LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS

MINISTRAS

 

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL KRAŠTO APSAUGOS MINISTRO 2012 M. RUGSĖJO 13 D. ĮSAKYMO NR. V-1007 „DĖL PRIIMANČIOSIOS ŠALIES PARAMOS TEIKIMO UŽDUOČIŲ ATLIKIMO KRAŠTO APSAUGOS SISTEMOJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2022 m. rugpjūčio 16 d. Nr. V-603

Vilnius

 

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministro 2012 m. rugsėjo 13 d. įsakymą Nr. V-1007 „Dėl Priimančiosios šalies paramos teikimo užduočių atlikimo krašto apsaugos sistemoje tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir jį išdėstau nauja redakcija:

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS KRAŠTO APSAUGOS

MINISTRAS

 

 

ĮSAKYMAS

DĖL PRIIMANČIOSIOS ŠALIES PARAMOS TEIKIMO KRAŠTO APSAUGOS SISTEMOJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 1 punktu,

t v i r t i n u pridedamus:

1. Priimančiosios šalies paramos teikimo krašto apsaugos sistemoje tvarkos aprašą;

2. Priimančiosios šalies paramos teikimo užduočių atlikimo krašto apsaugos sistemoje valdymo struktūros schemą.“

 

 

 

Krašto apsaugos ministras                                                                                     Arvydas Anušauskas

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos krašto

apsaugos ministro 2012 m.

rugsėjo 13 d. įsakymu Nr. V-1007

(Lietuvos Respublikos krašto

apsaugos ministro 2022 m. rugpjūčio 16 d.

įsakymo Nr. V-603 redakcija)

 

 

 

PRIIMANČIOSIOS ŠALIES PARAMOS TEIKIMO

KRAŠTO APSAUGOS SISTEMOJE

tvarkos APRAŠas

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Priimančiosios šalies paramos teikimo krašto apsaugos sistemoje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato priimančiosios šalies paramos (toliau – PŠP) teikimo planavimo, organizavimo, koordinavimo ir kontroliavimo krašto apsaugos sistemoje (toliau – KAS) tvarką.

2.  PŠP teikimas planuojamas, organizuojamas, koordinuojamas ir kontroliuojamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos tarptautinėmis sutartimis ir susitarimais, Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymu (toliau – MPŠPĮ), Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatymu, Lietuvos Respublikos tarptautinių operacijų, pratybų ir kitų karinio bendradarbiavimo renginių įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, krašto apsaugos ministro ir Lietuvos kariuomenės vado įsakymais, mobilizaciniais nurodymais, Lietuvos karybos standartu 2234 (4), kitais teisės aktais ir šiuo Tvarkos aprašu.

3.  Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka MPŠPĮ, Krašto apsaugos sistemos organizavimo ir karo tarnybos įstatyme, Tarptautinių operacijų, pratybų ir kitų karinio bendradarbiavimo renginių įstatyme ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PŠP teikimo PLANAVIMAS, KOORDINAVIMAS, organizavimas IR KONTROLIAVIMAS

 

4KAS institucija ar jos padalinys, gavęs atvykstančių pajėgų PŠP teikimo prašymą, nedelsdamas ir ne vėliau kaip per 2 darbo dienas persiunčia elektroniniu paštu arba raštu gautą PŠP teikimo prašymą Lietuvos kariuomenės vadui (toliau – LK vadas) ar jo paskirtam asmeniui.

5 LK vadas ar jo paskirtas asmuo, atsižvelgdamas į atvykstančių pajėgų dydį ir apimtį, paskiria PŠP teikimo koordinatorių, PŠP teikimo organizatorių, prireikus PŠP teikimą remiantį asmenį ir nustato jų veiklos organizavimo tvarką. Atsižvelgiant į PŠP teikimo poreikius, gali būti paskirti keli PŠP teikimą remiantys asmenys.

6PŠP teikimo koordinatorius yra atsakingas už atvykstančiųjų pajėgų PŠP teikimo poreikių ir su jais susijusių dokumentų tvirtinimą, PŠP teikimo koordinavimą, PŠP teikimo organizatorių ir PŠP teikimą remiančių asmenų veiksmų kontroliavimą. Taip pat PŠP teikimo koordinatorius yra atsakingas už PŠP teikimo užtikrinimą.

