turi būti paskelbtos visos pasiūlymų charakteristikos, į kurias bus atsižvelgta vertinant pasiūlymus.

22. Posėdžio metu, atplėšus voką, pasiūlymo paskutinio lapo antrojoje pusėje pasirašo posėdyje dalyvaujantys komisijos nariai ir (arba) pirkimo organizatorius. Pasiūlymų kainos turi būti fiksuojamos posėdžio protokole arba sprendime, jei pirkimą vykdo pirkimo organizatorius.

23. Pasiūlymai vertinami tiekėjams nedalyvaujant.

24. Pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija pasiūlymą atmeta, jeigu:

24.1. pasiūlymą pateikęs tiekėjas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų kvalifikacinių reikalavimų arba jei tiekėjas pirkimo organizatoriaus ar pirkimo komisijos prašymu nepatikslino pateiktų neišsamių ar netikslių duomenų apie savo kvalifikaciją (jeigu buvo nustatyti kvalifikaciniai reikalavimai);

24.2. pasiūlymas neatitinka pirkimo dokumentuose nustatytų reikalavimų;

24.3. tiekėjas pasiūlė per didelę, perkančiajai organizacijai nepriimtiną, kainą;

24.4. tiekėjas pasiūlė neįprastai mažą kainą:

24.4.1. pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų neįprastai maža kaina – tai tiekėjo pasiūlyme nurodyta kaina, kuri pirkimo organizatoriaus ar pirkimo komisijos vertinimu gali būti nepakankama pirkimo sutarties tinkamam įvykdymui;

24.4.2. pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina visais atvejais turi būti laikoma neįprastai maža, jeigu ji atitinka bent vieną iš šių sąlygų:

24.4.2.1. yra 15 ir daugiau procentų mažesnė už visų tiekėjų, kurių pasiūlymai neatmesti dėl kitų priežasčių, pasiūlytų kainų aritmetinį vidurkį;

24.4.2.2. yra 30 ir daugiau procentų mažesnė nuo suplanuotų viešajam pirkimui skirti lėšų;

24.4.3. jeigu pateiktame pasiūlyme nurodyta prekių, paslaugų ar darbų kaina yra neįprastai maža, pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija privalo kreiptis į tiekėją dėl neįprastai mažos kainos pagrindimo. Pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija turi paprašyti pateikti pasiūlymo ekonomiškumo ir jo mažos kainos pagrindimo dokumentus. Tai gali būti:

24.4.3.1. ekonomiško gamybos proceso, teikiamų paslaugų ar statybos metodo aprašymas;

24.4.3.2. pasirinktų ekonomiškų techninių sprendimų aprašymas;

24.4.3.3. išskirtinai palankių sąlygų tiekti prekes, teikti paslaugas ar atlikti darbus pagrindimas (pavyzdžiui, susitarimai su tiekėjais);

24.4.3.4. siūlomų prekių, paslaugų ar darbų originalumo įrodymai (pavyzdžiui, technologijos patentas);

24.4.3.5. įrodymai, kad tiekėjas laikosi norminių dokumentų reikalavimų dėl darbų saugos ir darbo sąlygų, galiojančių prekių tiekimo, paslaugų teikimo ar darbų atlikimo vietoje (pavyzdžiui, pažyma apie ketinamų pasitelkti darbuotojų darbo užmokesčio vidurkius);

24.4.3.6. informacija apie tiekėjų galimybę gauti valstybės pagalbą;

24.4.3.7. darbo jėgos pasitelkimo ir jos organizavimo sąlygų, kurios leistų sumažinti pasiūlymo kainą, aprašymas (pavyzdžiui, duomenys apie planuojamą pasitelkti darbo jėgą);

 

24.4.3.8. naudojimosi technine įranga (turima ar galima pasitelkti) sąlygų aprašymas;

24.4.3.9. kainos išskaidymas, kur matytųsi detalios sudedamosios kainos dalys (jeigu pasiūlyme yra nurodyta tik bendra kaina, jos nedetalizuojant) ir išskaidytos kainos pagrindimas;