7PŠP teikimo organizatorius yra atsakingas už atvykstančių pajėgų PŠP teikimo poreikių derinimą su atvykstančiomis pajėgomis, PŠP teikimo planavimą, įskaitant reikalingų teikti PŠP resursų ir asignavimų identifikavimą, išskyrus PŠP poreikius, nustatytus šio Tvarkos aprašo 9 punkte, PŠP teikimo plano sudarymą ir PŠP teikimo organizavimą. PŠP teikimo organizatorius parengtą PŠP teikimo plano projektą pateikia tvirtinti PŠP teikimo koordinatoriui LK vado arba jo paskirto asmens nustatytais terminais.

8PŠP teikimą remiantis asmuo atsakingas už PŠP teikimą pagal PŠP organizatoriaus parengtą ir PŠP teikimo koordinatoriaus patvirtintą PŠP teikimo planą.

9.   LK vadas ar jo paskirtas asmuo, kai mobilizacija nepaskelbta, duomenis apie PŠP teikimo poreikius, kuriuos, vadovaujantis Priimančiosios šalies paramos teikimo organizavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. sausio 5 d. nutarimu Nr. 23 „Dėl Lietuvos Respublikos mobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos įstatymo įgyvendinimo“ (toliau – Aprašas), yra pavesta užtikrinti civilinėms mobilizacijos institucijoms (toliau – CMI), Aprašo nustatyta tvarka raštu pateikia Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamentui prie Krašto apsaugos ministerijos (toliau – MPPD). MPPD Aprašo nustatyta tvarka suderina PŠP teikimo poreikių užtikrinimo galimybes su CMI ir gautą informaciją pateikia LK vadui ar jo paskirtam asmeniui.

10. Jeigu CMI LK vado ar jo paskirto asmens nurodytų PŠP teikimo poreikių užtikrinti negali arba gali užtikrinti tik iš dalies, MPPD pateikia Priimančiosios šalies paramos valdymo grupei (toliau – PŠP VG) informaciją apie neužtikrintus PŠP teikimo poreikius ir inicijuoja PŠP VG posėdį.

11. PŠP VG, įvertinusi pateiktus MPPD pateiktą informaciją, teikia siūlymus Lietuvos kariuomenei ir MPPD, prireikus inicijuoja Jungtinio priimančiosios šalies paramos koordinavimo komiteto darbo posėdžius.

12. LK vadas ar jo paskirtas asmuo, kai mobilizacija paskelbta, duomenis apie atvykstančių pajėgų PŠP teikimo poreikius, kurių LK užtikrinti negali, Aprašo nustatyta tvarka teikia Valstybės mobilizacijos operacijų centrui.

13. Jeigu LK vadas ar jo paskirtas asmuo iš atvykstančių pajėgų PŠP teikimo prašyme pateiktos informacijos nustato, kad teikiant PŠP reikės dalyvauti kitoms valstybės, savivaldybių institucijoms, įstaigoms, kurios neturi paskirtos PŠP teikimo užduoties, arba kai teikiant PŠP reikės platesnio, nei nurodyta galiojančiose PŠP teikimo užduotyse, valstybės ir (ar) savivaldybių institucijų ir (ar) įstaigų dalyvavimo ir PŠP poreikiams užtikrinti reikalingų materialinių išteklių ir paslaugų užtikrinimas nėra numatytas galiojančiose PŠP teikimo sutartyse, neužtikrintų materialinių išteklių ir paslaugų poreikius teikia svarstyti PŠP VG. PŠP VG pritarimu inicijuojamas Apraše nustatytų CMI užduočių patikslinimas.

 

III SKYRIUS

PŠP ATASKAITŲ TEIKIMAS

 

14. LK iki einamųjų metų kovo 1 d. parengia PŠP teikimo ataskaitą už praėjusius metus, kurioje nurodo PŠP teikimui panaudotas KAS priemones ir lėšas, įvardija PŠP teikimo eigą, iškilusias problemas, nurodo PŠP susitarimų, karinių ir civilinių PŠP teikimo pajėgumų trūkumus, PŠP mokymų poreikius, karinės ir civilinės infrastruktūros vystymo/remonto poreikį, pateikia siūlymus, kaip pašalinti nustatytus trūkumus, ir kitą svarbią informaciją, susijusią su PŠP teikimu, ir, suderinusi su PŠP VG vadovu, pateikia krašto apsaugos ministrui.

__________________________

 

part_7b1ddd03cb1a43da8fb97731349cfa55_end