24.4.4. pasiūlyme nurodytai prekių, paslaugų ar darbų neįprastai mažai kainai pagrįsti turi būti nustatytas ne trumpesnis kaip 3 darbo dienų terminas;

24.4.5. jeigu pirkimo organizatoriui ar pirkimo komisijai kyla neaiškumų dėl tiekėjų pateikto kainos pagrindimo (tiekėjas pateikia tinkamus pasiūlyme nurodytos prekių, paslaugų ar darbų kainos pagrįstumo įrodymus, tačiau jie nėra visiškai aiškūs), ji gali prašyti tiekėjo paaiškinti savo pateiktą pagrindimą;

24.4.6. pasiūlymas turi būti atmestas, jei tiekėjas nepateikia arba pateikia netinkamus pasiūlyme nurodytos prekių, paslaugų ar darbų kainos pagrįstumo įrodymus.

25. Tais atvejais, kai konkursas laikomas neįvykusiu (jei nepateikiamas nė vienas pasiūlymas arba visi pasiūlymai atmetami, kaip neatitinkantys pirkimo dokumentuose nurodytų reikalavimų), ir pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos, gali būti organizuojama apklausa Taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka. Jeigu konkursas laikomas neįvykusiu dėl pasiūlytos per didelės perkančiajai organizacijai nepriimtinos kainos ir pirkimo sąlygos iš esmės nekeičiamos, visi pasiūlymus pateikę tiekėjai, kurie atitinka perkančiosios organizacijos nustatytus minimalius kvalifikacijos reikalavimus (jei jie buvo keliami) ir kurių pasiūlymai atitinka pirkimo dokumentuose nustatytus reikalavimus, kviečiami į derybas. Jų metu perkančioji organizacija, laikydamasi Taisyklių 3 punkte nustatytų principų, su kiekvienu tiekėju atskirai derasi dėl kainos, kuri negali būti didesnė nei nurodyta pasiūlyme. Derybos laikomos įvykusiomis, jeigu yra bent vienas tiekėjas, kurio pasiūlymas ir derybų su juo rezultatai atitinka perkančiosios organizacijos reikalavimus.

26. Pirkimo komisijos sprendimai įforminami protokolais, o pirkimo organizatoriaus – sprendimais.

27. Pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija per 7 kalendorines dienas nuo sprendimo dėl neįvykusio konkurso arba laimėtojo nustatymo priėmimo dienos turi apie tai raštu pranešti tiekėjams, dalyvavusiems konkurse (jeigu dalyvavo bent vienas).

 

VI SKYRIUS

TIEKĖJO KONKURSINIO PASIŪLYMO RENGIMAS IR PATEIKIMAS

 

28. Tiekėjas gali pateikti tik vieną pasiūlymą.

29. Jei tiekėjas yra fizinių ar juridinių asmenų grupė, jis gali pateikti pasiūlymą jungtinės veiklos sutarties pagrindu. Steigti naujo juridinio asmens nebūtina.

30. Pasiūlyme turi būti informacija, nurodyta šių Taisyklių 2 priede, kai taikomas mažiausios kainos vertinimo kriterijus, ir šių Taisyklių 4 ir 5 prieduose, kai taikomas ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijus.

31. Kartu su pasiūlymu turi būti pateikiami tiekėjo kvalifikacijos patvirtinimo dokumentai, jei jų buvo prašoma.

32. Pasiūlymas, pasirašytas tiekėjo ar jo įgalioto asmens, pateikiamas užklijuotame ir užantspauduotame, jei tiekėjas turi antspaudą, voke. Ant voko turi būti užrašytas pirkimo pavadinimas, tiekėjo pavadinimas ir buveinė (vardas, pavardė arba juridinio asmens pavadinimas ir adresas). Jeigu pirkimo organizatorius ar pirkimo komisija numato pasiūlymus vertinti pagal ekonomiškai naudingiausio pasiūlymo vertinimo kriterijų, pirkimo dokumentuose privalo nurodyti, kad tiekėjai pasiūlymo kainą pateiktų viename užklijuotame voke, o likusias pasiūlymo dalis (techninius pasiūlymo duomenis, kitą informaciją ir dokumentus) – kitame užklijuotame voke. Šie abu vokai turi būti įdėti į bendrą voką, jis taip pat užklijuojamas ir antspauduojamas.

33. Pasiūlymas, pasirašytas tiekėjo ar jo įgalioto asmens, turi būti pateiktas raštu, kai skelbimas apie pirkimą buvo publikuotas spaudoje.

34. Į prekių, paslaugų ar darbų kainą turi įeiti visi mokesčiai ir visos tiekėjo išlaidos (sandėliavimo, transportavimo, pakavimo ir kt.) bei nuolaidos.

35. Pasiūlymas turi būti pateiktas iki skelbime ir kvietime pateikti pasiūlymą nurodytos pasiūlymų pateikimo termino pabaigos. Pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija neatsako už pašto vėlavimo ar kitus nenumatytus atvejus, dėl kurių pasiūlymai nebuvo gauti ar gauti pavėluotai. Konkursiniai pasiūlymai, pateikti pavėluotai, neatplėšiami ir grąžinami juos pateikusiems tiekėjams.

36. Tiekėjas iki galutinio pasiūlymų pateikimo termino turi teisę pakeisti arba atšaukti savo pasiūlymą. Pakeitimas arba pranešimas, kad pasiūlymas atšaukiamas, pripažįstamas galiojančiu, jei jis gaunamas raštu iki pasiūlymų pateikimo termino pabaigos.

37. Pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija turi teisę pratęsti pasiūlymų pateikimo terminą. Apie naują pasiūlymų pateikimo terminą pirkimo organizatorius arba pirkimo komisija praneša raštu visiems tiekėjams, atsiliepusiems į skelbimą.

 

VII SKYRIUS

APKLAUSOS ORGANIZAVIMAS

 

38. Apklausą vykdo pirkimo organizatorius, o jei perkančioji organizacija yra juridinis asmuo, apklausai vykdyti gali būti sudaroma komisija arba paskiriamas pirkimo vykdytojas.

39. Jei pirkimo vertė neviršija 28 962 Eur be PVM, tiekėjų apklausa gali būti atliekama žodžiu.

40. Jei pirkimo vertė viršija 28 962 Eur be PVM, tiekėjų apklausa turi būti atliekama raštu. Apklausoje raštu dalyvaujantys tiekėjai, atsakydami į konkretų kvietimą, pasiūlymus turi pateikti raštu.

41. Atliekant apklausą, turi būti apklausti ne mažiau kaip trys tiekėjai.

42. Apklausti vieną tiekėją galima šiais atvejais:

42.1. kai prekes, paslaugas ar darbus dėl techninių, meninių ar kitų objektyvių priežasčių, neatsižvelgiant į pirkimo vertę, gali pateikti (tiekti, atlikti, suteikti) tik konkretus tiekėjas ir nėra kitos alternatyvos;

42.2. perkant pašto, telekomunikacijų, transporto paslaugas ar degalus.

43. Vykdant apklausą raštu, rengiamas ir tiekėjams siunčiamas laisvos formos kvietimas teikti pasiūlymus, kuriame išdėstomos pagrindinės pirkimo sąlygos ir pirkimo objekto techninė specifikacija bei nustatomas ne trumpesnis kaip 3 kalendorinių dienų terminas pasiūlymams pateikti. Pirkimo objekto skaidymas į dalis ar leidimas pateikti alternatyvius pasiūlymus yra negalimas. Kvietimas turi būti pateikiamas asmeniškai, siunčiamas tiekėjams paštu ar faksu.

44. Apklausa laikoma įvykusia, jei gautas bent vienas pasiūlymas, atitinkantis kvietime pateikti pasiūlymą nurodytas sąlygas. Pasiūlymai, pateikti pavėluotai, nevertinami.

45. Pasiūlymai vertinami taikant mažiausios kainos vertinimo kriterijų. Jei perkančioji organizacija yra PVM mokėtojas, turi būti vertinamos tiekėjų kainos be PVM. Jei perkančioji organizacija nėra PVM mokėtojas, turi būti vertinamos tiekėjų pasiūlymų kainos su PVM. Vertinami tik tie pasiūlymai, kurie atitinka perkančiosios organizacijos kvietime pateiktus reikalavimus perkamoms prekėms, paslaugoms ar darbams.

46. Žodžiu ir raštu pateikti tiekėjų pasiūlymai fiksuojami apklausos pažymoje, kurios forma pateikta Taisyklių 3 priede. Pažyma turi būti užpildyta pasibaigus pasiūlymų pateikimo terminui ne vėliau kaip iki sutarties sudarymo.

 

VIII SKYRIUS

SUTARTIES SUDARYMAS

 

47. Pirkimo organizatorius, pirkimų vykdytojas ar pirkimo komisija sutartį siūlo sudaryti tam tiekėjui, kurio pasiūlymas pripažintas laimėjusiu pagal šių Taisyklių nuostatas. Kai pirkimo vertė neviršija 2 896 Eur, sutartis gali būti sudaroma žodžiu. Tais atvejais, kai pirkimas vykdomas konkurso būdu ir pasiūlymą pateikia daugiau nei vienas tiekėjas, turi būti taikomas sutarties pasirašymo 5 darbo dienų atidėjimo terminas.

48. Jeigu tiekėjas, kuriam buvo pasiūlyta sudaryti sutartį, raštu atsisako ją sudaryti arba iki pirkimo organizatoriaus, pirkimų vykdytojo ar pirkimo komisijos nurodyto laiko neatvyksta sudaryti sutarties, arba atsisako sudaryti sutartį kvietime pateikti pasiūlymą bei pasiūlyme nurodytomis sąlygomis, pirkimo organizatorius, pirkimų vykdytojas ar pirkimo komisija siūlo sudaryti sutartį tiekėjui, kurio pasiūlymas yra pirmas po tiekėjo, atsisakiusio sudaryti sutartį.

49. Pirkimo objekto kaina, nurodyta sutartyje, turi būti tokia pat, kaip ir pirkimo objekto kaina, nurodyta pasiūlyme arba derybų protokole. Kitos sutarties sąlygos negali prieštarauti skelbime ir kvietime pateikti pasiūlymą nurodytai informacijai.

50. Tiekėjai turi teisę paštu, faksu ar pasirašytinai tiesiogiai/per kurjerį pateikti pretenziją (-as) perkančiajai organizacijai iki pirkimo sutarties sudarymo dienos, o perkančiajai organizacijai ar jo įgalioti vykdyti pirkimą asmenys privalo išnagrinėti pretenziją (-as) ir priimti pagrįstą sprendimą ne vėliau kaip per 15 kalendorinių dienų nuo pretenzijos gavimo dienos, o apie priimtą sprendimą ne vėliau kaip kitą darbo dieną raštu pranešti pretenziją (-as) pateikusiam tiekėjui.

51. Pirkimo organizatorius, gavęs pretenziją, nedelsdamas sustabdo sutarties pasirašymą, kol bus išnagrinėta pretenzija (-os) ir priimtas sprendimas. Pirkimo organizatorius negali sudaryti pirkimo sutarties anksčiau negu po 15 kalendorinių dienų nuo rašytinio pranešimo apie jo priimtą sprendimą išsiuntimo pretenziją (-as) pateikusiam tiekėjui dienos.

 

IX SKYRIUS

KONKURSO AR APKLAUSOS ATASKAITINIŲ DOKUMENTŲ PATEIKIMAS

 

52. perkančioji organizacija, atlikusi pirkimą, privalo Agentūrai pateikti:

52.1. jei vyko konkursas:

52.1.1. perkančiosios organizacijos vadovo sprendimo (potvarkio, nutarimo, įsakymo) dėl pirkimo komisijos sudarymo kopiją, jei pirkimą atliko pirkimo komisija;

52.1.2. skelbimo ir kvietimų pateikti pasiūlymus kopijas;

52.1.3. pasiūlymų, gautų iš tiekėjų, kopijas;

52.1.4. pirkimo organizatoriaus sprendimų arba pirkimo komisijos protokolų kopijas;

52.1.5. raštų, kuriais tiekėjai buvo informuoti apie laimėtojo nustatymą arba konkurso neįvykimo priežastis, kopijas;

52.1.6. pasirašytos pirkimo sutarties kopiją;

52.1.7. pretenzijų (jei tokių buvo gauta) ir atsakymų į jas kopijas;

52.2. jei vyko apklausa:

52.2.1. perkančiosios organizacijos vadovo sprendimo (potvarkio, nutarimo, įsakymo) dėl pirkimo komisijos sudarymo kopiją, jei pirkimą vykdė pirkimo komisija, arba perkančiosios organizacijos vadovo sprendimo (potvarkio, nutarimo, įsakymo) dėl pirkimo organizatoriaus ar pirkimo vykdytojo paskyrimo kopiją, jeigu pirkimą vykdė pirkimo organizatorius arba pirkimo vykdytojas;

52.2.2. kvietimo pateikti pasiūlymus kopijas;

52.2.3. pasiūlymų, gautų iš tiekėjų, kopijas;

52.2.4. užpildytą tiekėjų apklausos pažymą pagal Taisyklių 3 priede pateiktą formą;

52.2.5. pirkimo komisijos protokolus, jei pirkimą atliko komisija;

52.2.6. pasirašytos pirkimo sutarties kopiją, o jei sutartis nepasirašoma – mokėjimą patvirtinančio dokumento kopiją.

52.2.7. pretenzijų (jei tokių buvo gauta) ir atsakymų į jas kopijas;

53. Perkančioji organizacija ataskaitinius dokumentus turi pateikti su lydraščiu, įsegtus į segtuvą. Kiekviena dokumento kopija turi būti tinkamai patvirtinta.

54. Pirkime dalyvavusių tiekėjų reikalavimu, perkančioji organizacija turi juos supažindinti su kitų dalyvių pasiūlymais (išskyrus tą informaciją, kurią dalyviai nurodė kaip konfidencialią).

55. Įtarusi tvarkos apraše nustatytų reikalavimų pažeidimą arba įtarusi ir (ar) nustačiusi, kad sutarties su tiekėjų kaina neatitinka analogiškų prekių, paslaugų ar darbų vidutinės rinkos kainos, Agentūra, turi teisę patikrinti, ar dalyvauti pirkime buvo kviesti potencialūs tiekėjai, iš perkančiosios organizacijos reikalauti papildomų pagrindimo dokumentų ir (ar) atlikti rinkos kainų patikrinimą. Agentūra, rinkos kainą viršijančią išlaidų dalį turi teisę pripažinti netinkamomis finansuoti išlaidomis.

 

X SKYRIUS

PIRKIMO SUTARTIES PAKEITIMAI PO KONKURSO AR APKLAUSOS

 

56. Pirkimo sutartis po konkurso ar apklausos gali būti keičiama tik paaiškėjus, kad jai tinkamai įvykdyti būtina daryti pirkimo sutarties pakeitimus, kurie iš esmės nekeis pirkimo objekto, jo tiesioginės paskirties, atitikties Europos Sąjungos standartams. Pirkimo sutarties pakeitimai prieš pasirašant sutarties šalims turi būti suderinti su Agentūra. Agentūra, vertindama pakeitimų būtinybę, atsižvelgia į tai, ar, atlikus numatomus pakeitimus, nebus pažeisti Taisyklių 3 punkte įtvirtinti pirkimų principai, ar bus pasiekti numatyti projekto tikslai bei uždaviniai, ar pakeitimai yra ekonomiškai pagrįsti bei naudingi, o aplinkybių, dėl kurių kilo pirkimo sutarties keitimo poreikis, negalima buvo numatyti vykdant konkursą ar apklausą.

 

____________________